Ενεργά ηχεία

Μηνύματα
2.748
Reaction score
1.380
τα γυρνας ενενηντα μοιρες με αποσταση 1 μετρο απο τους πλαινους τοιχους και 2 μεταξυ τους και 1 plus απο τον πισω τοιχο ,αλλάζεις ηχεια με καποια που θα σε συνεπαρουνε εκ νεου ,α εννοειται η θεση ακροασης στα 2 μετρα πλεον (μια poang βολευει βαλε βγαλε)ω μην κανεις τιποτα αλλο εδω μεσα ειναι βεβηλοι ,ακου να στειλεις τα αψογα μηχανακια σου ....αμα θες να ξοδεψεις πουναι ωραια φαση ανεβασε τον πηχη στα ηχεια ,αξιοπρεπεστατος εισαι απο πισω στην αλυσιδα.
γιατι μας βριζεις ? δεν είμαστε σαν αυτον ! ήμαρτον !

 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.367
Reaction score
125.388
η θεση ακροασης στα 2 μετρα
Σωστή αυτή η σκέψη για νιαρφιλντ ακρόαση, που αναφέρθηκε από αρκετούς, καθώς έτσι μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής στο άκουσμα από το χώρο.

Στην ίδια κατεύθυνση βοηθάει η μεγάλη κλίση των ηχείων προς τα έσω, ώστε να μειωθούν οι αντανακλάσεις από τους πλαινους τοίχους.

Να επισημάνουμε όμως, πως όλα τα ηχεία δεν είναι ικανά για νιαρφιλντ ακροάσεις. ;)
 

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
..και ότι όλα τα μονιτορ δεν είναι για το σπίτι, να τα λέμε όλα γιατρέ μου!
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.106
Reaction score
20.588
Αφού το ξεκίνησες, ολοκλήρωσέ το το έγκλημα, πες και ποια μόνιτορ είναι ασπίτωτα.
Προφανώς, ο Ζώρζ αναφέρεται εις το αισθητικόν του πράγματος. Adam ή K+H μαυρόκουτο σε καθιστικό δεν προσαρμόζεται με τίποτε. Σε playroom, ναι.
 

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Η αισθητική του πράγματος είναι ισχυρή παράμετρος επιλογής, αλλά και πολύ προσωπικό θέμα του επιλέγοντος. Το πως παίζει όμως το ηχείον πούναι φτιαγμένο για σούπερ-χώρο συγκεκριμένων απαιτήσεων σε ένα προβληματικό καθιστικό είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση, άλλης λογικής, στην οποία πρέπει να προσαρμοσθούν πολλααααά παρενφενάλια για να ¨κάτσει".

Πολλά ενεργά εργαλεία ακριβούς αναπαραγωγής σε νεαρφιλντ ακροάσεις "πέρδονται" σε καθημερινούς χώρους και πολλά παθητικά που ¨πέρδονται" σε στουντιο, παίζνε μνια χαρα στο σπίτι.

Αυτά τα ολίγα, ως ατεκμηρίωτο προσωπικό μου καταθετήριον.

Μάκηα!!:)
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.917
Ωχ, δύσκολη απόφαση τελικά....απαιτούνται ώρες σκέψης και ακρόασης. H μέχρι τώρα ακουστική μου εμπειρία από ενεργά ήταν σε κάποια έκθεση όπου άκουσα τα ADAM Tensor Delta νομίζω (πολύ ακριβά) που όντως ήταν ένα εντυπωσιακό άκουσμα....αλλά..στην ίδια έκθεση ομοίως εντυπωσιάστηκα και από κάποια TAD! αλλά και από μερικά άλλα μη ενεργά επίσης...Δηλαδή για να πω την μαύρη αλήθεια δεν παρατήρησα και πολύ μεγάλες διαφορές....άρα χρειάζεται υπομονή...ειδομεν
 
Last edited:

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Μιά χαρά σε βρίσκω!
Η υπομονή και η γνώση είναι βασικά προτερήματα στις επιλογές μας και ως γνώση εννοώ και ποιών "γνώση" θα ακολουθήσεις για να φθάσεις σε αυτό που επιθυμείς.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
Να δώσω ένα παράδειγμα που συνηγορεί σε αυτό που λέει ο geomiat. Τα περισσότερα ενεργά (και άλλα καλά) ηχεία έχουν σωστό damping ή και overdamping στα μπάσα.



Η σχεδιαστική αυτή επιλογή αν συνδυαστεί με χώρο που είναι αφρόντιστος, με ισχυρά modes στις χαμηλές, οδηγεί σε μπάσο που ακούγεται "αδύναμο", χωρίς "punch" με το drum kick να μην ξεχωρίζει, να μην είναι διακριτό από το bassline.

