Περί οθόνης

Μηνύματα
1.743
Reaction score
402
Η διαφορά μεταξύ οθονών είναι μικρή αλλά υπαρκτή.


Εκεί είναι οι μεγάλες διαφορές. Τι να κάνεις τις οθόνες και τα προβόλια όταν παίζουν στην τύχη;
Ακόμα και με βασικές επεμβάσεις που μπορεί να κάνει ο καθένας με λίγο διάβασμα, τα πράγματα βελτιώνονται πολύ.
Στα προβόλια με λάμπα όμως, αντίθετα απ' τις τηλεοράσεις, χρειάζεται συχνά ρύθμιση.
To οτι "χάνεται" το calibration σε χ ώρες και το κόστος του calibration, είναι και η αχίλλειος πτέρνα του calibration σε προβολείς.

Αν ηταν πχ πολύ μικρότερο το χρηματικό ποσό για calibration σε προβολείς, (αφού θα πρέπει να ξανα καλιμπραριστεί σε 100-500 ώρες) θα αποκτούσε πολύ περισσότερο νόημα και πολύ πιθανό, να γινόταν πολύ συχνότερα από τους ιδιοκτήτες προβολέων.

Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω οτι το calibration δεν κάνει την διαφορά, αλλα οταν γνωρίζεις οτι θα "χαθεί" μετά από λίγες ώρες, σκέφτεσαι πολύ την συχνότητα που θα ξανακάνεις.
 


Μηνύματα
1.743
Reaction score
402
Από την περιορισμένη μου εμπειρία, με καλή οθόνη και κακή οθόνη, με καλιμπραρισμα και χωρίς , με μέτριες οθόνες με καλιμπραρισμα, και πάντα σε σκοτεινούς χώρους είμαι πεπεισμένος πως η καλή οθόνη και το σωστο καλιμπραρισμα είναι απολυτως απαραίτητα.
Αυτά που γράφει το κείμενο είναι κουκουρουκου.

IMHO.
Post automatically merged:

Και κατ αναλογία με τον ήχο που καταλαβαίνω καλύτερα:

Είναι σαν να λες πως δεν χρειάζεται καλός χώρος και καλά ηχεια, θα τα φέρει όλα η ισοστάθμιση.

Δεν μου κάθεται καλά.
κατ αναλογία, το πανί θα ηταν ο χώρος... αλλα στην εικόνα, υπάρχει και ο χώρος γύρω από το πανί.

το άρθρο νομίζω οτι δεν αναφέρει τον χώρο.

απο την δική μου εμπειρία, περιορισμένη ή μη.

ειμαι πεπεισμένος ότι από έναν φροντισμένο χώρο πχ bat cave, θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα από ενα απλά καλό προβολέα και μια απλή οθόνη.

παρά από τον ίδιο (ή και λίγο καλύτερο) προβολέα με ακριβό πανί, σε χώρο με φουλ αντανακλάσεις.
το ακριβό πανί απλά προσπαθεί να μετριάσει τις αντανακλάσεις ή να βοηθήσει τον προβολέα (αν δεν εχει πολύ φωτεινότητα)

Το calibration και στις 2 περιπτώσεις θα προσπαθήσει να τα φέρει σωστά.
Post automatically merged:

Πόσο να γίνει δηλαδή; 15€; :biggrin:

Προσωπικά καλιμπράρω κάθε 500-600 ώρες.
εντάξει το γ.....ς
αλλα οπως προείπα, αν ήταν οικονομικότερο, μάλλον και εσύ θα έκανες πιο συχνά.

εχω άδικο; :biggrin:
 
Last edited:


Μηνύματα
304
Reaction score
248
Η διαφορά μεταξύ οθονών είναι μικρή αλλά υπαρκτή.


Εκεί είναι οι μεγάλες διαφορές. Τι να κάνεις τις οθόνες και τα προβόλια όταν παίζουν στην τύχη;
Ακόμα και με βασικές επεμβάσεις που μπορεί να κάνει ο καθένας με λίγο διάβασμα, τα πράγματα βελτιώνονται πολύ.
Στα προβόλια με λάμπα όμως, αντίθετα απ' τις τηλεοράσεις, χρειάζεται συχνά ρύθμιση.
Αυτό θέλω να πω: Μήπως τελικά είναι προτιμότερο να δώαει κανείς κάποια χρήματα για επαγγελματικό καλιμπράρισμα παρά να παει σε πιο ακριβό πάνι.?....(στην περίπτωση, βέβαια, που δεν μπορεί να τα έχει και τα δύο)...
 


Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Όταν πάρεις ένα πανί με 200- 300 ευρώ ότι κ να κάνει ο καλιμπρατορας δεν θα έχεις το 100% της απόδοσης του προβολέα .
Βέβαια εάν είναι σταθερή είναι διαφορετικά τα πράγματα.
Εκεί με ψάξιμο υπάρχουν φθυνες λύσεις ισάξιες η κοντά σε απόδοση stewart .
Το batcave διορθώνει την απόδοση της οθόνης .
Εκεί είναι που αρχίζουν να σε ενοχλούν έστω και τα φωτάκια από το cd πχ.
Εάν δεις την αντανάκλαση από το φωτακι του air-condition πάνω στην οθόνη Τότε είναι που τρελαίνεσαι ....
 

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Εγω δε μπορω να καταλαβω που διαφωνειτε με τον αρθρογραφο; :laugh:
Διαβαστε καλα πολυ καλα το τι λεει και οχι αποσμασματικα...
Δεν αναφερει τις ALR οθονες που εκει εχει νοημα(δε ξερω μονο ποτε ειναι το κειμενο γραμμενο) σε μη ελεγχομενο σωστα περιβαλλον φωτισμου και μαλλον πρεπει να πληρωσεις εστω και δυσαναλογα γιαυτο.
(δεν ειναι ευκολο να τα εχεις ολα σωστα ,γωνιες θεασης,κοντραστ,μαυρα ,οξυτητες και αλλες πιθανον -περαν των βελτιωσεων- αλλοιωσεις)
Ουτε αναφερει για τις ηχοπερατες ,αλλα μονο για τις high gain grey screens που επισης δεν ειναι ευκολη υποθεση.
Δεν πληρωνεις μονο την κατασκευη αλλα και ολη την ερευνα για αναπτυξη βελτιωση της θεασης .....(αξιζει μονο στις ειδικες περιπτωσεις που εδω που τα λεμε μαλλον τετοια ειναι η 4κ προβολη.....)
Π.χ. σου λεει ο αλλος διαθετω 3000 ευρω για θεαση σε σαλονι με ανοιχτο μπεζ χρωμα και λευκο ταβανι, άλλα χρωματα δεν αλλαζω ,άλλα λεφτα δε δεινω, θελω να εχω οικονομικες αλλαγες λαμπας και συντηρηση τι περνω;
Ε ,δεν του λες epson 9400+600e alr screen π,χ, elite cine grey 3d 1.2+ καλιμπραρισμα αντι benq 2700 +alr ~1500e+καλιμπραρισμα ;αντε οσο θελετε ανεβαστε τιμη εδω στη δευτερη περιπτωση γιατι ειμαι λαρτζ :laugh:

Το καλιμπραρισμα χρειαζεται ,μαζι με την αγορα του προβολεα κλεινετε ραντεβου να σας προτεινει τι ειναι το καταλληλοτερο για το χωρο σας σε ολες τις οικονομικες κατηγοριες ο καλιμπρατορας ,για να μη σας πω ρωτηστε τον και ποιο συνδιασμο προβολεα οθονης προτεινει για το χωρο σας...μονο κερδισμενοι θα εισαστε τα μονα λεφτα που δε θα λυπηθητε...εδω τα τρωμε σε αλλα χαζα...

Μεχρι να λυσουμε το εαν θελουμε καλιμπρατορα και αλλα τετοια οι εταιριες ηδη πειραματιζονται για 8κ περιεχομενο και νεες οθονες αμπως;:laugh:
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
Έχει βάση η άποψη - συμπέρασμα στο παρακάτω άρθρο ή είναι αιρετική?.....διότι ανατρέπει πολλά δεδομένα...

Από: PROJECTORJUNKIES

Ένα μεγάλο ερώτημα που απασχολεί σχεδόν όλους τους ιδιοκτήτες βιντεοπροβολέων είναι κατά πόσο επηρεάζει την εικόνα του προβολέα μας η οθόνη που χρησιμοποιούμε.

