Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Σε έναν τυπικά παραλληλόγραμμο χώρο θα ίσχυε το ίδιο?
Και βέβαια,εφόσον θα δοκίμαζε ο χρήστης να τα στήσει με τρόπο άβολο ως προς την αρχιτεκτονική των μονάδων τους.
Η μεγάλη αξία αυτής της κατασκευής όμως έγκειται στο ότι συνεπάγεται ολοκληρωτική αμοιβαία εξουδετέρωση παρασιτικής ενέργειας για την ίδια την καμπίνα και την κίνηση των μεγαφώνων στο πλαίσιο αυτής....Εάν υπάρχουν πάντως sub που ΄΄παρακαλάνε΄΄ για τοποθέτηση ελεύθερα στο χώρο,το 18S σίγουρα ανήκει σ'αυτήν την κατηγορία...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Σε τυπικό παραλληλόγραμμο μικρό δωμάτιο, το ένα σαμπ είναι ιδανικό μόνο για να κάνει παρέα στα άλλα 3 σαμπ που ήδη έχεις.
Στο δωμάτιο με τις κόρνες,αυτές είναι ήδη τοποθετημένες εν είδει sub,οπότε κάθε αυτόνομο υποβαθύφωνο που μπαίνει ξεκινά από το +2 το πλήθος μονάδων...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Στο δωμάτιο με τις κόρνες,αυτές είναι ήδη τοποθετημένες εν είδει sub,
Αυτό σκέφτομαι πιθανώς να κάνω στου Κοτσίδη..

Μάλλον δε βγαίνει με τη διαρρύθμιση όμως, θα δω.





ΥΓ.
Μη γελάς καθόλου.
4 τεμάχια 9" σε κάθε δορυφόρο με σφραγισμένες τις οπές ανάκλασης, εκτιμώ πως με λίγη διόρθωση θα παίξουν φουλ την πρώτη οκταβα, οπότε 4 σαμπ καλύτερα από 2, άρα τοποθέτηση των δορυφόρων σα να τοποθετείς σαμπ, τα δικά σου τα καμώματα..

Απλώς θα κουβαλήσω καμιά 10-αρια φύλλα κοποπρεν..
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτό σκέφτομαι πιθανώς να κάνω στου Κοτσίδη..

Μάλλον δε βγαίνει με τη διαρρύθμιση όμως, θα δω.





ΥΓ.
Μη γελάς καθόλου.
4 τεμάχια 9" σε κάθε δορυφόρο με σφραγισμένες τις οπές ανάκλασης, εκτιμώ πως με λίγη διόρθωση θα παίξουν φουλ την πρώτη οκταβα, οπότε 4 σαμπ καλύτερα από 2, άρα τοποθέτηση των δορυφόρων σα να τοποθετείς σαμπ, τα δικά σου τα καμώματα..

Απλώς θα κουβαλήσω καμιά 10-αρια φύλλα κοποπρεν..
Copopren στο σαλόνι...Θα θελα να μουν από μια μεριά να έβλεπα το φάσμα εκφράσεων στο πρόσωπο της Κυρίας JFK στη θέα των φύλλων...

Τα δικά μου καμώματα προβλέπουν πλέον και αντικανονικές ενέργειες κατά την εκτέλεση διόρθωσης...Το παρακάτω είναι η καλύτερη ενοποίηση χρωματικών πεδίων που γίνεται να επιτευχθεί στις τρεις πρώτες οκτάβες για τη συγκεκριμένη εκδοχή με το Yamaha στο δεξί πλευρικό τοίχωμα:
1613852858335.png

Αυτή παρέχει και την καλύτερη δυνατή μεταβατική απόκριση για τη συγκεκριμένη σύνθεση...

Πρόωρος κωδωνισμός πρακτικά ανύπαρκτος:
1613855010206.png


Εδώ οι τελειωτικές βηματικές αποκρίσεις με πράσινο-κόκκινο όπως ελήφθησαν για τα επιμέρους κανάλια αντιπαρατιθέμενες με τις αδιόρθωτες σε μπλε-πορτοκαλί :
1613853519770.png


Βλέπουμε πόσο ΄΄γλυκό΄΄ και ομοιογενές έχει γίνει το γύρισμα στο βηματικό παλμό και παράλληλα πόσο ΄΄μπερδεμένες΄΄ φαντάζουν συγκριτικά στα πρώτα msec οι αδιόρθωτες με τις ξέχωρες κορυφές για τους επιμέρους κλάδους,αφού έχουμε τρίδρομη παθητική κόρνα με προσθήκη αυτόνομου sub χωρίς ηλεκτρονικό κροσάρισμα και βαθυπερατό στα 120 Hz...

