Τα παρεπόμενα της Black Box Audio Video Show 2022

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
...βρε Spendorius ... δεν εχω ισ(χι)ουζ -> ειμαι τευχος (issue).
Τουναντιον, εμπιστευομενο τη ροπη-προν-την-ηλιθιοτητα των διποδων εξαιρετικα ευκολα για εξισου ηλιθια θεματα / λες και υπαρχει κανενα θεμα που εχει σοβαροτητα σημερα.
Τσαστ μπικοζ σαμπαντυ ιζ συμπαθετικ, νταζντ μιν α γουιλ συμπαθαιζ.
ιτσολαμπαου sympathy.
-δε λειτουργω με συμπαθειες ή εμπαθιες, περισσοερο με απαθεια καθοτι καπου πολυπαθης παντως-
-τι μου ερικσαν στο γκαιφε...καρβουνο!?
-για να κλεισω με τη προταση, the monkey called Dec.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.689
Θα το ξαναπώ: δηλαδή τα πολυαγαπημένα και πολυδιαφημισμένα ηχεία που παρουσίαζε με ενθουσιασμό σε προηγούμενες εκθέσεις, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις και πωλήσεις, τα Grimm (με τα subs τους 8-)) που ειναι φτιαγμένα με dsp, τελικά δεν παίζουν μουσική;

Δεν μας τα λέτε καλά :p
Για να ξεκινήσω από τα βασικά, εγώ δεν λέω απολύτως τίποτα. Δεν έχω γνώσεις και επιπλέον δεν με ενδιαφέρει. Μου είναι παγερά αδιάφορο όλο αυτό περί υψηλής πιστότητας, μουσικότητας κλπ. Όταν θέλω να ακούσω κάτι θα το ακούσω όπως αρέσει σε μένα, αδιαφορώντας πραγματικά αν αυτό είναι σωστό, λάθος, μουσικό, μη μουσικό, υψηλής ή χαμηλής πιστότητας και ότι άλλη ταμπέλα υπάρχει που στην ουσία βαφτίζει με το στανιό την προσωπική απόλαυση του καθενός.

Μερικοί από τους καλύτερους για μένα ήχους έχουν βγεί από εντελώς αντίθετα σύστημα. Για μένα ο ήχος που άκουγα παλιά σε συγκεκριμένο χώρο από Jadis - Wilson Audio ήταν ότι ομορφότερο έχω ακούσει ποτέ μου. Ήμουν και τυχερός και μπορούσα να πάω όποτε θέλω. Και πήγαινα. Ίσως να μην μπορώ να εκφράσω αρκετά δυνατά πόσο αδιάφορο μου είναι αν είναι σωστό, μουσικό, υψηλής πιστότητας, και άλλα κουραφέξαλα για μένα προσωπικά. Το ίδιο ακριβώς έχει συμβεί και με άλλο σύστημα καθαρά ψηφιακό, σε studio, με ενεργά και πηγή μια κονσόλα με Pro Tools. Θαυμάσιο.

Όπως βλέπεις ήμαστε τα άκρα αντίθετα. Εσύ έδωσες πχ 30.000€ - 40.000€ για τον ήχο σου και 5000€ - 7000€ για την εικόνα. Εγώ θα έκανα ακριβώς το αντίθετο. Όσο και να μου άρεσαν δεν θέλω κάτι τέτοιο σπίτι καθώς η μπάρα της οικιακής ψυχαγωγίας γέρνει πολύ υπέρ της οπτικοακουστικής παρά της μουσικής.

Όπως έγραψα και πριν, κατά την άποψη μου, εννοεί πως αν και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θα ξεχωρίσει αυτό που οι μηχανικοί ονομάζουν σωστό, μόνο όσοι έχουν μουσική παιδεία μπορούν να φτιάξουν έναν τέτοιο ήχο σε ένα δωμάτιο. Δεν φτιάχνουν μηχανήματα. Φτιάχνουν το τελικό αποτέλεσμα που ακούς σε ένα δωμάτιο. Δεν αναφέρεται σε ηχεία στουντιακού επιπέδου ούτε σε "οικιακά" ενεργά, αλλά σε όσα μπαίνουν στο 99% των κατοικιών. Δηλαδή παθητικά ηχεία με ξεχωριστά components.