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για σύνθετο ερώτημα άλλα στην ουσία η απάντηση είναι απλή. Ας προσπαθήσουμε να πούμε δυο λογάκια περί αυτού και να γίνουμε κατανοητοί.


Οι σύγχρονοι προβολείς διαθέτουν όλα τα απαραίτητα ρυθμιστικά ώστε να μπορούν να αποδώσουν σωστή θερμοκρασία λευκού και μεγάλη ακρίβεια στην χρωματική παλέτα κατά D65 πρότυπα έπειτα από την κατάλληλη ρύθμιση.

Η οθόνη ,σε όλη την διαδικασία προβολής παίζει τον ρόλο του καθρέφτη . Αντανακλά δηλαδή στην ουσία την εικόνα που στέλνει πάνω της ο προβολέας μας.

Λόγω του μεγάλου εύρους των ρυθμιστικών των σύγχρονων βιντεοπροβολέων ,μπορούμε να πάρουμε λευκό και πιστότητα χρωμάτων ακόμη και αν η οθόνη μας δεν είναι 100% λευκή. Αν π.χ ή οθόνη μας κοκκινίζει, τότε μπορούμε πολύ απλά να μειώσουμε αναλογικά το κόκκινο στη ρύθμιση RGB του προβολέα μας ,να αυξήσουμε το μπλε και το πράσινο στο ίδιο ρυθμιστικό και να πάρουμε ένα 100% καθαρό λευκό όπως θα παίρναμε σε 100% λευκή οθόνη (με τα ρυθμιστικά μας στην ανάλογη θέση φυσικά)

Δηλαδή με άλλα λόγια δεν θα δούμε διαφορετική εικόνα σε οθόνη διαφορετικής απόχρωσης (να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε πάντα για μικρές αποκλίσεις του λευκού ή του γκρι και όχι υπερβολές με χρωματιστές οθόνες) αφού ο προβολέας μπορεί σαν χαμαιλέοντας (μέσω των ρυθμιστικών του) να προσαρμόζεται στα εκάστοτε δεδομένα ,άρα στην ουσία όλες οι οθόνες που μας φαίνονται λευκές ή γκρι στο μάτι μας ,είναι μια χαρά και θα αποδώσουν ίδια ακριβώς εικόνα αν ο προβολέας μας ρυθμιστεί κατάλληλα για την εκάστοτε κάθε φορά.

Αυτός είναι ο πρώτος μύθος που καταρρίπτεται..

Πάμε τώρα στην αντανάκλαση της οθόνης μας ,το γνωστό gain. Εκεί έχουμε ακούσει κατά περιόδους ,το γκρι με gain 0.8 βελτιώνει τα μαύρα μας και το υψηλό 1.3 π.χ αυξάνει την φωτεινότητα μας. Ναι αλήθεια είναι…αλλά..

Όταν προβάλουμε σε οθόνη με χαμηλό δείκτη αντανάκλασης (gain) τότε ναι μεν έχουμε καλύτερο μαύρο άλλα παράλληλα έχουμε και χαμηλότερο φως. Δηλαδή το κέρδος μας σε contrast είναι στην ουσία 0. Αντίστοιχα και στο υψηλό gain.

Παράδειγμα για να το καταλάβουμε..

Αν π.χ ο προβολέας μας βγάζει 100 nits λευκό και 1 nits μαύρο σε λευκή οθόνη ,τότε σε μια οθόνη γκρι με την μισή αντανάκλαση θα πάρουμε σαν μέτρηση 50 nits λευκό και 0.5 nits μαύρο αντίστοιχα .Δηλαδή το contrast της εικόνας μας παραμένει το ίδιο (100:1=100 και 50:0.5=100) .Δηλαδή στην ουσία δεν θα δούμε καλύτερο contrast παρά το ίδιο.

Είναι ο δεύτερος μύθος που καταρρίπτεται..οθόνες high contrast που να πετυχαίνουν καλύτερο μαύρο ενώ διατηρούν την φωτεινότητα ή το αντίστροφο δεν υπάρχουν.


