Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Μην κοιτάς την συνολική κλίση. Απο τα πρίμα κόβει. Δεν φουσκώνει μπάσο.
Δες την σχέση των 20-100 με το 200-1000Hz.
Σχέση μπάσου με χαμηλομεσαία και μεσαία.
Ναι, είπα, 3 ντεσιμπέλ έχει κει στο μπάσο, απλώς δε τραβάει καμία γραμμή ψηλά στα 20, όλες πικ στα 50.
Εμείς θέλουμε άλλο ένα ντεσιμπέλ κάτω από 50 μέχρι τα 20, αυτό είναι όλο κι όλο.
Μια χαρά μπάσο είναι.
50-200 3 ντεσιμπέλ, 1,5 ανά οκτάβα.

Στα πρίμα πάει 2 ντεσιμπελ ανά οκτάβα.
Δικός μου άνθρωπος.

200-800 παύλα, 3+ οκτάβες στην ευθεία.




ΥΓ. Στο τέλος όμως, η συνολική διαφορά είναι αυτή που μετράει, και μάλιστα η σχέση μπάσων πριμων.
Δηλαδή εν προκειμένω, η διαφορά των 30-40-50 κύκλων με τους 4-5-6 χιλιοκυκλους, και ακούγεται είτε πριμαριστό, είτε μπασαριστό.

Η αφαίρεση πριμων έχει ίδιο αποτέλεσμα με την πρόσθεση μπάσων, αλλάζει τη σχέση μεταξύ τους.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Για μένα είναι πολύ σημαντική η σχέση μπάσου/mid bass/μεσαίων. Δεν θέλω φουσκώματα.
Σωστά μιλάς.

Η ευθεία πτωτική γραμμή ως ταργκετ κερβ, είναι ο ορισμός της έλλειψης αντιληπτών τονικών αλλοιώσεων, μα πρέπει να εφαρμόζεται μόνον σε χώρους που δεν έχουν σημαντικά προβλήματα, δηλαδή σε χώρους με ηχητική περιποίηση και πολλαπλά σαμπ.

Το συνολικό εύρος της πτώσης αυτής της ευθείας, κυμαίνεται περί τα 10 ντεσιμπέλ για απόλυτα ισορροπημένο άκουσμα, για πριμαριστό θέλει μικρότερη πτώση και για μπασαριστό μεγαλύτερη, κι εδώ παίζει λίγο το γούστο του καθενός, και ικανοποιείται κάθε καρυδιάς καρύδι, τόσο απλά και όμορφα.

Η συνολική κλίση, είτε 8 ντεσιμπέλ είτε 18 ντεσιμπελ, δεν θα οδηγήσει σε αντιληπτές τονικές αλλοιώσεις στο φάσμα, εφόσον παραμένει ευθεία, αλλά θα οδηγήσει στην αντίληψη λιγότερων ή περισσότερων πριμων, και λιγότερων ή περισσότερων μπάσων. Είναι τρόπον τινά ένα tone control χωρίς τονικές αλλοιώσεις!

Επίσης, όσο μεγαλύτερες είναι οι επιθυμητές μέσες στάθμες, τόσο περισσότερη χρειάζεται να είναι η κλίση αυτή, ώστε να είναι ανεκτές από το αυτί οι υψηλές στάθμες στις περιοχές υψηλής ευαισθησίας.

Προσωπικά μου κάθεται καλά στο αυτί μια συνολική κλίση 12-15 ντεσιμπέλ, που έχει πιο "εντυπωσιακό" μπάσο σε στάθμη αναφοράς, δε χρειάζεται πρακτικά λαουντνες φίλτρο για έως και 10 ντεσιμπέλ χαμηλότερη στάθμη ακρόασης, και βεβαίως είναι ανέτως ανεκτή στο τερματογκαζι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Πόσο ευχερής είναι η διόρθωση αφενός μεν σ''ένα setup ήδη αρεστό στην αδιόρθωτη εκδοχή του,αφετέρου δε όταν παρεμβάλλονται κατά τη διαδρομή του σήματος ενσωματωμένα DSP σε κάποιους κρίκους ;

Καθόλου,είναι η απάντηση.Ακόμα περισσότερο,ακολουθώντας αποκλειστικά την πεπατημένη οδό ελλοχεύει η ταλαιπωρία με πλήθος από εναλλακτικά αποτελέσματα που αστοχούν σε σχέση με τον αυθεντικό χαρακτήρα του ηχοσυστήματος...

