Είναι οι νέοι ενισχυτές καλύτεροι ?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
https://www.stereophile.com/content/arcam-diva-a85-integrated-amplifier-measurements

https://www.stereophile.com/content/exposure-3010s-integrated-amplifier-measurements

αν κάποιος διάβαζε μόνο αυτά τι θα μπορούσε να αποκομίσει χρήσιμο?
Ο αρκαμ ντίβα είναι μετριοχάλιας.
Με αντίσταση εξόδου 0.21ωμ βγάζει νταμπινγκ φακτορ 38 για 8ωμο φορτίο και 19 για 4ωμο, απαράδεκτος, είναι καταδικασμένος να έχει τονικές αλλοιώσεις ανάλογες της μεταβολής της εμπέδησης του ηχείου στο φάσμα, και ακατάλληλος για χαμηλά ωμικα φορτία.

Ο εξπόζουρ με αντίσταση εξόδου 0.1ωμ καταφέρνει να βγάζει νταμπινγκ φακτορ 80 στα 8ωμ και 40 στα 4ωμ, επιδόσεις λίαν επιεικώς αστείες, αλλά καλύτερες του προηγούμενου.
Θα έχει κι αυτός τονικές αλλοιώσεις, τις μισές του προηγούμενου.

Παραμορφώσεις δεν έχει κανένας τους ιδιαίτερα χαμηλές, και σιναντ βγάζουν αμφότεροι περί τα 70.

Ο δεύτερος έχει και μικρή ισχύ, για 100 βατ όλη η φασαρία, και αδιαφορώ για την έλλειψη ακριβείας στη Ρία ισοσταθμιση, αυτό μας μάρανε..

Μπακατελες παλιακές όλα. Ανάξια λόγου.
Δε θα κοιτούσα κανένα τους.

Αυτό το σκατουλακι


Καλύτερο είναι.

Να και μετρήσεις μιας τρομακτικής ενισχυταρας:


Τρόμος στο δρόμο με τις λεύκες.
Φρεντ Κρούγκερ.

Δε χρειάζεται κανείς τόσο καλό ενισχυτή.
Άχρηστη τελειότητα.
 
Last edited:




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Θα δείτε κάπου κάπου να γράφει ο Αμίρ:

"Given the ear's 116 dB or so dynamic range"

Με ακουστικά πολύ υψηλών δυνατοτήτων SPL, μόνο, και με μόνωση από το γύρω περιβάλλον, να μην υπάρχει ίχνος θορύβου περιβάλλοντος.

Το απόλυτο όριο είναι αυτό, μέχρι πόνου.

Φαίνεται στο παρακάτω γράφημα, και ποικίλει ανα συχνότητα:

Screenshot_20181206-091830.png


Καμία χρησιμότητα σε οικιακά σεταπ.
Μη μπερδευτείτε και κοιτάτε σιναντ 116, δεν έχει νόημα, εκτός και μόνο εάν πρόκειται για έξοδο Ντακ σε ακουστικά, και φυσικά χρειάζεται ακουστικά να ξεπερνούν τα 120 ντεσιμπέλ στάθμης, κυρίως στα μπασα πάλι.

Υπ'οψιν πως μιλάμε για τα όρια του πόνου τώρα, όχι για ανεκτές στάθμες.
Παραλογισμός.. 145 ντεσιμπέλ μπάσο..
Σπάνε τύμπανα, διαλύονται όλα.

Το χρήσιμο σιναντ εξαρτάται πάντα από τη στάθμη αναπαραγωγής. Σε χαμηλές στάθμες, χρειάζεται πολύ χαμηλό σιναντ.

Διότι σε χαμηλές στάθμες, τα επίπεδα θορύβων και οι παραμορφώσεις, παραμένουν σε μη ακουστές στάθμες, μασκαρισμένα μέσα στο θόρυβο περιβάλλοντος.
 
Last edited:




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Δεν έχεις stereo, μην παραπλανείς τον κόσμο.
Ενισχυτές σίγουρα έχω πάντως. ;)

2 τεμάχια χυπεξ nc 400 (ενκορ) για τα μαγκνεπαν, και πλάτη χυπεξ για το σαμπ.

Να, αυτά της αηδιαστικά υψηλής ποιότητας είναι, της αχρείαστης, με 105 στο σιναντ:

Best Audio Amplifiers Reviewed 2019~2.png


Σιναντ το ανωφελές. Τζάμπα τόση ποιότητα, δε μπορούμε να τα ακούσουμε αυτά, πρακτικά δε γίνεται σε κανένα οικιακό σεταπ να εξαντλήσεις την ποιότητα τέτοιων ενισχυτών, τζάμπα υπάρχουν.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.903
Reaction score
12.535
Θα δείτε κάπου κάπου να γράφει ο Αμίρ:

"Given the ear's 116 dB or so dynamic range"

Με ακουστικά πολύ υψηλών δυνατοτήτων SPL, μόνο, και με μόνωση από το γύρω περιβάλλον, να μην υπάρχει ίχνος θορύβου περιβάλλοντος.

