SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector


Μηνύματα
22.268
Reaction score
15.543
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

LED

UHP

XENON


τι λετε...

Ποιος δειχνει ποιο καλος...:118:

Kαι φυσικα δεν εβαλαν και το φασμα της ΧΕΝΟΝ...γιατι..?
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

LED

UHP

XENON


τι λετε...

Ποιος δειχνει ποιο καλος...:118:
Να σου απαντησω...
Θα ηθελα να δω τα ιδια ακριβως φασματα μετα απο 100-200 ωρες
λειτουργιας και τοτε θα σου ελεγα ποιος ειναι καλυτερος...:121:
 

Μηνύματα
22.268
Reaction score
15.543
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Να σου απαντησω...
Θα ηθελα να δω τα ιδια ακριβως φασματα μετα απο 100-200 ωρες
λειτουργιας και τοτε θα σου ελεγα ποιος ειναι καλυτερος...
Ανδρεα παιζεις εχω την εντυπωση...:116:.Εγινες Βογιατζακης........:116:


Οπως και να εχει μην το ψαχνουμε....η ΧΕΝΟΝ ειναι οτι καλυτερο αυτη την στιγμη με την διπλασια παλετα χρωματος.....και μεχρι να θελει αντικατασταση η λαμπα θα ειναι μακραν η xenon.

Και απο οτι βλεπω τα led πασχουν και εναντι της UHP λαμπας σε καποια σημεια της παλετας...

ο Π.Β. που ειναι..????..:116:.
Αυτος κοντεψε να με φαει οταν εγραφα οτι θα ειναι δυσκολο να ξεπεραστη η xenon...
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Σκεψου "ενταση", Κωστακη...

Για αυτο που ειπες για την UHP δεν το συζητω καν...
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Ανδρεα παιζεις εχω την εντυπωση...:116:.Εγινες Βογιατζακης........:116:


Οπως και να εχει μην το ψαχνουμε....η ΧΕΝΟΝ ειναι οτι καλυτερο αυτη την στιγμη με την διπλασια παλετα χρωματος.....και μεχρι να θελει αντικατασταση η λαμπα θα ειναι μακραν η xenon.

Και απο οτι βλεπω τα led πασχουν και εναντι της UHP λαμπας σε καποια σημεια της παλετας...

ο Π.Β. που ειναι..????..:116:.
Αυτος κοντεψε να με φαει οταν εγραφα οτι θα ειναι δυσκολο να ξεπεραστη η xenon...
Κώστα νομίζω ότι η προτίμησή σου στην Xenon -ή ακόμα και σε κάποιες περιοχές της UHP, όπως αναφέρεις- οφείλεται σε παρερμηνεία των διαγραμμάτων: το καλύτερο δεν είναι αυτό με την ευρύτερη χρωματική διασπορά σε καθένα από τα πρωτεύοντα χρώματα, αλλά το ακριβώς αντίθετο.
Το ιδανικό θα ήταν μάλιστα αν είχαμε για κάθε χρώμα μια πάρα πολύ στενή φασματικά περιοχή, ακριβώς πάνω στα προβλεπόμενα για κάθε χρώμα νανόμετρα συχνότητας, γιατί αυτό συνεπάγεται εξαιρετικά κορεσμένα (δηλ. καθαρά) χρώματα. Αντίθετα, απλωμένες και μετατοπισμένες περιοχές σημαίνουν χρώματα επιμολυσμένα από άλλα γειτνιάζοντα, πχ πράσινο που κιτρινίζει, μπλε που πρασινίζει ή κόκκινο που φέρνει προς το πορτοκαλί.

Η φασματική απεικόνιση των Phlatlight LED που έβαλες, είναι ότι κοντινότερο στο τέλειο έχω δει προσωπικά, μέχρι τώρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα LED είναι πηγές φωτός πολύ στενού φάσματος, ενώ επιπλέον πρόκειται για τρεις χωριστές μονοχρωματικές πηγές κι όχι για μια λευκή πηγή που πρέπει να φιλτραριστεί από τροχό ή πάνελ.
Η μόνη ουσιαστική παρασπονδία που μπορώ να δω στο συγκεκριμένο διάγραμμα, είναι μια μικρή προσέγγιση του μπλε χρώματος στο πράσινο. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στην επιλογή του συγκεκριμένου μπλε LED και δεν είναι ατέλεια της τεχνολογίας LED εν γένει.

Όσον αφορά τη χρωματική παλέτα δε, τα ήδη υπάρχοντα LED υπερκαλύπτουν με χαρακτηριστική άνεση, όχι μόνο το REC.709 του παρόντος HD υλικού μας αλλά και τον κατά πολύ ευρύτερο χρωματικό χώρο του xvYCC, οπότε δεν καταλαβαίνω που εντοπίζεις το πρόβλημα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Απάντηση: Sim2 Mico 50 στο cine4home

