Yamaha HS8 & Dynaudio 18S : It's only...Monophonic (but I like it)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
31cm πως σου φαίνονται;
10ιντσο κλειστού τύπου.
Ας δοκίμαζες και τη μια καμπίνα πάνω στην άλλη με τα μεγάφωνα προσανατολισμένα σε αντίθετες κατευθύνσεις...
Ο γράφων κατέθεσε απλώς ιδέα και δεν σκοπεύει να επεκταθεί πάνω σε αυτή.Έχει άλλα ΄΄ψάρια για τηγάνισμα΄΄.
Καθένας ενδιαφερόμενος έχει τη διακριτική ευχέρεια να πειραματιστεί κατά προτίμηση συνοδεία μετρήσεων πάνω στις παραμέτρους,αυτό εξάλλου θα ήταν το περίφημο... ΄΄ταξίδι΄΄.:wink:

Για να πάρεις πάντως άποψη μοτίβου στην απόκριση με εικόνα χωρίς πολλά λόγια,μπορείς να φορτώσεις την παρακάτω εφαρμογή:
Στις περιπτώσεις που πραγματεύεται η ιδέα,εφόσον οι καμπίνες τοποθετηθούν κολλητά ΄΄πλάτη με πλάτη΄΄ οι δύο διαστάσεις βάθους αθροισμένες συν το ήμισυ της πρόσοψης όπου είναι προσαρτημένο το εκάστοτε μεγάφωνο συνιστούν ανάλογον ανοικτής μπάφλας.Τα δεδομένα πάνω σε αυτό υπαγορεύουν την ύπαρξη οριακής συχνότητας όπου θα ισχύουν ακυρώσεις και στην εμπρόσθια εκπομπή.Εναλλακτική λύση τότε θα ήταν η τοποθέτηση των καμπινών με τα ακουστικά κέντρα των μονάδων απομακρυσμένα κατά μισό μήκος κύματος ως προς την τιμή που θ'αντιστοιχεί στην ορισθείσα συχνότητα αναφοράς,με τη χωροταξία να γίνεται παράλληλα και πιο απαιτητική...
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Στο παρακάτω:

1602917543521.png


Η πιο συχνή λύση που έχω δει είναι η πάνω αριστερά (προφανώς).

Μια εξαιρετική επίσης υλοποίηση καρδιοειδους που είχα δει σε ανοιχτό μπαρ και σας την είχα παρουσιάσει κάποτε (προ 10-ετιας και βάλε) ήταν με κολλητά πλάτη πλάτη τα σαμπ, με καμπίνες μεγάλου όγκου, αλλά πολύ μικρού βάθους, δούλευε τέλεια.

Καμπινες σαν αυτά τα pmc.


Βεβαίως, επειδή καταντανε ακριβά αυτά τα σπορ, διότι αγοράζεις δύο για να ακούς το ένα κι αυτό κουτσουρεμένο, νομίζω πως είναι πιο έξυπνο να επιλέγει κανείς κάτι τέτοιο:

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συγχωρείσαι για το τρολάρισμα,όχι λόγω βλακείας (είμαι βέβαιος ότι δεν είσαι βλαξ) ,αλλά επειδή φαίνεται κάποια ΄΄παντόφλα΄΄ να σου ψήνει συστηματικώς...το ψάρι στα χείλη. :sneaky:
Στο παρακάτω:

View attachment 183075

Η πιο συχνή λύση που έχω δει είναι η πάνω αριστερά (προφανώς).

Μια εξαιρετική επίσης υλοποίηση καρδιοειδους που είχα δει σε ανοιχτό μπαρ και σας την είχα παρουσιάσει κάποτε (προ 10-ετιας και βάλε) ήταν με κολλητά πλάτη πλάτη τα σαμπ, με καμπίνες μεγάλου όγκου, αλλά πολύ μικρού βάθους, δούλευε τέλεια.

Καμπινες σαν αυτά τα pmc.


