... μετά τα 16 bits,... το Χάος

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.785
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

επιμένω πάντως σε expanding και limiting σε ψηφιακό επίπεδο, με μια δόση Oversampling-upsampling κι ότι άλλο σας βολεύει. Προσθέτει στάθμη, μειώνει το θόρυβο, αυξάνει το χρήσιμο δυναμικό εύρος, χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των DAC. Αν γίνεται από επαγγελματικό εξοπλισμό ή γενικά με σωστό τρόπο, εμπεριέχει μπόλικο σωστά υλοποιημένο DSP (με τα dither του και τα noise shaping του), με άκρως θετικά τελικά αποτελέσματα (να θυμίσω πως τα ψηφιακά δεν είναι σα τα αναλογικά, όσο περισσότερο τα "σκαλίζεις" τόσο καλύτερα μπορούν να παίξουν...). Βάλτε κι ένα ρολογάκι της προκοπής, και ασχοληθείτε με κάτι άλλο μετά, δεν έχει πια νόημα νομίζω...

Επίσης να θυμίσω την εμμονή μου με το ταπεινό TASKAM CD-01u-pro, το οποίο ήταν το μόνο σε λογικό κοστολόγιο που βρήκα να βγάζει AES-3 pro στην AES/EBU έξοδό του, και για να το κάνω λιανά, βγάζει 24/44,1 σπό το ταπεινό CD του red book.
 


Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Κατ εμέ τα αποτελέσματα που βγάλανε είναι τελείως λαθεμένα....
...
Για μένα δεν είναι λάθος αλλά όπως κάθε θεωρεία πρέπει να πληρεί περισσότερες παραμέτρους.
Μου φαίνεται, κάτι δεν έχει υπολογιστεί και τα περαιτέρω αποτελέσματα βγαίνουν λάθος..

Κάτσε να δούμε τι λένε οι πράξεις....:137:
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Ελειψα αρκετές ώρες και όπως αντιλαμβάνεστε μου είναι αδύνατον να κάτσω να απαντήσω σε όλα τα θεωρητικά σχόλια και τις ερωτήσεις που ετέθησαν.

Τα tests παρέχονται δωρεάν και αποκλειστικά για προσωπική σας χρήση.
Απαγορεύεται η χρήση τους σε δημόσιες επιδείξεις ή σεμινάρια. g.kar 30-09-2009



Τα tests 1-2-3 είναι ξεκάθαρο πλέον τι ακριβώς κάνουν και τι δεν κάνουν. Τα συμπεράσματα για αυτό που κάνουν είναι κατά 100% ακριβή, εφόσον δεν έχει χρησιμοποιηθεί ψηφιακή ενίσχυση ή κάποιο άλλο είδος ψηφιακού τεχνάσματος (DSP) και εφόσον η αναλογική ενίσχυση επαρκεί για την ακρόαση σημάτων πολυ χαμηλής στάθμης.

Οταν ακούσεις μουσική χαμηλής στάθμης από τα ηχεία αυτό σημαίνει ότι η ψηφιακή πηγή σου αφενός μεν αναγνωρίζει το format PCM 24/96 αφετέρου ΔΕΝ αγνοεί τα Less Significant bits (LSB) δηλαδή τα bits 17-24 που χαρακτηρίζουν τις συγκεκριμένες ηχογραφήσεις στα 24/96.

Επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι το μουσικό περιεχόμενο των τριών tests βρίσκεται καταχωρημέμο αποκλειστικά στη ζώνη χαμηλης στάθμης (bit-17 έως bit-24 έκαστης ψηφιακής λέξης).

Τα LSB bits 17-24 δεν βρίσκονται εκεί για πλάκα.
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Τα tests 1-2-3 ΔΕΝ μας χρησιμεύουν για να ρυθμίσουμε τις μέγιστες στάθμες του συστήματος.

Οποιος ακούσει καθαρή μουσική χωρίς θόρυβο και με τα 3 tests αυτό σημαίνει ότι είναι ΟΚ.
Οποιος δεν ακούσει, ας το ψάξει περισσότερο γιατί μπορεί να φταίει κάτι άλλο και όχι το σύστημα.

