128 dB @ 20Hz

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Οι διαστάσεις του χώρου ακρόασης έχουν σχέση με τον εάν μπορούν να παγιδεύσουν (εγκλωβίσουν) και να ενισχύσουν τις χαμηλές συχνότητες. Οι συχνότητες που είναι μικρότερες από c/2L, όπου L η μεγαλύτερη διάσταση του χώρου, απλά δεν ενισχύονται από το χώρο με κανένα μηχανισμό. Και τι κάνουν? Διαπερνούν τους τοίχους, πατώματα, ταβάνια και ταξιδεύουν οπουδήποτε σε μεγάλη απόσταση με ελάχιστες αλληλεπιδράσεις με τα εμπόδια που συναντούν. Ούτε μέσα σε ανηχοϊκό θάλαμο δεν συγκρατούνται. Οι μεγαλύτερες συχνότητες από c/2L είναι αυτές που παγιδεύονται στο χώρο, ενισχύονται, μπουμάρουν, κάνουν στάσιμα, συντονισμούς και οτιδήποτε άλλο θέλετε.
Ε και???? Θα το πω απλά! Τα πρβλήματα ακουστικής κάθε χώρου είναι δεδομένα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναπαράγονται οι συχνότητες.

Σε ποιούς τοίχους χτυπάνε, ποιες δυναμώνουν και ποιες ψοφάνε είναι σχέση θέσης ακρόασης, θέσης ηχείων, διαστάσεων δωματιού κτλ κτλ.

Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μας! Οι χαμηλές αναπαράγωνται κανονικά και το πως τις φέρνει σε σωστό επίπεδο και σε αρμονία με τις άλλες κάποιος είναι θέμα ΔΙΚΟ του και δεν θα μπούμε σε αυτή την πολύπλοκη διαδικασία. Γίνεται όμως!

Το θέμα μας είναι ότι όπως έχω εξηγήσει και παραπάνω ο τρόπος που ακούμε και ο τρόπος που αναπαράγωνται οι πολύ χαμηλές δουλεύει μια χαρά. Οι ακυρώσεις και τα στατικά είναι άλλο προβλημα αλλά λύνεται.



Sub-Bass (16 Hz έως 50 Hz)
Περιλαμβάνει σχετικά σπάνιους χαμηλόσυχνους ήχους, οι οποίοι γίνονται περισσότερο αισθητοί (υπόκωφοι), παρά ακουστοί, όπως πχ πτώσεις κεραυνών σε πολύ μεγάλη απόσταση. Υπερέμφαση/υπερενίσχυση της περιοχής αυτής, “παχαίνει” τον ήχο των bass drums και των άλλων χαμηλόσυχνων οργάνων και γενικότερα θολώνει το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα (muddy). Κόβοντας εντελώς την περιοχή αυτή κατά την αναπαραγωγή μόνο φωνητικού περιεχομένου, μειώνεται η επίδραση τυχόν μικροφωνικών θορύβων, πχ 'pop noise'.

Bass (50-60 έως 100-250 Hz)
Περιλαμβάνει τις θεμελιώδεις νότες του μουσικού ρυθμού (πχ drums, bass guitars, κτλ). Εδώ βρίσκεται το λεγόμενο “κύριο σώμα” της μουσικής. Υπερενίσχυση της περιοχής αυτής, “παχαίνει” τον ήχο και τον κάνει να ακούγεται μπουμαριστός (boomy), καταστρέφοντας έτσι τη μουσική ισορροπία. Η συγκεκριμένη περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη σε φασικές ακυρώσεις λόγω των σημαντικών αλληλεπιδράσεων με το χώρο ακρόασης (αυτών που ανέφερα παραπάνω). Κατά την αναπαραγωγή φωνητικού περιεχομένου συνιστάται η εξασθένηση της περιοχής αυτής.

Αυτά πάλι τα συμπεράσματα από που προκύπτουν γιατί θα πετάξω τα γουφερ των ηχείων μου από το παράθυρο.

Και στη μουσική και στη φύση αλλά και στις ταινίες οι χαμηλές υπάρχουν και αυτά περι καταστροφής μεσαίων και υψηλών είναι κουραφέξαλα. Το σωστό σύστημα τα αναπαράγει σωστά και μην μου φέρνεις παράδειγμα εμπορικές συμπιεσμένες παραγωγές ούτε συναυλίες.


Γιατί να μην τις αναπαράγει το σύστημα μας λοιπόν και να τα κόβουμε? Μετά μου λέτε για ρεαλισμό!
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

εγω παντως ακουω με τα ηχεια μεχρι 15hz απλα ακουω σιγα γιατι δεν αντεχουν τα ηχεια να ανεβασουν πολλα db.

με ηχεία 15Hz να ακούς δεν μου ακούγεται εφικτό! γιατί ηχείο μουσικής με 110dB στα 15Hz και ανεκτή παραμόρφωση δεν υπάρχει. Και φωτιά θα έπαιρνε και μερικές χιλιαδούλες βατ θα ήθελες.

Αλλα για να μιλάμε και συγκεκριμένα με ποια ηχεία νομίζεις ότι ακούς 15Hz?
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

acoustics is right.

κανείς δε μπορεί να "ακούσει" κάτω από 20 Hz, και ας λένε ότι θέλουν.

να αισθανθεί τη δόνηση στο σώμα του, ναι. να την "ακούσει" όμως τη συχνότητα αυτή, τσου.