Έχουμε όμως σημαντική διαφοροποίηση στη διάρκεια ζωής που ανέβηκε από τις 20.000 ώρες του Vivitek στις 30.000 ώρες στον Pico.
Επίσης έχουμε πολύ σημαντική αύξηση της φωτεινότητας από τα 600 ANSI Lumens του Vivitek στα 800 ANSI Lumens στον Pico.
Παναγιώτη, η ονομαστική διάρκεια των Phlatlights είναι -σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους- 50.000 ώρες. Υπάρχουν όμως κάποιες σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με αυτό:
  • η διάρκεια ζωής των LED ισχύος εξαρτάται κατά κύριο λόγο από την ποιότητα του συστήματος ψύξης τους.
  • ο ρυθμός πτώσης της φωτεινότητας τους είναι -και πάλι σύμφωνα με διαγράμματα του κατασκευαστή- εντελώς γραμμικός.
  • οι περισσότεροι κατασκευαστές LED φωτισμού έχουν άτυπα συμφωνήσει να περιγράφουν ως όριο ζωής, το χρόνο κατά τον οποίο διατηρούν το 70% της αρχικής φωτεινής τους απόδοσης. Αυτό είναι το πρότυπο "L70", το οποίο προέκυψε από την παρατήρηση ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται διαφορές φωτεινότητας όταν αυτές υπερβαίνουν το 30%. Δε γνωρίζω αν αυτό εφαρμόζεται και στην περίπτωση των Phlatlight, νομίζω όμως ότι το έχω δει ν' αναφέρεται για άλλα παρεμφερή προϊόντα του ίδιου κατασκευαστή.
  • η εξαιρετική φασματική απόδοση των LED συνεπάγεται προβολείς που -καλιμπραρισμένοι- αποδίδουν κοντά στην ονομαστική τους φωτεινότητα. Αυτό σε πλήρη αντίθεση με όσους έχουν λάμπα UHP, όπου ξεκινώντας από ονομαστικές φωτεινότητες της τάξης των 1200-1500 lumens, καταλήγουν συχνά ν' αποδίδουν καλιμπραρισμένοι ακόμα και μόλις 350. Κι αυτό με ολοκαίνουρια λάμπα -δε χρειάζεται να επαναλάβουμε τα περί πτώσης απόδοσης των UHP ανάλογα με τις ώρες χρήσης.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
77.619
Reaction score
94.554
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Μπράβο Δημήτρη! Πολύ χρήσιμα τα δύο τελευταία σου μηνύματα.:444:
 

Μηνύματα
22.268
Reaction score
15.543
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Κώστα νομίζω ότι η προτίμησή σου στην Xenon -ή ακόμα και σε κάποιες περιοχές της UHP, όπως αναφέρεις- οφείλεται σε παρερμηνεία των διαγραμμάτων: το καλύτερο δεν είναι αυτό με την ευρύτερη χρωματική διασπορά σε καθένα από τα πρωτεύοντα χρώματα, αλλά το ακριβώς αντίθετο.
Το ιδανικό θα ήταν μάλιστα αν είχαμε για κάθε χρώμα μια πάρα πολύ στενή φασματικά περιοχή, ακριβώς πάνω στα προβλεπόμενα για κάθε χρώμα νανόμετρα συχνότητας, γιατί αυτό συνεπάγεται εξαιρετικά κορεσμένα (δηλ. καθαρά) χρώματα. Αντίθετα, απλωμένες και μετατοπισμένες περιοχές σημαίνουν χρώματα επιμολυσμένα από άλλα γειτνιάζοντα, πχ πράσινο που κιτρινίζει, μπλε που πρασινίζει ή κόκκινο που φέρνει προς το πορτοκαλί.

Η φασματική απεικόνιση των Phlatlight LED που έβαλες, είναι ότι κοντινότερο στο τέλειο έχω δει προσωπικά, μέχρι τώρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα LED είναι πηγές φωτός πολύ στενού φάσματος, ενώ επιπλέον πρόκειται για τρεις χωριστές μονοχρωματικές πηγές κι όχι για μια λευκή πηγή που πρέπει να φιλτραριστεί από τροχό ή πάνελ.
Η μόνη ουσιαστική παρασπονδία που μπορώ να δω στο συγκεκριμένο διάγραμμα, είναι μια μικρή προσέγγιση του μπλε χρώματος στο πράσινο. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στην επιλογή του συγκεκριμένου μπλε LED και δεν είναι ατέλεια της τεχνολογίας LED εν γένει.

Όσον αφορά τη χρωματική παλέτα δε, τα ήδη υπάρχοντα LED υπερκαλύπτουν με χαρακτηριστική άνεση, όχι μόνο το REC.709 του παρόντος HD υλικού μας αλλά και τον κατά πολύ ευρύτερο χρωματικό χώρο του xvYCC, οπότε δεν καταλαβαίνω που εντοπίζεις το πρόβλημα.
Δημητρη Διαφωνω σε αρκετα,αλλα δεν εχει και σημασια...:126:

Μην με βαζεις και εσυ σε περιπετεια ψαξιματος....:116:
Αν και απο οτι ειδα στο cine4 εχει και τεστ του jvc hd1-sony 100 που δειχνει και λεει γιατι το φασμα της λαμπας xenon ειναι οτι καλυτερο χρωματικα......

Και θα δεις οτι ο 100 ειναι ελαφρος διαφορετικος απο τον 200..


Μπορεις να διαβασεις λοιπον (μιας και γνωριζεις την αγγλικην,εγω οχι)και να δεις,οτι αυτη την στιγμη,μονο η λαμπα xenon δινει ισοποσα χρωματα σε κορυφωσεις και πλατος,χωρις μυτες........

Εξαλλου ειναι εμφανες και οπτικα.....

Οπως καταλαβαινεις δεν ειναι θεμα προτιμησεως...βλεπω καποια διαφορα στην εικονα που θεωρω οτι ειναι ποιο σωστη....

Και δυστυχως δεν γνωριζω την αγγλικην οποτε δεν μπορω να βρω και αυτα που θελω για σου αποδιξω οτι τα led ειναι πισω χρωματικα σε σχεση με την λαμπα xenon....
Τουλαχιστον οπως τα παρουσιαζουν στα σχεδια.....

και....μακαρι να κανω λαθος...μιας και οσονουπο θα εχουμε και τα led και θα δουμε με τα ματακια μας τι παιζει....

Με παραξενευει που το σχεδιαγραμμα των led ειναι οτι καλυτερο εχεις δει..!!!!!!!
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Κώστα η ψηφιακή πληροφορία της εικόνας που βλέπουμε, είναι κωδικοποιημένη κατά το RGB μοντέλο με βάθος χρώματος 8 bit ανά κανάλι. Αυτό σημαίνει ότι το χρώμα οποιασδήποτε κουκκίδας (pixel) από τις 1080Χ1920 που σχηματίζουν τη HD εικόνα, προκύπτει από τη σύνθεση των πρωτευόντων, δηλαδή του καθαρού κόκκινου, πράσινου και μπλε χρώματος. Τα 8 bit βάθους χρώματος σημαίνουν ότι κάθε χρώμα μπορεί να πάρει μια τιμή από το 0 (δηλ. καθόλου) μέχρι 255 (δηλ. πλήρης ένταση). Με τη μίξη των τριών πρωτευόντων σε διάφορες αναλογίες, προκύπτουν όλες οι ενδιάμεσες χρωματικές χροιές.

