- Μηνύματα
- 4.046
- Reaction score
- 1.788
Απάντηση: Re: Η σημασία του προενισχυτή phono.
Κωστα εγω απλα λεω οτι το ενα ειναι υποχεωτικο για να ισιωσουμε την καμπυλη, ενω το αλλο ειναι περιτο γιατι απλα την στραβωνουμε κατα το δοκουν!!!!! [γιατι απλα ετσι μας αρεσει]! επισης παντου υπαρχουν φιλτρα ηθελημενα και μη!!!!Τάκη, αν από το παραπάνω γραπτό σου υπονοείς το ότι να δίνεις ένα gain ~ +20 έως +10db στα μπάσα και -10 έως -40db στα πρίμα (riaa) δεν επηρεάζει την απόδοση τετράγωνου παλμού, ενώ αν δίνεις ένα gain ~ +40 έως +10db στα μπάσα και +20 έως +10db στα πρίμα (loudness) επηρεάζει την απόδοση τετράγωνου παλμού, απλά πέφτεις σε αντίφαση.
Η υλοποίηση της riaa και του loudness είναι επακριβώς η ίδια. Ίσως να μη το ξέρεις, αλλά loudness υλοποιείται και με lcr, όπως ακριβώς έγραψες πριν για τη riaa, δηλαδή παθητικά.
Το "ταίριασμα" δε της χωρητικότητας της κεφαλής, έχει άμεση σχέση με την ισοστάθμιση riaa, κι όχι με την ενίσχυση τάσης (η οποία δε σχετίζεται με την χωρητικότητα), καθώς η χωρητικότητα είναι ένα βασικό στοιχείο φίλτρων.
Σε αυτό το λινκ
http://greygum.net/sbench/sbench/freqres3.html
υλοποίησης loudness, μπορείς να δείς στην δεύτερη παράγραφο - περί μπάσου - το εξής:
<<Recall the RIAA portion of this series.>>
Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, πρόκειται επακριβώς για το ίδιο πράγμα με τη riaa. Φίλτρα. Να , αυτά.
Όσο δε για τη χρησιμότητα και την αξία του φίλτρου loudness, να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω πλήρως με την τοποθέτησή σου <<ηλιθιας κατ εμε ... αυτο το αχρηστο κουμπι!!>> και να αντιστοιχήσω την προσωπική μου θέση με την άλλη σου τοποθέτηση, αυτήν περί riaa <<απλα ειναι απαραιτητη!!!!!>> και ο λόγος είναι πολύ απλός:
οι καμπύλες ακουστότητας αποδεικνύουν πως σε χαμηλές στάθμες ακρόασης, από ένα ηχοσύστημα το οποίο παίζει σωστά (δηλαδή "φλατ") είναι εντελώς αδύνατο να ακούσεις τις χαμηλές συχνότητες, κι είτε δε τις ακούς καθόλου, οπότε χάνεις σημαντικό μέρος της πληροφορίας, είτε τις ακούς σαφώς κουτσουρεμένες, οπότε ακούς μια άλλη άποψη της πραγματικότητας, σαφώς διαστρεβλωμένη. Για να ακούσεις όλο το συχνοτικό φάσμα με την ίδια συχνοτική ισορροπία που το ακούς σε ρεαλιστική στάθμη, απλά είναι απαραίτητο ένα φίλτρο loudness. Τέλος, κι αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφισβήτησης, διότι, όπως προανέφερα, οι καμπύλες φλέτσερ μάνσον δεν είναι ...ευλύγιστες (κατά τα γούστα μας και κατά του τι μας "βολεύει").
Δυστυχώς, η ορθή υλοποίηση του loudness είναι πιο πολύπλοκη από τη riaa, καθώς απαιτείται διαφορετική διόρθωση σε διαφορετικές στάθμες ακρόασης, κάτι που προσπάθησαν πολλές υλοποιήσεις να επιτύχουν, με διαφορετικά επίπεδα επιτυχίας η κάθε μία. Αντίθετα, η ισοστάθμιση riaa είναι εντελώς συγκεκριμένη, και άρα πιο εύκολα υλοποιήσιμη. Δε παύει φυσικά να είναι μια μορφή ισοστάθμισης, ένα "εκουαλάιζερ" με συγκεκριμένες στάθμες (όπως πολύ ωραία μας παρουσίασες), μια σειρά φίλτρων.