Ίσως πάλι να εννοεί πως όσο καλό και να είναι ένα ηχείο, και γιατί όχι να βάζαμε μέσα και τα Crimm και τα D&D που φαγώθηκες 🙂, δεν φτάνει μόνο αυτό για να παίξει μουσική. Θέλει κάτι ακόμα που μόνο συγκεκριμένοι άνθρωποι με μουσική παιδεία μπορούν να φέρουν ως αποτέλεσμα. Τα DSP και τα subs δεν κάνουν τίποτα μόνα τους, συμφωνεί και ο Μουτσόπουλος που εκτός από καθηγητης είναι και μουσικός (τζαζίστας), δες το video.
Και όσοι δεν ξέρουμε μουσική, δεν ξέρουμε πχ τι πραγματικά εννοεί εδώ ή τι θέλει για παράδειγμα να πει ο φίλος που έγραψε σε άλλο θέμα για παχιά (ή κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι) νότα. Ο μουσικός ή ο κ Χατζηστάμου πιθανότατα να καταλαβαίνει. Εγώ δεν καταλαβαίνω τίποτα από αυτά αλλά δεν χλευάζω "τη μουσικότητα" γιατί πάντα κρατώ ανοιχτή πόρτα σε πράγματα που δεν γνωρίζω. Δεν ξέρω τι μουσική εκπαίδευση έχεις, και πόσο μπορείς να καταλάβεις αυτά που λένε, αλλά κράτα και μια πισηνή, ποτέ δεν ξέρεις. Εξάλλου, αν ποτέ υπάρξει αυτός που τα ξέρει όλα σίγουρα δεν είναι στο AVsite. Ούτε οι Toole - Olive τα ξέρουν όλα και προς τιμή τους το έχουν πει ξεκάθαρα σε σχετικά videos στο YouTube. Και μια που το έφερε η κουβέντα, πολύ θα ήθελα να δω ένα πάνελ με Χατζηστάμου - Μουρτζόπουλο - Bhutia να κουβεντιάζουν μεταξύ τους και εμείς να ακούμε.

Το τι πραγματικά εννοεί ο κ. Χατζηστάμου μόνο εκείνος μπορεί να μας το εξηγήσει, αλλά αυτό είναι μάλλον δύσκολο καθώς δεν συμμετέχει στο forum. Προφανώς και θα ήθελε πολύ παραπάνω χρόνο να εξηγήσει, αλλά σε 10-12 λεπτά μόνο επιγραμματικά μπορείς να τα αναφέρεις. Ίσως θα ήταν μια ωραία ιδέα να δωθεί χρόνος στον ίδιο σε επόμενο event, να εξηγήσει παραπάνω πράγματα, στο χρόνο που εκείνος θα χρειαστεί.

Αλλά πέρα από αυτά, και τα παρακάτω είναι γενικό σχόλιο και δεν αναφέρεται μόνο σε εσένα, δεν βλέπω πολύ ενδιαφέρον να σχολιάσει καποιος γνώστης ή υπέρμαχος του αντιθέτου, τα λεγόμενα του καθηγητή Μουρτζόπουλου. Αυτά που λέει πως ...
"Ο εγκέφαλος καταφέρνει να διαπιστώσει διαφορές οι οποίες δεν μετριούνται,............ένας έμπειρος ακροατής ξεπερνάει φαινόμενα τα οποία στη φυσική και στα μαθηματικά δεν μπορούν να περιγραφούν".
Εδω > 36:41 - 37:55

 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Κανένας δεν μπορεί να μπει στο μυαλό του Μουρτζόπουλου.
Είναι αδύνατο να ερμηνεύσεις τι σκέφτεται ο καθηγητής αυτός, με τέτοιο ερευνητικό έργο στην πορεία του.
Και δεν έχει νόημα.

Μιλάει για χαμένη μάχη για την οικιακή αναπαραγωγή, για λέιζερ που φτιάχνουν ήχο, για περίεργα παιχνίδια μηχανικών σε προτζεκτς εν εξελίξει.

Μιλάει για το HDMI που χαρακτηρίζει ως ανεπαρκές και ως λάθος, αλλά το λέει τώρα, που το HDMI έχει εγκατασταθεί για τα καλά ως η ντεφακτο σύνδεση μεταφοράς οπτικοακουστικού υλικού, ακόμα και πολυκαναλου ιμερσιβ ήχου υψηλής ανάλυσης σε συνδυασμό με εικόνα 8k. Δηλαδή ως κανάλι, αποδεδειγμένα υπεραρκετό για οποιοδήποτε εν χρήση φορμάτ εικόνας και ήχου (συνδυασμένα) και σε οποιαδήποτε ανάλυση και Ρυθμό ανανέωσης.

