Περί σαμπ το ανάγνωσμα...

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Πλάκα-πλάκα πάντως, από τις διάφορες συμβουλές για τοποθέτηση σαμπ που διαβάζουμε και γράφουμε, ΙΜΗΟ η πιο σημαντική είναι να μην πατάνε στο πάτωμα. Γιατί; μα γιατί όλα τα δωμάτια έχουν οροφή που είναι παράλληλη με το δάπεδο. Αυτή δημιουργεί ρυθμό περί τα 60 Hz που είναι άκρως ενοχλητικός. Επίσης ο δεύτερος ρυθμός είναι περί τα 120 Hz και άρα δε διεγείρεται από το σαμπ λόγω χαμηλότερου σημείου κρος. Συνεπώς τοποθέτηση στη μέση λύνει το πρόβλημα της οροφής. Τελείως. Ξεχνάμε την οροφή. (Εκτός αν το κρος σας είναι πάνω από 120 Hz, οπότε κάναμε μία τρύπα στο νερό.)

Κατά τα άλλα, και επειδή τα δωμάτια σπάνια είναι ορθ. παραλληλεπίπεδα, ο βασικός κανόνας είναι διασπορά των σαμπ στο χώρο και δοκιμή και σφάλμα, εεε μέτρηση.

Μην περάσω λοιπόν από κανένα σπίτι και δω σαμπ στο πάτωμα. Θα φωνάξω την αστυνομία του ντίμι, αυτή που κοιτάει και πόσα έχετε. Εντάξει, αν δεν είναι στη μέση του ύψους και είναι π.χ. στo Υ/3 ή στο Υ/4, θα είναι μειωμένη η ποινή.

Α, ξέχασα. Και κάποιος να το πει στη Χάρμαν! Να κάνει update το pdf! Αχαχα!
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Από ό,τι βλέπω, ο πρώτος ρυθμός δεν μας χαλάει να υπάρχει, γιατί δίνει μια άνωδο στα 28-29 Hz. Έτσι δεν είναι; Σωστά δεν σκέφτομαι;
Θα μας πείραζε όμως εάν ο συντονισμός στο σωλήνα της ανάκλασης χαμηλών θα βρισκόταν κάπου εκεί και το ηχείο ή sub θα ήταν τοποθετημένο σε ζώνη όπου θα ίσχυε υψηλή τιμή στην συνιστώσα πίεσης από την ομόλογη ιδιοσυχνότητα.
Πλάκα-πλάκα πάντως, από τις διάφορες συμβουλές για τοποθέτηση σαμπ που διαβάζουμε και γράφουμε, ΙΜΗΟ η πιο σημαντική είναι να μην πατάνε στο πάτωμα. Γιατί; μα γιατί όλα τα δωμάτια έχουν οροφή που είναι παράλληλη με το δάπεδο. Αυτή δημιουργεί ρυθμό περί τα 60 Hz που είναι άκρως ενοχλητικός. Επίσης ο δεύτερος ρυθμός είναι περί τα 120 Hz και άρα δε διεγείρεται από το σαμπ. Συνεπώς τοποθέτηση στη μέση λύνει το πρόβλημα. Τελείως. Ξεχνάμε την οροφή.

Κατά τα άλλα, και επειδή τα δωμάτια σπάνια είναι ορθ. παραλληλεπίπεδα, ο βασικός κανόνας είναι διασπορά των σαμπ και δοκιμή και σφάλμα, εεε μέτρηση.

Μην περάσω λοιπόν από κανένα σπίτι και δω σαμπ στο πάτωμα. Θα φωνάξω την αστυνομία του ντίμι, αυτή που κοιτάει και πόσα έχετε. Εντάξει, αν δεν είναι στη μέση του ύψους και είναι π.χ. στo Υ/3 ή στο Υ/4, θα είναι μειωμένη η ποινή.
Εκτός αν ήταν εγκατεστημένα μέσα στο πάτωμα και την οροφή...;)
 


argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
στην μαγικη υπογα
βαζοντας 4
ενα δεξια αριστερα σε καθε ηχειο.*...
ο ηχος πλατιαζε ωραια ..κατι σαν χειμαρος που σε αγγαλιαζε
βαζοντας τα 2 αριστερα απο την εξω πλευρα του καθε ηχειου (το ενα πανω στο αλλο)
τις ετρωγα στο δοξα πατρι......
Οταν εβαλα , δυο σε καθε ηχειο (δεξια αριστερα του ηχειου ) , και ενα πανω στο αλλο (στην εξωτερικη πλευρα) του καθε ηχειου
εκει εφαγα τις χρονιας μου ......οκ 9 σαμπ......αλλα δεν χορταινα ξυλικι......