Βεβαίως, επειδή καταντανε ακριβά αυτά τα σπορ, διότι αγοράζεις δύο για να ακούς το ένα κι αυτό κουτσουρεμένο, νομίζω πως είναι πιο έξυπνο να επιλέγει κανείς κάτι τέτοιο:

costas dEar,σαφώς και αποτελεί βέλτιστη λύση το να ξοδεύεσαι προμηθευόμενος εξειδικευμένες μονάδες για καθεμία εφαρμογή...Προτιμότερο να είμαστε πλούσιοι και υγιείς αντί φτωχοί και άρρωστοι....Η πρόκληση του γράφοντος όμως είναι να επιτυγχάνει στόχους χωρίς πλουσιοπάροχα μέσα,κάτι ανάλογο ενός..."survivor'' στην ερημική νήσο της υψηλής πιστότητας.:wink:

Πέραν αυτού και χάριν...ακριβολογίας,επισημαίνεται ότι στη δική μου τουλάχιστον εφαρμογή σε ό,τι αφορά στην πρόσθια εκπομπή θα ακούς νιώθοντας τον σχετικό αντίκτυπο και τις δύο μονάδες sub που θα έχεις πληρώσει,αφού ισχύει αθροιστική συμβολή των επιμέρους κυμάτων στη ζώνη αναφοράς και προς αυτήν την κατεύθυνση.Στη δε αντίθετη κατεύθυνση μπορεί να μην ακούς χονδρικώς τις μονάδες,σίγουρα όμως θ'ακούς όσα λεφτά και χρόνο σκέψης θα έχεις ξοδέψει.:wink:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Ο "αντίκτυπος" που λες, είναι πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό. Αφενός εξαρτάται από την συνολική επιφάνεια των μεγαφώνων, καθώς (εκτός των άλλων) προκαλούν πραγματική αύξηση στιγμιαίας πίεσης στο χώρο, αλλά αφετέρου ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο άκουσμα των φακ εβριθινγκ με γκεϊθάϊν μημουτοθυμίζεις.

Well done. ;)


ΥΓ. Σα τον "αντίκτυπο" δεν έχει. Φανταστικό και ανυπέρβλητης αξίας στοιχείο κάθε κρουστικου ήχου, που ακαριαία μας κάνει να νιώθουμε αυξημένη αληθοφάνεια στο άκουσμα. Είναι αυτό ακριβώς που λείπει από σκετους δορυφόρους με μικρής διαμέτρου μεγάφωνο μεσοχαμηλων.
Όταν υπάρχει ο αντίκτυπος, λίγο μας ενοχλεί η έλλειψη στο κάτω μέρος του φάσματος.
Όταν δεν υπάρχει, σίγουρα μας λείπει.
Όταν δεν υπάρχει, κι υπάρχει αφθονία στο κάτω μέρος του φάσματος, είναι χάλι μαύρο..

Πάντως είναι αρκετά εύκολο, αν και όχι στα επίπεδα του φακ εβριθινγκ. Οποιοσδήποτε οντιοφιλ τυπάς με τουλάχιστον ένα ζεύγος σαμπ, και μή μικροσκοπικούς δορυφόρους, δεν έχει θέμα, αρκεί να υφίσταται σωστή ευθυγράμμιση.
Για επίπεδα φακ εβριθινγκ θες 4-αδα σαμπ και απόλυτη ενσωμάτωση, ειδάλλως πάρε τα me να τελειώνεις..
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.136
Reaction score
26.695

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συμπληρώνεται ότι από το αρχικό στάδιο διεξαγωγής μετρήσεων επελέγη κεντρική συχνότητα για το βαθυπερατό φίλτρο στο μπροστινό sub με τιμή 110 Hz και στο πισινό με τιμή 90 Hz...

Καταρχάς η ΄΄ωμή΄΄ απόκριση πλάτους με τα δύο κανάλια να εκπέμπουν μαζί - όπως έχει προηγουμένως εξηγηθεί - χωρίς την παραμικρή ισοστάθμιση.Παρατηρούμε ότι η διαθέσιμη ενέργεια δίνει ευχέρεια για λήψη σε ανώτερη στάθμη αναφοράς.Οι υπέρμετρες κορυφώσεις σε στενή ζώνη αποτελούν θεμελιώδη και αρμονική συνιστώσα από ιδιοσυντονισμό του χώρου.Παρά το καρδιοειδές μοτίβο,η σύζευξη των δύο μονάδων λογαριάζεται ως μονό sub,οπότε δεν θα γινόταν αμοιβαία ακύρωση σε όλους ανεξαιρέτως...
1602921972053.png