Άρα αυτό που χρειαζόμαστε για σωστά και καθαρά χρώματα, είναι εκείνες οι "μύτες" που αναφέρεις, να είναι κατά το δυνατόν λεπτές και τοποθετημένες στη σωστή φασματικά συχνότητα. Η ιδανική συμπεριφορά θα είναι αυτή του LASER, όταν κάποια στιγμή αρχίσει να χρησιμοποιείται στους προβολείς: εκεί θα έχουμε ουσιαστικά μονοφασματική πηγή εκπομπής και τα τρία πρωτεύοντα θα είναι κάθετες γραμμές στο φασματικό διάγραμμα!

Η παρανόηση ότι το "γεμάτο" φάσμα του Xenon υπερέχει, προκύπτει μάλλον από τις αναλογικές προβολές με έγχρωμο πολυστρωματικό φιλμ, κάτι που βέβαια καμία σχέση δεν έχει με τους προβολείς.


ΥΓ Ο περιορισμός των 8 bit/κανάλι που προκύπτει από το υπάρχον HD υλικό, έχει τον αντίκτυπό του στις διαθέσιμες χρωματικές διαβαθμίσεις: είναι αυτός που προκαλεί πχ το posterization στις χρωματικές διαβαθμίσεις του ουρανού. Παρότι βέβαια αυτό δεν είναι ευθύνη των LED και συμβαίνει με όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες, θα ήθελα να δω LED controllers που να υποστηρίζουν 10 bit βάθους χρώματος και αντίστοιχο oversampling κατά την επεξεργασία του βίντεο από τον προβολέα.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Re: Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Κώστα η ψηφιακή πληροφορία της εικόνας που βλέπουμε, είναι κωδικοποιημένη κατά το RGB μοντέλο με βάθος χρώματος 8 bit ανά κανάλι. Αυτό σημαίνει ότι το χρώμα οποιασδήποτε κουκκίδας (pixel) από τις 1080Χ1920 που σχηματίζουν τη HD εικόνα, προκύπτει από τη σύνθεση των πρωτευόντων, δηλαδή του καθαρού κόκκινου, πράσινου και μπλε χρώματος. Τα 8 bit βάθους χρώματος σημαίνουν ότι κάθε χρώμα μπορεί να πάρει μια τιμή από το 0 (δηλ. καθόλου) μέχρι 255 (δηλ. πλήρης ένταση). Με τη μίξη των τριών πρωτευόντων σε διάφορες αναλογίες, προκύπτουν όλες οι ενδιάμεσες χρωματικές χροιές.

Άρα αυτό που χρειαζόμαστε για σωστά και καθαρά χρώματα, είναι εκείνες οι "μύτες" που αναφέρεις, να είναι κατά το δυνατόν λεπτές και τοποθετημένες στη σωστή φασματικά συχνότητα. Η ιδανική συμπεριφορά θα είναι αυτή του LASER, όταν κάποια στιγμή αρχίσει να χρησιμοποιείται στους προβολείς: εκεί θα έχουμε ουσιαστικά μονοφασματική πηγή εκπομπής και τα τρία πρωτεύοντα θα είναι κάθετες γραμμές στο φασματικό διάγραμμα!

Η παρανόηση ότι το "γεμάτο" φάσμα του Xenon υπερέχει, προκύπτει μάλλον από τις αναλογικές προβολές με έγχρωμο πολυστρωματικό φιλμ, κάτι που βέβαια καμία σχέση δεν έχει με τους προβολείς.
Ακριβώς... :444:

ΥΓ Ο περιορισμός των 8 bit/κανάλι που προκύπτει από το υπάρχον HD υλικό, έχει τον αντίκτυπό του στις διαθέσιμες χρωματικές διαβαθμίσεις: είναι αυτός που προκαλεί πχ το posterization στις χρωματικές διαβαθμίσεις του ουρανού. Παρότι βέβαια αυτό δεν είναι ευθύνη των LED και συμβαίνει με όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες, θα ήθελα να δω LED controllers που να υποστηρίζουν 10 bit βάθους χρώματος και αντίστοιχο oversampling κατά την επεξεργασία του βίντεο από τον προβολέα.
Δεν θα μας δώσει κάτι ουσιαστικό, πέρα από dimming σε περισσότερα βήματα, ένας LED controller στα 10 bit, φίλε MaxHeadroom, καθώς ο έλεγχος των χρωματικών διαβαθμίσεων γίνεται από το DMD και όχι από τα LED. Και τα σημερινά DMD χειρίζονται ούτως ή άλλως την προς προβολή πληροφορία υπερδειγματιζμένη στα 10 bit.

Το "posterization" από το οποίο "πάσχουν" τα μέσα προβολής ψηφιακού χειρισμού του φωτός, γνωστό και ως dynamic false contouring, αποτελεί τεχνούργημα του τρόπου δημιουργίας των διαβαθμίσεων μέσω της χρονικής διαδοχής με τη χρήση υποπεδίων και εμφανίζεται μόνο σε κινούμενη εικόνα, ενώ η αντίληψή του επηρεάζεται και από εξατομικευμένη διαφοροποιήση στην ευαισθησία του αμφιβληστροειδούς στο φαινόμενο.

Για να μην υπάρχει καθόλου posterization, θα έπρεπε ο ελεγκτής του DMD να διαθέτει προ-προγραμματισμένες 1024 σωστά χρονισμένες αλληλουχίες ανοιγοκλεισίματος των καθρεφτών, κάτι που τεχνολογικά δεν έχει επιτευχθεί ακόμα, οπότε αρκούμαστε στην αύξηση του αριθμού των υποπεδίων για το ίδιο βάθος χρώματος, ώστε η επίπτωση του dynamic false contouring να γίνεται μικρότερη.