Βέβαια υπάρχει περίπτωση να πάρουμε βελτιωμένο contrast ,με μια οθόνη υψηλού gain άλλα χρώματος γκρι. Με τον συγκεκριμένο τύπο οθόνης μπορούμε να πετύχουμε μείωση των ανακλάσεων στον χώρο, μιας και λόγω υψηλού gain “μαζεύει¨όλο το φως και το στέλνει ευθεία απέναντι και όχι προς όλες τις κατευθύνσεις όπως οι λευκές με gain 1 και συγχρόνως λόγω γκρι χρώματος να μην μας ανεβάσει πολύ το επίπεδο του μαύρου. Mε αυτόν τον τρόπο στην ουσία ‘βλέπουμε’ καλύτερο contrast. Αυτό για τυπικούς χώρους προβολής , διότι σε dark rooms που δεν υπάρχουν ανακλάσεις θα πάρουμε το ίδιο αποτέλεσμα ,απλά χρησιμοποιώντας λευκή οθόνη με gain 1.

Ας έρθουμε τώρα στο βασικό μας ερώτημα .Τι διαφορές θα δούμε στην εικόνα μεταξύ μιας πανάκριβης οθόνης (π.χ Stewart) από μια no name. Καμία απολύτως! Και στις δυο οθόνες οι σύγχρονοι βιντεοπροβολείς μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να αποδίδουν ακριβώς την ίδια εικόνα, ανεξάρτητα από την απόχρωση ,το υλικό ή την κατασκευή που έχει η οθόνη μας. Δεν υπάρχουν μαγικά πανιά και υφάσματα που να βελτιώνουν την εικόνα μας. Είναι απλά μαθηματικά ,αν κάπου κερδίζουμε τότε σίγουρα κάπου αλλού χάνουμε.


Η μοναδική διαφορά μεταξύ οθονών που όντως υφίσταται, είναι η ποιότητα των υλικών. Δηλαδή μια ακριβή οθόνη μπορεί να κρατήσει περισσότερο στον χρόνο από μια φθηνότερη (η φθηνότερη θα κάνει πιο γρήγορα ζάρες αν πρόκειται για πτυσσόμενη ή αν πρόκειται για σταθερή θα έρθει πιο γρήγορα η φθορά στο πανί).

Βέβαια υπάρχει και το θέμα image…αλλιώς είναι να λες, έχω δώσει 5.000 ευρώ για οθόνη και αλλιώς 150 ευρώ από ebay.

Συμπέρασμα ,δεν υπάρχει κανένας λόγος πλην της ποιότητας κατασκευής, να προχωρήσουμε σε αγορά ακριβής οθόνης, δεν θα δούμε καλύτερη εικόνα,αυτό είναι απλά μύθος και marketing των εταιριών .Καλύτερα να δώσουμε αυτά τα extra χρήματα στην αγορά ενός καλύτερου βιντεοπροβολέα ,εκεί θα δούμε σίγουρα διαφορά. Όπως μεγάλη διαφορά (σε contrast πάντα) θα δούμε αν προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις ανακλάσεις του χώρου μας (κουρτίνες ,βάψιμο με σκούρα χρώματα ,κ.τ.λ)
ποιος το υπογραφη αυτο ;

ας φερει οποια οθονη η μπογια η οτι αλλο υλικο θελει να το βαλει διπλα σε αυτη για μετρηση .....
....ασε που δεν εχει τα μηχανηματα να το κανει αυτο... :lolsign:

ειναι παγκοσμιως αναγνωρισμενη για την καλυτερη απεικονιση σε χρωμα -φως -αντιθεση -γωνια θεασης.
......παιζει μονο σε bat cave χωρο....δλδ οπως πρεπει να βλεπουμε ολοι μας....
Το τι βλεπει ο καθενας δεν ισχυει....μιλαμε για μετρησιμα πραγματα εδω....

Αυτα περι διαφορετικης αποχρωσης οθονης και ρυθμισης απο τον προβολεα και αρα ιδιο αποτελεσμα, ειναι για γελια.
Ναι, σε καποιες καλες οθονες λευκες μπορει να εχεις κοντινα αποτελεσματα, αλλα δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν διαφορες.

