Το κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Καθόλου απίστευτο, κι εντελώς αληθινό. ;)

Είναι γεγονός πως με την ευκαιρία της πρόσφατης έκθεσης, άκουσα τα χάρμπεθ (και τα σπέντορ) σε μπιτάδικο πρόγραμμα, που ζωγράφιζαν ευχάριστα και απολαυστικότατα.

Όντως, πλέον του δέοντος ευχάριστο άκουσμα.

Δυστυχώς όμως, τουλάχιστον για τα δικά μου αυτιά, το αναληθές της ακρόασης ήταν εξευτελιστικά "παρόν", ενώ ήταν εντελώς "απών" σε όμοιο άκουσμα στα τζένελεκ, στα οποία βεβαίως το "ευχάριστο" χάδι στα αυτιά έλλειπε επιδεικτικά, αλλά υπήρχε εκείνο το άλλο, το αυτό το πράγμα που σου λέει "έτσι είναι αυτό το φλακ ρε μεγάλε, τι θες τώρα; Χάδια; Πάνε στα χάρμπεθ"...

Δε ξέρω αν γίνομαι κατανοητός, αλλά το πολύ φτηνότερο τζένελεκ, τιμωρούσε με το χάρακα το χάρμπεθ, όπως παλιά έκανε ο δάσκαλος αριθμητικής στο σχολείο, με τιμωρία ξυλιές με χάρακα στο χέρι του ανόητου μαθητή...
Καλώς μας ήρθες... Τα Genelec the One's άκουσες?
Ποιό από τα τρία?
Γιατί είναι και αυτά ακριβά νομίζω...
Σε σχεση με τα 310 που έχεις?
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
..στην περίπτωση του πιάνου σχετικές παράμετροι και συντελεστές.....
όσον αφορά το πιάνο, προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τύπος που να μπορεί να υπολογίσει την εξέλιξη των αρμονικών του.. κι αυτό γιατί, το πιάνο όπως όλοι γνωρίζουμε (τέλος πάντων οι περισσότεροι) ότι έχει 88 πλήκτρα(νότες).. σε κάθε πλήκτρο(νότα) όμως δεν αντιστοιχεί μια χορδή αλλά τρεις (3).. στις μπάσες νότες αντιστοιχούν δύο (2) χορδές και στις πολύ χαμηλές μπάσες μια (1) χορδή ανά πλήκτρο.. όταν ο πιανίστας παίζει μια συγχορδία με τα πέντε (5) δάκτυλα του ενός χεριού, όπως πχ ένα Σολ Μινόρε Ενάτης (G minor ninth), στη περισσότερη έκταση του κλαβιέ, τα σφυράκια χτυπάνε 5Χ3 = 15 χορδές.. κι αυτό μόνο στο ένα χέρι.. σε πολλά μουσικά έργα για πιάνο είναι σύνηθες να υπάρχουν περάσματα που χρησιμοποιούνται συγχορδίες και με τα δέκα δάχτυλα, δηλαδή 10Χ3 = 30 χορδές!!.. αυτό, με τη συνδρομή της διαφορετικής πίεσης σε κάθε πλήκτρο, της διαφορετικής καμπύλης ADSR (Atack, Decay, Sustain, Release) κάθε νότας, των διακροτημάτων (χορδές με τις ίδιες νότες), των συμπαθητικών ταλαντώσεων και της συμμετοχής του σκάφους του πιάνου, εξελίσσεται σε κάποιου είδους χαώδους αρμονικότητας.. έτσι κάθε μοντέλο υπολογισμού καταλήγει μη προβλέψιμο και χαοτικό.. και αυτό, μαζί με όλα τα παραπάνω είναι που κάνουν τον ήχο αυτού του οργάνου απόλυτα μοναδικό και μεγαλειώδη..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τα ερευνητικά δεδομένα δεν περιορίζονται σε θεωρητικά μοντέλα,αφού έχουν προκύψει από ομάδες ακροατών με ακέραιο το ακουστικό τους αισθητήριο έχοντας εξ ορισμού εντεταγμένους στις συνθήκες δοκιμής ;όσους χαοτικούς παράγοντες διέπουν την ανίχνευση σύμφωνων και διάφωνων συνηχήσεων σε σύνθετες μουσικές δομές.

Υπάρχουν και άλλα όργανα με χορδές εκτός του πιάνου,φυσικά και ηλεκτρικά...
 
Last edited:

Μηνύματα
342
Reaction score
1
Τα ερευνητικά δεδομένα δεν περιορίζονται σε θεωρητικά μοντέλα,αφού έχουν προκύψει από ομάδες ακροατών με ακέραιο το ακουστικό τους αισθητήριο έχοντας εξ ορισμού εντεταγμένους στις συνθήκες δοκιμής ;όσους χαοτικούς παράγοντες διέπουν την ανίχνευση σύμφωνων και διάφωνων συνηχήσεων σε σύνθετες μουσικές δομές.
Are you talking for Leandros team? :D
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Ή στρωτή, αναλυτική, γραμμική σκεψη
όσο και ή συνταγογραφια συναντούν ένα απροσδόκητο εμποδιο.

Το σύστημα εγκεφαλος-αυτι είναι πολύ απαιτητικο-επιλεκτικο σε κάποια πράγματα
και ταυτόχρονα πολυ συγχωρητικο σε αλλα.
Οι αναγωγές, οι συνδέσεις ή αγνοηση και ή "μετάφραση"
είναι μέρος της συνηθισμενης λειτουργίας του.
Δεν έχει καμμιά ομοιότητα σε αυτό με ουδέτερο συστημα μέτρησης.
Οπότε πολλές φορές ο λογαριασμος ειναι χωρίς τον ξενοδοχο...

Ή οντότητα απ'οτι και αν αυτή αποτελείται, δικαιώνεται σε μία και μοναδική περίπτωση
Σ'αυτην που καταφέρνει να (ανά)δημιουργήσει την "ψευδαίσθηση" του μουσικού event.
Αυτή τη μοναδική αίσθηση και συναισθηματική εμπλοκή
που προξενεί ή καλοπαιγμενη μουσική στον ακροατή.

Το γλυκό πρέπει να φουσκώσει. Και δεν συμβαίνει συχνά.
Το πιάνο είναι ένα καλό παράδειγμα.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.134
Reaction score
26.693
Ή οντότητα απ'οτι και αν αυτή αποτελείται, δικαιώνεται σε μία και μοναδική περίπτωση
Σ'αυτην που καταφέρνει να (ανά)δημιουργήσει την "ψευδαίσθηση" του μουσικού event.
Αυτή τη μοναδική αίσθηση και συναισθηματική εμπλοκή
που προξενεί ή καλοπαιγμενη μουσική στον ακροατή.
Υπό την προϋπόθεση, ασφαλώς, επαρκούς εμπειρίας σε μουσικά eventς, ή δυνατόν και χωρίς μεσολάβηση μικροφωνικής που θα μπορούσε να είναι... "ό.τι νάναι"...
[DOUBLEPOST=1557929092][/DOUBLEPOST]
Οι αναγωγές, οι συνδέσεις ή αγνοηση και ή "μετάφραση"
είναι μέρος της συνηθισμενης λειτουργίας του.
Αρκεί η πραγματικότητα (ως γνωστόν εκδικείται τις ψευδαισθήσεις) να μην απέχει και πολύ, γιατί τα παραπάνω αναγκάζονται να υπερλειτουργούν με συνέπεια -τι άλλο?- την ακουστική κόπωση.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
...
Άρα είχε δίκιο ο φίλος μου ο Ντάνι :D , αλλά για λάθος λόγο ; Γιατί και γρήγορα transients μπορούν να δώσουν μια αίσθηση γρηγοράδας.
Μπερδεμένα λίγο τα λές πάντως, για το εύρος κίνησης. Επίσης ο Ντάνι είπε για το θέμα μάζας μεγαφώνου.
Άπονη ζωή... Ο κάτοχος των Guarneri να τα ευχαριστιέται δεόντως συντροφιά με το κατοικίδιο και με επισκέπτες μουσικούς. οι ιμερσιβίτες ν'απολαμβάνουν τα setup τους , άλλοι αναμένουν πώς και πώς να δώσουν παρουσία στην εκθεσιακή εκδήλωση και ο υποφαινόμενος να ξαναγυρνά στη θεωρία...

Τί είναι ουσιαστικά το ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο... Ένα πηνίο προσαρτημένο σε διάφραγμα κωνικού σχήματος μετακινούμενο μέσα σε περιβάλλον μαγνητικό πεδίο προερχόμενο από μόνιμο μαγνήτη συνήθως είτε ηλεκτρομαγνήτη (τα γνωστά field coils). Παράγοντας της μετακίνησης στο πηνίο φωνής είναι η αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος μαγνητικού πεδίου με αυτό που θα προκύπτει καθώς το πηνίο διαρρέεται από εναλασσόμενο ρεύμα.Αυτό το ρεύμα δημιουργείται από τη διαφορά δυναμικού (τάση) που θα εφαρμόζει υπό την επίδραση του αναπαραγόμενου σήματος η έξοδος του συνδεδεμένου ενισχυτή στα άκρα του πηνίου φωνής.

Σε τι έγκειται μια γρήγορη μεταβατική συμπεριφορά μεγαφώνου... Στην ικανότητα ν'ανταποκρίνεται το σύστημα ταχύτερα στις περιεχόμενες στο σήμα εναλλαγές.

