Ιδιοκατασκευή Turntable & Tonearm.

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Ωραίος.
Έκανες τρύπες στις ακέφαλες άλεν για να πακτώσεις τα μπρούντζινα έδρανα;
Τα καρβίδια τα τρόχισες εσύ; Με τροχό πέτρα;
Γυρίζοντας μοίρες στο σεπόρτ τροχίζω στην γωνία που θέλω.

20180114_092253~1.jpg


20180114_121926~1.jpg
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Καλησπέρα και πάλη μετά από κάνα μήνα απουσίας. Οι υποχρεώσεις πολλές και ο ελεύθερος χρόνος ελάχιστος με αποτέλεσμα οι κατασκευές να μείνουν πίσω. Σήμερα βρήκα χρόνο και προχώρησα τον βραχίονα. Ολοκλήρωσα το αντίβαρο και κατασκεύασα καινούριο headshell για λόγους αισθητικής και
μόνο.
H πρώτη φωτογραφία από την κατεργασία του headshell

20180210_112131.jpg

Και το κομμάτι τελειωμένο

20180210_172111.jpg


Στο αντίβαρο ,φτιαγμένο από ανοξείδωτο, για να μην έχω μεγάλο όγκο και "χτυπάει" άσχημα στο μάτι
το κούφωσα εσωτερικά και έφτιαξα ένα μολύβδινο κουλούρι.

20180210_173803.jpg


Αρχικά το μολύβι και στην συνέχεια το αντίβαρο μονταρισμένο

20180210_173820.jpg

20180210_173833.jpg
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Καλησπέρα και πάλη μετά από κάνα μήνα απουσίας. Οι υποχρεώσεις πολλές και ο ελεύθερος χρόνος ελάχιστος με αποτέλεσμα οι κατασκευές να μείνουν πίσω. Σήμερα βρήκα χρόνο και προχώρησα τον βραχίονα. Ολοκλήρωσα το αντίβαρο και κατασκεύασα καινούριο headshell για λόγους αισθητικής και
μόνο.
H πρώτη φωτογραφία από την κατεργασία του headshell

View attachment 89853
Και το κομμάτι τελειωμένο

View attachment 89854

Στο αντίβαρο ,φτιαγμένο από ανοξείδωτο, για να μην έχω μεγάλο όγκο και "χτυπάει" άσχημα στο μάτι
το κούφωσα εσωτερικά και έφτιαξα ένα μολύβδινο κουλούρι.

View attachment 89855

Αρχικά το μολύβι και στην συνέχεια το αντίβαρο μονταρισμένο

View attachment 89856
View attachment 89857
20180210_173843.jpg

20180210_173850.jpg

20180210_173906.jpg

20180210_173921.jpg
20180210_173940.jpg
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424





tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Χριστός Ανέστη. Με την ευκαιρία των Πασχαλινών διακοπών και μιας και δεν έφυγα φέτος για χωριό βρέθηκε
χρόνος για να προχωρήσω την κατασκευή του βραχίονα. Τα κομμάτια που ολοκλήρωσα είναι το stand ,η βάση που ασφαλίζει τον βραχίονα ,και το antiskating. Σε όλα τα κινητά μέρη έχουν τοποθετηθεί ρουλεμάν για να υπάρχει ελευθερία στην κίνηση .Τέλος το αντίβαρο στο antiskating θα φτιαχτή με την ολοκλήρωση και τοποθέτηση του βραχίονα στο πικ-απ.
Οι πρώτες φωτογραφίες από το antiskating
1~1.jpg

2~1.jpg

3~1.jpg

4~1.jpg

5~1.jpg
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Χριστός Ανέστη. Με την ευκαιρία των Πασχαλινών διακοπών και μιας και δεν έφυγα φέτος για χωριό βρέθηκε
χρόνος για να προχωρήσω την κατασκευή του βραχίονα. Τα κομμάτια που ολοκλήρωσα είναι το stand ,η βάση που ασφαλίζει τον βραχίονα ,και το antiskating. Σε όλα τα κινητά μέρη έχουν τοποθετηθεί ρουλεμάν για να υπάρχει ελευθερία στην κίνηση .Τέλος το αντίβαρο στο antiskating θα φτιαχτή με την ολοκλήρωση και τοποθέτηση του βραχίονα στο πικ-απ.
Οι πρώτες φωτογραφίες από το antiskating
View attachment 94032
View attachment 94033
View attachment 94034
View attachment 94035
View attachment 94036

7~1.jpg

8~1.jpg

9~1.jpg

10~1.jpg

11~1.jpg
 



tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Και τέλος η τοποθέτηση τους στον βραχίονα
22~1.jpg

