Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Επειδή βλέπω παρόμοια ακύρωση στο υποπολλαπλάσιο (60Hz) υποψιάζομαι πως εχει σχέση με την τοποθέτηση ηχείου σε σχέση με τα τοιχωματικά όρια (SBIR)
Να πω πως πρόκειται για το αριστερό κανάλι του οποίου η πρόσοψη βρίσκεται 65εκ από τον οπίσθιο και 85εκ από τον πλαϊνό τοίχο. Στο δεξί κανάλι δεν υπάρχει πλαϊνός τοίχος ενώ απέχει επίσης 65εκ από τον οπίσθιο. Τα πράγματα στο δεξί είναι σαφώς καλύτερα:

capture right.jpg


Πάλι έχω βύθιση στα 120hz αλλά είναι σαφώς μικρότερη και πιο πλατιά με αποτέλεσμα η ισοστάθμιση να είναι εύκολη.

Θεωρητικά τι πρέπει να κάνω για να εξομαλύνω το δεξί κανάλι?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Να πω πως πρόκειται για το αριστερό κανάλι του οποίου η πρόσοψη βρίσκεται 65εκ από τον οπίσθιο και 85εκ από τον πλαϊνό τοίχο. Στο δεξί κανάλι δεν υπάρχει πλαϊνός τοίχος ενώ απέχει επίσης 65εκ από τον οπίσθιο. Τα πράγματα στο δεξί είναι σαφώς καλύτερα:

View attachment 158175

Πάλι έχω βύθιση στα 120hz αλλά είναι σαφώς μικρότερη και πιο πλατιά με αποτέλεσμα η ισοστάθμιση να είναι εύκολη.

Θεωρητικά τι πρέπει να κάνω για να εξομαλύνω το δεξί κανάλι?
Μετακίνησε το λίγο προς τον τοίχο, βαλτο στα 40 cm και ξαναμέτρα, απο περιέργεια.
Και απάντησε στο θέμα με το REW, ας μεταφέρουν αυτα εκεί οι μοντ να μην χαλάμε το θρεντ, ακούει κανείς;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Είχα ανεβάσει ένα και έκανα συγκεκριμένη ερώτηση αλλά δεν πήρα απάντηση. Τώρα με την καραντίνα θέλετε υλικό? Πριτς 8-).
Λαθραίο ποστ στο νήμα του bhutia για την corona-ισοστάθμιση.
...
Χάρη στο ανωτέρω λινκ μπορείς να υπολογίσεις τις επίμαχες συχνοτικές περιοχές για το δικό σου χώρο και τοποθέτηση.

Οποιαδήποτε άλλη εκτίμηση εκ του μακρόθεν είναι παρακινδυνευμένη.Απώτερος σκοπός του παρόντος νήματος δεν είναι να προσφέρει μαγικές απαντήσεις και να ΄΄τακτοποιεί σπιτικά΄΄,αλλά ν'αποδείξει ότι είναι δυνατόν καθένας να φτιάξει από μόνος τη δική του διόρθωση,αποδεικνύοντας με τις πολλαπλές εφαρμογές την επαναληψιμότητα των μεθόδων.

Κρίνεται δε σκόπιμο όποιος ζητά περαιτέρω διερεύνηση online να δημοσιεύσει - όπως προτάθηκε - καμπύλες από εναλλακτικές μετρήσεις σε διαφορετικές αποστάσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Το κουνιστό μικρόφωνο το δοκίμασες;

Νομίζω πως μπορεί να επιταχύνει πολύ τις διαδικασίες, και να μη βασίζεται η μέτρηση σε ένα σημείο, που δεν έχει και καμιά σημασία δηλαδή..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το κουνιστό μικρόφωνο το δοκίμασες;

Νομίζω πως μπορεί να επιταχύνει πολύ τις διαδικασίες, και να μη βασίζεται η μέτρηση σε ένα σημείο, που δεν έχει και καμιά σημασία δηλαδή..
Οι διορθώσεις από τον υποφαινόμενο τόσο σε φάση όσο και σε πλάτος εκτελούνται πάνω στο μέσο όρο αποκρίσεων από 9 έως 12 μετρήσεις σε ισάριθμες διαφορετικές θέσεις μικροφώνου για καθένα κανάλι χωριστά κατά τα γνωστά πρότυπα.