Εφόσον εξετάζουμε κινούμενο σύστημα ανατρέχουμε στη θεμελιώδη Νευτώνεια σχέση :

Δύναμη F = μάζα μ * επιτάχυνση γ

Πώς εκφράζεται η Δύναμη στη συγκεκριμένη περίπτωση ... Ισούται με το γινόμενο της μαγνητικής ροής B επί το μήκος l του πηνιακού αγωγού που βρίσκεται εντός του περιβάλλοντος μαγνητικού πεδίου επί το ρεύμα i που θα διαρρέει τον αγωγό. Οπότε η σχέση μετασχηματίζεται στη μορφή :

B * l * i = μ * γ

Το γινόμενο B * l είναι ο αναφερόμενος στην αρχική σελίδα του νήματος Συντελεστής Δύναμης. Σε πλήρως γραμμικά συστήματα δεν εξαρτάται από το χρόνο, ενώ στην πράξη για ένα τυπικό σύστημα ηλεκτροδυναμικού μεγαφώνου με μικρό σχετικά εύρος μετακινήσεων οι αποκλίσεις σε συνάρτηση με το χρόνο λογαριάζονται αμελητέες. Έτερο μέγεθος στην εξίσωση που δεν εξαρτάται προφανώς από το χρόνο και θα λογαριάζεται ως σταθερά θα είναι η μάζα μεγαφώνου.

Μεγέθη χρονοεξαρτώμενα άρα μεταβλητές είναι προφανώς η επιτάχυνση κι επίσης το ρεύμα που διαρρέει τον αγωγό , αφού είναι εναλασσόμενο και ακολουθεί το αναπαραγόμενο σήμα.Συμπεραίνεται λοιπόν από τα δύο μέλη της εξίσωσης ότι η επιτάχυνση θα είναι ανάλογη προς το ρυθμό με τον οποίο θα εναλάσσεται η τιμή του ρεύματος που διαρρέει το πηνίο φωνής.

Σε αυτό το σημείο υπεισέρχεται η επαγωγική συμπεριφερά από το πηνίο φωνής.Το φαινόμενο της αυτεπαγωγής προβλέπει ότι το ρεύμα που διαρρέει το πηνίο θα εναλάσσεται με κάποια χρονική υστέρηση ως προς τις αντίστοιχες εναλλαγές τάσης στα άκρα του πηνίου.Αυτό οφείλεται στη μαγνητική ενέργεια που αποθηκεύει το πηνίο.Αυτό το φαινόμενο μαζί με τις αντιτιθέμενες στην κίνηση ηλεκτρεγερτικές δυνάμεις από την αλληλεπίδραση ανάμεσα; στα δύο μαγνητικά πεδία (περιβάλλον και πηνιοσύρματος) τείνουν να μειώνουν την ταχύτητα ανταπόκρισης στις περιεχόμενες εναλλαγές τάσης από το σήμα.

Η μάζα όμως παραμένει σταθερή για δεδομένο μεγάφωνο. Σε περίπτωση μεγαλύτερου σε μέγεθος μεγαφώνου όπου θα είχαμε αύξηση στη μάζα, διαφράγματος ή και πηνιοσύρματος αυτή η αύξηση θα μπορούσε ν'αντισταθμιστεί και με το παραπάνω άμα έχουμε παράλληλα ισχυρότερο μαγνητικό κινητήρα που θα παρείχε περιβάλλον μαγνητικό πεδίο με μεγαλύτερη τιμή ροής καθώς και μήκος στον εμπλεκόμενο πηνιοαγωγό .Από την άλλη πλευρά, η αύξηση διαστάσεων στο σύστημα του μεγαφώνου θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές το περιθώριο ανάμεσα στο πηνίο φωνής και τους πόλους του περιβάλλοντος μαγνήτη, παράγοντας που θα οδηγούσε σε μικρότερη παρεμπόδιση από επαγωγική δράση κατά τη μεταβατική συμπεριφορά.


Bhutia said:
...
Πάμε τώρα πίσω στο έρμο το μεγάφωνο που είναι μονταρισμένο στη μικρή καμπίνα.Εάν θέλαμε να έχει θεμελιώδη συχνότητα συντονισμού ίση προς εκείνη που θα είχε στη μεγαλύτερη - επειδή έτσι θα επέτασσαν λ.χ. οι ανάγκες της καθημερινής μας δραστηριότητας - τότε υπάρχει ένας δρόμος:αύξηση της ενεργού μάζας του,όπως συμβαίνει με μια χορδή κιθάρας,η οποία υπό σταθερό μήκος και δύναμη διέγερσης θα έπρεπε να γίνεται πιο χοντρή για ν'ακουγόταν πιο μπάσα.Το πρόβλημα που γεννάται αυτομάτως είναι ότι η μεγαλύτερη μάζα θα χρειαστεί και μεγαλύτερη ισχύ από τον ενισχυτή ώστε να μπορεί να την εκτρέψει στο ίδιο βαθμό με πριν και να παραγάγει το απαιτούμενο έργο.Επομένως για να μείνει σταθερή η συχνότητα συντονισμού στην μικρότερη καμπίνα θα μειωθεί η ευαισθησία του ηχείου.Εάν δεν γίνει έτσι,τότε η συχνότητα συντονισμού με το κάτω όριο απόκρισης θα πάνε σε υψηλότερη συχνότητα.Και όσο μικραίνουν οι διαστάσεις του κουτιού,τότε είτε θα κατέρχεται η ευαισθησία είτε θα ανέρχεται το κάτω όριο απόκρισης,ή και τα δύο σε κάποιο βαθμό.Δεν υπάρχει άλλος δρόμος..

Μεγαλύτερες καμπίνες έχουν συνήθως μονταρισμένα μεγαλύτερα σε διάμετρο μεγάφωνα.Αυτά τείνουν να παρουσιάζουν ανώτερη ενεργό μάζα όχι μόνο λόγω διαστάσεων,αλλά και για να εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ακαμψία στο διάφραγμα και την πιστονική προσέγγιση.Θα αναμενόταν λοιπόν κατώτερη ευαισθησία,αλλά συνοδεύονται συνήθως και από ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα το οποίο συνδυασμένο με τη μεγαλύτερη ενεργό επιφάνεια αποκαθιστά την αποδοτικότητα.

Στις μικρές όμως και...΄΄τριανταφυλλένιες΄΄ καμπίνες,το μικρότερο μεγάφωνο θα χρειαζόταν έτσι και αλλιώς ανώτερη μάζα για ν'αυξήσει τη δομική σταθερότητα του κώνου καθώς εκείνος θα ήταν επιφορτισμένος με τη διαχείριση ανώτερων μεταβολών στις εσωτερικές τιμές πίεσης,οπότε η ευαισθησία θα κατερχόταν περαιτέρω.Και η εφαρμογή ισχυρότερου μαγνήτη δεν είναι εφικτή σε όλες τις περιπτώσεις,αφού οι δικές του μεγαλύτερες διαστάσεις μπορεί υπό τη στενότερη εσωτερική διαρρύθμιση είτε να παρεμπόδιζαν την ελεύθερη ροή του αέρα,είτε να μείωναν υπέρμετρα το διαθέσιμο εσωτερικό όγκο κι έτσι να κατέβαινε περισσότερο η ενδοτικότητα.Κι εφόσον ο αέρας θα αποκτούσε σκληρότερη ελατηριακή ιδιότητα,τότε θα...αυξανόταν πάλι η συχνότητα συντονισμού με το κάτω όριο απόκρισης,θα χρειαζόταν επιπλέον προσθήκη μάζας για την αντιστάθμιση και τότε ακόμα περισσότερη ισχύς και κατόπιν μεγαλύτερο και βαρύτερο πηνίο φωνής για τη διαχείριση της ισχύος οπότε ακόμα ανώτερη παροχή ισχύος και...φαύλος κύκλος.

Υπάρχει όμως και συνέχεια...Μικροί κώνοι με μεγάλες διαδρομές παράγουν μεγαλύτερες τιμές παραμόρφωσης από φαινόμενο Doppler που υποβάλλει σε διαμόρφωση τις εκπεμπόμενες συχνότητες και αυτό εντείνεται ιδίως σε μικρά mid-woofer προορισμένα να καλύπτουν εύρος ζώνης από τις χαμηλές μέχρι τις κατώτερες υψηλές οκτάβες.Κατά την αναπαραγωγή σύνθετων σημάτων οι ανώτερες συχνοτικές συνιστώσες θα έπρεπε τότε να εκπέμπονταν από κώνους παλλόμενους ταυτόχρονα με τις κατώτατες συχνότητες.

Μεγαλύτερες διαδρομές συνεπάγονται επίσης και μικρότερη γραμμικότητα ως προς τις ελαστικές ιδιότητες της ανάρτησης,αφού οι δυνάμεις επαναφοράς δεν μένουν σταθερές με την απόσταση εκτροπής.Αυτό οδηγεί σε ανώτερες τιμές παραμόρφωσης,αρμονική κι ενδοδιαμόρφωσης,συγκρινόμενες προς μεγαλύτερα μεγάφωνα που θα εκτελούσαν μικρότερες διαδρομές.Οι μεγαλύτερες διαδρομές επίσης σημαίνουν ανάλογες μετακινήσεις για το πηνίο φωνής μέσα στο πεδίο από τον ακίνητο μαγνήτη,κάτι που αυξάνει παραμορφώσεις από ανομοιομορφία μαγνητικής ροής και τη μη γραμμική τους συμπεριφορά.

