Μετακόμιση & Ακουστική Νέου Χώρου

Μηνύματα
136
Reaction score
217
Καλησπέρα κι από μενα. Νομίζω guys οτι ξεφύγατε λίγο σε comments. Ο άνθρωπος είναι αρχάριος οσον αφορά την ακουστική χώρου κι εσείς του λέτε για μετρήσεις με μικρόφωνο.. Τουλάχιστον να κάνει τα βασικά και μετά μπορεί να μπει σε εκείνη τη διαδικασία για το fine tuning. Και ποια είναι τα βασικά και χωρίς έξοδα? Χαλι στην πρωτη ανακλαση του δαπεδου, συμμετρικές θηκες cd ραφια στις πλαινες ανακλασεις και βιβλιοθηκη η ραφια πισω απο τη θεση ακροασης. Εννοειται οπου υπαρχει τζαμι μπαινει βαρια κουρτινα. Με αυτα και μονο θα συμμαζεψει τον ηχο σε ολα τα επιπεδα και μετα θα επικεντρωθει σε ηχοαπορροφηση με υαλοβαμβακα πετροβαμβακα aritherm κλπ μετα απο μελετη και της αισθητικης - λειτουργικοτητας του χωρου. Επισης οσον αφορα την πηγη - ενισχυτικα, εννοειται ειδικο rack και οσο γινεται μακρια απο τα ηχεια λογω μεταφορας δονησεων, στο κεντρο πισω απο τα ηχεια αλλιως στο πλαι μακρια απο το πλαινο ηχειο αλλα εκει θελει μακρια καλωδια που πρεπει να ειναι και ισου μηκους. Αυτα γα αρχη απο μενα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Τα τζάμια, ακόμα και τα διπλά, δεν αποτελούν τοιχωματικό όριο στην πρώτη οκταβα, δεν ξέρω τι κάνουν τα ειδικά πιστοποιημένα τζάμια ηχομόνωσης.

Αν έχει κάποιος λινκ ή μετρήσιμα δεδομένα επ'αυτου, ας μας ενημερώσει.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.042
Καλησπέρα κι από μενα. Νομίζω guys οτι ξεφύγατε λίγο σε comments. Ο άνθρωπος είναι αρχάριος οσον αφορά την ακουστική χώρου κι εσείς του λέτε για μετρήσεις με μικρόφωνο.. Τουλάχιστον να κάνει τα βασικά και μετά μπορεί να μπει σε εκείνη τη διαδικασία για το fine tuning. Και ποια είναι τα βασικά και χωρίς έξοδα? Χαλι στην πρωτη ανακλαση του δαπεδου, συμμετρικές θηκες cd ραφια στις πλαινες ανακλασεις και βιβλιοθηκη η ραφια πισω απο τη θεση ακροασης. Εννοειται οπου υπαρχει τζαμι μπαινει βαρια κουρτινα. Με αυτα και μονο θα συμμαζεψει τον ηχο σε ολα τα επιπεδα και μετα θα επικεντρωθει σε ηχοαπορροφηση με υαλοβαμβακα πετροβαμβακα aritherm κλπ μετα απο μελετη και της αισθητικης - λειτουργικοτητας του χωρου. Επισης οσον αφορα την πηγη - ενισχυτικα, εννοειται ειδικο rack και οσο γινεται μακρια απο τα ηχεια λογω μεταφορας δονησεων, στο κεντρο πισω απο τα ηχεια αλλιως στο πλαι μακρια απο το πλαινο ηχειο αλλα εκει θελει μακρια καλωδια που πρεπει να ειναι και ισου μηκους. Αυτα γα αρχη απο μενα.
Αυτά που αναφέρεις είναι το fine tuning. Τα βασικά είναι η ομαλή απόρκιση στις χαμηλές συχνότητες.

Αν θέλουμε να συζητούμε σοβαρά για ακουστική και όχι με όρους hifi.

