Ενεργά Ηχεία

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
Απλή λογική χρειάζεται
... απλα συνθετη και συνδιαστικη, να προσθεσω.
που χου , λεμε ηχος αλλα αυτο δεν ειναι παρα ενα συνολο απο συχνοτητες με εντελως διαφορετικη συμπεριφορα η καθε μια... το ιδιο και οι γυναικες ..
Εντιτ, πιασε κοκκινο :D

περιελιξη, και περιδινηση..
 
Last edited:

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Η χρήση διάχυσης τόσο εκτεταμένα σε τόσο πολλούς μεγάλους και μικρούς χώρους από σοβαρούς επαγγελματίες, θα πρέπει να σας έχει ξεκαθαρίσει μέσα σας ότι η έμμεση ακτινοβολία δεν είναι "κακή", δεν θέλουμε να την σκοτώσουμε, απλώς θέλουμε να την μοιρασουμε ομοιόμορφα στο χώρο, προς πολλαπλές κατευθύνσεις, τυχαίες και χαοτικές, κι αστην εκεί να υπάρχει, είναι χρήσιμη.

Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς πως ο,τι επιτυγχάνεις με πολλαπλή διάχυση σε ένα χώρο, παρόμοιο αποτέλεσμα επιτυγχάνεις με πολλαπλές πηγές ήχου σε ένα χώρο. Επιτυγχάνεται ο ομοιόμορφος διαμοιρασμός της έμμεσης σε όλο το χώρο, μόνο και μόνο με τη χρήση πολλαπλών πηγών. Είναι πραγματικά παρόμοιο με τη χρήση διάχυσης.

Και αυτός είναι ουσιαστικά ο τρόπος και ο λόγος που προτείνονται πολλαπλά σαμπ. Επιτυγχάνεται διάχυση χαμηλών στο χώρο, ομοιόμορφη και ομοιογενής ενέργεια σε όλο το χώρο, χωρίς διακυμάνσεις ακυρώσεων και στάσιμων, που έχετε όλοι δει πως απεικονίζονται στο χώρο, σαν αλλεπάλληλα κύματα, μια ψηλά και μια χαμηλά, οπότε αναλόγως που πας μέσα στο χώρο, μια ακούς πολύ μπάσο (στάσιμα) και μια τίποτα (ακύρωση).
Είναι τα καμώματα της έμμεσης στο μπάσο.

Η έμμεση που δεν θέλουμε, είναι μια ισχυρή πρώτη ανάκλαση, που έχει τόση ενέργεια, που φτάνει να ενοχλεί την άμεση, να την ακυρώνει ή να την τονίζει, προκαλώντας τις γνωστές τονικές αλλοιώσεις, τις οποίες παλεύει κανείς να κατευνάσει με χρήση ισοστάθμισης χώρου.

