Featured Σύστημα με παθητικά ηχεία - Σύστημα με ενεργά ηχεία... εφαρμογή στην πράξη

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.177
Reaction score
42.715
Α, κατάλαβα. Εννοείς ότι αφού υπάρχει η δυνατότητα του dirac, δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρηθεί κάποιος με το rephase. Σωστά; Γιατί, κατάλαβα ότι υπάρχουν εναλλακτικές του rephase και του dirac.
Προσωπικά, ξέρεις τί σκοπεύω να κάνω. Να παίξω μέχρι να βαρεθώ και να αγοράσω το dirac license. Ούτως ή άλλως, το minidsp ήρθε για να μείνει στο σύστημά μου, εκτώς αν κάποτε αγοράσω τον SHD για να τα έχω όλα σε ένα, με XLR εξόδους.
Η δυσκολία έγκειται στο ν'αποφεύγονται διάφορα αισθητά φαινόμενα πρόωρου κωδωνισμού σε κάθε απόπειρα να βελτιώνονταν περαιτέρω τα μετρητικά αποτελέσματα σε σχέση με τη δράση του Dirac.

Για να γίνεται η DSP επεξεργασία αισθητή σα...να μην υπήρχε,χρειάζεται αδιόρθωτη απόκριση τακτοποιημένη εξαρχής ως προς θεμελιώδεις τομείς .
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.713
Reaction score
92.568
χρειάζεται αδιόρθωτη απόκριση τακτοποιημένη
Δηλαδή, να μετράει καλά εξ'αρχης, δηλαδή πάρε τζενελεκ, Νιούμαν, κλπ, τους γνωστούς χάρακες, και σωστά τοποθετημένους σε χώρο που να μη τους πηδαει τη μαμακα.

Το dsp είναι απαραίτητο, αλλά επίσης απαραίτητο είναι βλέποντας τις μετρήσεις στη θέση ακρόασης να μην θεωρείται.. απαραίτητο.
 

Μηνύματα
5.090
Reaction score
8.717
Το dsp είναι απαραίτητο, αλλά επίσης απαραίτητο είναι βλέποντας τις μετρήσεις στη θέση ακρόασης να μην θεωρείται.. απαραίτητο.
Θα είναι απαραίτητο, αλλά δεν θα μοιάζει απαραίτητο. Πάλι χτυπήσε ο Άγιος Παισσιος... Τί γίνεται ρε παιδί μου...

Αν και ο συγκεκριμένος χώρος ό,τι και να βάλω μέσα, σκ@τά θα το κάνει... Αν δεις όμως να πουλάω τους Bryston, να ξέρεις ότι θα έχω βάλει πλώρη για ζεύγος δορυφόρων Gelenec. Τα subs, αργότερα! :p
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
2.156
Reaction score
7.047
Τελικά δεν έχω καταλάβει..
Θα γίνει το τεστ (η κοντρίτσα? :biggrin: ) να ανάψουν λίγο τα αίματα, ή αναβάλλεται λόγο αμφιβολιών?
Έτσι κι αλλιώς απολύτως αντικειμενικό (σε συνθήκες γυάλας) χαρακτήρα δεν νομίζω να περίμενε κανείς να έχει, και δεν ξέρω αν υπάρχει και ουσία εφόσον υπάρχουν ήδη μετρήσεις για πολλά από τα προιόντα εκεί έξω..
Σε συνθήκες home παίζει και το οπτικό κομμάτι ρόλο και η ικανοποίηση από την υπερβολή-τονισμό ή όχι σε κάποιες συχνότητες, αλλά και τα προβληματάκια..
Η συζήτηση είναι αν τα ενεργά αποδίδουν καλύτερα σε ελεγχόμενο περιβάλλον με μετρήσεις κλπ?
Αυτό έχει λυθεί νομίζω καθώς οι επαγγελματίες αυτά χρησιμοποιούν σε τέτοιες συνθήκες για να έχουν επιδόσεις και αξιοπιστία..
Άλλος δεν είναι ο σκοπός του τεστ?

Sorry αν το έχω πάρει λάθος.
 

Μηνύματα
2.009
Reaction score
3.607
Από όσο μπορώ να καταλαβαίνω το βασικό δεν είναι τόσο η απόκριση των ηχείων όσο οι χαμηλές παραμορφώσεις τους. Την απόκριση θα τη φτιάξει το dsp (αν φυσικά δεν υπάρχουν τρομερά λάθη). Θα προσθέσει όμως παραμόρφωση στο σύνολο και ίσως τότε να υπερβεί τα αποδεκτά όρια.
 