Περισσότερα και εδώ.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Ναι αυτό είχα στο μυαλό μου Γιάννη, το dimming κάθε LED σε περισσότερα βήματα. Έχεις απόλυτο δίκιο βέβαια, είναι πολλοί οι κρίκοι της αλυσίδας του βάθους χρώματος, με πρώτο και σημαντικότερο την αρχική πληροφορία του διαθέσιμου υλικού...
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.251
Reaction score
1.161
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Που νομίζω δεν υπάρχει ούτε στα BLUE RAY δισκάκια! παρ'οτι έχουμε τα προβόλια μεγαλύτερο βάθος χρώματος δεν θα δούμε!
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Δεν είναι ακριβώς έτσι Ηλία...

Μία οθόνη απεικόνισης με βάθος χρώματος 8bit ανά συνιστώσα, θα μπορεί να δώσει όλες τις αυθεντικές αποχρώσεις μίας πηγής με το ίδιο βάθος σε ένα πολύ στενό εύρος ρυθμίσεων.

Ενώ μία οθόνη απεικόνισης με μεγαλύτερο βάθος χρώματος, θα ικανοποιήσει την απόλυτη πιστότητα των 8bit ανά συνιστώσα πηγών με μεγαλύτερη άνεση και κάτω από διάφορες συνθήκες.

Συν τοις άλλοις, σε μέσα απεικόνισης "ψηφιακού χειρισμού του φωτός", ο υπερδειγματισμός, μαζί με την αύξηση του αριθμού των υποπεδίων, βοηθάει στην μείωση του φαινομένου dynamic false contouring...
 

Μηνύματα
2.488
Reaction score
382
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Εαν δεν κανω λαθος η τιμη του στην Αγγλια ειναι £14950. Θα ρωτησω απο Δευτερα να δω τι γινεται. Σε μια παρουσιαση που ειχε κανει η Sim2 ειχα δει το μηχανημα να παιζει μερικα λεπτα.
C3X Lumis δεν ειναι παντως.

Σε 2-3 χρονια σιγουρα θα δουμε πολλα.
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Re: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Δεν είναι ακριβώς έτσι Ηλία...

Μία οθόνη απεικόνισης με βάθος χρώματος 8bit ανά συνιστώσα, θα μπορεί να δώσει όλες τις αυθεντικές αποχρώσεις μίας πηγής με το ίδιο βάθος σε ένα πολύ στενό εύρος ρυθμίσεων.

Ενώ μία οθόνη απεικόνισης με μεγαλύτερο βάθος χρώματος, θα ικανοποιήσει την απόλυτη πιστότητα των 8bit ανά συνιστώσα πηγών με μεγαλύτερη άνεση και κάτω από διάφορες συνθήκες.

Συν τοις άλλοις, σε μέσα απεικόνισης "ψηφιακού χειρισμού του φωτός", ο υπερδειγματισμός, μαζί με την αύξηση του αριθμού των υποπεδίων, βοηθάει στην μείωση του φαινομένου dynamic false contouring...


Προσπαθώντας να «διαβάσω» και να ερμηνεύσω όσο μπορώ το τεστ των Γερμανών για τον Mico, έχω μπερδέψει κυριολεκτικά τα μπούτια μου, μια και τα γερμανικά μου είναι απλώς ανύπαρκτα! Οπότε Δημήτρη Headroom και Γιάννη (JL), βοηθήστε για να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο!

Ας ξεκινήσουμε από το on/off contrast. Οι Γερμανοί δίνουν τα εξής νούμερα:

Abstand Min Max
Kontrast nativ 2200:1 2600:1
Kontrast dynamisch 12500:1 10800:1
Lichtleistung max (Lumen) 530 570

Καταρχήν, τι εννοούν οι Γερμανοί όταν λένε «φυσικό» και «δυναμικό» κοντράστ; Δεν εννοούν όπως φαντάζομαι, την ενεργοποίηση ή όχι του ντιμαρίσματος των LED; Και αν εννοούν αυτό, πού στο διάβολο πήγε το «άπειρο» on/off contrast του Jason Turk;!

Υποτίθεται ότι τόσο ο Jason Turk όσο και ο Cold machine δεν μπόρεσαν καν να πάρουν μέτρηση του μαύρου, όσο κοντά κι αν πλησίασαν τα φωτόμετρά τους στον φακό του προβολέα, άρα λοιπόν το θεωρητικό on/off contrast του προβολέα εμφανίζεται ως άπειρο. Πώς το cine4home μας εμφανίζει εδώ τα πολύ μέτρια νούμερα του 12.500 και 10.800:1 on/off contrast, σαν τα μέγιστα που μπορεί να πετύχει ο προβολέας;! Μου διαφεύγει κάτι βρε παιδιά; :118:

Αναρωτιέμαι επίσης γιατί οι Γερμανοί δεν δίνουν πουθενά (εγώ τουλάχιστον δεν κατάφερα να την εντοπίσω), μέτρηση του ANSI contrast! Είναι δυνατόν να μην θεωρούν την μέτρηση του ANSI contrast σημαντική;! Θα τρελαθώ εντελώς!...