Ειδάλλως, την θέλουμε την έμμεση. Αστην ήσυχη, είναι χρήσιμη.
Περιέλιξη που λέει ο μπουτχιας.
Η αναλογία άμεσου με έμμεσο ήχο δεν έχει να κάνει με το αν ακούει κάποιος δικαναλα ή πολυκάναλα!
Η συγκεκριμένη αναλογία άμεσου προς έμμεσο εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από το ίδιο το ηχείο και το χώρο που είναι τοποθετημένο και μόνο και στο συγκεκριμένο συνδυασμό παραμένει αμετάβλητη, εκτός αν αλλάξουμε τη θέση του ηχείου μέσα στο χώρο!!
Period!!
Κάθε μεγάφωνο που βρίσκεται τοποθετημένο πάνω στη μπαφλα ενός ηχείου εκπέμπει ηχητικά κύματα συγκεκριμένου μήκους.
Κάθε ηχείο τώρα έχει συνήθως τουλάχιστον 2 μεγάφωνα που το κάθε μεγάφωνο(πχ woofer - tweeter) εκπέμπει σε διαφορετικό μήκος ηχητικού σήματος σε σχέση με το άλλο και όλα εκπέμπουν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χώρο.
Κάνοντας λοιπόν την απλή παραδοχή ότι και στα δύο σεταπ τα ηχεία είναι διδρομα, στο μεν δικαναλο θα έχουμε από 4 σημεία του χώρου ηχητικά κύματα που θα ανακλούν στο χώρο.
Στο πολυκάναλο θα έχουμε 22+4 διαφορετικά σημεία στο χώρο που θα ανακλούν ηχητικά κύματα στο χώρο.
Απλή φυσική...
Τα συμπεράσματα δικά σας!!
Αλλά εγώ πάλι ξέρω μόνο από λαδερα..
Not ok doc!
Όπου υπάρχει δράση υπάρχει και αντίδραση, όπου υπάρχει άμεση ακτινοβολία υπάρχει και η αντίστοιχη έμμεση, όσο μεγαλύτερη η άμεση, αντιστοίχως αυξάνεται και η έμμεση.
Οκ?
Αν χαμηλώσεις τη στάθμη στα 6 για να είναι ίδια με τη στάθμη των δύο στην άμεση ακτινοβολία, θα έχεις καταφέρει να μειώσεις και την έμμεση αντιστοίχως.
Το αρθροισμα της έμμεσης ακτινοβολίας των 6 θα ισούται με την έμμεση ακτινοβολία των 2.
Η διαφορά θα είναι ότι αντί αυτή η έμμεση πληροφορία να έρχεται από 2 σημεία θα έρχεται από 6.
Με άλλα λόγια το σύνολο της έμμεσης πληροφορίας σε στάθμη και στις 2 περιπτώσεις είναι ίδιο αλλά αλλάζουν τα σημεία εκπομπής τους στο χώρο.
Δε βλέπω πουθενά να διαφωνούμε ντοκτορ!!

Συμφωνώ μαζί σου στα λεγόμενα σου όπως άλλωστε φαίνεται στα παραπάνω ποστ μου, άσχετα που κάποιοι αμφησβήτισαν τα γραφόμενα μου νωρίτερα όπως και το..μαθησιακό μου επίπεδο.

Επίσης συμφωνώ ότι η φροντίδα χώρου αν είναι δυνατό να εφαρμοστεί στο χώρο, θα βελτιστοποιήσει το ηχητικό αποτέλεσμα!.

Η φροντίδα αυτή όπως έχω ήδη γράψει, είναι σαφώς δυσκολότερη να ελεγχθεί σε πολυκάναλο σε σχέση με το δικάναλο μιας και οι πρώτες αντανακλάσεις είναι πολλαπλάσιες σε αριθμό λόγω πλήθους πηγών εκπομπής.
Το room treatment λοιπόν που θα πρέπει να εφαρμοστεί είναι πιο πολύπλοκο και εννοείται πιο κοστοβόρο λόγω αντίστοιχα περισσότερων σημείων πρώτης ανάκλασης που θα θες να επέμβεις.

Νίκο, όποιο ηχείο σε κλειστό χώρο παράγει άμεσο ήχο παράγει και έμμεσο μέσω των ανακλασεων. Αν στο δικαναλο η φροντίδα του χώρου παίζει ένα σημαντικό παράγοντα με μόνο 2 ηχεία στα 11+4 είναι απλά τεράστια!!
Για να παίξει λοιπόν έστω απλά αποδεκτά το πολυκάναλο χωρίς φροντίδα δε γίνεται, στο δικαναλο έχεις 9+4 λιγότερες ανακλάσεις να τιθασευεις!!
... αλλά εγώ δε ξέρω είπαμε... μόνο λαδερα ξέρω καλά!
το παραπάνω είναι αυτούσιο το ποστ μου αν και θα έπρεπε στη τελευταία υπογραμμισμένη πρόταση να ήταν διατυπωμένη ως: στο δικαναλο έχεις 9+4 λιγότερες πηγές ανάκλασης να τιθασευεις!!

Είπαμε, εγώ δε ξέρω και...είμαι και αυθάδης!!

ευχαριστώ και πάλι ντοκτορ!
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.664
Κώστα πάνω σε αυτό έχω μπερδευτεί λίγο.

Κάπου εδώ μέσα(δεν θυμάμαι που ακριβώς) είχα δει μια μελέτη που έλεγε ότι το πολυκάναλο απαιτεί χαμηλότερο Rt60.
Από συνεπάγεται και περισσότερο φροντισμένο χώρο.
Τελικά τι ισχύει ακριβώς?
Να σου πω.