Νόημα έχει για μας, να δούμε τις συνταγές επιτυχίας της σύγχρονης τεχνολογίας οικιακής αναπαραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, από μηχανήματα που βρίσκουμε να αγοράσουμε στα ράφια των καταστημάτων.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
... μπορεις ομως να τα ακουσεις !!! εχει βγαλει κατι αλμπουμαρες ... μου εφυγε το κεφαλι ... :smoke:
-βεβαιως και εχω γνωρισει "συνεργο" του στο "εγκλημα" / δεσμευομαι ομως να μην αποκαλυπσω ονομα, και καταστασεις-
υποκλινομαι βαθια
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
...βρε Spendorius ... δεν εχω ισ(χι)ουζ -> ειμαι τευχος (issue).
λες και υπαρχει κανενα θεμα που εχει σοβαροτητα σημερα.
Έχουμε τα του Ολυμπιακού και πως θα είναι η ομάδα μετά το Μουντιάλ..
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.. 8-)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.689
Κανένας δεν μπορεί να μπει στο μυαλό του Μουρτζόπουλου.
Είναι αδύνατο να ερμηνεύσεις τι σκέφτεται ο καθηγητής αυτός, με τέτοιο ερευνητικό έργο στην πορεία του.
Σύμφωνη. Για τα "πρακτικά" όμως θα ήταν καλό να μας έλεγαν όσοι θέλουν βέβαια τι γίνεται τελικά;

Μικρόφωνο ή αυτί; Αυτί ή μικρόφωνο; Και τα δύο;

Γιατί, μάλλον, δεν πρόκειται για debate μικρόφωνο vs αυτί αλλά για φυσική-μαθηματικά που γνωρίζουμε vs εγκέφαλος.

Δηλαδή, υπάρχουν πράγματα που η φυσική και τα μαθηματικά δεν μπορούν να εξηγήσουν (δικά του λόγια), ενώ ταυτόχρονα δεν ήμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις δυνατότητες του ανθρώπινου εγκεφάλου. Η νευροεπιστήμη είναι ακόμα στην αρχή.

Υγ: όταν αρχές 1990 οι Μορτζόπουλος - Χατζηστάμου "έπαιζαν" με αλγόριθμους για calibration, εμείς παίζαμε με λάμπες και αντικραδασμικά.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
δεν ξέρουμε πχ τι πραγματικά εννοεί εδώ ή τι θέλει για παράδειγμα να πει ο φίλος που έγραψε σε άλλο θέμα για παχιά (ή κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι) νότα
Δεν ξέρω σε ποιόν και σε ποιό νήμα αναφέρεσαι, δεν έτυχε να το διαβάσω ... αλλά παχιά νότα θα εννοούσε το πλήθος των αρμονικών που εμπεριέχει μια νότα και οι οποίες παράγονται. Υπάρχουν όργανα π.χ. βιολιά που παίζοντας κάποιος την ίδια νότα παράγουν μόνο 4 αρμονικές και άλλα που παράγουν 14. Αυτό αλλά και η ικανότητα πιστής αναπαραραγωγής του, είναι ένας απο τους παράγοντας που συμβάλλει στην λεγόμενη "μοσικότητα". Η ΄σχεση μεταξύ αρμονικών είναι ένα άλλο. Το σωστό χρονικά attack, sustain, release, αλλά και τελικό stop (ησυχία) είναι και άλλο ένα. Η αίσθηση συνέχειας και φυσικής ροής της νότας μέσα στην εικονική "σκηνή" είναι και άλλο ένα. Το μέγεθος της σκηνής είανι άλλο ένα. Η ανάλυση είναι άλλο ένα και ιδίως στο βαθος της σκηνής που είναι το δύσκολο. κλπ

Αυτά όλα βέβαια είναι εκλογικοποίηση, ώστε να γίνουν συνείδηση και επαναληψιμότητα ή και να μην τα έχουμε απο ενα component και να τα χάνουμε όταν το συνδυάζουμε με ένα άλλο που δεν τα έχει και και να αναρωτιόμαστε , ώπ τι έγινε ; Δεν είναι ανάγκη να τα ξέρεις, για να αναγνωρίσεις και να εκτιμήσεις τον καλό ήχο και την "μουσικότητα" , όπως σωστά λές. Βοηθάει όμως να τα ξέρεις για να τα αναγνωρίσεις πιο γρήγορα και να τα απομονώσεις για ανάλυση και να δεις ποιό απο αυτά λείπει και τι μπορέις να κάνεις ή και να ξέρεις τι συμβιβασμό μπορέις και μέχρι τι βαθμό.

Εσύ ακούγοντας κάτι έτοιμο , την αναγνωρίζεις μεν ... αλλά δεν ξέρεις πως να την πετύχεις (και εαν είναι δυνατόν και είναι σου το λέω και με φθηνότερα μηχανηματα απο τα Ουιλσον κλπ), ή πως την πέτυχε ο κατασκευαστης και εάν ναι , να την ξαναναπαραγεις με άλλα συστηματα και συνθηκες.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Σύμφωνη. Για τα "πρακτικά" όμως θα ήταν καλό να μας έλεγαν όσοι θέλουν βέβαια τι γίνεται τελικά;

Μικρόφωνο ή αυτί; Αυτί ή μικρόφωνο; Και τα δύο;