Μηνύματα
10.802
Reaction score
7.490
Αν και ο συγκεκριμένος χώρος ό,τι και να βάλω μέσα, σκ@τά θα το κάνει... Αν δεις όμως να πουλάω τους Bryston, να ξέρεις ότι θα έχω βάλει πλώρη για ζεύγος δορυφόρων Gelenec. Τα subs, αργότερα! :p
Πούλα, πούλα, που λέγαμε και πριν 20 χρόνια.
 

Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
22.287
Reaction score
59.199
Την απόκριση θα τη φτιάξει το dsp
Αν ήταν τόσο απλό, θα αγοράζαμε ότι αρέσει στην κυρά, θα βάζαμε και ένα dsp από πίσω και όλα κομπλέ
Αλλά:
χρειάζεται αδιόρθωτη απόκριση τακτοποιημένη εξαρχής ως προς θεμελιώδεις τομείς .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
41.713
Reaction score
92.568
Από όσο μπορώ να καταλαβαίνω το βασικό δεν είναι τόσο η απόκριση των ηχείων όσο οι χαμηλές παραμορφώσεις τους.
Όχι, προφανώς δεν κατάλαβες καλά.

Το βασικό σε ένα ηχείο είναι η ομαλή απόκριση, τόσο on axis όσο και off axis, και η χρονική ευθυγράμμιση των μονάδων του (σωστό στεπ ρισπονς).

Επίσης βασικό σε ένα ηχείο είναι από την αρχή της 3ης οκτάβας (80Hz) να καλύπτει τις στάθμες αναφοράς, από κει και κάτω άστο για τα σαμπ.

Μετά μιλάμε για χαμηλές ολικες αρμονικές παραμορφωσεις.


Το dsp δεν είναι για να "φτιάξει την απόκριση" αλλά για να επιβάλει το σωστό για το χώρο ταργκετ κερβ, και να μειώσει (στο κατά δύναμη εφικτό) μερικά προβλήματα του χώρου, κι αυτά όχι στο 100 %..

Επίσης το dsp είναι απαραίτητο για την ορθή ενσωμάτωση των σαμπ, τα οποία είναι απαραίτητα σε κάθε σεταπ που θέλει να είναι hi-fi, δηλαδή να έχει πιστή αναπαραγωγή του περιεχομένου της ηχογράφησης στο ακουστο φάσμα (από 20 κύκλους) σύμφωνα με το ταργκετ κερβ και σε στάθμες αναφοράς.

Μα τόσο δύσκολο είναι να γίνουν αυτά αντιληπτά;


Χωρίς ομοιογενή off axis απόκριση (ομοιογένεια στο φάσμα και ομοιογένεια προς τον κάθετο και οριζόντιο άξονα διασποράς του) , οποιοδήποτε ηχείο είναι καταδικασμενο να παίζει γτπκ.

Ένα ηχείο με ομοιογενή απόκριση on axis, αν έχει ανομοιογένεια of axis, είναι καμμενο χαρτί. Καυσόξυλα.
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
11.010
Reaction score
15.272
Επίσης, το DSP είναι απαραίτητο, όσο καλό/μελετημένο κτλ ακουστικά χώρο διαθέτει κάποιος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.177
Reaction score
42.715
Από όσο μπορώ να καταλαβαίνω το βασικό δεν είναι τόσο η απόκριση των ηχείων όσο οι χαμηλές παραμορφώσεις τους. Την απόκριση θα τη φτιάξει το dsp (αν φυσικά δεν υπάρχουν τρομερά λάθη). Θα προσθέσει όμως παραμόρφωση στο σύνολο και ίσως τότε να υπερβεί τα αποδεκτά όρια.
Όποιος απαιτεί από τα DSP να ΄΄του φτιάχνουν απόκριση΄΄ δεν θα γίνει ποτέ του άνθρωπος που λέει και ο Ear ... :roflmao:
 