Το σημαντικο ειναι να κανεις ρυθμιση τον προβολεα ανα καποιες ωρες.......
.....και την καλυτερη οθονη ναχεις αν δεν ρυθμιζεις τον προβολεα βλεπεις λαθος....

και φυσικα η καλυτερη οθονη εκτος της επιστρωσης, πρεπει να ειναι σταθερη.
......ζω με μια stewart firehawk 1.35 gain απο το 2003 ...ειναι απο τις πρωτες που βγηκαν και ειναι σε πολυ καλη κατασταση....
 


Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Γιατί δεν ρωτάς τον καστρουνη να σε καθοδηγησει ;
Εγώ δεν ξέρω ούτε το 1/10 του .
Επίσης ούτε πόσες ιντσες θέλεις ούτε τον χώρο σου .
Ούτε πως βλέπεις ούτε αν έχεις καλιμπραρει τον προβολέα σου ξέρω ...
 


Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Εννοει ο αγαπημένος soco φέρε καλιμπρατορα να δει τον χώρο σου να σου προτείνει σωστή λύση και να σου γλυτώσει χρήματα από τις στοχευμένες αγορές που θα σου προτείνει με το μπάτζετ σου .
Επίσης άποψη μου βάλε σταθερή οθόνη ...
 

Μηνύματα
1.063
Reaction score
737
Έχω σταθερή οθόνη, DIY, και έχω φέρει τον Μανώλη να καλιμπράρει τον JVC X-700 μου ...

Απλά είδα την επισήμανση σου για '',... φθηνές λύσεις ισάξιες ή κοντά σε απόδοση με stewart ...'' και τσίμπησα, μήπως και έχεις ανακαλύψει κάποια πηγή που δεν είναι ακόμη γνωστή, ή κάποιο εναλλακτικό υλικό, κλπ.
 

Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Επαναλαμβάνω ρωτά τον Μανώλη να σε καθοδηγήσει
Σίγουρα ξέρει παραπάνω από μένα
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.248
Reaction score
8.765
Κείμε
Έχει βάση η άποψη - συμπέρασμα στο παρακάτω άρθρο ή είναι αιρετική?.....διότι ανατρέπει πολλά δεδομένα...

Από: PROJECTORJUNKIES

Ένα μεγάλο ερώτημα που απασχολεί σχεδόν όλους τους ιδιοκτήτες βιντεοπροβολέων είναι κατά πόσο επηρεάζει την εικόνα του προβολέα μας η οθόνη που χρησιμοποιούμε.

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για σύνθετο ερώτημα άλλα στην ουσία η απάντηση είναι απλή. Ας προσπαθήσουμε να πούμε δυο λογάκια περί αυτού και να γίνουμε κατανοητοί.


Οι σύγχρονοι προβολείς διαθέτουν όλα τα απαραίτητα ρυθμιστικά ώστε να μπορούν να αποδώσουν σωστή θερμοκρασία λευκού και μεγάλη ακρίβεια στην χρωματική παλέτα κατά D65 πρότυπα έπειτα από την κατάλληλη ρύθμιση.

Η οθόνη ,σε όλη την διαδικασία προβολής παίζει τον ρόλο του καθρέφτη . Αντανακλά δηλαδή στην ουσία την εικόνα που στέλνει πάνω της ο προβολέας μας.

Ναι, αλλά που την αντανακλά; Υπάρχουν οι retroreflective οθόνες και οι angular reflective. Τι θα γίνει, για παράδειγμα, αν εγκαταστήσεις προβολέα απέναντι από angular reflective οθόνη, αντί να τον ταβανώσεις; Μήπως η οθόνη θα τα κάνει σκ@τ@;

Λόγω του μεγάλου εύρους των ρυθμιστικών των σύγχρονων βιντεοπροβολέων ,μπορούμε να πάρουμε λευκό και πιστότητα χρωμάτων ακόμη και αν η οθόνη μας δεν είναι 100% λευκή. Αν π.χ ή οθόνη μας κοκκινίζει, τότε μπορούμε πολύ απλά να μειώσουμε αναλογικά το κόκκινο στη ρύθμιση RGB του προβολέα μας ,να αυξήσουμε το μπλε και το πράσινο στο ίδιο ρυθμιστικό και να πάρουμε ένα 100% καθαρό λευκό όπως θα παίρναμε σε 100% λευκή οθόνη (με τα ρυθμιστικά μας στην ανάλογη θέση φυσικά)