Γιατί, μάλλον, δεν πρόκειται για debate μικρόφωνο vs αυτί αλλά για φυσική και μαθηματικά που γνωρίζουμε vs εγκέφαλος.
Είναι κοινή γνώση μεταξύ μας, πως ένας μουσικός ή ένας επαγγελματίας ηχολήπτης, με πολύ εκπαιδευμένο αυτί σε νότες και λοιπά, μπορεί να αντιληφθεί άμεσα και εύκολα την τονική αλλοίωση από ένα ξεκούρδιστο πιάνο ή κιθάρα, αν έχει φύγει λίγο μια νότα λόγου χάριν, κάτι που το βλέπουμε όλοι σε λάιβ, καθώς ο μουσικός, ο κιθαρίστας ας πούμε, παίζει τις χορδές και επί τόπου κουρδίζει κάποια χορδή με το αφτί, κάτι που εγώ ας πούμε δεν έχω καμία ιδέα πως γίνεται και δεν μπορώ να το κάνω.

Αναφέρθηκε ο Μουρτζόπουλος στο (σαφώς) εκπαιδευμένο αυτί του Χατζησταμου (προφανώς λόγω επαγγέλματος) που και γω τον έχω δει να "πιάνει" με το αυτί μια τονική αλλοίωση πχ στον 1 χιλιοκυκλο με το αυτί, κάτι που προσωπικά δεν μπορώ να διακρίνω με καμία Παναγία.

Ο Χατζησταμου όμως, μπορεί, και μπορεί με ακρίβεια, λέει πχ στους 1250 κύκλους φεύγει μισό ντεσιμπέλ, κι έχει δίκιο. Χέσε με.
Έχει δίκιο. Τέλος.

Αλλά εγώ έχω μικρόφωνο, που την μετράει αυτή την αλλοίωση. Κι έτσι πάει η δουλειά.

Βεβαίως, και ο Χατζησταμου, με το εκπαιδευμένο αυτί, όταν τον είδα να κάνει καλιμπραρισμα σε ηχεία, έστησε μικρόφωνο, έκανε μετρήσεις, έδωσε dsp εκεί που χρειαζόταν για εξομάλυνση της απόκρισης.

Αφού τελείωσε την όποια ισοστάθμιση, βάσει μετρήσεων, μετά έκατσε να ακούσει μουσική. Και ακούγοντας κομμάτια που ξέρει καλά, όπως αυτός τα ξέρει (από την εμπειρία του μέσα στα στούντιο), έκανε στο τέλος κάποιες μικροπαρεμβάσεις στο eq, μέσω dsp δηλαδή, ώστε να το φέρει έτσι που να του "αρέσει", και κάτι παραπάνω από μένα και πιθανώς εσένα ξέρει αυτός για να το κάνει έτσι, κι άστο έτσι, τι νόημα έχει να μπερδεύεσαι συ με πράγματα που δε γνωρίζεις.

Έτσι κάνουν όλοι οι σοβαροί καλιμπρατορες.

Κι ο Καστρουνης έτσι κάνει. Και στην εικόνα. Στήνει by the book, το φέρνει όσο παραπάνω γίνεται στα πρότυπα, και στο τέλος βλέπει, και ρίχνει μια "πινελιά" όπως αυτός ξέρει κι όπως αυτός καταλαβαίνει.

Ε, αυτός είναι ο "μάστορας".

Αυτό έλεγε κι ο Χατζησταμου.

Ο "μάστορας", βλέπει κι ακούει, κάποιες λεπτομέρειες, οι οποίες δεν είναι εμφανείς στις μετρήσεις που έγιναν.

Πόσο σημασία έχουν αυτές δεν ξέρω.
Δεν θα μπω στο μυαλό του "μάστορα", ούτε με ενδιαφέρει κιόλας.

Πάντως το ερώτημα που θέτεις είναι λάθος εκ των πραγμάτων. Δηλαδή δεν είναι "μικρόφωνο ή αυτί", αλλά είναι "πρώτα πλήρης συμμόρφωση με το μικρόφωνο, όλα by the book, και στο τέλος μια πινελιά με το αυτί".

Κι αυτό είναι κάτι που υποστηρίζουμε εδώ και αιώνες.

:dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2:

Η προσωπική μου πινελιά είναι λόγου χάριν το μπάσο. Αφού τελειώσουν όλα by the book, το μόνο που θέλω είναι μερικά ντεσιμπέλ μπάσο στο κεφάλι, γιατί έτσι γουστάρω ρε αδερφέ, χωρίς τύψεις και ενοχές, γιατί έτσι μαρεσει κι έτσι το ευχαριστιεμαι.

Και προφανώς είναι ευχαρίστηση το χόμπι, δεν είναι εξάσκηση μαθήματος ακουστικής και εξετάσεις στα pdf, είναι απόλαυση.



