Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Συνοψίζοντας...

Επειδή ακούω τον Κωσταυτιά να ωρύεται "Πιο απλά ρε π@π@ρα!!!" ας προσπαθήσω να κάνω τα παραπάνω όσο πιο "λιανά" γίνεται:

1α. Ένα σήμα το οποίο είναι "απλωμένο" στο πεδίο του χρόνου, δηλαδή του οποίου η "μορφή" μεταβάλλεται ελάχιστα, είναι πολύ "εντοπισμένο" στο πεδίο της συχνότητας.
Δηλαδή, το φασματικό του περιεχόμενο είναι περιορισμένο.

Και τούμπαλιν:

1β.Ένα σήμα το οποίο είναι "απλωμένο" στο πεδίο της συχνότητας, δηλαδή του οποίου το φασματικό περιεχόμενο δε μεταβάλλεται πολυ, είναι πολύ "εντοπισμένο" στο πεδίο του χρόνου.
Δηλαδή, η χρονική του "έκταση" είναι περιορισμένη.


Ένα "extreme" παράδειγμα για σήμα της μορφής 1α, είναι μια ημιτονική κυματομορφή "δίχως αρχή και τέλος" :126: (δηλαδή δίχως σημεία "απότομης" - "έντονης" μεταβολής), η οποία απεικονίζεται ως μία και μοναδική συχνότητα στο πεδίο των συχνοτήτων.

Ένα "extreme" παράδειγμα για σήμα της μορφής 1β, είναι μια ευθεία παράλληλη με τον άξονα της συχνότητας, η οποία παριστάνει ένα σήμα με σταθερό και απεριόριστο φασματικό περιεχόμενο, το οποίο (αντίστοιχα με προηγουμένως) απεικονίζεται ως μία και μοναδική "αιχμή" στον άξονα του χρόνου. Δηλαδή η γνωστή μας συνάρτηση Δέλτα του Dirac:




Συνεπώς, "άπλωμα" στο πεδίο του χρόνου συνεπάγεται "περιορισμό" στο πεδίο της συχνότητας και αντίστροφα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Break!

Επειδή εδώ και καμια ώρα έχουμε επισκέψεις, σταματώ.


Θα επανέλθω...
 

Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Συνοψίζοντας...

Επειδή ακούω τον Κωσταυτιά να ωρύεται "Πιο απλά ρε π@π@ρα!!!" ας προσπαθήσω να κάνω τα παραπάνω όσο πιο "λιανά" γίνεται:

1α. Ένα σήμα το οποίο είναι "απλωμένο" στο πεδίο του χρόνου, δηλαδή του οποίου η "μορφή" μεταβάλλεται ελάχιστα, είναι πολύ "εντοπισμένο" στο πεδίο της συχνότητας.
Δηλαδή, το φασματικό του περιεχόμενο είναι περιορισμένο.

Και τούμπαλιν:

1β.Ένα σήμα το οποίο είναι "απλωμένο" στο πεδίο της συχνότητας, δηλαδή του οποίου το φασματικό περιεχόμενο δε μεταβάλλεται πολυ, είναι πολύ "εντοπισμένο" στο πεδίο του χρόνου.
Δηλαδή, η χρονική του "έκταση" είναι περιορισμένη.


Ένα "extreme" παράδειγμα για σήμα της μορφής 1α, είναι μια ημιτονική κυματομορφή "δίχως αρχή και τέλος" :126: (δηλαδή δίχως σημεία "απότομης" - "έντονης" μεταβολής), η οποία απεικονίζεται ως μία και μοναδική συχνότητα στο πεδίο των συχνοτήτων.

Ένα "extreme" παράδειγμα για σήμα της μορφής 1β, είναι μια ευθεία παράλληλη με τον άξονα της συχνότητας, η οποία παριστάνει ένα σήμα με σταθερό και απεριόριστο φασματικό περιεχόμενο, το οποίο (αντίστοιχα με προηγουμένως) απεικονίζεται ως μία και μοναδική "αιχμή" στον άξονα του χρόνου. Δηλαδή η γνωστή μας συνάρτηση Δέλτα του Dirac:




Συνεπώς, "άπλωμα" στο πεδίο του χρόνου συνεπάγεται "περιορισμό" στο πεδίο της συχνότητας και αντίστροφα.