Το μεγαλύτερο ποσό αποδιδόμενης ισχύος σε μικρό κώνο για να έβγαζε την ίδια στάθμη σε σχέση μ'έναν μεγαλύτερο σημαίνει επίσης παραγωγή περισσότερης θερμότητας που θα γινόταν και πιο δύσκολη στην απαγωγή λόγω των περιορισμένων διαστάσεων σε μικρή καμπίνα.Καθώς θα αυξανόταν η θερμοκρασία στο πηνίο φωνής,εκείνο θα παρουσίαζε μεγαλύτερη αντίσταση στη μετάδοση ισχύος από τον ενισχυτή για δεδομένη τάση στους ακροδέκτες.Η προκύπτουσα δυναμική συμπίεση στο σύστημα θα εντείνει τους μηχανισμούς παραμόρφωσης ,κ.ο.κ. Η μεγάλη ταχύτητα των μικρών κώνων καθώς ωθούν τον εφαπτόμενο σε αυτούς θύλακα αέρα μπορεί επίσης να προξενήσει παρασιτικούς θορύβους από στροβιλισμούς του αέρα στις παρυφές του κώνου.Υπάρχει λοιπόν σωρεία δεδομένων που συνωμοτούν ενάντια στην ικανότητα των μικρών κώνων να παράγουν ποιοτικές χαμηλές συχνότητες έναντι των μεγαλύτερων που θα είχαν κιόλας μικρότερες διαδρομές.Facts of (Transducer's) Life...

Έστω όμως ότι καταφέρναμε να φέρουμε σε βέλτιστο συμβιβασμό τα χαρακτηριστικά μιας σχεδίασης και ρυθμίζαμε μάλιστα την ευθυγράμμιση χαμηλού σε τιμή κοντά στην κρίσιμη απόσβεση (Qtc=0,5) προκειμένου να εισπραχθεί ομοιογενής απόδοση των μεταβατικών.Τότε θα προκύψει απόκριση με χαμηλότερη κλίση υποχώρησης κάτω από το σημείο συντονισμού,αλλά η υποχώρηση θα ξεκινούσε - έστω και με μικρή κλίση - από συχνότητα αρκετά ανώτερη συγκρινόμενη προς την τιμή 0,707.Λιγότερο στιβαρό μαγνητικό σύστημα θα έφερνε κέρδη πλάτους στο κάτω όριο απόκρισης και ανώτερη τιμή Qtc,αλλά θα συνέβαινε αυτό σε βάρος της μεταβατικής απόκρισης και το μπάσο θα έχανε σε πιστότητα περιγραφής.

Είναι φανερό λοιπόν ότι κάθε ηχείο ξεκινά από ένα χορό αλληλοσυγκρουόμενων δεδομένων με σκοπό την εύρεση ενός βέλτιστου συμβιβασμού ανταποκρινόμενου προς συγκεκριμένα σχεδιαστικά κριτήρια.
...
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Άπονη ζωή... Ο κάτοχος των Guarneri να τα ευχαριστιέται δεόντως συντροφιά με το κατοικίδιο και με επισκέπτες μουσικούς. οι ιμερσιβίτες ν'απολαμβάνουν τα setup τους , άλλοι αναμένουν πώς και πώς να δώσουν παρουσία στην εκθεσιακή εκδήλωση και ο υποφαινόμενος να ξαναγυρνά στη θεωρία...

Τί είναι ουσιαστικά το ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο... Ένα πηνίο προσαρτημένο σε διάφραγμα κωνικού σχήματος μετακινούμενο μέσα σε περιβάλλον μαγνητικό πεδίο προερχόμενο από μόνιμο μαγνήτη συνήθως είτε ηλεκτρομαγνήτη (τα γνωστά field coils). Παράγοντας της μετακίνησης στο πηνίο φωνής είναι η αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος μαγνητικού πεδίου με αυτό που θα προκύπτει καθώς το πηνίο διαρρέεται από εναλασσόμενο ρεύμα.Αυτό το ρεύμα δημιουργείται από τη διαφορά δυναμικού (τάση) που θα εφαρμόζει υπό την επίδραση του αναπαραγόμενου σήματος η έξοδος του συνδεδεμένου ενισχυτή στα άκρα του πηνίου φωνής.

Σε τι έγκειται μια γρήγορη μεταβατική συμπεριφορά μεγαφώνου... Στην ικανότητα ν'ανταποκρίνεται το σύστημα ταχύτερα στις περιεχόμενες στο σήμα εναλλαγές.

Εφόσον εξετάζουμε κινούμενο σύστημα ανατρέχουμε στη θεμελιώδη Νευτώνεια σχέση :

Δύναμη F = μάζα μ * επιτάχυνση γ

Πώς εκφράζεται η Δύναμη στη συγκεκριμένη περίπτωση ... Ισούται με το γινόμενο της μαγνητικής ροής B επί το μήκος l του πηνιακού αγωγού που βρίσκεται εντός του περιβάλλοντος μαγνητικού πεδίου επί το ρεύμα i που θα διαρρέει τον αγωγό. Οπότε η σχέση μετασχηματίζεται στη μορφή :

B * l * i = μ * γ

Το γινόμενο B * l είναι ο αναφερόμενος στην αρχική σελίδα του νήματος Συντελεστής Δύναμης. Σε πλήρως γραμμικά συστήματα δεν εξαρτάται από το χρόνο, ενώ στην πράξη για ένα τυπικό σύστημα ηλεκτροδυναμικού μεγαφώνου με μικρό σχετικά εύρος μετακινήσεων οι αποκλίσεις σε συνάρτηση με το χρόνο λογαριάζονται αμελητέες. Έτερο μέγεθος στην εξίσωση που δεν εξαρτάται προφανώς από το χρόνο και θα λογαριάζεται ως σταθερά θα είναι η μάζα μεγαφώνου.

Μεγέθη χρονοεξαρτώμενα άρα μεταβλητές είναι προφανώς η επιτάχυνση κι επίσης το ρεύμα που διαρρέει τον αγωγό , αφού είναι εναλασσόμενο και ακολουθεί το αναπαραγόμενο σήμα.Συμπεραίνεται λοιπόν από τα δύο μέλη της εξίσωσης ότι η επιτάχυνση θα είναι ανάλογη προς το ρυθμό με τον οποίο θα εναλάσσεται η τιμή του ρεύματος που διαρρέει το πηνίο φωνής.

Σε αυτό το σημείο υπεισέρχεται η επαγωγική συμπεριφερά από το πηνίο φωνής.Το φαινόμενο της αυτεπαγωγής προβλέπει ότι το ρεύμα που διαρρέει το πηνίο θα εναλάσσεται με κάποια χρονική υστέρηση ως προς τις αντίστοιχες εναλλαγές τάσης στα άκρα του πηνίου.Αυτό οφείλεται στη μαγνητική ενέργεια που αποθηκεύει το πηνίο.Αυτό το φαινόμενο μαζί με τις αντιτιθέμενες στην κίνηση ηλεκτρεγερτικές δυνάμεις από την αλληλεπίδραση ανάμεσα; στα δύο μαγνητικά πεδία (περιβάλλον και πηνιοσύρματος) τείνουν να μειώνουν την ταχύτητα ανταπόκρισης στις περιεχόμενες εναλλαγές τάσης από το σήμα.

Η μάζα όμως παραμένει σταθερή για δεδομένο μεγάφωνο. Σε περίπτωση μεγαλύτερου σε μέγεθος μεγαφώνου όπου θα είχαμε αύξηση στη μάζα, διαφράγματος ή και πηνιοσύρματος αυτή η αύξηση θα μπορούσε ν'αντισταθμιστεί και με το παραπάνω άμα έχουμε παράλληλα ισχυρότερο μαγνητικό κινητήρα που θα παρείχε περιβάλλον μαγνητικό πεδίο με μεγαλύτερη τιμή ροής καθώς και μήκος στον εμπλεκόμενο πηνιοαγωγό .Από την άλλη πλευρά, η αύξηση διαστάσεων στο σύστημα του μεγαφώνου θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές το περιθώριο ανάμεσα στο πηνίο φωνής και τους πόλους του περιβάλλοντος μαγνήτη, παράγοντας που θα οδηγούσε σε μικρότερη παρεμπόδιση από επαγωγική δράση κατά τη μεταβατική συμπεριφορά.

Το πρώτο κομμάτι του πόστ σου σε παρόντα χρόνο γραμμένο (δυο μεγάλα κομμάτια έχουμε , το δεύτερο φαντάζομαι είναι παλιά γραφόμενο απόσπασμα απο το Ευαγγέλιον και ευχαριστώ που μου (μας) το "ξεχώρισες" για να το συνδέσεις με τα παρόντα γραφόμενά μας) .... είναι γνωστά (σε εμένα), απλή φυσική σχολείου, φαντάζομαι και σε πολλούς άλλους ακόμη καλύτερα και σε βάθος και στην πράξη γνωστά, που ασχολούνται ενεργά με το θέμα.
Όλα αυτά μαζεμένα τα εξέφρασα σε μια πρόταση πρός χάρη οικονομίας έκφρασης και χρόνου στο πόστ ως "Το υψηλό inductance αντιστέκεται στην γρήγορη εναλλαγή του ρεύματος."

