Περί σαμπ το ανάγνωσμα...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.272
Η ένταξη σε καθιστικό 4(?) κύβων, με ακμή 50(?)εκ, στο ύψος των ματιών ενός μέσου ενήλικου θα είναι θέμα για διδακτορική διατριβή αρχιτέκτονα.
Ιδίως άμα οι κύβοι είναι geithein...:p

Kαι 4 στο ταβάνι, 7 πιο χαμηλά.:D
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.350
Reaction score
79.336
Αρα καλα τα λεω, συγκεκριμενες περιπτωσεις και για συγκεκριμενα ηχοσυστηματα και ακουσματα.. ισως το ιδανικο για dedicated χωρους κτλ..
Αυτό το "Αρα"... από που προκύπτει;

Οχι, τα λες λάθος
 

Μηνύματα
414
Reaction score
891
Ρε μαστορια, ρεαλιστικα τωρα, ποιος ακουει σε καθημερινη βαση στα 110db και πανω; Εχω την εντυπωση οτι οτι λετε, σωστα μεν, αλλα μαλλον αφορουν πολυ περιορισμενο «κοινο».

Προσωπικα, στον χωρο μου που ειναι 15τμ, θεση ακροασης στα 2μ, αυτη την στιγμη τα ηχεια μου κατεβαινουν -3db στα περιπου 42hz, ευαισθησια καπου στα 87db, τα οδηγω με εναν diy mosfet 70wrms , και ακομα και σε low bap που χει μπασο αρκετο, ειναι πολυ ικανοποιητικα και με αρκετη ενταση.
[DOUBLEPOST=1552919584][/DOUBLEPOST]
90-100db
Το low bap και τα διάφορα τέτοια είδη "μουσικής" έχουν την ιδιαιτερότητα να περιέχουν ένα τεράστιο % της μουσικής τους πληροφορίας στις χαμηλές συχνότητες. Και ο λόγος που σου φαίνεται οτι όντως έχει ικανό μπάσο ένα ηχείο που κατεβαίνει στους 40 κ 60κύκλους, είναι διότι παίζουν μόνες τους οι χαμηλές συχνότητες και έχεις τη δυνατότητα να τις ακούσεις.

Αν βάλεις ένα κομμάτι που περιέχει ικανή πληροφορία σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων, οι μεσουψηλές και υψηλές θα πνίξουν τις χαμηλές συχνότητες που άκουγες μέχρι πριν λίγο. Θα συνεχίσει να υπάρχει η πληροφορία απ τις χαμηλές, αλλά θα δε θα ακούγεται λόγω έντασής τους.
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
δεν μπορείς να κάνεις μουσική με μέγιστες σταθμες και χαμηλές συχνοτητες μόνο
Από μόνες τους δεν φέρνουν την άνοιξη...
Εκτος ισως απο electronica...

Δεν λεω οτι δεν ειναι αναγκαιες - ικανες δεν ειναι,
να εξασφαλισουν υψηλη πιστοτητα.
Επειτα τα φαινομενα που ορθως περιγραφει ο Bhutia, αφορουν σε χαμηλες κατηγοριες
απο μια κατηγορια και πανω τα αυτια μας λενε οτι δεν ειναι απαγορευτικα.
 

Μηνύματα
7.232
Reaction score
4.613
Ερώτηση
Εάν σηκώσω τα Σάμπ στους 20 πόντους πχ θα έχω κάποιο όφελος ;
Ρωτάω διότι αυτό είναι εφικτό σχεδόν σε όλους ...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Εκτος ισως απο electronica...

Δεν λεω οτι δεν ειναι αναγκαιες - ικανες δεν ειναι,
να εξασφαλισουν υψηλη πιστοτητα.
Επειτα τα φαινομενα που ορθως περιγραφει ο Bhutia, αφορουν σε χαμηλες κατηγοριες
απο μια κατηγορια και πανω τα αυτια μας λενε οτι δεν ειναι απαγορευτικα.
Είναι εφικτό να τεκμηριωθεί αντίρρηση στο ανωτέρω κι επιφυλάσσομαι γι αυτό στο σχετικό τεχνικό νήμα.
(Στο οποίο ούτως ή άλλως σου οφείλεται και κάποια απόκριση για να μην ξεχνιόμαστε) ;)
Ερώτηση
Εάν σηκώσω τα Σάμπ στους 20 πόντους πχ θα έχω κάποιο όφελος ;
Ρωτάω διότι αυτό είναι εφικτό σχεδόν σε όλους ...
Η αναλυτική εκτίμηση εξαρτάται από κάποιους παράγοντες:
-Είναι το δάπεδο ακλόνητο ή ενδοτικό;
-Σε ποια κεντρική συχνότητα είναι ρυθμισμένο το άνω όριο απόκρισης στο sub;
-Ποια η τωρινή απόσταση για το ακουστικό κέντρο του woofer και το κέντρο της οπής bass reflex ή παθητικού ακτινοβολητή - εφόσον υπάρχει κάποια τέτοια φόρτιση- από το δάπεδο ή άλλα ακλόνητα πάντα τοιχωματικά όρια;

