Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
148
Reaction score
208
.....................................................................................................
Επ' ευκαιρία, οφείλω να αναφερθώ και στην εξαιρετική συλλογή της Γερμανικής Hänssler, σε έξι CDs, με ό,τι καλλίτερο από τις ηχογραφήσεις μίας άλλης πολύ αξιόλογης σολίστ του τσέλου, της Λουξεμβουργιανής Francoise Groben, η οποία ατυχώς έχασε τη μάχη για τη ζωή της (και τη λαμπρή της καριέρα) στα 45 της από την επάρατο...(τον Μαίο του 2011). Το σετ ονομάζεται In Memoriam και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
- εξαίρετες ερμηνείες σε έργα Μουσικής Δωματίου, όπως το 1ο Πιάνο Τρίο του Brahms και το 3ο Κουαρτέτο του Schumann (από το 1998 υπήρξε μέλος του περίφημου Κουαρτέτου Εγχόρδων του βιολονίστα Τ. Zehetmair).
- αποκαλυπτικές παρουσιάσεις νέων σύγχρονων έργων.
Μία ίσως "μίνι Du Pre", αλλά, ούτως ή άλλως σπουδαία σολίστ με πολύ αισθαντική προσωπικότητα και εξαιρετικό ταλέντο, μουσικότατη και πλήρως εκφραστική.
Σημαντικό απόκτημα για τους μουσικόφιλους συλλέκτες.
Δυστυχώς δεν έχω το κουτί με τα 6 cd.
Παλαιότερα είχα ακούσει στην ECM το Zehetmair Quartet σε μια μοναδικής σε αίσθηση εκτέλεση του πρώτου και τρίτου κουαρτέτων του Schumann. Τότε το όνομά της Groben δεν μου έλεγε τίποτε.

Zehetmair.jpg


Πρόσφατα άκουσα μια ηχογράφηση του 2018 στην Continuo Classics με τα τρίο του Brahms.
Μία εκτέλεση που συνδυάζει το πάθος με την ευαισθησία, το δράμα με την ποίηση. Η μουσική πάλλεται, η ερμηνεία αποτελεί μια κατάθεση ψυχής των τριών μουσικών.

Graf Mourja, Françoise Groben, Peter Laul - Brahms Intégrale des trios pour piano et cordes (2...jpg


Δύο ερμηνείες που εμπλέκουν συναισθηματικά τον δεκτικό ακροατή. Αυτό αποτελεί άλλωστε το βασικό αιτούμενο.
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Δυστυχώς δεν έχω το κουτί με τα 6 cd.
Παλαιότερα είχα ακούσει στην ECM το Zehetmair Quartet σε μια μοναδικής σε αίσθηση εκτέλεση του πρώτου και τρίτου κουαρτέτων του Schumann. Τότε το όνομά της Groben δεν μου έλεγε τίποτε.

View attachment 256082

Πρόσφατα άκουσα μια ηχογράφηση του 2018 στην Continuo Classics με τα τρίο του Brahms.
Μία εκτέλεση που συνδυάζει το πάθος με την ευαισθησία, το δράμα με την ποίηση. Η μουσική πάλλεται, η ερμηνεία αποτελεί μια κατάθεση ψυχής των τριών μουσικών.

View attachment 256083

Δύο ερμηνείες που εμπλέκουν συναισθηματικά τον δεκτικό ακροατή. Αυτό αποτελεί άλλωστε το βασικό αιτούμενο.
Η εκτέλεση αυτή των Trios του Brahms με τους τρεις αυτούς θαυμάσιους σολίστες είναι από τις πιο αγαπητές μου ερμηνείες και πολύ ικανοποιητική παραγωγή, παρά την ύπαρξη ουκ ολίγων άλλων εξαιρετικών ερμηνειών.
Στα Κουαρτέτα του Schumann υπάρχει ικανός αναταγωνισμός αλλά σίγουρα και η ηχογράφηση με το Κουαρτέτο Zehetmair είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες ερμηνείες. Από τις πλέον αγαπημένες εκείνη με το Ying Quartet, το εξαίρετο αυτό Αμερικανικό Κουαρτέτο με Ασιάτες (της Αμερικής) σολίστες, στην εκπληκτική audiophile παραγωγή της Dorian Sono Luminus, σε Blu-ray format.
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Η εξειδικευμένη στη Μουσική για Πιάνο Ολλανδική εταιρεία Piano Classics κυκλοφόρησε ένα εξαίρετο CD με 17 από τις πλέον όμορφες και σημαντικές πιανιστικά Σονάτες του σπουδαίου πιονιέρου του οργάνου Domenico Scarlatti, ερμηνευμένες υποδειγματικά και εμβριθώς εμπνευσμένα από τον εξαιρετικό Γερμανό πιανίστα Wolfram Schmitt-Leonardy.
Στις Σονάτες περιλαμβάνονται και η μελαγχολικά ωραία Κ32 σε ρε ελάσσονα (γνωστή ως "άρια"), η αινιγματικά εξαίσια Κ87 σε σι ελάσσονα, η έξοχη Κ132 σε Ντο μείζονα (ίσως η πιο εμπνευσμένη ερμηνεία που έχω ακούσει), η άκρως αισθαντική Κ208 σε Λα μείζονα και η έντονα συγκινησιακή Κ466 σε φα ελάσσονα (και αυτή η Σονάτα είναι σε μία από τις πλέον εμβριθείς, αναλυτικές και έξοχες ερμηνείες...ever).
Πάντως, και στις καθαρά βιρτουόζικες Σονάτες ο εξαίρετος σολίστας κάνει υποδειγματική χρήση τω ηχοχρωμάτων του οργάνου, διατηρώντας μία εντυπωσιακή καθαρότητα στο παίξιμό του.
Συνιστάται ανεπιφύλακτα στους λάτρεις του οργάνου, στους πιστούς του λαμπρού αυτού συνθέτη και σε κάθε γνήσιο μουσικόφιλο.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Κάποιες εντυπώσεις με αφορμή σύγχρονες εκδόσεις των συμφωνιών του Schubert με αρκετές παρενθέσεις.

Herbert Blomstedt στην 8 (Ημιτελή) και την 9 (Μεγάλη) με την Gewandhausοrchester της Λειψίας σε DG. H νέα αυτή ηχογράφηση, αυτού του σπουδαίου μαέστρου, ήταν υψηλού επιπέδου αλλά ήδη ο Blomstedt έχει κατακτήσει μια θέση στο ομολογουμένως πλούσιο πάνθεο των εξαίρετων εκτελέσεων του Schubert κυρίως την δεκαετία του 80 με την Staatskapelle της Δρέσδης αλλά και την δεκαετία του 90 με την ορχήστρα του San Francisco.