Οι πολύ χαμηλοί χρόνοι αντήχησης (<0.25) είναι αποκαρδιωτικό πράμα στο ηχητικό αποτέλεσμα στο δικάναλο, διότι το δικάναλο βασίζεται στην έμμεση για να προσεγγίσει την περιέλιξη.

Ναι μεν θα έχει εξαιρετική ακρίβεια και περιγραφή το άκουσμα, αλλά θα λείπει η περιέλιξη.

Ενώ λοιπόν είναι θεωρητικά σωστό να ελέγχεται η έμμεση ώστε να μην επηρεάζεται η άμεση, στο δικάναλο αφήνεται υποχρεωτικά ένα "παραθυράκι" για να προσεγγίσει το σύστημα την αίσθηση της περιέλιξης.

Στο πολυκάναλο σεταπ, η περιέλιξη δημιουργείται από τις ίδιες τις πηγές, οπότε δεν υπάρχει καμία ανάγκη για ύπαρξη έμμεσης για τη δημιουργία περιέλιξης, είναι δεδομένη η περιέλιξη, οπότε ναι, για να ακούς με απόλυτα σωστό τρόπο ξεκάθαρα την περιέλιξη της ηχογράφησης, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου από το δικό σου χώρο, ναι, είναι επιθυμητές οι χαμηλότερες τιμές στους χρόνους αντήχησης.

Δυστυχώς, στο δικάναλο πρέπει να βρεις τρόπο τέτοιο, που να έχεις περιέλιξη, δηλαδή να αναδημιουργήσεις την αίσθηση χώρου της ηχογράφησης, χρησιμοποιώντας την ηχητική σφραγίδα του δικού σου χώρου, πράγμα που εκ των προτέρων χάσκει, μπάζει, είναι προφανές το πρόβλημα.

Στην πράξη; Στην πράξη δεν έχει διαφορά.

Στο δικάναλο θα πρέπει να έχεις χρόνους αντήχησης 0.3 και το πολύ 0.4 (τα άνω όρια) και στο πολυκάναλο 0.3 έως το πολύ 0.2 - και ψιλοδιαφωνώ με το 0.2 είναι πολύ μουντός ο χώρος, αλλά δεν έχει σημασία η προσωπική μου άποψη, αυτά είναι τα επίσημα ενδεδειγμένα όρια.

Τώρα πόσο σημαντική είναι η διαφοροποίηση κατά 0.1 πάνω και κάτω από το 0.3, είναι ένα θέμα που αγγίζει τα όρια του γελοίου....

Δηλαδή, ασχολείστε με αηδιες. Κοινώς.
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Δε βλέπω πουθενά να διαφωνούμε ντοκτορ!!

Συμφωνώ μαζί σου στα λεγόμενα σου όπως άλλωστε φαίνεται στα παραπάνω ποστ μου, άσχετα που κάποιοι αμφησβήτισαν τα γραφόμενα μου νωρίτερα όπως και το..μαθησιακό μου επίπεδο.

Επίσης συμφωνώ ότι η φροντίδα χώρου αν είναι δυνατό να εφαρμοστεί στο χώρο, θα βελτιστοποιήσει το ηχητικό αποτέλεσμα!.

Η φροντίδα αυτή όπως έχω ήδη γράψει, είναι σαφώς δυσκολότερη να ελεγχθεί σε πολυκάναλο σε σχέση με το δικάναλο μιας και οι πρώτες αντανακλάσεις είναι πολλαπλάσιες σε αριθμό λόγω πλήθους πηγών εκπομπής.
Το room treatment λοιπόν που θα πρέπει να εφαρμοστεί είναι πιο πολύπλοκο και εννοείται πιο κοστοβόρο λόγω αντίστοιχα περισσότερων σημείων πρώτης ανάκλασης που θα θες να επέμβεις.


το παραπάνω είναι αυτούσιο το ποστ μου αν και θα έπρεπε στη τελευταία υπογραμμισμένη πρόταση να ήταν διατυπωμένη ως: στο δικαναλο έχεις 9+4 λιγότερες πηγές ανάκλασης να τιθασευεις!!

Είπαμε, εγώ δε ξέρω και...είμαι και αυθάδης!!

