Αναβάθμιση ποτενσιόμετρου στάθμης (VOLUME) σε Audio Research LS3

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.562
Reaction score
37.849
...διπλασιασε τα αν προκειται για την αλλη πλευρα του ατλαντικου.. :boast:
-> ευχαριστως θα αγοραζα χωρις δευτερη σκεψη, αν περισευε το δεκαπλασιο του απαιτουμενου αντιτιμου και με καποιο διακριτο οριο.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ποτενσιόμετρο, ένας διαιρέτης τάσης... μπορεί να έχει επίδραση στον ήχο
(δε μιλάω για διαφορά καναλιών ή αξιοπιστία κ.λπ. - για διαφορά στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα)

Εκτός από τα Ohm υπάρχει κάτι άλλο που να χαρακτηρίζει αυτές τις αντιστάσεις του διαιρέτη;;;
 


TGD

Μηνύματα
7.190
Reaction score
7.216
Θυμάμαι μια συνέντευξη του David Berning (άλλου ενός τρελάρα του ώντιο) που τον ρώτησαν γιατί δεν χρησιμοποιεί ακριβά υλικά στα μηχανήματά του.
Απάντησε ότι για τη μικρή παραγωγή που έχει τον συμφέρει να αγοράσει κουβάδες από φτηνά υλικά και να τα μετρήσει ένα-ένα ώστε να τα ταιριάξει απόλυτα στο κύκλωμα. Ό,τι περισσεύει το πουλάει λιανική.
 

Μηνύματα
27.250
Reaction score
25.238
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ποτενσιόμετρο, ένας διαιρέτης τάσης... μπορεί να έχει επίδραση στον ήχο
(δε μιλάω για διαφορά καναλιών ή αξιοπιστία κ.λπ. - για διαφορά στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα)

Εκτός από τα Ohm υπάρχει κάτι άλλο που να χαρακτηρίζει αυτές τις αντιστάσεις του διαιρέτη;;;
Υπάρχουν και οι non inductive resistors.
Θεωρούνται καλύτερες από τις άλλες , ακριβώς για αυτόν τον λόγο.
Οπότε θα μπορούσε κάποιος να πεί το ίδιο και για τα ποτενσιόμετρα.
Δεν το γνωρίζω όμως.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Υπάρχουν και οι non inductive resistors.
Θεωρούνται καλύτερες από τις άλλες , ακριβώς για αυτόν τον λόγο.
Οπότε θα μπορούσε κάποιος να πεί το ίδιο και για τα ποτενσιόμετρα.
Δεν το γνωρίζω όμως.
Αν κάνεις κάτι με αντιστάσεις + ρελε/διακόπτες κ.λπ. πιθανότατα να είναι καλύτερες, έχει μια λογική.
Αλλά το ποτενσιόμετρο τι inductance μπορεί να έχει;
Γιατί το μπλε alps να παίζει χειρότερα από το μαύρο;
 

Μηνύματα
27.250
Reaction score
25.238
Δεν ξέρω γιατί θεωρούν το μαύρο , ότι καλύτερο , ακόμη και σε σχέση με το μπλέ.
Πέρα από το κομμάτι της ποιότητας κατασκευής που θεωρείται κορυφαίο το μαύρο , δεν ξέρω, ίσως μεγαλύτερη αξιοπιστία ?, πόσο καλύτερο ταίριασμα καναλιών μπορεί να έχει ? Αν έχει .
Το μπλέ το δίνει για 3db ακρίβεια ρύθμισης και πάει καλύτερα από ότι δίνει η εταιρία.
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
...και οι ντιουιδες τι θα γινουν "κλεφτες" (μεταφορικα το λεω) ?
@Astronaut Jr. - ουτως ή αλλιως θα παει σερβις, μολις αποφασισω να ασχοληθω, προοριζεται για υπνοδωματιο. :king: :angel:
Χλωμό το βλέπω να γίνουν "κλέφτες", ακόμα κι αν δε χρεώνουν ούτε το :pρεύμα;) για το κολλητήρι. Ζουν από τις δουλειές τους και ξοδεύουν το "χαρτζιλίκι" για το χόμπι τους!!!
Εξάλλου αν γούσταραν να μας κλέβουν, δε θα ζητούσαν να "βελτιώσουν" τον ήχο μας, αλλά θα ζητούσαν τη ψήφο μας στις επόμενες εκλογές!!!>:(
Το σωστό θα ήταν να πάρουν κάποτε στα σοβαρά οι κατασκευαστές τους πελάτες τους κι οι ντιούηδες να μείνουν "άεργοι"!!!
Όσο για τον εν λόγω προενισχυτή, αν τον είχα στα χέρια μου, θα περνούσα στο επόμενο βήμα που δεν είναι άλλο από την αλλαγή των δύο, και μοναδικών, πυκνωτών που έχει στην πορεία του σήματος.
 