Η πρόχειρη υπαγορεύει ότι υπό τυπικές συνθήκες ενδέχεται να χάσεις σε στάθμη.
Μίλησα γενικά
Αλλά εαν θες για μένα ...
Πάτωμα μωσαϊκό και από πάνω μοκέτα
Πλαϊνοι τοίχοι γυψοσανίδα 2πλη με μόνωση 100 πετροβάμβακα
4 12αρια Σάμπ 2 μπροστά μεταξύ των ηχείων και άλλα 2 πίσω μεταξύ των σαραουντ
Αποκοπή στα 80
Εάν κατάλαβα σωστά τι ρωτάς
Εάν τα σηκώσω 20 πόντους από το πάτωμα κερδίζω κάτι ;
Φαντάζομαι να είναι οι υποβαθύφωνες μονάδες και μηχανικώς αποζευγμένες...
Τα πλευρικά σου τοιχώματα είναι ενδοτικά,οπότε δεν αναμένω σημαντικό κέρδος χώρου από εκείνα.
Το δάπεδο θεωρείται ακλόνητο όριο.Ποιες όμως θα ήταν οι αποστάσεις ως προς τα ακουστικά κέντρα εκπομπής ενέργειας από το δάπεδο;
 
Last edited:

Μηνύματα
7.232
Reaction score
4.613
Μίλησα γενικά
Αλλά εαν θες για μένα ...
Πάτωμα μωσαϊκό και από πάνω μοκέτα
Πλαϊνοι τοίχοι γυψοσανίδα 2πλη με μόνωση 100 πετροβάμβακα
4 12αρια Σάμπ 2 μπροστά μεταξύ των ηχείων και άλλα 2 πίσω μεταξύ των σαραουντ
Αποκοπή στα 80
Εάν κατάλαβα σωστά τι ρωτάς
Εάν τα σηκώσω 20 πόντους από το πάτωμα κερδίζω κάτι ;
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.211
Reaction score
26.956
μηχανικώς αποζευγμένες.
Ωχ!! Ξέχασα τι θαπεί αφτό...
οι αποστάσεις ως προς τα ακουστικά κέντρα εκπομπής ενέργειας από το δάπεδο;
Αποστάσεις από πού?
Πάει, γέρασα...
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Nα ρωτησω λιγο τι παιζει σε αυτη την τοποθετηση ?

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0013/9716/2041/files/AU_DS_opposing.gif?v=1541706022

Επισης τι γινεται οταν δυο sub ''αλληλοακυρωνονται '' ? Τι σημαινει στην πραξη, πως το καταλαβαινει καποιος αρχαριος , πως το τεσταρει ? Εχουμε καποιο ακουστικο διαγραμμα κακης τοποθετησης να καταλαβουμε (για χαρη της μαθησης ) τι περιπου συμβαινει ?
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.211
Reaction score
26.956
Διαβάζοντας ετούτο το νήμα, καθώς και συναφή θέματα σε αρκετά άλλα, ένα από τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι οι βέλτιστες θέσεις για τα σαμπς είναι διαφορετικές από αυτές για τους δορυφόρους.
Εδώ τώρα τι γίνεται? Αυτό, λογικά, δεν οδηγεί σε απόρριψη υλοποιήσεων με τον δορυφόρο πάνω στο σαμπ, όπως π.χ. τα Kii+BXT ή τα GRIMM με το δικό τους σαμπ (ανάμεσα στα… μπούτχια τους) και πλήθους άλλων παρομοίων, μικρότερων ή μεγαλύτερων?
Προφανώς κάτι δεν έχω καταλάβει σωστά. Θα μπορούσε κάποιος φίλος εδώ να ξεμπερδέψει το πράμα? Ευχαριστώ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.350
Reaction score
79.336
τα GRIMM με το δικό τους σαμπ
Αυτό αποσπάται, αν θυμάμαι καλά.