Για το θέμα της ψύξης των LED, που πολύ σωστά έθιξε ο Δημήτρης Headroom. Αν υποθέσουμε ότι η μέγιστη διάρκεια ζωής των LED φτάνει τις 50.000 ώρες, όπως αναφέρει η PhlatLight, αλλά αυτό στηρίζεται στο ότι τα LED διατηρούν μετά από 50.000 ώρες λειτουργίας το 70% της αρχικής τους φωτεινότητας, και μάλιστα χάνουν την φωτεινότητά τους με γραμμική συμπεριφορά, τότε μιλάμε για απώλεια φωτεινότητας 1% για κάθε 1.666 ώρες λειτουργίας περίπου! Απλά τέλεια, δεν υπάρχει κανένα ανθρώπινο μάτι που να είναι σε θέση να αντιληφθεί τέτοια απώλεια φωτεινότητας με το πέρασμα του χρόνου…

Όσον αφορά το gamma, αυτό που βλέπω από τα σχεδιαγράμματα, είναι τρεις καμπύλες που απέχουν αρκετά από το ιδανικό. Και το χειρότερο είναι ότι τείνουν να πάρουν φιδίσια μορφή... :121:

Όσον αφορά το χρώμα και τις χρωματικές διαβαθμίσεις, καταρχήν οφείλω να παραδεχτώ ότι κι εγώ ερμήνευα, κατά πως φαίνεται, με λάθος τρόπο τα διαγράμματα του φασματογράφου. Θεωρούσα δηλαδή, ότι όσο πλατύτερες οι τρεις στήλες των τριών βασικών χρωμάτων, τόσο το καλύτερο! :137:

Χωρίς να αμφισβητώ την θεωρία που ανέπτυξε ο Δημήτρης Headroom, που λέει ότι οι τρεις στήλες των τριών βασικών χρωμάτων πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λεπτότερες και τοποθετημένες στη σωστή φασματική συχνότητα, δεν μπορώ από την άλλη μεριά και να αρνηθώ όσα είδαν τα ματάκια μου, από τις θεάσεις του VPL200 με τη λάμπα XENON!

Τα μάτια μου δηλαδή, μου έλεγαν αναμφισβήτητα όσα υποστηρίζει και ο Κώστας Κεφάλας, ότι δηλαδή ο VPL200 παρουσίαζε μακράν τις πλουσιότερες χρωματικές διαβαθμίσεις από οποιαδήποτε λάμπα UHP έχω δει μέχρι σήμερα. Σε σύγκριση π.χ., με τον δικό μου Sharp 21000, και παρόλο που ο Sharp που φοράει λάμπα SHP και έχει μεγάλο χρωματικό τρίγωνο, έχω την εντύπωση ότι ο VPL200 παρουσιάζει πολλές κλάσεις επάνω πλουσιότερες χρωματικές διαβαθμίσεις, δηλαδή ο Sharp μου δίνει πολλές φορές την εντύπωση του συμπιεσμένου χρώματος, ενώ αντίθετα ποτέ δεν είδα κάτι τέτοιο στον VPL200.

Αυτό θα μπορούσα να το συσχετίσω μόνο με αυτό που αναφέρει ο Γιάννης JL περί της επεξεργασίας του χρώματος. Ότι δηλαδή, όλοι οι DLP προβολείς με LED που έχουν κυκλοφορήσει έως σήμερα, φοράνε τους ίδιους drivers της OSRAM που είναι οχτάμπιτοι, άρα μπορούν να αποδώσουν περίπου 16.500.000 χρωματικές διαβαθμίσεις στον μέγιστο βαθμό.

Η ανθρώπινη όραση όμως, μπορεί σαφέστατα να διαχωρίσει πολύ περισσότερες από 16.500.000 χρωματικές διαβαθμίσεις, έτσι δεν είναι; Από την άλλη μεριά, βεβαίως θα μου πείτε ότι τα Blu-ray δισκάκια είναι γραμμένα με οχτάμπτιτη χρωματική πληροφορία.

Τεχνικά, δεν μπορώ να ερμηνεύσω αυτή τη στιγμή την ανωτερότητα στο βάθος χρώματος, που σαφέστατα μου έδινε ο VPL200 με τη λάμπα XENON. Μπορεί και να κάνω λάθος, αλλά στα μάτια μου η υπεροχή αυτή είναι σαφέστατη απέναντι σε όλες ανεξαιρέτως τις λάμπες UHP/SHP που έχω δει έως σήμερα… :121:
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Παναή με κάνεις να επαναλαμβάνομαι, αλλά έχε χάρη που σου έχω... αδυναμία: :142:

1) Το έχουμε ξαναπεί: ξέχνα το On/Off contrast που ήξερες. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι αυτό που τα LED αντικαθιστούν στην παρούσα φάση, είναι μόνο η πηγή του φωτός. Όσο η καρδιά της τεχνολογίας παραμένει η σύνθεση της εικόνας εξ ανακλάσεως στο matrix του DMD, το εγγενές κοντράστ με τα LED να δουλεύουν σε σταθερή ισχύ, δε μπορεί να είναι μεγαλύτερο από αυτό του DMD -που ακόμα και για το DarkChip4 δεν είναι ιδιαίτερα ψηλό.
Αναγκαστικά -κι ευτυχώς- λοιπόν μπαίνουν στο παιχνίδι οι δυναμικές μέθοδοι ελέγχου της φωτεινότητας. Οι προβολείς με λάμπες HID (Xenon και παραλλαγές της UHP), είχαν ουσιαστικά σταθερό φωτεινό "γκάζι" κατά τη λειτουργία τους και το πολύ-πολύ μια ίριδα που δούλευε με… συρματόσχοινο, για να το ρεγουλάρουν κάπως.
Αντίθετα, οι LED έχουν πολλά επίπεδα "γκαζιού", τα οποία ρυθμίζουν μέσω… fly-by-wire: ο έλεγχός τους γίνεται δυναμικά και ακαριαία, ανάλογα με το APL ακόμα και του συγκεκριμένου frame της εικόνας. Το θέμα είναι αν ο έλεγχος αυτός θα γίνεται αντιληπτός με τρόπο ενοχλητικό. Τούτο εξαρτάται βέβαια από την ποιότητα του προγραμματισμού που έχει γίνει και από το πόσο επιθετική είναι η προσέγγιση.