Το μοναδικό στάδιο όπου χρησιμοποιείται αποκλειστικώς η αρχική μέτρηση πάνω στο sweet spot είναι κατά τη συνέλιξη εκείνης με τη διορθωτική Κρουστική απόκριση για την πιστοποίηση του τελικού αποτελέσματος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Οι διορθώσεις από τον υποφαινόμενο τόσο σε φάση όσο και σε πλάτος εκτελούνται πάνω στο μέσο όρο αποκρίσεων από 9 έως 12 μετρήσεις σε ισάριθμες διαφορετικές θέσεις μικροφώνου για καθένα κανάλι χωριστά κατά τα γνωστά πρότυπα.
Το κουνιστό μικρόφωνο κανει ακριβώς αυτο στο 1/10 του χρόνου.
Σε αυτη τη φάση βέβαια έχουμε άπειρο ελεύθερο χρόνο, οπότε δεν εχει πολυ σημασία...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το κουνιστό μικρόφωνο κανει ακριβώς αυτο στο 1/10 του χρόνου.
Σε αυτη τη φάση βέβαια έχουμε άπειρο ελεύθερο χρόνο, οπότε δεν εχει πολυ σημασία...
Για να πω την αμαρτία μου,η ιεροτελεστία σε κάθε συνεδρία μετρήσεων με συγκινεί περισσότερο από τις σχετικές με το βινύλιο ιεροτελεστίες.Λαμβάνονται κιόλας περισσότερες μετρήσεις απ'όσες θα επιλεγούν κάθε φορά για την εξαγωγή μέσου όρου,αφού η καθημερινή δραστηριότητα εντός δεδομένου χώρου επιβάλλει τοποθέτηση του μικροφώνου και σε θέσεις αρκετά απομακρυσμένες από το ορισμένο sweet spot.Καλό είναι όμως ότι ακόμα και σ'εκείνες ισχύει σχετική συνάφεια απόκρισης σε αντιπαραβολή με το sweet spot.

Αυτή τη φορά η ακροαματική αξιολόγηση προηγείται της μετρητικής...
1584943007328.png

1584943995752.png

1584944412171.png

1584944808404.png

1584945239752.png

Hugh Masekela "Hope"
Stravinsky "The Rite of Spring" - Eji Oue / Minnesota Symphony Orchestra
Kairos "White Spots on a Map"
TOOL "AEnima"
Jason Isbell & the 400 "Live from the Ryman"
Yellow Magic Orchestra "Multiplies"

Υπό μέση συνεχόμενη στάθμη 75 dB περίπου στη θέση ακρόασης όλα ακούγονται τακτοποιημένα και διόλου... αποστειρωμένα.Αρμονική και ρυθμική ρευστότητα δεν αφήνουν καμία ενοχλητική επίγευση.
Το setup αποδίδει διαφορετικά σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά των περιεχόμενων πληροφοριών σε καθένα album.Ακούγεται επίσης χωρίς να καταρρέει η ισορροπία και σε πληθώρα θέσεων μακριά από το sweet spot.

Απολαυστικές διαστάσεις στη στερεοφωνική σκηνή επί του sweet spot κι εκπληκτική αίσθηση βάθους.Αστραπιαίες πλέον οι δυναμικές αντιθέσεις με την ανάλυση στις μεσαίες οκτάβες να έχει ξεκαθαρίσει ακόμα περισσότερο.

Εντυπωσιακή η βελτίωση κατά την περιγραφή στις νότες του cello και τον κρουστικό αντίκτυπο σ'ένα album όπως εκείνο των Kairos που αναζωογονεί την ταλαιπωρημένη από τη συνήθεια και συμβάσεις υπόσταση των Jazz trio.

Μπορεί η διορθωμένη απόκριση ν'ακούγεται εξ ολοκλήρου επιτυχημένη,όμως μένει να διαπιστωθεί και ο βαθμός στον οποίο η ακροαματική αντίληψη μπορεί να έχει ξεγελαστεί από ευσεβείς πόθους...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Το τελικό αποτέλεσμα που ακούς είναι αυτό;

276366_d57d5a48090290fc8b3ce53e4045f5a4.png


Καταλαβαίνω πως όχι, αυτό ήταν με ανοιχτές τις τρύπες.

Ανέβασε λιγάκι το τελικό αποτέλεσμα που ακούς με αυτά τα συμπεράσματα ακρόασης..

Θα ήθελα άθροισμα των 2 ηχείων, αλλά και κάθε ηχείο ξεχωριστά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το τελικό αποτέλεσμα που ακούς είναι αυτό;

View attachment 158318

Καταλαβαίνω πως όχι, αυτό ήταν με ανοιχτές τις τρύπες.

Ανέβασε λιγάκι το τελικό αποτέλεσμα που ακούς με αυτά τα συμπεράσματα ακρόασης..

Θα ήθελα άθροισμα των 2 ηχείων, αλλά και κάθε ηχείο ξεχωριστά.
Οι διορθωμένες αποκρίσεις πλάτους με φραγή του bass reflex και smoothing 1/12 octzave.
Πράσινη καμπύλη αριστερό,κόκκινη δεξί και μπλε τα δυο εκπέμποντα μαζί.
Οι συγκεκριμένες μετρήσεις έχουν ληφθεί σε διαφορετικές συνεδρίες.
1584965710721.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Ωραία.

Μερικές προτάσεις από μένα, προς δοκιμή.

277122_5dcc8058e4ce85086c447ee1181ffa79~2.png


Το κόκκινο βέλος στους 200 προτείνει πως χρειάζεται λίγη περισσότερη ενέργεια εκεί. Είναι φαρδύ, συμπίπτει και στα δύο ηχεία, θέλει λίγο θετικό gain να έρθει κάπως πιο ισορροπημένα.