Εκτιμώ ότι αυτό συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις επειδή καλείται η διόρθωση να ξαναγράψει τρόπον τινά κάποιες παραμέτρους από τις ήδη υπάρχουσες κατά τη λειτουργία των DSP,με στόχο την εξατομίκευση προς μια συγκεκριμένη ενιαία οντότητα...Κάτι τέτοιο φαντάζει ωραίο ως προοπτική,έως ότου ν'αναλογιστούμε ότι ο τεχνικός που έγραψε τους αλγορίθμους για τη συσκευή με το DSP πρέπει να ήξερε καλύτερα από εμάς...Σα να πήγαινε λ.χ. κάποιος ασθενής να επέμβει ο ίδιος στις τεχνικές που θ'ακολουθούσε ο Dimifoot για να τον εγχείριζε ή στον Ear για τις τεχνικές λήψης κατά την ακτινοδιάγνωση....

Κατά τη διόρθωση setup όμως μπορεί να γίνεται με τη σχετική άγνοια κινδύνου,αφού η όποια αστοχία δεν αφορά σε θέματα ΄΄ζωής και θανάτου΄΄,ενώ παράλληλα όλο και κάτι μαθαίνουμε στη διαδρομή.

Για να μη μένει ο Dimifoot σε αγωνία,ξεκινάμε ανάδρομα,βλέποντας αποκρίσεις συχνότητας όπως μετρήθηκαν με τα δύο κανάλια μαζί(μπλε καμπύλη) και ξεχωριστά κατά τα γνωστά δοσμένες πλέον υπό την αποκαλούμενη...΄΄κλίμακα Ear΄΄ :
1613495791660.png


Σημειωτέον ότι τα φίλτρα ισοστάθμισης πάνω από τα 400 Hz ήταν ελάχιστα,με πολύ ήπιες παραμέτρους που προέκυψαν ως επί το πλείστον από το σχετικό πρόγραμμα του REW θέτοντας όρια μεταξύ 400-7000 Hz για τη ζώνη δράσης.Δεν έγιναν επεμβάσεις στην αυθεντική απόκριση πάνω σε ανώτερες ζώνες.Η δε καμπύλη-στόχος είχε υποχώρηση ελάχιστη σε σχέση με την αυθεντική,αφού η μορφή στη δεύτερη επέτρεπε προσαρμογή αποκλειστικά μέσω τοπικών μειώσεων στο πλάτος,δηλαδή μηδενικά θετικά gain....

Το ΄΄βάσανο΄΄ ήταν οι διορθώσεις από 400 Hz και κάτω.Εδώ έγιναν κυρίως χειροκίνητα σε περιβάλλον rePhase με περισσότερα φίλτρα που εξασφάλιζαν έτσι την ηπιότητα στις παραμέτρους τους (αποτυπωμένη στην σύμπτωση μηδενικών-πόλων πάνω στην περιφέρεια του κύκλου από το σχετικό διάγραμμα Bode) ενώ οι εξειδικευμένες διορθώσεις γίνονταν ανά βήματα με λήψη αποκρίσεων σε καθένα από εκείνα.

Αυτό όμως είναι μονάχα το πιο ΄΄ανώδυνο΄΄ τμήμα της όλης ιστορίας...Τα μεγάλα ΄΄βάσανα΄΄ περίμεναν με τις φασικές διορθώσεις για τις κρουστικές...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
αφετέρου δε όταν παρεμβάλλονται κατά τη διαδρομή του σήματος ενσωματωμένα DSP σε κάποιους κρίκους ;
Καθόλου,είναι η απάντηση.
Μεγάλη αλήθεια.


Το όμοιο διαπίστωσα έμπρακτα και με αναλογικά φίλτρα.