ευχαριστώ και πάλι ντοκτορ!
Ναι, αλλά ο ντόκτορ έχει και ένα τρινόβ να κάνει παιχνίδι... Γι'αυτό και σου είπα να τσεκάρεις αυτό που έφτιαξε ο Μπούτχιας για εμάς που δεν έχουμε dsp processor, πιο συγκεκριμένα τις μετρήσεις πριν και μετά.
 




Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
Κατά πρώτον θα ήθελα να σ ευχαριστήσω που προσπαθείς να μου εξηγήσεις τα γραφόμενα σου!!.
Όμως.. διαβάζοντας το σκεπτικό σου όπως αυτό αναλύεται στη παραπάνω απάντηση σου, μου δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα.
Πχ: λες ότι λόγω διαφοράς θέσης των μεγαφώνων θα φτάνουν σε διαφορετικό χρόνο επομένως και με διαφορά φάσης οι ήχοι στο αισθητήριο.
Ως εδώ με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο.
Επίσης λες, ότι λόγω ακριβώς αυτής της διαφοράς θα υπάρχουν ακυρώσεις στο χώρο, με το οποίο επίσης συμφωνώ!!
Η διαφωνία μου έγκειται στο γεγονός ότι θεωρείς ότι η ακυρώσεις θα αφορούν κυρίως τον έμμεσο ήχο που προκύπτει από τις ανακλάσεις κι όχι κατά το ισόποσο από τις άμεσες εκπομπές των μεγαφώνων!!
Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά απ'τα γραφόμενα σου, οι ακυρώσεις λόγω διαφοράς φάσης θα είναι επιλεκτικές μόνο από τις έμμεσες ανακλάσεις κι όχι για τις άμεσες, πράγμα που συγχωρα με, αλλά δε μπορώ να το ασπαστω χωρίς μια αντίστοιχη βιβλιογραφία που να αναφέρει με τι ποσοστό ακυρώνονται οι άμεσες και οι έμμεσες ηχητικές ακτινοβολίες..
Η λογική πάντως ων λέει ότι και οι δύο τύποι ηχητικής ακτινοβολίας ταπεινώνονται λόγω ακυρώσεων με το ίδιο ποσοστό...
Μπορεί όμως και να κάνω λάθος..
το εξηγησα ηδη

στην εμμεση , οι διαφορες των αποστασεων ειναι τετοιες που τοποθετουν τα σημεια των ακυρωσεων σε συχνοτικο φασμα εντος της περιοχης που εκπεμπει το μεγαφωνο.
πρακτικο παραδειγμα στην εξαδα του παραδειγματος, το 1ο με το 6ο μεγαφωνο αν εχουν μεταξυ τους σχετικη αποσταση 2 μετρα, μεσω ανακλασεων (βαριεμαι να κανω πραξεις) θα καταλληξουν πχ να εχουν χρονικη διαφορα που αντιστοιχει σε 1.5μ αποσταση δηλαδη καπου 4.3msec που θα εδινε μια ακυρωση στα 114hz.

στη αμεση η διαφορες (απο τριγωνομετρια) ειναι λιγα εκατοστα, 10 στη χειροτερη που δινει ακυρωση στα 1700hz που ομως ενα τετοιο array δεν εκπεμπει ετσι και αλλιως αρα δεν υφισταται σαν φαινομενο η πιο σωστα ειναι μη αντιληπτο.

μεταφεροντας το φαινομενο στο πολυκαναλο

εχοντας χρονικα ευθυγραμμισμενα ολα τα ηχεια του πολυκαναλου (βασικη προυποθεση) συμβαινουν τα εξης
-οι αμεσες ακτινοβολιες αθροιζονται
-οι εμμεσες που οφειλονται στο καθε ηχειο ξεχωριστα εχουν μικροτερο πλατος (λογω χαμηλοτερους επιπεδου εκπομπης του καθε ηχειου)
- ο επεξεργαστης/dsp μπορει πλεον να προσθεσει μερος τις αντιστροφης συναρτησης μεταφορας σε καθε ηχειο ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΠΛΑΤΟΣ (=ενταση) ωστε να την εξαλειψει τελειως η απλα να την υποβιβασει τοσο πολυ ωστε να μην εχει αντιληπτη επιπτωση στο αποτελεσμα χωρις να προσθεσουν επιπλεον προγραμμα σε αντιληπτη ενταση που θα δημιουργησει περισσοτερες ανακλασεις κλπ.
ωστοσο ακομα και ετσι, με απλουστευτικη λογικη , υποθετοντας οτι η εμμεση στο πολυκαναλο ειναι το 1/10 της αμεσης , το επιπλεον 1/10 αντιστροφο σημα που θα προσθεσεις θα εχει επιπτωση 1/100 στις επιπλεον ανεπιθυμητες ανακλασεις , η διορθωση του 1/1000 κοκ.