Οι μωβ βούλες κοντά στο 1κ προτείνουν πολύ προσεκτικό σιδέρωμα της περιοχής. Η αποκρίσεις των 2 καναλιών ξεχωριστά, εκ πρώτης όψης δεν συμβαδίζουν με την συνολική απόκριση, θα περίμενα στη συνολική μια πτώση στον 1κ, που περιέργως δε τη βλέπω, πιθανό σφάλμα μέτρησης. Όπως και να'χει, αυτά τα σκαμπανεβάσματα των 2 καναλιών ξεχωριστά στους 800-1.3κ δε μου αρέσουν, θα ήθελα εκεί μια παύλα. Είναι περιοχή μεγάλης ευαισθησίας του αυτιού, θα το ακούσεις εύκολα όταν σιάξει.

Τα 2 κίτρινα βελάκια θέλουν λίγη πτώση ενέργειας. Το πρώτο κίτρινο, είναι σε στάθμη πάνω από τη στάθμη του 1κ, άρα δεν υπάρχει η αναμενόμενη πτωτική πορεία στο ταργκετ κερβ. Ομοίως η δεύτερη, ξεπερνάει τη στάθμη στα 2κ.

Το τέρμα δεξί κόκκινο είναι ύποπτη περιοχή. Μου αρέσει το μικρό σήκωμα στους 10κ, αλλά δε μου αρέσει το σήκωμα κοντά στους 20. Ιδίως εφόσον δεν έχουμε βαθύ χαμηλό, νομίζω πως θα πρέπει να έχει γερή πτώση μετά το σήκωμα στους 10, το οποίο όμως, αναλόγως γουστων, μπορείς να το φουσκώσεις κι άλλο.

Αυτά από μένα. Χρόνος υπάρχει, παίξε να δεις τι θα ακούσεις.

Καλό "κόλπο" είναι στον 1κ να έχει ένα ανεπαίσθητο "τσίμπημα", ίσα ίσα μισό ντεσιμπέλ να σηκώνεται. Δίνει την γνωστή αίσθηση μεγαλύτερης στάθμης, με ξεκούραστα ηχεία. Σε ανεπαρκή ηχεία για υψηλές στάθμες, είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Τα ξέρεις...

Στο μπάσο θα ήθελα κι άλλο στους 40, εγώ θα του έδινα 5 ντεσιμπελ στο κεφάλι εκεί, αλλά δε ξέρω αν αντέχει το ηχείο...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ωραία.

Μερικές προτάσεις από μένα, προς δοκιμή.

View attachment 158340

Το κόκκινο βέλος στους 200 προτείνει πως χρειάζεται λίγη περισσότερη ενέργεια εκεί. Είναι φαρδύ, συμπίπτει και στα δύο ηχεία, θέλει λίγο θετικό gain να έρθει κάπως πιο ισορροπημένα.

Οι μωβ βούλες κοντά στο 1κ προτείνουν πολύ προσεκτικό σιδέρωμα της περιοχής. Η αποκρίσεις των 2 καναλιών ξεχωριστά, εκ πρώτης όψης δεν συμβαδίζουν με την συνολική απόκριση, θα περίμενα στη συνολική μια πτώση στον 1κ, που περιέργως δε τη βλέπω, πιθανό σφάλμα μέτρησης. Όπως και να'χει, αυτά τα σκαμπανεβάσματα των 2 καναλιών ξεχωριστά στους 800-1.3κ δε μου αρέσουν, θα ήθελα εκεί μια παύλα. Είναι περιοχή μεγάλης ευαισθησίας του αυτιού, θα το ακούσεις εύκολα όταν σιάξει.

Τα 2 κίτρινα βελάκια θέλουν λίγη πτώση ενέργειας. Το πρώτο κίτρινο, είναι σε στάθμη πάνω από τη στάθμη του 1κ, άρα δεν υπάρχει η αναμενόμενη πτωτική πορεία στο ταργκετ κερβ. Ομοίως η δεύτερη, ξεπερνάει τη στάθμη στα 2κ.

Το τέρμα δεξί κόκκινο είναι ύποπτη περιοχή. Μου αρέσει το μικρό σήκωμα στους 10κ, αλλά δε μου αρέσει το σήκωμα κοντά στους 20. Ιδίως εφόσον δεν έχουμε βαθύ χαμηλό, νομίζω πως θα πρέπει να έχει γερή πτώση μετά το σήκωμα στους 10, το οποίο όμως, αναλόγως γουστων, μπορείς να το φουσκώσεις κι άλλο.

Αυτά από μένα. Χρόνος υπάρχει, παίξε να δεις τι θα ακούσεις.

Καλό "κόλπο" είναι στον 1κ να έχει ένα ανεπαίσθητο "τσίμπημα", ίσα ίσα μισό ντεσιμπέλ να σηκώνεται. Δίνει την γνωστή αίσθηση μεγαλύτερης στάθμης, με ξεκούραστα ηχεία. Σε ανεπαρκή ηχεία για υψηλές στάθμες, είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Τα ξέρεις...

Στο μπάσο θα ήθελα κι άλλο στους 40, εγώ θα του έδινα 5 ντεσιμπελ στο κεφάλι εκεί, αλλά δε ξέρω αν αντέχει το ηχείο...
H ζώνη μεταξύ 150-200 Hz δεν πρόκειται να τονωθεί.Θεωρώ ότι οι υποχωρήσεις εκεί σχετίζονται με φαινόμενα SBIR.Οπότε το σχέδιο φράσης θα προέβλεπε περαιτέρω υποχωρήσεις στην απόκριση στις εκατέρωθεν ζώνες.