Από το πρώτο κομμάτι το :
++ Από την άλλη πλευρά, η αύξηση διαστάσεων στο σύστημα του μεγαφώνου θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές το περιθώριο ανάμεσα στο πηνίο φωνής και τους πόλους του περιβάλλοντος μαγνήτη, παράγοντας που θα οδηγούσε σε μικρότερη παρεμπόδιση από επαγωγική δράση κατά τη μεταβατική συμπεριφορά. ++

ναι μέν σωστό θεωρητικά αλλά είναι λίγο θέμα μηχανολογικό, χώρου, σχεδίασης, συγκεκριμένης γνώσης κλπ που δεν γνωρίζω κατά πόσο δεν μπορεί να επιτευχθεί και σε μικρής διαμέτρου μεγάφωνα (απλώς δεν χρειάζεται μέχρι ενός βαθμού φαντάζομαι) ή με άλλες πρακτικές και τακτικές σχεδίασης ή και υλικά. Τα πάντα σχεδόν είναι δυνατά την σημερινή εποχή. Πάλι βέβαια είναι θέμα και εαν επιλέξει και αυτός που έχει μεγαλύτερης διαμέτρου να εκμεταλλευτεί κάποιους παραγοντες ή ακόμη και υλικά για να το επιτύχει συγκριτικά με έναν άλλο κατασκευαστή μικρότερης διαμέτρου μεγαφώνων. Δεν έχω δει και φωτό και δεν γνωρίζω τις σχεδιαστικές προκλήσεις και ποιά τα όρια μέσα στα οποία μπορεί ο κάθε κατασκευαστής να κινηθεί. (Ενδιαφέρον επίσης να σκεφθεί κανείς και την ακρίβεια που χρειάζεται στον προσανατολισμό των πηνίων και την ακριβή τους θέση μέσα στο πεδίο και εάν αυτό έχει κάποια σημασία σε τέτοια κλίμακα κατασκευαστική).

Όπως και να έχει, όλα αυτά της πρώτης παραγράφου, συνοψίζονται και αντικατροπτίζονται όλα στις τιμές (αυτέ)επαγωγής που πάλι δεν γνωρίζω εάν δημοσιεύονται και απο ποιούς κατασκευαστές (φαντάζομαι όχι, χα χα). Σίγουρα βέβαια αυτοί τις γνωρίζουν. Εαν δεν αντικατοπτριστούν εκεί, όλα τα άλλα είναι θεωρίες που μπορεί να ισχυρίζονται και καλά είναι να μην πολυμπλέκει κάποιος που δεν γνωρίζει σε όλο αυτό το τεκνομπαμπλ που πιθανώς ένας κατασκευστής μπορεί να τους παρασύρει.

Το δεύτερο κομμάτι (αυτό που μάλλον είναι απο παλιά γραφόμενα σου) είναι μια πολύ ωραία σύνδεση με αυτά που λέμε και μια πολυ καλή συνθετική σκέψη και παρουσίαση όλων των παραγόντων που αλληλεπισρούν μαζί με τα ηλεκτρομηχανικά -μαγνητικά, που λέμε τώρα. Δεν τα γνώριζα όλα και κάποιες πτυχές τους και ευχαριστώ για την διασύνδεση και τον συσχετισμό. Θέλω όμως να σταθώ μόνο στο θέμα της διαμέτρου και πληθώρας μεγαφώνων, καθώς με τα άλλα συμφωνώ στο επίπεδο που τα έχεις εξετάσει και αναφέρεις. Αλλά, δεν απαντούν νομίζω στο ερώτημα της παρούσης αλλά και των αναφορών του Ντάνι καθώς συγκρίνουν μονάχα ενα μεγάφωνο μεγαλύτερης versus μικρότερης διαμέτρου στο θέμα ιδίως της ευρείας κίνησης που αυτό θα αναγκαστεί να κάνει. Δεν συγκρίνει το θέμας ενός μεγαλύτερης versus πολλών (όχι μόνο ενός). Και για αυτό σου είπα μπερδεμένα τα λές ως πρός το εύρος κίνησης. Ο Ντάνι (και εγω που νομίζω σε αυτό είναι σωστός) αναφέρεται στο ότι περισσότερα μεγάφωνα θα κάνουν μικρότερο εύρος κίνησης (συγκριτκά με ένα μεγάλο) για τα ίδια db. Οπότε όλη η θεωρία στην οποία βασίζεται το σκετπικό σου και που αναλύεις αλλάζει μορφή και δεν έχει σχέση. Οπότε και οι παραμορφώσεις τότε είναι υπέρ της μκρότερης διαμέτρου. Τα μικρότερης διαμέτρου θα κάνουν μικρότερη διαδρομή (όχι το ένα μεγαλύτερο). (Για την ισχύ που θα χρειστούν βέβαια σε μια τέτοια περίτωση (συγκρτικά πάντα) δεν ξέρω, δεν το έχω σκεφθεί.).
Πάλι βέβαια, εξαρτάται απο τον κατασκευαστή και πως θα εκμεταλλευτεί το γεγονός ή τι θέλει να επιτύχει.

Όσον αφορά την μάζα του μεγαφώνου, δεν είναι και τόσο κουφό απο άποψη φυσικής, που ο κακομοίρης ο Ντανι το σχετίζει στο μυαλό του, είναι λογικό, θα το περίμενε κανείς θεωρητικά. Αλλά στην πράξη με πειράματα αποδείχθηκε ότι δεν έχει τόση σημασία. Συμβαίνουν και αυτά στην επιστήμη και μάλιστα συχνά. Ουδείς άσφαλτος.

Υ.Γ.: Μην στενοχωριέσαι για την έκθεση. Ούτε εγω θα πάω. Είναι σίγουρο ότι με το περιβάλλον εκεί και με πολλούς να μην φοράνε κάν μάσκα , είναι η χαρά του "ιού", όπου αυτή την εποχή έχουμε έξαρση και θανάτους παρόλο που δεν επισημαίνεται απο τα ΜΜΕ. Δεν νοιώθω τυχερός αυτό το διάστημα και δεν θα έχει και ΝΑΤ magma για να άξιζε να το διακινδυνεύσω χα χα.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Το ότι δεν φθάνουν την συχνότητα των μεγαλύτερων διαμέτρου κώνων , εννοείται αλλά αυτό είναι θέμα περιορισμού, και φαντάζομαι δεν είναι ο στόχος αυτού που σχεδιάζει με πολλά μεγάφωνα να το επιφορτίσει με τέτοιο βάρος. Ο στόχος του είναι μόνο το κομμάτι των συχνοτήτων που αποφασίζει ο κατασκευαστής να παράξει το ηχείο του. Οι χαμηλότερες δεν αναπαράγονται κάν, οπότε δεν καταλαβαίνω πως μπορούν να κάνουν κακό μέσα στα πλάισια της επιλογής που έχει αποφασίσει ο κατασκευαστής να κινηθεί το ηχείο του.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το πρώτο κομμάτι του πόστ σου σε παρόντα χρόνο γραμμένο (δυο μεγάλα κομμάτια έχουμε , το δεύτερο φαντάζομαι είναι παλιά γραφόμενο απόσπασμα απο το Ευαγγέλιον και ευχαριστώ που μου (μας) το "ξεχώρισες" για να το συνδέσεις με τα παρόντα γραφόμενά μας) .... είναι γνωστά (σε εμένα), απλή φυσική σχολείου, φαντάζομαι και σε πολλούς άλλους ακόμη καλύτερα και σε βάθος και στην πράξη γνωστά, που ασχολούνται ενεργά με το θέμα.
Όλα αυτά μαζεμένα τα εξέφρασα σε μια πρόταση πρός χάρη οικονομίας έκφρασης και χρόνου στο πόστ ως "Το υψηλό inductance αντιστέκεται στην γρήγορη εναλλαγή του ρεύματος."

Από το πρώτο κομμάτι το :
++ Από την άλλη πλευρά, η αύξηση διαστάσεων στο σύστημα του μεγαφώνου θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές το περιθώριο ανάμεσα στο πηνίο φωνής και τους πόλους του περιβάλλοντος μαγνήτη, παράγοντας που θα οδηγούσε σε μικρότερη παρεμπόδιση από επαγωγική δράση κατά τη μεταβατική συμπεριφορά. ++

ναι μέν σωστό θεωρητικά αλλά είναι λίγο θέμα μηχανολογικό, χώρου, σχεδίασης, συγκεκριμένης γνώσης κλπ που δεν γνωρίζω κατά πόσο δεν μπορεί να επιτευχθεί και σε μικρής διαμέτρου μεγάφωνα (απλώς δεν χρειάζεται μέχρι ενός βαθμού φαντάζομαι) ή με άλλες πρακτικές και τακτικές σχεδίασης ή και υλικά. Τα πάντα σχεδόν είναι δυνατά την σημερινή εποχή. Πάλι βέβαια είναι θέμα και εαν επιλέξει και αυτός που έχει μεγαλύτερης διαμέτρου να εκμεταλλευτεί κάποιους παραγοντες ή ακόμη και υλικά για να το επιτύχει συγκριτικά με έναν άλλο κατασκευαστή μικρότερης διαμέτρου μεγαφώνων. Δεν έχω δει και φωτό και δεν γνωρίζω τις σχεδιαστικές προκλήσεις και ποιά τα όρια μέσα στα οποία μπορεί ο κάθε κατασκευαστής να κινηθεί. (Ενδιαφέρον επίσης να σκεφθεί κανείς και την ακρίβεια που χρειάζεται στον προσανατολισμό των πηνίων και την ακριβή τους θέση μέσα στο πεδίο και εάν αυτό έχει κάποια σημασία σε τέτοια κλίμακα κατασκευαστική).