Attachments


Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Δεν ξέρω γιατί θεωρούν το μαύρο , ότι καλύτερο , ακόμη και σε σχέση με το μπλέ.
Πέρα από το κομμάτι της ποιότητας κατασκευής που θεωρείται κορυφαίο το μαύρο , δεν ξέρω, ίσως μεγαλύτερη αξιοπιστία ?, πόσο καλύτερο ταίριασμα καναλιών μπορεί να έχει ? Αν έχει .
Το μπλέ το δίνει για 3db ακρίβεια ρύθμισης και πάει καλύτερα από ότι δίνει η εταιρία.
H ALPS στο μεγάλο αυτό μαύρο κέλυφος του BLACK BEAUTY αρχικά, τοποθετούσε ένα περιστροφικό επιλογέα (πολλαπλών βημάτων) για σταθερές αντιστάσεις (series attenuator). Την ακουστική ποιότητα που προσέφερε την εποχή εκείνη, αφήνω να τη φανταστείτε. Στο ίδιο κέλυφος αργότερα, αφορμισμένη από τη φήμη που είχε αποκτήσει το προϊόν, έβαλε ένα προσεγμένο συμβατικό ποτενσιόμετρο και το προσέφερε στην αγορά σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή. Στη συνέχεια έβγαλε και το BLUE VELVET σ' ακόμα χαμηλότερη τιμή. Κι επειδή ήταν παραπλήσιας ποιότητας (όχι όμως ίδιας) τα δύο τελευταία, κατάργησε το ογκώδες BLACK BEAUTY.
 

Μηνύματα
2.122
Reaction score
5.572
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ποτενσιόμετρο, ένας διαιρέτης τάσης... μπορεί να έχει επίδραση στον ήχο
(δε μιλάω για διαφορά καναλιών ή αξιοπιστία κ.λπ. - για διαφορά στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα)

Εκτός από τα Ohm υπάρχει κάτι άλλο που να χαρακτηρίζει αυτές τις αντιστάσεις του διαιρέτη;;;
Ενας απο τους λογους που έχει βγαλει ονομα ο sansui 717 ειναι αυτο ακριβως το εξαρτημα.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.562
Reaction score
37.849
... αγαπητε @STENTOR χαιρομαι που συμφωνουμε :)
-> πραγματι, προοριζονται για συνολικο σερβις και αλλαγη πυκνωτων (περα απο το ποτενσιομετρο, το οποιο εισαγει θορυβο στο ενα καναλι) καθοτι εχουν περασει κατα καιρο το προσδοκιμο χρονο ζωης, ομοιως και ο τελικος του.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Ενας απο τους λογους που έχει βγαλει ονομα ο sansui 717 ειναι αυτο ακριβως το εξαρτημα.
Καμιά αντίρρηση... προφανώς έχει αξιοπιστία, δεν έχει χρατσ-χρουτς στο βάθος του χρόνου κ.λπ. τέτοια....

Ακούγεται όμως διαφορετικά από ένα "φτηνιάρικο" blue alps και εάν ναι... γιατί;;;

Ο αγαπητός @STENTOR εδώ, μιλάει για τέτοιου είδους φαινόμενα από την αλλαγή ποτενσιομέτρου.


Από τις πρώτες στιγμές των ακροάσεων (και των συνακροάσεων:p) ήρθε η μεγάλη έκπληξη. Ο ήχος κέρδισε συνολικά, και σε υπερθετικό βαθμό, περισσότερη διαφάνεια και δυναμικά. Με το παλιό ποτενσιόμετρο δεν ακουγόταν πως κάτι έλειπε ή περίσσευε. Απλά θεωρούσες πως αυτός είναι στη τελική ο ήχος του προενισχυτή. Το διακοπτικό ποτενσιόμετρο όμως αποκάλυψε την πραγματική του φύση.