Ούτε σκοπεύω να εφαρμόσω ανώτερη τόνωση στα 40 Hz.Εκτιμώ ότι η επέμβαση στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά στο κάτω όριο απόκρισης και το θεμελιώδη συντονισμό ήδη καταπονεί αρκετά το ηχειακό σύστημα.Ο κύριος λόγος για την τόνωση που ήδη εφαρμόστηκε ήταν ούτως ή άλλως η ακρόαση σε χαμηλές προς μέτριες στάθμες για το εν λόγω setup.

Σημειωτέον ότι υπό την προκύπτουσα στενή κλίμακα διακύμανσης,οι προτεινόμενες επεμβάσεις στην απόκριση πλάτους θα είναι τάξης 1 έως 2 το πολύ dB.

Επιλέχθηκαν κι εναλλακτικές μετρήσεις από το πλήθος των αρχικών για την εξαγωγή βολικότερου μέσου όρου στην απόκριση πλάτους

Το περιβάλλον του rePhase παρέχει μεγάλη ευελιξία κι ευκολία για πρόσθετες διορθώσεις.Στις παρακάτω εναλλακτικές καμπύλες τα μπλε κομμάτια συμβολίζουν τις περαιτέρω διορθωτικές επεμβάσεις.

Αριστερό:
1584994311832.png


Δεξί:
1584994365025.png


Και οι νέες διορθωμένες καμπύλες (οι οποίες μεταξύ άλλων διακρίνονται και από μικρότερη τόνωση στις χαμηλές :roflmao:) :
1584997846921.png


Οι διαφορές κατά την ακρόαση μικρές.Θα μπορούσα να ζήσω με οποιαδήποτε από τις εναλλακτικές εκδοχές.Η δεύτερη πλησίασε ακόμα περισσότερο σε ηχεία όπως τα Kii Three.

Ύστερα από την...εξομάλυνση της καμπύλης μένει όμως να δούμε πώς τα έχει πάει στο πεδίο του χρόνου που θεωρώ ακόμα σπουδαιότερο.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Προτού συνεχίσουμε,διευκρινίζεται πως όλες οι μετρήσεις και η επεξεργασία δεδομένων στα Yamaha HS8 πραγματοποιήθηκαν με τα ιδιαίτερα ρυθμιστικά για χαμηλές και υψηλές οκτάβες αντίστοιχα σε θέση μηδενική...Για λόγους δε αξιοπιστίας θα παρουσιαστούν οι διορθωμένες κρουστικές αποκρίσεις στο setup και στις δύο εκδοχές,δηλαδή την προηγούμενη και τη μεταγενέστερη από τις συστάσεις του Ear.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
δεύτερη πλησίασε ακόμα περισσότερο σε ηχεία όπως τα Kii Three
Αυτό είναι πολύ σημαντικό. ;)

Τα γραφήματα έχουν εμφανή διαφορά:

277122_5dcc8058e4ce85086c447ee1181ffa79.png

277201_6b6fb2bd6fe48f3ca1a3bc707ba4322e.png


Έκανες αξιόλογη βελτίωση.

Υπάρχουν κι άλλα περιθώρια βελτίωσης, αλλά πλέον όχι ιδιαίτερης σημασίας στα μεσαιοπριμα.
Παραμένει το θέμα του πλάτους της μισής πρώτης οκταβας και της αρχής της δεύτερης, που οφείλει να είναι υψηλότερα του τέλους της δεύτερης, αν και γενικά φαίνεται καλύτερα από το προηγούμενο γράφημα.
Δηλαδή θέλει κι άλλο μπάσο, ενώ η ήπια βύθιση στους 200, θα δίνει λίγο λεπτά σώματα. Κολοκύθια. Μπάσο θέλει...

Ωστόσο, συμφωνώ πως για το μέγεθος του δορυφόρου, και με κλειστές τις τρύπες και χωρίς σαμπ, μάλλον δεν έχει περαιτέρω περιθώρια.
 
Last edited:

Μηνύματα
690
Reaction score
1.100
Είμαστε λοιπόν κλασσικοί δικαναλικοί χρήστες και θέλουμε να διορθώσουμε την απόκριση χωρίς να καταφεύγαμε σε πολυκαναλικούς επεξεργαστές ή γνωστές λύσεις που θα μας δημιουργούσαν ενδοιασμούς με την κατασκευή και τους όρους ένταξης σε δεδομένο setup.

Τι θα χρειαζόταν να έχουμε :

- Ηλεκτρονικό υπολογιστή για την επεξεργασία των δεδομένων.Κατά προτίμηση σε περιβάλλον Windows για τη βασική εργασία,της οποίας όμως οι καρποί θα είναι τροφοδοτήσιμοι σε οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα.Εννοείται βαθμονομημένο USB μικρόφωνο και REW και μερικά ακόμα νομίμως διαθέσιμα δωρεάν προγράμματα στα οποία θα γίνει αναφορά παρακάτω.

- Ψηφιακό αναπαραγωγό ή διαμετακομιστή αρχείων φέροντα ενσωματωμένη μηχανή Συνέλιξης.Η τελευταία θα τροφοδοτείται με αρχεία από ιδιαίτερες Κρουστικές Αποκρίσεις αντιστοιχούσες στη δική μας ενιαία οντότητα ηχείων-χώρου και τις οποίες θα έχουμε συνθέσει εμείς οι ίδιοι.

