ANABAΘΜΙΣΗ CROSSOVER WHARFEDALE LINTON HERITAGE 85th ANNIVERSARY

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Σήμερα έκλεψα λίγο χρόνο και ασχολήθηκα, για άλλη μια φορά, με το θέμα <<αντίσταση>>. Τι ουσιαστικά έχει νόημα και τι όχι.
Έχοντας μια σειρά αντιστάσεων διαφόρων τιμών και ποιοτήτων, έκανα συγκρίσεις.

Θα εστιάσω στο κλασικό φτηνό τουβλάκι, φορτωμένο με <<αυτεπαγωγή>>, πόσο και τελικά τι προκαλεί!
Λοιπόν ένα ταπεινό τουβλάκι των 2,2 Ωμ, ισχύος 5 watts, όπως οι αντιστάσεις του εδώ tweteer, έχει τα εξής χαρακτηριστικά, εντός αλλά και πολύ άνω του ακουστικού φάσματος.

Σε συχνότητες κάτω των 500 Hz πρακτικά προσεγγίζει το 0 η αυτεπαγωγή του.
Στον 1 KHz παρουσιάζουν αυτεπαγωγή 0,2 μΗ.
Στους 10 KHz αυτεπαγωγή 0,33 μH.
Στους 100 KHz αυτεπαγωγή 0,4 μH.
Αυτά τα μεγέθη δείχνουν πως η τοποθέτηση μιας τέτοιας απλής αντίστασης μπροστά από ένα συνηθισμένο tweeter δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο την απόκριση του.
Ακόμα και αν πηγαίναμε στο νηπιαγωγείο των νυχτερίδων, παίρναμε το πιτσιρίκι με την καλύτερη ακοή και το βάζαμε στην διαδικασία, δεν θα μπορούσε να πει με βεβαιότητα τι συμβαίνει.:):):)

Η τοποθέτηση μιας ποιοτικής αντίστασης έχει ναι μεν νόημα, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους από την απόκριση.
Τίποτα δεν είναι νέο κάτω από αυτόν τον ήλιο. Γνωστά και μη εξαιρετέα όλα αυτά. Κι αφού καταπιαστήκαμε με τους νόμους της φυσικής, ας το δούμε διεξοδικότερα. Διότι το θέμα δεν άπτεται μόνο στην απόκριση συχνότητας αυτή καθαυτή, αλλά και στο φαινόμενο της επαγωγικής σύζευξης.
1677010917368.png

Το crossover διαχειρίζεται σήμα "υψηλής" ισχύος στο χαμηλοπερατό, "μέσης" στο ζωνοπερατό και "μικρής" στο υψιπερατό. Επομένως τα πηνία τους επάγουν γύρω τους αντίστοιχης ισχύος ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Γι' αυτό τα "προσανατολίζουμε" -γεωμετρικά- κατάλληλα στην πλακέτα κι αφήνουμε και αποστάσεις λίγων εκατοστών ανάμεσά τους, ώστε να διακόψουμε την μεταξύ τους επαγωγική σύνδεση. Η παρασιτικές αυτεπαγωγές των αντιστάσεων -και των πυκνωτών- συζευγνύονται μεταξύ τους, συναρτήσει της ισχύος που διαχειρίζονται τα πηνία. Το τελικό αποτέλεσμα-φαινόμενο καλείται ως γνωστόν "διαφωνία" (crosstalk) κι έχει ένα σημαντικά "αρνητικό πρόσημο" στην πιστότητα της αναπαραγωγής, συναρτήσει της δυναμικής κλίμακας ακρόασης.
Υπάρχει βέβαια κι ο γνωστός και μη εξαιρετέος καταξιωμένος τεχνικός και συγγραφέας Martin Colloms που αναφέρει πως "ακούει" την ηχητική υπογραφή από κάθε ξεχωριστό είδος αντίστασης ανά κατασκευστή (!) (RESISTOR SOUND).