ΥΓ. Ως "fine tuning" του "μάστορα", μπορεί στον ήχο να είναι κι ένα καλώδιο. Μη βαρατε, το κάνει κι ο Χατζησταμος, το γνωρίζετε ήδη οι περισσότεροι. Δεν έχω καμία αντίρρηση να το κάνει, ας κάνει ότι καταλαβαίνει, αυτός είναι ο "μάστορας". Αντίρρηση έχω όταν ο κάθε τζιτζιφιόγκος με το κάθε σεταπ γτπκ που μετράει γτπκ με τοποθέτηση γτπκ μου λέει για καβλώδια...😂🤣🤪
Ας κάνει όλο το ποίημα by the book, και μετά ας παίξει με καβλώδια άμα θέλει, κανένα πρόβλημα δεν έχω. Εγώ χώνω μπάσο, αυτός ας χώσει καβλώδια. Φιλ φρι. Άμα όμως πηδάει την διαδικασία στησίματος by the book, άμα δεν έχει μπει καν μικρόφωνο στο σεταπ, και μιλάει για καβλώδια, τότε ξεκινάω να πηδάω και γω.😂🤣🤪
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
... πρεπει να εισαι λερα, για να οδηγας γαλερα, το ξαναπα.
μεταφραζω -> κατι τετοιο τη σημερινη εποχη ειναι αδυνατο να συμβει, οι εν λογω "μαστορες" ξεκινησαν απο μια αρκετα μακρινη εποχη οπου τα πραματα ξεκινησαν να εξελισονται τεχνολογικα (σε ευρητερο κοινο-απο το επιστημονικο). **ειχε ολοκληρωθει η εξελιξη του αναλογικου, και ειχαμε μπει ηδη σε πσυφιακη εποχη** (για να προλαβω καποιους πιθανων, οχι ολοκληρωτικα πσυφιακη - κατι τετοιο ξεκιναμε να βιωνουμε σημερα, αν δεν το εχουμε αντιληφθει)
-οι νεοτεροι - οφειλουμε να το παμε παρακατω, και να μην πολυασχολουθουμε (αναλωθουμε) σε αυτα, το εκαναν οι παλαιοτεροι.
η διαδικασια βεβαια ειναι εκ του αποτελεσματος διακριση της αρχικης υποθεσης ..και τα υπολοιπα μπλα μπλα μπλα...
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.689
Είναι κοινή γνώση μεταξύ μας, πως ένας μουσικός ή ένας επαγγελματίας ηχολήπτης, με πολύ εκπαιδευμένο αυτί σε νότες και λοιπά, μπορεί να αντιληφθεί άμεσα και εύκολα την τονική αλλοίωση από ένα ξεκούρδιστο πιάνο ή κιθάρα, αν έχει φύγει λίγο μια νότα λόγου χάριν, κάτι που το βλέπουμε όλοι σε λάιβ, καθώς ο μουσικός, ο κιθαρίστας ας πούμε, παίζει τις χορδές και επί τόπου κουρδίζει κάποια χορδή με το αφτί, κάτι που εγώ ας πούμε δεν έχω καμία ιδέα πως γίνεται και δεν μπορώ να το κάνω.
Έχω μια κλασική κιθάρα στο σπίτι. Έχω και ένα μαραφέτι για κούρδισμα. Έτσι και τραβήξω μια χορδή τα βγάζει όλα κόκκινα. Μόλις παίξω λίγο με το κούρδισμα, ανάθεμα και αν ξέρω, μόλις το "ακούσει" βγάζει πράσινο. 🙂
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
.. διαθετω ενα μικρο οπλοστασιο σπιτι απο εγχορδα - μαντεπσε το συμπερασμα των τελευταιων δεκαετιων -με ατομα διχως διαθεση για προσβαση- , επρεπε να ειχα(με) αγορασει συνθεσαιζερζ. 🐒
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Έχω μια κλασική κιθάρα στο σπίτι. Έχω και ένα μαραφέτι για κούρδισμα. Έτσι και τραβήξω μια χορδή τα βγάζει όλα κόκκινα. Μόλις παίξω λίγο με το κούρδισμα, ανάθεμα και αν ξέρω, μόλις το "ακούσει" βγάζει πράσινο. 🙂
Κι εγώ έχω μαραφετι για κούρδισμα.
Παλιά είχα πιάνο στο σπίτι, και κιθάρα.
Παν αυτά.

Δεν ξέρω δεν καταλαβαίνω και δεν με ενδιαφέρει να κάτσω να εκπαιδευτώ για να καταλαβαίνω και να διακρίνω με το αυτί μια τέτοια τονική αλλοίωση.

Προφανώς όλα είναι θέματα εκπαίδευσης και εμπειρίας, ενασχόλησης. Δεν με ενδιαφέρει.

Μου αρκεί ό,τι μπορεί να μετρήσει ο μετρητικός εξοπλισμός που διαθέτω, και κυνήγησα να έχω καλό τέτοιο εξοπλισμό.