Μηνύματα
1.439
Reaction score
3.473
Δεν έχει σημασία ν'αναφέρω συμπεράσματα,αφού έγιναν για λόγους αναψυχής χωρίς ν'ακολουθηθεί πρωτόκολλο διπλής τυφλής δοκιμής,ενώ η εναλλαγή δεν γινόταν άμεσα,αλλά συμβιώνοντας για κάποιο χρονικό διάστημα με καθένα δοκίμιο και ακούγοντας το ίδιο πρόγραμμα.
Ασφαλης μέθοδος προς εξαγωγή συμπερασμάτων και εν πασει περιπτώσει δεν καταλαβαίνω
πως μπορεί, όσον αφορά συγκεκριμένο ακροατή, να αμφισβητηθεί το αποτέλεσμα της.
..Θα ήταν άτοπον από μέρους μου να εξηγήσω το πώς...ν'αποτυγχάνουμε μέχρι να πετυχαίναμε.:sneaky:
Προσπαθησε ...:biggrin:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.177
Reaction score
42.715
Ασφαλης μέθοδος προς εξαγωγή συμπερασμάτων και εν πασει περιπτώσει δεν καταλαβαίνω
πως μπορεί, όσον αφορά συγκεκριμένο ακροατή, να αμφισβητηθεί το αποτέλεσμα της.

Προσπαθησε ...:biggrin:
Έχει μονάχα υποκειμενική αξία...Στημένα και τα δύο με ιδιόκτητες συσκευές,το βέλτιστο δυνατό τρόπο για το χαρακτήρα καθενός και στο χώρο με την καλύτερη επίδοση RT από τους διαθέσιμους,η σημασία των δοκιμών ήταν ότι δεν θα ήμουν πρόθυμος ν'απορρίψω το ένα από τα setup για χάρη του άλλου...Αντικειμενική αξία θα είχε άμα γινόταν εναλλαγή μεταξύ παθητικής κι ενεργής μορφής για το ίδιο μοντέλο ηχείου χωρίς την παραμικρή διαφοροποίηση στις θέσεις των ηχείων.

Οποιοδήποτε άστοχο αποτέλεσμα κατά την εφαρμογή DSP μπορεί να δίνει αρχικά εντυπώσεις εύστοχου.
 



Μηνύματα
5.090
Reaction score
8.717
Το dsp δεν είναι για να "φτιάξει την απόκριση" αλλά για να επιβάλει το σωστό για το χώρο ταργκετ κερβ, και να μειώσει (στο κατά δύναμη εφικτό) μερικά προβλήματα του χώρου, κι αυτά όχι στο 100 %..
Κρίνονταςαπο την αφεντιάμου, πιστεύωότιη σύγχυσηπροκύπτειαπό το γεγονός ότι δουλεύουμε με καμπύλες. Αν κατάλαβα καλά αυτή τη φορά, το ηχείο σαν μονάδα πρέπει να έχει φλατ απόκριση και το σύνολο ηχείου και χώρου πρέπει να ακολουθεί τη target curve?
Αντικειμενική αξία θα είχε άμα γινόταν εναλλαγή μεταξύ παθητικής κι ενεργής μορφής για το ίδιο μοντέλο ηχείου χωρίς την παραμικρή διαφοροποίηση στις θέσεις των ηχείων.
Εγώ πάντως, πείστηκα. Μανίκι αν δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος μετρήσεων κι ακόμα είμαι στην αρχή, αλλά το ίδιο ηχείο, στην ίδια θέση, με ίδιες ρυθμίσεις, ,απλά κάνει τη παθητική του εκδοχή να ντρέπεται. Αναγκάζομαι να μάθω πολλά πράγματα που δεν γνώριζα (τύποι φίλτρων, κλίσεις, τι είναι η φάση),αλλά ούτως ή άλλως ήθελα εδώ και καιρό να κάνω κτήμα μου αυτή τη γνώση.
Πραγματικά όμως, αμφιβάλω αν ένα παθητικό κροσοβερ μπορεί να κάνει όσα κάνει το dsp, με την ακρίβειά του και τη διατήρηση των ρυθμίσεων σε βάθος χρόνου. Όταν για παράδειγμα σε μια κλίση του κροσοβερ χρειάζονταν 0.41msec για τη χρονική ευθυγράμμιση των μονάδων, αναρωτιέμαι πώς το παθητικό κροσοβερ θα μπορούσε να τιουναριστει με τόση ακρίβεια, και για πόσο θα κρατούσαν αυτές οι ρυθμίσεις (αναλογιζόμενοι ότι βασίζονται σε παθητικά υλικά που γερνάνε, άρα αλλάζουν οι ρυθμίσεις).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.177
Reaction score
42.715
Κρίνονταςαπο την αφεντιάμου, πιστεύωότιη σύγχυσηπροκύπτειαπό το γεγονός ότι δουλεύουμε με καμπύλες. Αν κατάλαβα καλά αυτή τη φορά, το ηχείο σαν μονάδα πρέπει να έχει φλατ απόκριση και το σύνολο ηχείου και χώρου πρέπει να ακολουθεί τη target curve?