Το απόλυτο όριο είναι αυτό, μέχρι πόνου.

Φαίνεται στο παρακάτω γράφημα, και ποικίλει ανα συχνότητα:

View attachment 194832

Καμία χρησιμότητα σε οικιακά σεταπ.
Μη μπερδευτείτε και κοιτάτε σιναντ 116, δεν έχει νόημα, εκτός και μόνο εάν πρόκειται για έξοδο Ντακ σε ακουστικά, και φυσικά χρειάζεται ακουστικά να ξεπερνούν τα 120 ντεσιμπέλ στάθμης, κυρίως στα μπασα πάλι.

Υπ'οψιν πως μιλάμε για τα όρια του πόνου τώρα, όχι για ανεκτές στάθμες.
Παραλογισμός.. 145 ντεσιμπέλ μπάσο..
Σπάνε τύμπανα, διαλύονται όλα.

Το χρήσιμο σιναντ εξαρτάται πάντα από τη στάθμη αναπαραγωγής. Σε χαμηλές στάθμες, χρειάζεται πολύ χαμηλό σιναντ.

Διότι σε χαμηλές στάθμες, τα επίπεδα θορύβων και οι παραμορφώσεις, παραμένουν σε μη ακουστές στάθμες, μασκαρισμένα μέσα στο θόρυβο περιβάλλοντος.
Κι όμως, κάποιοι δεν έχουν ακόμη ανακαλύψει την Αμερική.

313616_b52b59db5a07f28472b918c4fbb7291c.png


1000px-Blank_US_Map_with_borders.svg.png
 




gid

Μηνύματα
7.402
Reaction score
8.637
Ακου εναν αναβαθμισμενο Sansui au 717 με ενα ζευγος JBL και μετα εναν Yamaha AS 2000 και θα το καταλαβεις με την μια!
Και βέβαια, όταν ακούς τον καθένα, θα ξέρεις ποιον από τους δύο ακούς, οπότε θα βγάλεις το συμπέρασμα που εξαρχής ήθελες να βγάλεις. Όλως περιέργως.
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.081
Reaction score
1.601
Και βέβαια, όταν ακούς τον καθένα, θα ξέρεις ποιον από τους δύο ακούς, οπότε θα βγάλεις το συμπέρασμα που εξαρχής ήθελες να βγάλεις. Όλως περιέργως.
Λες? εμενα ομως με ειχε κερδισει οπτικα ο Yamaha που ειναι σαν Τανκς η τουλαχιστον αυτον που εβλεπα απεναντι μου (τι ωραιο τροφοδοτικο μοναδικης σχεδιασεις της Yamaha και τι ωραιους πυκνωτες εχει οταν κοιτας το καπακι του απο πανω) Πως κερδισε ο Sansui....?
 

gid

Μηνύματα
7.402
Reaction score
8.637
Λες? εμενα ομως με ειχε κερδισει οπτικα ο Yamaha που ειναι σαν Τανκς η τουλαχιστον αυτον που εβλεπα απεναντι μου (τι ωραιο τροφοδοτικο μοναδικης σχεδιασεις της Yamaha και τι ωραιους πυκνωτες εχει οταν κοιτας το καπακι του απο πανω) Πως κερδισε ο Sansui....?
Μόνος σου δίνεις την απάντηση. Σε είχε κερδίσει οπτικά. ;)
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.128
Reaction score
18.908
Ο χαϊεντάς χρειάζεται διάβασμα.
Κύριε, κύριε, εγώ δεν είμαι χαϊεντάς (που τέτοια τύχη) και δεν ξέρω τι είναι το σινάντ, όπως και πολλά άλλα.. (βαριέμαι και να μάθω δηλαδή, δεν φταίτε εσείς) :idk:
Δεν μπορώ να ακούσω σωστά σε στάθμες αναφοράς λόγο χώρου (κυρίως) αλλά και εξοπλισμού..
Αλλά δεν μπορώ και τις εντάσεις.
Αυτό που λέτε συχνά (όχι μόνο εσύ Κώστα) πως αν υπήρχαν οι προυποθέσεις όλοι θα άκουγαν δυνατά μάλλον δεν ισχύει για εμένα, εξαίρεση.
Με τσιτώνει, δεν απολαμβάνω.
Και σε μουσικά δρώμενα (συναυλίες, κλπ) δηλαδή από τα 25-28 μου και μετά δεν το ήθελα τα νταβαντούρι.
Αν και είναι για λίγο οπότε και να γούσταρα δεν μετράει.
Άλλο καθημερινά.
Κατά τα άλλα βρήκα αυτό και ταιριάζει παντού βρε.
Το ακουμπάω εδώ.
135569782_10222833806846598_1763625694962874593_o.jpg


:lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Δεν μπορώ να ακούσω σωστά σε στάθμες αναφοράς λόγο χώρου (κυρίως) αλλά και εξοπλισμού..
Αλλά δεν μπορώ και τις εντάσεις.
Αυτά τα δύο, είναι αλληλένδετα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Επειδή με τις ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και κατ'επέκτασιν με το σιναντ έχετε κάποια "κενά", θα ήθελα να προσθέσω πως το χρήσιμο τελικό σιναντ του σετάπ που διαθέτει ο καθένας, περιορίζεται πρακτικά από τα ηχεία του. Ηχεία και σαμπ.