Αυτή η εναία μορφή από το ξεκίνημα είναι που εξασφαλίζει ότι θα εισπράξουμε εις το έπακρον τη μεγαλοπρεπή και πανοραμική ηχητική σκηνή που υπόσχεται ένα setup με πλευρά τριγώνου 3 μέτρα...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Endgame...Πώς βγαίνει διαχειρίσιμη αδιόρθωτη απόκριση ΄΄με τα όλα της΄΄ από τις κόρνες χρησιμοποιώντας SVS σε πλευρικά τοιχώματα,στην ίδια ευθεία με τα Dynaudio 9S κάτω από το κρεβάτι :
1613933177247.png


Εκτιμώ ότι είναι φανερό πόσο ωραία θα προσαρμοστεί σε καμπύλη-στόχο η ανωτέρω απόκριση...Χρειάζεται μεγάλος παλιοχαρακτήρας για να φτάσουμε εδώ συνοπτικά έχοντας πρώτα ΄΄ζαλίσει΄΄ τους ενδιαφερομένους με το πλευρικά τοποθετημένο Yamaha - που εξυπηρέτησε όμως το διερευνητικό του ρόλο.

Ως παλιοχαρακτήρας...ολκής δε,θα διακοπεί σε αυτό το σημείο η περιγραφή,για να περάσουμε στο σκέλος του παράλληλου Σύμπαντος που έχει αφεθεί μετέωρο από προηγούμενη σελίδα...Λέγαμε λοιπόν ότι είχαν ληφθεί μετρήσεις εκ νέου με περισσότερες θέσεις λήψης για να προκύψουν Vector Averaged που θα έδιναν πιο ομοιόμορφες βηματικές κατά την επεξεργασία μεταξύ των επιμέρους καναλιών ...

Στην παρακάτω παράσταση έχουμε τις αδιόρθωτες βηματικές αποκρίσεις (αριστερό κανάλι μπλε-δεξί πορτοκαλί)ληφθείσες στο MLP σε αντιπαράθεση με τις προσομοιώσεις των διορθωμένων (πράσινη-κόκκινη αντίστοιχα) έχοντας επαναλάβει την εκτέλεση διόρθωσης με όλα της τα βήματα.:
1613935463637.png


Εδώ παρατηρείται ικανοποιητική ομοιομορφία ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια,με την ολική έκταση στις αρχικές κορυφές πριν το πρώτο γύρισμα στον οριζόντιο μηδενικό άξονα να είναι ισοδύναμη μεταξύ αδιόρθωτων και διορθωμένων...Αυτές κρίνονται επιτέλους αρκετά καλές για την εξαγωγή διορθωτικών αρχείων και περαιτέρω μετρήσεις πάνω σ'εκείνα...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Από το ξεκίνημα των ακροάσεων με τα Triton crossfired καταλάβαινα τη βελτίωση στην απόδοση...Ιδίως όταν συνδυαζόταν και με Spectrogram όπως τα παρακάτω με τα επιμέρους κανάλια και sub-δορυφόρους εκπέμποντα όλα μαζί:
1614444685355.png

(σημειωτέον κιόλας σε χώρο όπου η μοναδική φροντίδα στις πρώτες οκτάβες προερχόταν από τον τρόπο στησίματος δορυφόρων-sub...)

Επόμενο ζητούμενο ήταν μέθοδος ν'αποτυπωθεί η ευεργετική δράση του cross-firing σε μετρητικά δεδομένα και ιδίως στο πεδίο του χρόνου...Ακολουθείται λοιπόν το εξής πρωτόκολλο : Λήψη κρουστικών παλμών με Timing Reference (ηχητικό ερέθισμα παρεχόμενο από το ένα μόνο κανάλι επιλογής μας πριν τον κυρίως παλμό) με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί και το μικρόφωνο ευρισκόμενο σε θέσεις έξω από την περίμετρο στερεοφωνικού τριγώνου.