Όπως και να έχει, όλα αυτά της πρώτης παραγράφου, συνοψίζονται και αντικατροπτίζονται όλα στις τιμές (αυτέ)επαγωγής που πάλι δεν γνωρίζω εάν δημοσιεύονται και απο ποιούς κατασκευαστές (φαντάζομαι όχι, χα χα). Σίγουρα βέβαια αυτοί τις γνωρίζουν. Εαν δεν αντικατοπτριστούν εκεί, όλα τα άλλα είναι θεωρίες που μπορεί να ισχυρίζονται και καλά είναι να μην πολυμπλέκει κάποιος που δεν γνωρίζει σε όλο αυτό το τεκνομπαμπλ που πιθανώς ένας κατασκευστής μπορεί να τους παρασύρει.

Το δεύτερο κομμάτι (αυτό που μάλλον είναι απο παλιά γραφόμενα σου) είναι μια πολύ ωραία σύνδεση με αυτά που λέμε και μια πολυ καλή συνθετική σκέψη και παρουσίαση όλων των παραγόντων που αλληλεπισρούν μαζί με τα ηλεκτρομηχανικά -μαγνητικά, που λέμε τώρα. Δεν τα γνώριζα όλα και κάποιες πτυχές τους και ευχαριστώ για την διασύνδεση και τον συσχετισμό. Θέλω όμως να σταθώ μόνο στο θέμα της διαμέτρου και πληθώρας μεγαφώνων, καθώς με τα άλλα συμφωνώ στο επίπεδο που τα έχεις εξετάσει και αναφέρεις. Αλλά, δεν απαντούν νομίζω στο ερώτημα της παρούσης αλλά και των αναφορών του Ντάνι καθώς συγκρίνουν μονάχα ενα μεγάφωνο μεγαλύτερης versus μικρότερης διαμέτρου στο θέμα ιδίως της ευρείας κίνησης που αυτό θα αναγκαστεί να κάνει. Δεν συγκρίνει το θέμας ενός μεγαλύτερης versus πολλών (όχι μόνο ενός). Και για αυτό σου είπα μπερδεμένα τα λές ως πρός το εύρος κίνησης. Ο Ντάνι (και εγω που νομίζω σε αυτό είναι σωστός) αναφέρεται στο ότι περισσότερα μεγάφωνα θα κάνουν μικρότερο εύρος κίνησης (συγκριτκά με ένα μεγάλο) για τα ίδια db. Οπότε όλη η θεωρία στην οποία βασίζεται το σκετπικό σου και που αναλύεις αλλάζει μορφή και δεν έχει σχέση. Οπότε και οι παραμορφώσεις τότε είναι υπέρ της μκρότερης διαμέτρου. Τα μικρότερης διαμέτρου θα κάνουν μικρότερη διαδρομή (όχι το ένα μεγαλύτερο). (Για την ισχύ που θα χρειστούν βέβαια σε μια τέτοια περίτωση (συγκρτικά πάντα) δεν ξέρω, δεν το έχω σκεφθεί.).
Πάλι βέβαια, εξαρτάται απο τον κατασκευαστή και πως θα εκμεταλλευτεί το γεγονός ή τι θέλει να επιτύχει.

Όσον αφορά την μάζα του μεγαφώνου, δεν είναι και τόσο κουφό απο άποψη φυσικής, που ο κακομοίρης ο Ντανι το σχετίζει στο μυαλό του, είναι λογικό, θα το περίμενε κανείς θεωρητικά. Αλλά στην πράξη με πειράματα αποδείχθηκε ότι δεν έχει τόση σημασία. Συμβαίνουν και αυτά στην επιστήμη και μάλιστα συχνά. Ουδείς άσφαλτος.

Υ.Γ.: Μην στενοχωριέσαι για την έκθεση. Ούτε εγω θα πάω. Είναι σίγουρο ότι με το περιβάλλον εκεί και με πολλούς να μην φοράνε κάν μάσκα , είναι η χαρά του "ιού", όπου αυτή την εποχή έχουμε έξαρση και θανάτους παρόλο που δεν επισημαίνεται απο τα ΜΜΕ. Δεν νοιώθω τυχερός αυτό το διάστημα και δεν θα έχει και ΝΑΤ magma για να άξιζε να το διακινδυνεύσω χα χα.
Δεν νιώθω την παραμικρή στεναχώρια...
Τεχνικόν Δίδαγμα : Προτιμότερα από πολλαπλά μικρότερα μεγάφωνα χαμηλών θα ήταν ίδιο πλήθος σε...μεγαλύτερα μεγάφωνα με στιβαρό εννοείται μαγνητικό κινητήρα.
Το ότι δεν φθάνουν την συχνότητα των μεγαλύτερων διαμέτρου κώνων , εννοείται αλλά αυτό είναι θέμα περιορισμού, και φαντάζομαι δεν είναι ο στόχος αυτού που σχεδιάζει με πολλά μεγάφωνα να το επιφορτίσει με τέτοιο βάρος. Ο στόχος του είναι μόνο το κομμάτι των συχνοτήτων που αποφασίζει ο κατασκευαστής να παράξει το ηχείο του. Οι χαμηλότερες δεν αναπαράγονται κάν, οπότε δεν καταλαβαίνω πως μπορούν να κάνουν κακό μέσα στα πλάισια της επιλογής που έχει αποφασίσει ο κατασκευαστής να κινηθεί το ηχείο του.
Το αναπαραγόμενο σήμα όμως δεν παύει να περιέχει τις μη αναπαραγόμενες χαμηλές συχνότητες.Αυτό είναι καταρχάς επιζήμιο σε διατάξεις bass reflex όπου θα μένει το μεγάφωνο χαμηλών ανεξέλεγκτο κάτω από τη συχνότητα συντονισμού της διάταξης. Ακόμα όμως και σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις θα επιβαρύνεται η γραμμικότητα στη λειτουργία των μεγαφώνων αλλά και των συνδεδεμένων τελικών ενισχυτών με ενεργειακές συνιστώσες μη διαχειρίσιμες. Αυτό αποβαίνει ενάντια στη διαφάνεια σε ανώτερες οκτάβες ενώ υποβαθμίζει και τα δυναμικά περιθώρια στο setup. Γι αυτό και προτείνεται τόσο έντονα το υψιπερατό κροσάρισμα στα main ηχεία παρουσία sub.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Δεν νιώθω την παραμικρή στεναχώρια...
Τεχνικόν Δίδαγμα : Προτιμότερα από πολλαπλά μικρότερα μεγάφωνα χαμηλών θα ήταν ίδιο πλήθος σε...μεγαλύτερα μεγάφωνα με στιβαρό εννοείται μαγνητικό κινητήρα.

Το αναπαραγόμενο σήμα όμως δεν παύει να περιέχει τις μη αναπαραγόμενες χαμηλές συχνότητες.Αυτό είναι καταρχάς επιζήμιο σε διατάξεις bass reflex όπου θα μένει το μεγάφωνο χαμηλών ανεξέλεγκτο κάτω από τη συχνότητα συντονισμού της διάταξης. Ακόμα όμως και σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις θα επιβαρύνεται η γραμμικότητα στη λειτουργία των μεγαφώνων αλλά και των συνδεδεμένων τελικών ενισχυτών με ενεργειακές συνιστώσες μη διαχειρίσιμες. Αυτό αποβαίνει ενάντια στη διαφάνεια σε ανώτερες οκτάβες ενώ υποβαθμίζει και τα δυναμικά περιθώρια στο setup. Γι αυτό και προτείνεται τόσο έντονα το υψιπερατό κροσάρισμα στα main ηχεία παρουσία sub.
E, ναι αυτό εννοείται, ιδίως εαν είναι δυνατόν να το πετύχεις αποτελεσματικά, αφου προσθέτεις plus άλλα 2, 4, 6 ηχεία (τα sub) και το main ηχείο απαλλάσσεται απο την αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων με bonus την απόδοση στα μεσαία και υψηλά. Μπορεί βέβαια κάποιο να ήταν και σέρβο (όλα δεν είναι πλέον σε sub ; αλλά ακόμη και αυτό του ηχείου). Δεν θα υπήρχαν κάν τα προβλήματα που αναφέρουμε για επιταχύνσεις μη ελεγχόμενες.

Υπάρχουν καλά σχετικά bass reflex με 12 db/oct πτώση και χαμηλή συχνότητα συντονισμού. Είναι ένα trade off η κατάσταση.

Δεν υπάρχουν όμως απλές διατάξεις, που μπορείς να κόψεις τις συχνότητες αυτές να μην φτάνουν κάν στο ηχείο ; Νομίζω υπάρχουν, δεν είναι κάτι σπουδαίο και μπαίνουν στην έξοδο των ενισχυτών, εάν θέλει κάποιος. Αλλά νομίζω πρέπει να είναι τελικοί μονομπλόκ, όχι ολοκληρωμένοι ;
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Η μάζα όμως παραμένει σταθερή για δεδομένο μεγάφωνο. Σε περίπτωση μεγαλύτερου σε μέγεθος μεγαφώνου όπου θα είχαμε αύξηση στη μάζα, διαφράγματος ή και πηνιοσύρματος αυτή η αύξηση θα μπορούσε ν'αντισταθμιστεί και με το παραπάνω άμα έχουμε παράλληλα ισχυρότερο μαγνητικό κινητήρα που θα παρείχε περιβάλλον μαγνητικό πεδίο με μεγαλύτερη τιμή ροής καθώς και μήκος στον εμπλεκόμενο πηνιοαγωγό .Από την άλλη πλευρά, η αύξηση διαστάσεων στο σύστημα του μεγαφώνου θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές το περιθώριο ανάμεσα στο πηνίο φωνής και τους πόλους του περιβάλλοντος μαγνήτη, παράγοντας που θα οδηγούσε σε μικρότερη παρεμπόδιση από επαγωγική δράση κατά τη μεταβατική συμπεριφορά.
Εγω ξέρεις είμαι της ακρόασης περισσότερο (για άλλους όμως λόγους απο αυτούς που είναι οι περισσότεροι αυτού του "στρατοπέδου"- και που μπορεί και εσύ να φαντάζεσαι - , και όχι έλλειψης κατανόησης βασικών αρχών της φυσικής).

