- Μηνύματα
- 703
- Reaction score
- 2.297
Καλημέρα. Ναι, αυτό το έχω καταλάβει. Πολύ μπλέξιμο. Πας να διορθώσεις το ένα, χαλάει το άλλο.πας για τον βέλτιστο συμβιβασμό και σε περιμένει πόνος
Πάντως πιστεύω ότι στο τέλος θα ακούω λίγο πιο σωστά από πριν.
Καλημέρα. Ναι, αυτό το έχω καταλάβει. Πολύ μπλέξιμο. Πας να διορθώσεις το ένα, χαλάει το άλλο.πας για τον βέλτιστο συμβιβασμό και σε περιμένει πόνος
Καλημέρα θα πάρω να βάλω ηχοαπορροφητικα (το είχε προτείνει και ο Bhutia )και μετά βλέπουμε τα αποτελέσματα.Χρειάζεται ηχοαπορροφηση μεταξύ ηχείου και γυψοσανίδας, 5-10cm πάχους, πυκνή.
Πολύ πιθανώς να λύσει όλα τα προβλήματα στο πεδίο συχνότητας του μιντ-γουφερ, και να μείνει απλώς η στάθμη του τουιτερ, που θα πέσει με toe in.
Μπορεί να μην έχουμε ακύρωση στους 200, αλλά ενίσχυση στα μεσαία λόγω on wall gain.
Πάρε και ένα κράνος …. για την ιπτάμενη παντόφλα που θα σούρθειΚαλημέρα θα πάρω να βάλω ηχοαπορροφητικα (το είχε προτείνει και ο Bhutia )και μετά βλέπουμε τα αποτελέσματα.
Σωστά. Πάνω απ' όλα η ασφάλεια. Τι να τον κάνεις τον τέλειο ήχο, αν δεν μπορείς να τον ακούσεις γιατί έχεις 'μπαταρισμενο' το κεφάλι?Πάρε και ένα κράνος …. για την ιπτάμενη παντόφλα που θα σούρθει
Αυτό που θα είχε ενδιαφέρον θα ηταν κάποιο paper με τυφλή δοκιμή που να δείχνει πότε χρονικά γίνεται αντιληπτό απο τον εγκέφαλο το διπλό χτύπημα πχ σε μπότα/ντραμς ή σε χαμηλή νότα πιάνου. Να εχει “χτύπημα” στην αρχή της νότας.Και τα 100 χαμηλή συχνότητα είναι.
Χρειάζονται 3 με 5 πλήρεις κύκλοι για να καταλάβει το αυτί τι συχνότητα ακούει. Η αντίληψη της έντασης ακολουθεί.
Τρεις κύκλοι των 100Hz διαρκούν 30msec, πέντε κύκλοι 50msec.
Στην πλέον αισιόδοξη περίπτωση των 30msec, ο ήχος έχει ταξιδέψει σφαιρικά κατά 10,3 μέτρα προς κάθε δυνατή κατεύθυνση.
Υπολόγισε πόσες ανακλάσεις σε έχουν διασταυρώσει σε ένα νορμάλ αφρόντιστο δωμάτιο, πριν καν καταλάβεις τι ακούς...
Πριν αγοράσεις απορροφητικά, βρες καν'α δυό στρώματα αφρολέξ, 22 παλτά, κάτι τις τέλος πάντων (σοβαρολογώ), να πάρεις μιά ιδέα, έστω και εντελώς στο περίπου.Καλημέρα θα πάρω να βάλω ηχοαπορροφητικα (το είχε προτείνει και ο Bhutia )και μετά βλέπουμε τα αποτελέσματα.
Μπα, ημιμαθής είμαι, το έχω δηλώσειΑυτό που θα είχε ενδιαφέρον θα ηταν κάποιο paper με τυφλή δοκιμή που να δείχνει πότε χρονικά γίνεται αντιληπτό απο τον εγκέφαλο το διπλό χτύπημα πχ σε μπότα/ντραμς ή σε χαμηλή νότα πιάνου. Να εχει “χτύπημα” στην αρχή της νότας.
Προφανώς σε συνεχή νότα (πχ εκκλησιαστικό όργανο) δεν θα ειναι καθόλου αντιληπτό.
Αλλά η διπλομπασιά ακούγεται. Πρόσφατα κάναμε ένα εξ ανάγκης πείραμα με την metric του @Kotsidis John, η οποία έχανε αυθαιρέτως τις ρυθμίσεις των delays στα σαμπς (γιατί έτσι γούσταρε ), και αυτό γινόταν έντονα αντιληπτό σε κάποια ρυθμικά κομμάτια, ενώ σε άλλα όχι.