Ένα underdamped ηχείο από την άλλη, όπως είναι τα περισσότερα bass reflex hi-fi, ειδικά σε συνδυασμό με παθητικό κρος που χαλάει και άλλο το damping factor (ας μη μιλήσουμε για ενισχυτές με λυχνίες) μπορεί να ακουστεί πιο ευχάριστα σε ένα αφρόντιστο χώρο. Θα ακουστεί με πιο πολύ μπάσο και με το drum kick να είναι πιο διακριτό και πιο εντυπωσιακό.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.106
Reaction score
20.588
Συμφωνώ, αλλά προχτές που συγκρίναμε Duntech PCL25 (δύο 6,5ιντσα κλειστά) με Audio Spectrum Aeolos, σε χώρο με σωστή αναλογία διαστάσεων, τα δεύτερα επέτρεπαν να ακολουθήσεις τη γραμμή του μπάσου, κι αυτό μ' άρεσε. Τα PCL25 ήταν πιο αυστηρά, πιο μόνιτορ ούτως ειπείν, και μου άρεσαν επίσης. Γι' αυτό και προσωπικά θεωρώ την οπή εύστοχο επιλογή για το σπίτι, ειδικά με μικρά μεγάφωνα. Και το Grimm σκέτο είναι άδειο χαμηλά, αλλά άμα μπουν τα sub, μεταμορφώνεται.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.367
Reaction score
125.388

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Ωραίος ο κύριος Κόγιας!!!
Στην ειδικότητά μου, αλλά και σε πολλές άλλες, είμαι σίγουρος, για να γίνεις καλός πρέπει να διαβάσεις...αρκετά τουλάχιστον και βέβαια να συνεχίζεις να διαβάζεις ταυτόχρονα με το κλινικό έργο.

Έ, κάποια στιγμή αρχίζεις και διαβάζεις ανάμεσα απ΄τις γραμμές και νομίζεις ότι έφτασες κάπου....μαύρη είν η νύχτα στα βουνά, μαύρη στους πέρα κάμπους...και συνεχίζεις να διαβάζεις και να πράττεις και να πράττεις....

Τότε και μόνο τότε αχνοφαίνεται το κάτι τις, δηλαδή: ένα ξέρω, ότι τίποτα δεν ξέρω.

Ε, κααααάπως έτσ΄είναι και στον ήχο...αλλοίμονο σε όσους νομίζουν ότι ξέρνε...δεν ξέρνε, απλά.

Ταπεινώς
ταπεινός αναμεταδότης:)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.367
Reaction score
125.388
Προσωπικά διαφωνώ με τις άνωθεν τοποθετήσεις, ασχέτως αν σε κάποια σεταπ και κάποιους χώρους επιβεβαιώνονται. Κι ένα χαλασμένο ρολόι δύο φορές την ημέρα δείχνει σωστά την ώρα, και; Θα κάνουμε "σεβαστή άποψη" το χαλασμένο ρολόι;

Ομοίως στον ήχο. Το "κονσαμερ" κακοσχεδιασμένο (με αλλοιώσεις τονικότητας) ηχείο που τυχαία "έκατσε καλύτερα" στον τάδε χώρο του δείνα ιδιοκτήτη που ουδέποτε ασχολήθηκε με το χώρο του όπως θα έπρεπε, δεν βγάζει "κανόνα" αν ο ίδιος ιδιοκτήτης στον ίδιο χώρο άκουσε ένα χ "μόνιτορ" που τυχαία "δε του'κατσε".

Στην παραπάνω τυχαία περίπτωση, αν προσθέσεις διάφορες τυχαίες παραμέτρους, όπως ο αγαπημένος λαμπατος ενισχυτής του ιδιοκτήτη, ή η πεισματική του άρνηση να ασχοληθεί με ισοστάθμιση χώρου γιατί κατακερματιζει τον αγνο αναλογικό ηχο, ή το πάθος του με τις υλοποιήσεις κόρνας, καταλαβαίνετε νομίζω την ασημαντότητα του όποιου δήθεν συμπεράσματος απο την "εμπειρία ακρόασης" σε καποιο τέτοιο σεταπ. Συχνά πυκνά άλλωστε, η ακοή του ιδιοκτήτη τρόπον τινά "μπάζει", όπως και η κριτική του ικανότητα στα αντικειμενικά γνωρίσματα του ήχου.:fuckyou:

Κοινώς, χεσε με.

Το ηχείο που φτιάχτηκε σωστά, παίζει σωστά, ούτε με τονισμό στο μπάσο ούτε στα πρίμα. Είναι παντελώς αδιάφορη η ταμπέλα "μόνιτορ" αν υπάρχει ή όχι. Το σωστό ηχείο παίζει σωστά, ισορροπημένα, χωρίς τονισμούς, χωρίς αλλοιώσεις τονικότητας, και δε περιμένουμε οι αδυναμίες του ηχείου να καλυφθούν από τις αδυναμίες του χώρου.