- Ενεργό κροσάρισμα με όμοια sub,κατά προτίμηση καθένα συνδεδεμένο με το δικό του δορυφόρο,όπως γίνεται σε home studio διατάξεις.Αυτό γίνεται δια λόγους απλοποίησης στη διαρρύθμιση του setup,κατά τρόπον ώστε να γίνεται πιο βατή η διαχείριση της απόκρισης για την περαιτέρω διόρθωση.Η μέθοδός μας βασίζεται στο τέχνασμα να εξεταστεί το σύνολο δορυφόρου-sub ως ενιαίο ηχείο πλήρους φάσματος χωρίς να εκτελεί διαχείριση χαμηλού ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια - όπως θα έκαναν τα προγηγμένα λογισμικά της αγοράς.Και φυσικά να διατίθεται ωφέλιμη ενέργεια υπό ισοδύναμους όρους για κάθε κανάλι κατά την ισοστάθμιση στις πρώτες οκτάβες.

- Όσο δυνατόν πιο τακτοποιημένη αρχική χωροταξία του setup.Είμαστε υποβαθμισμένοι από χέρι κάθε φορά που καλούμαστε να διορθώσουμε εκ των υστέρων ανισορροπίες στησίματος που θα μπορούσαν να έχουν διευθετηθεί προτού ξεκινούσε οποιαδήποτε διαδικασία διόρθωσης.

- Διάθεση για συστηματική ενασχόληση και υπομονή.Δεν αναμένουμε να γινόταν ΄΄άπαικτο΄΄ ένα setup που δεν θα μας έκανε να νιώθουμε άνετα εξαρχής.Κανένα λογισμικό δεν θα έκανε λ.χ. τα Harbeth να έπαιζαν σαν...ATC ούτε και ν'άλλαζε άρδην τις εγγενείς ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες σε σύνολα μεγαφώνων-καμπινών.Αυτό που μπορεί είναι να βοηθούσε δεδομένο σύνολο να έπιανε τη βέλτιστη προβλεπόμενη απόδοση μέσα σε τυπικό οικιακό χώρο με όλα τα τρωτά που αυτός συνεπάγεται.

Ο ίδιος δεν θα έμπαινα καν σε κόπο να διορθώσω ένα setup που δεν θα με συγκινούσε δεόντως ακόμα και στο...αδιόρθωτο στάδιο.


Τι δεν θα χρειαζόταν :

- Βινυλιοσύστημα...Θεωρώ άτοπη την επεξεργασία βινυλιακού σήματος με παραμονή σε αμιγές αναλογικό πεδίο.Η αναγκαία αναλογικοψηφιακή (ADC) μετατροπή δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς σε πολλούς παραδοσιακούς χρήστες και περαιτέρω διατυπώσεις για τους αποφασισμένους.Ο ίδιος προτείνω - εφόσον θα μας ενδιέφερε τόσο πολύ - την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατά τη διαχείριση σήματος σε αμιγές ψηφιακό πεδίο και μόνο ύστερα από επιτυχή έκβαση στο ψηφιακό σήμα ν'ασχολούμαστε με επεμβάσεις σε βινυλιακή έξοδο σήματος.Ή απλώς να προμηθευόμασταν ένα miniDSP SHD.

- Αλλαγή προενισχυτή ή παρεμβολή στην προενισχυτική έξοδο σταδίων επεξεργασίας με αμφισβητούμενη ποιότητα από τους παραδοσιακούς ακροαματικόφιλους λόγω υλικών και προδιαγραφών τους.

Πρώτο στάδιο,διασφαλίζουμε αξιόπιστες συνθήκες κατά τη λήψη των μετρήσεων που θα επεξεργαστούμε.
Βεβαιωνόμαστε ότι το μικρόφωνο στην αρχικά προβλεπόμενη θέση μέτρησης θα ισαπέχει με προσέγγιση χιλιοστού από το ορισμένο σημείο αναφοράς στο εκάστοτε ηχείο που είναι συνήθως το κέντρο του tweeter.Εξίσου μικρορυθμισμένη και η κλίση καθενός ηχείου.Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αποστασιόμετρο laser ή σημαδεμένο σπάγκο χωρίς ενδοτικότητα.

Κατόπιν πάμε στο χωρίο Preferences υποενότητα Analysis του REW και ορίζουμε Use Acoustic Timing Reference στο Impulse Response Calculator ώστε η παράθεση της Κρουστικής Απόκρισης ως προς την αρχική θέση μικροφώνου να γινόταν σε κάθε μέτρηση με σταθερό χρονικό σημείο αναφοράς ανεξάρτητα από το βαθμό latency που θα προσέθεταν άλλοι κρίκοι της αλυσίδας συμπεριλαμβανομένου και του υπολογιστή.Αυτό θα εξασφάλιζε επίσης συμβατότητα ανάμεσα σε μετρήσεις πραγματοποιημένες σε διαφορετικές συνεδρίες.