Η εμπρόσθια απόκριση όπως διαμορφώνεται με συγκρατημένη εφαρμογή δύο μονάχα φίλτρων στο μπροστινό sub για ισοστάθμιση στις προβληματικές συχνότητες :
1602923833100.png


Και για να δούμε τώρα τι γίνεται ακριβώς πίσω από τη διάταξη :
1602924479385.png

Bazinga!
Παρατηρείται κιόλας ότι στο κάτω όριο όπου θα ισχύει υποχώρηση στην πρόσθια ακτινοβολία θα έρχεται τόνωση στην οπίσθια...
Ωστόσο, τα δύο 18ς έχουν όσο ένα τέτοιο:

;)
Το δίχως άλλο,μόνο που δεν γίνεται αυτό το μοναδικό τεμάχιο να...κοβόταν στη μέση γι άλλες εφαρμογές...Και δεν θα εξηγώ για πολλοστή φορά τους ιδιαίτερους λόγους που υποστηρίζω μικρότερες σε διαστάσεις αυτόνομες μονάδες...

Επιστρέφουμε στην πρόσθια εκπομπή για να δούμε επιδόσεις στον τομέα του χρόνου .

Καταρχάς η φασική απόκριση επί του sweet spot με τη διάταξη να εκπέμπει χωρίς δορυφόρους :
1602924965520.png


Και μαζί με τους δορυφόρους :
1602925757797.png


Μολονότι η απόκριση είναι εντελώς αδιόρθωτη,παρατηρούμε να υφίσταται περιορισμένο πλήθος από μεταπτώσεις φάσης στη διαδρομή του σήματος.
Group Delay :
1602926728689.png


ETC :
1602926831246.png


RT60 :
1602926904205.png


Spectrogram :
1602926987151.png


(Δεν περιγράφω άλλο...)

Έχουμε τελειώσει ; Όχι βέβαια...
 
Last edited:

Μηνύματα
215
Reaction score
336
tonis said:
31cm πως σου φαίνονται;
10ιντσο κλειστού τύπου.
Ας δοκίμαζες και τη μια καμπίνα πάνω στην άλλη με τα μεγάφωνα προσανατολισμένα σε αντίθετες κατευθύνσεις...

Να γινω λιγο σπασικλακι 😁😁😁😁😁
Ακομα και σε αυτην την τοποθετηση πρεπει να υπολογισουμε την αποσταση των πηνιων των μεγαφωνων
και να εφαρμοστει το delay !!!!


υπαρχουν αρκετες μεθοδοι ελεγχου τον χαμηλων συχνοτητων !!!
ΝΑΙ κυριοι ....μπορουμε να κατευθυνουμε τις χαμηλες συχνοτητες οπου θελουμε !!!!
πως ?????
με αρκετο αριθμο ηχειων χαμηλων συχνοτητων με συγκεκριμενη διαταξη και με το ''καταραμενο '' dsp 😁

παραδηγμα: συναυλια των Metallica σε αρενα . Το συγροτημα τοποθετητε στο κεντρο του γηπεδου,
το μπασο στο stage πρεπει να ειναι μειομενο , αλλα στις κερκιδες ......αυτο που πρεπει !!!:smg:!
Φανταστειτε το μπασο να εκπεμπεται σαν ενα ''ντονατ '''..................μονο στις κερκιδες !


tm array
1602965182727.png
1602965224782.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ας δοκίμαζες και τη μια καμπίνα πάνω στην άλλη με τα μεγάφωνα προσανατολισμένα σε αντίθετες κατευθύνσεις...

Να γινω λιγο σπασικλακι 😁😁😁😁😁
Ακομα και σε αυτην την τοποθετηση πρεπει να υπολογισουμε την αποσταση των πηνιων των μεγαφωνων
και να εφαρμοστει το delay !!!!