Δηλαδη το παραπανω ηταν το "πιο απλα?" :623:
 

Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Δυο κουβεντούλες περί Wavelets...

Κατσε να δεις τι θα πει "απλα", στην δημοτικη ρε παιδακι μου.

Γνωριζουμε γενικως οτι ο ογκος στην μουσικη αποδιδεται απο μεγαλα γουφερ. Δωδεκα ιντσες ετσι για πλακα. Με τα 15ιντσα ηρεμεις. Ενταξει, το λυσαμε το προβλημα λεμε.

Μετα ερχονται καποιες εταιριες και σου λενε "ελεγχος". Αντε παλι, τι ειναι αυτο?

Βλεπεις η B&W βαζει στο 802 2 8ιντσα. Και πρεπει να πληρωσεις κανα δεκαρι ακομη για να πας στα 12ιντσα. Η Tidal στο Codriva βαζει 2 9ιντσα και σου ζηταει ενα καρο λεφτα. Ερχεται ο αλλος ο μουρλοπολωνος Λιπινσκυς και μας κοπαναει 2 7ιντσα γουφερ. Κι ολοι αυτοι μας λενε οτι εχουν μπασα!! Βλεπεις απο την το Ζινγκαλι 105 κι ανοιγει η ψυχη σου (να μην πουμε για το 205).

Καλυτερος ελεγχος ομως, σου λενε. Ε λεω κι εγω, βαλε καμμια δεκα-δεκαπεντε μια εως δυο ιντσες. Και γαμω τον ελεγχο θα εχουν. Θα εχει το μπασο του Κωστααυτια? Αυτο το παιδι μυαλο δεν βαζει με τιποτα. Εκανε ενα γουφερ 18 ιντσες. Κουφος ειναι? Δεν τουχουν πει τιποτα για ελεγχο?

Αληθεια τωρα που το σκεφτομαι κατι τετοια (με πολλες μινιατουρες γουφερ) πρεπει να χρησιμοποιει η McIntoch στα μεγαλα διμετρα μοντελα της. Λες να ξερουν?

Αλεξη σορυ για την παρενθεση, να εισαι σιγουρος οτι διαβασα τα παντα απ οσα εγραψες (ασχετως αν δεν καταλαβα τιποτα!). Θεωρω οτι δεν θ αλλαξει τιποτα αν τα ξαναδιαβασω και δευτερη φορα. Αλλα πιστευω οτι εσυ με καταλαβες με την πρωτη!! Τι λες?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.034
Reaction score
59.954
Απάντηση: Συνοψίζοντας...

Δηλαδη το παραπανω ηταν το "πιο απλα?" :623:
Παραδείγματος χάρη,κατά την απόδοση σύνθετων τόνων που θ'αποτελούνταν από ζεύγη καθαρών τόνων με διαφορά ελαχίστων Hz μεταξύ τους,ο ακροατής θα χρειαζόταν τόσο περισσότερο χρόνο ν'αντιληφθεί το παραγόμενο διακρότημα(δηλ τη συχνοτική διακύμανση) όσο μικρότερο θα ήταν το μέγεθος της διαφοράς αυτής.Το εν λόγω φαινόμενο ως απόρροια της Αρχής Αβεβαιότητας του Heisenberg,μπορεί να εκφραστεί με μιά απλή μαθηματική σχέση του τύπου Δv*Δt>=1/4π .Σύμφωνα με αυτή το γινόμενο του απαιτούμενου χρόνου(μέτρο του πιθανού σφάλματος στην προσδιοριζόμενη τιμή αυτού) επί τη διακύμανση της συχνότητας(μέτρο της αβεβαιότητας ως προς την ακριβή τιμή αυτής) είναι αδύνατον να λάβει τιμή κατώτερη δεδομένης σταθεράς.Μάλιστα όσο μικρότερες οι ανοχές που εισάγονται από το μετρητικό σύστημα και τις συνθήκες μέτρησης τόσο πλησιέστερα θα φτάνει το γινόμενο προς την κατώτερη θεωρητική τιμή.