για αυτο λεμε οτι το πολυκαναλο εχει δυνατοτητες να αφαιρεσει την επιδραση του χωρου που παιζει και να προσομοιωσει τις συνθηκες χωρου της ηχογραφησης.
 

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
το εξηγησα ηδη

στην εμμεση , οι διαφορες των αποστασεων ειναι τετοιες που τοποθετουν τα σημεια των ακυρωσεων σε συχνοτικο φασμα εντος της περιοχης που εκπεμπει το μεγαφωνο.
πρακτικο παραδειγμα στην εξαδα του παραδειγματος, το 1ο με το 6ο μεγαφωνο αν εχουν μεταξυ τους σχετικη αποσταση 2 μετρα, μεσω ανακλασεων (βαριεμαι να κανω πραξεις) θα καταλληξουν πχ να εχουν χρονικη διαφορα που αντιστοιχει σε 1.5μ αποσταση δηλαδη καπου 4.3msec που θα εδινε μια ακυρωση στα 114hz.

στη αμεση η διαφορες (απο τριγωνομετρια) ειναι λιγα εκατοστα, 10 στη χειροτερη που δινει ακυρωση στα 1700hz που ομως ενα τετοιο array δεν εκπεμπει ετσι και αλλιως αρα δεν υφισταται σαν φαινομενο η πιο σωστα ειναι μη αντιληπτο.

μεταφεροντας το φαινομενο στο πολυκαναλο

εχοντας χρονικα ευθυγραμμισμενα ολα τα ηχεια του πολυκαναλου (βασικη προυποθεση) συμβαινουν τα εξης
-οι αμεσες ακτινοβολιες αθροιζονται
-οι εμμεσες που οφειλονται στο καθε ηχειο ξεχωριστα εχουν μικροτερο πλατος (λογω χαμηλοτερους επιπεδου εκπομπης του καθε ηχειου)
- ο επεξεργαστης/dsp μπορει πλεον να προσθεσει μερος τις αντιστροφης συναρτησης μεταφορας σε καθε ηχειο ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΠΛΑΤΟΣ (=ενταση) ωστε να την εξαλειψει τελειως η απλα να την υποβιβασει τοσο πολυ ωστε να μην εχει αντιληπτη επιπτωση στο αποτελεσμα χωρις να προσθεσουν επιπλεον προγραμμα σε αντιληπτη ενταση που θα δημιουργησει περισσοτερες ανακλασεις κλπ.
ωστοσο ακομα και ετσι, με απλουστευτικη λογικη , υποθετοντας οτι η εμμεση στο πολυκαναλο ειναι το 1/10 της αμεσης , το επιπλεον 1/10 αντιστροφο σημα που θα προσθεσεις θα εχει επιπτωση 1/100 στις επιπλεον ανεπιθυμητες ανακλασεις , η διορθωση του 1/1000 κοκ.