23~1.jpg


Αυτά προς το παρόν. Τις επόμενες μέρες θα ανεβάσω φωτογραφίες από το πηγάδι περιστροφής του πλατό μιας και έγιναν αλλαγές από το αρχικό σχέδιο.
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Οι αλλαγές που αναφέρω στο τελευταίο ποστ,σχετικά με το πηγάδι, ολοκληρώθηκαν. Τοποθετήθηκαν μαγνήτες στο πλατό (μετά από παρότρυνση του Μιχάλη Μελίδη) για την αποφόρτιση του εδράνου από τα 11 κιλά του πλατό. Αγοράστηκαν μαγνήτες νεοδυμίου από eBay διαστάσεων Φ30*50*5 mm πάχος.. Αλλάχτηκε η βάση του άξονα περιστροφής από χάλυβα σε κράμα αλουμινίου 7075 (μη μαγνητικό υλικό) και έγινε η πρώτη δοκιμή.Οι μαγνήτες δεν είχα την δύναμη να σηκώσουν το βάρος του πλατό. Εδώ θα μου πείτε οτι το ζητούμενο ήταν να "ξαλαφρώσω" το έδρανο και όχι να το καταργήσω αλλά έτσι δεν γνώριζα πόσο βάρος απωθούσαν οι μαγνήτες μιας και αυτό που ζητάω από αυτήν την μετατροπή είναι το πλατό να πατάει οριακά στο έδρανο. Η επόμενη κίνηση ήταν να ενισχύσω το μαγνητικό πεδίο παραλληλίζοντας μικρότερους μαγνήτες με τους υπάρχοντες. Αγοράστηκαν δισκάκια νεοδυμίου Φ10*3 (από εδώ http://magnitech.gr/) 15 στο σύνολο και τοποθετήθηκαν στον σταθερό μαγνήτη του άξονα. Το αποτέλεσμα τώρα ήταν το επιθυμητό.Το πλατό αιωρείται αφήνοντας ένα κενό 0,3mm μεταξύ των μαγνητών.Το κενό αυτό θα καλυφθεί μιας και έχω την δυνατότητα να ρυθμίσω το ύψος του εδράνου.
Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται ο μαγνήτης με την αλουμινένια βάση του τοποθετημένος στο πλατό

1~1.jpg

Η αλουμινένια βάση του άξονα περιστροφής με τις κατάλληλες εσοχές για να μπουν χωνευτοί οι μαγνήτες
5~1.jpg


Οι μαγνήτες της βάσης του άξονα περιστροφής
3~1.jpg

στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται η διάταξη των μαγνητών
7~1.jpg


Και τέλος η τοποθέτηση τους στην βάση
4~1.jpg

Το αποτέλεσμα αρκετά ικανοποιητικό και στην περιστροφή και στην παραλληλότητα του πλατό κατά την περιστροφή.
Στον επόμενο σύνδεσμο θα δείτε το αποτέλεσμα σε ένα βίντεο μερικών δευτερολέπτων.
Υ.Γ. Το 0,01mm παίξιμο που βλέπεται στο ρολόι οφείλεται στην τραχύτητα της επιφάνειας μιας και στην πορεία θα κολληθεί φύλλο ACETAL ή PVC σαν ματ επιφάνεια.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.966
Reaction score
20.486
Όσο πάει και γίνεται καλύτερο! Μπράβο!
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.228
Reaction score
27.808
Μπράβο για την ωραία δουλειά.
Μου κάνει εντύπωση που ο δακτυλιοειδής μαγνήτης νεοδυμίου δεν μπορούσε να σηκώσει τα 11 κιλά του πλατώ.
Δηλ. οι μαγνήτες ακουμπούσαν ο ένας στον άλλον, παρά την μεγάλη απωθητική δύναμη που έχουν;

Το κενό των 0,3 mm είναι μια χαρά.
Το παίξιμο στο ρολόϊ του ενός εκατοστού του χιλιοστού είναι απόλυτα αποδεκτό για μια απόσταση 15 εκατοστών από το κέντρο του πλατώ.
Και μόνο μια διαστολή λόγω θερμοκρασίας μπορεί να μας δώσει μια τέτοια απόκλιση.
Όλα βαίνουν καλώς.
 


tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Μπράβο για την ωραία δουλειά.
Μου κάνει εντύπωση που ο δακτυλιοειδής μαγνήτης νεοδυμίου δεν μπορούσε να σηκώσει τα 11 κιλά του πλατώ.
Δηλ. οι μαγνήτες ακουμπούσαν ο ένας στον άλλον, παρά την μεγάλη απωθητική δύναμη που έχουν;