Στο ίδιο χωρίο κάνουμε και Add Frequency Dependent Window (FDW) με πλάτος παραθύρου ίσο προς 15 κύκλους.Μια τέτοια τιμή θα ισοδυναμεί με 150 - 15 και 1,5 msec σε ύψος 100 - 1000 και 10000 Hz αντιστοίχως.Αυτό καθορίζει το εύρος φασικής ανάλυσης που θα έχει η μέτρηση στο πεδίο του χρόνου και πόση χρονική πληροφορία θα συμψηφίζεται για την εξαγωγή ενός μέσου όρου.Επειδή κιόλας κατά τη μετέπειτα επεξεργασία των αποτελεσμάτων θα εφαρμόζονται FDW κατ'επιλογήν,είναι επίσης χρήσιμο να ορίζεται κατά τις λήψεις.

Ανάλογος συμψηφισμός της πληροφορίας στο πεδίο της συχνότητας επιτυγχάνεται χάρη σε πολλαπλές λήψεις με τη θέση μικροφώνου μετακινούμενη - για μονό sweet spot - κατά 30 περίπου εκατοστόμετρα μπρος-πίσω , δεξιά-αριστερά και διαγωνίως ως προς το προκαθορισμένο sweet spot.Στην οθόνη της κλασσικής πυξίδας,για προκαθορισμένο κεντρικό sweet spot στην κουκίδα,οι πρόσθετες λήψεις θα έχουν το μικρόφωνο στις θέσεις N-S-W-E-NE-NW-SE-SW αντίστοιχα.΄Όποιοι βεβαίως αισθάνονται απόλυτη σιγουριά για την ακινησία της κεφαλής τους πάνω στη θέση ακρόασης θα μπορούσαν εναλλακτικώς να χρησιμοποιούσαν μονάχα δύο πρόσθετες μετρήσεις με το μικρόφωνο στην καθεμία να βρισκόταν δίπλα από δεξί και αριστερό αυτί ως προς την κεφαλή ακροατή στο sweet spot.

View attachment 153617


Στις πρόσθετες λήψεις για κάθε κανάλι ξεχωριστά μαζί με την αρχική από το sweet spot για το ίδιο κανάλι θα εφαρμοστούν από τον πίνακα Controls στην υποενότητα ALL SPL οι λειτουργίες Time Align , Vector Averaging & Apply Var Smoothing για να ολοκληρωθεί με την εντολή Average the Responses ευρισκόμενη κάτω αριστερά στη γραφική παράσταση του ALL SPL.Θα ονομάσουμε το τελικό προϊόν λ.χ. Average συν όνομα σχετικού καναλιού.

Εάν μας αγχώνουν οι βυθίσεις στις πρώτες οκτάβες,τότε μπορούμε να βάλουμε από την αρχή 1/12 oct Smoothing.Η δημιουργία μέσου όρου πάνω στην απόκριση συχνότητας τείνει να εξαλείφει ως περιττή πληροφορία από την ισοστάθμιση προς επιλεγμένη καμππύλη-στόχο μικρές ανωμαλίες στην προκύπτουσα καμπύλη απόκρισης.Κατ'αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε περιττή επιβάρυνση στην επεξεργασία ισοστάθμισης.

Για την εξαγωγή ενδεικτικής μέσης απόκρισης που θα χρησιμεύσει σε ισοστάθμιση προς καμπύλη-στόχο για καθένα κανάλι δεν είναι ενεργοποιημένο το FDW.Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του FDW ανεξάρτητα για καθένα μετρητικό παράθυρο πραγματοποιείται πιέζοντας το εικονίδιο IR Windows στην κεντρική σελίδα του REW.Εμφανίζεται παραθυράκι άνω αριστερά όπου μπορούμε να ενεργοποιήσουμε (καθορίζοντας παράλληλα το μέγεθος παραθύρου) ή να γίνει η αντίστροφη ενέργεια χωρίς να παραλείψουμε να πιέσουμε στο τέλος την εντολή Apply Windows.Για λόγους ευταξίας δημιουργούμε σε αυτό το στάδιο ένα αντίτυπο της απόκρισης συχνότητας για καθένα κανάλι.

Στη γραμμή εντολών του REW άνω αριστερά : File > Export > Export measurement as .txt κι έχοντας ανοιγμένη την ομόλογη μέτρηση ονομάζουμε το εξαγόμενο αρχείο λ.χ. Left Amplitude και το καταχωρούμε σε ιδιαίτερο φάκελο με τίτλο λ.χ. Room Measurements.Κάνουμε το ίδιο για κάθε κανάλι ξεχωριστά.

Ακολούθως ενεργοποιούμε τη λειτουργία FDW για τo Vector Average ομώνυμο κανάλι και ξαναεξάγουμε νέο αρχείο .txt με αυτή τη μέτρηση που θα ονομαστεί λ.χ. Left FDW15 ή όποιο εύρος παραθύρου θα έχουμε προεπιλέξει.Οι καταχωρήσεις των μετρήσεων υπό συνθήκες FDW θα χρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο για τη διόρθωση της φάσης.

Στη συνέχεια θα επιλέξουμε την καμπύλη-στόχο για τη διαδικασία ισοστάθμισης.