Είναι τόσο απλά αυτά τα tests που μπορούν να ακουστούν τόσο καθαρά που απορώ με μερικούς με αυτά που γράφουν.
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Πάμε τώρα να δούμε τι θα συμβεί στα tests 1-2-3, άμα χάσουμε στο δρόμο τα 8 τελευταία bits (LSB 17-24). Τα sample rate 96 ΚΗz παραμένει, άρα μιλάμε πλέον για ακρόαση των αυθεντικών tests με τη διαφορά ότι τώρα τα tests είναι γραμμένα στα 16-bit/96Hz.

(bitrate 3.072 Kbps PCM encoding lossless).

Τι λέτε, θα χαθεί η μουσική που ακούγαμε με τα πρώτα tests (όσοι ακούγαμε τελος πάντων) όταν τα δείγματα ήταν γραμμένα στα 24-bit/96KHz ?

Το test 1 (16-bit/96KHz version)
http://www.megaupload.com/?d=DQQWPMKN

Το test 2 (16-bit/96KHz version)
http://www.megaupload.com/?d=8XJ10R2H


Το test 3 (16-bit/96KHz version)
http://www.megaupload.com/?d=H479K8XU


ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ WAV ΑΡΧΕΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΤΑ KATEΒΑΣΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΑΚΟΥΣΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΑΜΗΛΗΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΑΣΙΚΑ TESTS 1-2-3 ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΑ 24/96.
 

Μηνύματα
515
Reaction score
4
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Τα tests 1-2-3 ΔΕΝ μας χρησιμεύουν για να ρυθμίσουμε τις μέγιστες στάθμες του συστήματος.

Οποιος ακούσει καθαρή μουσική χωρίς θόρυβο και με τα 3 tests αυτό σημαίνει ότι είναι ΟΚ.
Οποιος δεν ακούσει, ας το ψάξει περισσότερο γιατί μπορεί να φταίει κάτι άλλο και όχι το σύστημα.

Είναι τόσο απλά αυτά τα tests που μπορούν να ακουστούν τόσο καθαρά που απορώ με μερικούς με αυτά που γράφουν.
Τι μπορει να φταιει σε ενα pc? με windows 7 και usb audiotrack prodigy cube?
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Τι μπορει να φταιει σε ενα pc? με windows 7 και usb audiotrack prodigy cube?
Είναι δύσκολο να λύνουμε τέτοιου είδους προβλήματα παράλληλα με τις δοκιμές μας σε αυτό εδώ το θέμα.

Αν θέλεις μπορείς να ανοίξεις ένα νέο θέμα περιγράφοντας το πρόβλημά σου.

Θα σε συμβούλευα πάντως να εξετάσεις ολόκληρη στην αλυσίδα του συστήματος, το επίπεδο θορύβου και την τιμή της ενίσχυσης στο κομμάτι που αφορά το αναλογικό σταδιο. Επίσης δες τις ρυθμίσεις της κάρτας ώστε αυτή να παίζει σίγουρα 24/96 διαφορετικά δεν θα ακούγεται τίποτα από τα ηχεία.
 

Μηνύματα
26.406
Reaction score
20.784
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Από τις 16bit εκδοχές δεν ακούω τίποτα, ούτε καν αυτό το ελάχιστο στο βάθος όπως με τα κομμάτια των 24bit...
 

Μηνύματα
220
Reaction score
1
Το πρώτο κομμάτι εξαιρείται επειδή είναι "κενό", δηλαδή χωρίς μουσική πληροφορία. Στο δεύτερο και τρίτο κομμάτι δεν ακούω τίποτα, αλλά η ένδειξη L-R στο δέκτη αναβοσβήνει συχνά, που σημαίνει πως η στάθμη κινείται στο -inf db για κάποια χρονικά διαστήματα, ενώ κάποια στιγμές υπάρχει κάποιο "κλικ".

Εγώ άκουσα μουσική/φωνές στα tests των 24bit, αλλά άκουσα και θόρυβο αρκετό, κυρίως από το tweeter.