Το κενό των 0,3 mm είναι μια χαρά.
Το παίξιμο στο ρολόϊ του ενός εκατοστού του χιλιοστού είναι απόλυτα αποδεκτό για μια απόσταση 15 εκατοστών από το κέντρο του πλατώ.
Και μόνο μια διαστολή λόγω θερμοκρασίας μπορεί να μας δώσει μια τέτοια απόκλιση.
Όλα βαίνουν καλώς.
Οι μαγνήτες ,όταν τους είχα στο χέρι, η δύναμη που ασκούσαν έδειχνε αρκετή για να κρατήσει το πλατό στον αέρα.
Μετά την τοποθέτηση όμως στο πικάπ τα πράγματα άλλαξαν.Πολύ πιθανόν να έφταιγαν τα μεταλλικά μέρει που απαρτίζουν το σύστημα βάση άξονα- άξονας - πηγάδι που ήταν από χάλυβα. Σαν πρώτη κίνηση άλλαξα την βάση του άξονα που μπαίνουν οι μαγνήτες χωνευτοί με αλουμίνιο και η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά.Στην συνέχεια προκειμένου να αλλάξω όλα τα χαλύβδινα μέρη με μη μαγνητικά υλικά όπως αλουμίνιο ή ανοξείδωτο 316-318
προτίμησα να ενισχύσω το μαγνητικό πεδίο με τον τρόπο που προανέφερα, αποφεύγοντας να φτιάξω ένα πικάπ από την αρχή.
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Τον τελευταίο καιρό ασχολήθηκα με την αντλία λαδιού. Όπως είχα αναφέρει στην αρχή έχω σκοπό να τοποθετήσω αντλία για συνεχόμενη λίπανση στο πηγάδι, Αν και η τοποθέτηση της θα είναι εκτός σασί ,με την παροχή και την επιστροφή του λαδιού να γίνετε με σωληνάκια , θα πρέπει να είναι και αθόρυβη μιας και θα ακουμπάει πάνω στο έπιπλο. Οι έτοιμες λύσεις που βρήκα ήταν σκέτη απογοήτευση. Ή ο θόρυβος θα ήταν έντονος ή ο όγκος τους "αταίριαστος" με το σύνολο του πικάπ. Επίσης θα πρέπει να μπορώ να ρυθμίζω τις στροφές αυξομειώνοντας με αυτόν τον τρόπο και την παροχή του λαδιού μιας και στο πηγάδι δεν χρειάζεται πίεση απλά ροή λαδιού για την λίπανση ή ακόμα και την ψύξη του. Η ιδιοκατασκευή λοιπόν ήταν μονόδρομος. Για μοτέρ επέλεξα brushless από σκληρό δίσκο. Στις 7400 στροφές ξέρω οτι ακούγετε,αλλά η στροφές που θα δουλέψει δεν νομίζω οτι θα ξεπερνούν τις 800. Για την οδήγηση του αγόρασα την ακόλουθη πλακέτα από ebay που μπορώ να ρυθμίσω τις στροφές από μηδέν έως maximum https://www.ebay.com/itm/7V-12V-DC-...Board-Updated-Controller-for-Hard-drive-motor. Τέλος να αναφέρω πως η αντλία είναι φυγοκεντρική (ή περιστροφική όπως συνηθίζετε να λέγετε) και δεν έχει γίνει κάποια ιδιαίτερη μελέτη για την φτερωτή της αντλίας.

ANTLIA.jpeg

Τα κομμάτια με κόκκινο χρώμα περιστρέφονται κατά την λειτουργία της

P6300006.jpg

Τα κομμάτια στο σύνολο τους

P6300008.jpg


P6300009.jpg


P6300017.jpg
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Τον τελευταίο καιρό ασχολήθηκα με την αντλία λαδιού. Όπως είχα αναφέρει στην αρχή έχω σκοπό να τοποθετήσω αντλία για συνεχόμενη λίπανση στο πηγάδι, Αν και η τοποθέτηση της θα είναι εκτός σασί ,με την παροχή και την επιστροφή του λαδιού να γίνετε με σωληνάκια , θα πρέπει να είναι και αθόρυβη μιας και θα ακουμπάει πάνω στο έπιπλο. Οι έτοιμες λύσεις που βρήκα ήταν σκέτη απογοήτευση. Ή ο θόρυβος θα ήταν έντονος ή ο όγκος τους "αταίριαστος" με το σύνολο του πικάπ. Επίσης θα πρέπει να μπορώ να ρυθμίζω τις στροφές αυξομειώνοντας με αυτόν τον τρόπο και την παροχή του λαδιού μιας και στο πηγάδι δεν χρειάζεται πίεση απλά ροή λαδιού για την λίπανση ή ακόμα και την ψύξη του. Η ιδιοκατασκευή λοιπόν ήταν μονόδρομος. Για μοτέρ επέλεξα brushless από σκληρό δίσκο. Στις 7400 στροφές ξέρω οτι ακούγετε,αλλά η στροφές που θα δουλέψει δεν νομίζω οτι θα ξεπερνούν τις 800. Για την οδήγηση του αγόρασα την ακόλουθη πλακέτα από ebay που μπορώ να ρυθμίσω τις στροφές από μηδέν έως maximum https://www.ebay.com/itm/7V-12V-DC-...Board-Updated-Controller-for-Hard-drive-motor. Τέλος να αναφέρω πως η αντλία είναι φυγοκεντρική (ή περιστροφική όπως συνηθίζετε να λέγετε) και δεν έχει γίνει κάποια ιδιαίτερη μελέτη για την φτερωτή της αντλίας.

View attachment 100128
Τα κομμάτια με κόκκινο χρώμα περιστρέφονται κατά την λειτουργία της

View attachment 100129
Τα κομμάτια στο σύνολο τους

View attachment 100130

View attachment 100131

View attachment 100132
P6300018.jpg

P6300022.jpg


P6300024.jpg


P6300025.jpg


P6300027.jpg
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.719
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top