Και είναι λογικό, τι ψηφιακά τι αναλογικά, όλα τα φίλτρα έχουν παρενέργειες και το άθροισμα των δεύτερων σε επιπρόσθετα φίλτρα θα αφήσει αποτύπωμα.

Σε μένα, το αποτέλεσμα διόρθωσης του τρινοβ στα 870 ήταν κλάσεις ανώτερο (και αντιληπτά) όταν αφέθηκε το 870 να παίζει χωρίς κανένα φίλτρο αποκοπής, χωρίς τίποτα, σκέτος ενισχυτής και κουτί, με τα μεγάφωνα του σαμπ να εμφανίζουν ελεύθερη απόκριση μέχρι 2 χιλιοκυκλους.

Αυτό τελικά ακούγεται.

Και συμπεραίνω πως η καλύτερη χρήση ενός μηχανήματος που τα κάνει όλα, σα τον τρινοβ, είναι όντως να τον αφήσεις να τα κάνει όλα μα όλα, δηλαδή και τα κρος μεταξύ όλων των δρόμων των ηχείων.

Η καλύτερη λύση είναι κλειστά σφραγισμένα κουτιά (ούτε μπας ριφλεξ ούτε τίποτα ανεξέλεγκτο) με μεγάφωνα κι ενισχυτές στην πλάτη, κι ένα μηχάνημα με dsp να τα χειριστεί απ'ακρη σ'ακρη να βγάλουν την απόκριση που θες, να μη μπλέκουν φίλτρα του ενός με φίλτρα του άλλου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για να καταλάβουμε τα διακυβεύματα στο πεδίο του χρόνου,πρέπει να δούμε τι συμβαίνει με τις αυθεντικές βηματικές αποκρίσεις,όπως θα έχουν συλληφθεί πάνω στο MLP (sweet spot) :
1613497950980.png


Παρακάτω υπό μεγέθυνση στον άξονα του χρόνου,ώστε να φανούν ξεκάθαρα οι κορυφές από τις επιμέρους μονάδες από καθένα κανάλι στο ηχειακό μας σύστημα :
1613497774340.png


Η αυθεντική πολικότητα είναι ως γνωστόν αντίθετη αφού τα κυκλώματα του sub την αντιστρέφουν όπως έχει αναφερθεί.Παρατηρούμε λοιπόν την πρώτη και μικρότερη κορυφή από τη μονάδα AMT για τις υψηλές,συνδεδεμένη υπό αντίθετη πολικότητα προς τα mid-woofer από τα main που ακολουθούν με ομαλή μετάβαση,ενώ τρίτη και...μακρύτερη η κορυφή από το αντίστοιχο sub...

Παρατηρούμε το DSP του sub σε συνδυασμό με τη γεωμετρία μας έχει εξασφαλίσει χρονική ευθυγράμμιση τάξης 300 εκατομμυριοστών δευτερολέπτου,δηλαδή εξαιρετική.Είναι αδύνατον να λάμβανε απολύτως μηδενικό περιθώριο,δεδομένου ότι στον απόλυτο βαθμό μπορεί να τεθεί μονάχα σε συγκεκριμένη συχνότητα αναφοράς,που εδώ πρέπει να είναι κοντινή στην κεντρική για το υψιπερατό φίλτρο προς τα main,δηλαδή τα 80 Hz...

Τα μεγέθη για τις επιμέρους κορυφές είναι εκ προοιμίου καθορισμένα από τα χαρακτηριστικά του παθητικού κρος στα Triton και το DSP του sub ως προς την ενσωμάτωσή του προς το δικό του δορυφόρο...Δεν ανατρέπονται όσο και να ΄΄παίξουμε΄΄ με τις παρεχόμενες ρυθμίσεις,συμπεριλαμβάνοντας και τη στάθμη του sub...Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι για τη διακριτική διόρθωση χωρίς πρόωρο κωδωνισμό,καλό θα είναι να μην ξεπερνά ο διορθωμένος παλμός κατά το ξεκίνημά του το μέγιστο πλάτος στην τιμή όπου αυτό θα τίθεται από την κορυφή του sub...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για λόγους εύκολης σύγκρισης πάνω στην απεικόνιση θα επικεντρωθούμε κατόπιν στο αριστερό κανάλι...Βλέπουμε παρακάτω ενδεικτικές βηματικές αποκρίσεις που προέκυψαν αποκλειστικά για εκείνο από αρχικά προφίλ φασικής διόρθωσης:
1613502674639.png