Όσον αφορά το PCM, κατά τη γνώμη έχει ένα φοβερό μειονέκτημα: το PCM είναι γραμμικό, ενώ η ακοή λογαριθμική. Παράδειγμα, πάρτε ένα οποιοδήποτε κομμάτι, και με οποιαδήποτε πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου, χαμηλώστε τη στάθμη του κατά 6db. Αυτομάτως έχετε χάσει το 50% της πληροφορίας της, δηλαδή τις μισές διακριτές τιμές. Στα -24db, χάνουμε το 87,5% των πληροφοριών, για όλους τους ήχους κάτω των 24db, με το PCM, αντιστοιχούμε μόνο 12,5% του εύρους των 65.356 τιμών, δηλαδή 8192 τιμές, 13bit... Αντίθετα τώρα, για όλους τους ήχους μεταξύ των 0db και -6db (που είναι ελάχιστες κορυφώσεις), χρησιμοποιούμε το 50% του διαθέσιμου όγκου αρχείου...

Πιστεύω πως μια κωδικοποίηση που κάθε π.χ. 2048 διακριτές τιμές θα αντιστοιχούσαν σε κάθε ζώνη 3db θα έδινε καλύτερη εκμετάλλευση του εύρους, κυρίως στους χαμηλής έντασης ήχους...
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Από τις 16bit εκδοχές δεν ακούω τίποτα, ούτε καν αυτό το ελάχιστο στο βάθος όπως με τα κομμάτια των 24bit...
Αν άκουγες μουσική πριν με τα 24/96 και τώρα δεν ακούς ενώ πρόκειται για τα ίδια ακριβώς μουσικά θέματα αλλά κομμένα στα 16/96 αυτό σημαίνει ότι τα αρχικά κομμάτια (tests 1-2-3) ήταν όντως γραμμένα στη ζώνη των 8 τελευταίων bits (LSB 17-24). :109:
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: Re: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Το πρώτο κομμάτι εξαιρείται επειδή είναι "κενό", δηλαδή χωρίς μουσική πληροφορία.
Στο δεύτερο και τρίτο κομμάτι δεν ακούω τίποτα, αλλά η ένδειξη L-R στο δέκτη αναβοσβήνει συχνά, που σημαίνει πως η στάθμη κινείται στο -inf db για κάποια χρονικά διαστήματα, ενώ κάποια στιγμές υπάρχει κάποιο "κλικ".
sapphire, είσαι ο μοναδικός εδώ μέσα που μας δίνει και τα πλέον τεκμηριωμένα αποτελέαματα και χωρίς να χρησιμοιποιεί τεχνάσματα με DSPs και ψηφιακή ενίσχυση.

Οντως το πρώτο κομμάτι φαίνεται ότι είναι κενό. Στην πραγματικότητα φαίνεται κενό επειδή έχει χαθεί όλη η πληροφορία της ζώνης των 8 τελευταίων bits (Less Significant Bits). Κανονικά σε αυτό το test δεν πρέπει να ακούγεται το παραμικρό ίχνος μουσικής.

Τα tests 2 & 3 (@16/96) δεν περιέχουν μουσική παρά μόνο ψηφιακό θόρυβο επειδή η αρχική μέγιστη σταθμη ήταν οριακά μεταξύ του 16ου και του 17ου bit. Tώρα που αφαιρέθηκαν τα bits 17- 24 δεν ακούγεται μουσική παρά μόνο θόρυβος.

Εξαιρετική και κατανοητή ήταν επίσης η περιγραφή σου για τα μειονεκτήματα της γραμμικότητας καθώς και της σπατάλης χώρου που πραγματοποιείται με την linear κωδικοποίηση PCM.
Η σοβαρότερη προσέγγιση στο θέμα μας μέχρι στιγμής. Ορθός και ο προβληματισμός σου.
Συγχαρητήρια και σε ευχαριστούμε.
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Απάντηση: Re: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Όσον αφορά το PCM, κατά τη γνώμη έχει ένα φοβερό μειονέκτημα: το PCM είναι γραμμικό, ενώ η ακοή λογαριθμική. Παράδειγμα, πάρτε ένα οποιοδήποτε κομμάτι, και με οποιαδήποτε πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου, χαμηλώστε τη στάθμη του κατά 6db. Αυτομάτως έχετε χάσει το 50% της πληροφορίας της, δηλαδή τις μισές διακριτές τιμές. Στα -24db, χάνουμε το 87,5% των πληροφοριών, για όλους τους ήχους κάτω των 24db, με το PCM, αντιστοιχούμε μόνο 12,5% του εύρους των 65.356 τιμών, δηλαδή 8192 τιμές, 13bit... Αντίθετα τώρα, για όλους τους ήχους μεταξύ των 0db και -6db (που είναι ελάχιστες κορυφώσεις), χρησιμοποιούμε το 50% του διαθέσιμου όγκου αρχείου...