και με το μικροφωνάκι μου το ταπεινό, και με τόνο 10 και 12 Ηz το αποδεικνύω σε οποιονδήποτε επιθυμεί, οποιαδήποτε στιγμή, και σε επαρκέστατες στάθμες από το (κατά άλλους ακατάλληλο) JBL-άκι μου με 2,5 κιλοβάτ από πίσω.

επειδή πολλοί μαζί λένε βλακείες, δε σημαίνει σώνει και καλά πως έχουν και δίκιο...

Άντε πάλι! Εσύ δεν δέχεσαι όλα τα industry figures που μιλάνε με πράξεις και αποδείξεις εμείς γιατί πρέπει να δεχθούμε έτσι στεγνά αυτά που λες?


Τι θα πει δεν ακούνε και ας λένε αυτοί? Ποιος το λέει αυτό??? Μήπως έχεις νόμπελ στον τομέα όπότε αυτοί οι μικροί ειδικοί περισσεύουν?

Εγώ έδειξα παραπάνω ότι ακούμε αλλά θα το ξαναπώ γιατί φαίνεται ότι έχουμε μείνει στις αντιλήψεις του 50


Η αντίληψη του ότι δεν ακούμε κάτω από τα 20Hz δημιουργήθηκε από:

- Στρογγυλός αριθμός (20Hz-20Khz)

- Όλα τα τεστ ακοής γίνονται στα 75db με αποτέλεσμα οι συχνότητες κάτω από τα 20Hz να μην ακούγονται αλλά δεν ενδιαφέρει τους γιατρούς!
Θα ήταν πολύ επικίνδυνο να γίνεται το τεστ στα 100+ dB που χρειάζονται αυτές οι χαμηλές αν τους ξέφευγε και κανένα κουμπί με υχηλές.


Μερικά papers με τεστ που δείχνουν ακοή κάτω από τα 20HZ η οποία και δεν μειώνεται με την ηλικιά στις χαμηλές.


"Body, Human." The New Book of Knowledge. New York: Grolier, 1967: 285. - "The human ear can hear vibrations ranging from 15 or 16 a second to 20,000 a second."

Sebastian Haskel and David Sygoda.
Biology, A contemporary Approach. New York: Amsco, 1996. "The human ear has receptors that can detect sound frequencies raging from 16 vibrations to20,000 vibrations per second."


Lerder, Francis C. "The Human Ear." Encarta Encyclopedia Deluxe 2004. CD-ROM. "The maximum range of human hearing includes sound frequencies from 15 to about 18,000 waves,or cycles, per second."


Και αυτά είναι μόνο στα πλαίσια δυνατοτήτων αναπαραγωγής χαμηλών που είχαν στη διάθεση τους γιατί σήμερα υπάρχουν ακόμα δυνατότερα εργαλεία!


Εσύ που το στηρίζεις ότι δεν ακούμε κάτω από 20Hz στην JBL και στο δικό σου τεστ??
 

Μηνύματα
25
Reaction score
0
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Κι ομως. Αν και δεν ακουγονται οι συχνοτητες πανω απο 20 KHz η ψυχοακουστικη εδειξε οτι το ηχοχρωμα απο τις αρμονικες που φτανουν τα 50 KHz, κανει το SACD να ακουγεται νυχτα με την μερα σε σχεση με το απλο CD. Εκτος απο τον τροπο εγγραφης του βεβαια, που παιζει και τον μεγαλυτερο ρολο.
Οσο για τις χαμηλες, κατω απο 20 Hz μονο τις αισθανομαστε. Κατι ομως που γουσταρω πολυ, μα παρα πολυ!
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

επαναλαμβάνω, αν και αρχίζω να κουράζομαι με το θέμα:
Κουράζεσαι αλλά μαθαίνεις και καινούρια πράγματα! :143:

αν οποιοσδήποτε έρθει σπίτι μου, στη θέση ακρόασης, και του βάλω τόνο 16 Hz στα 110db ή και περισσότερο, σε 2-3 λεπτά θα νιώσει τέτοια ναυτία που θα ξεράσει, σα να ήταν σε αεροπλάνο και έκανε σβούρες είναι.

Ταυτόχρονα, κάτω από τα 100db κολκύθια γίνεται αισθητή (ακουστή ούτε καν το συζητώ):

Κατ'αρχήν ποιος κάθεται και ακούει 2-3 λεπτά τόνο?
Ούτε σε ταινία ούτε σε μουσική είναι ρεαλιστικό κάτι τέτοιο παρά κάποια στιγμιαία bursts και ποτέ μόνες τους.

Επίσης στις ταινίες υπάρχουν σκηνές που αν ήσουν εκεί θα ένιωθες και ναυτία, και πόνο και τρομερό ΜΠΑΜ! Ε αυτό εγώ το θέλω να το νιώθω!


Τέλος δεν έχει νόημα να αναλύσουμε αν το sub σου είναι ικανό για τέτοιες στάθμες, που αν είναι έχεις ανακαλύψει το χρυσό αυγό και πολύ φθηνα μάλιστα.
Δώσε λοιπόν μια μέτρηση να δουμε αν όντως ακούς 16Hz στα 110dB θα ήθελα να δω την παραμόρφωση.

Μετρά με το REW, δώσε τη μέτρηση και να βάλουμε σε ένα modeling tool τα στοιχεία του sub σου όπως το έχεις κατασκευάσει να δούμε αν είναι εφικτό.