Ένα παλμικά διαμορφωμένο ηλεκτρομαγνητικό σήμα(συμπεριλαμβανομένων και των ηχητικών) δύναται ν'απεικονιστεί στο πεδίο του χρόνου μέσω παλμογράφου και στο πεδίο της συχνότητας μέσω φασματογράφου-ο οποίος υπολογίζει την κατανομή της ενέργειας σε δεδομένα συχνοτικά ύψη.Το εύρος της συχνότητας του εκπεμπομένου σήματος(μέτρο της αβεβαιότητας στον καθορισμό αυτής) επί το εύρος στη διακύμανση του χρονικού διαστήματος που διαρκεί η εκπομπή(μέτρο της αβεβαιότητας στον ακριβή καθορισμό αυτού) ακολουθούν την παραπάνω σχέση.Μειώνοντας -μέσω λ.χ. γεννήτριας συναρτήσεων η οποία δύναται να εκπέμπει ημιτονοειδή σήματα είτε συνεχή είτε διακεκκομένα ανα ρυθμιζόμενα χρονικά διαστήματα- προοδευτικά το μήκος του χρονικού διαστήματος εκπομπής του σήματος καταλήγουμε σε παρεμφερή τύπο ο οποίος εκφράζει την αντίστροφη αναλογία μεταξύ της χρονικής διακύμανσης ενός παλμού και το εύρος της φασματικής κατανομής αυτού:ΔΕ*Δt>=h/4π ,όπου ΄΄h΄΄ συμβολίζει τη σταθερά του Planck.

Σε απλή διατύπωση,όσο αργότερος θα είναι ο ρυθμός μεταβολής της φασματικής κατανομής ενός σήματος, τόσο ακριβέστερος θα είναι με τη σειρά του ο καθορισμός του ενεργειακού περιεχομένου αυτού.
 

Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Δυο κουβεντούλες περί Wavelets...

Ωχ, ωχ. Ζαπαντης και Μπουτιας τουγκεδερ. Που παμε κι εμεις ξυπολυτοι στ αγκαθια.
Για πες μας ρε Μπουτια, ολο αυτο που εγραψες (δηλαδη κι ο Αλεξ νωριτερα) στην πραξη σε τι μας βοηθαει? Δηλαδη υπαρχει μια ολοκληρη θεωρια. Ποια η πρακτικη αξια στο χομπυ μας περα απο το επιστημονικο ενδιαφερον. Γιατι κατι μου λεει οτι καποια πολυ χρησιμα συμπερασματα μπορουν να βγουν.

Στο συμπερασμα στο οποιο καταληγεις ..... "Σε απλή διατύπωση,όσο αργότερος θα είναι ο ρυθμός μεταβολής της φασματικής κατανομής ενός σήματος, τόσο ακριβέστερος θα είναι με τη σειρά του ο καθορισμός του ενεργειακού περιεχομένου αυτού." θελω να μου το κανεις ακομη πιο απλο, αλλα παντα σε σχεση με ενα ηχο που ερχεται απο το ηχειο (ασχετως αν δεν εχει διαφορα αν προερχεται απο οπουδηποτε αλλου).

Δηλαδη καθως ακουμε μουσικη τι ειναι αυτο το οποιο επιβαλει τον ρυθμο μεταβολης σηματος και το κανει πιο αργο η πιο γρηγορο.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Bασίλη τα συγκεκριμένα έχουν περισσότερη σημασία στο είδος του επεξεργαστή που θα αναλάβει να ισοσταθμίσει έναν χώρο παρά στην συμπεριφορά ενός ηχείου.Κάπου το έγραψε,πολύ ωραία, ο Κωσταυτίας για την αδυναμία των ενσωματομένων συστημάτων ισοστάθμισης των AVR να δώσουν παρόμοια αποτελέσματα σε σχέση με ένα αυτόνομο.Λόγω τοης επεξεργαστικής ισχύος τους και του χρονικού διαστήματος που μετράνε.
Έτερη πρακτική εφαρμογή είναι και στην σχεδίαση ένος sub.
Κοίτα πχ εδώ.Η σχεδίαση αυτών των sub θα σου θυμίσει το τμήμα χαμηλών του Orion(λογικό μιας και είναι βασισμένα στην ίδια τοπολογία),που προσομοιάζει όσο το δυνατόν αυτά που έλεγαν για καρδιοειδές μπάσσο(εξού και το ΚΑΡΔΙΑ στον τίτλο).
Απλά τσίγκλισα λίγο τον Αλεξ να γράψει μερικά γιατί απ το τηλέφωνο δεν έβγαζα άκρη:120:

Γιατί όμως τέτοιου είδους σχεδίαση;
Χονδρικά:λόγω της διάταξης των μεγαφώνων και του πλήθους αυτών οι απαιτήσεις σε ισχύ και ρεύμα ελαχιστοποιούνται για την ίδια ηχητική πίεση σε σχέση με κάποια άλλη διάταξη.Βέβαια οι λόγοι που αυτή δεν είναι τόσο διαδεδομένη είναι
α)Το κόστος λόγω των πολλαπλών μεγαφώνων και κουτιών
β)Αισθητική
γ)Σοβαρό σύστημα ισοστάθμισης,δλδ ικανό να μετράει σε μεγάλο βάθος χρόνου,για να αναδειχτούν οι αρετές του.
Και λέγοντας σοβαρό δεν εννοώ κοστοβόρο αλλά διαχειρίσιμο σε μεγάλο βαθμό απ τον ίδιο τον χρήστη μέσω υπολογιστή.
 

Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Δυο κουβεντούλες περί Wavelets...

Πολυ ωραια Γιωργο.
Αρα να υποθεσω οτι η μεγιστη αναμειξη του Αλεξ σ αυτο το θρηντ ειναι, οτι ενδεχομενως να ενδιαφερεται προσωπικα για ενα μελλοντικο χομ σινεμα και το ψαχνει φυσικα κι απο θεωρητικης πλευρας!! :142:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Δεν είναι απαραίτητη η ενασχόληση με home cinema.
Μήν ξεχνάς ότι έχει την Μetric:126:
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.843
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Οχι ,για στερεοφωνικά ενδιαφέρεται σε πρώτη φάση.
Οταν τον ρώταγα (εσείς οι βόρειοι έχετε τον EAR εμείς τον Ζαπ) μίλαγε για 2 Χ15 ίντσα σε καρδιολογική διάταξη :)614::139::609:)και ribbon tweeter.Και κάπου εκεί του έκλεισα το τηλέφωνο .
 

Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Συνοψίζοντας...

Φανταζομαι για ενισχυτη τα αυτονοητα. Μονομπλοκ SE 2Χ11 βατ ο καθενας ετσι για να την σπασει στον ιαρ.
 


Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Συνοψίζοντας...

Το καλο στην υποθεση με τα μπασσα ειναι οτι δεν εχεις την πληθωρα των εναλακτικων λυσεων που εχεις στα μεσαια και πριμα. Μ αυτον τον τροπο οι διαφωνιες περιοριζονται. Ενταξει ακομη κι ετσι τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα.

Ομως πραγματικα σε καλες κατασκευες, παντα ενδιαφερουσες ειναι οι κοντρες μεταξυ μεγαλων μεγαλων μεγαφωνων (15 ιντσες) και συστοιχιες απο μικρα μεγαφωνα.

Για τον ελεγχο της παραμορφωσης στα μεγαλα μεγαφωνα τα πραγματα δεν ειναι και τοσο απλα εκει θελει μεγαλη μαεστρια απο μερους του κατασκευαστη για να ξεπερασει τα εμποδια. Απο την αλλη τα πολλα μικρα μεγαφωνα δεν εχουν κι αυτα αλλα προβληματα? Και στο τελος τι βγαινει? Απο κορυφαια κατασκευαστικα ηχεια σ αυτον τον τομεα που εκφραζουν δυο διαφορετικες σχολες.