Ο μέγας κερδισμένος ήταν τα πρίμα, καθώς αναδείχθηκαν πλέον στο πραγματικό ύψος των εγγραφών, απέκτησαν μια πραγματικά ξεκάθαρη περιγραφή κι εκτοξεύτηκαν σε λεπτομέρεια, ενέργεια και δυναμικά, δίχως ποτέ -μα ποτέ- να τείνουν έστω και σε υποψία προβολικότητας ή τραχύτητας!
Η μεσαία περιοχή αναδυόταν με ακόμα περισσότερο ανάγλυφο κι ομαλότερη ροή δίχως να υπολείπεται σε όγκο, ρεαλισμό και συνάμα γλυκύτητα.
Τα μπάσα δεν έδειξαν κάποια αξιομνημόνευτη μεταβολή, παρέμειναν ως ήταν εκτεταμένα και με τεράστια μέτωπα, αν και κάποιος σχολαστικός ίσως διέκρινε μια τόνωση στα περιγράμματα των βαθύφωνων εγχόρδων που πλέον γίνονταν περισσότερο ευδιάκριτα μέσα στη σκηνή.

Η ήδη καλή στερεοφωνική εικόνα του προενισχυτή μεγάλωσε ακόμα περισσότερο και στις τρεις διαστάσεις της. Το δε κλείδωμά της έγινε εξωπραγματικό, δηλαδή μετακινούμενος δεξιά ή αριστερά ακούγονταν βέβαια το αντίστοιχο ηχείο περισσότερο, αλλά η σκηνή εξακολουθούσε να είναι κλειδωμένη να έρχεται ξεκάθαρα και δυνατά μόνο από το κέντρο ανάμεσα στα ηχεία!
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Καμιά αντίρρηση... προφανώς έχει αξιοπιστία, δεν έχει χρατσ-χρουτς στο βάθος του χρόνου κ.λπ. τέτοια....

Ακούγεται όμως διαφορετικά από ένα "φτηνιάρικο" blue alps και εάν ναι... γιατί;;;

Ο αγαπητός @STENTOR εδώ, μιλάει για τέτοιου είδους φαινόμενα από την αλλαγή ποτενσιομέτρου.
Tο χρατσ-χρουτς είναι μηχανικής φύσης πρόβλημα κι έρχεται, σωστά, σε βάθος χρόνου. Αδιάφορο για τον ήχο(χροιά) του ποτενσιόμέτρου. Τ' ακουστικά προβλήματα έχουν "ηλεκτρική" φύση, με ρίζα στην παρασιτική χωρητικότητα που εγγενώς υφίσταται μεταξύ δρομέα και γείωσης. Αλλά πριν μιλήσουμε για κάτι, θα πρέπει να γνωρίσουμε αυτό για το οποίο θα γίνει λόγος.
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Θυμάμαι μια συνέντευξη του David Berning (άλλου ενός τρελάρα του ώντιο) που τον ρώτησαν γιατί δεν χρησιμοποιεί ακριβά υλικά στα μηχανήματά του.
Απάντησε ότι για τη μικρή παραγωγή που έχει τον συμφέρει να αγοράσει κουβάδες από φτηνά υλικά και να τα μετρήσει ένα-ένα ώστε να τα ταιριάξει απόλυτα στο κύκλωμα. Ό,τι περισσεύει το πουλάει λιανική.
1662568677800.png