Αλλά τώρα που τα συζητάμε μου έρχονται σιγά σιγά στο μυαλό. Βασικά ξαναδιάβασα τι έγραψες και διαφωνώ ή μάλλον θέλω να κάνω προσθήκη στο απόσπασμα σου, που απομόνωσα προς απάντηση. Το να πετύχεις την ταχύτητα στις εναλλαγές του ρεύματος γίνεται με την χρήση πιο δυνατού π.χ. permanent magnet , που έτσι και αλλιώς θα αναγκαστείς να χρησιμοποιήσεις (αλλλώς τι κάνουμε; ) καθώς αυξάνεις τη διάμετρο ή μάζα του κώνου και αυτό είναι σχετικά τόσο εύκολο να επιτευχθεί με μαγνήτες που υποψιάζομαι, τώρα που τα συζητάμε και το σκέφτομαι, πως και αυτό είναι ένας ακόμη μύθος. Αλλά δεν λές στο κείμενό σου ότι μαζί με την αύξηση των στροφών του πηνίου και άρα μεγαλύτερο μήκος πηνιοσύρματος, κλπ θα αυξηθεί και η επαγωγή. Ο μαγνήτης ως δύναμη είναι μόνο για την επίτευξη της ταχύτητας της εναλλαγής στο ρεύμα (ι) (σε ηλεκτρικό "επίπεδο" μόνο μιλώντας). Σε μαγνητικό "επίπεδο" όμως μιλώντας και το οποίο αυτό είναι που μας ενδιαφέρει στην ουσία - καθώς στο επίπεδο αυτού η επαγωγή δρα και αντιτίθεται στην όποια επιτάχυνση, ώστε να ακολουθηθεί πραγματικά , στην πράξη, η "ηλεκτρική" επιτευχθείσα με δυνατότερο μαγνητικό πεδίο δύναμη - ...... αύξηση της επαγωγής θα σημάνει ακόμη μεγαλύτερη "αντίσταση" στην ταχύτητα επαναφοράς. Αυτό είναι και η δουλειά ενός iinductor εξάλλου η αντίσταση (καθυστέρηση) στην αλλαγή του ρεύματος που το διαρέει. Άρα είμαστε στα "ιδια" στην ουσία. Άρα το μόνο που μετράει είναι η επαγωγή (everything else being equal) και οι τιμές αυτής , δηλαδή η ποιότητα του πηνίου. Εαν όλα είναι ίδια ένα μικρότερο πηνίο θα έχει μικρότερη επαγωγή και άρα μικρότερη "αντίσταση" στην ταχύτητα επαναφοράς. Αρα το βάρος καλύτερων υλικών και σχεδιασμού αυτού "πέφτει" στα πηνία των μεγαλύτερης διαμέτρου κώνων μεγάφωνα (και όχι στα μικρότερα) , εαν θεωρησουμε φυσικά , με την "λογική" που ανέλυσες τα πράγματα στο πόστ σου, ότι ένα μικρότερο κώνου μεγάφωνο θα έχει και μικρότερο πηνίο και αντίστροφα.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Εαν όλα είναι ίδια ένα μικρότερο πηνίο θα έχει μικρότερη επαγωγή και άρα μικρότερη "αντίσταση" στην ταχύτητα επαναφοράς
Θα ακολουθείται (αντιδράει χρονικά) πιο γρήγορα και πιο πιστά στην ταχύτητα εναλλαγής τους ρεύματος AC που έχουμε καταφέρει να επιτύχουμε σε ηλεκτρομαγνητικό επίπεδο. Ακόμη πιο γρήγορα μεταβατικά (συχνοτικά δηλαδή).

Αλλά όλα αυτά σε ένα βαθμό είναι θεωρητικά, στην πράξη με σχεδιασμό των μεγαφώνων, πηνιών, υλικών κώνων κλπ τεχνικές πλέον ξεπερνιούνται φαντάζομαι σε σημαντικό βαθμό. Τόσο που δεν ξέρω πλέον εαν αξίζει να ασχολείται καποιος θεωρητικά μόνο (ή κυρίως καλύτερα να πω)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εγω ξέρεις είμαι της ακρόασης περισσότερο (για άλλους όμως λόγους απο αυτούς που είναι οι περισσότεροι αυτού του "στρατοπέδου"- και που μπορεί και εσύ να φαντάζεσαι - , και όχι έλλειψης κατανόησης βασικών αρχών της φυσικής).

Αλλά τώρα που τα συζητάμε μου έρχονται σιγά σιγά στο μυαλό. Βασικά ξαναδιάβασα τι έγραψες και διαφωνώ ή μάλλον θέλω να κάνω προσθήκη στο απόσπασμα σου, που απομόνωσα προς απάντηση. Το να πετύχεις την ταχύτητα στις εναλλαγές του ρεύματος γίνεται με την χρήση πιο δυνατού π.χ. permanent magnet , που έτσι και αλλιώς θα αναγκαστείς να χρησιμοποιήσεις (αλλλώς τι κάνουμε; ) καθώς αυξάνεις τη διάμετρο ή μάζα του κώνου και αυτό είναι σχετικά τόσο εύκολο να επιτευχθεί με μαγνήτες που υποψιάζομαι, τώρα που τα συζητάμε και το σκέφτομαι, πως και αυτό είναι ένας ακόμη μύθος. Αλλά δεν λές στο κείμενό σου ότι μαζί με την αύξηση των στροφών του πηνίου και άρα μεγαλύτερο μήκος πηνιοσύρματος, κλπ θα αυξηθεί και η επαγωγή. Ο μαγνήτης ως δύναμη είναι μόνο για την επίτευξη της ταχύτητας της εναλλαγής στο ρεύμα (ι) (σε ηλεκτρικό "επίπεδο" μόνο μιλώντας). Σε μαγνητικό "επίπεδο" όμως μιλώντας και το οποίο αυτό είναι που μας ενδιαφέρει στην ουσία - καθώς στο επίπεδο αυτού η επαγωγή δρα και αντιτίθεται στην όποια επιτάχυνση, ώστε να ακολουθηθεί πραγματικά , στην πράξη, η "ηλεκτρική" επιτευχθείσα με δυνατότερο μαγνητικό πεδίο δύναμη - ...... αύξηση της επαγωγής θα σημάνει ακόμη μεγαλύτερη "αντίσταση" στην ταχύτητα επαναφοράς. Αυτό είναι και η δουλειά ενός iinductor εξάλλου η αντίσταση (καθυστέρηση) στην αλλαγή του ρεύματος που το διαρέει. Άρα είμαστε στα "ιδια" στην ουσία. Άρα το μόνο που μετράει είναι η επαγωγή (everything else being equal) και οι τιμές αυτής , δηλαδή η ποιότητα του πηνίου. Εαν όλα είναι ίδια ένα μικρότερο πηνίο θα έχει μικρότερη επαγωγή και άρα μικρότερη "αντίσταση" στην ταχύτητα επαναφοράς. Αρα το βάρος καλύτερων υλικών και σχεδιασμού αυτού "πέφτει" στα πηνία των μεγαλύτερης διαμέτρου κώνων μεγάφωνα (και όχι στα μικρότερα) , εαν θεωρησουμε φυσικά , με την "λογική" που ανέλυσες τα πράγματα στο πόστ σου, ότι ένα μικρότερο κώνου μεγάφωνο θα έχει και μικρότερο πηνίο και αντίστροφα.
Ο συντελεστής αυτεπαγωγής στο πηνίο φωνής είναι εντεταγμένος με κάθε επισημότητα στις παραμέτρους Thiele-Small.

Το τρέχον ζήτημα αφορά στην υποτιθέμενη γρηγοράδα που θα είχαν τα μικρότερων διαστάσεων (mid)woofer έναντι των μεγαλύτερων πάνω στην αναπαραγωγή χαμηλών οκτάβων.Υπενθυμίζεται αυτό αφού για την αναπαραγωγή των μεσαίων θα ήταν προτιμητέα τα μικρότερου μεγέθους μεγάφωνα και ακόμα προτιμότερο να είχαμε διαφορετικά μεγάφωνα για τις χαμηλές και τις μεσαίες αντίστοιχα.

Ένα μεγαλύτερο woofer συγκρινόμενο με μικρότερο που θα είχε ίδια εννοείται ποιότητα κατασκευής μπορεί να κατεβαίνει χαμηλότερα,ενώ για δεδομένη συχνότητα να εκπέμπει την ίδια στάθμη ηχητικής πίεσης κρατώντας μικρότερα το εύρος παλινδρομικής μετακίνησης για τον κώνο καθώς και τις θερμικές καταπονήσεις κατά τη μετατροπή της ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια.Κατώτερες θερμικές καταπονήσεις συνεπάγονται εκ προοιμίου μικρότερες αποκλίσεις από τη γραμμικότητα κατά τη λειτουργία με πιστότερη τήρηση προδιαγραφών.