* και ενα svs κεντρο
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Θα μας πείραζε όμως εάν ο συντονισμός στο σωλήνα της ανάκλασης χαμηλών θα βρισκόταν κάπου εκεί και το ηχείο ή sub θα ήταν τοποθετημένο σε ζώνη όπου θα ίσχυε υψηλή τιμή στην συνιστώσα πίεσης από την ομόλογη ιδιοσυχνότητα.
Έλα μωρέ, δε θα μας πείραζε. Τί να ακούσομεν στα 28Hz; Εκκλησιαστικό; Και αυτό ήχο από συντονσμό βγάζει από τη μάνα του. Εφέ ταινίας; Σιγά να μην καταλαβαίναμε κάτι, μόνο μπουμπουνητά είναι έτσι και αλλιώς. Άντε, μόνο σε ηλεκτρονική να καταλαβαίναμε κατιτίς.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι μέχρι τα 60Hz περίπου αν φτάσει κάποιος είναι πολύ καλά για τα περισσότερα ακούσματα. Αν έχει απαιτήσεις που υποστηρίζονται από το περιεχόμενο τότε ψάχνεται και για παρακάτω που είναι η 'πιο δύσκολη πίστα'.
Επίσης διάβαζα κάπου προχθές (νομίζω σχετικά με το feature που έχει η audyssey για να κόβει τις πολύ χαμηλές συχνότητες που ταξιδεύουν στα δίπλα σπίτια και δωμάτια) πως υπάρχει η θεωρία που λέει ότι ο εγκέφαλος μπορεί και να αναπαράγει τις πιο χαμηλές συχνότητες και ας μην υπάρχουν βασιζόμενος στις αρμονικές που ακούει.
Αυτό δεν είναι θεωρία κι έχει αναλυθεί στο νήμα "Λειτουργία της Ακοής"
https://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-7#post-967396

Το ακουστικό μας σύστημα αδυνατεί όμως ν'αναπλάσει όσα μεταβατικά φαινόμενα θα είναι...χαμένα από το σήμα ελέω κουδουνισμάτων από πλημμελή ηλεκτρομηχανική μετατροπή.
Έλα μωρέ, δε θα μας πείραζε. Τί να ακούσομεν στα 28Hz; Εκκλησιαστικό; Και αυτό ήχο από συντονσμό βγάζει από τη μάνα του. Εφέ ταινίας; Σιγά να μην καταλαβαίναμε κάτι, μόνο μπουμπουνητά είναι έτσι και αλλιώς. Άντε, μόνο σε ηλεκτρονική να καταλαβαίναμε κατιτίς.
Υποαρμονικές συχνότητες από τους κατώτερους θεμελιώδεις τόνους σε πιάνο και μεγάλα έγχορδα βρίσκονται στη ζώνη 20-30 Hz.

Επίσης θα μας πείραζε ο συντονισμός του σωλήνα να διεγειρόταν σε περίπτωση χαμηλού σχετικά Q που θα άπλωνε τη δραστικότητα σε ευρύτερη ζώνη - από λίγο ανώτερες συνιστώσες - Το χαοτικό "Two-Note Bass" όπως σχολίαζε κάποτε ο αείμνηστος RD.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.664
Από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι μέχρι τα 60Hz περίπου αν φτάσει κάποιος είναι πολύ καλά για τα περισσότερα ακούσματα.
Ειλικρινά απορώ πως κατάλαβες αυτό.

Ακριβώς το αντίθετο είπε ο μπούτχιας...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.664
Γιατι για μουσικη, αν εχεις ενα ζευγαρι ηχεια που κατεβαινουν χαμηλα πχ στα 35-40hz ανετα, φανταζομαι ειναι αρκετα.
Μη το φαντάζεσαι, δεν είναι εφικτό το σενάριο αυτό.
Δεν γίνεται.

Μόνη εξαίρεση, να μιλάμε για εντοιχισμένα ηχεία, με τέτοια μεγάφωνα (μεγάλα), που να μπορούν στους 30 κύκλους να δώσουν τουλάχιστον 110 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης έκαστο.