Η μαύρη καμπύλη υπό την αντίθετη πολικότητα αναπαριστά την αυθεντική βηματική απόκριση ως αναφορά...Είναι προφανές ότι πρόσθετος στόχος κατά τη διόρθωση ήταν ν'αποκατασταθεί και η πολικότητα στο σήμα.Πάμε τώρα στις διορθωμένες βηματικές καμπύλες όπως εμφανίζονται προσομοιωμένες σε περιβάλλον REW...Εννοείται ότι όλες τους αντιστοιχούν σε ταυτόσημη απόκριση συχνότητας.

Η φούξια προέκυψε εκτελώντας τη διόρθωση αυστηρά με ρυθμίσεις by the book.Πολύ ωραίο και ομαλό γύρισμα στο ενεργειακό βήμα,δυστυχώς όμως αλλάζει άρδην την αυθεντική μορφή στο βηματικό παλμό,αποκόπτοντας κιόλας την αρχική κορυφή.Τέτοια μπορεί κάλλιστα να προέκυπτε από αυτοματοποιημένα λογισμικά που ΄΄σιδερώνουν και νοικοκυρεύουν΄΄....Στην πράξη ακούγεται πολύ τακτοποιημένη,αν κάτι ενοχλούσε τον γράφοντα είναι ότι αφαιρούσε επιθυμητές πτυχές από την αυθεντική συμπεριφορά στο συγκεκριμένο setup...Γι αυτό και της δόθηκε ο τίτλος...΄΄no go΄΄...

Οι άλλες δύο προέκυψαν παίζοντας ΄΄αντικανονικά΄΄ παραμέτρους 2 μονάχα πρόσθετων φασικών φίλτρων με την κεντρική τους συχνότητα κείμενη όπως έχει ειπωθεί από το νήμα της διόρθωσης στη ζώνη μεταξύ 100 & 200 Hz....

Η πορτοκαλί θεωρείται υπερδιορθωμένη : Το γύρισμα του βήματος κρίνεται πιο απότομο απ'όσο θα έπρεπε,ενώ και το εμβαδόν του αρχικού τριγώνου φαίνεται αρκετά μικρότερο σε σχέση με την ολική έκταση που έχουν συνδυασμένες οι επιμέρους κορυφές από την αυθεντική μορφή.

Η πράσινη όταν προέκυψε κρίθηκε ικανοποιητική,τόσο στην ομαλότητα του βήματος όσο και στο εμβαδόν του αρχικού τριγώνου...Θα ήταν όμως η οριστική για το αριστερό κανάλι;Σε αυτό το σημείο θα έπρεπε να συνεχιστεί η διόρθωση με το άλλο κανάλι,ώστε να διαπιστωνόταν ο βαθμός ομοιότητας μεταξύ τους...

Εκτελώντας ανάλογες δράσεις,η βέλτιστη καμπύλη που έβγαινε για το δεξί κανάλι ήταν η κόκκινη :
1613505420698.png


Οι διαφορές μεταξύ τους δεν κρίνονται ικανοποιητικές...Τί γίνεται τότε;Μικροεπεμβάσεις στην τοποθέτηση των ηχειακών πηγών,νέα συνεδρία μετρήσεων ενδεχομένως με ακόμα περισσότερες θέσειςλήψης και όλο ξανά από την αρχή....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Treble; 4 kHz to 6 kHz

Everything related to clarity and definition of sound falls under the presence range. An example of this range at work is in most home stereos. These devices center their treble control under this grouping, improving the sound quality significantly. If this range is correctly constructed and straightforward, one gets a similar feeling to sitting in front of a live performance.

You may have come across remastered classic albums. The remastering procedure is boosting the presence of music that replicates modern sounds or music made using modern production techniques. The correct balancing of this range adds warmth and sweetness to synths, high strings, and orchestral music.