Πατάμε το εικονίδιο Preferences υποενότητα House Curve.Εκεί αναμένεται να φορτώσουμε υπό μορφή καταχωρημένου σε άλλο φάκελο αρχείου .txt τις επιθυμητές παραμέτρους της καμπύλης.

Είναι εύκολο να συνθέσουμε οποιαδήποτε μορφή καμπύλης επιθυμούμε.Εισάγουμε σε κενό φάκελο κειμένου (.txt) τα παρακάτω νούμερα αναφερόμενα σε κλίμακα κεντρικών συχνοτήτων ανά εν τρίτον οκτάβας:


25
31.5
40
50
63
80
100
125
160
200
250 0.0
315
400
500
630
800
1000
1250
1600
2000
2500
3150
4000
5000
6300
8000
10000
12500
16000
20000

Αφέθηκε δίπλα στη συχνότητα 250 Hz η ένδειξη 0.0 dB ως σημείο καμπής ΄΄μηδέν΄΄.Συμπληρώνουμε αφήνοντας ΄΄κενό΄΄ δίπλα από τις υπόλοιπες με την τιμή στάθμης σε dB (οι δεκαδικές υποδιαιρέσεις με τελεία και όχι υποδιαστολή) που θα θέλουμε να υπάρχει τόνωση ή υποχώρηση.Οι τιμές υποχώρησης χρειάζονται βεβαίως να προηγείται το αρνητικό πρόσημο.

Πριν τη συνέχεια και για λόγους αξιοπιστίας παρατίθεται και το desktop setup στην ενιαία του οντότητα όπως είχαν επιλεγεί για τις πρώτες δοκιμές μέχρι την τελική επιτυχία του εγχειρήματος...

View attachment 153616
Διαβάζοντας το κείμενο του bhutia δεν μπορείς να μη θαυμάσει κανείς την οικονομία, την αποτελεσματικότητα, την ευστοχία αυτού. Κείμενο ρευστό, πυκνό, κορεσμένο και λιτό όσο πρέπει. Κείμενο που αναπτύσσεται αβίαστα υποδηλώνοντας την ευστροφία του ποιητή του. Άψογη παράσταση πλούσια εικόνων και εννοιών. Ευχαριστούμε κρυμμενε guru.
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
εισαι κοντα στο flat no smoothing Bhutia ....μια χαρα ......δεστο λιγο ακομα και θασαι οκ.
...του λοιπουν κατω απο τα 50 βεβαια.

Η πιο σημαντικη καμπυλη ειναι εκει που ακουτε, μην μπερδευεσται με καμπυλη πολλαπλων θεσεων ακροασης που ειναι μεσος ορος....
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
εισαι κοντα στο flat no smoothing Bhutia ....μια χαρα ......δεστο λιγο ακομα και θασαι οκ.
...του λοιπουν κατω απο τα 50 βεβαια.

Η πιο σημαντικη καμπυλη ειναι εκει που ακουτε, μην μπερδευεσται με καμπυλη πολλαπλων θεσεων ακροασης που ειναι μεσος ορος....
Υπενθυμίζονται τα εξής στοιχεία:

- Το setup με τα Yamaha HS8 και υποχωρημένο πλάτος απόκρισης κάτω των 50 Hz δεν είναι μόνιμο,αλλά πειραματικό για τις ανάγκες της παρουσίασης.Κρίθηκε σκόπιμο για χάρη όσων δεν έχουν αποκτήσει ακόμα sub.

- Οι διορθώσεις στις κρίσιμες ζώνες πραγματοποιούνται χειροκίνητα με δοκιμή κι εξέταση στην πράξη για καθεμία ομάδα επεμβάσεων.Εκτός του ότι είναι χρονοβόρες,καραδοκούν σε τέτοιες μεθόδους φαινόμενα υπερβολικής διόρθωσης.Γι αυτό και κρίνεται προτιμότερο να φρενάρεται ο ζήλος για περαιτέρω επεμβάσεις εφόσον το ακροαματικό αποτέλεσμα θα προέκυπτε ικανοποιητικό.

- Η πιο σημαντική καμπύλη απόκρισης είναι πράγματι εκείνη που ισχύει στο sweet spot.Όποιος έχει μελετήσει το παρόν νήμα γνωρίζει πόση μεγάλη σημασία έχει δοθεί σ'εκείνη.Για τη δε συνέλιξη με τη διορθωτική κρουστική απόκριση και την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων επιλέγεται αποκλειστικώς εκείνη.Με τη μέθοδο εφηρμοσμένη κοντά στις εκατό φορές σε διάφορα setup,έχει διαπιστωθεί ότι στις περισσότερες περιπτώσεις θα προέκυπταν αποτελέσματα εξιδανικευμένα - και κατά τη γνώμη του γράφοντος εξωπραγματικά - εάν χρησιμοποιούνταν οι μέσοι όροι αποκρίσεων ως σημεία αναφοράς.Οπότε έγινε επιλογή να δημοσιεύονται οι λιγότερο ευνοϊκές εκδοχές για την αξιοπιστία της παρουσίασης.