Δε νομίζω... ;)


Υπ'όψιν πως δε φταίει η απόκριση του ηχείου.
Πες ότι έχεις ένα ηχείο τέρας, με 4 10" γούφερ, και μετρημένη απόκριση από την φίρμα μέχρι τους 10 κύκλους φλατ. Ε, θες σαμπ. 8-)

Δε φταίει το ηχείο, φταίει η θέση του. Και μη μου πεις ότι το έβαλες κολλητά στον πίσω τοίχο, όπως προτείνεται να μπει το σαμπ.. διότι, αν τοποθετήσεις το ηχείο όπως θα έπρεπε να τοποθετηθεί το σαμπ, τότε είσαι όντως οκ!.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.135
Reaction score
26.694

Μηνύματα
1.294
Reaction score
445
Ρε μαστορια, ρεαλιστικα τωρα, ποιος ακουει σε καθημερινη βαση στα 110db και πανω; Εχω την εντυπωση οτι οτι λετε, σωστα μεν, αλλα μαλλον αφορουν πολυ περιορισμενο «κοινο».

Προσωπικα, στον χωρο μου που ειναι 15τμ, θεση ακροασης στα 2μ, αυτη την στιγμη τα ηχεια μου κατεβαινουν -3db στα περιπου 42hz, ευαισθησια καπου στα 87db, τα οδηγω με εναν diy mosfet 70wrms , και ακομα και σε low bap που χει μπασο αρκετο, ειναι πολυ ικανοποιητικα και με αρκετη ενταση.
[DOUBLEPOST=1552919584][/DOUBLEPOST]
Άνετα; Σε ποια στάθμη;
90-100db
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Δεν θέλω να χαλασω το ωραίο πάρτυ αλλά
δεν μπορείς να κάνεις μουσική με μέγιστες σταθμες και χαμηλές συχνοτητες μόνο.
Καλες οι δυο πρώτες οκτάβες αλλά συμπλήρωμα.
Από μόνες τους δεν φέρνουν την άνοιξη...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.664
Ρε μαστορια, ρεαλιστικα τωρα, ποιος ακουει σε καθημερινη βαση στα 110db και πανω;
Είναι χαμηλές στάθμες αυτές που λέμε στις χαμηλές συχνότητες.
Πιάσε μικρόφωνο και μέτρα.
Έτσι όπως τα λες, πιθανώς πιάνεις υψηλότερες.

Έχεις δει τις γραμμές ακουστότητας; Θυμάσαι σε τι στάθμη αρχίζεις να ακούς τους 20 και 30 κύκλους; Μιλάμε για ουδο ακοής, όχι να νιώθεις ένταση, σα θρόισμα φύλλων όταν δε κουνιέται φύλλο. :D
 


Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Στη γωνία κάτι γίνεται, και πάλι είναι θέμα η στήριξη ενός μεγάλου βάρους και όγκου σαμπ στο μισό του ύψους του δωματίου (χονδρικά στο 1,5μ. από το δάπεδο πρέπει να έρθει το μέσο του μεγαφώνου) και να διαχειριστείς και τους κραδασμούς του σαμπ..

Δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Προσωπικά, όπως έχω ξαναπεί, έχω στόχο να το υλοποιήσω, αλλά στο θέμα της στήριξης, θέλει σημαντική δουλειά και σκέψη...


Έ γι αυτο είμαστε εμείς εδώ :D
το κρεμάς από το ταβάνι με αλυσίδες ;)
 

Μηνύματα
1.294
Reaction score
445
...Μιλάμε για ουδο ακοής, όχι να νιώθεις ένταση, σα θρόισμα φύλλων όταν δε κουνιέται φύλλο. :D
Αρα καλα τα λεω, συγκεκριμενες περιπτωσεις και για συγκεκριμενα ηχοσυστηματα και ακουσματα.. ισως το ιδανικο για dedicated χωρους κτλ..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν θέλω να χαλασω το ωραίο πάρτυ αλλά
δεν μπορείς να κάνεις μουσική με μέγιστες σταθμες και χαμηλές συχνοτητες μόνο.
Καλες οι δυο πρώτες οκτάβες αλλά συμπλήρωμα.
Από μόνες τους δεν φέρνουν την άνοιξη.
Δεν πρόκειται περί πάρτυ.Τουναντίον...Τα ίδια τα δεδομένα δεν γιορτάζουν.