Πιστεύω πως μια κωδικοποίηση που κάθε π.χ. 2048 διακριτές τιμές θα αντιστοιχούσαν σε κάθε ζώνη 3db θα έδινε καλύτερη εκμετάλλευση του εύρους, κυρίως στους χαμηλής έντασης ήχους...
Θέλω να επισημάνω δύο πραγματάκια.
(α)Το ότι μία πληροφορία δεν χρησιμοποιεί όλα τα bits μίας ψηφιακής λέξης
σε κατάσταση 1 και ότι αυτά είναι 0, σε όποια θέση και να βρίσκονται,
δεν κάνει την λέξη λιγότερο σημαντική. Δηλαδή αυτά τα μηδενικά που προηγούνται
στα σήματα χαμηλότερων εντάσεων είναι εκεί για να δείξουν ότι
είναι 16bit η λέξη οπότε και έχει μία ορισμένη ακρίβεια (SNR) και
μία στάθμη αναφοράς.
Όλες οι στάθμες χρησιμοποιούνται και πάλι γιατί κάπως πρέπει
να υπάρχει μία αναφορά - αυτή των 0dB. Αν θελήσεις να μην έχεις
μηδενικά, θα πρέπει να περιγράψεις πόσο πιο κάτω είναι το σήμα σου
από τη στάθμη αναφοράς - αυτό θα χρειαζόταν ακριβώς των αριθμό
των bits που εσύ τα θεωρείς "αχρησιμοποίητα".
Θα μπορούσες βέβαια να χρησιμοποιήσεις λέξεις μεταβλητού μήκους
αλλά η πολυπλοκότητα ανεβαίνει αρκετά, αλλά υπάρχουν χρόνια
αναμεσά μας αυτά τα συστήματα - κυρίως για την εκμετάλευση
του χώρου.
(β)Για να πάμε σε μη γραμμικά συστήματα σημαίνει ή ότι δεν μας
καλύπτουν τα γραμμικά ή ότι έχουμε κάποιο σημαντικό θέμα με
το μέσο/μέσα που χρησιμοποιούμε. Πραγματικά έχετε την αίσθηση
αυτή;

Αν πηγαίναμε λοιπόν σε μη γραμμικό σύστημα πως θα το σχεδιάζατε
και γιατί. Πού θα ρίχνατε περισσότερα bits και που λιγότερα;
Θα το κάνατε στατικό ή δυναμικό να αλλάζει των αριθμό των
bits ανάλογα με το περιεχόμενο του σήματος. Όλα αυτά τα
ερωτήματα σας θυμίζουν τίποτα;

Ακόμα η πρότασή σου για 2048 στάθμες σε κάθε 3dB, είναι 11bits ανά 3dB,
μήπως εννοείς κάτι άλλο;

ΥΓ Για το θέμα του χώρου πάντως δοκιμάστε το ταπεινό FLAC,
με τη σημερινή επεξεργαστική ισχύ η συμπίεση/αποσυμπίεση
σε πραγματικό χρόνο είναι παιχνιδάκι. Για να μην φοβάστε ότι
χάνετε bits...

ΥΓ Quiz. Ποιό γνωστό αναλογικό μέσο δεν είναι γραμμικό και
γιατί;
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Φίλε gkar
το σύστημα που χρησιμοποιώ είναι ένα pc με αυτόν τον ενισχυτή
http://www.audiomisc.co.uk/Armstrong/600/600page1.html
τον δεύτερο χωρίς το ράδιο.
SNR -65dB
με τα ηχεία δέν άκουγα τίποτα και μάλιστα μετά τη μέση κάναν περίεργους θορύβους...είπα άστο μήν καεί.