Παρέθεσα τον σύνδεσμο πληροφοριακά, καθώς δεν τοποθετούμαι ούτε απέναντι, ούτε δίπλα στις διαπιστώσεις του, επειδή η σπουδή μου στο θέμα περιορίζεται μόνο στο να έχω συγκρίνει "με αντίσταση" και "χωρίς αντίσταση", με την πλάστιγγα να γέρνει θετικά στο "χωρίς".
Και τέλος επειδή και δε γνωρίζω αλλά και αδιαφορώ για το τι μπορεί και κάνει το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των νυχτερίδων (νεαρών και ηλικιωμένων), προσωπικά αποφεύγω εντελώς τις αντιστάσεις σε σειρά με τα σήμα των tweeter και των squawker που κατασκευάζω κι αφιερώνω πολύ περισσότερο χρόνο στο ταίριασμα των ευαισθησιών μεταξύ των διαφορετικών μεγαφώνων (resistorless crossover ;)) που επιλέγω.
 

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Παρατήρησα επίσης πως οι αντιστάσεις των 5 watts στον κλάδο του tweeter αντικαταστάθηκαν με 20 watts.
Κάτι τέτοιο κατά την άποψη μου είναι απαγορευτικό και θα πρέπει να γίνει άμεση διόρθωση.
Ο λόγος είναι ο εξής...
Κατά την διάρκεια ζωής του ηχείου σίγουρα θα υπάρξουν οι λεγόμενες <<στραβές>>.
Κάποια <<ατασθαλία>> από την μεριά της ενίσχυσης ή του δικτύου ή ένας απρόβλεπτος παράγοντας επαφής ή ταλάντωσης.
Με την αντίσταση των 5 watts υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να πάρει η αντίσταση το ζόρι, να καταστραφεί, με το tweeter να μείνει ανέπαφο.
Μου έχουν έρθει ηχεία με tweeters των 150 ευρώ που είχε καεί η εν σειρά αντίσταση και το μεγάφωνο παρέμεινε ζωντανό. Ζημιά λίγων ευρώ δηλαδή.
Αντίθετα με την αντίσταση των 20 watts δεν υπάρχει περίπτωση σωτηρίας. Η αντίσταση θα είναι ανέπαφη και το tweeter κάρβουνο.
Η επιλογή αντιστάσεων ισχύος 20W και 20W σε σειρά με το tweeter είναι υπερβολή και το αναγνωρίζω. Ανεβάζει άσκοπα το κόστος (υλικά και real estate τυπωμένου κυκλώματος). Πέντε βατάκια έκαστη, θα ήταν μια χαρά!
Υπερβολικά όμως είναι κι αυτά τα περί λάθους και τα περί αντικατάστασης για λόγους ασφαλείας της ζωής του tweeter. Όταν χρησιμοποιούμε την αντίσταση σε ρόλο ασφάλειας (ακόμα κι επικουρικής), τότε κάτι δεν κάνουμε καλά. Αν σώνει και καλά κοπτόμεθα για τη μακροημέρευση του μεγαφώνου, τότε χρησιμοποιούμε αληθινή ασφάλεια, είτε τήξης, είτε ηλεκτρονική. Αν χρειάζεται και ζητηθεί, θ' αναρτήσω σχετικό διάγραμμα.
 