Κι αν φεύγει μισό ντεσιμπέλ εδώ κι εκεί, στα 3 μου. Δεν με ενοχλεί καθόλου.

Τα βασικά θέλω σωστά. Αυτά, αν δε τηρούνται, με ενοχλούν σε βαθμό κακουργήματος. Άμα δε παίζει Μόμπι, άμα με ενοχλεί στα μεσαία, άμα ξύνει, άμα δεν έχει την κερβ που πρέπει, κλπ, κόβεται. Με τσεκούρι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.689
Υπάρχουν όργανα π.χ. βιολιά που παίζοντας κάποιος την ίδια νότα παράγουν μόνο 4 αρμονικές και άλλα που παράγουν 14. Αυτό αλλά και η ικανότητα πιστής αναπαραραγωγής του, είναι ένας απο τους παράγοντας που συμβάλλει στην λεγόμενη "μοσικότητα". Η ΄σχεση μεταξύ αρμονικών είναι ένα άλλο. Το σωστό χρονικά attack, sustain, release, αλλά και τελικό stop (ησυχία) είναι και άλλο ένα. Η αίσθηση συνέχειας και φυσικής ροής της νότας μέσα στην εικονική "σκηνή" είναι και άλλο ένα. Το μέγεθος της σκηνής είανι άλλο ένα. Η ανάλυση είναι άλλο ένα και ιδίως στο βαθος της σκηνής που είναι το δύσκολο. κλπ
Οπότε, υπάρχει η δυνατότητα ένα σύστημα να μετρά "καλά" στο calibration αλλά να μην έχει "μουσικότητα" > είτε γιατί το ηχείο δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα παραπάνω, ή γιατί ο ενισχυτής δεν μπορεί.

Κατάλαβα σωστά;
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Οπότε, υπάρχει η δυνατότητα ένα σύστημα να μετρά "καλά" στο calibration αλλά να μην έχει "μουσικότητα" > είτε γιατί το ηχείο δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα παραπάνω, ή γιατί ο ενισχυτής δεν μπορεί.

Κατάλαβα σωστά;
Ναι έτσι θεωρώ. ¨Αλλο η ακρίβεια στην αναπαραγωγή (και μετρήσεων) σε ένα λογικό βαθμό βέβαια και άλλο ο ήχος που βγάζει που εξαρτάται και απο άλλα πράγματα.
Τα περισσότερα πράγματα βέβαια διορθώνονται με επεμβάσεις στο χώρο και "πάντρεμα" του ηχείου με τον "χώρο". Απλώς το "διορθώνονται" έιναι σχετικό. Διορθώνονται με την έννοια ότι τους δίνεις την ευκαιρία (στα μηχανήματα) να φτάσουν το μέγιστο της δυνατότητας τους. Δεν μπορούν να την ξεπεράσουν και να σου "γεννήσουν" απο το πουθενά κάποια καλύτερα χαρακτηριστικά που έχει ένα άλλο σύστημα. Απλώς, ένα καλύτερο σύστημα με κακή συνεργασία με το χώρο είναι χειρότερο απο ενα πιο κακό σύστημα αλλά σωστά τοποθετημένο μέσα στο χώρο. Επειδή στο θέμα αυτό χωλαίνουμε οι διαφορές μειώνονται και δεν έχει και πολύ σημασία και ένα καλό σύστημα δεν ακούμε τις αρετές του.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Βασικές αρχές + μετρήσεις (μπλιάχ :p) = Βάση και ''μπούσουλας'' για να μην χαθούμε (τελείως) στο χάος μας :biggrin:
Τελική ευχαρίστηση + προτιμήσεις = Το χάος μας 8-)

Το ότι πλασσάρουμε παραδίπλα το δικό μας ως ιδανικό και για άλλους είναι τζόγος αλλά επίσης ανθρώπινο.. ;)
Συμφωνώ με όσους προτείνουν ως αναγκαία μια ''βάση'' ως διευκόλυνση-δρόμο για να καταλάβουμε τι μας αρέσει και πως να φτάσουμε εκεί.
Διαφωνώ πως το ''σωστό'' αρέσει (κάθετα) σε όλους περισσότερο από κάτι άλλο..

Υ.Γ.
Πάρτε Sub :roflmao:
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Είναι κοινή γνώση μεταξύ μας, πως ένας μουσικός ή ένας επαγγελματίας ηχολήπτης, με πολύ εκπαιδευμένο αυτί σε νότες και λοιπά, μπορεί να αντιληφθεί άμεσα και εύκολα την τονική αλλοίωση από ένα ξεκούρδιστο πιάνο ή κιθάρα, αν έχει φύγει λίγο μια νότα λόγου χάριν, κάτι που το βλέπουμε όλοι σε λάιβ, καθώς ο μουσικός, ο κιθαρίστας ας πούμε, παίζει τις χορδές και επί τόπου κουρδίζει κάποια χορδή με το αφτί, κάτι που εγώ ας πούμε δεν έχω καμία ιδέα πως γίνεται και δεν μπορώ να το κάνω.