Για να επιδειχθεί όμως η δραστικότητα του cross-firing,η σκέψη ήταν για τις εναλλακτικές θέσεις να τηρούν την εξής συνθήκη : Το μικρόφωνο να βρισκόταν σε καθένα σκέλος μακριά από το sweet spot αλλά με γεωμετρία τέτοια που θα το έφερνε πιο κοντά και υπό υψηλή γωνία off-axis ως προς το εκάστοτε main (αριστερό-δεξί) και παράλληλα να βρίσκεται σε θέση on-axis ως προς το απέναντι μακρινό main...Το δε σχηματιζόμενο τρίγωνο σε καθένα σκέλος θα ήταν ορθογώνιο,με την υποτείνουσα εκτεινόμενη μεταξύ μικροφώνου και του εκάστοτε μακρινού δορυφόρου.

Ας δούμε ακολούθως τη συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου:
Πρώτο σκέλος...Θέση λήψης έξω αριστερά...

Σήμα Timing Reference από δεξί (μακρινό on-axis δορυφόρο ) κανάλι :
1614446099228.png


Σήμα Timing Reference από αριστερό κανάλι (κοντινός off-axis δορυφόρος) :
1614446261307.png


Δεύτερο σκέλος...Θέση λήψης έξω δεξιά...

Σήμα Timing Reference παρεχόμενο από το αριστερό κανάλι (μακρινός on-axis δορυφόρος) :
1614446458720.png


Timing Reference παρεχόμενο από δεξί κανάλι (κοντινός off-axis δορυφόρος) :
1614446586884.png


Βλέπουμε ως κοινό χαρακτηριστικό πως όταν το σήμα Timing Reference προερχόταν από τον μακρινό on-axis δορυφόρο ως προς το μικρόφωνο ο κρουστικός παλμός παρεχόμενος ταυτόχρονα από το ζεύγος ηχείων συλλαμβάνεται ως μοναδιαίος - δηλαδή απολύτως συγχρονισμένος μεταξύ τους - ενώ αυτό δεν ίσχυε όποτε το Timing Reference προερχόταν από τον κοντινό off-axis δορυφόρο.

Αυτό το δεδομένο έχει ως αντίκρυσμα ότι υπό κανονικές συνθήκες ακρόασης όπου δεν έχουμε διακεκριμένο Timing Reference από ένα εκ των ηχείων θα ισχύει με τη συνθήκη του cross-firing ικανοποιητικός συγχρονισμός μεταξύ των καναλιών για τη στερεοφωνική συνοχή κι επιπλέον τη διατήρηση αυτής κατά τις δυναμικές αντιθέσεις στο πρόγραμμα ακόμα και σε θέσεις ακροατή μακριά από το ορισμένο sweet spot...

Τελικό συμπέρασμα από καθημερινές ακροάσεις ήταν ότι στη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα το cross-firing επέφερε συνταρακτικές βελτιώσεις στην ηχητική σκηνή όχι τόσο πάνω στο sweet spot,όσο κατά την προσφιλή συνήθεια του γράφοντος να περιφέρεται ελεύθερα εντός του χώρου...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ενδεικτικά,δίδεται και spectrogram παρμένο με τα κανάλια εκπέμποντα μαζί σε ακραία θέση λήψης,κοντινή σε τοιχωματικά όρια :
1614499450180.png

Σημαίνει ότι ακόμα και σε τέτοιες θέσεις με το συγκεκριμένο setup θα ισχύει ικανοποιητική πυκνότητα στην κατανομή ενέργειας χωρίς διάκριση των συνιστωσών από ιδιορρυθμούς....

Υπάρχει όμως ακόμα μια σημαντική εκκρεμότητα...Όσο καλά και να φτιάχνεται η διορθωμένη απόκριση,ειδικά για το συγκεκριμένο setup όπου συμμετέχουν τακτικά και παραδοσιακά μέσα εκτός PC είναι επιτακτική η ανάγκη να τακτοποιηθεί ακόμα περισσότερο η αδιόρθωτη απόκριση,ώστε να μη διαφοροποιείται ουσιαστικά από τη διορθωμένη...