Σοβαροί ακουστικοί δεν αναλαμβάνουν καν project που δεν μπορούν να φέρουν τις χαμηλές συχνότητες λόγω ιδιορυθμών και boundaries. Δεν έχω διαβάσει να μην αναλαμβάνουν project που δεν μπορούν να λύσουν τα προβλήματα των α' ανακλάσεων. Και εννοείται δεν τοποθετούν ακροατή δίπλα σε τοίχο. ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΗΧΕΙΑ δίπλα σε πλαινό τοίχο. Το ίδιο κακό κάνει. Πως αλλιώς να το πώ;
 
Last edited:

Μηνύματα
136
Reaction score
217
Θα επιμείνω στο γεγονός ότι ο άνθρωπος δεν θέλει λύσεις ακριβές , όπως μπορεί να είναι ένας ειδικός και τα υλικά της ηχητικής φροντιδας • με 600. Ευρώ ποιος πέτυχε το απόλυτο; Να ακούει αρχικά με. Σωστό. Focus στο κέντρο θέλει, δηλαδή μεσαίες, να μη ακούγεται λαμπρος ο ήχος και να ελεγχθούν τα χαμηλά. Πριν ξεκινήσει την ήχο απορρόφηση στα χαμηλά θα κάνει τα βασικά όπως είπα που κοστίζουν 0 ευρω και από και και πέρα θα δει πως θα ξοδέψει το budget αρχικά για μπάσο παγίδες όπως αναφέρει σωστά ο dapost με μελέτη για ακυρώσεις κλπ επομένως ας στήσει το rack, να διορθώσει τις πρώτες ανακλασεις δεξιά και αριστερά , να βάλει μια ωραία βαριά κουρτίνα και μετά ας στείλει νέα φωτό να συνεχίσει στα πιο σοβαρά . Λέω εγώ , και όχι μόνο.. :)
 



Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.871
ξαναλεω μετρησεις(μετρικο μικροφωνο και το προγραμμα ειναι free) να δουμε που βρισκομαστε.. ευκαιρια ειναι με τη καραντινα.. 🐒
@ALDRO για τι μουσικες μιλαμε ;
 

P

PMC

Guest
Τι είναι Χειρότερη επιλογή ?
ελεύθερα από πλαϊνούς τοιχουσ ηχεία και θέση ακρόασης με πίσω τοίχο ?
η ελεύθερη θέση ακρόασης στο Χώρο και κολλητούς πλαϊνούς τοίχους στα ηχεία?

Εκτιμήστε Επίσης την περιγραφή του νήματοθετη για ικανοποιητικό μπάσο Μετά την αλλαγή διαρρυθμίσης .....στο πάγκο της κουζίνας..... ;)
το σύστημα ακουγεται φανταστικά μέχρι και στην κουζίνα,
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Εξαρτάται από τα ηχεία.
Μπα.

Οι πλαϊνοί τοίχοι αντιμετωπίζονται εύκολα με λίγο παραπάνω toe in και με λίγη απορρόφηση μεταξύ ηχείου και τοίχου, αλλά και στην πρώτη άμεση ανάκλαση στον πλαϊνό τοίχο.

Ο τοίχος που είναι κοντά, πίσω από τη θέση ακρόασης, όπως είπε ο Άκης, δε παλεύεται. Θέλει υπερβολική ποσότητα απορρόφησης, και πάλι δουλειά δε θα γίνει σωστή.

Η άνεση της θέσης ακρόασης σε σχέση με τον πίσω από αυτήν τοίχο, δίνει πολλαπλά οφέλη σε πολλαπλά σημαντικά επίπεδα, και βεβαίως είναι άκρως απαραίτητη για σωστή τοποθέτηση των πίσω σαράουντ ηχείων σε πολυκάναλο, και των πίσω άτμος σε ιμερσιβ.

Συμβάλει αποφασιστικά στην δημιουργία ηχοσφαιρας, είτε σε δικάναλο σεταπ είτε σε πολυκάναλο έως ιμερσιβ, καθώς οι αντανακλάσεις από τον πίσω τοίχο δεν είναι για σκότωμα, αλλά απλώς πρέπει να είναι ελεγχόμενες, χαμηλής στάθμης, και με επαρκές παράθυρο χρονικό, δηλαδή να υπάρχει ...απόσταση.
 

Μηνύματα
181
Reaction score
93
Η δική μου εμπειρία με την GIK ήταν πολύ καλή.