Μηνύματα
793
Reaction score
1.155
Αν σώνει και καλά κοπτόμεθα για τη μακροημέρευση του μεγαφώνου, τότε χρησιμοποιούμε αληθινή ασφάλεια, είτε τήξης, είτε ηλεκτρονική. Αν χρειάζεται και ζητηθεί, θ' αναρτήσω σχετικό διάγραμμα.
Κατ' αρχάς δηλώνω άσχετος με τα τεχνικά των ηχείων και πάρα πολύ ερασιτέχνης στα ηλεκτρονικά (η πείρα μου περιορίζεται σε κάποιες ιδιοκατασκευές -όχι σχεδιασμένες από εμένα- που μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού).
Επομένως ρωτάω ήρεμα γιατί θέλω να μάθω κι όχι να υποδαυλίσω μια αντιπαράθεση:
έχω διαβάσει αρκετές φορές απόψεις που ταυτίζονται και εξορκίζουν την ύπαρξη ασφαλειών τήξεως στις γραμμές τροφοδοσίας (+ -) τελικού ενισχυτή, έτσι διαβάζοντας το σχόλιο σου μου γεννήθηκε η απορία αν είναι τόσο "κακή" η εφαρμογή τους εκεί δεν θα είναι άλλο τόσο και περισσότερο η τοποθέτηση τους σε σειρά με το tweeter ηχείου;;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Τίποτα δεν είναι νέο κάτω από αυτόν τον ήλιο. Γνωστά και μη εξαιρετέα όλα αυτά. Κι αφού καταπιαστήκαμε με τους νόμους της φυσικής, ας το δούμε διεξοδικότερα. Διότι το θέμα δεν άπτεται μόνο στην απόκριση συχνότητας αυτή καθαυτή, αλλά και στο φαινόμενο της επαγωγικής σύζευξης.
View attachment 282078
Το crossover διαχειρίζεται σήμα "υψηλής" ισχύος στο χαμηλοπερατό, "μέσης" στο ζωνοπερατό και "μικρής" στο υψιπερατό. Επομένως τα πηνία τους επάγουν γύρω τους αντίστοιχης ισχύος ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Γι' αυτό τα "προσανατολίζουμε" -γεωμετρικά- κατάλληλα στην πλακέτα κι αφήνουμε και αποστάσεις λίγων εκατοστών ανάμεσά τους, ώστε να διακόψουμε την μεταξύ τους επαγωγική σύνδεση. Η παρασιτικές αυτεπαγωγές των αντιστάσεων -και των πυκνωτών- συζευγνύονται μεταξύ τους, συναρτήσει της ισχύος που διαχειρίζονται τα πηνία. Το τελικό αποτέλεσμα-φαινόμενο καλείται ως γνωστόν "διαφωνία" (crosstalk) κι έχει ένα σημαντικά "αρνητικό πρόσημο" στην πιστότητα της αναπαραγωγής, συναρτήσει της δυναμικής κλίμακας ακρόασης.
Υπάρχει βέβαια κι ο γνωστός και μη εξαιρετέος καταξιωμένος τεχνικός και συγγραφέας Martin Colloms που αναφέρει πως "ακούει" την ηχητική υπογραφή από κάθε ξεχωριστό είδος αντίστασης ανά κατασκευστή (!) (RESISTOR SOUND).


Παρέθεσα τον σύνδεσμο πληροφοριακά, καθώς δεν τοποθετούμαι ούτε απέναντι, ούτε δίπλα στις διαπιστώσεις του, επειδή η σπουδή μου στο θέμα περιορίζεται μόνο στο να έχω συγκρίνει "με αντίσταση" και "χωρίς αντίσταση", με την πλάστιγγα να γέρνει θετικά στο "χωρίς".
Και τέλος επειδή και δε γνωρίζω αλλά και αδιαφορώ για το τι μπορεί και κάνει το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των νυχτερίδων (νεαρών και ηλικιωμένων), προσωπικά αποφεύγω εντελώς τις αντιστάσεις σε σειρά με τα σήμα των tweeter και των squawker που κατασκευάζω κι αφιερώνω πολύ περισσότερο χρόνο στο ταίριασμα των ευαισθησιών μεταξύ των διαφορετικών μεγαφώνων (resistorless crossover ;)) που επιλέγω.
Σωστό αυτό που αναφέρεις. Μιλάμε λοιπόν για δύο παράγοντες...
Ο πρώτος είναι το πηνίο αυτό καθαυτό ή τα πηνία της κοντινής περιοχής με την αντίσταση.
Εδώ είναι δεδομένη η/οι συμπεριφορά/ες του/τους μιας και δεν πειράχτηκε κάτι, ούτε μεταφέρθηκε η θέση του. Άρα παραμένει ίδια η δυναμική του συμπεριφορά.