Οσον αφορά το Kii/BXT με την DSP επεξεργασία που παράγει καρδιοειδές μπάσο, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.211
Reaction score
26.956
Αυτό αποσπάται
Όχι μόνο αποσπάται, μα η εταιρεία το πουλάει και χωρίς το σαμπ.
Δίνει όμως την εντύπωση, τουλάχιστον όπως το πλασάρει, όπως και στα ρηβγιούς έχουν δοκιμαστεί, πως έτσι πρέπει να τοποθετούνται.
Και βέβαια υπάρχουν και αρκετές άλλες τέτοιας τεχνοτροπίας υλοποιήσεις.
[DOUBLEPOST=1552995832][/DOUBLEPOST]Κάτι ακόμα! Τα Kii+BXT μπορούν να βελτιωθούν και περαιτέρω με επιπλέον σαμπς??
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.719
Reaction score
10.529
Το σαμπ είναι ο μοναδικός και πιο οικονομικός τρόπος να βάλεις db (με εύρος 10 - 80Hz) σε ένα δωμάτιο.
Αν είσαι σε ένα δωμάτιο με κλειστά μάτια και το σαμπ να παίζει θόρυβο σε αυτό το εύρος, δεν μπορείς να καταλάβεις που είναι.
Το ότι σε κάποια σημεία του δωματίου θα το ακούς πιο δυνατά ή πιο σιγά είναι θέμα τοποθέτησης.
Οτιδήποτε πάνω από 80Hz πρέπει να μπει μαζί με το υπόλοιπο έπιπλο.

Συνήθως στα τρίδρομα ηχεία τα γούφερ τους πάνε μέχρι τα 300 Hz τουλάχιστον.
Τα δίδρομα μέχρι 2000Ηz.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Ερώτηση :p
Έστω 2 δορυφόροι και 1 sub με συχνότητα cross ας πούμε 80Hz.
Στη συχνότητα αυτή (και λίγο τριγύρω της) παίζουν θεωρητικά το ίδιο και οι δορυφόροι και το sub.
Άρα .... για τη συχνότητα αυτή πάντα.... δεν είναι σα να έχω 3 subs; οπότε να ισχύει το "πολλα subs, καλύτερη απόδοση);;;
Και αν ισχύει αυτό... γιατί να μη μεταφέρω τη συχνότητα cross στην πιο προβληματική μου συχνότητα συντονισμού π.χ. 60 Hz και ας ζορίζονται λίγο παραπάνω οι δορυφόροι;;;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ωχ!! Ξέχασα τι θαπεί αφτό...
Κοίτα σύμπτωση..Το ίδιο κι εγώ...:lolsign:
https://www.avsite.gr/forum/threads/Μηχανική-γείωση-και-απομόνωση-ή-όλα-όσα-θέλετε-να-ξέρετε-για-τα-αντικραδασμικά.97789/
Αποστάσεις από πού?
Πάει, γέρασα...
Η υποβαθύφωνη μονάδα εκπέμπει την ηχητική ενέργεια που αφορά στην ωφέλιμη απόκριση από δύο πηγές:το μεγάφωνο και την εστία ενίσχυσης χαμηλών που ενδεχομένως χρησιμοποιεί (οπή σωλήνα ανάκλασης-κέντρο μεγαφώνου σε παθητικό ακτινοβολητή-έξοδος γραμμής μεταφοράς κτλ).

Τα ακουστικά κέντρα αυτών θα έχουν κάποιες αποστάσεις από τα όρια του δωματίου οι οποίες μας ενδιαφέρουν.
Όχι μόνο αποσπάται, μα η εταιρεία το πουλάει και χωρίς το σαμπ.
Δίνει όμως την εντύπωση, τουλάχιστον όπως το πλασάρει, όπως και στα ρηβγιούς έχουν δοκιμαστεί, πως έτσι πρέπει να τοποθετούνται.
Και βέβαια υπάρχουν και αρκετές άλλες τέτοιας τεχνοτροπίας υλοποιήσεις.
Το Grimm διατίθεται προαιρετικά χωρίς την αφιερωμένη σ'εκείνο υποβαθύφωνη μονάδα ελέω marketing.Έχουμε πει,όπου συγκρούονται η Φυσική με τo marketing υπερισχύει το δεύτερο.Τουλάχιστον το Beolab 90 δεν έχει τις ενσωματωμένες μονάδες αποσπώμενες...
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.211
Reaction score
26.956
Beolab 90
χεχεχε, παίρνω τα γκριμμ και 6 σαμπς και τα ρέστα εκδρομή, Λάγκο Ματζόρε, Λίμνες Αυστρίας και στην επιστροφή Βενετία

περισσεύουν και για ένα τουτού για την παντόφλα!!
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Να βάλουμε και κανένα εξωτερικό λινκ, όχι πως δεν έχουν γραφεί όλα εδώ, αλλά έτσι, για ποικιλία. Άσε που έχει και ωραίες φωτογραφίες για χαλβάδιασμα ;-)



Δεν του βάζω ποινή που τα έχει στο πάτωμα: α) γιατί πρέπει να είναι λιγάκι βαριά να τα σηκώσει: και β) γιατί τα έχει τοποθετήσει σωστά στο L/4.