Over boosting this range may provide a harsh sound that is irritating to the human ear. Cutting or extremely limiting the scope can make the sound appear distant and somewhat transparent.
Τα πρίμα γενικά, είναι "άτιμη ράτσα".

Για να πάω κατευθείαν στο ψητό:
Τυπικά, στην αναπαραγωγή, όταν ακούς το τουίτερ και ξεχωρίζεις τι παίζει, όλα είναι λάθος. Χ.

Για μένα, το καλύτερο άκουσμα έρχεται όταν νομίζω εκ πρώτης πως δεν υπάρχει τουίτερ!
Όταν ακούω μεσαία και δείχνει εκ πρώτης πως λείπουν τα πρίμα, σα να έχει καεί το τουίτερ, μέχρι που έρχεται ένα πιατίνι που βγαίνει εντελώς άριστα με έντονη αίσθηση μεταλου και απόκριση μέχρι υπερήχους, αυτό είναι το τέλειο.

Άμα ακούς βιολί και ξεχωρίζεις το Τουίτερ, καψτο. Είναι λάθος.
Στη φυσική του παρουσία, το βιολί είναι πλούσια μεσαία, με έκταση μεν, αλλά μεσαία. Δεν μπορείς να συνδέσεις νοητικά ένα φυσικό άκουσμα βιολιού με Τουίτερ, είναι αδύνατο, δεν συνδέονται.

Ακόμα και τα πιατίνια σε μια σετ ντραμς, στην φυσική τους παρουσία, σε γεμίζουν κατά κύριο λόγο με μεσαία, με το μέταλλο που κωδωνιζει, κι όχι με τα τσσσςςς τσσσςςςς των Τουίτερ, καμία σχέση!

Το καλύτερο τουιτερ είναι αυτό που εκ πρώτης όψεως δεν υπάρχει, και το ίδιο ισχύει για τα σαμπ, δεν πρέπει να "υπάρχουν" να "φαίνονται" από μόνα τους, να μη τα διακρίνεις εκ πρώτης καθόλου, μέχρι να κουνηθεί η ραχοκοκαλιά σου και να πεις ε όχι, αυτό δε μπορεί να βγαίνει από τα ηχεία, προφανώς υπάρχουν κάπου και σαμπ, δε μπορεί, κάπου υπάρχουν.

Δηλαδή, τα μεγάφωνα των άκρων του ακουστού φάσματος, δεν πρέπει να κάνουν καθόλου αισθητή την δική τους παρουσία, πρέπει να αφήνουν τα μεσαία να κυριαρχούν και να ορίζουν τα άκρα, σα να ακούς μονόδρομο ηχείο με ένα φουλ ρειντζ μεγάφωνο, αλλά να είναι εντελώς φουλ ρειντζ, εκεί είναι η επιτυχία.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Ναι, είπα, 3 ντεσιμπέλ έχει κει στο μπάσο, απλώς δε τραβάει καμία γραμμή ψηλά στα 20, όλες πικ στα 50.
Εμείς θέλουμε άλλο ένα ντεσιμπέλ κάτω από 50 μέχρι τα 20, αυτό είναι όλο κι όλο.
Μια χαρά μπάσο είναι.
50-200 3 ντεσιμπέλ, 1,5 ανά οκτάβα.

Στα πρίμα πάει 2 ντεσιμπελ ανά οκτάβα.
Δικός μου άνθρωπος.

200-800 παύλα, 3+ οκτάβες στην ευθεία.




ΥΓ. Στο τέλος όμως, η συνολική διαφορά είναι αυτή που μετράει, και μάλιστα η σχέση μπάσων πριμων.
Δηλαδή εν προκειμένω, η διαφορά των 30-40-50 κύκλων με τους 4-5-6 χιλιοκυκλους, και ακούγεται είτε πριμαριστό, είτε μπασαριστό.

Η αφαίρεση πριμων έχει ίδιο αποτέλεσμα με την πρόσθεση μπάσων, αλλάζει τη σχέση μεταξύ τους.
πολλά ...νούμερα :p
πάμε ...ζωγραφική!

