- Μηνύματα
- 3.469
- Reaction score
- 150
Ε και???? Θα το πω απλά! Τα πρβλήματα ακουστικής κάθε χώρου είναι δεδομένα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναπαράγονται οι συχνότητες.Οι διαστάσεις του χώρου ακρόασης έχουν σχέση με τον εάν μπορούν να παγιδεύσουν (εγκλωβίσουν) και να ενισχύσουν τις χαμηλές συχνότητες. Οι συχνότητες που είναι μικρότερες από c/2L, όπου L η μεγαλύτερη διάσταση του χώρου, απλά δεν ενισχύονται από το χώρο με κανένα μηχανισμό. Και τι κάνουν? Διαπερνούν τους τοίχους, πατώματα, ταβάνια και ταξιδεύουν οπουδήποτε σε μεγάλη απόσταση με ελάχιστες αλληλεπιδράσεις με τα εμπόδια που συναντούν. Ούτε μέσα σε ανηχοϊκό θάλαμο δεν συγκρατούνται. Οι μεγαλύτερες συχνότητες από c/2L είναι αυτές που παγιδεύονται στο χώρο, ενισχύονται, μπουμάρουν, κάνουν στάσιμα, συντονισμούς και οτιδήποτε άλλο θέλετε.
Σε ποιούς τοίχους χτυπάνε, ποιες δυναμώνουν και ποιες ψοφάνε είναι σχέση θέσης ακρόασης, θέσης ηχείων, διαστάσεων δωματιού κτλ κτλ.
Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μας! Οι χαμηλές αναπαράγωνται κανονικά και το πως τις φέρνει σε σωστό επίπεδο και σε αρμονία με τις άλλες κάποιος είναι θέμα ΔΙΚΟ του και δεν θα μπούμε σε αυτή την πολύπλοκη διαδικασία. Γίνεται όμως!
Το θέμα μας είναι ότι όπως έχω εξηγήσει και παραπάνω ο τρόπος που ακούμε και ο τρόπος που αναπαράγωνται οι πολύ χαμηλές δουλεύει μια χαρά. Οι ακυρώσεις και τα στατικά είναι άλλο προβλημα αλλά λύνεται.
Sub-Bass (16 Hz έως 50 Hz)
Περιλαμβάνει σχετικά σπάνιους χαμηλόσυχνους ήχους, οι οποίοι γίνονται περισσότερο αισθητοί (υπόκωφοι), παρά ακουστοί, όπως πχ πτώσεις κεραυνών σε πολύ μεγάλη απόσταση. Υπερέμφαση/υπερενίσχυση της περιοχής αυτής, “παχαίνει” τον ήχο των bass drums και των άλλων χαμηλόσυχνων οργάνων και γενικότερα θολώνει το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα (muddy). Κόβοντας εντελώς την περιοχή αυτή κατά την αναπαραγωγή μόνο φωνητικού περιεχομένου, μειώνεται η επίδραση τυχόν μικροφωνικών θορύβων, πχ 'pop noise'.
Bass (50-60 έως 100-250 Hz)
Περιλαμβάνει τις θεμελιώδεις νότες του μουσικού ρυθμού (πχ drums, bass guitars, κτλ). Εδώ βρίσκεται το λεγόμενο “κύριο σώμα” της μουσικής. Υπερενίσχυση της περιοχής αυτής, “παχαίνει” τον ήχο και τον κάνει να ακούγεται μπουμαριστός (boomy), καταστρέφοντας έτσι τη μουσική ισορροπία. Η συγκεκριμένη περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη σε φασικές ακυρώσεις λόγω των σημαντικών αλληλεπιδράσεων με το χώρο ακρόασης (αυτών που ανέφερα παραπάνω). Κατά την αναπαραγωγή φωνητικού περιεχομένου συνιστάται η εξασθένηση της περιοχής αυτής.
Αυτά πάλι τα συμπεράσματα από που προκύπτουν γιατί θα πετάξω τα γουφερ των ηχείων μου από το παράθυρο.
Και στη μουσική και στη φύση αλλά και στις ταινίες οι χαμηλές υπάρχουν και αυτά περι καταστροφής μεσαίων και υψηλών είναι κουραφέξαλα. Το σωστό σύστημα τα αναπαράγει σωστά και μην μου φέρνεις παράδειγμα εμπορικές συμπιεσμένες παραγωγές ούτε συναυλίες.
Γιατί να μην τις αναπαράγει το σύστημα μας λοιπόν και να τα κόβουμε? Μετά μου λέτε για ρεαλισμό!