Αναφέρθηκε ο Μουρτζόπουλος στο (σαφώς) εκπαιδευμένο αυτί του Χατζησταμου (προφανώς λόγω επαγγέλματος) που και γω τον έχω δει να "πιάνει" με το αυτί μια τονική αλλοίωση πχ στον 1 χιλιοκυκλο με το αυτί, κάτι που προσωπικά δεν μπορώ να διακρίνω με καμία Παναγία.

Ο Χατζησταμου όμως, μπορεί, και μπορεί με ακρίβεια, λέει πχ στους 1250 κύκλους φεύγει μισό ντεσιμπέλ, κι έχει δίκιο. Χέσε με.
Έχει δίκιο. Τέλος.

Αλλά εγώ έχω μικρόφωνο, που την μετράει αυτή την αλλοίωση. Κι έτσι πάει η δουλειά.

Βεβαίως, και ο Χατζησταμου, με το εκπαιδευμένο αυτί, όταν τον είδα να κάνει καλιμπραρισμα σε ηχεία, έστησε μικρόφωνο, έκανε μετρήσεις, έδωσε dsp εκεί που χρειαζόταν για εξομάλυνση της απόκρισης.

Αφού τελείωσε την όποια ισοστάθμιση, βάσει μετρήσεων, μετά έκατσε να ακούσει μουσική. Και ακούγοντας κομμάτια που ξέρει καλά, όπως αυτός τα ξέρει (από την εμπειρία του μέσα στα στούντιο), έκανε στο τέλος κάποιες μικροπαρεμβάσεις στο eq, μέσω dsp δηλαδή, ώστε να το φέρει έτσι που να του "αρέσει", και κάτι παραπάνω από μένα και πιθανώς εσένα ξέρει αυτός για να το κάνει έτσι, κι άστο έτσι, τι νόημα έχει να μπερδεύεσαι συ με πράγματα που δε γνωρίζεις.

Έτσι κάνουν όλοι οι σοβαροί καλιμπρατορες.

Κι ο Καστρουνης έτσι κάνει. Και στην εικόνα. Στήνει by the book, το φέρνει όσο παραπάνω γίνεται στα πρότυπα, και στο τέλος βλέπει, και ρίχνει μια "πινελιά" όπως αυτός ξέρει κι όπως αυτός καταλαβαίνει.

Ε, αυτός είναι ο "μάστορας".

Αυτό έλεγε κι ο Χατζησταμου.

Ο "μάστορας", βλέπει κι ακούει, κάποιες λεπτομέρειες, οι οποίες δεν είναι εμφανείς στις μετρήσεις που έγιναν.

Πόσο σημασία έχουν αυτές δεν ξέρω.
Δεν θα μπω στο μυαλό του "μάστορα", ούτε με ενδιαφέρει κιόλας.

Πάντως το ερώτημα που θέτεις είναι λάθος εκ των πραγμάτων. Δηλαδή δεν είναι "μικρόφωνο ή αυτί", αλλά είναι "πρώτα πλήρης συμμόρφωση με το μικρόφωνο, όλα by the book, και στο τέλος μια πινελιά με το αυτί".

Κι αυτό είναι κάτι που υποστηρίζουμε εδώ και αιώνες.

:dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2:

Η προσωπική μου πινελιά είναι λόγου χάριν το μπάσο. Αφού τελειώσουν όλα by the book, το μόνο που θέλω είναι μερικά ντεσιμπέλ μπάσο στο κεφάλι, γιατί έτσι γουστάρω ρε αδερφέ, χωρίς τύψεις και ενοχές, γιατί έτσι μαρεσει κι έτσι το ευχαριστιεμαι.

Και προφανώς είναι ευχαρίστηση το χόμπι, δεν είναι εξάσκηση μαθήματος ακουστικής και εξετάσεις στα pdf, είναι απόλαυση.



