Περί ευαισθησίας ηχείων

Μηνύματα
328
Reaction score
260
Εχω μια απορια, κυριοι, μπορεί καποιος να μου εξηγησει, γιατι καποιοι κατασκευαστές ηχειων τα φτιαχνουν αναισθητα και αναγκαζουν τον κοσμακη να τρεχει να βρει βαρβατα ενισχυτικα για να τα οδηγήσει σωστά;
Και αν οδηγηθει σωστα ενα αναισθητο ηχειο, θα παιξει καλυτερα απο ενα ευαισθητο ηχειο που οδηγειται και με λιγα watt,;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Σαφέστατα ισχύει. Ευαίσθητο και καλό μεγάφωνο σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει.
Ένας παλιός κανόνας της κατασκευής ηχείων λέει:
<<Όγκος μικρός, Βαθύ χαμηλό, Ευαισθησία. Διάλεξε δύο.>>
Με δυο λόγια μόνο δύο από τα παραπάνω μπορεί να απαντηθούν σε ένα ηχείο.

Τώρα αν στις παραμέτρους των μεγαφώνων μπουν και τα των κυκλωμάτων διαχωρισμού η κατάσταση μπερδεύεται περισσότερο.
 
Last edited:

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Απορία: μπορείς να πάρεις βαθύ χαμηλό από ηχείο μικρού όγκου; Νόμιζα ότι αυτά πάνε πακέτο.
 
  • Like
Reactions: PMC

Μηνύματα
1.298
Reaction score
2.575
<<Όγκος μικρός, Βαθύ χαμηλό, Ευαισθησία. Διάλεξε δύο.>>
Με δυο λόγια μόνο δύο από τα παραπάνω μπορεί να απαντηθούν σε ένα ηχείο.
Πέτρο αν έχεις χρόνο εξήγησε το αυτό . Φαίνετε ενδιαφέρον
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Απορία: μπορείς να πάρεις βαθύ χαμηλό από ηχείο μικρού όγκου; Νόμιζα ότι αυτά πάνε πακέτο.
Μπορείς αλλά με χαμηλή ευαισθησία. Περιορισμός της φυσικής είναι.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Πέτρο αν έχεις χρόνο εξήγησε το αυτό . Φαίνετε ενδιαφέρον
Είναι τρία από τα χαρακτηριστικά που συναντάμε σε κάθε ηχείο. Ο όγκος της κατασκευής (lt), το πόσο χαμηλά μπορεί να κατέβει (-3 db frequency responce) και η απόδοση της μετατροπής της ηλεκτρικής ενέργειας που το τροφοδοτούμε, σε ηχητική (ευαισθησία).
Από τα τρία παραπάνω, μόνο τα δύο μπορούν να συνυπάρχουν σε ένα ηχείο. Μερικά παραδείγματα:
Μικρός όγκος, βαθύ χαμηλό αλλά αναίσθητο.
Μικρός όγκος, ευαίσθητο αλλά χωρίς βαθύ χαμηλό.
Μεγάλος όγκος, ευαίσθητο αλλά χωρίς βαθύ χαμηλό.
κ.ο.κ.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Άρα, τα ευαίσθητα υστερούν έναντι των αναίσθητων ως προς το βαθύ χαμηλό;
Ακριβώς αυτό ή για να το πούμε διαφορετικά, όταν ζητάμε υψηλή ευαισθησία θα πρέπει να αρκεστούμε σε ελαττωμένες χαμηλές συχνότητες.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Το αναίσθητο ηχείο βέβαια είναι μία παράμετρος. Μια άλλη, περισσότερη σημαντική θα έλεγα, είναι το <<δύσκολο φορτίο>>.
Αυτό είναι συνδυασμός των χαρακτηριστικών της μονάδας ή των μονάδων του, πως αυτές συνδυάζονται και το σχεδιασμό του κυκλώματος διαχωρισμού.
Γιατί είναι ΟΚ ένα ηχείο να αποδίδει χαμηλή ένταση με τον τάδε ενισχυτή αλλά το να κλείνει η προστασία του ενισχυτή ή να λαμπαδιάζει είναι περισσότερο ενοχλητικό.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.298
Reaction score
2.575
Ωραίο θέμα για μας τους noobs
Ξέραμε ,το ζήσαμε ότι συμβαίνει αλλά δεν ξέραμε λεπτομέρειες και γιατί
 

gid

Μηνύματα
7.424
Reaction score
8.663
Ακριβώς αυτό ή για να το πούμε διαφορετικά, όταν ζητάμε υψηλή ευαισθησία θα πρέπει να αρκεστούμε σε ελαττωμένες χαμηλές συχνότητες.
Πώς προκύπτει πως το ευαίσθητο θα έχει φτωχό χαμηλό;

Σύμφωνα με τον κανόνα που έχεις γράψει, το ευαίσθητο μπορεί να έχει ΚΑΙ βαθύ χαμηλό, απλά θα έχει μεγάλο όγκο.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
οι τρεις βασικές παράμετροι του ηχείου, η έκταση χαμηλών, το μέγεθος καμπίνας και ο βαθμός απόδοσης (ευαισθησία) συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, περιορίζοντας η μία την άλλη

