Astronaut Jr. 2ch hi-fi set up

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
10.106
Reaction score
21.137
...
Επί της ευκαιρίας, να σημειωθεί ότι η μετρικ πλέον διαθέτει έτοιμο upmixing, αλλά έτσι κι αλλιώς έχει τα εργαλεία για να βγάλει κεντρικό κανάλι όποιος θέλει, by the book, όπως και περιφερικά. ;)

Ας είναι καλά το matrix mixer. Τόσο απλό είναι..
Ορίστε,ένα-ένα εκμαιεύονται τα κελεπούρια. ;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
43.200
Αν είχε και hdmi input
Μέσω του αρβους... ;)

Η μετρικ είναι τρομερό εργαλείο.
Απλώς είναι δύσχρηστη. Ο μέσος χρήστης, αν χάσει ρυθμίσεις, δε πρόκειται ποτέ να ξανακουσει μουσική, αν δεν έρθει κάποιος που να γνωρίζει το μηχάνημα για να του το ξαναστησει.

Θα κάθεται να το κοιτάζει ανοιχτό, και μουγκό.

Δατς λάιφ..
 


Μηνύματα
1.463
Reaction score
2.414
Επανέρχομαι στο θέμα μου κατόπιν μερικών δοκιμών. Δεν προέβην σε όλες που προτάθηκαν γιατί απο τις πρώτες κινήσεις που έκανα ( βλ. παρακάτω ) βελτιώθηκε αισθητά το αποτέλεσμα του εστιασμού και αποδείχτηκε ότι δεν έχει να κάνει με πρόβλημα των ηχείων.
Πιο συγκεκριμένα, με τη βοήθεια του δοκιμαστικού cd της xlo και συγκεκριμένα στα τρακς με τη φωνή εντός και εκτός φάσης, με τη βοήθεια αυτού εκτός φάσης άρχισα να μετακινώ τα ηχεία σιγά σιγά και κατάφερα να έχω καλύτερο εστιασμό στο κέντρο της σκηνής ( όχι θαύματα, αλλά αισθητή διαφορά. Έχουμε μέλλον ακόμα ). Εντόπισα και τα σημεία πρώτης ανάκλασης όπου στο εκτός φάσης, άκουγα πεντακάθαρα τη φωνή σε συγκεκριμένο σημείο της κάθε πλάγιας επιφάνειας. Σε πρώτη φάση, είχα ένα πρόβλημα με την αριστερή πλευρά στην οποία βρίσκεται η μπαλκονόπορτα, δηλαδή τζάμι και μπροστά του κουρτίνα. Τράβηξα τη κουρτίνα και ήρθα πιο κοντά στην "ισορροπία".
Άκρως ενδιαφέρον είναι το ότι ενώ το πήγα καθαρά ακουστικά, κατέληξαν τα ηχεία να είναι σε περίπου ίδιες θέσεις με τις προηγούμενες δοκιμές που έκανα υπολογισμούς και ειδικά το toe in με το μάτι είναι το ίδιο και τα δύο ηχεία.
Τα οποία ηχεία τράβηξα απο τον μπροστινό τοίχο καθώς δεν ασχολήθηκα ακόμα με την απορρόφηση πίσω τους, άρα κολλητά στον τοίχο γίνεται της κακομοίρας.
Ένα επίσης ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι παλιά και ειδικά όταν ανέβαιναν οι εντάσεις, ένιωθα μια ενόχληση απο τα πλάγια του δωματίου. Μετά τα προαναφερθέντα βήματα, αυτή η ενόχληση εντοπίζεται να προέρχεται απο τα σημεία πρώτης ανάκλασης ( μέχρι εκεί έφτασα ), ταυτίζονται. Άρα, αρχίζω να σκέφτομαι πολύ σοβαρά τη διάχυση ( όλα αυτά βέβαια μου τα έχει προτείνει και ο Κώστας κατ'ιδίαν και συγκεκριμένα μάλιστα, αλλά είναι ενδιαφέρον το ότι εντοπίζω το πρόβλημα και το αποτέλεσμα αυτού ).
Και η απορία μου τώρα. Αφού τα χαρακτηριστικά κατασκευής των διαχυτών αλλάζουν το εύρος συχνοτήτων στο οποίο αυτοί επιδρούν, πως θα επιλέξω τον κατάλληλο διαχύτη για κάθε περίπτωση; Το προφανές είναι με μέτρηση. Υπάρχει κάτι μη προφανές, σε επίπεδο δοκιμών;
Post automatically merged:

Υστερόγραφα:
α) Σταύρωσα τα καλώδια ηχείων για να πάει το δεξί αριστερά και τούμπαλιν και έπαιξα μονοφωνικό πρόγραμμα, δεν είχα κάποια αλλαγή. Οπότε μετά συνέχισα με κανονική σύνδεση των ηχείων και το δοκιμαστικό cd όπως είπα νωρίτερα.
β) Το ηχείο δείχνει να μη θέλει έντονο toe in. Μετά απο κάποιο σημείο, δεν έχει κάποια θετική επίδραση στον εστιασμό και μπορώ να πω ότι -αν και ο χώρος κάνει τα δικά του... - δεν είναι και τόσο ξεκούραστο το αποτέλεσμα. Με ελαφρύ toe in δηλαδή, προφανώς η σκηνή έχει μεγαλύτερη έκταση, αλλά νιώθω σαν να ακούω πιο άνετα κάποιες αρμονικές, π.χ. σε κιθάρες, σβησίματα στα πιατίνια κλπ. Στις πόσες μοίρες ακριβώς είναι τώρα, δεν μέτρησα. Αλλά βλέπω αρκετή απο την εσωτερική πλευρά του ηχείου, καθήμενος στο sweet spot. Στόχος βέβαια είναι να διευρύνω αυτό το sweet spot.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
43.200
βλέπω αρκετή απο την εσωτερική πλευρά του ηχείου, καθήμενος στο sweet spot.
Να βλέπεις ΣΥΡΙΖΑ την εξωτερική ακμή του ηχείου.

Γενικά: το cd της xlo ήταν κάποτε ένα ωραίο βοηθητικό εργαλείο για το στήσιμο των ηχείων με το αυτί.

Τότε δεν ήταν διαθέσιμα μετρητικά μικρόφωνα και σοφτγουερ ανάλυσης και ισοστάθμισης.

Πλέον αυτά τα cd-βοηθηματα ανήκουν στην εποχή του χαλκού. Κάνε ένα back to the future και χρησιμοποίησε σύγχρονα εργαλεία.
 




Μηνύματα
1.463
Reaction score
2.414
Να βλέπεις ΣΥΡΙΖΑ την εξωτερική ακμή του ηχείου.

Γενικά: το cd της xlo ήταν κάποτε ένα ωραίο βοηθητικό εργαλείο για το στήσιμο των ηχείων με το αυτί.

Τότε δεν ήταν διαθέσιμα μετρητικά μικρόφωνα και σοφτγουερ ανάλυσης και ισοστάθμισης.