υπαρχουν αρκετες μεθοδοι ελεγχου τον χαμηλων συχνοτητων !!!
ΝΑΙ κυριοι ....μπορουμε να κατευθυνουμε τις χαμηλες συχνοτητες οπου θελουμε !!!!
πως ?????
με αρκετο αριθμο ηχειων χαμηλων συχνοτητων με συγκεκριμενη διαταξη και με το ''καταραμενο '' dsp 😁

παραδηγμα: συναυλια των Metallica σε αρενα . Το συγροτημα τοποθετητε στο κεντρο του γηπεδου,
το μπασο στο stage πρεπει να ειναι μειομενο , αλλα στις κερκιδες ......αυτο που πρεπει !!!:smg:!
Φανταστειτε το μπασο να εκπεμπεται σαν ενα ''ντονατ '''..................μονο στις κερκιδες !


tm array
Εποικοδομητική η συνδρομή,μη λησμονώντας πάντα ότι μας ενδιαφέρουν πρωτίστως οι διατάξεις που επιτρέπουν άνετη εφαρμογή σε κοινούς οικιακούς χώρους...Υπενθυμίζω επίσης ότι επέλεξα για τη δική μου εφαρμογή τη διάταξη μπροστινό-πισινό sub και όχι πάνω-κάτω δια τον απλούστατο λόγο ότι τα 18S έχουν τοποθετημένα τα μεγάφωνά τους στα πλαϊνά της καμπίνας.Ήταν κι ένας λόγος που επελέγησαν γι αγορά εξαρχής,αφού αυτή η αρχιτεκτονική εξασφαλίζει αμοιβαία εξουδετέρωση σε συντονισμούς των καμπινών.Το έχω πιστοποιήσει τοποθετώντας μέχρι και ποτήρι με νερό στην κορυφή της καμπίνας ενώ εξέπεμπε το sub σε υψηλότατες στάθμες...

Ακόμα όμως δεν έχουν ανοίξει όλες οι...σφραγίδες.Ο γράφων έχει μάθει να μην παρασύρεται από αρχικούς ενθουσιασμούς και ακόμα περισσότερο όταν αφορούν σε ακροαματικά ζητήματα.Επόμενο βήμα είναι λοιπόν τελικές βελτιώσεις στη συμπεριφορά του ηχοσυνόλου και κυρίως πάνω στο στοιχείο του χειροπιαστού αντικτύπου από τον παλμό των χαμηλών κι έξω από την περιορισμένη ζώνη του sweet spot...Για να μεγιστοποιηθεί αυτός πρέπει καθώς ανέρχεται η μέση συνεχόμενη στάθμη να είναι παράλληλα ελαχιστοποιημένες διάφορες ενοχλητικές παρεμβολές στις πρώτες οκτάβες...Επιστροφή λοιπόν σε μικρορυθμίσεις ως προς τις αποστάσεις μεταξύ των μονάδων και χρήση της τριάδας φίλτρων που παρέχει το λογισμικό του 18S.

Ιδού ενδεικτικές επιδόσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί πάντα υπό ρυθμισμένη ακόμα ευρύτερη αίσθηση αντικτύπου στην κεντρική ζώνη ακρόασης αλλά και πέραν αυτής σε εύλογες εννοείται εναλλακτικές τοποθεσίες για τον ακροατή :
1603016440921.png


ETC
1603017013337.png


RT60
1603017066963.png


Αποκαλυπτικό γράφημα εκείνο των παραμορφώσεων...Ενώ μένουν μηδαμινές στην κύρια ζώνη καρδιοειδούς μοτίβου,μεγιστοποιούνται ακριβώς στην κάτω ζώνη υποχώρησης :
1603017268232.png


Spectrogram:
1603017486050.png

Η παντελώς αδιόρθωτη Κρουστική,όπου η σύνδεση των δύο sub εν σειρά αποκαθιστά και την απόλυτη πολικότητα του σήματος - ικανοποιώντας έτσι και όσους πιθανώς να την αντιλαμβάνονταν ...

1603018464742.png


Ούτε τώρα όμως είμαστε τελειωμένοι...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για να υπάρχει πλήρης τεκμηρίωση της εκτέλεσης,δεν φτάνει να πιστοποιήσουμε τη βέλτιστη συνθήκη,αλλά χρειάζεται και ανάδρομη επιβεβαίωση εξετάζοντας αποκλίσεις από την πρώτη.