Blomstedt Schubert.jpg


Παρένθεση. Ο Blomstedt είναι 94-95 ετών και ακύρωσε πρόσφατες συναυλίες του λόγω κτυπήματος από πτώση. Συνιστώ από την πρόσφατη παραγωγή του με την Gewandhausοrchester της Λειψίας την 3η και 4η του Brahms στην Pentatone.

Blomstedt Brahms.jpg


Άλλος ένας μαέστρος που παραδίδει την μπακέτα του είναι ο Roger Norrington. Τελευταία του ηχογράφηση είναι τα κονσέρτα για βιολί του Mozart με την αξιόλογη Ιταλοαμερικανίδα νεαρή βιολίστρια Francesca Dego. Διάβαζα σε μια συνέντευξη της στο τελευταίο τεύχος του Gramophone για τις αρχικές δυσκολίες που αντιμετώπισε από την έλλειψη vibrato που επιθυμούσε ο μαέστρος. Δήλωσε ότι πρότυπο στα έργα ήταν η ηχογράφηση του Abbado με τον επίσης Ιταλό, κυρίως μπαρόκ βιολιστή, Giulano Carmignola. Θεωρώ ότι η εκτέλεση δεν έφθανε το πρότυπο παρά την εξαιρετική ορχήστρα που διηύθηνε ο Sir* Norrington. Είναι όμως τόσο ωραία αυτά τα έργα που μετά από λίγη ώρα ακρόασης έχανε το νόημα της οποιαδήποτε σύγκριση.

*Μήπως γνωρίζει κάποιος αν ο τίτλος του Sir σχετίζεται με την αξία του μαέστρου γιατί νομίζω ότι ο Beecham τον έλαβε σε μεγάλη ηλικία.

Francesca Dego, Sir Roger Norrington - Mozart Violin Concertos Nos. 3 & 4 (2021).jpg


Η Dego μου άρεσε ιδιαίτερα σε μια πρόσφατη ηχογράφηση της σε Chandos με τίτλο Il Cannone. Αρχικά με <τσίγκλισε> ότι αποσφράγισαν και παίζει με το θρυλικό βιολί του Paganini, το Il Cannone όπως το έλεγε. Ανεξάρτητα όμως από αυτό συνδυάζει την δεξιοτεχνία και το άψογο στυλ με πλούσιο ήχο και εκφραστικότητα.

Il Cannone.jpg


Ο Carmignola, μεταξύ άλλων, μαζί την βιολίστρια Amandine Beyer και την παρέα της τους Gli incogniti έχει μια εξαίρετη ηχογράφηση σε Harmonia Mundi με τα κονσέρτα του Vivaldi για δύο βιολιά.

Vivaldi.jpg


Για να κλείσω την παρένθεση και να επανέλθω στον Schubert. Οι <ιστορικά ενημερωμένες εκτελέσεις με όργανα εποχής> κρίνονται κατά την γνώμη μου χωριστά από τις υπόλοιπες. Δεν αποτελούν την πρώτη μου προτίμηση αλλά έχουν το πλεονέκτημα ότι οι ορχήστρες είναι ποιο ευέλικτες.
Στην κατηγορία αυτή καλές εκτελέσεις συμφωνιών του Schubert είχαμε στο παρελθόν από τον Roger Norrington και τους London Classical Players. Πρόσφατα τις ηχογράφησε ο Rene Jacobes με το Βελγικό σύνολο B’Rock Orchestra σε Pentatone. Στην 1η και 6η συμφωνία ήταν καλός αντίθετα στην Ημιτελή και την Μεγάλη ήταν κακός ή πολύ κακός. Η μουσική δεν εξαντλείται μόνο στην διατήρηση του ρυθμού. Τον θυμάμαι σε καλές εκτελέσεις σε όπερες του Mozart.

Jacobs.jpg


Παραμένοντας σε αυτή την κατηγορία εκτελέσεων έχω ακούσει πολύ καλές σύγχρονες ερμηνείες των δύο αυτών συμφωνιών από τον Ηeinz Holliger και την Κammerorchester της Βασιλείας σε Sony.

Holliger.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Κάποιες εντυπώσεις με αφορμή σύγχρονες εκδόσεις των συμφωνιών του Schubert με αρκετές παρενθέσεις.

Herbert Blomstedt στην 8 (Ημιτελή) και την 9 (Μεγάλη) με την Gewandhausοrchester της Λειψίας σε DG. H νέα αυτή ηχογράφηση, αυτού του σπουδαίου μαέστρου, ήταν υψηλού επιπέδου αλλά ήδη ο Blomstedt έχει κατακτήσει μια θέση στο ομολογουμένως πλούσιο πάνθεο των εξαίρετων εκτελέσεων του Schubert κυρίως την δεκαετία του 80 με την Staatskapelle της Δρέσδης αλλά και την δεκαετία του 90 με την ορχήστρα του San Francisco.

View attachment 260440

Παρένθεση. Ο Blomstedt είναι 94-95 ετών και ακύρωσε πρόσφατες συναυλίες του λόγω κτυπήματος από πτώση. Συνιστώ από την πρόσφατη παραγωγή του με την Gewandhausοrchester της Λειψίας την 3η και 4η του Brahms στην Pentatone.

View attachment 260441

Άλλος ένας μαέστρος που παραδίδει την μπακέτα του είναι ο Roger Norrington. Τελευταία του ηχογράφηση είναι τα κονσέρτα για βιολί του Mozart με την αξιόλογη Ιταλοαμερικανίδα νεαρή βιολίστρια Francesca Dego. Διάβαζα σε μια συνέντευξη της στο τελευταίο τεύχος του Gramophone για τις αρχικές δυσκολίες που αντιμετώπισε από την έλλειψη vibrato που επιθυμούσε ο μαέστρος. Δήλωσε ότι πρότυπο στα έργα ήταν η ηχογράφηση του Abbado με τον επίσης Ιταλό, κυρίως μπαρόκ βιολιστή, Giulano Carmignola. Θεωρώ ότι η εκτέλεση δεν έφθανε το πρότυπο παρά την εξαιρετική ορχήστρα που διηύθηνε ο Sir* Norrington. Είναι όμως τόσο ωραία αυτά τα έργα που μετά από λίγη ώρα ακρόασης έχανε το νόημα της οποιαδήποτε σύγκριση.

*Μήπως γνωρίζει κάποιος αν ο τίτλος του Sir σχετίζεται με την αξία του μαέστρου γιατί νομίζω ότι ο Beecham τον έλαβε σε μεγάλη ηλικία.