Ας πάμε στην μεριά της αντίστασης...
Για να υπάρξει αλληλεπίδραση μεταξύ τους, θα πρέπει τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της αντίστασης να το επιτρέπουν. Με τις παραπάνω τιμές μέτρησης της αυτεπαγωγής της, ιδίως του φάσματος ενδιαφέροντος, κάτι τέτοιο είναι αδύνατον για το περιφρονημένο τουβλάκι.
Γίνεται δε εύκολα κατανοητό όταν υπάρχουν μετρήσεις στα επιμέρους μεγάφωνα και αυτές συγκριθούν με το σύνολο του ηχείου. Αν δηλαδή ο ένας δρόμος επηρεάζει τον άλλο.

Επιπλέον, όταν ένας κατασκευαστής αναφέρει την αντίσταση του ως <<Μη Επαγωγική>>, non inductive, δεν σημαίνει ότι δεν έχει καθόλου αυτεπαγωγή. Έχει, αλλά σε μικρότερο βαθμό από μια απλή. (!!!!8-))

Για παράδειγμα, εδώ αναφέρεται πως η Mundorf που χρησιμοποίησες παραμένει πάντα κάτω από τα 75 μH, πιστεύω πως εννοεί 0,75 μH, γιατί τα 75 είναι αρκετά χειρότερα ακόμα και από το απλό τουβλάκι.
https://www.hifi-zubehoer.shop/en/mundorf-mresist-supreme-audiophiler-widerstand-a-14765.htm

Ενώ εδώ η Jantzen δηλώνεται ως Low Inductance, με τιμή μικρότερη των 0,7 μH.
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/resistors/superes-10watt/896/2.20-ohm-superes-10w

Πιστεύω πως τα 0,75 της μεν και τα 0,7 της δε, αφορούν γενικά τις αντιστάσεις του τύπου από τους κατασκευαστές αυτούς και καλύπτουν τις ανοχές τους σε κάθε περίπτωση.

Με δυο λόγια δεν ισχύουν τα λεγόμενα σου, ιδίως σε σχέση με τις τιμές που παρουσιάζει το ταπεινό <<τουβλάκι>> των 0,33 μΗ στους 10 KHz.
Αν τώρα συμπεριλάβουμε και το θέμα κόστους, με την Mundorf των 16,79 ευρώ, την Jantzen των 2,54 ευρώ και το κακόμοιρο τουβλάκι των 0,35 ευρώ, φτάνουμε σε <<περίεργα>> συμπεράσματα για το τι πραγματικά έχει ουσία και τι είναι ψυχολογία.
 
Last edited:

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.313
Reaction score
18.379
Πολύ φασαρία για μερικές σπείρες σύρμα... δεν είμαστε στα FM :p
αν υπάρχει τόση ανησυχία βάλτε 4 αντιστάσεις παράλληλα και έτοιμη η Hi-End αντίσταση...
Η αυτεπαγωγή στα 4....
(κάπως ακούστηκε αυτό αλλά δεν πειράζει, κολλάει... :p )
 

TGD

Μηνύματα
10.919
Reaction score
10.475
Στο Vandersteen 1 υπάρχει ένας θερμοστάτης στο γουφερ. Αν ζεσταθεί σε επίπεδα που μπορεί να λιώσει το πηνίο βάζει μια αντίσταση σε σειρά στην είσοδο και κόβει 10db μέχρι να κρυώσει.
Τα γλύτωσαν σε ένα πάρτυ έτσι.
 


TGD

Μηνύματα
10.919
Reaction score
10.475
Ως φοιτητής -έστω μεταπτυχιακός- έπρεπε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες: Vandersteen 1B οδηγούμενα από Adcom GFA-535. Στα δύο μέτρα με το ζόρι.
 