Σε αυτήν τη διαδικασία τελειοποίησης ισχύει ο νόμος της φθίνουσας επιστροφής όχι ως προς το χρήμα αλλά ως προς το χρόνο που χρειάζεται ν'αφιερωθεί...Κάθε ενδιάμεσο στάδιο που περιγράφηκε μετά την αφετηρία του setup συνοδευόταν από συνεδρία μετρήσεων που οδηγούσε σε ιδέες για βελτιώσεις οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούσαν σε νέες συνεδρίες για το επόμενο στάδιο με εκτέλεση διόρθωσης,κ.ο.κ.
1614500855609.png

1614501577807.png

1614502056213.png


Εξετάζοντας δεδομένα απ'όλα τα στάδια,διαπιστωνόταν ότι ενώ η απόκριση για τα sub μόνα τους γινόταν να βγαίνει σταθερά ομαλή χάρη στη διευθέτηση, οι διακυμάνσεις τόσο σε απόκριση από τρίτη οκτάβα και άνω καθώς και στη γενική κλίση της καμπύλης εξαρτώνταν κυρίως από τους δορυφόρους....Όσο προφανές και να φαινόταν εκ πρώτης όψεως,λιγότερο προφανές είναι το συμπέρασμα ότι στο τελικό στάδιο οι όποιες αλλαγές θ'αφορούσαν αποκλειστικά στο χειρισμό του σήματος σε επίπεδο δορυφόρων,με τις παραμέτρους για τα ίδια τα sub να λογαριάζονται πλέον οριστικές και αμετάκλητες...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Τελικό συμπέρασμα από καθημερινές ακροάσεις ήταν ότι στη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα το cross-firing επέφερε συνταρακτικές βελτιώσεις στην ηχητική σκηνή όχι τόσο πάνω στο sweet spot,όσο κατά την προσφιλή συνήθεια του γράφοντος να περιφέρεται ελεύθερα εντός του χώρου..
Πολλές φορές, η αντιληπτή βελτίωση μακριά από το sweet spot είναι πολύ πιο εύκολη απ'οτι σε αυτό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η προσθήκη πολλαπλών σάμπ, που θα δώσει ομοιογένεια στην απόκριση των χαμηλών συχνοτήτων σε όλο το χώρο, ιδίως σε σημεία που πριν τα πολλαπλά σαμπ ήταν εντόνως προβληματικά. Σε αυτά τα σημεία, η αντιληπτή βελτίωση είναι συγκλονιστική, και βεβαίως θα υπάρχει βελτίωση και στο sweet spot, απλώς όχι τόσο .. συνταρακτική.

Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, η προβληματική συμπεριφορά ενός απομακρυσμένου σημείου στο χώρο ακρόασης, ας πούμε σε μια γωνιά που είναι κόμβος ιδιορρυθμων και συντονισμού, ή ακόμα και σε ένα έπιπλο, ένα σύνθετο με γυάλινα ποτήρια που τρίζουν. Δίπλα στο σημείο αυτό, το αντιληπτό πρόβλημα έχει κολοσσιαίες διαστάσεις και η επίλυση του προβλήματος επί τόπου, ας πούμε με μια γωνιακή μπασοπαγιδα ή με απορρόφηση στο έπιπλο, θα είναι συγκλονιστική, ενώ μικρότερη θα είναι η αντιληπτή βελτίωση στην ίδια τη θέση του sweet spot, ωστόσο θα υπάρχει και εκεί.

Διότι είναι πραγματικά αδύνατο να διορθώσεις ένα πρόβλημα σε οποιοδήποτε σημείο του χώρου ακρόασης, και να μην έχει συνοδά οφέλη στην MLP, στο αγαπημένο μας sweet spot.

Γι'αυτό το λόγο, πολλά προβλήματα ακούγονται εύκολα εκτός του χώρου ακρόασης. ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτό που έγινε ήταν μικρές μετακινήσεις των δορυφόρων περισσότερο εμπρός και πίσω παρά πλάγια,προκειμένου να διερευνηθεί η βέλτιστη τήρηση στο αντίστροφο καρδιοειδές μοτίβο καθενός με το αντίστοιχο sub,όπως είχε προβλεφθεί για την τρίτη οκτάβα...Υπενθυμίζεται ότι ελέω κροσαρίσματος η εκπομπή των χαμηλών γινόταν εκ των πραγμάτων σε ημισφαιρικό πεδίο στις δύο πρώτες οκτάβες,ενώ μετά την τρίτη οκτάβα αναλάμβανε να συντηρήσει το μοτίβο η εγγενής πολική απόκριση των δορυφόρων....