View attachment 260442

Η Dego μου άρεσε ιδιαίτερα σε μια πρόσφατη ηχογράφηση της σε Chandos με τίτλο Il Cannone. Αρχικά με <τσίγκλισε> ότι αποσφράγισαν και παίζει με το θρυλικό βιολί του Paganini, το Il Cannone όπως το έλεγε. Ανεξάρτητα όμως από αυτό συνδυάζει την δεξιοτεχνία και το άψογο στυλ με πλούσιο ήχο και εκφραστικότητα.

View attachment 260443

Ο Carmignola, μεταξύ άλλων, μαζί την βιολίστρια Amandine Beyer και την παρέα της τους Gli incogniti έχει μια εξαίρετη ηχογράφηση σε Harmonia Mundi με τα κονσέρτα του Vivaldi για δύο βιολιά.

View attachment 260444


Για να κλείσω την παρένθεση και να επανέλθω στον Schubert. Οι <ιστορικά ενημερωμένες εκτελέσεις με όργανα εποχής> κρίνονται κατά την γνώμη μου χωριστά από τις υπόλοιπες. Δεν αποτελούν την πρώτη μου προτίμηση αλλά έχουν το πλεονέκτημα ότι οι ορχήστρες είναι ποιο ευέλικτες.
Στην κατηγορία αυτή καλές εκτελέσεις συμφωνιών του Schubert είχαμε στο παρελθόν από τον Roger Norrington και τους London Classical Players. Πρόσφατα τις ηχογράφησε ο Rene Jacobes με το Βελγικό σύνολο B’Rock Orchestra σε Pentatone. Στην 1η και 6η συμφωνία ήταν καλός αντίθετα στην Ημιτελή και την Μεγάλη ήταν κακός ή πολύ κακός. Η μουσική δεν εξαντλείται μόνο στην διατήρηση του ρυθμού. Τον θυμάμαι σε καλές εκτελέσεις σε όπερες του Mozart.

View attachment 260445

Παραμένοντας σε αυτή την κατηγορία εκτελέσεων έχω ακούσει πολύ καλές σύγχρονες ερμηνείες των δύο αυτών συμφωνιών από τον Ηeinz Holliger και την Κammerorchester της Βασιλείας σε Sony.

View attachment 260446
Εξαιρετικό υλικό προς διερεύνηση.
Από τα αναφερόμενα...
- Ο Blomstedt στην τελευταία του ηχογράφηση στον Schubert έχει τη σοφία του μεγάλου αλλά πάντα σφριγηλού δασκάλου. Πάντα υψηλού επιπέδου η παραγωγή της DG.
- Οι δύο τελευταίες Συμφωνίες του Brahms, σε εξαιρετική παραγωγή της Pentatone, ακούγονται σχεδόν τέλεια.
- Η Francesca Dego με ικανοποίησε δεόντως στους δύο δίσκους που ανέφερες. Μου έκανε επίσης πολύ καλή πρώτη εντύπωση στο (πρώτο?) CD της με Σονάτες για Βιολί και Πιάνο του Mozart (πάλι σε εξαίρετη παραγωγή της Chandos). Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρουσα και στο CD της στη DG, με τον τίτλο Suite Italienne, και έργα των Respighi, Stravinsky & Castelnuovo-Tedesco. Σε αμφότερους τους εν λόγω δίσκους, πιανίστας είναι η μόνιμη (δισκογραφικά) παρτεναίρ της Francesca Leonardi.
- Η τελευταία ηχογράφηση του Rene Jacobs (με τις δύο τελευταίες μεγάλες Συμφωνίες του Schubert) είναι ακρώς απογοητευτική και καταδεικνύει ότι τέτοιοι μαέστροι είναι αρκετά άνισοι όταν προχωρούν πέρα από το σύνηθες ρεπερτόριό τους. Πάντως, ο "Ελευθερός Σκοπευτής" του Weber του πήγε καλά για το στυλ του.
- Από τις Συμφωνίες του Schubert που έχω με τον Heinz Holliger, χωρίς να με ενθουσιάζουν, είναι σε πολύ καλό σταθερό επίπεδο, σε επίσης πολύ καλή παραγωγή της Sony.