Στην ήπια ρύθμιση (όπου το εγγενές contrast τετραπλασιάζεται) οι reviewers του Mico 50 αναφέρουν εξαιρετικά φυσική διαχείριση της φωτεινότητας -καμία σχέση με τις αργές κι ενοχλητικές μηχανικές ίριδες, που προκαλούσαν αυξομειώσεις φωτεινότητας στην εικόνα κατά τη μετάβαση από τα φωτεινά στα σκοτεινά πλάνα και το αντίστροφο.
Ο Mico 50 φέρεται από την κατασκευάστρια εταιρεία να έχει ονομαστικό λόγο αντίθεσης της τάξης του 100.000:1. Προσωπικά δε μου λέει και πολλά αυτό από μόνο του, ακριβώς γα το λόγο που προανέφερα: οι γερμανοί αναφέρουν για το Vivitek H9080FD -που μοιράζεται τα ίδια LED και controller με το Mico 50- να έχει τρεις ρυθμίσεις, που αποδίδουν contrast 10.500:1, 23.100:1 και "άπειρο". Το τελευταίο προορίζεται μάλλον για τους εύκολα εντυπωσιαζόμενους reviewers και αναφέρεται να εμφανίζει ορατές διακυμάνσεις φωτεινότητας -και μάλιστα διαφορετικές ανά κανάλι, κάτι που οδηγεί σε στιγμιαίους χρωματισμούς περιοχών της εικόνας. Για το Mico 50 δεν αναφέρουν κάτι όμως και θα είχε ενδιαφέρον να ξέραμε τι ισχύει.

2) Οι καμπύλες τύπου “S” είναι τυπικές για προβολείς με δυναμικό έλεγχο φωτεινότητας της εικόνας. Μάλλον και το Gamma είναι μια έννοια που θα πρέπει να αναθεωρήσουμε στους προβολείς, τουλάχιστον με τον τρόπο που το ξέραμε: οι μετρήσεις από διαδοχικές γκρι κάρτες δεν έχουν πλέον νόημα, όπως δεν έχει νόημα και η χρήση του προβολέα με το δυναμικό έλεγχο απενεργοποιημένο.

3) Δε νομίζω να υποστήριξε κανείς ότι οι Xenon είναι χειρότερες από τις UHP και τις παραλλαγές τους. Αυτό όμως συμβαίνει κυρίως λόγω του πόσο κακές είναι φασματικά οι δεύτερες. Το "γεμάτο" φάσμα των Xenon δεν προσφέρει κανένα πλεονέκτημα, καθώς οτιδήποτε άλλο από τις τρεις επιθυμητές συχνότητες RGB φωτός είναι σκουπίδι, που θα πρέπει να φιλτραριστεί και να αποδοθεί στο περιβάλλον ως θερμότητα.
Παρεμπιπτόντως, εδώ θα βρεις το τεστ του Vivitek H9080FD από το αγγλόφωνο cine4home, όπου (στην παράγραφο Gamut) φαίνεται ότι τα LED έχουν πολύ ευρύτερη χρωματική παλέτα από τις Xenon. Όχι ότι σημαίνει και κάτι ιδιαίτερο αυτό, πέρα από μεγαλύτερο... headroom :137: για ρυθμίσεις και για μελλοντικά, ευρύτερα χρωματικά πρότυπα.


Πρέπει να καταλάβουμε ότι έχουμε περάσει πλέον ανεπιστρεπτί σε μια νέα εποχή όσον αφορά την τεχνολογία των προβολέων, που προσφέρει εξαιρετικές νέες δυνατότητες και αναθεωρεί πολλά από εκείνα που ξέραμε γι’ αυτούς. Το μόνο που μένει πλέον, είναι η -αναπόφευκτη- πτώση των τιμών.
 


Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Δημήτρη, σε ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις.

Σχετικά με το gamma, οι Άγγλοι αναφέρουν για τον Vivitek:

The adaptive gamma compensation has unfortunately not reached perfection yet.


Σε πλήρη αντίθεση όμως, οι Γερμανοί έχουν βάλει αυτή την καμπύλη του gamma για τον Vivitek στο preset του gamma film, η οποία δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει κανένα σοβαρό πρόβλημα:






Μπορεί, βεβαίως, αυτή η καμπύλη να μετρήθηκε με όλα τα «γκάζια», όπως λες κι εσύ, του ντιμαρίσματος των LED απενεργοποιημένα. Δεν το γνωρίζω αυτό, μια και όπως έχω ξαναπεί τα γερμανικά μου είναι απλώς ανύπαρκτα!

Κοίτα όμως εδώ τις αντίστοιχες καμπύλες του Mico 50 που ανέβασαν επίσης οι Γερμανοί: η πρώτη καμπύλη απεικονίζει το preset του gamma 2,2. Και πάλι δεν είμαι σε να γνωρίζω σε ποια ακριβώς θέση του Dynamic Black (φαντάζομαι με αυτό ότι εννοούν τα «γκάζια» στο ντιμάρισμα των LED), μετρήθηκε η συγκεκριμένη καμπύλη. Όπως βλέπεις, τείνει μόνο καμπύλη να μην θυμίζει! :137:






Ενώ ακριβώς από κάτω, βάζουν και άλλη καμπύλη που την ονομάζουν preset του gamma 2,2 Dynamic Black, όπου τα πράγματα χειροτερεύουν περαιτέρω, μια και το gamma είναι σκοτεινότερο από την αναφορά μέχρι το 30% φωτεινότητα, ενώ από το 35% περίπου και πάνω μέχρι το 90% είναι φωτεινότερο από την αναφορά, ενώ τέλος από το 90% μέχρι το 100% είναι περίπου πάνω στην αναφορά, παίρνοντας πλέον καθαρή φιδίσια μορφή.






Γράφεις:
2) Οι καμπύλες τύπου “S” είναι τυπικές για προβολείς με δυναμικό έλεγχο φωτεινότητας της εικόνας.