Αρχικά επικοινώνησα μαζί τους συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα https://gikacoustics.co.uk/acoustic-advice/ στο site της εταιρίας. Μαζί με τη φόρμα τους έδωσα και την κάτοψη του δωματίου. Μου απάντησαν σε λίγες ημέρες προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις. Μετά από κάποιες επαφές αγόρασα τις bass traps 244 https://gikacoustics.co.uk/product/gik-acoustics-244-bass-trap-flexrange-technology/

Ενδιαφέρον είναι πως έκαναν τις bass traps σε διαστάσεις που τους ζήτησα και όχι αυτές που έχουν στο site. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο. Όμως αυτό που έχει βελτιωθεί σημαντικά είναι το μουσικό άκουσμα στο χώρο, κάτι που επιβεβαιώνουν οι υπόλοιποι στην οικογένεια. Μετά από αυτό θα προχωρήσω στην επόμενη αγορά, για τον τοίχο πίσω από τη θέση ακρόασης.
 

Μηνύματα
3.667
Reaction score
5.504
Αυτά που αναφέρεις είναι το fine tuning. Τα βασικά είναι η ομαλή απόρκιση στις χαμηλές συχνότητες.

Αν θέλουμε να συζητούμε σοβαρά για ακουστική και όχι με όρους hifi.

Σοβαροί ακουστικοί δεν αναλαμβάνουν καν project που δεν μπορούν να φέρουν τις χαμηλές συχνότητες λόγω ιδιορυθμών και boundaries. Δεν έχω διαβάσει να μην αναλαμβάνουν project που δεν μπορούν να λύσουν τα προβλήματα των α' ανακλάσεων. Και εννοείται δεν τοποθετούν ακροατή δίπλα σε τοίχο. ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΗΧΕΙΑ δίπλα σε πλαινό τοίχο. Το ίδιο κακό κάνει. Πως αλλιώς να το πώ;
Η τοποθετηση των ηχειων διπλα ακομα και κολλητα απο πλαινο τοιχο αντιμετωπιζεται ευκολα με απορροφηση στα early reflections. Τα 244 της gik πχ ειναι σε πολυ νορμαλ τιμη και με πολυ καλες μετρησεις και ειναι αριστα για αυτο το σκοπο.
 

Μηνύματα
30
Reaction score
67
ξαναλεω μετρησεις(μετρικο μικροφωνο και το προγραμμα ειναι free) να δουμε που βρισκομαστε.. ευκαιρια ειναι με τη καραντινα.. 🐒
@ALDRO για τι μουσικες μιλαμε ;
Έχω απο Plastikman μέχρι Ali farka toure και NTS.live για streaming κυρίως. Πιο πολυ cd θα βαλω παρά βινύλια επίσης...
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Μπα.

Οι πλαϊνοί τοίχοι αντιμετωπίζονται εύκολα με λίγο παραπάνω toe in και με λίγη απορρόφηση μεταξύ ηχείου και τοίχου, αλλά και στην πρώτη άμεση ανάκλαση στον πλαϊνό τοίχο.

Ο τοίχος που είναι κοντά, πίσω από τη θέση ακρόασης, όπως είπε ο Άκης, δε παλεύεται. Θέλει υπερβολική ποσότητα απορρόφησης, και πάλι δουλειά δε θα γίνει σωστή.

Η άνεση της θέσης ακρόασης σε σχέση με τον πίσω από αυτήν τοίχο, δίνει πολλαπλά οφέλη σε πολλαπλά σημαντικά επίπεδα, και βεβαίως είναι άκρως απαραίτητη για σωστή τοποθέτηση των πίσω σαράουντ ηχείων σε πολυκάναλο, και των πίσω άτμος σε ιμερσιβ.