για αυτο λεμε οτι το πολυκαναλο εχει δυνατοτητες να αφαιρεσει την επιδραση του χωρου που παιζει και να προσομοιωσει τις συνθηκες χωρου της ηχογραφησης.
Η περίπτωση που αναφέρεις με τα 6 μεγάφωνα σε array εννοείται ότι καμία απολύτως σχέση δεν έχει με μια πραγματική πολυκαναλη διάταξη.
...Κι ο λόγος είναι απλός, τα ηχεία στο πολυκάναλο είναι τοποθετημένα στο χώρο σε περιμετρική διάταξη σε σχέση με τον ακροατή κι όχι όλα σ'ένα σημείο!!.
Οι οποίες ακυρώσεις που σωστά ανέφερες ότι υπάρχουν, επηρεάζουν κατά το ίδιο ποσοστό της άμεσες και τις έμμεσες ανακλάσεις...
Κι όχι.. κατά παραγγελία μόνο τις έμμεσες όπως αρχικά είχες πει.
Αν τώρα, όπως χαρακτηριστικά λες "το πολυκάναλο έχει τη δυνατότητα να αφαιρέσει την επίδραση του χώρου", θα ήθελα πραγματικά να μου υποδείξεις τη βιβλιογραφία που υποστηρίζει τα λεγόμενα σου..
Αν ισχύει πάντως αυτό που λες, το πολυκάναλο θα μπορεί να παίξει το ίδιο καλά και σε μικρό δωμάτιο αλλά και σε υπαίθριο χώρο χωρίς επηρεασμους και να αποδίδει το ίδιο με την ίδια σταθμη στα ενισχυτικά εαν το κατάλαβα καλά..
 
Last edited:

Μηνύματα
947
Reaction score
2.990
Η έμμεση δεν αθροίζεται, διότι ακολουθεί διαφορετικούς δρόμους σε κάθε τοίχο μέχρι να φτάσει σε σένα.
Tο πολυκάναλο στην ίδια στάθμη με το δικάναλο (επειδή μεμονωμένα κάθε μεγάφωνο παίζει πιο χαλαρά),
στο σύνολό του παράγει λιγότερη έμμεση?

Και το γεγονός ότι ακολουθεί διαφορετικούς “δρόμους” σημαίνει ότι δεν αθροίζεται ?

.
 
Last edited:


leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Δηλαδή το πολυκάναλο στην ίδια στάθμη με το δικάναλο (επειδή μεμονωμένα κάθε μεγάφωνο παίζει πιο χαλαρά),
στο σύνολό του παράγει λιγότερη έμμεση?

Και το γεγονός ότι ακολουθεί διαφορετικούς “δρόμους” σημαίνει ότι δεν αθροίζεται ?

.
ε ναι!!
μα είναι πασιφανές!!!
τι δε καταλαβαίνεις???
:lolsign::lolsign::lolsign:
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
10 αυτοκινητα πανε με 10 db /ωρα...
1 αυτοκινητο παει με 100 db / ωρα...
... ποση ειναι η αποσταση πεδησης?
-
πινεις ενα μπουκαλι ουισκι...
και πινουν και δεκα ακομα μαιμουδες απο 1 ποτηρι ?
σε ποσο χρονο θα ξεμεθυσουν ?
-
εχω και παραδειγμα με ηχο...αλλα δεν ειναι επι του παροντως..
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Όταν βάζεις 2 subs στο χώρο τα βάζεις για να έχεις ομοιόμορφα χαμηλό και ταυτόχρονα σε περισσότερες θέσεις.
Όταν τα subs είναι 4 (ένα σε κάθε γωνιά) δεν τα βάζεις για να γίνει της τάνας. Βάζεις τα πίσω δύο για να παίζουν εκτός φάσης από τα εμπρός ώστε να μη χρειαστεί μπάσο παγίδες ο χώρος.
Όταν δύο σήματα εκτός φάσης συναντηθούν ακυρώνονται.

Basic principles.

Calibration το λένε.
Σε αυτήν την τοποθέτηση, τα πίσω σαμπ δεν παίζουν χρονικά ταυτόχρονα με τα μπροστά, αλλα παίζουν εκτός φάσης τη στιγμή που τους έρχεται το κύμα των μπροστινών σαμπ, για να το ακυρώσουν, να το “ρουφήξουν”
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Σε αυτήν την τοποθέτηση, τα πίσω σαμπ δεν παίζουν χρονικά ταυτόχρονα με τα μπροστά, αλλα παίζουν εκτός φάσης τη στιγμή που τους έρχεται το κύμα των μπροστινών σαμπ, για να το ακυρώσουν, να το “ρουφήξουν”
@jiovani75 @JOHN MARKOU
 
  • Like
Reactions: PMC

Μηνύματα
1.380
Reaction score
1.655
Να σου πω.