Εγώ πάντως, πείστηκα. Μανίκι αν δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος μετρήσεων κι ακόμα είμαι στην αρχή, αλλά το ίδιο ηχείο, στην ίδια θέση, με ίδιες ρυθμίσεις, ,απλά κάνει τη παθητική του εκδοχή να ντρέπεται. Αναγκάζομαι να μάθω πολλά πράγματα που δεν γνώριζα (τύποι φίλτρων, κλίσεις, τι είναι η φάση),αλλά ούτως ή άλλως ήθελα εδώ και καιρό να κάνω κτήμα μου αυτή τη γνώση.
Πραγματικά όμως, αμφιβάλω αν ένα παθητικό κροσοβερ μπορεί να κάνει όσα κάνει το dsp, με την ακρίβειά του και τη διατήρηση των ρυθμίσεων σε βάθος χρόνου. Όταν για παράδειγμα σε μια κλίση του κροσοβερ χρειάζονταν 0.41msec για τη χρονική ευθυγράμμιση των μονάδων, αναρωτιέμαι πώς το παθητικό κροσοβερ θα μπορούσε να τιουναριστει με τόση ακρίβεια, και για πόσο θα κρατούσαν αυτές οι ρυθμίσεις (αναλογιζόμενοι ότι βασίζονται σε παθητικά υλικά που γερνάνε, άρα αλλάζουν οι ρυθμίσεις).
Πρέπει να έχει πρώτα απ'όλα ομοιόμορφες αποκρίσεις χωρίς έντονες μεταπτώσεις τόσο επί του άξονα όσο και σε εύλογο περιθώριο off-axis,λαμβανόμενες υπό (ψευδο)ανηχοϊκή συνθήκη.Θα θέλαμε επίσης να μην ακολουθεί η απόκριση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες κλίσεις ασυνάρτητες προς τις παραμέτρους της τυπικής καμπύλης-στόχου,όπως έχουν οριστεί εκείνες χάρη σε γνωστές μελέτες.Αδίκως θ'αναμενόταν από DSP λογισμικά να ομαλοποιήσουν τις έντονες μεταπτώσεις ή ν'αντιστάθμιζαν χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην πολική απόκριση.

Ως προς το σκέλος των cross,εργαλεία όπως το rePhase μπορούν ν'αποβούν πιο χρήσιμα απ'όσο θα φαντάζονταν ποτέ οι παραδοσιακοί κάτοχοι παθητικών ηχείων,αφού γίνεται να ομαλοποιήσουν τις επιπτώσεις από διαφοροποιήσεις στις ιδιότητες υλικών με το πέρασμα του χρόνου ή και περιβαλλοντικές συνθήκες όπως θερμοκρασία.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.090
Reaction score
8.717
Πρέπει να έχει πρώτα απ'όλα ομοιόμορφες αποκρίσεις χωρίς έντονες μεταπτώσεις τόσο επί του άξονα όσο και σε εύλογο περιθώριο off-axis,λαμβανόμενες υπό (ψευδο)ανηχοϊκή συνθήκη.Θα θέλαμε επίσης να μην ακολουθεί η απόκριση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες κλίσεις ασυνάρτητες προς τις παραμέτρους της τυπικής καμπύλης-στόχου,όπως έχουν οριστεί εκείνες χάρη σε γνωστές μελέτες.Αδίκως θ'αναμενόταν από DSP λογισμικά να ομαλοποιήσουν τις έντονες μεταπτώσεις ή ν'αντιστάθμιζαν χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην πολική απόκριση.

Ως προς το σκέλος των cross,εργαλεία όπως το rePhase μπορούν ν'αποβούν πιο χρήσιμα απ'όσο θα φαντάζονταν ποτέ οι παραδοσιακοί κάτοχοι παθητικών ηχείων,αφού γίνεται να ομαλοποιήσουν τις επιπτώσεις από διαφοροποιήσεις στις ιδιότητες υλικών με το πέρασμα του χρόνου ή και περιβαλλοντικές συνθήκες όπως θερμοκρασία.
Το rephase προϋποθέτει τη φηφιακη λειτουργία ενός συστήματος. Δυστυχώς, αυτός ο τρόπος λειτουργίας για κάποιους είναι κάτι χειρότερο από το λιβάνι για τον οξαποδω.
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
162.322
Μηνύματα
2.579.981
Members
36.447
Νεότερο μέλος
alexis_dimit
Top