Το θέμα του χώρου είναι πρωταρχικής σημασίας και η επιλογή των (σωστών) ηχείων οφείλει να γίνει με βάση τα χαρακτηριστικά του χώρου και την απόσταση ακρόασης, αλλά και τις επιθυμητές στάθμες.

Το αν έχει ένα ηχείο μπας ριφλεξ, δε σημαίνει ότι είναι κακό ηχείο, για όνομα. Η σχεδίαση μπορεί να είναι κακή, είτε σε μπας ριφλεξ είτε σε ακουστικής ανάρτησης υλοποίηση, και ο χώρος μπορεί να είναι κακός για το ηχείο, ή το ηχείο ακατάλληλο για τι χώρο (γουιλσον βατ και παππι σε καμπινέ). Το αν συμπίπτει ο συντονισμός της οπής ανάκλασης του μπας ριφλεξ με κάποιο από τα modes του δωματίου, είναι ένα θέμα που οφείλει να απασχολήσει τον επίδοξο αγοραστή, όπως και η τοποθέτηση του ηχείου, η οποία μπορεί να επιδεινώσει τα μάλα το αποτέλεσμα κάθε ηχείου.

Σημαντικό λοιπόν, είναι ο επίδοξος αγοραστής να γνωρίζει τα μειονεκτήματα του χώρου του, τις παραμέτρους ακρόασης και τους περιορισμούς τοποθέτησης, ώστε με βάση αυτές τις γνώσεις και σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά ακτινοβολίας και απόκρισης των ηχείων, να επιλέξει το κατάλληλο (σωστό-χωρις τονικές αλλοιώσεις) ηχείο για το χώρο του και στη συνέχεια να διορθώσει την απόκριση στη θέση ακρόασης με καποιο τρόπο ισοστάθμισης χώρου, κι όχι να ψάχνει τυχαίες λάθος υλοποιήσεις που πιθανώς "να του κάτσουν" κάπως αποδεκτά στο χώρο, και μετά να κάνει ψιλοδιορθώσεις με καβλώδια και χρυσές ασφαλειοθήκες στον πίνακα της ΔΕΗ.

Επαναλαμβάνω, το σωστό ηχείο είναι σωστό ηχείο ασχέτως της ταμπελιτσας "μόνιτορ".

Τι κάνει σωστό ένα ηχείο, είναι λίγο πολύ γνωστό. Πχ η ενεργή πολυενισχυση. Δεν έχουμε αμφιβολίες.

Τι κάνει σωστή την ακρόαση, είναι επίσης λίγο πολύ γνωστό. Πχ η σωστή κλίση των ηχείων, η μέτρηση απόκρισης στη θέση ακρόασης και η ενεργή ισοστάθμιση χώρου.

Όταν "ξεχνάμε" τα βασικά, γιατί έτσι μας βολευει, δε βγάζουμε κανόνες. Απλώς υπάρχουν τυχαία περιστατικά ακροάσεων με θετικά σχόλια από κάποιους, τα οποία ειναι συνήθως αιολα και καταρρίπτονται από άλλους ακροατές με διαφορετικές κριτικές, ή ακόμα πιο αντικειμενικά, καταρρίπτονται από μία μέτρηση απόκρισης, συνολικής αρμονικής παραμόρφωσης κλπ, με ένα μικρόφωνο τόσο δα στη θέση ακρόασης, κι ένα γλαϊντινγκ τόνο. :fuckyou:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
Εημην μπραδερ!

Αλλά το θέμα είναι ότι το 99,99% των ακροαματικόφιλων που ακούν στο σαλόνι τους δε θα κάνει όλα τα βήματα που σωστά περιγράφεις. Ε, αν μείνει στη μέση του δρόμου είναι πολύ πιθανό το σωστό ηχείο να τον αφήσει ανικανοποίητο και ολίγον απογοητευμένο. Ή τέλος πάντων δε θα του δώσει ουσιαστική βελτίωση (*). Εγώ προειδοποίησα, κοιμάμαι ήσυχος τώρα...

Edit: Ξέχασα. Άν βάλουμε στην εξίσωση και τον παράγοντα κακές ηχογραφήσεις, δηλ. το 99,99% των παραγωγών προ 2000, εκτός από αυτές του chrishat εννοείται ;-), τότε τι να σου κάνει το σούπερ-ντούπερ ηχείο;

(*) εκτός αν είναι το κιι :rolleyes:
 
Last edited:


SIMPLYMUSIC

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
972
Reaction score
66
Εημην μπραδερ!