Η βέλτιστη τιμή χρονικής υστέρησης για το πισινό sub είχε υπολογιστεί θεωρητικώς σε ένα επιπλέον τέταρτο μήκους κύματος ως προς τη συχνότητα αναφοράς και στην πράξη επιβεβαιώθηκε από τα μετρητικά δεδομένα με περιθώριο δεκάκις χιλιοστών δευτερολέπτου.

Ας δούμε στη συνέχεια ενδεικτικά αποτελέσματα σε τρεις περιπτώσεις όπου στο πισινό sub η εφαρμογή χρονικής υστέρησης θα ήταν : α)μειωμένη κατά εν όγδοον μήκους κύματος , β) μηδενική και γ) αυξημένη κατά εν όγδοον μήκους κύματος αντίστοιχα σε σχέση με τη βέλτιστη ως προς τις ορισμένες παραμέτρους στην διάταξη.

α) Το πισινό sub λιγότερο καθυστερημένο κατά εν όγδοον μήκους κύματος:
1603092118895.png

1603092162985.png

1603092335871.png


β) Μηδενική χρονική υστέρηση για το πισινό sub :

1603092431946.png

1603092506582.png

1603092605752.png

γ) πισινό sub καθυστερημένο περισσότερο κατά 1/8 μήκους κύματος σε σχέση με τη βέλτιστη τιμή :

1603092877326.png

1603092939629.png

1603093400315.png


Παρατηρούμε ότι η μείωση των υποχωρήσεων στην απόκριση συχνότητας στο κάτω όριο στις περιπτώσεις α & β συνοδεύεται από αξιοσημείωτες αναταράξεις τόσο στη φασική απόκριση όσο και ως προς την ανταπόκριση του χώρου,όπως φανερώνουν τα αντίστοιχα spectrogram και RT60...Στη δε περίπτωση γ όχι μόνο έχουμε ισχυρή διατάραξη,αλλά και πρόσθετη ακύρωση στο κάτω όριο...Όλα αυτά πειράζοντας αποκλειστικά την παράμετρο της χρονικής υστέρησης στο δεύτερο sub και ουδεμία άλλη επέμβαση...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δοκιμάστηκε επίσης κι ένα ενδιαφέρον προφίλ που προέβλεπε εφαρμογή αρνητικής καθυστέρησης στο πισινό sub κατά 1/8 μήκους κύματος ως προς την ενδεδειγμένη τιμή στην ορισμένη συχνότητα αναφοράς.Αυτό σημαίνει ότι το πισινό sub θα προσεγγίζει ως πηγή το μπροστινό στο πεδίο του χρόνου,οπότε το καρδιοειδές μοτίβο με τη σειρά του θα τείνει προς το οκτωειδές (figure 8) των διπόλων.Υπόψιν ότι η μοναδική μεταβλητή που πειράζουμε κάθε φορά στην παρούσα δοκιμασία θα είναι η χρονική υστέρηση...

Η απόκριση συχνότητας θα έρχεται σε αυτήν την περίπτωση (πράσινη καμπύλη) χωρίς την έντονη υποχώρηση πάνω στην πρώτη οκτάβα όπως φαίνεται σε αντιπαραβολή με τη μωβ από το πλήρως καρδιοειδές μοτίβο :
1603360921136.png

1603361067178.png


Συνοδεύεται βεβαίως από χαρακτηριστική διαταραχή στην ανταπόκριση του χώρου,κυρίως με τη διέγερση του ιδιορρυθμού με θεμελιώδη συχνότητα στα 52 Hz,όπως μαρτυρά το ΄΄κέρατο΄΄ στην αντίστοιχη ζώνη του ομόλογου spectrogram :
1603361253125.png


Το σχετικό κέρατο εμφανίζεται και στο group delay:
1603361573002.png


Όπως έχει ειπωθεί,πειστήρια για κάθε ακροαματικό χαρακτήρα μπορούν ν'ανιχνευθούν...