Μηπως καταληγουμε στο γουστο? :623:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.731
Reaction score
4.422
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Πάντα καταλήγουμε στο γούστο.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Δυο κουβεντούλες περί Wavelets...

Δηλαδη το παραπανω ηταν το "πιο απλα?" :623:
Κατσε να δεις τι θα πει "απλα", στην δημοτικη ρε παιδακι μου.

...

Αλεξη σορυ για την παρενθεση, να εισαι σιγουρος οτι διαβασα τα παντα απ οσα εγραψες (ασχετως αν δεν καταλαβα τιποτα!). Θεωρω οτι δεν θ αλλαξει τιποτα αν τα ξαναδιαβασω και δευτερη φορα. Αλλα πιστευω οτι εσυ με καταλαβες με την πρωτη!! Τι λες?
Ωχ, ωχ. Ζαπαντης και Μπουτιας τουγκεδερ. Που παμε κι εμεις ξυπολυτοι στ αγκαθια.
Για πες μας ρε Μπουτια, ολο αυτο που εγραψες (δηλαδη κι ο Αλεξ νωριτερα) στην πραξη σε τι μας βοηθαει? Δηλαδη υπαρχει μια ολοκληρη θεωρια. Ποια η πρακτικη αξια στο χομπυ μας περα απο το επιστημονικο ενδιαφερον. Γιατι κατι μου λεει οτι καποια πολυ χρησιμα συμπερασματα μπορουν να βγουν.

Στο συμπερασμα στο οποιο καταληγεις ..... "Σε απλή διατύπωση,όσο αργότερος θα είναι ο ρυθμός μεταβολής της φασματικής κατανομής ενός σήματος, τόσο ακριβέστερος θα είναι με τη σειρά του ο καθορισμός του ενεργειακού περιεχομένου αυτού." θελω να μου το κανεις ακομη πιο απλο, αλλα παντα σε σχεση με ενα ηχο που ερχεται απο το ηχειο (ασχετως αν δεν εχει διαφορα αν προερχεται απο οπουδηποτε αλλου).

Δηλαδη καθως ακουμε μουσικη τι ειναι αυτο το οποιο επιβαλει τον ρυθμο μεταβολης σηματος και το κανει πιο αργο η πιο γρηγορο.
Βασίλη μου, για να φτάσουμε στην πράξη, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε ποιο ακριβώς στοιχείο της αναπαραγωγής μουσικού σήματος χαμηλών συχνοτήτων εξυπηρετείται καλύτερα από ένα δίπολο ηχείο σε σχέση με με ένα μονόπολο, σε έναν (όχι πλήρως φροντισμένο - δηλαδή π.χ. στα επίπεδα του Athens Mastering) "μικρό" οικιακό χώρο.

Πρέπει δηλαδή πρώτα να καταλάβουμε τι ακριβώς προσπαθεί να απεικονίσει ο φίλος μας ο Elias με τα διαγράμματά του, το οποίο δε μπορεί να φανεί εύκολα σε μια in-room απόκριση πλάτους (αυτή που έχει λανθασμένα επικρατήσει να αποκαλείται "απόκριση συχνότητας") ειδικά αν αυτή δίνεται σε μία μόνο θέση.

Για να το καταλάβουμε όμως αυτό, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τα δυο τρία βασικά πραγματάκια που δίνουν ορισμένα πλεονεκτήματα στην Ανάλυση με Wavelets σε σχέση με την Ανάλυση Fourier.

Το τελευταίο θα γίνει λίγο πιο εύκολο μόλις γράψω κανα δυο κουβεντούλες ακόμα.

Πίστεψέ με, το "ψαχνό" θα το "πιάσεις" ακόμα και αν δεν καταλάβεις τις λεπτομέρειες.

Απλά, δεν έχω καταφέρει ακόμα να ολοκληρώσω μια σύνοψη όλων αυτών με τον τρόπο που πρέπει.