1613512604527.png



1613512729742.png


κουνάμε την ...πράσινη (trained) και:

1613512814485.png


χμμμμ οι trained γουστάρουν χαμηλομεσαία, μεσαία ??? :p
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Παράλληλο Σύμπαν δεν είναι μόνο...setup με GoldenEar + sub...Υπάρχουν και οι περπατημένες...κόρνες.

Ο παράλληλος εαυτός δεν μπορεί να ξεχάσει ότι στο παρελθόν είχε ακούσει και πιο γεροδεμένες χαμηλές οκτάβες από τις συγκεκριμένες απουσία sub,ανάλογα με το βαθμό προσέγγισής τους στο οπίσθιο τοίχωμα.Η τρέχουσα κατάσταση όμως με την προσέγγιση σε γωνίες και τις κλίσεις που είχαν δοθεί κρινόταν βέλτιστη σε όλους τους υπόλοιπους τομείς...

Στο πλαίσιο του τερματισμού στόχος γινόταν η ανώτερη δυνατή προσέγγιση στα τοιχωματικά όρια που συνέθεταν τη γωνία.Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο έπρεπε ν'αφαιρεθούν οι βραχυκυκλωτήρες Valhalla,αφού εμπόδιζαν το εγχείρημα.Φτιάχθηκαν λοιπόν DIY μονόκλωνοι βραχυκυκλωτήρες και βολεύτηκαν πατεντιάρικα στην ομολογουμένως περιορισμένη εσοχή που διέθετε το ηχείο για τους ακροδέκτες σύνδεσης.Έτσι έγινε η προσέγγιση σε βαθμό ΄΄ως εδώ και μη παρέκει΄΄ όπως φαίνεται από το αριστερό ηχείο :
1613590522826.png


Βάσει αυτού εννοείται ότι ευθυγραμμίστηκε και το δεξί ηχείο....Η οπισθοχώρηση ήταν 6 περίπου εκατοστά...Τί διαφορά μπορούν να κάνει μια τόσο μικρή απόσταση;

Ας δούμε στην παρακάτω παράσταση την αδιόρθωτη απόκριση συχνότητας για τα main εκπέμποντα μαζί και απουσία sub στην κόκκινη καμπύλη και στη μπλε με ένα SVS ανά κανάλι τοποθετημένο στην αντίστοιχη πίσω γωνία:
1613591239323.png


Στεκόμαστε εδώ στην απόκριση απουσία sub,για την οποία παρατηρούμε ότι μολονότι παρουσιάζεται η οικεία τριπλέτα κορυφών που αντιστοιχούν σε ιδιορρυθμούς του χώρου,τα φαράγγια ανάμεσα στις κορυφές έχουν μικρότερο βάθος σε σύγκριση με την προηγούμενη κατάσταση χωρίς sub και η ολική κλίση είναι πιο ευνοϊκή ως προς καμπύλη-στόχο,όπως φαίνεται με την προηγούμενη κατάσταση δοσμένη υπό την ίδια κλίμακα:
1613592258260.png

Η δε ωφέλιμη απόκριση ξεκινά πλέον από τα 20 Hz...Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι γίνεται ευχερέστερη η ισοστάθμιση για να στέκονταν τα main ακόμα και χωρίς sub...

Ας μη βιαστεί όμως να χαρεί ο...Γιάνννης,καθότι στο επόμενο βήμα θα διαπιστώσουμε ποιο στοιχείο είναι αυτό που θα έλειπε έστω και αν δεν έλειπε ενέργεια σε ολόκληρη την πρώτη οκτάβα...
Τα spectrograms για τις αδιόρθωτες πάντα καταστάσεις φανερώνουν ακριβώς αυτό που θα έλειπε :
Χωρίς sub:
1613592689039.png


Προσθήκη SVS με δικά τους μόνο ρυθμιστικά εμπλεκόμενα χωρίς άλλες επεμβάσεις :
1613592918275.png


Φαίνεται ξεκάθαρα πόσο μεγάλη εξομάλυνση έχει επέλθει στην κατανομή της ενέργειας πάνω στις πρώτες οκτάβες.Αυτό δε το στοιχείο ακούγεται με αμείλικτο τρόπο σε οποιοδήποτε πρόγραμμα...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Α να γεια σου!