Όταν τώρα το εύρος απόκλισης από τη θέση ηρεμίας είναι μικρότερο αυτό συνεπάγεται ευκολότερη επαναφορά και παράλληλα μικρότερη εμπέδηση από τις αντιστεκόμενες ηλεκτρεγερτικές δυνάμεις που προκύπτουν από την ίδια την κίνηση του πηνίου φωνής μέσα στο περιβάλλον μαγνητικό πεδίο.

Κάθε ανάλυση όμως ως προς τη συμπεριφορά μεμονωμένων μεγαφώνων θα είναι αποσπασματική εφόσον δεν θα λαμβανόταν υπ'όψιν η αλληλεπίδραση με τον άλλο καθοριστικό παράγοντα που είναι η καμπίνα στο ηχείο.Υπ'όψιν κιόλας ότι το πρότυπο των πολλαπλών woofer θα λειτουργούσε αποκλειστικά χάρη σε προσεκτικά επιλεγμένες διαστάσεις και ιδιότητες καμπίνας σε συνάρτηση με τα μεγάφωνα.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Ο συντελεστής αυτεπαγωγής στο πηνίο φωνής είναι εντεταγμένος με κάθε επισημότητα στις παραμέτρους Thiele-Small.

Το τρέχον ζήτημα αφορά στην υποτιθέμενη γρηγοράδα που θα είχαν τα μικρότερων διαστάσεων (mid)woofer έναντι των μεγαλύτερων πάνω στην αναπαραγωγή χαμηλών οκτάβων.Υπενθυμίζεται αυτό αφού για την αναπαραγωγή των μεσαίων θα ήταν προτιμητέα τα μικρότερου μεγέθους μεγάφωνα και ακόμα προτιμότερο να είχαμε διαφορετικά μεγάφωνα για τις χαμηλές και τις μεσαίες αντίστοιχα.

Ένα μεγαλύτερο woofer συγκρινόμενο με μικρότερο που θα είχε ίδια εννοείται ποιότητα κατασκευής μπορεί να κατεβαίνει χαμηλότερα,ενώ για δεδομένη συχνότητα να εκπέμπει την ίδια στάθμη ηχητικής πίεσης κρατώντας μικρότερα το εύρος παλινδρομικής μετακίνησης για τον κώνο καθώς και τις θερμικές καταπονήσεις κατά τη μετατροπή της ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια.Κατώτερες θερμικές καταπονήσεις συνεπάγονται εκ προοιμίου μικρότερες αποκλίσεις από τη γραμμικότητα κατά τη λειτουργία με πιστότερη τήρηση προδιαγραφών.

Όταν τώρα το εύρος απόκλισης από τη θέση ηρεμίας είναι μικρότερο αυτό συνεπάγεται ευκολότερη επαναφορά και παράλληλα μικρότερη εμπέδηση από τις αντιστεκόμενες ηλεκτρεγερτικές δυνάμεις που προκύπτουν από την ίδια την κίνηση του πηνίου φωνής μέσα στο περιβάλλον μαγνητικό πεδίο.

Κάθε ανάλυση όμως ως προς τη συμπεριφορά μεμονωμένων μεγαφώνων θα είναι αποσπασματική εφόσον δεν θα λαμβανόταν υπ'όψιν η αλληλεπίδραση με τον άλλο καθοριστικό παράγοντα που είναι η καμπίνα στο ηχείο.Υπ'όψιν κιόλας ότι το πρότυπο των πολλαπλών woofer θα λειτουργούσε αποκλειστικά χάρη σε προσεκτικά επιλεγμένες διαστάσεις και ιδιότητες καμπίνας σε συνάρτηση με τα μεγάφωνα.
Οι παράγοντες είναι πολλοί και σχετιζόμενοι. Δεν τα γνωρίζω. Εξετάστηκε μόνο αποσπασματικά ένα θέμα που αφορούσε την λεγόμενη "ταχύτητα¨ και απο τι εξαρτάται που έθεσε ο Marlboro.

Η θέρμανση είναι και αυτό άλλο σημείο που συνήθως νομίζω εξετάζεται κυρίως στα επαγγελματικά μεγάλα ηχεία και γούφερ για συναυλίες κλπ που οι απαιτήσεις, υψηλές στάθμες και διατήρηση αυτών για μεγάλο χρονικό διάστημα , χρήση κλπ είναι μεγάλες. Εκεί υπάρχουν διάφορες λύσεις και πατέντες που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Συνήθως με δύο τρύπες εισαγωγής και απαγωγής αέρα απο το περιβάλλον με ανεμιστήρες και όχι μόνο ψύκτρες, νομίζω. Εάν δεν γίνει απαγωγή αέρα απο την καμπίνα δεν έχεις στην ουσία καλό αποτέλεσμα. Τώρα τι τεχνικές και υλικά εφαρμόζονται σε οικιακά ηχεία δεν το γνωρίζω αλλά μπορώ να φανταστώ κάποια πράγματα. Κάθε τι έχει την χρήση του με τα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα του, που αντιμετωπίζονται με την σχεδίαση. Υλικά που βοηθάνε π.χ. στην απαγωγή μπορεί να ριγκάρουν σε κάποιες συχνότητες και να θέλουν ειδική απομόνωνση με σιλικόνες , δαχτυλίδια και 1002 άλλα. Σίγουρα πάντως να ακούς σε μεγάλες στάθμες που προτείνεται στο σάιτ απο πολούς δεν είναι καλό νομίζω ούτε για την ποιότητα του ήχου και εμπεδησης και αυτών που λέμε για τους μαγνήτες (και λες στο πόστ σου) αλλά και για την μακροβιότητα του ηχείου, άσχετα εαν έχουν υπολογισθεί όπως ισχυρίζονται κάποιοι κατσκευαστές. Τα θέματα θερμότητας συνήθως έχουν απόκλιση απο τα θεωρητικά μοντέλα υπολογισμού της και είναι και προσθετικά ζημιογόνα συν τω χρόνω .
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.009
Τα περισσότερα μεγάφωνα ,ειδικά των χαμηλών συχνοτήτων έχουν οπές αεριμού των πηνίων τους . Μία στο πίσω μέρος του οπίσθιου πόλου , και ,ή κάποιες πλαϊνές στην περιφέρεια του κύκλου γύρω από το πηνίο .
Αρκούν και περισσεύουν για την ψύξη του πηνίου φωνής.
Και όχι, ανεμιστήρες, ειδικά υλικά και ειδικές τρύπες δεν έχουν .
Αρκούν οι τρούπες για την ψύξη των πηνίων. Αερόψυκτα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Σίγουρα πάντως να ακούς σε μεγάλες στάθμες που προτείνεται στο σάιτ απο πολούς δεν είναι καλό νομίζω ούτε για την ποιότητα του ήχου και εμπεδησης και αυτών που λέμε για τους μαγνήτες (και λες στο πόστ σου) αλλά και για την μακροβιότητα του ηχείου, άσχετα εαν έχουν υπολογισθεί όπως ισχυρίζονται κάποιοι κατσκευαστές. Τα θέματα θερμότητας συνήθως έχουν απόκλιση απο τα θεωρητικά μοντέλα υπολογισμού της και είναι και προσθετικά ζημιογόνα συν τω χρόνω .
Απ'όσο έχω υπ'όψιν μόνο ένα μέλος διαδίδει μέσες συνεχόμενες στάθμες ανώτερες από τα 90 dB που είναι το άνω όριο ασφάλειας για την ακοή σε παρατεταμένη έκθεση.Ο ίδιος αναφέρομαι μονίμως στην τυπική στάθμη αναφοράς τάξης 80-85 dB πάνω στη θέση ακρόασης εννοείται.Σε τέτοιες ακριβώς ΄΄ευυπόληπτες΄΄ στάθμες οι στιγμιαίες κορυφώσεις κατά την απόδοση δυναμικών αντιθέσεων στο πρόγραμμα θα θέτουν σε δοκιμασία τις ικανότητες διαχείρισης ενέργειας σε setup ακολουθούντα φιλοσοφία του μικρού ηχείου βάσης με ολιγόβατο ενισχυτή και ακόμα περισσότερο με απουσία ή ατελή ενσωμάτωση sub.

Να τη βράσω την ΄΄ακαριαία ανταπόκριση΄΄ άμα θα τηρείται ικανοποιητικά μονάχα σε χαμηλότατες συνεχόμενες στάθμες.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Απ'όσο έχω υπ'όψιν μόνο ένα μέλος διαδίδει μέσες συνεχόμενες στάθμες ανώτερες από τα 90 dB που είναι το άνω όριο ασφάλειας για την ακοή σε παρατεταμένη έκθεση.Ο ίδιος αναφέρομαι μονίμως στην τυπική στάθμη αναφοράς τάξης 80-85 dB πάνω στη θέση ακρόασης εννοείται.Σε τέτοιες ακριβώς ΄΄ευυπόληπτες΄΄ στάθμες οι στιγμιαίες κορυφώσεις κατά την απόδοση δυναμικών αντιθέσεων στο πρόγραμμα θα θέτουν σε δοκιμασία τις ικανότητες διαχείρισης ενέργειας σε setup ακολουθούντα φιλοσοφία του μικρού ηχείου βάσης με ολιγόβατο ενισχυτή και ακόμα περισσότερο με απουσία ή ατελή ενσωμάτωση sub.