Δηλαδή με άλλα λόγια δεν θα δούμε διαφορετική εικόνα σε οθόνη διαφορετικής απόχρωσης (να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε πάντα για μικρές αποκλίσεις του λευκού ή του γκρι και όχι υπερβολές με χρωματιστές οθόνες) αφού ο προβολέας μπορεί σαν χαμαιλέοντας (μέσω των ρυθμιστικών του) να προσαρμόζεται στα εκάστοτε δεδομένα ,άρα στην ουσία όλες οι οθόνες που μας φαίνονται λευκές ή γκρι στο μάτι μας ,είναι μια χαρά και θα αποδώσουν ίδια ακριβώς εικόνα αν ο προβολέας μας ρυθμιστεί κατάλληλα για την εκάστοτε κάθε φορά.

Αυτός είναι ο πρώτος μύθος που καταρρίπτεται..

Προφανώς και μπορούμε να διορθώσουμε τη χρωματική ανισορροπία μιας οθόνης μέσω calibration κι όχι μόνο! Για να δώσω ένα παράδειγμα, η jvc αρέσκεται στο να προσφέρει λογισμικό ρύθμισης που υποστηρίζει όργανα που αντικρίζουν το φακό κι όχι την οθόνη. Έτσι όμως δε λαμβάνει υπόψιν της τις ιδιότητες της οθόνης. Έχει λοιπόν αποθηκευμένα μέσα στον προβολέα δεκάδες off set τα οποία στο τέλος της ρύθμισης μας μπορούμε να ενεργοποιήσουμε. Στη λίστα βρήκα και την firehawk μου.

Πάμε τώρα στην αντανάκλαση της οθόνης μας ,το γνωστό gain. Εκεί έχουμε ακούσει κατά περιόδους ,το γκρι με gain 0.8 βελτιώνει τα μαύρα μας και το υψηλό 1.3 π.χ αυξάνει την φωτεινότητα μας. Ναι αλήθεια είναι…αλλά..

Όταν προβάλουμε σε οθόνη με χαμηλό δείκτη αντανάκλασης (gain) τότε ναι μεν έχουμε καλύτερο μαύρο άλλα παράλληλα έχουμε και χαμηλότερο φως. Δηλαδή το κέρδος μας σε contrast είναι στην ουσία 0. Αντίστοιχα και στο υψηλό gain.

Παράδειγμα για να το καταλάβουμε..

Αν π.χ ο προβολέας μας βγάζει 100 nits λευκό και 1 nits μαύρο σε λευκή οθόνη ,τότε σε μια οθόνη γκρι με την μισή αντανάκλαση θα πάρουμε σαν μέτρηση 50 nits λευκό και 0.5 nits μαύρο αντίστοιχα .Δηλαδή το contrast της εικόνας μας παραμένει το ίδιο (100:1=100 και 50:0.5=100) .Δηλαδή στην ουσία δεν θα δούμε καλύτερο contrast παρά το ίδιο.

Είναι ο δεύτερος μύθος που καταρρίπτεται..οθόνες high contrast που να πετυχαίνουν καλύτερο μαύρο ενώ διατηρούν την φωτεινότητα ή το αντίστροφο δεν υπάρχουν.


Βέβαια υπάρχει περίπτωση να πάρουμε βελτιωμένο contrast ,με μια οθόνη υψηλού gain άλλα χρώματος γκρι. Με τον συγκεκριμένο τύπο οθόνης μπορούμε να πετύχουμε μείωση των ανακλάσεων στον χώρο, μιας και λόγω υψηλού gain “μαζεύει¨όλο το φως και το στέλνει ευθεία απέναντι και όχι προς όλες τις κατευθύνσεις όπως οι λευκές με gain 1 και συγχρόνως λόγω γκρι χρώματος να μην μας ανεβάσει πολύ το επίπεδο του μαύρου. Mε αυτόν τον τρόπο στην ουσία ‘βλέπουμε’ καλύτερο contrast. Αυτό για τυπικούς χώρους προβολής , διότι σε dark rooms που δεν υπάρχουν ανακλάσεις θα πάρουμε το ίδιο αποτέλεσμα ,απλά χρησιμοποιώντας λευκή οθόνη με gain 1.