Στην παρακάτω εικόνα ληφθείσα εκμεταλλευόμενη το δεκάλεπτο χρονικό περιθώριο κατά τη διάρκεια του οποίου ο ήλιος αγκαλιάζει τον δορυφόρο με την κουρτίνα παραμερισμένη,φαίνεται η οριστική θέση - επιβεβαιωμένη και από δοκιμαστικές κρουστικές - για τον δεξιό μερικά εκατοστά πιο μπροστά σε σχέση με πριν.
1614511622498.png

Ισοδύναμη μετακίνηση έγινε και στον αριστερό,ενώ έχει έλθει πιο μπροστά και ο αντίστοιχος τελικός για να διευθετηθεί το ελάχιστο δυνατό μήκος από το αλλαγμένο καλώδιο ηχείων όπως θα δούμε παρακάτω...

Έχοντας ολοκληρώσει κάθε δυνατή βελτίωση ως προς τις θέσεις των ηχειακών πηγών στο συγκεκριμένο χώρο, αποφασίστηκε να μπει και μια τελική πινελιά μέσα από...καλώδιο ηχείων...Κατέφυγα σ'ένα μοντέλο όχι μόνο οικείο από τα παλιά,αλλά με ιδιαιτερότητα στη γεωμετρία και τα ηλεκτρικά του χαρακτηριστικά υπό τη σκέψη ότι θα μπορούσε να προσφέρει ένα ελάχιστο - συγκρινόμενο με τις υπόλοιπες παραμέτρους - ευνοϊκό στοιχείο που έμενε πλέον για την αδιόρθωτη απόκριση....

Η εκτίμηση γι αυτό βασιζόταν σε ακροαματικές εντυπώσεις που επαναλαμβάνονταν από τον καιρό που συνέδεε σκέτα main ηχεία χωρίς συνοδεία sub...Τις περισσότερες φορές μπορεί να έδινε καλύτερη εντύπωση για τη συμπεριφορά από τις χαμηλομεσαίες οκτάβες και άνω ,αλλά πάντοτε με ένσταση για μειωμένο αντίκτυπο στις πρώτες τρεις οκτάβες.
Τώρα όμως για τις δύο πρώτες οκτάβες έχουμε αυτόνομα sub - τα οποία παίζουν εδώ και στην τρίτη οκτάβα - και παράλληλα ήταν επιθυμητή μικρή μείωση ενέργειας μεταξύ 80-160 Hz από πλευράς δορυφόρων...

Όσο ευσεβείς και να ήταν οι πόθοι,δεν χανόταν κάτι με μια δοκιμή...Κόπηκε από το απόθεμα το ελάχιστο δυνατό μήκος (60 cm) και αφού ήταν ατερμάτιστο,έπρεπε κάπως να προσαρμοστεί με καλή επαφή σε ακροδέκτες τελικών και ηχείων...Εφόσον κιόλας ακολουθείτο πιουρίστικος δρόμος,οφειλόταν τουλάχιστον να τηρηθούν γνωστές από παλιά επιταγές γι αποφυγή σε ευμεγέθεις μεταλλικές μπανάνες ή δίχαλα και κολλήσεις...Κόπηκαν λοιπόν κομμάτια από καλαμάκι bamboo και με τη βοήθεια αυτών σφηνώθηκαν με ισχυρή πίεση η γυμνωμένη απόληξη από τον εκάστοτε αγωγό σε μπανάνα Nordost εισαγόμενη ακολούθως στην υποδοχή του τελικού.Για την υποδοχή στην πλευρά του ηχείου τα κομματάκια bamboo χρησιμοποιήθηκαν ως παρεμβύσματα ανάμεσα στο γυμνό κλώνο που ερχόταν σε άμεση επαφή με τη μπόρνα και το γερά σφγμένο παξιμάδι που εξασκούσε υψηλή πίεση χωρίς να τραυματίζει έτσι τον αγωγό,όπως εμφανίζεται παρακάτω για το δεξί main:
1614514303221.png