Δεν λέω ότι αποκλείεται και μπορεί να το έχεις ρυθμίσει να το κάνει απλά ο driver που χρησιμοποιείς δεν κατασκευάστηκε για κάτι τέτοιο και απέχει από αυτά που λες.

Αλλά υπάρχει και μπάσο πιο κάτω π.χ. μέχρι 10Hz, 5Hz που σε παρουσιάσεις του TRW έχει εντυπωσιάσει επανηλλημένα.





ταυτόχρονα, στη μουσική για να υπάρξει τόσο χαμηλή συχνότητα σε τέτοια στάθμη, οι υπόλοιπες συχνότητες πρέπει να ανέβουν πάνω από τα 140 db, οπότε μιλάμε για βλακείες.:
Γιατι? Μια χαρά παίζει το εκκλησιαστικό όργαν τα 16Hz παρέα με τι άλλες συχνότητες και δεν χρειάζονται να είναι στα 140db που είναι αστείο!

Που το λέει αυτό?

και ξανα αν ακούσεις κανα μεγάλο ηχείο που θα καταφχαριστηθείς μπάσο, ή ακόμα και σε λάιβ συναυλία, με μπόλικες μποτιές και ακουστικό ή ηλεκτρικό μπάσο, το πιθανότερο είναι ποτέ να μην υπάρξει καν συχνότητα κάτω από 25 κύκλους, κι αν υπάρξει έστω και για μια στιγμή, μετρήσιμα θα είναι τόσο χαμηλά που δε γίνεται να γίνει ακουστή ούτε από βιονικό αυτί. και μιλάω για εμπειρίες όπου νιώθεις φορτωμένα τα αυτιά σου από βαθύ μπάσο, όπως σε ρέγκε ή και μπιτάδικη ηλεκτρονική μουσική.:

Πάλι τα ίδια λέμε που συμβαίνουν για λόγους τεχνικής ευκολίας και εμπορικότητας. Τι τους νοιάζει το βαθύ μπάσο στη συναυλία μωρε??? Άλλο κοινό, άλλη υλοποίηση και καμία σχέση με το περιβάλλον Home Cinema.





γνωρίζω καλά τα αριστουργήματα των 1-3Hz και τα συναφή, και τεχνολογικά τα σέβομαι και θα τα ήθελα στο σύστημά μου, όχι όμως για λόγους άλλους πέραν τους τεχνοκρατικούς. ουσία μηδέν. κι αν μου βγάλουν κι ένα μπουστ στον κρότο ενός κεραυνού, αυτό δε σημαίνει ακουστό ήχο, αλλά δόνηση αισθητή από το σώμα, από τους κόλπους του κρανίου, τις κοιλότητες του ανθρώπινου σώματος. στη μουσική ή τις ταινίες; τρίχες κατσαρές. ως κατασκεύασμα; άξιο θαυμασμού.

Μάλλον με τις ταινίες δεν το έχεις για να λές τρίχες κατσαρές τη στιγμή που όποιος το ακούει αλλάζει γνώμη μια και καλή. Το τι πρέπει να κάνει με το χώρο του για να το απολαύσει σωστά κανείς είναι το μόνο που σου δίνω και συμφωνώ.


Δεν είναι όμως μόνο αντικείμενο θαυμασμού όσο κι αν αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε καινούρια sub για να το απολαύσουμε η για κάποιους είναι απαγορευτικό. Είναι μοναδική εμπειρία και αν κάποιος μπορεί αξίζει.

Ο Keith Yates που το αναζητά για τους καλύτερους του πελάτες άσχετος είναι π.χ?

Οι χρήστες που λιώνουν με τα DIY για να πετύχουν χαμηλά μπάσα άσχετοι και αυτοί?

Οι ειδικοί στο Black Hawck Down με oscar ήχου και εφέ στα 10Hz και 5 άσχετοι?

Ο στρατός ο Αμερικάνικος με το Matternity από την Danley Sound Labs άσχετοι?


Να συνεχίσω γιατί είναι πολλοί!?


Κώσταφτιά μου ειλικρινά δεν με πείθεις και με το συμπάθιο διαφωνώ.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Κι ομως. Αν και δεν ακουγονται οι συχνοτητες πανω απο 20 KHz η ψυχοακουστικη εδειξε οτι το ηχοχρωμα απο τις αρμονικες που φτανουν τα 50 KHz, κανει το SACD να ακουγεται νυχτα με την μερα σε σχεση με το απλο CD. Εκτος απο τον τροπο εγγραφης του βεβαια, που παιζει και τον μεγαλυτερο ρολο.
Οσο για τις χαμηλες, κατω απο 20 Hz μονο τις αισθανομαστε. Κατι ομως που γουσταρω πολυ, μα παρα πολυ!

Άντε πάλι ΤΙΣ ΑΚΟΥΜΕ και τις νιώθουμε μέχρι ένα σημείο! Διάβασε τα ποστ μου που έχω αποδείξεις.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Άντε πάλι ΤΙΣ ΑΚΟΥΜΕ και τις νιώθουμε μέχρι ένα σημείο! Διάβασε τα ποστ μου που έχω αποδείξεις.
Δεν τις ακουμε, αλλα τις νιωθουμε!!!:140:
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Βρε αγόρι μου τις ακούμε δεν διαβάζεις η μιλάμε στον αέρα?