Κουκουρούκου.. Προφανώς αναφέρεται στις ALR οθόνες, αλλά τα έχει κάνει μιξ γκριλ. Οι οθόνες που προσφέρουν βελτιωμένο κοντράστ δεν έχουν απαραίτητα υψηλό gain. Για την ακρίβεια οι ALR οθόνες με χαμηλότερο gain τα πάνε συνολικά καλύτερα, καθώς εκτός των άλλων δεν χρησιμοποιούν υλικά που προκαλούν λαμπύρισμα. Αντίθετα αυτές με θετικό gain συνήθως υποφέρουν απ' το φαινόμενο. Δυστυχώς δεν υπάρχει μαγικό ραβδάκι.

Όλες οι ALR κουβαλάνε τεχνολογία και απαιτούν διαδικασία κατασκευής, που τις καθιστά πολλαπλάσια ακριβότερες απ' τις συμβατικές οθόνες. Ανταλλάσοντας mail με την dnp, θυμάμαι μου έλεγαν για 9 layers υλικών στις ALR οθόνες της.

Υπάρχουν ALR οθόνες που μπορούν να απορρίψουν φως στον οριζόντιο άξονα (δεξιά αριστερά), άλλες στον κάθετο (ταβάνι), Άλλες προσφέρουν καλύτερο half gain (τόξο έξω απ' το οποίο το gain της οθόνης αρχίζει να πέφτει δραματικά-ουσιαστικά γωνία θέασης).


Πέρα από πραγματικά bat cave home cinema, οπουδήποτε αλλού θα δώσουν μεγαλύτερο κοντράστ. Αλλά από ένα σημείο και μετά μια λευκή ουδέτερη οθόνη είναι καλύτερη λύση.

Ας έρθουμε τώρα στο βασικό μας ερώτημα .Τι διαφορές θα δούμε στην εικόνα μεταξύ μιας πανάκριβης οθόνης (π.χ Stewart) από μια no name. Καμία απολύτως! Και στις δυο οθόνες οι σύγχρονοι βιντεοπροβολείς μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να αποδίδουν ακριβώς την ίδια εικόνα, ανεξάρτητα από την απόχρωση ,το υλικό ή την κατασκευή που έχει η οθόνη μας. Δεν υπάρχουν μαγικά πανιά και υφάσματα που να βελτιώνουν την εικόνα μας. Είναι απλά μαθηματικά ,αν κάπου κερδίζουμε τότε σίγουρα κάπου αλλού χάνουμε.


Η μοναδική διαφορά μεταξύ οθονών που όντως υφίσταται, είναι η ποιότητα των υλικών. Δηλαδή μια ακριβή οθόνη μπορεί να κρατήσει περισσότερο στον χρόνο από μια φθηνότερη (η φθηνότερη θα κάνει πιο γρήγορα ζάρες αν πρόκειται για πτυσσόμενη ή αν πρόκειται για σταθερή θα έρθει πιο γρήγορα η φθορά στο πανί).

Βέβαια υπάρχει και το θέμα image…αλλιώς είναι να λες, έχω δώσει 5.000 ευρώ για οθόνη και αλλιώς 150 ευρώ από ebay.


Κάτσε ρε μάστορα. Τον όρο texture τον έχεις ακούσει στο χωριό σου; Έχεις κάνει σύγκριση; Έχεις βάλει 4k προβολέα απέναντι από διάφορα δείγματα να δεις αν μπορεί να κάνει resolve όλη την ανάλυση των panel του προβολέα; Αν κάποιο υλικό pixelιάζει;
Δεν αντιλέγω ότι μπορείς να βρεις σε χαμηλότερα budget καλή λευκή οθόνη. Για την ιστορία είχα αγοράσει απ' το ebay οθόνη των 150 ευρώ και μάλιστα δεν είχε ζάρες. Τι να λέμε τώρα... :roflmao:


Με τις ηχοπερατές οθόνες τι γίνεται; Όλες καλές, όλες ίδιες; Παίζει ρόλο ο τρόπος διάτρησης ; Πόσα db κόβουν; Το πραγματικό τους gain (το οποίο ποτέ μα ποτέ δεν είναι θετικό-άσχετα απ' το τι δηλώνει ο κατασκευαστής). Εδώ κι αν πρέπει να μιλήσουμε για texture.