Σαφώς η πρώτη παράμετρος για να έχουμε μεγάλο δυναμικό εύρος στην αναπαραγωγή, άρα να μας είναι χρήσιμο το υψηλό σιναντ σε κάθε μηχάνημα, είναι τα υψηλά SPL των ηχείων.

Χωρίς υψηλά SPL από τα ηχεία, ιδίως στις πρώτες οκτάβες (για λόγους τονικης ισορροπίας, και χωρίς τονική ισορροπία δεν έχει αξία τίποτα) δεν υπάρχει καμία ανάγκη για υψηλό σιναντ στον υπόλοιπο εξοπλισμό.

Όταν τώρα έχουμε υψηλά SPL από τα ηχεία, ο πραγματικός στραγγαλισμός του τελικού σιναντ του σετάπ, γίνεται στο επίπεδο των ηχείων, λόγω των παραμορφώσεων που τα ηχεία εισάγουν στο σήμα.

Και όσο πιο υψηλά SPL πάνε να βγάλουν τα ηχεία, τόσο υψηλότερες είναι οι παραμορφώσεις τους, άρα αντί να αυξάνει το τελικό σιναντ του σεταπ σε υψηλές στάθμες, μειώνεται, γίνονται αντιληπτές οι παραμορφώσεις (διότι γίνονται υψηλότερης στάθμης) και μας ενοχλεί στην ακρόαση.

Γι'αυτό ο φίλος μας λέει πως δε του αρέσει να ακούει σε υψηλές στάθμες. Αυξάνονται λογαριθμικά οι παραμορφώσεις και οι τονικές αλλοιώσεις, και φυσικά γίνεται δυσάρεστο το άκουσμα.

Το bottleneck σε κάθε περίπτωση του μέγιστου δυνατού σιναντ του εκάστοτε σεταπ, βρίσκεται στις παραμορφώσεις των ίδιων των ηχείων.

Ας δούμε ένα παράδειγμα γνωστού ηχείου, υψηλότατης πιστότητας αναπαραγωγής, με εξαιρετικές μετρήσεις παντού (και στου Αμίρ), του γνωστού Neumann 310:

1610014936743.png


1610014960949.png


Βλέπουμε στα ανωτέρω διαγράμματα παραμόρφωσης τις μετρήσιμες στάθμες παραμόρφωσης των ηχείων, όταν αυτά παίζουν σε 90 και 95 dB SPL.

Στην ευαίσθητη περιοχή του αυτιού (500Hz-2kHz), οι παραμορφώσεις στην πρώτη περίπτωση βρίσκονται λίγο κάτω από τα -60 ντεσιμπέλ, και στη δεύτερη περίπτωση λίγο πάνω από τα -60 ντεσιμπέλ.
Βλέπετε λοιπόν πως η αύξηση στάθμης κατά μόλις 5 ντεσιμπέλ SPL, πόσο ανεβάζει τις παραμορφώσεις του ηχείου!

Σε κάθε περίπτωση, το ελεύθερο παραμορφώσεων εύρος στάθμης, είναι σχεδόν ταυτόσημο με το μέγιστο δυνατό sinad του σετάπ σε αυτό το συχνοτικό εύρος.

Οπότε βλέπουμε εύκολα πως το εν λόγω ηχείο έχει δυνατότητες σιναντ περίπου 60 ντεσιμπέλ στα μεσαία, στην περιοχή υψηλής ευαισθησίας.

Μάλιστα, το σιναντ στα 90 ντεσιμπέλ στάθμης είναι υψηλότερο από το σιναντ στα 95 ντεσιμπέλ στάθμης!
Δηλαδή βλέπουμε πως αυξανόμενης της στάθμης πάνω από τα 90 dB SPL, μειώνεται το σιναντ!


Σε πιο χαμηλές συχνότητες, αλλά και σε πιο υψηλές, οι δυνατότητες σιναντ του ηχείου είναι ακόμα μικρότερες, περίπου 50 ντεσιμπέλ ή και 45 ντεσιμπέλ σε υψηλότερη στάθμη.

Αυτό είναι το bottleneck στο σιναντ του σετάπ, και όχι το DAC ή ο ενισχυτής...


Συμπέρασμα:
Όλα είναι δυναμικό εύρος, και όλα τα λεφτά στα ηχεία.
Το τελικό σιναντ του σετάπ, καθορίζεται εξ'ορισμου από τα ηχεία και σαμπ.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.590
Μηνύματα
2.866.719
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top