Έβαλα αναφορές σε καθηγητές με τεστ και βιβλία βιολογίας τώρα το τι λες έτσι σκέτα λίγη σημασία έχει. Πρέπει να είναι από 110dB και πάνω ενώ τα τεστ ακοής είναι στα 75db.


Δεκα φορές τα έγραψα και ειλικρινά το να λέμε ότι θέλουμε χωρίς αποδείξεις κουράζει.

Π.χ. Ο ουρανός είναι πράσινος γιατί το λέω εγώ και τελείωσε!

Έτσι δεν γίνεται συζήτηση.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

με ηχεία 15Hz να ακούς δεν μου ακούγεται εφικτό! γιατί ηχείο μουσικής με 110dB στα 15Hz και ανεκτή παραμόρφωση δεν υπάρχει. Και φωτιά θα έπαιρνε και μερικές χιλιαδούλες βατ θα ήθελες.

Αλλα για να μιλάμε και συγκεκριμένα με ποια ηχεία νομίζεις ότι ακούς 15Hz?
δεν ειναι καθολου παραξενο φιλε μου.

http://www.infinity-classics.de/infinity/models/Renaissance-series-1992/index-Renaissance.htm

εαν λαβης υποψη σου οτι παιζουν 27hz -3b και οτι ειναι acoustic suspension και οχι bass

reflex που σημαινη οτι η αποκριση χαμηλα πεφτη με 12db/octave θα δης οτι δεδομενης της

ευαισθησιας τους μπορουν ανετα να βγαλουν πανω απο 100db στα 15hz και χωρις το room

gain.

αν τωρα βαλης το room gain και ενα στασιμο που εχω στα 28hz που το οποιο σιγουρα θα

επηρεαζη και τα 15hz μαλλον δεν ειναι παραξενο.

οι ενισχυτες μου ειναι 700watt/4 και τα καταπινουν αδιαμαρτυρητα.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Ρε JargonGR, πολύ στη τσίλια είσαι. Δε νομίζω ότι έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Ηρέμησε.

Μήπως είσαι τίποτα πωλητής "μπάσων"?
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Οι παλιές καμπύλες Fletcher-Munson του 1933 έχουν διορθωθεί σημαντικά.

Παρατήρησε την καμπύλη των 40 phon. Στο 1 kHz αντιστοιχούν σε πίεση 40 dB που αντιστοιχεί σε έναν απλό ψίθυρο (ή με το ήσυχο εσωτερικό ενός σπιτιού).
Πήγαινε τώρα στα 20 Hz. Για να πετύχεις την ίδια αίσθηση έντασης με τον ψίθυρο, σύμφωνα με τις παλιές καμπύλες θέλεις πίεση 90 dB, ενώ σύμφωνα με τις σύγχρονες αναθεωρημένες καμπύλες χρειάζονται άνω των 100 dB.

Προεκτείνοντας νοητά τη νέα καμπύλη των 40 phon μέχρι τα 10 Hz φαίνεται ότι χρειάζεσαι πίεση 120 dB!!! (για να πετύχεις την ίδια ακουστική αίσθηση με τον ψίθυρο).

Σκέψου τώρα τι σημαίνει αυτό:

- Κατ' αρχήν, είναι αδιάφορο εάν έχεις ακουστική αίσθηση ψιθύρου στα 10 Hz/120 dB, καθόσον ενωρίτερα (από χαμηλότερες εντάσεις στην ίδια συχνότητα), θα έχεις ήδη την αίσθηση της δυσφορίας.

- Τα 120 dB είναι τόσο υψηλή ένταση, στην οποία έχεις αναπόφευκτα (θέλεις δεν θέλεις) πολύ έντονη αρμονική παραμόρφωση. Και όχι μόνον από τη λειτουργία του subwoofer, του οποίου την παραμόρφωση τουλάχιστον θεωρητικά μπορείς να συγκρατήσεις σχετικά χαμηλά, με διάφορες τεχνικές. Αυτό που δεν μπορείς με τίποτα να αποφύγεις είναι τα μη-γραμμικά φαινόμενα διάδοσης του ήχου στον αέρα. Η γραμμική κυματική εξίσωση δεν ισχύει πλέον (αφού αποτελεί προσέγγιση για σχετικά μικρού πλάτους ταλαντώσεις). Τα παραγόμενα κύματα πίεσης σε τόσο υψηλές εντάσεις είναι εξαιρετικά μη-γραμμικά με αποτέλεσμα τα 10 Hz, να περιέχουν πολλές υψηλότερες αρμονικές (20, 30, 40, 50, 60 Hz, ......). Μπορεί να φθάσουν μέχρι και τις 40 αρμονικές με ικανό ενεργειακό περιεχόμενο να διεγείρουν τον ανθρώπινο σύστημα ακοής πολύ εύκολα.


By the way, σε ευχαριστώ για τα link που έχεις βάλει κατά καιρούς στο συγκεκριμένο thread. Τα βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέροντα.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Ρε JagonGR, πολύ στη τσίλια είσαι. Δε νομίζω ότι έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Ηρέμησε.

Μήπως είσαι τίποτα πωλητής "μπάσων"?