συνέδεσα τα ακουστικα του ipod και έβαλα να παίξει το κομμάτι 3(όχι αυτα με τα 16bit αλλα τα πρώτα) με φούλ μπάσα και τέρμα κάτω treble του ενισχυτή.άκουσα αχνά μία γυναικεία φωνή.δέν ξεχώριζα τίποτα αλλο απο το θόρυβο.
εντάξει?το σύστημα μου είναι ικανό?καταλαβαίνεις οτι με το gain όλα είναι σχετικά??:105:
επίσης στη φύση σχεδόν τίποτα δέν είναι γραμμικό...
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Όσον αφορά το PCM, κατά τη γνώμη έχει ένα φοβερό μειονέκτημα: το PCM είναι γραμμικό, ενώ η ακοή λογαριθμική. Παράδειγμα, πάρτε ένα οποιοδήποτε κομμάτι, και με οποιαδήποτε πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου, χαμηλώστε τη στάθμη του κατά 6db. Αυτομάτως έχετε χάσει το 50% της πληροφορίας της, δηλαδή τις μισές διακριτές τιμές. Στα -24db, χάνουμε το 87,5% των πληροφοριών, για όλους τους ήχους κάτω των 24db, με το PCM, αντιστοιχούμε μόνο 12,5% του εύρους των 65.356 τιμών, δηλαδή 8192 τιμές, 13bit... Αντίθετα τώρα, για όλους τους ήχους μεταξύ των 0db και -6db (που είναι ελάχιστες κορυφώσεις), χρησιμοποιούμε το 50% του διαθέσιμου όγκου αρχείου...

Πιστεύω πως μια κωδικοποίηση που κάθε π.χ. 2048 διακριτές τιμές θα αντιστοιχούσαν σε κάθε ζώνη 3db θα έδινε καλύτερη εκμετάλλευση του εύρους, κυρίως στους χαμηλής έντασης ήχους...
Η ακοή εκτός από λογαριθμική παρουσιάζει όμως και άλλες ιδιοτροπίες. Για παράδειγμα, το ψυχοακουστικό φαινόμενο της επικάλυψης των ήχων (auditory masking) δεν σου επιτρέπει να αντιληφθείς ασθενικούς ήχους που συνυπάρχουν σχεδόν ταυτόχρονα με ισχυρότερους.
 

Μηνύματα
8.242
Reaction score
3.487
Απάντηση: Re: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Φίλε gkar
το σύστημα που χρησιμοποιώ είναι ένα pc με αυτόν τον ενισχυτή
http://www.audiomisc.co.uk/Armstrong/600/600page1.html
τον δεύτερο χωρίς το ράδιο.
SNR -65dB
με τα ηχεία δέν άκουγα τίποτα και μάλιστα μετά τη μέση κάναν περίεργους θορύβους...είπα άστο μήν καεί.

συνέδεσα τα ακουστικα του ipod και έβαλα να παίξει το κομμάτι 3(όχι αυτα με τα 16bit αλλα τα πρώτα) με φούλ μπάσα και τέρμα κάτω treble του ενισχυτή.άκουσα αχνά μία γυναικεία φωνή.δέν ξεχώριζα τίποτα αλλο απο το θόρυβο.
εντάξει?το σύστημα μου είναι ικανό?καταλαβαίνεις οτι με το gain όλα είναι σχετικά??:105:
επίσης στη φύση σχεδόν τίποτα δέν είναι γραμμικό...
Καλημέρα ,
κατ' αρχάς ο ενισχυτής Armstrong είναι ένα εξαιρετικό κομμάτι. Τον ολοκληρωμένο τον είχα κάποτε κι εγώ στην Αγγλία.

Το PC σου προφανώς αναγνωρίζει το PCM 24/96 και γι αυτό το λόγο το αναπαράγει.

Το test 3 είναι αυτό με την υψηλότερη στάθμη, στα όρια των 16-17 bit. Η φωνή θα πρέπει να ακούγεται πολύ καθαρά με λίγο θόρυβο και να είναι αντρική όχι γυναικεία όπως λες.

Είναι προφανές ότι το setup που χρησιμοποίησες δεν είναι ικανό να αναπαράγει πιστά και χωρίς θόρυβο Ηιgh-Definition audio 24/96.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Καλημέρα ,
κατ' αρχάς ο ενισχυτής Armstrong είναι ένα εξαιρετικό κομμάτι. Τον ολοκληρωμένο τον είχα κάποτε κι εγώ στην Αγγλία.

Το PC σου προφανώς αναγνωρίζει το PCM 24/96 και γι αυτό το λόγο το αναπαράγει.

Το test 3 είναι αυτό με την υψηλότερη στάθμη, στα όρια των 16-17 bit. Η φωνή θα πρέπει να ακούγεται πολύ καθαρά με λίγο θόρυβο και να είναι αντρική όχι γυναικεία όπως λες.