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Κατ' αρχάς δηλώνω άσχετος με τα τεχνικά των ηχείων και πάρα πολύ ερασιτέχνης στα ηλεκτρονικά (η πείρα μου περιορίζεται σε κάποιες ιδιοκατασκευές -όχι σχεδιασμένες από εμένα- που μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού).
Επομένως ρωτάω ήρεμα γιατί θέλω να μάθω κι όχι να υποδαυλίσω μια αντιπαράθεση:
έχω διαβάσει αρκετές φορές απόψεις που ταυτίζονται και εξορκίζουν την ύπαρξη ασφαλειών τήξεως στις γραμμές τροφοδοσίας (+ -) τελικού ενισχυτή, έτσι διαβάζοντας το σχόλιο σου μου γεννήθηκε η απορία αν είναι τόσο "κακή" η εφαρμογή τους εκεί δεν θα είναι άλλο τόσο και περισσότερο η τοποθέτηση τους σε σειρά με το tweeter ηχείου;;
Δεν υπήρξε(χει) καμιά αντιπαράθεση. Από μέρους μου τουλάχιστον! Είναι μια παρουσίαση στοιχείων, τα συμπεράσματα των οποίων κρίνονται, και τα συναγόμενα χρησιμοποιούνται προς αρωγή του ενδιαφέροντος για το audio!
Η απάντηση στην ερώτησή σας, αν και απλή, χρειάζεται ωστόσο κάποιες διευκρινίσεις.
1677085151761.png

Στο σχεδιάγραμμα που παραθέτω ισχύουν τα εξής:
(Α,Β) Οι ασφάλειες τήξης σε σειρά με την έξοδο του ενισχυτή, με σκοπό την προστασία του ηχείου, δε "ζημιώνει" την ακουστική του απόδοση κατά οποιαδήποτε έννοια, ούτε μειώνει τον συντελεστή απόσβεσης (damping factor), διότι η ασφάλεια βρίσκεται εντός του βρόχου της αρνητικής ανάδρασης. Επομένως κάθε «αρνητικό χαρακτηριστικό» που πιθανό να εισάγει η ασφάλεια, αντισταθμίζεται κι εξουδετερώνεται από την ανάδραση του ενισχυτή. Ο πυκνωτής και η αντίσταση, παράλληλα με την ασφάλεια, την προστατεύουν όταν αυτή φτάσει κοντά στο όριο τήξης, ώστε να μη δημιουργήσει ηλεκτρικό τόξο πριν λιώσει.
(Α,Β) Οι ασφάλειες τήξης σε σειρά με τις γραμμές της συμμετρικής τροφοδοσίας, δε "ζημιώνουν" την ακουστική απόδοση του ενισχυτή κατά οποιαδήποτε έννοια. Προστατεύουν κυρίως τα τρανζίστορ εξόδου και δευτερευόντως το ηχείο.
(Α) Η διάταξη αυτή χρησιμοποιείται όταν θέλουμε να προστατευτούν και οι ασφάλειες από το υψηλό αρχικό ρεύμα φόρτισης των πυκνωτών του τροφοδοτικού, κατά την εκκίνηση του ενισχυτή. Συνιστάται όταν δεν υπάρχει κύκλωμα ομαλής εκκίνησης δικτύου και ο μετασχηματιστής είναι τοροειδής ισχύος άνω των 400VA.
(B) Η διάταξη αυτή χρησιμοποιείται, είτε όταν υπάρχει κύκλωμα ομαλής εκκίνησης δικτύου με τοροειδή μετασχηματιστή ισχύος άνω των 400VA, είτε κλασσικός (Ε+Ι) μέχρι 800VA ακόμα κι αυτός δεν υποστηρίζεται από κύκλωμα ομαλής εκκίνησης. Θεωρητικά είναι ασφαλέστερη μέθοδος προστασίας, επειδή οι ασφάλειες είναι κοντύτερα στην πηγή τροφοδοσίας.
(C) Τα squawker και tweeter μεγάφωνα γίνεται να προστατευτούν με ασφάλειες τήξης, δίχως ουσιαστικά αρνητικές επιπτώσεις στην ακουστική απόδοση. Οι παράλληλες αντιστάσεις προστατεύουν τις ασφάλειες από ηλεκτρικά τόξα. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τα woofer μεγάφωνα, καθώς η αντίσταση της ασφάλειας μεταβάλλει ελαφρά τον συντελεστή Qts, με συνέπεια να απαιτείται διαφορετικός όγκος καμπίνας ανάλογα (μεγαλύτερος για bass-reflex, μικρότερος για κλειστές και δίχως μεταβολή για «γραμμής μεταφοράς»).
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.155
Όπως είπα υπάρχει κι ο αντίλογος όπως εδώ π.χ. από τον Rod Elliott ο οποίος αναφέρει:

Amplifier/ Speaker Fuses
It's not uncommon that fuses are installed in the speaker outputs of some amplifiers (I never include them in this position), and they are sometimes also used in speaker boxes as part of the crossover network - usually to protect the tweeter. In short, this isn't a good idea, because the constantly varying temperature (and therefore fuse resistance) can actually cause distortion! Because it's almost always external to the feedback loop of a power amplifier, the distortion is uncompensated, and while it's usually inaudible, it is there nonetheless. Beware of 'Audiophool' fuses at insane prices that claim to 'fix' the problem, because they don't and can't. Fuses in an amplifier's supply lines (or in the transformer's primary circuit) do not cause this problem, regardless of claims by charlatans. Amplifiers (and preamplifiers) are mostly unaffected by small changes in the supply voltage, as evidenced by the fact that power supply ripple (which is present in almost all power amp supplies) doesn't get through to the output.


Έχω καταλάβει ότι στις ηλεκτρονικές ηχητικές κατασκευές υπάρχουν πολλές φορές αντικρουόμενες (όλες τεκμηριωμένες) απόψεις οπότε καλό είναι την άποψη που θα ακολουθήσει κάποιος να την επιλέξει ζυγίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που αυτή φέρει.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.659
Reaction score
2.335
O Στεντορ μιλάει για ασφάλειες μέσα στον βρόγχο ανάδρασης, τσέκαρε το σχηματικό.

Προσωπικά δεν γουστάρω ασφάλειες μετά το τροφοδοτικό (έχω και μία αλλεργία/αμφιβολία για την ποιότητα της επαφής αν χρησιμοποιούνται ασφαλειοθήκες, όπως σε μερικούς ΡΑ), αλλά όλα αυτά μπορεί να είναι δικές μου προκαταλήψεις.

Το σοβαρότερο που έχω διαβάσει για τις ασφάλειες στα ρέιλς τροφοδοσίας, οτι κινδυνεύεις σε περίπτωση που καεί η μία μόνο ασφάλεια σε ενισχυτή με τελεστικούς ισχύος, να πάρεις όλη τη DC τάση των ρέιλς στο ηχείο. Ισχύει ;

Δεν ξέρω επίσης αν οι ασφάλειες τήξης είναι αρκετά "γρήγορες" σε περίπτωση βλάβης του ενισχυτή.

Από την άλλη, οι ασφάλειες τήξης στο κροςς, πρόλαβαν το κακό δυό-τρεις φορές στο παρελθόν που ο λαλακοΤουλού έκανε αλλαγές καλωδίων νομίζοντας οτι είχε σβήσει τον ενισχυτή.
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.155
O Στεντορ μιλάει για ασφάλειες μέσα στον βρόγχο ανάδρασης, τσέκαρε το σχηματικό.