Συμπέρασμα ,δεν υπάρχει κανένας λόγος πλην της ποιότητας κατασκευής, να προχωρήσουμε σε αγορά ακριβής οθόνης, δεν θα δούμε καλύτερη εικόνα,αυτό είναι απλά μύθος και marketing των εταιριών .Καλύτερα να δώσουμε αυτά τα extra χρήματα στην αγορά ενός καλύτερου βιντεοπροβολέα ,εκεί θα δούμε σίγουρα διαφορά. Όπως μεγάλη διαφορά (σε contrast πάντα) θα δούμε αν προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις ανακλάσεις του χώρου μας (κουρτίνες ,βάψιμο με σκούρα χρώματα ,κ.τ.λ)
Με bold οι παρατηρήσεις μου.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Να κανω μια ερωτηση.
Όταν βλεπουμε κινηματογραφο ακουμε ταυτοχρόνως.

Ας υποθεσουμε ότι εχουμε ηχεια με οκταιντσους δορυφορους και καθόμαστε στα δυο μετρα που είναι ηχητικα η ιδανικη αποσταση. Αρα και η θεαση προβολης περιπου τοση η ας είναι συν - πλην 20 εκατοστα.

Στα δυο μετρα μια τηλεοραση 82 εως 86 εκατοστα δεν θα είναι μια πολύ καλη λυση? Δεν θα είναι αντιστοιχη σε μέγεθος με μια οθονη προβολης τριων μετρων (με προβολεα) σε αποσταση περιπου τριων μετρων η και μεγαλυτερης?
ΟΙκονομικα η τηλεοραση θα κοστιζει 2.000 - 2.500 ευρω και τελος. Ο προβολεας 4Κ όμως (εως 3.000 ευρω) θα εχει αποδοση σε 4Κ όπως η τηλεοραση? Επειδη δεν θα είναι πραγματικο 4Κ συν το γεγονός ότι θα εχεις εξτρα κοστος μια καλη οθονη προβολης.

Επομένως μηπως τα ηχεια παιζουν σημαντικο ρολο στην επιλογή μεσου προβολης?

Ψυχολογικα η τηλεοραση 82 εκατοστών σε αποσταση 2 μετρων προκαλει τρομο. Λες δεν θα πονανε τα ματια μου μετα την ταινια? Όμως δεν είναι αντιστοιχο με οθονη προβολης μηκους 3 μετρων και απόστασης θεασης τριων μετρων?
 

Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Όχι δεν είναι αντίστοιχο.
Η τηλεόραση "ρίχνει " το φως στο πρόσωπο σου ενώ ο προβολέας στην οθόνη απέναντι σου κ εσύ βλέπεις την αντανάκλαση από την οθόνη
Δεν είναι το ίδιο κουραστικό...
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
Είναι κουραστικό όντως...

Και ακουστικά σε πολυκάναλο είναι λάθος γιατί το κεντρικό θα πάει χαμηλά και θα ακούς από χαμηλά τους διαλόγους.
Ειδικά σε τέτοιες αποστάσεις 2 μέτρων που λες...

Θέλει πάνω από 3μ απόσταση για να το ευχαριστηθείς...
 

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Είναι κουραστικό όντως...

Και ακουστικά σε πολυκάναλο είναι λάθος γιατί το κεντρικό θα πάει χαμηλά και θα ακούς από χαμηλά τους διαλόγους.
Ειδικά σε τέτοιες αποστάσεις 2 μέτρων που λες...

Θέλει πάνω από 3μ απόσταση για να το ευχαριστηθείς...
Οσον αφορα τον ηχο αυτό που γραφεις δεν συμβαινει. Εχω τρια ιδια ηχεια. Το μεσαιο ειναι χαμηλα και στραμενο προς τα επανω (κοιταζει αυτια) . Σε καμμια περιπτωση δεν ακους τον ηχο απο χαμηλα. Αυτο συμβαινει ειτε βλεπεις ταινια ειτε ακους μουσικη.

Για τα υπολοιπα να συμφωνησω.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.652
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top