Από πλευράς μου έχω να συστήσω τις ακόλουθες πρόσφατες σπουδαίες παραγωγές:
- H πολύ υψηλού επιπέδου παραγωγών Ισπανική IBS Classical προχώρησε στην έκδοση του 2ου Volume με τις Σονάτες του Schubert σε Φορτεπιάνο, σε πάρα πολύ καλή ερμηνεία από τη Γιαπωνέζα Yasuyo Yano. Στο 2ο αυτό CD περιλαμβάνονται η πολύ σημαντική Σονάτα σε ντο ελάσσονα (D958) και εκείνη σε Μι ύφεση μείζονα (D568).
- Για το Grand Piano, ο σπουδαίος και λίαν έμπειρος Γάλλος πιανίστας Jean-Marc Luisada μας προσφέρει, σε εμβριθώς εντυπωσιακές ερμηνείες, τις Σονάτες σε Ντο μείζονα, D840, και την μεγάλη και τόσο εξαίσια τελευταία Σονάτα του συνθέτη για πιάνο, σε Σι ύφεση μείζονα, D960. H παραγωγή της Γαλλικής La Dolce Volta πάντα σταθερή στα πολύ υψηλά επίπεδά της.
- Στο χώρο του τραγουδιού, ο πολύ καλός Καναδός βαρύτονος Gerald Finley μαζί με τον πολύ έμπειρο πιανίστα Julius Drake μας προσφέρουν μία ακόμη στιβαρή αλλά και συγκινησιακή version του υπερκορεσμένου από πολύ καλές ερμηνείες κύκλου της "Ωραίας Μυλωνού", σε θαυμάσια παραγωγή της Hyperion.
- Τέλος, η Σουηδική σπουδαία BIS κυκλοφόρησε όλες τις Συμφωνίες του Schubert (που είχαν κυκλοφορήσει σε μεμονωμένα CDs), σε ένα πολύ όμορφο σετ, με τη Σουηδική Ορχήστρα Δωματίου υπό τον εμπνευσμένο Δανό μαέστρο Thomas Dausgaard. Not a must αλλά πολύ ενδιαφέρουσες ερμηνείες και ικανοποιητικές παραγωγές.
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Η εξαίρετη Ισπανική εταιρεία IBS Classical κυκλοφόρησε ένα σπουδαίο διπλό CD με 6 Σονάτες για Πιάνο του πολυαγαπημένου μου Haydn, ένας συνθέτης που μπορούσε σε λίγα λεπτά να δώσει τόσα πολλά και τόσο ολοκληρωμένα. Στις Σονάτες αυτές περιλαμβάνονται δύο λιγότερο γνωστές και πιο νεανικές αλλά πάντα ενδιαφέρουσες και γοητευτικές, ήτοι οι Νο. 16, σε Ρε μείζονα (HOb.XVI:14) και η Νο. 46 σε Μι μείζονα (Hob.XVI:31). Οι άλλες τέσσερις είναι πολύ σημαντικές και εξαίσιες. Πρόκειται για τις:
a) Νο. 33, σε ντο ελάσσονα (Hob.XVI:20), με την εξαιρετικά ωραία και τόσο αισθαντική αργή κίνηση σε Λα ύφεση μείζονα (προτίμηση κλίμακος για την αργή κίνηση έργων σε ντο ελάσσονα και από τον Beethoven). H Σονάτα αυτή χαρακτηρίζεται για την τεχνική δυσκολία, τις ασυνήθιστες (ιδίως για την εποχή) αλλαγές στις αντιθέσεις ως προς τη δυναμική και για την εκφραστικά δραματική έντασή της. Λόγω του ότι πρόκειται για αρκετά νεανικό έργο του συνθέτη, θεωρείται ως η πρώτη μεγάλη Σονάτα για το όργανο.
b) No. 31, σε Λα ύφεση μείζονα (Hob.XVI:46), με την αργή κίνηση στην ακραία και τόσο σπάνια (ειδικά για την Κλασική περίοδο, π.χ. ο Mozart δεν την χρησιμοποίησε ποτέ!) κλίμακα της Ρε ύφεση μέιζονος (η οποία είναι απλά η υποδεσπόζουσα της τονικής κλίμακας της Σονάτας). Η επίσης νεανική αύτη Σονάτα του συνθέτη καταδεικνύει την επίδραση του σπουδαίου C.P.E. Bach στον Haydn. Π.χ. στην πρώτη κίνηση αντί για τη συνήθη σύντομη επεξεργασία της φόρμας Σονάτας, ο σύνθετης καταφεύγει σε ένα είδος Φαντασίας όπως ο C.P.E. Bach.
Η αργή κίνηση είναι πιο εκτεταμένη από τις συνήθεις και πιο ευφάνταστα ανεπτυγμένη, ώστε να φαίνεται ότι αποτελεί προάγγελο των συνθέσων ωριμότητας ενός Mozart, Beethoven & Schubert.
c) No. 38, σε Φα μείζονα (Hob.XVI:23). H εξαιρετικά όμορφη αυτή Σονάτα χαρακτηρίζεται από το πανέμορφο και έντονα συγκινησιακό αργό μέρος της, σε φα ελάσσονα, όπου μία απλή μελωδική γραμμή καθίσταται μουσική μαγεία χάρις στην πλούσια εκφραστική αρμονία και τις ονειρικές μεταλλάξεις του θέματος.
δ) Νο. 60, σε Ντο μείζονα (Hob.XVI:50). H μόνη πραγματικά ώριμη Σονάτα από τις έξι και ίσως η πλέον τελευταία από τις Σονάτες του για το όργανο. Ο συνθέτης, στο τέλος της δημιουργικής του ζωής, πειραματίζεται, με ουκ ολίγη τολμηρή έμπνευση, και στη φόρμα, και στις μελωδικές γραμμές αλλά και στην εκφραστικότητα. Η αργή κίνηση, σε Φα μείζονα, αποτελεί κάτι εντελώς ξεχωρίστο για τις Σονάτες για Πιάνο του συνθέτη. Σχεδόν ως αυτοσχεδιασμός, αλλά με ποιητικό εμπλουτισμό σε μουσικά στοιχεία, ξαφνιάζει, εκπλήσσει αλλά και γοητεύει τον προσεκτικό ακροατή. Το δε Φινάλε είναι ό,τι πιο προκλητικά περίεργο, μέσα στην ξεχωριστή συντομία του, με απίστευτες αλλαγές στην εξέλιξη του θέματος, με απροσδόκητες παύσεις και ένα ακόμη πιο απρόσμενο...ήσυχο κλείσιμο...ωσάν να σβήνει το έργο (a stroke of genius!).
Η ερμηνεία των εκπληκτικών αλλά και τόσο όμορφων αυτών έργων μας έρχεται από έναν θαυμάσιο Ισπανό πιανίστα, τον Josu de Solaun. Η ερμηνεία του είναι ιδιαίτερα εκφραστική, ερμηνεύοντας τις εν λόγω Σονάτες σε ένα Concert Grand Shigeru Kawai SK-EX. H παραγωγή της IBS είναι, για άλλη μία φορά...first class!
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
folder.jpg


Τα δύο σεξτέτα του Brahms ανήκουν στα πρώιμα έργα του πριν την σύνθεση κουαρτέτων ή συμφωνιών.

Εδώ έχουμε το κουαρτέτο Belcea με την συνεργασία δύο εκλεκτών φιλοξενούμενων, της βιολίστριας Tabea Zimmermann και του τσελίστα Jean-Guihen Queyas.

Η εκτέλεση χαρακτηρίζεται από την ισορροπία και την ομοιογένεια των έξι μουσικών χωρίς να θυσιάζεται η χορευτική διάθεση της μουσικής (σκέρτσο του πρώτου σεξτέτου) ή να χάνεται το μέτρο στην ταχύτητα στα γρήγορα- αλλά όχι βιαστικά- μέρη όπως στο φινάλε του σε σολ μείζονα δεύτερου σεξτέτου.
Εταιρία alpha classics.

Προτείνεται ενθέρμως.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
View attachment 260967

Τα δύο σεξτέτα του Brahms ανήκουν στα πρώιμα έργα του πριν την σύνθεση κουαρτέτων ή συμφωνιών.

Εδώ έχουμε το κουαρτέτο Belcea με την συνεργασία δύο εκλεκτών φιλοξενούμενων, της βιολίστριας Tabea Zimmermann και του τσελίστα Jean-Guihen Queyas.

Η εκτέλεση χαρακτηρίζεται από την ισορροπία και την ομοιογένεια των έξι μουσικών χωρίς να θυσιάζεται η χορευτική διάθεση της μουσικής (σκέρτσο του πρώτου σεξτέτου) ή να χάνεται το μέτρο στην ταχύτητα στα γρήγορα- αλλά όχι βιαστικά- μέρη όπως στο φινάλε του σε σολ μείζονα δεύτερου σεξτέτου.
Εταιρία alpha classics.