Τονίζω πως δεν γνωρίζαμε πως η metric χάνει την ρύθμιση. Ακούγοντας ο Γιάννης ενα κομμάτι που το ήξερε καλά κατάλαβε πως κάτι δεν παει καλά, και μετά την διόρθωση των delays το κατάλαβα και εγώ.
Η τάξη μεγέθους της διόρθωσης ήταν περιπου 30ms.
Επειδή είσαι διαβασμένος, και αυτά που γράφεις εχουν βαρύτητα, εχεις πρόχειρη βιβλιογραφία;
Εχω την αίσθηση πως η προσέγγιση του συγκεκριμένου προβλήματος εχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια με την αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος των DSP και των αντίστοιχων software
Μάλλον δεν έγινα αντιληπτός.Οι διπλομποτιές τώρα, ακόμα και με διπλοπέταλο, δεν είναι ταχύτερες των δεκαταέκτων με τον μετρονόμο στα 60bpm (ένα μπητ ανά sec).
Αδίκως θα περίμενες έντονες αντιρρήσεις πάνω σε αυτό το επιχείρημα,τουλάχιστον από τη δική μου πλευρά...Θα συμφωνούσα ,υπό την προϋπόθεση να μην αφορούσε σε ζώνες που πλησιάζουν ή ξεπερνούν το άνω όριο της δεύτερης οκτάβας....Σημειωτέον ότι σε τέτοια δεδομένα έχω βασίσει την ενσωμάτωση sub που εκπέμπει στην πρώτη οκτάβα χωρίς χρονική διόρθωση μέσω DSP και με κλίση βαθυπερατού 12 dB/oct από τα 40 Hz και άνω στο setup με τις κόρνες.Εχω διαβάσει αποσπάσματα μόνο του νήματος, συγχωρέστε με αν μου ξεφεύγει κάτι...
...
Εδω θα γραφούν αντιρρήσεις έντονες, και μέχρι τώρα είχα αποφύγει να ανοίξω τους ασκούς του Αιόλου, αλλά... στις πολύ χαμηλές η χρονική ευθυγράμμιση ΔΕΝ είναι απαραίτητη όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση (τρέχω να καλυφθώ).
...
Από τη μια πλευρά,οι συνήθεις συχνότητες κροσαρίσματος κείτονται κοντά ή πάνω στα 80 Hz,οπότε θα ήταν επιθυμητή καλή χρονική ευθυγράμμιση ειδικά εκεί,αφού ούτως ή άλλως δεν θα ίσχυε φασική σε ζώνες εκατέρωθεν αυτής της συχνότητας.Από την άλλη πλευρά,το όριο αντιληπτότητας του group delay σε συχνότητα 50 Hz λαμβάνει χονδρικά τιμή 20 msec,η οποία ανέρχεται όσο θα κατερχόμαστε σε συχνότητα,ενώ μειώνεται - γινόμενο ευκολότερα αντιληπτό - καθώς η συχνότητα θ'ανέρχεται.Ο κοτσίδας έχει πολύ "ειδικό" αυτί, πιάνει εύκολα πολύ λεπτές διαφορές (αποδεδειγμένα πολλάκις) και δεν μπορεί να αποτελέσει σημείο σύγκρισης για το τι αντιλαμβάνεται ο κόσμος.
Προφανώς η κρουστική των τυμπάνων, αν βγαίνει σε διαφορετικό χρόνο από το ένα μεγάφωνο (σαμπ) και διαφορετικό από το άλλο (δορυφόρος) θα είναι δυνατόν να γίνει αντιληπτή (όχι ότι θα γίνει, λέμε τώρα) πιθανώς από τα 15 ms και πάνω.
Νομίζω πως είχα δει νούμερα στο κατεβατό του μπουτχια, αλλά ποιος ψάχνει τώρα..
Α, τώρα το'πιασα.Μάλλον δεν έγινα αντιληπτός.
Εννοώ ένα χτύπημα, που ακούγεται -λανθασμένα και ενοχλητικά- ως δυο
Οι αρμονικές είναι πράγματι μέρος του προβλήματος της χρονικής ευθυγράμμισης.Α, τώρα το'πιασα.
Α, τώρα το'πιασα.
Κατά τη γνώμη μου, εντοπίσατε το ατόπημα της κάρτας ήχου, από τις αρμονικές.