Επιστρέφουμε τώρα με ακροάσεις υπό το αμιγώς καρδιοειδές προφίλ ...
1603362395104.png


Τα CD από τους περίφημους Radiohead παιζόμενα από διάφορα κλασσικά χαϊενδικά setup στο παρελθόν έδιναν διαρκώς στον γράφοντα εντύπωση ότι η σχετική συμπίεση στα master συνοδευόταν και με κάποιο ΄΄μπούγιο΄΄ στις πρώτες οκτάβες κι επακόλουθη υποβάθμιση της περιγραφής για τα δρώμενα στις ανώτερες...Από τη στιγμή κιόλας που οι ακροάσεις τους μέσω ακουστικών είχαν μειωμένη τη φλεγμονώδη αίσθηση στις εν λόγω ζώνες,έτεινε να το αποδίδει στο γνωστό επιχείρημα περί υπερβολικά συμπιεσμένων master που αποσκοπούσαν υποτίθεται σε ευνοϊκότερη απόδοση των έργων από ραδιοφωνικούς σταθμούς ή ακουστικά φορητών αναπαραγωγών...

Καλώς ή κακώς,αυτή η πεποίθηση ανατρέπεται σε μεγάλο βαθμό κατά την ακρόαση υπό καρδιοειδές μοτίβο στις χαμηλές και υγιή δυναμικά περιθώρια για τη διαχείριση ισχύος από το ηχοσύνολο...Το περιεχόμενο αποδίδεται πολύ πιο ξεκάθαρα,με τις ενεργειακές εξάρσεις στο master συμβάλλουσες σε μιαν απόκοσμη ατμόσφαιρα που πλάθεται από κάθε έργο.

Εδώ και αν ταιριάζει το κλισέ των reviewers για album που ανακαλύπτονται ξανά κατά τις ακροάσεις... :sneaky:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
αυτή η πεποίθηση ανατρέπεται σε μεγάλο βαθμό κατά την ακρόαση υπό καρδιοειδές μοτίβο στις χαμηλές και υγιή δυναμικά περιθώρια για τη διαχείριση ισχύος από το ηχοσύνολο
Δηλαδή, σα να λέμε τελικά πως δεν υπάρχουν πολύ κακές παραγωγές, ή εντελώς άμπασες, ή πολύ μπασαριστές;

Ήταν όλα ένα πσέμα;
 

Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.513
Δηλαδή, σα να λέμε τελικά πως δεν υπάρχουν πολύ κακές παραγωγές, ή εντελώς άμπασες, ή πολύ μπασαριστές;

Ήταν όλα ένα πσέμα;
Παρα παρα παρα πολυ καλο ερωτημα και πρεπει να το αναρωτηθουν ολοι, εαν θελουν να βγαλουν ακρη και να βελτιωσουν τον ηχο στο σπιτι τους. Εγω εχω καταληξει αλλα δε θα εκφερω αποψη τωρα. Θα αφησω τους αλλους να απαντησουν.
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Δηλαδή, σα να λέμε τελικά πως δεν υπάρχουν πολύ κακές παραγωγές, ή εντελώς άμπασες, ή πολύ μπασαριστές;

Ήταν όλα ένα πσέμα;
Έλαααα, πρώτη φορά το διαβάζεις αυτό;
Πέφτεις απ' τα σύννεφα;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δηλαδή, σα να λέμε τελικά πως δεν υπάρχουν πολύ κακές παραγωγές, ή εντελώς άμπασες, ή πολύ μπασαριστές;

Ήταν όλα ένα πσέμα;
Δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω ΄΄αλήθειες και ψέμματα΄΄ στον τομέα της μουσικής παραγωγής...Όσο όμως πλησιάζουν οι συνθήκες αναπαραγωγής σε ΄΄by the book΄΄ πρότυπα,ανοίγονται διάπλατα παράθυρα στις καλλιτεχνικές προθέσεις των συντελεστών καθεμίας παραγωγής,σαν ανάδειξη ενός κόσμου με ανεξερεύνητα τοπία από τον συνήθη ακροαματικόφιλο που απλώς στήνει παθητικούς δορυφόρους όπως λάχει και ψάχνεται κατόπιν με ενισχυτικά και καλώδια...Αναλογιζόμενος δε κάποιες παλιές αντιλήψεις μου ως νεοεισαχθείς σε χαϊενδικά παιγνίδια,γελώ πικρά...