Χεχε, ούτε πωλητής είμαι ούτε να χωρίσουμε τίποτα έχουμε κι φυσικά δεν έχω και τίποτα με κανέναν.
Πάνω στο θέμα τοποθετούμαι απλά με λίγο περισσοτερο ζήλο που είναι χαρακτηριστικό μου!
Αν αυτά τα συζητούσαμε ζωντανά θα καταλάβαινες.


back,

Άλλο τα 27Hz κι άλλο τα 15Hz ακόμα και με room gain είναι υπερβολή να πιστεύεις ότι ακούς 15Hz με αυτά τα ηχεία με ένα γουφεράκι των 10".

Ακόμα και την περιοχή 20-25 σε καμία περίπτωση δεν θα την παίξουν άριστα και θα είναι παραμορφωμένη με άγνωστα αποτελέσματα και σε διπλανές περιοχές.

Και τα δικά μου στα 25Hz λένε ότι πάνε και έχουν 2 Χ γούφερ το καθένα 10" αλλά subwoofer δεν γίνονται όπως και κανένα ηχείο.

Και σχεδιαστικά να το δεις δεν γίνεται. Αν με ένα ζευγάρι ηχείων βγάζαμε τέτοιο μπάσο τότε δεν θα χρειαζόμαστα sub και ειδικά αυτά τα ακριβά που πάνε κάτω από 20Hz.

Όταν ακούσεις σωστά 15Hz όπως πρέπει θα καταλάβεις.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

για εξηγηστε μου κατι με αυτες τις αρμονικες τοτε.

γιατι στα 16hz ακουω σχετικα ανετα, στα 15hz ισα που ακουω κατι ενω στα 14hz δεν ακουω τιποτα;

τα 14hz δεν εχουν αρμονικες;
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: 128 dB @ 20Hz

Χεχε, ούτε πωλητής είμαι ούτε να χωρίσουμε τίποτα έχουμε κι φυσικά δεν έχω και τίποτα με κανέναν.
Πάνω στο θέμα τοποθετούμαι απλά με λίγο περισσοτερο ζήλο που είναι χαρακτηριστικό μου!
Αν αυτά τα συζητούσαμε ζωντανά θα καταλάβαινες.


back,

Άλλο τα 27Hz κι άλλο τα 15Hz ακόμα και με room gain είναι υπερβολή να πιστεύεις ότι ακούς 15Hz με αυτά τα ηχεία με ένα γουφεράκι των 10".

Ακόμα και την περιοχή 20-25 σε καμία περίπτωση δεν θα την παίξουν άριστα και θα είναι παραμορφωμένη με άγνωστα αποτελέσματα και σε διπλανές περιοχές.

Και τα δικά μου στα 25Hz λένε ότι πάνε και έχουν 2 Χ γούφερ το καθένα 10" αλλά subwoofer δεν γίνονται όπως και κανένα ηχείο.

Και σχεδιαστικά να το δεις δεν γίνεται. Αν με ένα ζευγάρι ηχείων βγάζαμε τέτοιο μπάσο τότε δεν θα χρειαζόμαστα sub και ειδικά αυτά τα ακριβά που πάνε κάτω από 20Hz.

Όταν ακούσεις σωστά 15Hz όπως πρέπει θα καταλάβεις.
μονο που τα δικα σου ειναι κατα πασα πιθανοτητα bass reflex οποτε κατα πασα πιθανοτητα

απο τα 25hz και κατω πεφτουν με ρυθμο 18db/octave.

επισης δεν εχουν δυο πηνια στο γουφερ που το ενα να δουλευη μονο απο τα 50hz και κατω

για να αναγκαση το γουφερ να δουλεψη πιο χαμηλα.

ψαξε στο Internet για τα woofer watkins και θα δης.

επισης οταν λεω οτι τα ακουω οπως εγραψα και παραπανω ισα που ακουγονται και οχι σε

ολο το δωματιο.

π.χ. κοντα στους τοιχους ακουγονται ενω προς τη μεση οχι.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Να ένα παράδειγμα (τόνος 16 Hz/100 dB, THD περί το 15.5%):



Το διάγραμμα είναι γεμάτο ατελείωτες αρμονικές των 16 Hz, με αξιόλογο ενεργειακό περιεχόμενο.

Σύμφωνα, με τις ισοφωνικές, τα 16 Hz/100 dB ίσα που ακούγονται (βρίσκονται περίπου στην προέκταση του κατωφλίου ακουστότητας). Οι αρμονικές όμως στα 32 Ηz και στα 48 Hz (που είναι και οι δύο περί τα 80 dB) ακούγονται πολύ καλύτερα (20 και 40 dB πάνω από το κατώφλι ακουστότητας).

Τα περισσότερα subwoofer που έχουν απόδοση στα πολύ χαμηλά, κάτω από τα 31 Hz και άνω των 105 dB βγάζουν έντονη THD που φθάνει εύκολα το 40 ή και το 50% (περίπου η μισή από την ενέργεια που βγάζουν υποηχητικά, τελικά μοιράζεται στις ανώτερες χαμηλές εντός του ακουστικού φάσματος).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Κουράζεσαι αλλά μαθαίνεις και καινούρια πράγματα! :143:
χε χε χε χε, χαίρομαι να μαθαίνω καινούρια πράγματα!:137:

Κατ'αρχήν ποιος κάθεται και ακούει 2-3 λεπτά τόνο?
χε χε χε χε, εγώ βρε! :138: τύπωσα σελίδα με 4 σειρές μετρήσεων με βήμα 0,5Hz και σημείωνα με στυλό την μέτρηση από το μικρόφωνο σε μια μια συχνότητα (και σε διάφορα σημεία του χώρου ακρόασης) και έκανα μετά αλλαγή στο κρος και στο ultra-curve (βάζοντας-τροποποιώντας notch-filters) και ξαναμετρούσα. έχω στο αρχείο μου καμιά 200-αριά σελίδες σημειωμένες με στάθμες σε τόνους σε συχνότητες από 10 έως 60 Hz! Ξέρεις βρε τι τόνους έχω ακούσει στη ζωή μου? μέχρι και τόνο 1 Hz έχω στο 1ο CD (σύνολο 3) με τόνους που έφτιαξα και μοιράσαμε εδώ στο AVSITE πριν κάτι χρόνια! (περιέχει 100 tracks, όπου το 1ο Track είναι 1Hz, το 2ο Track είναι 2Hz, το 3ο Track είναι 3Hz, κλπ είδες? χαχαχαχαχα

Ούτε σε ταινία ούτε σε μουσική είναι ρεαλιστικό κάτι τέτοιο παρά κάποια στιγμιαία bursts και ποτέ μόνες τους.
Πολύ σωστά φίλε μου!

Επίσης στις ταινίες υπάρχουν σκηνές που αν ήσουν εκεί θα ένιωθες και ναυτία, και πόνο και τρομερό ΜΠΑΜ! Ε αυτό εγώ το θέλω να το νιώθω!
και καλά κάνεις, και γω μαζί σου.

Τέλος δεν έχει νόημα να αναλύσουμε αν το sub σου είναι ικανό για τέτοιες στάθμες, που αν είναι έχεις ανακαλύψει το χρυσό αυγό και πολύ φθηνα μάλιστα.
ναι, δεν έχει νόημα.

Δώσε λοιπόν μια μέτρηση να δουμε αν όντως ακούς 16Hz στα 110dB θα ήθελα να δω την παραμόρφωση.
Μετρά με το REW, δώσε τη μέτρηση και να βάλουμε σε ένα modeling tool τα στοιχεία του sub σου όπως το έχεις κατασκευάσει να δούμε αν είναι εφικτό.
είπαμε, δεν έχει νόημα!

Δεν λέω ότι αποκλείεται και μπορεί να το έχεις ρυθμίσει να το κάνει απλά ο driver που χρησιμοποιείς δεν κατασκευάστηκε για κάτι τέτοιο και απέχει από αυτά που λες.
σωστά μιλάς. η συνολική ρύθμιση του μπας ριφλέξ της καμπίνας έχει περισσότερη σημασία διότι κάτω από εκείνο το σημείο υπάρχει ηχητικό "βραχυκύκλωμα". Γι'αυτό και τα περισσότερα ηχεία της αγοράς δε μπορούν με τίποτα νπαίξουν σαν σαμπ, διότι έχουν υψηλό σημείο συντονισμού του μπας ριφλέξ, όχι για άλλο περίεργο λόγο. Βέβαια, το συγκεκριμένο μεγάφωνο της JBL που χρησιμοποιώ, πέραν της μεγάλης δυνατότητας σε πρόσληψη ισχύος (απαραίτητη δυστυχώς για πολύ χαμηλές συχνότητες) έχει και την σηματική δυνατότητα πολυ μεγάλου S-MAX και συνδυασμένο αυτό με το γεγονός του μεγάλου μεγέθους του μεγαφώνου, μπορείς να καταλάβεις μερικά πραγματα.

Αλλά υπάρχει και μπάσο πιο κάτω π.χ. μέχρι 10Hz, 5Hz που σε παρουσιάσεις του TRW έχει εντυπωσιάσει επανηλλημένα.
συμφωνώ. αλλά το ψάχνεις με το κιάλι....

Γιατι? Μια χαρά παίζει το εκκλησιαστικό όργαν τα 16Hz παρέα με τι άλλες συχνότητες και δεν χρειάζονται να είναι στα 140db που είναι αστείο!
ε, να, είναι το κιάλι που λέω πριν, το βρήκες. για μένα ο Μόμπι έχει χαμηλότερο μπάσο, στο κομάτι 11 του 2ου δίσκου του φτάνει τα 9 Hz και σε υψηλή στάθμη. είδες? έχω κι εγώ κιάλι....

Αλλά γενικά στη μουσική, πχ στο λάιβ ανπλάγκτ του έρικ κλάπτον, το οποίο επίσης περιέχει συχνότητες κάτω των 10 Hz (ανέλυσέ το σε οποιονδήποτε έντιτορ και θα το δεις) ισχύει αυτό που λέω, είναι τόσο μα τόσο χαμηλή η στάθμη των υποήχων, που για να γίνει αντιληπτή (πάνω από 110db) πρέπει η κιθάρα του κλάπτον να ξεπεράσει τα 140 ντιμπιά. και πάλι, αντιληπτή θα γίνει αν "ακουστεί" μόνη της, χωρίς τα υπόλοιπα όργανα, διότι παρέα με τα υπόλοιπα όργανα στα 140 ντιμπιά το μπάσο χάνεται από το ντεντ αυτάκι μας...