Είναι προφανές ότι το setup που χρησιμοποίησες δεν είναι ικανό να αναπαράγει πιστά και χωρίς θόρυβο Ηιgh-Definition audio 24/96.
Άκουσα και στο 02 πολύ αχνά κάτι σαν βιολί.Στη φωνή όπως σου πα δέν κατάλαβα τη χροιά.Απλά άκουσα μία φωνή σαν αυτή που έχουν κάτι ινδιάνικες μουσικές ή κάτι μουσικές των Άνδεων.ή τώρα που το σκέφτομαι τσιγγάνικα είδη μουσικών.
Βέβαια εξαιτίας της ηλικίας ο ενισχυτής έχει εξαιρετικό θόρυβο σε αυτές τις χαμηλές εντάσεις και ειδικά αν τον βάλω στο τέρμα.
Απλά ήθελα να σου δείξω οτι όλα σχετικά...ειδικά και αν παίξω με ψηφιακά ενσωματωμένα gain.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Είναι προφανές ότι το setup που χρησιμοποίησες δεν είναι ικανό να αναπαράγει πιστά και χωρίς θόρυβο Ηιgh-Definition audio 24/96.
Εγώ πάντως όταν βάζω hd-σπάνια-καταλαβαίνω αμέσως διαφορά στην ποιότητα του ήχου.Και ο λόγος είναι οι ενδιάμεσες στάθμες και η δειγματοληψία όπως έχω αναφέρει.
Ο θόρυβος του ενισχυτή είναι τόσο μεγάλος που ούτε...στο -60 δέν αποδίδει τις χαμηλές στάθμες.
 

Μηνύματα
220
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

Ακόμα η πρότασή σου για 2048 στάθμες σε κάθε 3dB, είναι 11bits ανά 3dB,
μήπως εννοείς κάτι άλλο;
Εννοώ πως τα 16bit ορίζουν 65.536 διακριτές τιμές, από αυτές τις τιμές, π.χ. οι πρώτες 2048 προσδιορίζουν το εύρος απο 0db έως -3db, οι επόμενες 2048 το εύρος από -3db έως -6db, οι επόμενες 2048 το εύρος -6db έως -9db, και ούτω καθεξής... με τη λογική του ότι όση διαφορά ακούμε στην ένταση του ήχου δυναμώνοντας από το -6db στο -3db, τόση διαφορά ακούμε και δυναμώνοντας από το -3db στο 0db. Ίσως, βέβαια, μια τέτοια κωδικοποίηση περιείχε πολύ άχρηστη πληροφορία, αφού έχει επίσης SNR 96db και χρησιμοποιεί το μισό όγκο για ό,τι στάθμη έχουμε από -96db έως -48db και τον υπόλοιπο μισό για ό,τι στάθμη έχουμε από -48db έως 0db. Εντάξει, τέλειο δεν είναι τίποτα, αλλά θα μπορούσε να γίνει κάτι ενδιαμέσο του λογαριθμικού και του γραμμικού, ή π.χ. 2048 τιμές για κάθε 3db μέχρι τα -60db και μετά, από τα -60db μέχρι τα -132db (!), 1024 τιμές για κάθε 3db...

Πιστεύω πως ίσως αυτό να φταίει αρκετά για την "πενιχρή" απόδοση του PCM 44,1kHz/16bit. Και η λύση των 96kHz/24bit ή ακόμη και των 352kHz/32bit δεν είναι από μόνη της πανάκεια. Αν δεν φύγουμε από το γραμμικό, ίσως ποτέ δεν προσεγγίσουμε τις πραγματική ακρίβεια που όλοι αναζητούμε στον ήχο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.785
Απάντηση: ... μετά τα 16 bits,... το Χάος

To κεφάλαιο 3 θέλει λίγη παραπάνω προσοχή. Αν και όλο είναι να το ρουφήξεις...

Audio Engineering Society - Convention Paper 5538

The EBU has studied the needs of audio signal levels in digital equipment and recorders used in broadcasting. It is of the opinion that recordings should be made with linear coding using no pre-emphasis and with a resolution of at least 16 bits in accordance with ITU-R Recommendation BS.646 [1].

κι αυτό από δω, με αυτή τη συνέχεια...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.843
Μηνύματα
3.030.250
Members
38.505
Νεότερο μέλος
wendigo
Top