"You cannot achieve a good outcome if you do not physically optimize the placement of the main speakers in the room first. We carefully positioned, leveled, and spiked the main, speakers maximizing their performance without a woofer prior to beginning our efforts couple them with our woofers. When we initially setup our dual JL Audio F113 woofers, we connected both to the same LFE output on Anthem AVM-60. The woofers were physically separated, one close to the left main speaker, the other close to the right main speaker, hidden behind the screen. Then, Dan McMillan, our local JL rep, recommended using the 2nd LFE output on the Anthem AVM-60 to run a separate cable to each woofer, pairing one woofer with each main speaker. To get them acoustically time-aligned, we fed an 80Hz test tone into an unused analog input on the Anthem AVM-60. We then inverted absolute phase of the left main speaker (plus becomes minus, minus becomes plus) and adjusted the phase control on the left woofer to the point with the least output. To do this you place your head equal distance between the woofers driver and the main speakers bass drivers. You rotate the phase control back and forth quickly at first to hear the full extent of the difference, and then move slowly to find the center point of the lowest output. When complete, correct the left main speaker's wiring and repeat the process on the right channel.

Getting the woofers and main left/right channel speakers rhythmically aligned made a big improvement. Then we attacked the high-pass and low-pass crossover points. We listened to all options in 10Hz increments between 40Hz and 100Hz, and landed on 80Hz because it worked best in our installation."


Read more at https://www.stereophile.com/content/superb-sound-definitives-music-matters-14#pUjDpudj1GzyTQoi.99"
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Να βάλουμε και κανένα εξωτερικό λινκ, όχι πως δεν έχουν γραφεί όλα εδώ, αλλά έτσι, για ποικιλία. Άσε που έχει και ωραίες φωτογραφίες για χαλβάδιασμα ;-)



Δεν του βάζω ποινή που τα έχει στο πάτωμα: α) γιατί πρέπει να είναι λιγάκι βαριά να τα σηκώσει: και β) γιατί τα έχει τοποθετήσει σωστά στο L/4.



"You cannot achieve a good outcome if you do not physically optimize the placement of the main speakers in the room first. We carefully positioned, leveled, and spiked the main, speakers maximizing their performance without a woofer prior to beginning our efforts couple them with our woofers. When we initially setup our dual JL Audio F113 woofers, we connected both to the same LFE output on Anthem AVM-60. The woofers were physically separated, one close to the left main speaker, the other close to the right main speaker, hidden behind the screen. Then, Dan McMillan, our local JL rep, recommended using the 2nd LFE output on the Anthem AVM-60 to run a separate cable to each woofer, pairing one woofer with each main speaker. To get them acoustically time-aligned, we fed an 80Hz test tone into an unused analog input on the Anthem AVM-60. We then inverted absolute phase of the left main speaker (plus becomes minus, minus becomes plus) and adjusted the phase control on the left woofer to the point with the least output. To do this you place your head equal distance between the woofers driver and the main speakers bass drivers. You rotate the phase control back and forth quickly at first to hear the full extent of the difference, and then move slowly to find the center point of the lowest output. When complete, correct the left main speaker's wiring and repeat the process on the right channel.

Getting the woofers and main left/right channel speakers rhythmically aligned made a big improvement. Then we attacked the high-pass and low-pass crossover points. We listened to all options in 10Hz increments between 40Hz and 100Hz, and landed on 80Hz because it worked best in our installation."


Read more at https://www.stereophile.com/content/superb-sound-definitives-music-matters-14#pUjDpudj1GzyTQoi.99"
Αυτό που ξεσηκώνει στο setup με Wilson & Dan D'Agostino,είναι ότι το λ4 λ4 αλλά και η καλωδιοσαγιονάρα (Transparent) καλωδιοσαγιονάρα.:gotcha:
χεχεχε, παίρνω τα γκριμμ και 6 σαμπς και τα ρέστα εκδρομή, Λάγκο Ματζόρε, Λίμνες Αυστρίας και στην επιστροφή Βενετία

περισσεύουν και για ένα τουτού για την παντόφλα!!
Είναι νωρίς ακόμη για να βλέπεις...Όνειρο Θερινής Νυκτός.:p
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.587
Μηνύματα
2.865.053
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top