Πάλι τα ίδια λέμε που συμβαίνουν για λόγους τεχνικής ευκολίας και εμπορικότητας. Τι τους νοιάζει το βαθύ μπάσο στη συναυλία μωρε??? Άλλο κοινό, άλλη υλοποίηση και καμία σχέση με το περιβάλλον Home Cinema.
Κοίτα να σου πω, στο χώρο του χάι έντ δεν έχω ακούσει μπάσο τόσο δυνατό και στιβαρό από κανένα ηχείο συγκριτικά πχ με συναυλία ή με ορθάδικο που έχει σοβαρά επαγγελματικά ηχεία. και το κόστος του χάι εντ ηχείου είναι πολλαπλάσιο όλης της ηχητικής εγκατάστασης του εκάστοτε ιβέντ που σου λέω. και ας μην γίνομαι υπερβολικός, ας μιλήσουμε για ένα πολύ καλό ηχείο μέσης τιμής, όχι κάτι εξωφρενικό, πχ το ναυτίλο 802 Ν. Αυτό το ηχείο λοιπόν, που τα έχει τα λευτάκια του, και γενικά είναι ένα εξαιρετικό ηχείο πλήρους φάσματος (κανείς δε θα πει ότι του λείπει το μπάσο) οδηγούμενο με κορυφαία ενισχυτικά, αδυνατεί να παίξει μόμπι σε νορμάλ στάθμες με μπάσο να σε δίνει να καταλάβεις, θέλει σαμπ παρέα για να το κάνει αυτό. αντίθετα, ένα ενεργό τζι-μπι-ελ, στο 1/3 των χρημάτων του ναυτίλου, παίζει χαλαρά μόμπι, σε ότι στάθμη θες και χωρίς να λείπει τίποτα.

Αυτά...


Μάλλον με τις ταινίες δεν το έχεις για να λές τρίχες κατσαρές τη στιγμή που όποιος το ακούει αλλάζει γνώμη μια και καλή. Το τι πρέπει να κάνει με το χώρο του για να το απολαύσει σωστά κανείς είναι το μόνο που σου δίνω και συμφωνώ.
κοίτα, κατά βάση συμφωνούμε. το έχω ακούσει, και ξέρω τι θα πει "τρόμος κρότου".

Δεν είναι όμως μόνο αντικείμενο θαυμασμού όσο κι αν αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε καινούρια sub για να το απολαύσουμε η για κάποιους είναι απαγορευτικό. Είναι μοναδική εμπειρία και αν κάποιος μπορεί αξίζει.
αν μπορεί και αν θέλει, ναι, μόνο κακό δεν είναι, ίσα ίσα είναι στα πλαίσια της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής.

Ο Keith Yates που το αναζητά για τους καλύτερους του πελάτες άσχετος είναι π.χ?
όχι, αλλά βγάζει και τα προς το ζειν του με αυτά τα "εξτρίμ", δεδομένου πως το κυνήγι της πιστότητας αναπαραγωγής δε ξεκινά από την απόκριση στα 5 Hz (και σε ποιό χώρο), αλλά πχ από την ενεργή πολυενίσχυση και την ρυθμιση των χρόνων αντηχήσεων του χώρου ακρόασης και αυτό ανάλογα με την μουσική που επιθυμεί να ακούει ο πελάτης. θέλω να πω, υπάρχουν άλλα πιο σημαντικά θέματα και είναι υποκρισία να μη τηρούνται αυτά και να τηρούνται μόνο όσα μας "βολεύουν".

Οι χρήστες που λιώνουν με τα DIY για να πετύχουν χαμηλά μπάσα άσχετοι και αυτοί?
όχι, κι εγώ τέτοιος είμαι βρε! ντιούης που λιώνω για να πετύχω χαμηλό μπάσο! καλά βρε, πλάκα με κάνεις? χαχαχαχαχαχ

Οι ειδικοί στο Black Hawck Down με oscar ήχου και εφέ στα 10Hz και 5 άσχετοι?
μη κολλάς σε ένα σημείο για να καλύψεις το όσκαρ, δεν οφείλεται ΜΟΝΟ στα 5-10 χου-ζου. φυσικά δεν είναι ΄σχετοι.

Ο στρατός ο Αμερικάνικος με το Matternity από την Danley Sound Labs άσχετοι?

το Matterhorn είναι όντως ένα εκπληκτικό κατασκεύασμα, και ίσως μόνο η Danley Sound Labs μπορούσε να το φτιάξει, απλά άξιο θαυμασμού. λες να βγάζει καλή μπότα αυτό το σαμπάκι? χαχαχχαχα



Να συνεχίσω γιατί είναι πολλοί!?[/QUOTE]


ναι, ρε, συνέχισε!

Κώσταφτιά μου ειλικρινά δεν με πείθεις και με το συμπάθιο διαφωνώ.
και καλά κάνεις και διαφωνείς. κυνήγα το όνειρό σου!
προσωπικά πάντως έχω καταλήξει. για μένα το θέμα έχει κλείσει. και εννοείται πως με απασχόλησε επί σειρά ετών, και το βλέπεις και κάτω από κάθε μήνυμά μου: μπάσσσσα, έχει???? χαχχαχαχα
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: Re: 128 dB @ 20Hz

μονο που τα δικα σου ειναι κατα πασα πιθανοτητα bass reflex οποτε κατα πασα πιθανοτητα

απο τα 25hz και κατω πεφτουν με ρυθμο 18db/octave.

επισης δεν εχουν δυο πηνια στο γουφερ που το ενα να δουλευη μονο απο τα 50hz και κατω

για να αναγκαση το γουφερ να δουλεψη πιο χαμηλα.