Συμβάλει αποφασιστικά στην δημιουργία ηχοσφαιρας, είτε σε δικάναλο σεταπ είτε σε πολυκάναλο έως ιμερσιβ, καθώς οι αντανακλάσεις από τον πίσω τοίχο δεν είναι για σκότωμα, αλλά απλώς πρέπει να είναι ελεγχόμενες, χαμηλής στάθμης, και με επαρκές παράθυρο χρονικό, δηλαδή να υπάρχει ...απόσταση.
Γενικά εγώ αν πρέπει να διαλέξω προτιμώ free sweet spot αλλά αν πχ μιλάμε.για πάνελ το.παίρνουμε αλλιώς γιατί.. θα βρούμε. Τα ηχεία καθορίζουν τα πάντα. Κουτσά στραβα μπορούμε να επέμβουμε εκ των υστέρων με διάφορα μέσα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Γενικά εγώ αν πρέπει να διαλέξω προτιμώ free sweet spot αλλά αν πχ μιλάμε.για πάνελ το.παίρνουμε αλλιώς γιατί.. θα βρούμε. Τα ηχεία καθορίζουν τα πάντα. Κουτσά στραβα μπορούμε να επέμβουμε εκ των υστέρων με διάφορα μέσα.
Τα πάνελ είναι μια κατηγορία μόνα τους, ανήκουν στα δίπολα, με οπίσθια ακτινοβολία ίσης στάθμης με την πρόσθια σε όλο το φάσμα και οκτωειδή λοβό ακτινοβολίας, δηλαδή δε χαμπαριαζουν από διπλανό τοίχο καθόλου, αλλά θέλουν οπίσθιο τοίχο σε λογική απόσταση (~1.3μ ιδανικά) με ελεγχόμενη διασπορά, ειδάλλως θέλουν φρι Φιλντ τοποθέτηση, δηλαδή πάνω από 2.3μ από το πίσω τοίχο.

Η θέση ακρόασης σε δίπολα, δεν μπορεί να είναι μικρή, διότι πρέπει να δώσεις απόσταση στην οπίσθια ακτινοβολία να ενταχθεί ομαλά στο άκουσμα, αλλά και στην πρόσθια να υπερβεί το μήκος κύματος των μονάδων σε σχέση με το ύψος αυτών, διότι αλλιώς έχεις φαινόμενα αλλεπάλληλων ακυρώσεων και τονώσεων, γνωστά και ως.. ξέρεις εσύ.
 
Last edited:

Μηνύματα
30
Reaction score
67
Καποια απορροφητικα θα πάρω ούτως ή άλλως επειδή μου αρέσουν κιόλας πολύ, επίσης θέλω να ρωτήσω στους πίνακες τι επιφάνεια να πάρω, υπάρχει κάτι άλλο πλήν γυαλιού σαν φίλμ ας πούμε?

Από ήχο η καινούργια θέση είναι σούπερ είτε λιγο πιο πίσω είτε πιο μπροστά καμμια σχέση με πριν! και φυσικά θα μπεί χαλί.
Βάζω μουσική στα αγαπημένα ακουστικά και παίζει συγχρόνως το ίδιο κομμάτι απο τα ηχεία και προτιμώ ηχεία, το έχω κάνει με διάφορες μουσικές σαν τεστ σε αυτή την θέση.
 

Μηνύματα
12.516
Reaction score
14.656
Τα τζάμια, ακόμα και τα διπλά, δεν αποτελούν τοιχωματικό όριο στην πρώτη οκταβα, δεν ξέρω τι κάνουν τα ειδικά πιστοποιημένα τζάμια ηχομόνωσης.

Αν έχει κάποιος λινκ ή μετρήσιμα δεδομένα επ'αυτου, ας μας ενημερώσει.
Αυτο το ερωτημα εμενα με εχει απασχολησει πολυ, το θεωρω πολυ σημαντικο καθως ολοι εχουμε παραθυρα στα σπιτια μας και το εκανα σε ασχετο χρονο κανα 2 φορες και στο σαιτ χωρις απαντηση. Συγχαρητηρια που εισαι ο μονος που ρισκαρει να τοποθετηθει εστω χωρις μετρησεις (εστω και οχι μετα απο δικο μου ερωτημα).