Προτείνεται ενθέρμως.
Συμφωνώ ότι, από μία ικανή επιλογή πολύ καλών παραγωγών και ερμηνειών, αυτή της Alpha με το εξαιρετικό Κουαρτέτο Belcea και δύο από τους πλέον σοβαρούς και έμπειρους σολίστες στη δεύτερη βιόλα και το δεύτερο τσέλο αποτελεί την πλεόν σημαντική σύγχρονη προσθήκη στις κορυφαίες ερμηνείες και παραγωγές των εν λόγω ιδιαίτερα ξεχωριστών έργων του Brahms.
Πάντως, τουλάχιστον για μένα, δεν ξεπερνά την σούπερ παραγωγή (σε SACD) της Praga Digitals, με το πιο σημαντικό ίσως Κουαρτέτο των τελευταίων δεκαετιών, το Prazak Quartet και δύο από τα μέλη του άλλου πολύ καλού Κουαρτέτου της Τσεχίας, του Zemlinsky Quartet. Για μένα αυτή είναι η Reference ερμηνεία και παραγωγή...par excellence.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Η Τσεχία αποτελεί ένα είδος conservatoire στην παραγωγή κουαρτέτων. Στην σημαντική αυτή παράδοση εντάσσεται το εξαιρετικό Prazak quartet που δεν μπορώ να ακούσω επειδή είμαι εκτός έδρας.

Τίποτε όμως δεν είναι τυχαίο. Ενδεικτικά ο τσελίστας των Smetana quartet ήταν ο μέντορας των Panocha quartet. Το σημερινό δεύτερο βιολί των Prazak, η Marie Magdalena Fuxova, μετακινήθηκε από το Pavel Haas quartet το 2020.



Η παρουσίαση των σεξτέτων του Brahms από τους Belcea έγινε συγκριτικά με την ηχογράφηση του Talich quartet (εταιρία Calliope εκτός κυκλοφορίας).
Οι Talich, σε αυτή την ηχογράφηση, χρησιμοποιούν σαν δεύτερη βιόλα τον Josef Kluson σημερινή βιόλα και ιδρυτικό μέλος των Prazak. Σαν δεύτερο τσέλο τον Micael Kanka επίσης μέλος των Prazak από το 1986 (όχι σήμερα). Οι δύο καλλιτέχνες συμμετείχαν με την άδεια της Praga Digitals.

Η παρέμβαση είχε σαν σκοπό να δείξει με ποιο τρόπο μια παράδοση παραμένει ζώσα. Προσωπικά ομνύω στο παλαιότερο το Janacek quartet.


front.jpg
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Η Τσεχία αποτελεί ένα είδος conservatoire στην παραγωγή κουαρτέτων. Στην σημαντική αυτή παράδοση εντάσσεται το εξαιρετικό Prazak quartet που δεν μπορώ να ακούσω επειδή είμαι εκτός έδρας.

Τίποτε όμως δεν είναι τυχαίο. Ενδεικτικά ο τσελίστας των Smetana quartet ήταν ο μέντορας των Panocha quartet. Το σημερινό δεύτερο βιολί των Prazak, η Marie Magdalena Fuxova, μετακινήθηκε από το Pavel Haas quartet το 2020.



Η παρουσίαση των σεξτέτων του Brahms από τους Belcea έγινε συγκριτικά με την ηχογράφηση του Talich quartet (εταιρία Calliope εκτός κυκλοφορίας).
Οι Talich, σε αυτή την ηχογράφηση, χρησιμοποιούν σαν δεύτερη βιόλα τον Josef Kluson σημερινή βιόλα και ιδρυτικό μέλος των Prazak. Σαν δεύτερο τσέλο τον Micael Kanka επίσης μέλος των Prazak από το 1986 (όχι σήμερα). Οι δύο καλλιτέχνες συμμετείχαν με την άδεια της Praga Digitals.

Η παρέμβαση είχε σαν σκοπό να δείξει με ποιο τρόπο μια παράδοση παραμένει ζώσα. Προσωπικά ομνύω στο παλαιότερο το Janacek quartet.


View attachment 261032
Όντως η Τσεχία (και προηγουμένως η Τσεχοσλοβακία) αποτελεί ένα πραγματικό φυτώριο σπουδαίων Κουαρτέτων Εγχόρδων. Η δε ανακύκλωση δια "μεταγραφών" μελών από το ένα Κουαρτέτο σε άλλο είναι μια παράδοση αλλά και αναγκαιότητα, καθόσον οι αντοχές και οι ανάγκες κάθε μέλους ενός Κουαρτέτου είναι διαφορετικές.
Από τις μεταγραφές που αναφέρεις η πλέον σημαίνουσα υπήρξε αυτή του εξαίρετου τσελίστα Michal Kanka στο Prazak Quartet το 1986. Έκτοτε και μέχρι την αποχώρησή του Kanka από το Κουαρτέτο το 2021, το Prazak έγραψε μία περίλαμπρη, σταθερή και συνεπή πορεία 35 ετών, που ελάχιστα άλλα Κουαρτέτα έχουν να παρουσιάσουν στην ίδια περίοδο. Μετά το 2021, ο M. Kanka έχει "μεταναστεύσει" σε ένα άλλο σπουδαίο Κουαρτέτο της Τσεχίας, το Wihan Quartet, το οποίο έχει και αυτό μακρά ιστορία αντίστοιχη περίπου με εκείνη των Prazak αλλά όχι με τις ίδιες εκπληκτικές δισκογραφικές ερμηνείες και υποδειγματικές παραγωγές (το Prazak ευτύχησε να δουλέψει με την Praga Digitals, όσο ζούσε ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της P. E. Barbier, ο οποίος είχε μία ιδιαίτερη αγάπη και εκλεπτυσμένη φροντίδα για τη Μoυσική Δωματίου).
Το Talich υπήρξε επίσης ένα σημαντικό Κουαρτέτο με μία πολυσήμαντη δισκογραφική δουλειά. Δυστυχώς, οι παραγωγές της Calliope δεν ήσαν πάντα οι καλλίτερες.
Για το Janacek Quartet, εάν κανείς παραβλέψει τους περιορισμούς των περισσότερων ηχογραφήσεων, υπήρξε το Κουαρτέτο αναφοράς για τα εξαίρετα Κουαρτέτα που ακολούθησαν.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Συμφωνώ για τους περιορισμούς των παλαιών ηχογραφήσεων με το Janacek quartet αλλά με μια εξαίρεση, το παρακάτω βινύλιο.
Είναι από τις καλύτερες ηχογραφήσεις που έχω ακούσει σε οποιοδήποτε φορμά ήχου. Είναι σαν να έχεις τους μουσικούς στο δωμάτιο σου.
Επειδή είναι πολύ ακριβή σαν decca σειρά 6000 grooved συν του να το βρεις καθαρό, οι επανεκτυπώσεις της decca, που έχω αγοράσει για φίλους, ακούγονται σχεδόν το ίδιο καλά.