1614515125493.png


Έχοντας λοιπόν φτάσει μέχρι το κατώτατο επίπεδο της ΄΄κόλασης΄΄,δηλαδή εκεί όπου παρεπιδημούν τα λεγόμενα ΄΄καλώδια-ισοσταθμιστές΄΄,δεν έμενε παρά να δούμε πόσο ΄΄τυχεροί΄΄ ή όχι σταθήκαμε... :biggrin:
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αποκρίσεις όπως οι παρακάτω επιβεβαιώθηκαν ως προς την αξιοπιστία τους με μικρές παραλλαγές από επανειλημμένες λήψεις σε διαφορετικούς χρόνους και υπό διαφοροποιημένα σχήματα περιστροφής του μικροφώνου.Για λόγους αυστηρότητας,δεν θα παρουσιαστούν μέσοι όροι - που εμφανίζονται ακόμα καλύτεροι - αλλά μια τριάδα αποκρίσεων (L,R,L+R) με τις καμπύλες στα οικεία τους χρώματα όπως ελήφθησαν τυχαία χωρίς την παραμικρή διορθωτική επέμβαση διακόπτοντας για λίγο την ακρόαση λίγα λεπτά πριν τη δημοσίευση...
1614535625841.png


Νομίζω πως ΄΄κάτι΄΄ έχουμε καταφέρει πια κι έτσι μπορούμε ν'απολαμβάνουμε υπεύθυνα και χωρίς ενδοιασμούς τόσο το βινύλιο όσο και το PS2 Slim καθώς αναπαράγει σήμα από CD χωρίς upsampling (pure...hell)

1614535860684.png
 




Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.135
Reaction score
26.694
Γιατί δε φοράει τη μάσκα της;
Ο ντιμιφουτ βλέπει. Προσοχή.


View attachment 202673
Αυτά τα κίτρινα μάτια... μού θυμίζουν κάτι μεγάφωνα... πού τα έχω δει? πού τα έχω δει? 🤔 :biggrin:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Όπως ειπώθηκε σε άλλο νήμα,για διερευνητικούς λόγους δοκιμάστηκε να επιτευχθεί επιθυμητή κλίση στην αδιόρθωτη απόκριση εφαρμόζοντας σε καθένα sub βαθυπερατό φίλτρο σε κατώτερη συχνότητα (αριστερό στα 75 Hz - δεξί στα 90 Hz),αυξάνοντας παράλληλα τη στάθμη ειδικώς σε αυτά.Το αποτέλεσμα εμφανίζεται με καμπύλες στα συνήθη χρώματα με την παρακάτω παράσταση:
1614969404283.png


Δεν είναι άσχημο,σε χαμηλές μάλιστα στάθμες ακουγόταν πολύ ελκυστικά...Το κύριο πρόβλημα όμως ήταν ότι υπό ανεβασμένες τις στάθμες στα ίδια τα sub κατά την άνοδο στη γενική στάθμη αυξάνονταν και οι τιμές ηχειακής παραμόρφωσης σε τιμές ανώτερες του 15%...

Δεδομένου κιόλας ότι οι παραμορφώσεις με τη στάθμη που λαμβάνουν στο συγκεκριμένο setup ξεχωρίζουν αποκλειστικά στη ζώνη της πρώτης οκτάβας - σε όλες τις υπόλοιπες λαμβάνουν στάθμη πολύ μικρότερη από το κατώφλι που θα γίνονταν αυτές αισθητές - θα έπρεπε να λογαριαστούν και ανώτερες συνιστώσες με αυξανόμενη αντιληπτότητα καθώς και βλαβερές αλληλεπιδράσεις τους με ιδιορρυθμούς....

Πρόσθετο κριτήριο λοιπόν είναι πως δεν αρκεί από μόνη της η ευνοϊκή κλίση σε καμπύλη απόκρισης αν δεν συναρτάται με μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης και τα εμφανιζόμενα πάνω σε αυτήν ποσοστά ηχειακής παραμόρφωσης ως προς τις πρώτες οκτάβες - όπου συνήθως λαμβάνουν αυτά τις ανώτερες τιμές έχοντας ουσιαστική σημασία...