Μπορεί να είναι μεν τυπικές, αλλά ευτυχώς υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις, όπως μας έδειξε η Sony με τους VPL80, αλλά κυρίως με τον VPL85: τα εντελώς φιδίσια και αστεία gamma του VPL200 αποτέλεσαν οριστικά παρελθόν, μια και οι μηχανικοί της Sony βρήκαν τη μαγική συνταγή για να βελτιώσουν τη συμπεριφορά της δυναμικής ίριδας. Να σου θυμίσω εδώ την καμπύλη του gamma που μετρήσαμε στον preset του gamma 5 που μετρήσαμε στον VPL85:

preset 5, δυναμική ίριδα
10IRE 2,43
20IRE 2,41
30IRE 2,38
40IRE 2,39
50IRE 2,38
60IRE 2,41
70IRE 2,43
80IRE 2,49
90IRE 2,23
Μέσος όρος: 2,39

Όπως βλέπεις, έχουμε μια πολύ καλή καμπύλη του gamma, αρμονικά σκοτεινότερη από την αναφορά για τους ευνόητους λόγους που έχουμε αναφέρει πολλές φορές, πλην του 90% φωτεινότητα, όπου ξαφνικά τείνει προς το φωτεινότερο. Κανέναν δεν θα ενοχλήσει στην πράξη αυτό το μικρό ψεγάδι στην καμπύλη του gamma του VPL85 ανάμεσα στο 90% και στο 100% φωτεινότητα, η πληροφορία που αντιλαμβανόμαστε στις ταινίες ανάμεσα στο 90% και 100% φωτεινότητα είναι ελάχιστη και πολύ δύσκολα αποκωδικοποιήσιμη από την ανθρώπινη όραση.

Επίσης γράφεις:
Μάλλον και το Gamma είναι μια έννοια που θα πρέπει να αναθεωρήσουμε στους προβολείς, τουλάχιστον με τον τρόπο που το ξέραμε: οι μετρήσεις από διαδοχικές γκρι κάρτες δεν έχουν πλέον νόημα…

Πώς ακριβώς θα αναθεωρήσουμε την έννοια του gamma, μπορείς να μου εξηγήσεις;! Και για ποιους ακριβώς λόγους, οι μετρήσεις του gamma με τις γκρι κάρτες δεν έχουν νόημα;! Επειδή κάποιοι από τους πρώτης γενιάς DLP προβολείς με LED αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με το gamma τους, εμείς θα πρέπει να σταματήσουμε να μετράμε το gamma;!

Τα ίδια ακριβώς, και μάλιστα πολύ χειρότερα προβλήματα, αντιμετώπισαν οι συμβατικοί προβολείς με UHP/XENON λάμπες, στις πρώτες προσπάθειες υλοποίησης της δυναμικής ίριδας. Θυμόμαστε όλοι πολύ καλά τις καμπύλες του gamma στον Sony Ruby, που μόνο αχαλίνωτα γέλια μπορούσαν να προκαλέσουν! :204:

Είδαμε αργότερα, τις επίσης αστείες καμπύλες του gamma στον Sony VPL200. Ξαφνικά όμως ήρθε ο VPL80, ανατρέποντας τα πάντα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά σχετικά αρμονικές καμπύλες του gamma με την δυναμική ίριδα ενεργοποιημένη, όχι μεν τέλειες, αλλά πολλές κλάσεις βελτιωμένες σε σχέση με τους προκατόχους του. Και έρχεται μετά ο VPL85, για να κάνει ακόμη κάποια περαιτέρω βήματα βελτίωσης στην καμπύλη του gamma, τουλάχιστον στο preset του gamma 5 που μετρήσαμε.

Θυμάσαι μήπως τις πρώτες υλοποιήσεις των plasma τηλεοράσεων πριν από κάμποσα χρόνια, και τις καμπύλες του gamma που παρουσίαζαν;! Όχι απλώς ήταν αστείες, όχι απλώς ήταν για να τις κλαίνε οι ρέγγες, δεν υπάρχουν καν λέξεις για να τις περιγράψουν! Για πολλά χρόνια, η καμπύλη του gamma αποτελούσε την σοβαρότερη «αχίλλειο πτέρνα» των plasma τηλεοράσεων έναντι των τηλεοράσεων LCD. Ακόμα και σήμερα δεν έχουν καταφέρει να παρουσιάσουν «τέλειες» καμπύλες του gamma, έχουν βελτιωθεί όμως ολόκληρα έτη φωτός σε σχέση με τις πρώτες υλοποιήσεις!

Επίσης γράφεις:
…όπως δεν έχει νόημα και η χρήση του προβολέα με το δυναμικό έλεγχο απενεργοποιημένο.

Συμφωνώ, αλλά πάντα με προϋποθέσεις. Αν είναι ο δυναμικός έλεγχος να μου καταστρέφει την εικόνα σε κάποιους τομείς, να μην συγχωρείς πολύ, αλλά να μου λείπει το βύσσινο! Όπως τα βλέπω εγώ τα πράγματα λοιπόν, θα πρέπει απλά να περιμένω. Όπως γνωρίζεις πολύ καλά, είμαι λάτρης των τρισδιάστατων και κοντραστάτων σκοτεινών πλάνων, απλά δεν ζω χωρίς αυτά. Μισώ οποιοδήποτε πέπλο και φλατάρισμα ή ξεθώριασμα, ξέπλυμα βλέπω στην εικόνα. Όπως τα βλέπω λοιπόν τα πράγματα μέχρι στιγμής, οι πρώτες υλοποιήσεις των DLP με LED, δεν είναι σε θέση να κοιτάξουν στα μάτια, όσον αφορά τη δυναμική περιοχή τουλάχιστον, τις κορυφαίες υλοποιήσεις των τρίτσιπων SXRD και DILA προβολέων, όπως ο VPL85 κτλ. Απλά λοιπόν, στέκομαι στην γωνία και περιμένω.