Αν και η περισσότερη ενέργεια μιας κάσας είναι μεταξύ 40 και 100-120Hz, εξακολουθεί να έχει αρκετό διασκορπισμένο αρμονικό περιεχόμενο μέχρι και τα 200~500Hz (αναλόγως κουρδίσματος, διαστάσεων, κλπ) σε στάθμη όχι χαμηλότερη των -15dB.
Ενα τυπικό διάγραμμα έχει την μορφή έντονα διάσπαρτων σημείων γύρω από μία μέση καμπύλη που πέφτει κατά 40~45dB σχεδόν γραμμικά από τα 100Hz έως τα... 4ΚΗz !!
Ακόμα και στα σαμπ, στην τυπική συχνότητα κρος των 80 κύκλων, διότι θα βγάζουν σοβαρή ενέργεια σε όλη την 3η οκτάβα.Οι αρμονικές είναι πράγματι μέρος του προβλήματος της χρονικής ευθυγράμμισης.
Μην παραβλέπονται και οι αναπόφευκτες αρμονικές... παραμορφώσεις,που θα προκύπτουν υπό χαοτικές διαφορές φάσης σε ανώτερες οκτάβες...Οι αρμονικές είναι πράγματι μέρος του προβλήματος της χρονικής ευθυγράμμισης.
Γενικά μιλώντας, η ισοστάθμιση στο πεδίο του χρόνου είναι τουλάχιστον ίσης αξίας με την ισοστάθμιση πλάτους.Μην παραβλέπονται και οι αναπόφευκτες αρμονικές... παραμορφώσεις,που θα προκύπτουν υπό χαοτικές διαφορές φάσης σε ανώτερες οκτάβες...
Πλήρης ευθυγράμμιση στο πεδίο του χρόνου ρυθμίζεται μεν μέσω DSP αλλά ισχύει στην πράξη γύρω από τη συχνότητα cross...Γενικά μιλώντας, η ισοστάθμιση στο πεδίο του χρόνου είναι τουλάχιστον ίσης αξίας με την ισοστάθμιση πλάτους.
Προφανώς τα σύγχρονα dsp της προκοπής, έχουν λύσει όλα αυτά τα θέματα που απασχολούν όσους αυτά τα σοφτγουερ δεν τα.. διαθέτουν.
Like σταθερά για την προσπάθεια...Καλή σας μέρα,. Τις τελευταίες μέρες έκανα κάποιες νέες μετρήσεις (αφού έγιναν κάποιες μικροαλλαγές) και θα ήθελα τη γνώμη σας. Επίσης έκανα μετρήσεις με τη φάση σε διάφορες μοίρες και θα ήθελα τη γνώμη σας που είναι καλύτερα.
Οι αλλαγές είναι οι εξής:
1. Μείωσα την απόσταση ακρόασης από 2.7μ σε 2.2 μ. (Διευκρίνηση: φέρνω τα ηχεία πιο κοντά σε μένα, δηλαδή απομακρύνονται από τη γυψοσανίδα.)
2 Μετά την πρώτη μέτρηση έχουμε μαζέψει κάτι βαριά χαλιά που είχαμε, οπότε η νέες μετρήσεις είναι σε πλακάκι.
3. Μείωσα την ένταση του subwoofer από -15dB σε -25 dB
4. Έπαιξα με το toe in toe out και απ΄οτι κατάλαβα το toe out επιδρά καλύτερα. Το πρόβλημα είναι οτι στο δεξιό ηχείο δεν μπορούσε να γίνει με μεγάλη γωνία γιατί βρίσκει στην υπάρχουσα κολώνα. Επίσης δοκίμασα με toe out μόνο το αριστερό ηχείο και το άλλο σχεδόν ευθεία (μάλλον αυτό δεν είναι και το σωστότερο πράγμα).
5. Στις μετρήσεις αυτές σαν φάση έβαλα 180ο ενώ την πρώτη φορά είχα 0ο.
6. Στις καινούργιες μετρήσεις δεν χρησιμοποίησα κάποιο από τα dsp φίλτρα του subwoofer )το είχα κάνει την πρώτη φορά).
Απορροφητικά δεν πήρα ακόμη, αλλά μια γρήγορη δοκιμή με μπουφάν πίσω από τα ηχεία δεν είχε κάποια ιδιαίτερη βελτίωση. Θα δοκιμάσω πάλι.
View attachment 217532 View attachment 217533 View attachment 217534
View attachment 217536