Πλέον αυτά τα cd-βοηθηματα ανήκουν στην εποχή του χαλκού. Κάνε ένα back to the future και χρησιμοποίησε σύγχρονα εργαλεία.
Έκανα κάποιες δοκιμούλες μεν, αλλά το ξεπερασμένο μέσο του cd της xlo με βοηθά να καταλάβω / μάθω κάποια πράγματα. Πιστεύω ότι το ότι μου αρέσει το στήσιμο με ελαφρύ toe in έχει να κάνει με τη διασπορά του ηχείου μου σε συνδυασμό με τον χώρο. Αυτό που παρατηρώ δηλαδή είναι ότι με ελαφρύ toe in, όταν στρέφω το κεφάλι μου προς τις πλευρές του δωματίου, η εντός φάσης φωνή ( δηλαδή αυτή που ακούω με αλλαγή φάσης λόγω αντανάκλασης ) πηγαινει πίσω προς τις γωνίες του δωματίου. Με έντονο toe in η φωνή έρχεται προς το μέσο των πλάγιων τοίχων και εκεί νιώθω τον ήχο να σκληραίνει έντονα ( υποθέτω ότι η αντανάκλαση απο το μέσο του πλάγιου τοίχου είναι πιο άμεση και αισθητή απο αυτή που καταλήγει στις γωνίες δίπλα μου, σχεδόν 90 μοίρες δηλαδή ).
Επειδή οι διαχύτες ( ακόμα και σαν diy που σκεφτόμουν τουλάχιστον για τον τρέχοντα χώρο ) έχουν να κάνουν με τις συχνότητες που θα κληθούν να διαχειριστούν και επειδή προφανώς δεν ξέρω με τί έχω να κάνω ( σε ποια συχνοτική περιοχή θα πρέπει να επέμβω για να "μαλακώσω" έστω τον ήχο ), σκέφτομαι μήπως βάλω τελικά ηχοαπορροφητικά εκεί που διακρίνω τις αντανακλάσεις και μετά όταν μάθω - καταλήξω, να ασχοληθώ με το ζήτημα της διάχυσης, συν να πειραματιστώ με τη προσέγγιση των ηχείων στον μπροστινό τοίχο όπως πρότεινες με τη χρήση ηχοαπορρόφησης για τις μεσαίες. Επαναλαμβάνω όμως ( με ενθουσιασμό κυρίως ) το ότι εκεί που "ματσάρω" με το cd της xlo, υπάρχει σχεδόν συμμετρία στα ηχεία. Δηλαδή, μέτρησα τις αποστάσεις απο τον μπροστινό τοίχο και είχα μια ελάχιστη απόκλιση μερικών χιλιοστών ανάμεσα στα δύο ηχεία. Άκρως ενδιαφέρον, αν και βρίσκω λογική και χρήσιμη την απόκτηση του μικροφώνου για να κάνω μετρήσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η κλίση προς τα πάνω που έδωσα στα ηχεία, αν και όχι μελετημένη, αλλά ίδια και στα δύο ηχεία.
 

TERMATOGAZI

Bass!
Μηνύματα
2.025
Reaction score
4.011
Στον Trinnov είναι ρυθμιζόμενες. Δεν ξέρω τι γίνεται με αυτόν τον Arcam, αλλά βλέπω 4 εξόδους (Ch13-14-15-16) που δεν εχουν label.
Αν εχεις όρεξη να διαβάσεις το manual, γράψε τι γίνεται με αυτές.
9.1.6 υποστηριζει προς το παρον , δεν ξερω στο μελλον με το dirac bass management αν θα αλλαξει κατι.
 

Μηνύματα
1.463
Reaction score
2.414
Θα ρωτήσω εδώ για να μη χαλάω το thread του Γιάνννη. Δεν θέλω μασημένη τροφή, αλλά δεν ξέρω που και πως να ψάξω ( οπότε θα χρειαστώ links ). Λέω να δοκιμάσω το dirac σαν πρόσθετο στο jriver ( το pc είναι αρκετά δυνατό ). Κάτι έχει πάρει το μάτι μου, αλλά προς το παρόν έχω βρει πληροφορίες για τη beta έκδοση που διαχειριίζεται τις χαμηλές συχνότητες και τις εκδόσεις του dirac live που προφανώς είναι για προενισχυτές - processors. Υπάρχει κάτι για όλο το φάσμα και αν ναι, είναι δωρεάν ή υπάρχει χρέωση ( έχουμε κανένα link?)?
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
150.869
Μηνύματα
2.251.188
Members
34.302
Νεότερο μέλος
Geot
Top