Τρομερά διδακτικό για τους απανταχού γιάνννηδες, διότι φαίνεται απίστευτη διαφορά στην εξομάλυνση της απόκρισης, χωρίς κανένα ουσιαστικό κέρδος στην έκταση αυτής!

Δηλαδή, με την προσθήκη σάμπ, δεν έχεις κάποιο ιδιαίτερο κέρδος στην απόκριση μπάσου για να κατέβει αυτή πιο χαμηλά, αλλά το κέρδος στην εξομάλυνση των διακυμάνσεων εξαιτίας των αναπόφευκτων ιδιορρυθμωντου χώρου, βγάζει μάτι!

Τουλιπ για τους γιάνννηδες που δε τους λείπει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Θα έφτανε όμως αυτό για να πειστούν οι άπιστοι...χαϊεντάδες;
Τίποτε δεν φαίνεται να φτάνει,αλλά θα προχωρήσει ούτως ή άλλως....Γνωρίζοντας πόσο αποτελεσματικός μπορεί ο υποφαινόμενος να γίνει κατά τη διόρθωση setup,ας δούμε καταρχάς την απόκριση για τα main σκέτα ύστερα από διόρθωση,με τις καμπύλες στα γνωστά χρώματα:
1613593915556.png

Ας κάνουμε χάζι και τις βηματικές αποκρίσεις :
1613594547004.png


Το αντίστοιχο spectrogram στις χαμηλές μέχρι τα 200 Hz:
1613594129340.png

Ωραία,τα ΄΄δώσαμε όλα΄΄ για να προκύπτει αρκετά ευπαρουσίαστο...Σε αυτό το στάδιο θα γίνει πειραματικά απλή προσθήκη του Yamaha με προσαρμογή στη δική του στάθμη και βαθυπερατό φίλτρο,χωρίς να προβαίναμε στην παραμικρή εκ νέου διόρθωση...

Ιδού ως πειστήριο για την απλή τοποθέτηση η επόμενη φωτό...Εδώ ακριβώς κάθομαι και γράφω με πόδια απλωμένα άνετα στο κρεβάτι,ακούγοντας μουσική στο MLP:
1613594840774.png


Το βαθυπερατό φίλτρο ρυθμισμένο μεταξύ 90-100 Hz και κλίση 12dB ανά οκτάβα (αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει αξιόλογη απόκριση από το sub και πάνω από την κεντρική συχνότητα του φίλτρου),ρυθμιστικό φάσης στο 180 deg,απλό ακουστικό κροσάρισμα με εμπιστοσύνη στη γεωμετρία για καλή χρονική ευθυγράμμιση.Η διαφορά απόστασης από τα main τάξης 3 μέτρων ισοδυναμεί με χρονική προώθηση για το sub περίπου 9msec...Απλά και χαλαρά,ούτε πάνω ούτε κάτω από κρεβάτι.... :wink:

Η μοναδική επέμβαση που έγινε στην αρχική διόρθωση για τα main σκέτα,ήταν ένα περαιτέρω αρνητικό gain σε δύο ήδη εφηρμοσμένα φίλτρα,ούτως ώστε ν'αντισταθμιζόταν η πρόσθετη ενέργεια από το sub σε σχέση με αντίστοιχες συνιστώσες ιδιορρυθμών που εξακολουθούσαν να διεγείρονται...Τίποτε άλλο...Σα να ήμουν ένας τυπικός χρήστης που προσθέτει πρόχειρα ένα sub...

Κόκκινη καμπύλη η απόκριση των καναλιών μαζί χωρίς να είναι ενεργοποιημένο το sub και πράσινη με αυτό σε λειτουργία:
1613596171078.png

Spectrogram για την πράσινη απόκριση:
1613596569162.png


Κι εδώ βλέπουμε ότι με απαράλλακτη τη διόρθωση,εκτός μικρής περαιτέρω βελτίωσης στο group delay (εκφραζόμενο στη μαύρη γραμμή) προκύπτει αυτομάτως η εξομάλυνση και στην πολύπαθη ζώνη τρίτης προς τέταρτη οκτάβας...Άλλο ένα στοιχείο που ακούγεται αμείλικτα και ανεξάρτητα από είδος προγράμματος,αφού τώρα η αίσθηση slam από το setup επιτέλους προβιβάζεται με συνοπτικές διαδικασίες...