Οι εποχές που ήμουν early adopter Δημήτρη μου, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί! Αυτό που ξέρω σίγουρα, είναι ότι παίζω με έναν προβολέα στο σαλόνι μου, τον Sharp 21000, που στο preset του gamma standard, μου δίνει μία καμπύλη του gamma απλά τέλεια στο High Contrast Mode, με μέσο όρο 2,25, σύμφωνα τουλάχιστον με τις μετρήσεις του CA813! Δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση, να συμβιβαστώ με τίποτε λιγότερο από αυτό σε μία μελλοντική μου αγορά! :126:

Θα περιμένω λοιπόν υπομονετικά να ωριμάσει η τεχνολογία των LED στους DLP. Ο επόμενος προβολέας μου, θα πρέπει να αποδίδει μία δυναμική περιοχή τουλάχιστον 100.000:1 on/off contrast -με ντιμάρισμα, χωρίς ντιμάρισμα, δεν μου καίγεται καρφάκι- ενώ ταυτόχρονα δεν θα πρέπει να μπορώ να εντοπίζω με τα ματάκια μου οποιαδήποτε π@π@ριά στην εικόνα, όπως συμπιέσεις και αυξομειώσεις φωτεινότητας κτλ. Θα πρέπει επίσης να αποδίδει πολύ πάνω από 1.000 έως 1.500:1 ANSI contrast στο πατερνάκι-σκακιέρα 4x4. Στην καμπύλη του gamma δεν υπάρχει περίπτωση να συμβιβαστώ με τίποτε λιγότερο από την απλά τέλεια καμπύλη του Sharp 21000 που έχω ήδη. Για το χρώμα, κατά πώς φαίνεται, δεν έχουμε πρόβλημα, τα LED φαίνεται ότι χτυπάνε ήδη την απόλυτη κορυφή από τις πρώτες κιόλας υλοποιήσεις τους. :126:
 

Μηνύματα
22.268
Reaction score
15.543
Απάντηση: SIM2 Grand Cinema MICO 50 Led Projector

Δε νομίζω να υποστήριξε κανείς ότι οι Xenon είναι χειρότερες από τις UHP και τις παραλλαγές τους. Αυτό όμως συμβαίνει κυρίως λόγω του πόσο κακές είναι φασματικά οι δεύτερες. Το "γεμάτο" φάσμα των Xenon δεν προσφέρει κανένα πλεονέκτημα, καθώς οτιδήποτε άλλο από τις τρεις επιθυμητές συχνότητες RGB φωτός είναι σκουπίδι, που θα πρέπει να φιλτραριστεί και να αποδοθεί στο περιβάλλον ως θερμότητα.
Παρεμπιπτόντως, εδώ θα βρεις το τεστ του Vivitek H9080FD από το αγγλόφωνο cine4home, όπου (στην παράγραφο Gamut) φαίνεται ότι τα LED έχουν πολύ ευρύτερη χρωματική παλέτα από τις Xenon. Όχι ότι σημαίνει και κάτι ιδιαίτερο αυτό, πέρα από μεγαλύτερο... headroom :137: για ρυθμίσεις και για μελλοντικά, ευρύτερα χρωματικά πρότυπα.


Πρέπει να καταλάβουμε ότι έχουμε περάσει πλέον ανεπιστρεπτί σε μια νέα εποχή όσον αφορά την τεχνολογία των προβολέων, που προσφέρει εξαιρετικές νέες δυνατότητες και αναθεωρεί πολλά από εκείνα που ξέραμε γιʼ αυτούς. Το μόνο που μένει πλέον, είναι η -αναπόφευκτη- πτώση των τιμών.
Αλιμονο αν ελεγε καποιος οτι ειναι χειροτερες η ΧΕΝΟΝ Δημητριε.....:116:
Εξαλλου και οι Γερμανοι γι'αυτο την κοντραραν με UHP και οχι με την ΧΕΝΟΝ.......

Απλα αυτες(ΧΕΝΟΝ) τις κανεις οτι θες .....!!!!!
Το τριγωνο που βγαζουν το καλυπτουν ολο και ετσι μπορεις να εχεις ακριβεια στις ρυθμισεις.....
Οποτε ειναι στην ευχερια αυτου που θα ρυθμιση να την βαλει οπου θελει χρωματικα......
Καλυπτη το γνωστο μας τριγωνο τελεια + αυτο που παιζει ο κινηματογραφος......:116:
Το υπολοιπο μπορει να το πετας,αλλα δεν μας εδιαφερει.....
Εξαλλου το ιδιο ισχυει και για τα led...

Τωρα η ευρητερη χρωματικη παλετα των δυο ειναι σχετικη,μιας και αυτα που καλυπτη η ΧΕΝΟΝ δεν μπορει να τα καλυψη το led και το αναποδο......
Το θεμα ειναι οτι και οι δυο δειχνουν να καλυπτουν αυτο που θελουμε στην θεωρια......Στην πραξη ισχυει για την XENON μιας και το φασμα της το κανεις οτι θελεις.....για τα led ακομα δεν ξερουμε...(εγω) ειδωμεν......
Απο οτι ειδα τα τριγωνα των γερμανων ειναι εκτος ακριβειας..!!!

Και αλλοι προβολεις δειχνουν μεγαλυτερα τριγωνα απο το κανονικο αλλα στην πραξη δεν μπορουν να κατσουν σωστα στο τριγωνο....!!!!!!

Αυτο που μπορεις να πεις για τις ΧΕΝΟΝ ειναι η πτωση τους.....εκει μαλιστα..!!!!

Καλη ειναι η νεα τεχνολογια και την θελουμε ολοι αλλα μην βιαζομαστε .....ειναι κακο να λεμε πραγματα χωρις να ειμαστε σιγουροι........Παντως μονο και μονο απο θεμα χρονου ζωης αξιζει το led .....

Και με μια πρωτη ματια απο αυτα που μου διαβασε ο πιτσιρικας βλεπω οι ταινιες στον sim να ειναι ολιγων Ολυμπιακος....:137:
Αλλα η sim ετσι ηταν ανεκαθεν...ε Αντριους..?

Ειδωμεν......

Τωρα σχετικα με το gamma......αστα να πανε...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.590
Μηνύματα
2.866.733
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top