Να τη βράσω την ΄΄ακαριαία ανταπόκριση΄΄ άμα θα τηρείται ικανοποιητικά μονάχα σε χαμηλότατες συνεχόμενες στάθμες.
Α, αυτές λέτε υψηλές στάθμες ; ΟΚ τότε. Αυτές δεν είναι υψηλές. Για σάμπ είπαμε εννοείται, αφου κροσάρεις και έχεις και επιπλέον ηχεία (και τα σάμπ ηχεία είναι) για τα χαμηλά. Φυσικά πιο λίγο θα ζορίζονται όλα και πιο ισορροπημένο το φάσμα.

Γαιτί να την βράσεις ; και χαμηλές και ψηλές στάθμες καλή είναι.

Κάθε ηχείο έχει φτιαχτεί με κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές και απόδοση. Δεν μπορείς να τις παραβιάσεις ακούγοντας σε υψηλότερες στάθμες απο ότι προορίζεται και να μην μπορεί και να το βγάλεις "χειρότερο" απο κάποιο άλλο. Ας έπαιρνες το άλλο που πληρούσε τις ανάγκες σου.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Α, αυτές λέτε υψηλές στάθμες ; ΟΚ τότε. Αυτές δεν είναι υψηλές. Για σάμπ είπαμε εννοείται, αφου κροσάρεις και έχεις και επιπλέον ηχεία (και τα σάμπ ηχεία είναι) για τα χαμηλά. Φυσικά πιο λίγο θα ζορίζονται όλα και πιο ισορροπημένο το φάσμα.

Γαιτί να την βράσεις ; και χαμηλές και ψηλές στάθμες καλή είναι.

Κάθε ηχείο έχει φτιαχτεί με κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές και απόδοση. Δεν μπορείς να τις παραβιάσεις ακούγοντας σε υψηλότερες στάθμες απο ότι προορίζεται και να μην μπορεί και να το βγάλεις "χειρότερο" απο κάποιο άλλο. Ας έπαιρνες το άλλο που πληρούσε τις ανάγκες σου.
Να τη βράσω εννοείται σε setup όπως τα προαναφερθέντα, με το μικρό ηχείο βάσης και τον ολιγόβατο ασορτί να προπαγανδίζουν την ανώτερη διαφάνεια και καθαρότητα στο άκουσμα.

Θεωρώ ότι οι κατασκευαστές και έμποροι θα έπρεπε να ενημερώνουν πάνω σε χρηστικές ανεπάρκειες για δεδομένο συνδυασμό συσκευών στο εκάστοτε setup που θα προέκυπτε με την αγορά.

Ο ίδιος έχω ηχεία που με ικανοποιούν υπό την κατάλληλη σε κάθε περίπτωση διαχείριση.Ούτε εσύ θα έκανε να παραπονιέσαι αφού συμπεραίνω πως πρέπει να έχεις... Horning Euphrodite .
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Να τη βράσω εννοείται σε setup όπως τα προαναφερθέντα, με το μικρό ηχείο βάσης και τον ολιγόβατο ασορτί να προπαγανδίζουν την ανώτερη διαφάνεια και καθαρότητα στο άκουσμα.

Θεωρώ ότι οι κατασκευαστές και έμποροι θα έπρεπε να ενημερώνουν πάνω σε χρηστικές ανεπάρκειες για δεδομένο συνδυασμό συσκευών στο εκάστοτε setup που θα προέκυπτε με την αγορά.

Ο ίδιος έχω ηχεία που με ικανοποιούν υπό την κατάλληλη σε κάθε περίπτωση διαχείριση.Ούτε εσύ θα έκανε να παραπονιέσαι αφού συμπεραίνω πως πρέπει να έχεις... Horning Euphrodite .
Οι έμποροι στην Ελλάδα προπαγανδίζουν διάφορα και για διάφορους λόγους αλλά οι περισσότεροι λόγοι έχουν να κάνουν με το οικονομικό θέμα ή με την προώθηση αυτού απο το οποίο έχουν μεγαλύτερο κέρδος (και μέσα στην διαθέσιμη απο τους ίδιους γκάμα).
Το ότι ένα μικρό ηχείο με μικρότερη συνήθως ευασισθησία και ανάγκη απο ρεύματα να προταθεί να συνοδευτεί απο ολογόβατο ενσχυτή δεν το έχω συναντήσει. Απλώς φαντάζομαι και αυτοί θα έχουν δυσκολία να προτείνουν κάτι έντονα καθώς ο πελάτης πολλές φορές έρχεται ήδη προδιατεθειμένος με δήθεν ήδη γνώση που απέκτησε διαβάζοντας ριβιούς ή το διαδίκτυο. Απο άποψη πωλήσεων μπορείς να πείς κάποια πράγματα αλλά όχι και να φτάσεις να χάσεις τον πελάτη. Αυτό είναι σε όλα σχεδόν τα επαγγέλματα και δεν είναι το πιο ανησυχητικό καθώς συνήθως οι πελάτες γνωρίζουν να το χειριστούν.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι αντιπροσωπεύουν μικρή γκάμα προιόντων, ή και εάν έχουν μεγάλη γκάμα είναι χωρισμένη σε κατηγορίες τιμής και φροντίζουν να μην φέρνουν ένα μηχάνημα που να "χαλάει" αυτήν την κατηγοριοποίηση που έχουν κάνει και το οποίο να μπαίνει σφήνα στην ποιότητα άλλων μηχανημάτων πρός διάθεση. ¨Αλλοι γνωρίζουν τις καλύτερες συνέργειες, τις λένε στον πελάτη αλλά ο πελάτης πάλι μπορεί να μην μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά σε ένα απο αυτά τα μηχανήματα, οπότε πάλι δεν θα τον αφήσουν να φύγει χωρίς να κάνουν πώληση. Επίσης μπαίνει κάποιος που λέει π.χ. έχω αυτό το Χ ποσό που θέλω να διαθέσω. Δεν υπάρχει έμπορος διεθνώς που θα του πεί πάρε αυτό που είναι φθηνότερο π.χ. Χ/2 , Χ/3 και ας είναι καλύτερο. Αλλά όλα αυτά που ανέφερα έχουν να κάνουν με οικονομικό. Οι ανάγκες , απαιτήσεις κλπ των πολλών και διάφορων πελάτων είναι διαφορετικές και πρέπει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να γίνει διαχείρηση τους που δεν είναι εύκολο. Φταίει και το ίδιο το "Χαι Φάι" που είναι το 95 % μύθοι και το 5% και αυτό δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο και πολλές φορές και αυτό μύθος με την δική του έννοια. Είναι πολλά τα μυστικά και οι δυσκολίες όπως σε κάθε επάγγελμα, φαντάζομαι.

Δεν έχω Χόρνινγκ, δεν ξέρω πως σου ήρθε τέτοια ιδέα απο αυτά που έχω πεί. Επίσης δεν έχω την πολυτέλεια που έχεις εσυ και πολλοί Χαι Φαι δες, να έχουν ηχεία ή συστήματα διαφορετικά που να ικανοποιούν κάθε περίσταση και την "σωστή" συνθήκη. Εγω έχω κάνει απλώς ενα καλό, με γνωστούς βέβαια σε εμένα συμβιβασμούς, "μαγείρεμα". Δεν σκάω για αναβαθμίσεις καθώς ξέρω ότι μέχρι ενός σημείου μπορώ να το πάω και δεν έχω την ψώρα των συνεχών αναβαθμίσεων ή καλυτέρευσης του. Είμαι σχετικά ικανοποιημένος, υπό τις συνθήκες στις οποίες κινούμαι. Γαι εμένα είναι ένα άσχημο "χόμπι" και όσο ασχολήθηκα ήταν με σχετική αηδία αλλά α) είχα αρχίσει και δεν συνηθίζω να αφήνω στην μέση πράγματα β) στάθηκα και λίγο "τυχερός" κατά την γνώμη μου στην πορεία της προσπάθειας γ) ο κύριος στόχος μου ήταν πραγματικά να εξυπηρετήσω την ανάγκη μου για μουσική και όχι να ασχοληθώ με τίποτε άλλο που εκ των υστέρων είδα ότι απασχολεί τον κόσμο του "χόμπι" είτε αυτοί το κάνουν όπως νομίζουν για καλό σκοπό ή όχι, είτε έχουν δίκιο σε κάποιες εκτιμήσεις τους ή όχι. Τα περισσότερα στο κόσμο του Χαι Φαι χόμπι μου φαίνονται παράλογα ώς στόχοι και επιδιώξεις. Για εμένα δεν είναι χόμπι, είναι (ήταν) απλώς ένα μέσο για ένα επιτευχθέν αποτέλεσμα που ήξερα απο την αρχή ποιό ήθελα να είναι. Το αποτέλεσμα το εκτιμώ και αυτό με κράτησε να ασχοληθώ, το λίγο που ασχολήθηκα. Ο κόμσος ασχολείται γενικά στη ζωή με ένα σωρό πράγματα, τα οποία για εμένα είναι ανούσια, ανίερα και άχρηστα και του κάνουν κακό. Το θέμα είναι και φιλοσοφικό - ψυχολογικό. Χωρίς βάση δική του κάποιος θα άγεται και θα φέρεται απο τον καθένα και επ άπειρον σε όλους τους τομείς και πτυχές της ζωής. Έτσι και αλλιώς συμβαίνει αυτό, αλλά τουλάχιστον να το γνωρίζουμε.
 
Last edited:


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.153
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top