- Σε αυτό το πλαίσιο δράσης οι καλές διαδικασίες εφαρμογής θα πλήττονταν όμως εάν ως πρώτη ύλη για την ίδια τη διορθωτική απόκριση χρησιμοποιούσαμε μονάχα μια καμπύλη φιξαρισμένη επί του sweet spot.Μολονότι ο λόγος γι αυτό έχει αναλυθεί,επαναλαμβάνονται εδώ οι παράγοντες που επιδρούν στην αρτιότητα εφαρμογής:

_ Αδύνατον να κρατά ο μέσος ακροατής την κεφαλή ή τη στάση του σώματος εντελώς ακινητοποιημένες (σαν μικρόφωνο ) σε συγκεκριμένη και ιδεώδη στάση.Τα δε πραγματικά όργανα βρίσκονται ως γνωστόν στις πλευρές της κεφαλής και υπό διαφοροποιημένες γωνίες σύλληψης ως προς τα ηχεία.

_ Άτοπη επίσης η βελτιστοποίηση απόκρισης αποκλειστικώς σε μια πολύ στενή ζώνη με συνεπαγόμενη χειροτέρευση σε όλες τις υπόλοιπες εντός του δωματίου και ιδίως γειτονικές στην πρώτη.

_ Ο μέσος όρος για τις αποκρίσεις πλάτους ως υπόστρωμα εφαρμογής εξυπηρετεί την προσθήκη απαραίτητης πληροφορίας ως προς τη διαρρύθμιση δεδομένης ενιαίας οντότητας (ηχεία-χωρικές ενότητες).

Η επιλογή πολλαπλών σημείων - σε εύλογες εννοείται αποστάσεις - μπορεί επίσης να μετριάζει τις αστοχίες από αδυναμία εκτίμησης στη διεύθυνση που θα εμφάνιζε εντός της ηχόσφαιρας δεδομένη απόκλιση όταν χρησιμοποιείται συμβατικό μικρόφωνο - όχι τύπου Trinnov δηλαδή.

Εάν δεν λαμβάνονταν έτσι,τότε θα καλούμαστε να διορθώναμε αποκλίσεις στην απόκριση με αμελητέο ρόλο σα να ήταν εκείνες σημαντικές,με αποτέλεσμα ν'ακολουθούσαμε λιγότερο πιστά στην πράξη δεδομένη καμπύλη-στόχο.

_ Οι δε αποκρίσεις φάσης χρειάζονται FDW και Vector Averaging στις μετρήσεις μεταξύ διαφορετικών σημείων προκειμένου ν'αφαιρεθεί περιττή χρονική πληροφορία από τη διαδικασία διόρθωσης.Εάν δεν πραγματοποιηθούν,η υπερβολική πληροφορία στη φασική απόκριση θα γινόταν μη διαχειρίσιμη ακόμα και σε περιπτώσεις με μικρές εγγενείς αποκλίσεις.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τίποτα το υπερβατικό,εφόσον πρόκειται για πολλαπλές φορές εν είδει δοκιμών σε καθένα από κάποια προσωπικής χρήσης setup.Για ό,τι παρουσιάζεται στο παρόν νήμα έχουν προηγηθεί μήνες ενασχόλησης.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Η πιο σημαντική καμπύλη απόκρισης είναι πράγματι εκείνη που ισχύει στο sweet spot.
Αυτό ισχύει στο σενάριο του ενός ακροατή, με καρφωμένο κεφάλι, και ιδανικά μόνο με ενα αυτί στο κέντρο του κεφαλιού. :biggrin:

Αν έχουμε χώρο όπου ακούμε με παρέα, πχ εάν η σύζυγος ενδιαφέρεται για το AV και όχι μόνο στα αθλήματα ρίψεων (παντόφλας :tongue:), ή έρχονται και τα παιδιά για ταινίες, τα πράγματα αλλάζουν.

Επίσης, εχει παρατηρηθεί πως (παράδειγμα) μπορει να χρειάζεται ενα boost +3db σε μια συχνότητα του σαμπ, μόνο για το sweet spot, ενώ στις άλλες θέσεις δεν χρειάζεται. Αυτο παραδόξως ενοχλεί και στην MLP (main listening position), αν εχει κάποιος αυτιά δηλαδή....

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατι επανερχόμαστε στο θέμα της ισοστάθμισης για ενα μόνο σημείο του χώρου. Ειναι παντελώς ανούσιο και ακούγεται χάλια, νόμιζα πως το είχαμε ξεπεράσει αυτό.

Το απολύτως ελάχιστο ειναι μέσοι όροι πολλαπλών μετρήσεων 30-40cm γύρω απο την θέση ακρόασης, και αυτο μόνο αν ακούμε μόνοι μας.
Αν ακούμε μόνοι μας όμως, και δεν εμπλέκουμε και την υπόλοιποι οικογένεια, μετά δεν επιτρέπονται τα πολλά πολλά, γινόμαστε αντιπαθείς. Και αυτό εχει επιπτώσεις μακροπρόθεσμα στις αναβαθμίσεις. ;)
 

Μηνύματα
690
Reaction score
1.100
Τίποτα το υπερβατικό,εφόσον πρόκειται για πολλαπλές φορές εν είδει δοκιμών σε καθένα από κάποια προσωπικής χρήσης setup.Για ό,τι παρουσιάζεται στο παρόν νήμα έχουν προηγηθεί μήνες ενασχόλησης.
Και ποια είναι αυτά τα σεταπ;:p:banned::gamer:
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.153
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top