Οι πολύ χαμηλοί χρόνοι αντήχησης (<0.25) είναι αποκαρδιωτικό πράμα στο ηχητικό αποτέλεσμα στο δικάναλο, διότι το δικάναλο βασίζεται στην έμμεση για να προσεγγίσει την περιέλιξη.

Ναι μεν θα έχει εξαιρετική ακρίβεια και περιγραφή το άκουσμα, αλλά θα λείπει η περιέλιξη.

Ενώ λοιπόν είναι θεωρητικά σωστό να ελέγχεται η έμμεση ώστε να μην επηρεάζεται η άμεση, στο δικάναλο αφήνεται υποχρεωτικά ένα "παραθυράκι" για να προσεγγίσει το σύστημα την αίσθηση της περιέλιξης.

Στο πολυκάναλο σεταπ, η περιέλιξη δημιουργείται από τις ίδιες τις πηγές, οπότε δεν υπάρχει καμία ανάγκη για ύπαρξη έμμεσης για τη δημιουργία περιέλιξης, είναι δεδομένη η περιέλιξη, οπότε ναι, για να ακούς με απόλυτα σωστό τρόπο ξεκάθαρα την περιέλιξη της ηχογράφησης, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου από το δικό σου χώρο, ναι, είναι επιθυμητές οι χαμηλότερες τιμές στους χρόνους αντήχησης.

Δυστυχώς, στο δικάναλο πρέπει να βρεις τρόπο τέτοιο, που να έχεις περιέλιξη, δηλαδή να αναδημιουργήσεις την αίσθηση χώρου της ηχογράφησης, χρησιμοποιώντας την ηχητική σφραγίδα του δικού σου χώρου, πράγμα που εκ των προτέρων χάσκει, μπάζει, είναι προφανές το πρόβλημα.

Στην πράξη; Στην πράξη δεν έχει διαφορά.

Στο δικάναλο θα πρέπει να έχεις χρόνους αντήχησης 0.3 και το πολύ 0.4 (τα άνω όρια) και στο πολυκάναλο 0.3 έως το πολύ 0.2 - και ψιλοδιαφωνώ με το 0.2 είναι πολύ μουντός ο χώρος, αλλά δεν έχει σημασία η προσωπική μου άποψη, αυτά είναι τα επίσημα ενδεδειγμένα όρια.

Τώρα πόσο σημαντική είναι η διαφοροποίηση κατά 0.1 πάνω και κάτω από το 0.3, είναι ένα θέμα που αγγίζει τα όρια του γελοίου....

Δηλαδή, ασχολείστε με αηδιες. Κοινώς.
Επικό μήνυμα :D
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.011
Σε αυτήν την τοποθέτηση, τα πίσω σαμπ δεν παίζουν χρονικά ταυτόχρονα με τα μπροστά, αλλα παίζουν εκτός φάσης τη στιγμή που τους έρχεται το κύμα των μπροστινών σαμπ, για να το ακυρώσουν, να το “ρουφήξουν”
Ναι και την χρονική στιγμή ποιός την καθορίζει και πως?
 

Μηνύματα
1.380
Reaction score
1.655
Tο πολυκάναλο στην ίδια στάθμη με το δικάναλο (επειδή μεμονωμένα κάθε μεγάφωνο παίζει πιο χαλαρά),
στο σύνολό του παράγει λιγότερη έμμεση?

Και το γεγονός ότι ακολουθεί διαφορετικούς “δρόμους” σημαίνει ότι δεν αθροίζεται ?

.
Οι φονιάδες των (λαων) δικαναλων το ψάχνουν ακόμη. Δώσε λίγο χρόνο :D
Σε αυτήν την τοποθέτηση, τα πίσω σαμπ δεν παίζουν χρονικά ταυτόχρονα με τα μπροστά, αλλα παίζουν εκτός φάσης τη στιγμή που τους έρχεται το κύμα των μπροστινών σαμπ, για να το ακυρώσουν, να το “ρουφήξουν”
Οι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τις μεγάλες διαφορές :D

Αλεκσηηηη, βλέπεις πως γίνεται η δουλεια;
Ναι και την χρονική στιγμή ποιός την καθορίζει και πως?
Προσθέτεις την φάση στην εκτός φάσης.

Και πολύ (αφ)αση(α) ναουμε :D
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.219
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top