Αλλά το θέμα είναι ότι το 99,99% των ακροαματικόφιλων που ακούν στο σαλόνι τους δε θα κάνει όλα τα βήματα που σωστά περιγράφεις. Ε, αν μείνει στη μέση του δρόμου είναι πολύ πιθανό το σωστό ηχείο να τον αφήσει ανικανοποίητο και ολίγον απογοητευμένο. Ή τέλος πάντων δε θα του δώσει ουσιαστική βελτίωση (*). Εγώ προειδοποίησα, κοιμάμαι ήσυχος τώρα...

Edit: Ξέχασα. Άν βάλουμε στην εξίσωση και τον παράγοντα κακές ηχογραφήσεις, δηλ. το 99,99% των παραγωγών προ 2000, εκτός από αυτές του chrishat εννοείται ;-), τότε τι να σου κάνει το σούπερ-ντούπερ ηχείο;

(*) εκτός αν είναι το κιι :rolleyes:
Θα συμφωνήσω, ειδικά σε ότι αφορά στις κακές ηχογραφήσεις.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.367
Reaction score
125.388
Το ξαναφέραμε στα μέτρα μας το θέμα?

Οκ!!:)
Δε ξέρω ποιανού τα μέτρα εννοείς, και με ποια κριτήρια είναι τα μέτρα κάποιου.

Δηλαδή αν έχω εγώ ενεργά ηχεία μόνιτορ, ερχόμαστε στα μέτρα μου;

Ή το θέμα πάει στο τι πιστεύεις εσύ, τι πιστεύω εγώ, τι πιστεύει ο τοτός; Πάει σε θέμα πίστης; Θρησκεία θα το κάνουμε το ρημάδι το κωλοστέρεο;

Ειλικρινά δηλαδή.

Κάποτε ελπίζω να ξεπεράσουμε όλοι τα κόμπλεξ μας στο θέμα, και να το δούμε ξεκάθαρα, ως έχει. Πέραν του τι έχω γω στο σπίτι μου, τι ακούσματα έχω, τι εμπειρίες εξωσωματικές και αν με επισκέφτηκαν εξωγήινοι.

Ένα ρημαδοκωλοστέρεο είναι, που παίζει σκατοηχογραφήσεις. Απόψεις και θρησκείες να συνενωθούν όλες μαζί, τους κανόνες της φυσικής δε τους αλλάζουν.

Το μακρύ και το κοντό του καθενός σεβαστό στην επιλογή του για τον κώλο του τον όμορφο και να το λουστεί στη συνέχεια και με γειά του και με χαρά του να μαζωξει φίλους να του λεν πόσο καυλα παίζει το πράμα του, το παλαμάρι του βαρκάρη. Κανόνας όμως δεν είναι, κι άμα θες να γίνεις επαγγελματίας να στηνεις σωστό και μετρημένο ήχο σε μαγαζιά, σε πλοία και σε στούντιο και συναυλίες στο μέγαρο, στην τηλεφωνία και στην ραδιοτηλεόραση, ή να κάνεις ηχογραφήσεις, με διατρητους κανόνες θα σε πάρει ο διάολος.

Ο χώρος μας είναι τιγκα στη βλακεία, λόγω έλλειψης γνώσης και λόγω απόψεων του κωλου. Στην πιο σοβαρή κατάσταση του επαγγελματικού ήχου, τέτοιες κοτσάνες δε χωρούν, κι αν πας να στήσεις ήχο σε στούντιο χωρίς μετρήσεις χώρου και ισοσταθμιση, θα φας ξύλο.

Κάνουν κάποιοι "άποψη" πως στα στούντιο δε παίζει καλά, είναι ψυχρός ο ήχος, ανταρκτικής. Αλλά άμα παν μία βόλτα να ακούσουν σοβαρά, μετά τα δικά τους στέρεα θέλουν κάψιμο.

Αντί να δουν πως δγιαλο γίνεται αυτός ο σοβαρός ήχος, ο μετρημένος, ο επαγγελματικός, υιοθετούν "απόψεις" για πικάπ και λάμπες, για καλώδια ρεύματος και υποστηρικτές καλωδίων.

Προσωπικά δε μεταφέρω την δική μου "άποψη". Επαναλαμβάνω μόνο τα βασικά του ήχου. Τα αδιαμφισβήτητα. Και θα είμαι εδώ να σας τα θυμιζω, σα κακό σπυρί.

Δε με νοιάζει τι άκουσε ο Κόγιας κι αν του άρεσε, ούτε τι ηχογραφήσεις έπαιζε. Ούτε το ακουογραμμα του Κόγια δε με νοιάζει. Ήταν ενεργό; Είχε ισοσταθμιση χώρου; Τι χρόνους αντηχησης; Αυτά. Δε σας βολευουν; Αδιαφορώ πλήρως και επιδεικτικώς.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.587
Μηνύματα
2.866.484
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top