Σκοπός είναι επίσης η στάθμη στα ίδια τα sub να έχει την κατώτερη δυνατή τιμή,γιατί αλλιώς στη βηματική απόκριση θα κυριαρχεί η εκπομπή του sub (με επακόλουθο υπερβολικά χαμηλό πλάτος βήματος μετά τη διόρθωση) αντί να υπάρχει ισορροπία μεταξύ sub-main...Γι αυτό επίσης δεν είναι δόκιμη λύση η αύξηση στο volume των sub με επακόλουθο κούρεμα των προεξοχών για να έβγαινε ισορροπημένη απόκριση συχνότητας.Κάθε περαιτέρω αύξηση στο volume - έστω και αν οι δυνατότητες του sub παρέχουν το απαραίτητο headroom - σημαίνει ότι καλείται το sub ν'αντιμάχεται συμπεριφορές του χώρου συνδυασμένες με ατελές στήσιμο,αντί να συμμαχούσε όπως θα έπρεπε με τις πρώτες...

Επιστρέφουμε λοιπόν σε κάθοδο volume στα ίδια τα sub κι επαναφορά του αριστερού σε full range εκπομπή ενώ του δεξιού σε βαθυπερατό φίλτρο στα 120 Hz...Υπό το γνωστό πνεύμα τελειομανίας,ξεκινάμε γι άλλη μια φορά μικροβελτιώσεις στη θέση των sub μόνων τους σε σχέση με το χώρο και λογαριάζοντας πλέον και στοιχεία από την επίπλωση,προκειμένου να πιάσουμε όχι μόνο την καλύτερη δυνατή αδιόρθωτη απόκριση,αλλά και υπό τη χαμηλότερη δυνατή θέση του volume στα ίδια τα sub.Εννοείται με τιμές ηχειακής παραμόρφωσης κατώτερες του 10%...

Βλέπουμε εδώ το οριστικό αποτέλεσμα με τα γνωστά χρώματα υπό εντελώς αδιόρθωτες και ανεπεξέργαστες αποκρίσεις (εννοείται πλήρως απενεργοποιημένα και τα παραμετρικά φίλτρα από το λογισμικό των sub) σε ζώνη 10-200 Hz :
1614971701648.png


Θεωρώ δε πως αυτό είναι οριστικά ό,τι καλύτερο γίνεται να επιτευχθεί ως προς το στήσιμο των sub υπό τις παρούσες συνθήκες...
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
''Πώς να εξημερώνουμε τον δράκο μας΄΄...Όχι αρνούμενοι τα δεδομένα,αλλά προσπαθώντας να τα κάνουμε να δουλέψουν όσο γίνεται υπέρ μας...Σταδιακές μικρές αλλαγές,μετρήσεις και πολυήμερες ακροαματικές εκτιμήσεις για καθένα στάδιο...Κάθε μικρή παραλλαγή στη χωροταξία ήταν πολυτιμότερη από εναλλαγές συσκευών ή παρελκομένων και είχε τη δική της χάρη και αξία κατά τις ακροάσεις που μεσολαβούσαν,αφού έδινε με ευχάριστο τρόπο πληροφορίες που έφερναν ακόμα πιο κοντά στο στόχο..

Η οριστική διάταξη στο setup των Triton δείχνει μικρή απομάκρυνση στη θέση του δεξιού sub από το κράσπεδο του τζακιού,με αναδιάταξη στο παγκάκι που μεσολαβεί ενώ η θέση του αφανούς αριστερού έχει επίσης αλλάξει συμμετρικά ως προς το δικό του main.
1615624487060.png


Οι αποκρίσεις υπό τα συνήθη χρώματα σε πλήρως αδιόρθωτη μορφή -απενεργοποιημένα και τα PEQ από τα sub- δείχνουν τη βέλτιστη σύζευξη καθενός main με το sub του υπό αντίστροφο καρδιοειδές μοτίβο :
1615625131235.png


Το spectrogram από την αδιόρθωτη κατάσταση με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί:
1615625346657.png
 


Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
.....γιατι δεν βαζεις απο την αλλη μερια τα ηχεια να μπορει να κατσει καποιος στον καναπε να ακουσει την μουσικουλα του ;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.182
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top