ψαξε στο Internet για τα woofer watkins και θα δης.

επισης οταν λεω οτι τα ακουω οπως εγραψα και παραπανω ισα που ακουγονται και οχι σε

ολο το δωματιο.

π.χ. κοντα στους τοιχους ακουγονται ενω προς τη μεση οχι.

Το θέμα δεν είναι τι κάνουν τα δικά μου η τα δικά σου αλλά το ότι είναι τουλάχιστον αστείο να πιστεύουμε ότι ένα ηχείο με ένα δεκαράκι γούφερ, με ότι πηνία και να έχει, ότι μπορεί να κατέβει τόσο χαμηλά. Όταν βλέπω ταινίες παίζουν συνολικά 4 χ 10" , 9 χ 8" , 2Χ 6" woofer και σύντομα θα γίνουν 15 τα 8" με χαμηλότερη ευαισθησία και ότι κατεβαίνω τόσο δεν το ισχυρίζομαι.


Τα ηχεία σου ούτε ευαίσθητα είναι (87db), ούτε εφικτό να κάτεβουν κάτω από τα 25Hz γιατί δεν σχεδιάστηκαν ποτέ για αυτό. Όλα τα σοβαρά sub που κατεβαίνουν τόσο χαμηλά έχουν ευαισθησία 98-100+ db με 15" -18" drivers αν μιλάμε για sealed sub και πάλι σκουραίνουν τα πράγματα τόσο χαμηλά και είναι μια σχεδιαστική πρόκληση.


Είμαι σίγουρος ότι κάτω από τα 27-25Hz θα έχουν τέτοιο steep roll-off που ούτε κάν test tone δεν έχει νόημα να παίξεις.

Το SVS-PB13Ultra (subwoofer) με 13,5" driver, ported cabinet και 70 κιλά βάρος με τεράστια καμπίνα και πάει με το ζόρι στα 15Hz και πέφτει το output και θεωρείται και επίτευγμα καθώς και ο λόγος που του χάρισε την τεράστια εμπορική επιτυχία του.

Αυτά που ακούς είναι πολύ υψηλότερες συχνότητες απ΄ότι νομίζεις, αλλά αν θέλεις να πιστεύεις ότι ακούς χαμηλές good for you.

Κάνε στον εαυτό σου μια χάρη και πάρε ένα PB-13Ultra με 1850 Ευρώ αν θες να ακούσεις χαμηλές κάτω από 25Hz και μετά δεν θα ξανασχοληθείς με το τι μπάσο βγάζουν τα ηχεία σου, όπως και κανένα ηχείο, πολύ απλά γιατί σχεδιαστικά δεν γίνεται να στοχεύεις τόσο χαμηλές συχνότητες χωρίς να καταστρέψεις άλλες παραπάνω.


Αν ήταν έτσι όπως τα λες δεν θα χρειαζόμασταν subwoofer και θα παίζαμε όλοι με τα ηχεία μας.


Αν θες ρίξε και ένα λινκ που να δείχνει τα ηχεία σου να βγάζουν χρήσιμο output γύρω στα 20Hz (δεν σου λέω παρακάτω που αποκλείεται) ή μια μέτρηση σοβαρή με το bass response γιατί το τι νομίζεις ότι ακούς μέχριτ το τι ακούς πραγματικά έχει μεγάλη διαφορά.

Εγώ σταματάω με τα συγκεκριμένα γιατί ειλικρινά δεν έχει νόημα να αναλώνομαι με το να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας τι στιγμή που ορισμένα πράγματα είναι αυτονόητα όπως ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για 15Hz στα 100db της φαντασίας μας από τα ηχεία σου.


Καλές διακοπές.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Κωσταυτιά θα με τρελάνεις μου φαίνεται γιατί στο τέλος θα συμφωνούμε κανονικά!

Δεν είμαι high-endas με την έννοια την παρεξηγημένεη και εκτός από τα ηχεία μου (που τα γούσταρα πολύ) και δύο Nemo ούτε πλατινένια καλώδια έχω ούτε πληρώνω ότι μπούρδα μου σερβίρουν.

Ειλικρινά θα ήθελα κάποια στιγμή όταν θα έχω τα καινούρια sub να τα μετράγαμε παρέα και να διαπιστώναμε στην πράξη αν έχει διαφορά το πολύ χαμηλό η όχι. Να μου πεις να πάρω και καμια 20αρια τμ μπασοπαγιδο-υλικό να το έχω πρόχειρο αν χρειαστεί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Εγώ λέω ο back να πάρει ένα Matterhorn να ησυχάσει. άντε, όλο ημίμετρα....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
Απάντηση: Re: 128 dB @ 20Hz

Να μου πεις να πάρω και καμια 20αρια τμ μπασοπαγιδο-υλικό να το έχω πρόχειρο αν χρειαστεί.
όχι, αυτό είναι ημίμετρο.\\

κάνε όλο το ταβάνι του χώρου ακρόασης συνηχητή-μπασοπαγίδα, όπως και τις γωνίες, και μόλις αρχίζεις να μπαίνεις στο νόημα...

(είμαι στην κατασκευαστική φάση αυτού που σου περιγράφω):145::145::145:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.275
Μηνύματα
3.046.974
Members
38.543
Νεότερο μέλος
intergrale
Top