Janacek wide band.jpg


Είναι τόσο καλό σε εκτέλεση και ήχο που παρασύρθηκα σε off topic.
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Συμφωνώ για τους περιορισμούς των παλαιών ηχογραφήσεων με το Janacek quartet αλλά με μια εξαίρεση, το παρακάτω βινύλιο.
Είναι από τις καλύτερες ηχογραφήσεις που έχω ακούσει σε οποιοδήποτε φορμά ήχου. Είναι σαν να έχεις τους μουσικούς στο δωμάτιο σου.
Επειδή είναι πολύ ακριβή σαν decca σειρά 6000 grooved συν του να το βρεις καθαρό, οι επανεκτυπώσεις της decca, που έχω αγοράσει για φίλους, ακούγονται σχεδόν το ίδιο καλά.

View attachment 261083

Είναι τόσο καλό σε εκτέλεση και ήχο που παρασύρθηκα σε off topic.
Φυσικά! Ενθυμούμαι την πάλαι ποτέ εποχή μου του βινυλίου, ό,τι (σχεδόν) είχα αγοράσει από την Decca σε Αγγλικό pressing ή ακόμα και στην Αμερικανική έκδοση της London είχαν έναν απίστευτα ρεαλιστικό ήχο συν, βέβαια, τους τυχόν θορύβους επιφανείας ή άλλους εξωγενείς ενοχλητικούς παράγοντες.
Τον συγκεκριμένο δίσκο δεν έτυχε να τον βρω και από όσο είδα δεν πρέπει να έχει εκτυπωθεί σε CD (αν και δεν πιστεύω ότι ο ήχος θα είναι το ίδιο ρεαλιστικός).
Ευτυχώς για το "Αμερικανικό" Κουαρτέτο του Dvorak υπάρχουν εξαιρετικές πρώτης τάξεως παραγωγές με πολύ ρεαλιστικό ήχο και sound image. Π.χ. η εκτέλεση του εν λόγω Κουαρτέτου με το Escher Quartet, σε first class SACD παραγωγή της BIS, είναι άκρως εντυπωσιακή μαζί με σπουδαίες ερμηνείες και true to life sound στο 1ο Κουαρτέτο του Tchaikovsky και στο 2ο του Borodin.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
levanon.jpg


Μετά τον θάνατο του Beethoven πολλοί συνθέτες, μεταξύ των οποίων ο Berlioz και ο Liszt, αισθάνθηκαν την υποχρέωση την ανέγερση ενός μνημείου- αγάλματος στην γενέτειρα του Βόννη. Η χρηματοδότηση του μνημείου έγινε με την διάθεση δικαιωμάτων από τις συνθέσεις τους και με συναυλίες.
Το cd αυτό περιλαμβάνει έργα συνθετών που συνέβαλαν στην χρηματοδότηση αυτού του μνημείου.
Τα έργα : Liszt σονάτα σε σι ελάσσονα, Chopin prelude Op. 45, Mendelssohn Variations Serieuses, Schumann Santasiein C, Liszt La campanella.

Πιανίστας ο 18χρονος Ισραηλινός Yoav Levanon. Ο τύπος τον θεωρεί σαν το παιδί θαύμα, σαν ένα πρώιμα ώριμο καλλιτέχνη, σαν ιδιοφυΐα, σαν τον πιανίστα που μπορεί να γίνει από τους μεγαλύτερους του αιώνα. Η Warner τον εμφανίζει με ρούχα εποχής, η αισθητική του συνοδευτικού φυλλαδίου παραπέμπει σε εποχή Biedermeier, στοιχεία που μου δημιουργούν μια αρνητική πρώτη εντύπωση.
Αυτό όμως που άκουσα μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και θα συνεχίσω να παρακολουθώ την δισκογραφία του. Πολύ καλή και η ποιότητα ηχογράφησης από τα στούντιο της Teldex του Βερολίνου.


Zagreb Philharmonic Orchestra & Dmitri Kitayenko - Prokofiev & Khachaturian Orchestral Works (...jpg


Είναι δύσκολο αλλά φαίνεται ότι γίνεται, ένας εξαίρετος διευθυντής ορχήστρας να εμπνεύσει και να εισπράξει τα μέγιστα από τους μουσικούς μιας ορχήστρας. Αυτό συμβαίνει με την συνεργασία του Dimitry Kitajenko και μιας άγνωστης διεθνώς ορχήστρας της φιλαρμονικής του Ζάγκρεμπ.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα των Prokofiev και Khachaturian.
Η Σουίτα καλοκαιρινής νύχτας από την κωμική όπερα του Prokofiev και η Σκυθική σουίτα από τα μπαλέτα του Diagilev.
Η Μασκαράτα του Khachaturian που είχε συντεθεί αρχικά σαν επένδυση σε έργο του μεγάλου ποιητή Lermontov. Το κείμενο αναφέρεται στην αριστοκρατία της τσαρικής Ρωσίας και αναπαράγεται η μουσική που ακούγονταν εκείνη την εποχή. Είναι από τις ποιο δημοφιλείς μελωδίες του συνθέτη.
Τέλος τρία αποσπάσματα από τις σουίτες του Σπάρτακου.

Οι ηχογραφήσεις των συμφωνιών των Prokofiev, Shostakovich (sacd), Rachmaninov, η ποιο πρόσφατη αριστουργηματική εκτέλεση Rachmaninov, The Bells – Taneyev, John of Damasacus αλλά η παρούσα εκτέλεση καθιστούν τον Kitajenko έναν από τους καλύτερους ερμηνευτές της Ρωσικής μουσικής . Πάντα με την την Gurzenich Orchester της Κολωνίας. Συμπληρώνω και μια 2η Sibelius αναφορά σε εκτέλεση, ήχος ποιότητα cd.


makela Gramophone.jpg



Άνισες οι ηχογραφήσεις (καλή η 2η ) και ουδέτερη έως αρνητική η πρώτη εντύπωση των συμφωνιών του Sibelius από τον 26χρονο Φιλανδό μαέστρο Klaus Makela. Όπως βλέπετε το έγκυρο Gramophone τις χαρακτηρίζει <superb>. Πως είναι superb όταν απλώς διεκπεραιώνεις το swan lied του 3ου μέρους της 5ης δεν το αντιλαμβάνομαι.

Τον Klaus Makela θα τον ακούμε για πολύ καιρό. Είναι ο μαέστρος της Φιλαρμονικής του Oslo και μουσικός διευθυντής της Orchestrte de Paris. To 2027 (περιμένουν λίγο να ψηθεί) αναλαμβάνει την διεύθυνση μιας από τις μεγαλύτερες ορχήστρες της Concertgebouw. Είναι ο τρίτος μαέστρος που η decca , μετά τον Solti και τον Chailly, κάνει αποκλειστικό συμβόλαιο.