Δεν έχουμε όμως τελειώσει ακόμα...Ζυγώνοντας το ΄΄παιγνίδι τέλους΄΄ για το δοκιμαζόμενο setup,είναι η κατάλληλη στιγμή ν'αναρωτηθεί ο γράφων κάτι που συνηθίζει όποτε βρίσκεται σε ανάλογο στάδιο ακόμα και σε άλλους τομείς της καθημερινής ζωής : Το στοιχείο που παραβλέπεται δυνητικά μέσα στον ενθουσιασμό και το οποίο μπορεί και να τον ενοχλούσε σε βάθος χρόνου...

Ανακεφαλαιώνοντας στο νου του τις παραμέτρους σε συνδυασμό με τις μέχρι τώρα ακροαματικές εκτιμήσεις,συμπεραίνει ότι μπορεί να χρειαζόταν ακόμα ισχυρότερο κρουστικό αντίκτυπο - χωρίς όμως ηχητικές παρεμβολές από το χώρο - ειδικώς όταν ανέρχονται οι στάθμες στα υψίπεδα του Ear...Στις συνηθισμένες για τον ίδιο στάθμες μπορεί να μην αισθάνεται καμία ιδιαίτερη έλλειψη,εδώ όμως η αξιολόγηση υπερβαίνει τα τυπικά για τον εαυτό του δεδομένα,αφού στοχεύει ακόμα υψηλότερα...

Η ΄΄εύκολη΄΄ αντιμετώπιση θα ήταν περαιτέρω προσθήκη τεμαχίων sub με ανάλογη διαχείριση,αφού η κατάσταση φτάνει σε στάδιο ΄΄Kobayashi Maru΄΄,όπου τα δεδομένα δεν θα ήταν μαχητά με συμβατικές μεθόδους...Στόχος είναι να γευόταν με ό,τι ήδη διαθέτει - χωρίς..παρενέργειες πάντα - βαρύτητα χαμηλών αρκετά ισχυρή ώστε να...καμπύλωνε τον χωροχρόνο,ανάλογη setup που ανήκουν στους ΄΄Τελευταίους Μπασοκράτορες΄΄ όπως οι
σεβαστοί Mobi-Ear και Ter-Mato-Ga-Zi...

Αυτή η ειδική βαρύτητα σε αντίθεση με κοινές πεποιθήσεις δεν εδρεύει στις πρώτες δύο οκτάβες,αλλά στην τρίτη,την τονική ζώνη του ΄΄Slam΄΄...Είναι δε αρκετά λεπτές οι αναγκαίες ισορροπίες που πρέπει να τηρηθούν,καθότι λίγο ανώτερη προσφορά ενέργειας από την ενδεδειγμένη οδηγεί σε παρασιτικές ανταποκρίσεις από το χώρο που μειώνουν ανεπανόρθωτα την ευκρίνεια των ανώτερων ζωνών χαλώντας εντελώς την ολική αίσθηση...

Προκαταρκτική κίνηση ήταν ν'αυξήσει την ευαισθησία εισόδου των 18S στη μέγιστη δυνατή τιμή,σα να οδηγούνταν από τυπική προενισχυτική έξοδο ολοκληρωμένου,ούτως ώστε ν'αποκλείονταν αβαρίες σε αυτόν τον τομέα.Κάτι τέτοιο σήμαινε και αναπροσαρμογή στάθμης ως προς τα επιμέρους ηχειακά στοιχεία για την αποκατάσταση της αρχικής ζύγισης.

Επόμενη κίνηση ήταν η επανεξέταση των θέσεων εγκατάστασης για το σύμπλεγμα της καρδιοειδούς διάταξης.Οι μονάδες παρέμεναν σταθερά στην ίδια απόσταση μεταξύ τους και πάντα στη μεσοκάθετο του τριγώνου,μετατοπιζόμενες πάνω σε αυτή...Τα μετρητικά δεδομένα έδειξαν ότι η αρχική εφαρμογή είχε προβλέψει τις βέλτιστες θέσεις για τις μονάδες sub.