Οι βηματικές καμπύλες με ανοικτό πράσινο χρώμα σε θέση εκτός του MLP και μωβ πάνω στο MLP για τα κανάλια εκπέμποντα μαζί,επιδεικνύει ότι το ΄΄παρείσακτο΄΄ sub έχει γίνει καλά ανεκτό με απαράλλακτες τις φασικές παραμέτρους στην αρχική διόρθωση:
1613597105297.png


Ή κάνουμε ευέλικτες διορθώσεις ή κολλάμε μπρίκια.Μπρίκια όμως δεν ξέρω να κολλάω... :wink:
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οι 80Hz γιατί χάθηκαν; Κάνε κάτι
Όπως καταλαβαίνεις,ακραία καιρικά φαινόμενα μπορούν πάντα να εμφανιστούν από τη ζώνη Schroeder και κάτω...

Αυτό που έχω ήδη κάνει πρόχειρα χωρίς νέες λήψεις και διόρθωση από την αρχή εκφράζεται με δύο εναλλακτικές αποκρίσεις (καθεμία με τα κανάλια εκπέμποντα μαζί) που αποκαθιστούν μεν την ενέργεια στα 80Hz,επαναφέροντας όμως την απώλεια στα...160Hz.
1613625443629.png

1613626658211.png


Αναρωτιέμαι πόσο αξίζει μια επίπονη διαδικασία από την αρχή για ένα μεταβατικό στάδιο,τη στιγμή που έχω άλλα σχέδια να το τερματίσω....

1613625664320.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Να σε πάρουμε στο γάμο μας, να μας πεις και του χρόνου!

View attachment 201188
O Dimi ορθώς το παρατηρεί...Εάν προσέξεις κιόλας τις διακυμάνσεις στην πράσινη καμπύλη,η ΄΄λακκούβα΄΄ ως έχει χωρίς διόρθωση από την αρχή μπορεί να γίνει λιγότερο διακριτή με επιπλέον αρνητικό gain -3dB σε κεντρικές συχνότητες 58 & 105 Hz και τιμή Q περίπου 11...Αυτή η δράση όμως αναμένεται ν'αφαιρέσει επιπλέον ενέργεια από τον ολικό αντίκτυπο στις χαμηλές
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
Μπρίκια όμως δεν ξέρω να κολλάω...
Απευθύνσου σε κανέναν κατασκευαστή "θερμορυθμιστικών" καλωδίων ρεύματος. Όλο και θα του περισσεύει κανένα κολλητήρι να σου δανείσει!
 

Μηνύματα
908
Reaction score
2.560
O Dimi καλά το παρατηρεί..
Α, ως συνήθως σχολιάζει με χειρουργική ακρίβεια μεν, εύστοχα δε. Απλά το λακωνικό σχόλιο ¨διαμαραρτυρίας¨ μετά το λεπτομερές guruκατεβατό μου έφεραν στο νου το συμπαθή κυανόλευκο Γκρινιάρη...
Δε πιστεύω να παρεξηγεί ο καλός ιατρός το καλοπροαίρετο χιούμορ :).

Εάν προσέξεις κιόλας τις διακυμάνσεις στην πράσινη καμπύλη,η ΄΄λακκούβα΄΄ ως έχει χωρίς διόρθωση από την αρχή μπορεί να γίνει λιγότερο διακριτή με επιπλέον αρνητικό gain -3dB σε κεντρικές συχνότητες 58 & 105 Hz και τιμή Q περίπου 11...Αυτή η δράση όμως αναμένεται ν'αφαιρέσει επιπλέον ενέργεια από τον ολικό αντίκτυπο στις χαμηλές
Εντάξει, δε περίμενα τίποτα λιγότερο! :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Δε πιστεύω να παρεξηγεί ο καλός ιατρός το καλοπροαίρετο χιούμορ
Δεν έχει καθόλου χιούμορ μόνο άμα του πας μπύρα σε ποτήρι χωρίς χερούλι.

Στα υπόλοιπα, έχει.
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.205
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top