Εκτός θέματος αλλά νομίζω αν είχα κορίτσι θα μου ζητούσε την φωτογραφία να την κάνει αφίσα.:)
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Δύο πολύφερνοι προδήλως ταλαντούχοι μουσικοί (ένας σολίστ και ένας μαέστρος) και ένας "ψημένος" εξειδικευμένος στο Ρωσικό ρεπερτόριο Ρώσος μαέστρος σε αξιόλογες παραγωγές.
Για τον Levanov, δεν θα τον θεωρούσα πλέον παιδί-θαύμα (όντας ήδη 18 ετών), αλλά, γενικά, είμαι αρκετά επιφυλακτικός με όλα αυτά τα "παιδιά-θαύματα" που μόλις ωριμάσουν, φαίνεται ότι δεν έχουν να δώσουν κάτι παραπάνω και κάτι πιο ουσιαστικό και βαθύ (με ελάχιστες εξαιρέσεις και για ειδικές περιπτώσεις, π.χ. Kissin). Το πρώτο αυτό CD του Y. Levanov είναι όντως εντυπωσιακό ως παραγωγή και ως μία "ώριμη" ερμηνεία από έναν πολύ νεαρό πιανίστα σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό ρεπερτόριο. Ο χρόνος θα δείξει εάν ο λαμπρός νεανίας θα αφήσει το ανεξίτηλο σημάδι του στην τέχνη του οργάνου του ή, απλά, θα είναι ένας ακόμη πολύ καλός σολίστας.
Τον Φινλανδό μαέστρο Klaus Makela τον απέφυγα στον Sibelius του, καθόσον πρόλαβα και άκουσα κάποιες σημαντικές κινήσεις από τις Συμφωνίες σε φιλικό σπίτι. Ήμουν ήδη επιφυλακτικός, καθόσον ήκιστα εμπιστεύομαι τις "επιλογές" του Gramophone, τουλάχιστον στο ακέραιο. Από το ικανό ποσοστό που άκουσα, μου φάνηκε αρκούντως άνισος και περίεργα ενδιαφέρων όπου είχε όντως ενδιαφέρον η ερμηνεία του. Η παραγωγή της Decca λίαν ικανοποιητική. Για μένα, η εκπληκτική παραγωγή της Decca/Universal σε blu-ray format των Συμφωνιών του Sibelius με τον L. Maazel & the Vienna P.O. παραμένει μία υποδειγματική και άκρως εντυπωσιακή ερμηνεία των έργων αυτών.
Αντίθετα, για τον πολύ ώριμο και εξαιρετικά έμπειρο Ρώσο μαέστρο Dmitrij Kitajenko μόνον πολύ καλά λόγια μπορεί να πει όποιος τον έχει ακούσει ειδικά σε Ρωσικό ρεπερτόριο. Προσωπικά, απολαμβάνω ακούραστα την λίαν εντυπωσική παραγωγή της Capricciο στις Συμφωνίες του Shostakovich αλλά και τις λίαν ενδιαφέρουσες ερμηνείες του στις Συμφωνίες του Tchaikovsky, σε πολύ ικανοποιητικές παραγωγές της Ohems (σε SACD).

Από άλλες λιγότερο διαφημισμένες και πολλά υποσχόμενες παραγωγές ξεχωρίζω τις εξής ως αξιοπρόσεκτες:
- Από την εξαιρετικά συνεπή στις παραγωγές της Ισπανική IBS ένα σχετικά πρόσφατο CD με έργα του Scriabin, ερμηνευμένα λίαν πειστικά από την Ισπανίδα Patricia Arauzo. Περιλαμβάνει τις Masques, Op. 34, Mazurkas από τα Opp. 50 & 62 καθώς και τις παραλλαγές σε Σι ύφεση ελάσσονα, Op.3.
- Ο πολύ έμπειρος Γάλλος πιανίστας Michel Dalberto, σε μία πρόσφατη εξαίρετη παραγωγή της La Dolce Volta, μας παρουσιάζει ένα θαυμάσιο αλλά και απαιτητικό essential listening πρόγραμμα με έργα Liszt (Sonate en si mineur, τέσσερις από τις Etudes d'execution transcendante & Vallee d'Obermann). Ο Πιανίστας και η παραγωγή έχουν δώσει στο εν λόγω CD τον τίτλο...Once upon a Time. Τα έργα ερμηνεύονται σε ένα πιάνο Bechstein D-282.
- Στη Μουσική Δωματίου, το εξαιρετικό Τσέχικο Κουαρτέτο Εγχόρδων Wihan, στην πλέον πρόσφατη θαυμάσια παραγωγή της Nimbus, μας παρουσιάζει πρώτης τάξεως ερμηνείες στα Κουαρτέτα Νο. 1 σε μι ελάσσονα του Smetana και το Νο. 12 σε Φα μείζονα, γνωστό ως το "Αμερικανικό", καθώς και τα δύο Βαλς, Op. 54, του Dvorak.
 


Μηνύματα
148
Reaction score
208
front.jpg


Μια εξαιρετική Cavalleria Rusticana από τον Riccardo Muti , την ορχήστρα και χορωδία του Σικάγου. Μπορεί ο Muti να έχει μια γονιδιακή συγγένεια με την όπερα αλλά αυτό το μουσικό είδος στηρίζεται στους καλούς τραγουδιστές. Εδώ ευτύχισε στον ρόλο της Santuzza να τραγουδά η Γεωργιανή mezzo Anita Rachvelishvili. Συνήθως ο ρόλος τραγουδιέται από mezzo αλλά ποιος μπορεί να αμφισβητήσει υψιφώνους όπως την Callas ή την Tebaldi που το έχουν τραγουδήσει. Η Rachvelishvili πάντως συγκρίνεται με την διάσημη mezzo Cossoto στην ηχογράφηση Cossoto -Bergonzi -Karajan στην Σκάλα.
Εξαίρετος και ο τενόρος Piero Pretti στον επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο του Turridu.
Δυστυχώς δεν έχω ακούσει την Σουλιώτη με τον πάντα ενδιαφέροντα Sinopoli .

Η όπερα αυτή έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής με την εμφάνιση της ήταν μάλιστα μία από τις ποιο πετυχημένες παραστάσεις που ανέβασε ο Mahler σαν διευθυντής του θεάτρου της Βουδαπέστης. Περίεργο, αν και δεν είναι ο μόνος, που ο Mascagni δεν είχε συνέχεια στο είδος.

