To (fully) balanced or not to (fully) balanced?

Μηνύματα
30
Reaction score
96
Δεν έχω καταλάβει αυτή τη συζήτηση περί "fully balanced". Είδα το video του Paul McGowan περί fully balanced και εκεί το έχασα τελείως...
Τα balanced καλώδια σύνδεσης σκοπό έχουν να μεταφέρουν το σήμα σε δύο "κόπιες", μια εκτός φάσης από την άλλη, ώστε ότι έκθεση έχει το καλώδιο σε θόρυβο να μπορεί να εξαλειφθεί πλήρως μόλις φτάσει στον προορισμό του. Το μόνο που χρειάζεται ο δέκτης του σήματος είναι την μία κόπια του σήματος, καθαρισμένη.
Το να συζητάμε ότι και οι δύο συνιστώσες μεταφέρονται εντός του αποδέκτη (προενισχυτή, τελικό, κλπ) και υπόκεινται επεξεργασία μοιάζει περιττό και καταστροφικό. Τυπικά, απομονώνονται (συχνά με μετασχηματιστές, κάτι που οι high-end purists σιχαίνονται) τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο.

Εκεί που το χάνω τελείως είναι όταν η συζήτηση περί fully balanced μηχανήματα φτάνει να συζητά single ended ενισχυτές έναντι "balanced" (δηλαδή, τί ακριβώς; complimentary;) και dual mono ως συμμετρικά.

Τα XLR βύσματα, ειδικά αν είναι μεταλλικά και αξιοπρεπούς κατασκευής, είναι απίστευτα ανθετκτικά σε κακομεταχείριση και την αναμενόμενη φθορά σε επαγγελματικό περιβάλλον, από studio μέχρι PA και χώρους συναυλίας. Τα πατάς, τα κλωτσάς, τα πετάς και δεν παθαίνουν τίποτα. Απαραίτητες ιδιότητες σε κάποια από τα περιβάλλοντα, όχι τόσο σε ένα σαλόνι ή ιδιωτικό χώρο ακρόασης.

Η μεταφορά balanced σήματος έχει και αυτή τα οφέλη της, πολύ σημαντικά σε ένα μη ελεγχόμενο χώρο συναυλίας ή ακόμα και σε ένα studio όπου τα μηχανήματα κάθε είδους είναι πολλά. Σε ένα ιδιωτικό χώρο με 2-3 ενεργά μηχανήματα δεν θα έχουν να προσφέρουν κάτι τόσο σημαντικό αλλά αν κάποιος έχει πηγή και ενισχυτή που διαθέτουν XLR συνδέσεις, δεν έχει λόγο να μην τις χρησιμοποιήσει. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν μπορείς να κάνεις και αλλιώς, αν το μηχάνημα που θέλεις συνδέσεις παρέχει μόνο XLR (π.χ. active crossover). Πρέπει κανείς να δεί ένα τέτοιο σύστημα με 2 XLR εισόδου και 6 εξόδου για να διαπιστώσει πόσο ογκώδες είναι.
 

K

kimon

Guest
" Έτερος εξ ετέρου σοφός γίγνεται"
Είπα να γράψω δυο λόγια, όχι για να πάρω μέρος στο νταβαντούρι, αλλά για να να συμβάλω με τις λίγες γνώσεις μου στον φωτισμό κάποιων σημείων που ίσως μένουν σκοτεινά για κάποιον επισκέπτη του σάιτ.
1) Γιατί όχι βύσματα RCA phono;
Μα γιατί είναι παράδειγμα κακής σχεδίασης. Το χειρότερο είναι ότι κατά την διάρκεια της σύνδεσης (ή αποσύνδεσης) ο θετικός πόλος παραμένει συνδεδεμένος, ενώ η γείωση έχει αποσυνδεθεί πρώτη, κάτι πολύ ανθυγιεινό για ένα τελικό ενισχυτή, φερ' ειπείν.

2) Γιατί τα ενεργά ηχεία δεν έχουν αυξηθεί και πληθυνθεί και κατακυριεύσει τον κόσμο;

Σε μια συνέντευξη του Τόμλινσον Χόλμαν (Τomlinson Holman) είχα διαβάσει τα εξής:
"Μετά τον Β' π.π. η RCA στην Αμερική κατείχε όλη την τεχνολογία σχετικά με την αναπαραγωγή του ήχου. Οι άνθρωποί της, θέλοντας να δούν τις διαθέσεις του κοινού, έκαναν ένα πείραμα: έστησαν ένα κουτί με ένα μεγάφωνο να παίζει μουσική, κάτω από το οποίο υπήρχαν δύο περιστροφικά κουμπιά, και ζητούσαν από το κοινό να γυρίσει τα κουμπιά στην θέση που η μουσική του φαινόταν καλύτερη, καταγράφοντας τις προτιμήσεις των ακροατών. Τα κουμπιά δεν ήταν παρά ρυθμιστικά πρίμων και μπάσων και η πλειοψηφία αφαιρούσε πρίμα και μπάσα, κάνοντας τον ήχο να μοιάζει με αυτόν του ραδιοφώνου μεσαίων κυμάτων, επειδή έτσι είχαν συνηθίσει! Οι διεθύνοντες λοιπόν συμπέραναν ότι ο πολύς κόσμος δεν ενδιαφέρεται για υψηλή πιστότητα και δεν αξίζει να ασχοληθούν εμπορικά.