το ευαίσθητο θα έχει φτωχό χαμηλό μόνον αν είναι μικρή η καμπίνα

Η μεγάλη καμπίνα μπορεί να είναι ταυτόχρονα και ευαίσθητη και με βαθύ χαμηλό
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Μπορεί να το εξηγήσει καλύτερα ο Πέτρος αλλά ένα μεγάφωνο που είναι κατασκευασμένο να κατεβαίνει πολύ χαμηλά θα έχει και μεγάλη κινούμενη μάζα με μεγάλες διαδρομές. Αυτό από μόνο του το κάνει αρκετά αναίσθητο αν δεν κάνω λάθος.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Θέλω να πιστεύω ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα και καταλαβαινόμαστε...
Είναι άλλο το μεγάλο ηχείο και άλλο το τεράστιο. Είναι άλλο το βαθύ χαμηλό και άλλο οι 55 κύκλοι.
Ένα ευαίσθητο ηχείο, με βαθύ χαμηλό ΔΕΝ μπορεί να είναι μεγάλο, αλλά θα είναι τεράστιο.
Τα γνωστά ευαίσθητα μεγάφωνα δεν αρκούν, ακόμα και αν μιλάμε για 21 ίντσες και διαστάσεις επαγγελματικού ψυγείου.
Αυτός είναι ο κανόνας. Είναι η φυσική που ισχύει στο δικό μας σύμπαν.
Όποια εταιρία ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό απλά κοροϊδεύει τον καταναλωτή.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Η εκταση σε αντιθεση με την ευαισθησια,εχουν να κανουν και με την πυκνοτητα του κωνου του γουφερ.

Κατα κανονα,ενα χαρτινο γουφερ,που μας δινει τη μεγαλυτερη ευαισθησια λογω χαμηλης μαζας δεν κατεβαινει πολυ χαμηλα λογω καμψης κωνου.Απο την αλλη,βαρυτερα υλικα οπως πολυπροπυλενιο,εχουν μεγαλυτερη ικανοτητα παραγωγης χαμηλων αλλα μικροτερη ευαισθησια λογω αυξημενης αναρτωμενης μαζας.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Η εκταση σε αντιθεση με την ευαισθησια,εχουν να κανουν και με την πυκνοτητα του κωνου του γουφερ.

Κατα κανονα,ενα χαρτινο γουφερ,που μας δινει τη μεγαλυτερη ευαισθησια λογω χαμηλης μαζας δεν κατεβαινει πολυ χαμηλα λογω καμψης κωνου.Απο την αλλη,βαρυτερα υλικα οπως πολυπροπυλενιο,εχουν μεγαλυτερη ικανοτητα παραγωγης χαμηλων αλλα μικροτερη ευαισθησια λογω αυξημενης αναρτωμενης μαζας.
Σε γενικές γραμμές τίποτα από αυτά δεν ισχύει. Η μεγαλύτερη ευαισθησία δεν εξαρτάται μόνο από την κινούμενη μάζα αλλά είναι συνδυασμός της ηλεκτρομηχανικής κατασκευής του μεγαφώνου.
Το πολυπροπυλένιο είναι συνήθως ελαφρύτερο από το χαρτί, πάντα για ίδιας διαμέτρου κώνους.
Δεν υπάρχει κάμψη κώνου στις χαμηλές συχνότητες λόγο μικρής ταχύτητας. Η κάμψη του κώνου υπάρχει μόνο σε υψηλές συχνότητες.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Σε γενικές γραμμές τίποτα από αυτά δεν ισχύει. Η μεγαλύτερη ευαισθησία δεν εξαρτάται μόνο από την κινούμενη μάζα αλλά είναι συνδυασμός της ηλεκτρομηχανικής κατασκευής του μεγαφώνου.
Το πολυπροπυλένιο είναι συνήθως ελαφρύτερο από το χαρτί, πάντα για ίδιας διαμέτρου κώνους.
Δεν υπάρχει κάμψη κώνου στις χαμηλές συχνότητες λόγο μικρής ταχύτητας. Η κάμψη του κώνου υπάρχει μόνο σε υψηλές συχνότητες.
Αυτα τα εχω διαβασει σε διαφορα αρθρα και φορουμ κατα καιρους.

Μιλαω για απλο χαρτι οπως αυτο που εχουν τα κλασσικα υπερηψηλης ευαισθησιας και για πρεσσαρισμενο μιγμα πολυπροπυλενιου πχ Harbeth.

Ειναι ο κλασσικος λογος που τα υπερυψηλης ευαισθησιας γουφερ τυπου παλια JBL δεν κατεβαινουν τοσο χαμηλα-παροτι ειναι γαιδουρια σε μεγαλες καμπινες.


Μπερδευεις μαλλον το σπασιμο-break up- με την καμψη που αναφερω.
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.650
Μηνύματα
2.868.874
Members
37.941
Νεότερο μέλος
timurakhmetov
Top