Η ηχογράφηση (live) είναι καλή αλλά θα μπορούσε και καλύτερη.

karajan Cossoto.jpg

Η ηχογράφηση του karajan

booklet-9.jpg

Φωτογραφία από την παράσταση
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Αν και η Cavalleria και ο Mascagni δεν είναι...my cup of tea, μία τέτοια ερμηνεία live από το Σικάγο και υπό τον τόσο ώριμο και σπεσιαλίστα στην Όπερα -και δη την Ιταλική- R. Muti αποτελεί ένα δισκογραφικό γεγονός. Δεν είναι διόλου περιέργο ότι είναι από εκείνες τις λίγες φορές που οι κριτικοί στα έγκριτα έντυπα Η.Β και Γαλλίας συγκλίνουν σε διθυραμβικές κριτικές.
Σε ό,τι αφορά τις πλεόν "τωρινές" προτιμήσεις μου, ήτοι πρωτίστως στη Μουσική Δωματίου, έχω να συστήσω δύο εξαιρετικές παραγωγές της Γαλλικής La Dolce Volta:
- Το νέο πιανιστικό ρεσιτάλ ενός πολύ αξιόλογου Γάλλου πιανίστα, του Jean-Baptiste Fonlupt, με θέμα πιανιστικά έργα βασισμένα σε μπάλλετα. Εξ ου και ο τίτλος του CD...Ballets. Περιλαμβάνονται θαυμάσιες ερμηνείες στα έργα...Τρεις Κινήσεις από την Petrushka του I. Stravinsky, 10 Κομμάτια για Πιάνο, Op. 75 του Prokofiev και τα Valses nobles et sentimentales του Ravel.
O Fonlupt έχει ηχογραφήσει άλλα πέντε ρεσιτάλ CDs σε μικρές αλλά αρκετά εκλεκτικές εταιρείες. Είχε ήδη ξεχωρίσει στο πολύ ενδιαφέροντα CD, στην πολύ μικρή αλλά πολύ καλή Γαλλική εταιρεία Passavant, με έργα του C.P.E. Bach καθώς και στο εξαίρετο Live recital με τα δύο εμβληματικά πιανιστικά έργα των Schumann, ήτοι τη Φαντασία σε Ντο Μείζονα, Op. 17 και Liszt, δηλ. τη Σονάτα σε σι ελάσσονα, σε θαυμάσια παραγωγή της Klarthe.
- H νέα ηχογράφηση των Talich Quartet με έργα Dvorak. To κύριο έργο είναι το πλέον φημισμένο Κουαρτέτο Εγχόρδων του συνθέτη σε Φα Μείζονα, Op. 96, γνωστό ως το..."Αμερικανικό". Στο υπόλοιπο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τα Βαλς, Op. 54 και η ανεξάρτητη και σπανίως ηχογραφημένη Κίνηση για Κουαρτέτο Εγχόρδων σε Φα μείζονα. Παρά το υπερκορεσμένο ποσοστό σπουδαίων ηχογραφήσεων, ειδικά του "Αμερικανικού" Κουαρτέτου του συνθέτη, και η νέα αυτή ερμηνεία, σε θαυμάσια παραγωγή είναι προδήλως ικανοποιητική και ανταγωνιστική.
By the way, o εξαίρετος τσελίστας Michal Kanka του πλέον σημαντικού Κουαρτέτου Εγχόρδων της Τσεχίας αλλά και παγκοσμίως τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, ήτοι του Prazak Quartet, φαίνεται ότι, τώρα πια, "πατάει σε δύο βάρκες", καθόσον διαπιστώνεται ότι, ενώ παραμένει από το 2018 ο τσελίστας του επίσης σπουδαίου Τσέχικου Κουαρτέτου Wihan, αποτελεί και τον τσελίστα του Talich από το 2019. Στην τελευταία αυτή ηχογράφηση της La Dolce Volta και με το Talich Quartet, ο σπουδαίος τσελίστας εμφανώς διακρίνεται, ως εικός.
 


TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069
To archive.org μπήκε σε επικίνδυνα νερά με αυτή την ενέργεια... Τα 50 έτη είναι η λήξη των συγγενικών δικαιωμάτων (μουσικών, κλπ) αλλά όχι των πνευματικών δικαιωμάτων του συνθέτη/στιχουργού/φωτογράφου του εξωφύλλου.

Τους κυνηγάνε ήδη οι εκδοτικοί οίκοι -άδικα κατά τη γνώμη μου- για τη δυνατότητα να "δανείζεσαι" βιβλία και να τα διαβάζεις online στον υπολογιστή σου. Το να δίνεις 24bit FLAC από ηχογραφήσεις για download (έστω και ripped LPs) όμως είναι άλλο, και οι δισκογραφικές έχουν πολύ πιο ισχυρό λόμπυ από τους εκδότες.
 

Μηνύματα
6.839
Reaction score
5.946
Μόλις έφθασε και στη χώρα μας το πρώτο δείγμα της νέας "super hi-fi SACD" επανέκδοσης του πλεόν δημοφιλούς και πλέον εμβληματικού "Δαχτυλιδιού" της Decca με τον Georg Solti και ένα stellar cast της εποχής που ηχογραφήθηκε (1958-1966, "Der Ring des Nibelungen" του Wagner στη μοναδικής ποιότητας, ιστορική πλέον παραγωγή του αείμνηστου και μοναδικού John Culshaw).
Η νέα αυτή επανέκδοση τιτλοφορείται...The Golden Ring και έχει γίνει, για άλλη μία φορά...fully remastered from a completely new set of high-definition 24bit 192kHz transfers of the original master tapes...με αποτέλσμα να ακούγεται το "Δαχτυλίδι" αυτό όντως καλλίτερα από ποτέ...
Ως...appetizer, η Decca κυκλοφόρησε ένα μονό CD με μερικές από τις πλέον σημαντικές σκηνές του γιγαντιαίου αυτού έργου (π.χ. Ride of the Valkyries, Magic Fire Music, Forest Murmurs, Siegfried's Funeral March).
Ηχητικά πρόκειται για ένα απίστευτο θαύμα ακρόασης, με τη μεγαλύτερη ακρίβεια, απίστευτα αληθοφανή dynamics, εκπληκτικό soundstage και εξαιρετική πιστότητα στις φωνές.
Η τιμή του συγκεκριμένου μονού CD είναι αρκετά ακριβή (όχι και απαγορευτική), αλλά αξίζει πλήρως τα λεφτά του.
Το πρόβλημα θα έλθει με τη εμφάνιση του όλου κύκλου των τεσσάρων κολοσσιαίων έργων στην ολότητά τους (οι τιμές που δίνονται στο εξωτερικό είναι...αστρονομικές...).
Για τους Wagnerians...it's an absolute must! Αλλά και για κάθε γνήσιο Μουσικόφιλο (με ικανό hi-fi system), συνιστάται ασμένως και με πλήρη ενθουσιασμό.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.170
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top