Μάλλον αστειευόταν 😜 με τον δημοσιογράφο. Μόνο απλοϊκά και φθηνά δεν είναι τα υλικά του.
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Ναι, αυτό πρέπει να είναι. Α ρε στεντορ, που το ξετρύπωσες;
Χρησιμοποίησα κάποτε αυτά τα ολοκληρωμένα, ακολουθούμενα από στάδιο με λυχνίες (ECC88), στη κατασκευή ενός A/V προενισχυτή για "βιρτουόζο" πελάτη. 8-)
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ποτενσιόμετρο, ένας διαιρέτης τάσης... μπορεί να έχει επίδραση στον ήχο
Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω.
Ο ηλεκτρικός διαιρέτης τάσης είναι δύο σταθερές αντιστάσεις, η τιμή των οποίων ακολουθεί μια μαθηματική σχέση, ώστε να επιτευχθεί ο ένας και μοναδικός σταθερός υποβιβασμός τάσης.
Το ποτενσιόμετρο είναι μεταβλητός ηλεκτρομηχανικός διαιρέτης τάσης. Δηλαδή σου δίνει μια μεγάλη σειρά από υποβιβασμένες τάσεις, ώστε να διαλέγεις αυτή που σου ταιριάζει κάθε φορά.
Επειδή το μέταλλο του "δρομέα" του ποτενσιόμετρου εφάπτεται και δεν είναι "κολλημένο" πάνω στην επαφή του με το σώμα της αντίστασης, ώστε να μπορεί να σύρεται, δημιουργείται στο σημείο επαφής μια σταθερή χωρητικότητα (πυκνωτής). Η τιμή της (pF) εξαρτάται από την ποιότητα της κατασκευής κι όσο καλύτερη, τόσο μικρότερη θα είναι η χωρητικότητα.
Με τη χρήση, λόγω τριβής, σωματίδια από το υλικό της αντίστασης αποκολλούνται και παγιδεύονται στην επαφή μεταξύ μετάλλου "δρομέα" και σώματος αντίστασης, αυξάνοντας την εγγενή παρασιτική χωρητικότητα που προανέφερα.
Ως αποτέλεσμα παρατηρείται μια υποβάθμιση της στάθμης των μεσοϋψηλών και των πρίμων που εξαρτάται από τη θέση του "δρομέα". Με απλά λόγια, στις χαμηλές εντάσεις η απώλεια πρίμων είναι εντονότερη, ενώ στις υψηλές στάθμες ακρόασης η απώλεια ελαχιστοποιείται!
Στους ενισχυτές ηλεκτρικής κιθάρας, όπου ο μουσικός "παίζει" διαρκώς με τα ποτενσιόμετρα του σκάφους, το φαινόμενο είναι τόσο έντονο μετά λίγο χρόνο, που οι κατασκευαστές αναγκάζονται να τοποθετούν έναν πυκνωτή "διαρροής", ώστε ν' αντισταθμίζεται αυτή η υποβάθμιση των μεσοπρίμων.
Το φαινόμενο υφίσταται και στα διακοπτικά ποτενσιόμετρα, αλλά είναι τόσο μικρή η εγγενής παρασιτική τους χωρητικότητα, που πρακτικά έχει από αμελητέα έως ανύπαρκτη επίδραση στην απόκριση συχνότητας.
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
7.262
Reaction score
11.812
Το ρυθμιστικό με το οποίο είχα ασχοληθεί, ενεργοποιεί όποιες αντιστάσεις χρειάζεται προκειμένου να επιτευχθεί η επιθυμητή εξασθένιση, δηλαδή είναι σε θέση να ενεργοποιήσει ακόμα και όλες τις αντιστάσεις ανά κανάλι για πλήρη σίγαση. Το ρυθμιστικό που παρουσιάζετε έχει συγκεκριμένα βήματα, δηλαδή κάθε φορά ενεργοποιείται μόνο ένα ζεύγος αντιστάσεων ( όπως κάνουν τα διακοπτικά περιστροφικά ρυθμιστικά ) ή το κατάλαβα λάθος;

Edit: Μάλλον το κατάλαβα λάθος, γιατί βλέπω δέκα ρελέ ανά κανάλι, άρα θα πρέπει να συνδυάζει περισσότερες των δύο αντιστάσεων για να επιτύχει την επιθυμητή εξασθένιση. Αλλά περιμένω την απάντησή σας.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Ευχαριστώ για την απάντηση.

Συνεχίζω βέβαια να σκέφτομαι πως αφού:
Επειδή το μέταλλο του "δρομέα" του ποτενσιόμετρου εφάπτεται και δεν είναι "κολλημένο" πάνω στην επαφή του με το σώμα της αντίστασης, ώστε να μπορεί να σύρεται, δημιουργείται στο σημείο επαφής μια σταθερή χωρητικότητα (πυκνωτής).
άρα το πρόβλημα είναι πως δεν έχουμε "δυνατή" επαφή.

Δεν θα έπρεπε όμως να το σχεδιάσουμε έτσι (αριστερά το δικό σας, δεξιά όπως το σκέφτομαι)

1662619338871.png


όπου C η παρασιτική χωρητικότητα και R η όποια επιπλέον αντίσταση λόγω μη δυνατής επαφής.

????
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.230
Reaction score
27.014
Ευχαριστώ για την απάντηση.

Συνεχίζω βέβαια να σκέφτομαι πως αφού:

άρα το πρόβλημα είναι πως δεν έχουμε "δυνατή" επαφή.

Δεν θα έπρεπε όμως να το σχεδιάσουμε έτσι (αριστερά το δικό σας, δεξιά όπως το σκέφτομαι)

View attachment 262739

όπου C η παρασιτική χωρητικότητα και R η όποια επιπλέον αντίσταση λόγω μη δυνατής επαφής.

????
Τι να τα κάνεις αυτά? Τώρα θα έρθει ο Χρήστος να σού πει ότι εσένα δέσενοιαζ γιατί εσείς οι τρανσκ.λ.π.κ.λ.π.μεταλλοφρίκουλες ακούτε πάντα πολύ δυνατά. :roflmao:
:help::lolsign:
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.340
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top