Δοκιμάστηκε τέλος εναλλακτικό καρδιοειδές σχήμα με συχνότητα αναφοράς κοντινή στο μέσον περίπου της τρίτης οκτάβας,με τη ζώνη άνω ακύρωσης να οδεύει υψηλότερα και το κάτω όριο υποχώρησης να κείτεται στην περιοχή όπου βρισκόταν ο ενοχλητικός ιδιορρυθμός γύρω από τα 50 Hz...Διαπιστώθηκε ότι οι βελτιώσεις συνοδεύονταν από ανώτερη υποχώρηση στην πρώτη οκτάβα,ενώ δεν ήταν τόσο δραματικές ώστε να δικαιολογούσαν την πιο άβολη ως προς τη χωροταξία του setup τοποθέτηση των μονάδων...

Οπότε τί έμελλε να γίνει,μήπως να το έριχνε ο γράφων επιτέλους σε αβανταδόρικα DAC και καλώδια διασύνδεσης που θα ...βελτίωναν όπως θρυλείται το slam;;;

Θα δούμε στη συνέχεια...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Όσο όμως πλησιάζουν οι συνθήκες αναπαραγωγής σε ΄΄by the book΄΄ πρότυπα,ανοίγονται διάπλατα παράθυρα στις καλλιτεχνικές προθέσεις των συντελεστών καθεμίας παραγωγής,σαν ανάδειξη ενός κόσμου με ανεξερεύνητα τοπία από τον συνήθη ακροαματικόφιλο που απλώς στήνει παθητικούς δορυφόρους όπως λάχει και ψάχνεται κατόπιν με ενισχυτικά και καλώδια...Αναλογιζόμενος δε κάποιες παλιές αντιλήψεις μου ως νεοεισαχθείς σε χαϊενδικά παιγνίδια,γελώ πικρά...
Έτσι.

Σιγά σιγά με την "by the book" προσέγγιση, φτάνεις σε μια κατάσταση τέτοιας ουδετερότητας του σετάπ πάνω στο αρχικό σήμα, που πλέον αποκαλύπτεται το έκαστο μαστερινγκ με τις τεχνικές του εντελώς ανάγλυφα, και όπως είχα πει παλιότερα, γελάς με το πόσο εύκολα καταλαβαίνεις τις προθέσεις και προσπάθειες του κάθε μαστερά, και βλέπεις πόσο εύκολα διακρίνονται τα διαφορετικά μαστερινγκ στο πέρασμα των ετών, από κάθε δίσκο στον επόμενο δίσκο του ίδιου καλλιτέχνη.

Αυτά βεβαίως είναι ανέφικτα σε σεταπ που τρόπον τινά πραγματοποιούν το δικό τους μαστερινγκ σε οτιδήποτε αναπαραγάγουν, όντας μη ουδέτερα, αλλά με αλλοιώσεις που συχνά "αρέσουν", έστω και καλωδιακές. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Μεσιέ, ποιά θα έλεγες ότι είναι τα όρια της ισοστάθμισης των συσκευών και ποιά της περιποίησης του χώρου; τι θα εισπράταμε δηλαδή αν τα εξαντλούσαμε; και πως συνδυάζονται μεταξύ τους; υπάρχει δηλαδή κάποιο που ιεραρχικά τίθεται πρώτο και το άλλο ακολουθεί ή πρέπει να εξελίσσονται ταυτόχρονα;η
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Πολύ απλό.


Οι συσκευές (ηχεία) οφείλουν να είναι άριστες, ώστε να μη χρειάζονται ισοστάθμισης για να παίζουν ουδέτερα.

Ο χώρος οφείλει να είναι άριστος, ώστε να μη χρειάζονται οι συσκευές ισοστάθμιση για να παίζουν μέσα σε αυτό το χώρο ουδέτερα.

Αναγκάζεσαι να κάνεις ισοστάθμιση, αν δεν έχεις ικανοποιήσει τα προηγούμενα.
Είναι προφανής η σειρά.

Τέλος, χαίρεσαι τις δυνατότητες της ισοστάθμισης, βάσει προσωπικών γουστων.
Είναι προφανώς αυτή η τελευταία και "λεπτή" χρήση, ως κερασάκι στην τούρτα.

Τα ανωτέρω είναι η τούρτα η ίδια.
 
Last edited:

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Οπότε αν πχ οι συσκευές είναι άριστες και ο χώρος όχι προτείνεται η περοποίηση του και όχι η ιστοστάθμιση, σωστά ή όχι;
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.296
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top