Υπήρχαν όμως κάποιοι φανατικοί που γνώριζαν ότι μπορεί κάποιος να πάρει καλύτερο ήχο, αλλά γνωστικά ήταν περιορισμένοι ο καθένας στον τομέα του (Πωλ Κλίπς, Σαούλ Μάραντζ, Εντ Βίλτσουρ, Τζόζεφ Γκράντο και άλλοι) και ίδρυσαν μικρές εταιρείες που κατασκεύαζαν πολύ συγκεκριμένα προϊόντα. Έτσι όμως οι καταναλωτές ταύτισαν (στην συνείδησή τους) την ποιότητα του ήχου με τις διακριτές συσκευές από διαφορετικές εταιρείες ".
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι λόγοι λιγότερο η περισσότερο σοβαροί, αλλά η δύναμη της συνήθειας είναι, νομίζω, ο βασικός.

Και μια σημείωση: Ο Αριστοτέλης (είχε πατέρα γιατρό, σημειωτέον) κάποτε ασθένησε και κάλεσε τον γιατρό. Αυτός, αφού τον εξέτασε, άρχισε να του δίνει οδηγίες για την θεραπεία. Ο φιλόσοφος τότε τον διέκοψε και του ζήτησε να μη τον αντιμετωπίζει σαν δούλο ή σαν βόδι, αλλά, αφού του εξηγήσει επακριβώς την διάγνωσή του, τότε να του υποδείξει την λογικά συνεπαγόμενη θεραπεία
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Εντάξει για νταβαντουρι πρόκειται αλλά..
Η ερώτηση τι είναι full balance δεν μπορεί να απαντηθεί με άλλο τρόπο.

Αν χρειάζεται,αν ακούγεται,αν μπορεί και σε ποιο βαθμο να εφαρμοστεί σε σύνθετα κυκλώματα,
Αυτά ας τα απαντήσει αυτός που θα κληθει να βάλει το χέρι στην τσέπη.
αλλά, αφού του εξηγήσει επακριβώς την διάγνωσή του, τότε να του υποδείξει την λογικά συνεπαγόμενη θεραπεία
Άντε τώρα να αποδείξεις στον Αριστοτέλη την λογικά συνεπαγόμενη θεραπεία...
 
Last edited:

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Πάντως, αυτό που λέει ( και υλοποιεί ) η Bryston είναι ξεκαθάρισμα στην είσοδο του ενισχυτή, οπότε η τελική ενίσχυση ναι μεν λειτουργεί single ended, αλλά παίρνει καθαρισμένο σήμα ( και πόση βρώμα να μαζέψει το σήμα μέσα στο κουτί του ενισχυτή ). Μια fully balanced υλοποίηση, πέραν του μεγάλου όγκου του μηχανήματος, σημαίνει ότι ο θόρυβος που ταξιδεύει μέσω των καλωδίων, ενισχύεται μαζί με το ωφέλιμο σήμα και στην έξοδο γίνεται η "σύγκριση" και το ξεκαθάρισμα ωφέλιμου ήχου και βρωμιάς. Αφού λειτουργεί σε πραγματική balanced κατάσταση, έστω και μέχρι την είσοδο, εμένα μου αρκεί.
Εε δεν είναι ακριβώς έτσι.
 










christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.131
Ιωαννη εξαπελυσε τα αστροπελεκια παραυτα
Ακους εκει να σου την λεει ο χερ ντοκτορ :sneaky: :rofl:
Κανονίστε να αρχίσω πάλι να γαυγίζω
απανωτους θα μας πουν πως ακουμε την μουσικη μας
Επιθεση εδω και τωρα
Με ντοκουμεντα και νασαι ευγενικος:boast:;):idk:
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Ιωαννη εξαπελυσε τα αστροπελεκια παραυτα
Ακους εκει να σου την λεει ο χερ ντοκτορ :sneaky: :rofl:

απανωτους θα μας πουν πως ακουμε την μουσικη μας
Επιθεση εδω και τωρα
Με ντοκουμεντα και νασαι ευγενικος:boast:;):idk:
Βρε τη μουσίτσα... Κοίτα τι κάνει ο κόσμος για λίγο θέαμα...
 




Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
8-)

μεγαλη μορφη βεβαια ο J.Balance των Coil βεβαιως..
Charlotte Ann, i do understand ....

Χαμος γινοταν με αυτον το 87 -88. Ζουσες ή παλι το εβαλες για να μας τριψεις στη μουρη τα γεραματα μας χα χα ?

Αυτοι και οι δυο τωρα διαβαζω ειναι (ηταν) παγανιστες ωχ .. Κατι ειχα ψιλιαστει και τοτε. Ο δευτερος επεσε απο το μπαλκονι λεει και σκοτωθηκε. Μεθυσμενος ηταν ή εκτελουσε κανα ritual ?

Θα βαλω να ακουσω το βραδυ , εχω τρεις δισκους του απο τοτε (βινυλια ε , μη φωναζεις). Εχω να τα ακουσω απο τοτε περιπου. ((Πικαπ τοτε 1985 Chuo Denki (C.E.C) ή αλλιως σκετο C.E.C. οπως θα το ξερετε σημερα, απο το τρανσπορτ στο οποιο ορκιζεται ο Romy. Eιχε υποσασi, παιζει ακομα ωραια το κακομοιρο. Τανκς. )). Ενισχυτης harman kardon HK ..... και Β&W DM .... ουτε θυμαμαι τους αριθμους, για να μη λες οτι δε λεω ονοματα συστηματος χα χα. Των 80'ς λεω. Λοιπον τα εχω δωσει στην αδερφη μου, παιζουν ακομα, με σεμεδακια φυσικα πανω και το ενα στη μια γωνια να κοιταει αλλου και το αλλο, προσεξε με, στην απεναντι διαγωνια γωνια να κοιτα και αυτο αλλου χα χα χα πολυ γελιο. Καμμια ζημια ουτε στα λαστιχα των 2 γουφερ 35 χρονια. Θολα και μουσικα τα B&W τοτε εβγαιναν.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.096
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top