Προσωπικά δεν γουστάρω ασφάλειες μετά το τροφοδοτικό (έχω και μία αλλεργία/αμφιβολία για την ποιότητα της επαφής αν χρησιμοποιούνται ασφαλειοθήκες, όπως σε μερικούς ΡΑ), αλλά όλα αυτά μπορεί να είναι δικές μου προκαταλήψεις.

Το σοβαρότερο που έχω διαβάσει για τις ασφάλειες στα ρέιλς τροφοδοσίας, οτι κινδυνεύεις σε περίπτωση που καεί η μία μόνο ασφάλεια σε ενισχυτή με τελεστικούς ισχύος, να πάρεις όλη τη DC τάση των ρέιλς στο ηχείο. Ισχύει ;

Δεν ξέρω επίσης αν οι ασφάλειες τήξης είναι αρκετά "γρήγορες" σε περίπτωση βλάβης του ενισχυτή.

Από την άλλη, οι ασφάλειες τήξης στο κροςς, πρόλαβαν το κακό δυό-τρεις φορές στο παρελθόν που ο λαλακοΤουλού έκανε αλλαγές καλωδίων νομίζοντας οτι είχε σβήσει τον ενισχυτή.
Η παράθεση που έκανα από το site του Rod Elliot ουσιαστικά κατακρίνει μόνο την τοποθέτηση ασφάλειας στο crossover πριν το tweeter οπότε και έχουμε την ασφάλεια εκτός της ανάδρασης.
Η περίπτωση να καεί η ασφάλεια στην μια από τις γραμμές τροφοδοσίας πονάει, μου έτυχε σε τελικό με mosfets και κάηκαν όλα στην μια πλευρά μαζί με κάποια άλλα εξαρτήματα, όταν το ανέφερα στον σχεδιαστή του ενισχυτή πρόσθεσε στο ανανεωμένο σχηματικό το κύκλωμα προστασίας της φωτογραφίας, το ίδιο τοποθέτησα κι εγώ hardwired μετά την επιδιόρθωση του ενισχυτή.
Για τάση στα ηχεία δεν ξέρω γιατί είχα κύκλωμα προστασίας για αυτά.
Όπως καταλαβαίνεις σε περίπτωση απουσίας αντίστοιχου κυκλώματος προστασίας για τα εξόδου προσωπικά δεν ξανατοποθετώ ασφάλειες στις γραμμές.
Untitled.png
 
Last edited:





PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
O Στεντορ μιλάει για ασφάλειες μέσα στον βρόγχο ανάδρασης, τσέκαρε το σχηματικό.
Αυτό που κάνει είναι να μεταφερθεί η λήψη της ανάδρασης, αντί της εξόδου του ενισχυτή, αμέσως μετά την ασφάλεια.
Δεν παύει η ασφάλεια να είναι στην διαδρομή με τα υψηλά ρεύματα που τροφοδοτείται το μεγάφωνο.
 
Last edited:

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
Αυτό που κάνει είναι να μεταφερθεί η λήψη της ανάδρασης, αντί της εξόδου του ενισχυτή, αμέσως μετά την ασφάλεια.
Δεν παύει η ασφάλεια να είναι στην διαδρομή με τα υψηλά ρεύματα που τροφοδοτείται το μεγάφωνο.
Και; 😂
Το σοβαρότερο που έχω διαβάσει για τις ασφάλειες στα ρέιλς τροφοδοσίας, οτι κινδυνεύεις σε περίπτωση που καεί η μία μόνο ασφάλεια σε ενισχυτή με τελεστικούς ισχύος, να πάρεις όλη τη DC τάση των ρέιλς στο ηχείο. Ισχύει
Δεν ισχύει!
 

Μηνύματα
426
Reaction score
1.275
το site του Rod Elliot ουσιαστικά κατακρίνει μόνο την τοποθέτηση ασφάλειας στο crossover πριν το tweeter
Το συντακτικό του σας μπέρδεψε. Κατακρίνει ειδικά την εκτός ανάδρασης ασφάλεια πριν το crossover.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.860
Μηνύματα
3.031.148
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top