Μετρησεις εγω δε βρηκα. Δε ξερω απο επιστημονικες εργασιες, δεν εψαξα. Υπαρχουν φυσικα μετρησεις αλλα πανε (οπως και σε ολα τα υλικα) μεχρι 125 Hz. Ειναι πολυ δυσκολο εως αδυνατον πρακτικα να γινουν μετρησεις σε αντηχοικους θαλαμους κατω απο τα 100 Ηz και στην ουσια εαν καποιος το δει σοβαρα , και αυτες ακομη που δινουν οι εταιρειες 125 -4000 στην απορροφηση τουλαχιστον (που σου δειχνουν μια μεση καμπυλη) εχουν ενα παραθυρο συν πλην μεχρι και 50- 70 % διακυμανσης !! (αναλογα φυσικα της συχνοτητας) σε ολες τις συχνοτητες. Αυτα στον κοσμο δε τα λενε. Οι ακουστολογοι μπορουν με αλλες τεχνικες μετρησεων , custom δικα τους υλικα αλλα φυσικα και εμπειρια να σου φτιαξουν το χωρο και δε βασιζονται μονο στα διαγραμματα που βλεπουμε εμεις οι απλοι ανθρωποι, που αγοραζουμε τα εμπορικα υλικα.

Παντως εν ολιγοις και χοντρικα , ενα μονο τζαμι 4 χιλ. ειναι σαν μονο drywall και ενα διπλο ηχομονωτικο σαν δυο drywalls . Δηλαδη 4 χιλ. ειναι 0.3 στα 125 // 0.17 στα 250 // 0.1 στα 500 // κατηφορα μεχρι το μηδεν στα 4000.

Το διπλο ηχομονωτικο ειναι σαν δυο drywall και ειναι : 0.08 //125 Ηz .... κατηφορα μεχρο 4000 (δεν εχει σημασια να τα γραφουμε).

Βεβαια το ερωτημα παραμενει που εκανες και για < 80 HZ και κατω οποιος εχει καποια στοιχεια θα χαιρουμουν να βοηθησει.

Δεν νομιζω να βρεθουν μετρησεις , μονο με τυπους της φυσικης εαν γινει η προσεγγιση μονο καποιος φυσικος μπορει να μας βοηθησει. Χωρις μετρησεις αλλα υπολογιζω απο τη πυκνοτητα του τζαμιου σαν υλικο, εστω διπλο με κενο και οτι αλλο θες, για μενα, οι συχνοτητες εαν οχι < 80 αλλα σιγουρα < 60 διαφευγουν και μαλιστα σε μεγαλο βαθμο. Για αυτο καλα θα ητανε να ειναι το παραθυρο πισω μας παντα εαν υπαρχει η επιλογη. Μπροστα (front wall) OK απο το τιποτα ξερω γω, αλλα δημιουργει προβληματα λογω διαφυγης των συχνοτητων αυτων (αναλογα βεβαια απο το χωρο και 1000 δυο αλλα). Αυτα τα ξερετε εσεις οι υψηλοενεργειακοι χα χα . Παντως καλυτερα ειναι να ειναι πισω μας. Το εαν και κατα ποσο πρεπει να ειναι πισω απο τα ηχεια ειναι ... μεγαλη συζητηση υψηλοενεργειακου επιπεδου οπως ειπα γιατι εχεις δυο υλικα με διαφορετικες πυκνοτητες σε μια περιοχη οπως ο μπροστινος τοιχος που ειναι σημαντικος για τον ηχο.

Ερωτημα :

++ Αυτο που ειπες ετσι με καποια σιγουρια οτι : τα τζαμια δεν αποτελουν τοιχωματικο οριο για την πρωτη οκταβα, προκυπτει απο τη πυκνοτητα τους και υπολογισμους της φυσικης ή εχει μετρηθει. Εαν μπορεις κανα λινκ οτι να ειναι ή και ο λογος σου οτι θυμασαι καπου να επεσε στη προσοχη σου. ? Γραφει ο ο Τουλ ή ο Γκουρου μας κατι ? Η μαλλον πες μου εσυ , σε εμπιστευομαι, εαν διαβασω, δε θα καταλαβω. ++

Εμενα παντως στον πισω τοιχο μου φροντισα να εχω το παραθυρο και σε τονο των 30 Ηz συντονιζει και τραγουδαει που σημαινει οτι απο κει και κατω φευγει ολο. Αλλα και πιο ψηλα συχνοτικα (εννοω μεχρι 60-70) ειμαι σιγουρος οτι φευγει αρκετο πραγμα. Φυσικα εξαρταται και απο ποσα μετρα πλατος εχει για να χωρεσει το αναλογο κυμα να περασει ολο. Το παραθυρο μοτ ειναι νομιζω το στανταρντ ηχομονωτικο 6 + 6 με διακενο 10 χιλ.
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.094
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top