Μετά, θα περάσουμε και στην πράξη.
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Οχι ,για στερεοφωνικά ενδιαφέρεται σε πρώτη φάση.
Οταν τον ρώταγα (εσείς οι βόρειοι έχετε τον EAR εμείς τον Ζαπ) μίλαγε για 2 Χ15 ίντσα σε καρδιολογική διάταξη :)614::139::609:)και ribbon tweeter.Και κάπου εκεί του έκλεισα το τηλέφωνο .
Βασικά, για 4 X 18" ξεκίνησα να μιλάω...

Ανά κανάλι...
 

Μηνύματα
14.042
Reaction score
11.733
Για πες για τα Wavelets γιατί χρησιμοποιούνται και στην επεξεργασία εικόνας (φωτογραφίας) με καταπληκτικά αποτελέσματα, αλλά δεν έχω καταλάβει τί είναι.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

Κάτσε να καταλάβουμε πρώτα πού χρησιμεύουν στα του ήχου.

Αν δεν κρατιέσαι, ξεκίνα να διαβάζεις την παρουσίαση και τη διπλωματική εργασία, links προς τις οποίες έδωσα στα post #14 και #15.

Αν θες και κάτι παραπάνω, δες και το ακόλουθο κείμενο της Amara Graps:
http://www.amara.com
http://www.amara.com/ftpstuff/IEEEwavelet.pdf


Αργότερα θα βάλω και άλλα links προς ιστοτόπους που "ασχολούνται" με τα Wavelets, αλλά ας μη "βαρύνουμε" και άλλο το θέμα ακόμα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Μπάσσα έχεις, ΚΑΡΔΙΑ μου;

...
Έτερη πρακτική εφαρμογή είναι και στην σχεδίαση ένος sub.
Κοίτα πχ εδώ.
...
Φανταζομαι για ενισχυτη τα αυτονοητα. Μονομπλοκ SE 2Χ11 βατ ο καθενας ετσι για να την σπασει στον ιαρ.
Πλάκα - πλάκα, με 103dB στα 18Hz με 2.83 Volt σήμα (με 8 15ιντσα ανά κανάλι - 106dB με 12 15 ιντσα), και επιπλέον <1% παραμόρφωση 2ης αρμονικής και 1.5% τρίτης, λες να θέλει πολλά Watt;

Χώρια που, γενικά, woofer ανοιχτής μπάφλας δε θέλουν πολλά Watt, γιατί λόγω απουσίας της καμπίνας που ""δρα και σαν ελατήριο"" μπορούν εύκολα να "τερματίσουν τις διαδρομές" τους όταν κληθούν να αναπαράξουν πολύ δυνατούς ήχους πολύ χαμηλών συχνοτήτων.




Click on the thumbnail above for the distortion performance at 18 Hz with a 2.83 volt per woofer input. This measurement was made at the center of the center row with both woofer columns playing but with only two of three modules. The third modules have not yet been installed. The SPL meter was reading 103 dB for this measurement. Adding the remaining modules will increase this to 106 dB with the same 2.83 volt/woofer input. Once all modules are in place, each column will be about 9.5 ft tall and weight about 700 lbs. The ported base you see at the bottom is to house the Anthem MCA30 power amplifier. Each channel of the amp will power one module. (4 woofers)

Note that the 2nd harmonic is more than 41 dB below the 18 Hz fundamental. This is less than 1% distortion which will sound like about 10% due to the human hearing curve. The 3rd harmonic is about 36 dB below the fundamental which is about 1.5% distortion. This will sound like about 100% since at this frequency the human ear hears 54 Hz tone about 35 dB louder than the 18 Hz fundamental. Clearly it's still not good enough! In order for the 3rd to sound like it is 1% it would need to be about 75 dB below the fundamental. We're going to need a new technology to accomplish this and to finally have a clean reference adequate for induced distortion test to finally determine if distortion at low frequency is or is not audible.

Another issue with bass performance in a room is caused by the room itself. Room modes can cause peaks in the response that can vary depending on the listening position within the room. This can make subwoofer placement challenging. Often times it's near impossible to find a location for the subwoofer that will produce good results at every listening position. These room modes can also impact distortion by varying degrees of constructive or destructive addition at the fundamental relative to the harmonic.
http://www.mfk-projects.com/theatre_woofer.htm
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.747
Μηνύματα
3.026.163
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top