ΥΓ. Ως "fine tuning" του "μάστορα", μπορεί στον ήχο να είναι κι ένα καλώδιο. Μη βαρατε, το κάνει κι ο Χατζησταμος, το γνωρίζετε ήδη οι περισσότεροι. Δεν έχω καμία αντίρρηση να το κάνει, ας κάνει ότι καταλαβαίνει, αυτός είναι ο "μάστορας". Αντίρρηση έχω όταν ο κάθε τζιτζιφιόγκος με το κάθε σεταπ γτπκ που μετράει γτπκ με τοποθέτηση γτπκ μου λέει για καβλώδια...😂🤣🤪
Ας κάνει όλο το ποίημα by the book, και μετά ας παίξει με καβλώδια άμα θέλει, κανένα πρόβλημα δεν έχω. Εγώ χώνω μπάσο, αυτός ας χώσει καβλώδια. Φιλ φρι. Άμα όμως πηδάει την διαδικασία στησίματος by the book, άμα δεν έχει μπει καν μικρόφωνο στο σεταπ, και μιλάει για καβλώδια, τότε ξεκινάω να πηδάω και γω.😂🤣🤪
Στα ηλεκτρικά που δεν έχουν ρόδες ο @costas EAR έχει 100% δίκαιο.
Το θέμα για όσους αρέσκονται στον ''προσωπικό ήχο'' και καλα κάνουν γιατί για ηχεία και χαβαλέ μιλάμε και όχι για δοσολογία φαρμάκων είναι ότι αφού καλιμπράρουν ένα σύστημα χώρου - ηχείων έχουν παααααρα πολύ χώρο για να βάλουν την δικιά τους ''μαστοριά''.
Ακόμα και χωρίς σαμπ ή τα ακριβά ηχεία πάντα υπάρχει περιθώριο, άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο.
Η πιο απλή βελτίωση είναι το ''σύνδρομο 59'' :gotcha:. Τα βασικό ρουμ μόουντ από το ταβάνι που το έχουμε όλοι.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
Το ότι πλασσάρουμε παραδίπλα το δικό μας ως ιδανικό και για άλλους
... σημαινει οτι δεν εχουμε επιγνωση της πραγματικοτητας - και του εαυτου μας- και τιποτα αλλο, ηλιθιο.
αθρωπινο ειναι να δωσουμε μια ολοκληρωμενη γνωμη.
μαιμου ειναι να μη δωσουμε και να μη σωσουμε.
-ειναι θεμα διατυπωσης και τακσης ολα σημερα, καθως η εποχη ειναι πολυσυνθετη.
για να εφαρμοσεις την ατακσια σωστα (που ειναι και συχνα το ζητουμενο), οφειλεις να εχεις πληρως εφαρμωσει την τακση.
τςτςτς
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
... σημαινει οτι δεν εχουμε επιγνωση της πραγματικοτητας - και του εαυτου μας- και τιποτα αλλο, ηλιθιο.
αθρωπινο ειναι να δωσουμε μια ολοκληρωμενη γνωμη.
μαιμου ειναι να μη δωσουμε και να μη σωσουμε.
-ειναι θεμα διατυπωσης και τακσης ολα σημερα, καθως η εποχη ειναι πολυσυνθετη.
για να εφαρμοσεις την ατακσια σωστα (που ειναι και συχνα το ζητουμενο), οφειλεις να εχεις πληρως εφαρμωσει την τακση.
τςτςτς
Δεν διαφωνούμε καθώς έγραψα πως είναι τζόγος αλλά εγώ επειδή είμαι καλοπροαίρετος άνθρωπος θεωρώ πως γίνεται με καλή καρδιά..
Εσύ είσαι κακιά μαιμού.. :cry:
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.638
Reaction score
77.059
Είναι ξεκάθαρο οτι ο Χατζηστάμου φωτογραφίζει avsite.
Ο Χρήστος είναι καταξιωμένος μηχανικός ήχου με τεραστια εμπειρία,άπειρες δουλειές και συνεργασίες με καλλιτέχνες και βέβαια εξαιρετικός ομιλητής με γνωση και τεκμηρίωση στο λόγο του.Ταυτοχρονα είναι και αντιπρόσωπος συσκευών ήχου όπως ο MΦ και τόσοι άλλοι.
Φαίνεται ομως ότι υπάρχει αλληλεπίδραση στην τοποθέτησή του και στα γραφομενα συχνά πυκνά εδώ μέσα και αυτό νομίζω ότι είναι προς όφελος όλων μας:)
Πρεπει να δικαιολογήσει στο πελατολόγιο της Focal ότι ένα ηχείο των 100k€ δεν χρειάζεται σαμπ και στην άλλη πλευρά(χριστιανοταλιμπανavsite) να υπενθυμίσει να ακούει περισσότερη μουσική και λιγότερο μηχανηματα8-)
θεωρώ ότι ήταν πανέξυπνα σαφής....

διαχώρισε τους κανόνες αναπαραγωγής με τη μουσική
ενώ παράλληλα έκανε merge τους κανόνες αναπαραγωγής τόσο σε στούντιο όσο και σε οικιακό χώρο

η τονική ισορροπία είναι το κλειδί του λόγου του
αυτό ξέρουμε όλοι πως επιτυγχάνεται...αλλά δεν μπορείς να το πάρεις αν το σύστημα είναι κουκουρούκου....
κοινώς με eq δεν μπορείς να κάνεις ένα σύστημα να παίξει αν δεν παίζει καλά από τη μαμά του
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.314
Μηνύματα
2.858.240
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top