Κατανοώ ότι είναι δύσκολο να χωνευτεί,αλλά το πώς συμπεριφέρεται δεδομένο σύστημα στις δύο πρώτες οκτάβες,ιδίως ο τρόπος που υποχωρεί η απόκρισή των ηλεκτρομηχανικών μετατροπέων του - όχι ενισχυτές ή μέσα αναπαραγωγής - σε αυτήν τη ζώνη,καθορίζουν τον τρόπο που θα αποδοθούν και οι ανώτερες ζώνες μέσα από τα μεταβατικά φαινόμενα.

Οι δύο πρώτες οκτάβες είναι κρίσιμες ακόμα και όταν δεν θα συμπεριλαμβάνονταν ολόκληρες στην ωφέλιμη απόκριση του συστήματος.Είναι καθοριστικές ακόμα και όταν το πρόγραμμα δεν θα ήταν πυκνοκατοικημένο από περιεχόμενο σ'εκείνες.

Ο ρόλος τους είναι κυρίαρχος για το πώς θ'ακουστεί το σύστημα,ακόμα και όταν θα θεωρούσαμε τις ίδιες συμπλήρωμα με γνώμονα τις ακροαματικές μας συνήθειες.Διότι ο θεμελιώδης συντονισμός των μετατροπέων που έχουν αξιώσεις στην υψηλή πιστότητα βρίσκεται σε αυτή τη ζώνη.

Δεν μας συγκινούν οι υψηλές στάθμες σε αυτές;Με γεια σου και χαρά σου.Αλλά χωρίς να το ξέρεις,οι χαμηλές συχνότητες εξακολουθούν να φροντίζουν το τί ακούμε τελικώς από το πόσο (καθ)υστερεί η ανταπόκριση του συστήματος σε αυτές.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Πλάκα-πλάκα πάντως, από τις διάφορες συμβουλές για τοποθέτηση σαμπ που διαβάζουμε και γράφουμε, ΙΜΗΟ η πιο σημαντική είναι να μην πατάνε στο πάτωμα. Γιατί; μα γιατί όλα τα δωμάτια έχουν οροφή που είναι παράλληλη με το δάπεδο. Αυτή δημιουργεί ρυθμό περί τα 60 Hz που είναι άκρως ενοχλητικός. Επίσης ο δεύτερος ρυθμός είναι περί τα 120 Hz και άρα δε διεγείρεται από το σαμπ λόγω χαμηλότερου σημείου κρος. Συνεπώς τοποθέτηση στη μέση λύνει το πρόβλημα της οροφής. Τελείως. Ξεχνάμε την οροφή. (Εκτός αν το κρος σας είναι πάνω από 120 Hz, οπότε κάναμε μία τρύπα στο νερό.)
Μακράν ευκολότερο να κάνουμε το ταβάνι ανισόπεδο ή έστω μη παράλληλο με το πάτωμα παρά να βάλουμε τα σαμπ στο 1.5μ από το πάτωμα. Θα είχε θετικό αποτέλεσμα αυτό?

Η ένταξη σε καθιστικό 4(?) κύβων, με ακμή 50(?)εκ, στο ύψος των ματιών ενός μέσου ενήλικου θα είναι θέμα για διδακτορική διατριβή αρχιτέκτονα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.664
Αρα καλα τα λεω, συγκεκριμενες περιπτωσεις και για συγκεκριμενα ηχοσυστηματα και ακουσματα.. ισως το ιδανικο για dedicated χωρους κτλ..
Όχι, δε τα λες καλά.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Μακράν ευκολότερο να κάνουμε το ταβάνι ανισόπεδο ή έστω μη παράλληλο με το πάτωμα παρά να βάλουμε τα σαμπ στο 1.5μ από το πάτωμα. Θα είχε θετικό αποτέλεσμα αυτό?

Η ένταξη σε καθιστικό 4(?) κύβων, με ακμή 50(?)εκ, στο ύψος των ματιών ενός μέσου ενήλικου θα είναι θέμα για διδακτορική διατριβή αρχιτέκτονα.
Φρονω (sic) οτι ειναι μακραν δυσκολοτερο να καμεις την οροφη ανισόπεδη. Επισης, δε θελομε να χανομε ωφέλιμο ογκο εκτος αν εχομε γηπεδο. Τέλος, τα σαμπς δε χρειαζεται να ειναι κυβοι μηδε αγοραστα. Ας αφησουμε τη φαντασια μας να μας οδηγησει...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.219
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top