Περί Ευκρίνειας

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Γιάννη, το ζήτημα του Pearl το έχω συζητήσει με του συν-συντονιστές και δεν έχουμε συμφωνήσει περί της αιτίας.

Πέραν αυτού, μόλις μου θύμησες τον παράγοντα της απόκλισης, ο οποίος βεβαίως και συνδράμει τα μάλα στην απώλεια ευκρίνειας. Οπότε, τον πρόσθεσα στη λίστα με του παράγοντες, μετά τον φακό, οπότε και συνεχίζω με αυτόν.


ΑΠΟΚΛΙΣΗ

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε προβολείς με 3 πάνελ (τους "τρίτσιπους", όπως λέγονται χαρακτηριστικά), είναι η μη σύγκλιση (convergence) των πάνελ τους. Η αδυναμία τους, δηλαδή, να εστιάσουν το φώς που παράγουν ή ανακλούν (ανάλογα με την τεχνολογία του πάνελ) στο ίδιο ακριβώς σημείο.

Η απόκλιση μπορεί να είναι μικρή (π.χ. μικρότερη του ενός pixel) ή μεγαλύτερη. Στο παράδειγμα που επισυνάπτω, έχω προσομοιώσει μία τυπική προς κακή απόκλιση 1 Pixel (κάτω και αριστερά) στην πράσινη συνιστώσα και 1 στην κόκκινη. Το πράσινο είναι το χρώμα στου οποίου τις μεταβολές το ανθρώπινο μάτι αντιδρά περισσότερο (είναι πιο ευαίσθητο).

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι υπάρχει ένα είδος ανωμαλίας φακού, το λεγόμενο chromatic aberration, το οποίο μοιάζει με απόκλιση εμφανίζοντας παρόμοια συμπτώματα. Το chromatic aberration οφείλεται στο γεγονός πως το εστιακό βάθος ενός (μονού) φακού μεταβάλλεται ανάλογα με το χρώμα (το μήκος κύματος, δηλαδή). Ο δείκτης διάθλασης μεγαλώνει όσο μικραίνει το μήκος κύματος. Συνεπώς, ο φακός εστιάζει το μπλέ σε κοντύτερη απόσταση από ότι το κόκκινο. Το μέγεθος του chromatic aberration εξαρτάται από τη διασπορά του γυαλιού που έχει χρησιμοποιηθεί στη κατασκευή του φακού. Οι κατασκευαστές, αξιοποιούν αυτην την ιδιότητα για τη λύση του προβλήματος, κατασκευάζοντας φακούς με πολλαπλά στρώματα γυαλιού διαφορετικού δείκτη διασποράς.
.
 

Attachments


Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
Απάντηση: Re: Περί Ευκρίνειας

Με βάση αυτά, οι παράγοντες που συντελούν/καθορίζουν την ευκρίνεια ενός προβολέα είναι οι εξής:

- ο φακός
- η ανάλυση
- η φωτεινότητα
- η αντίθεση
- η θερμοκρασία

Μετά την ανάλυση και κατανόηση αυτών των παραγόντων, θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για "πέπλο", "τρισδιάστατη απεικόνιση" και "βάθος πεδίου".
Αν μου επιτρεπης,θα ηθελα να προσθεσω στα παραπανω ....

1)Την καλη απεικονιση του ΓΚΡΙ σε ολο το φασμα των IRE απο 0-100
χωρις αυτο δεν υπαρχει ευκρινεια...και ας εχεις ολα τα παραπανω...!!!!!

2)Το ΧΡΩΜΑ....(η ευκρινεια εχει να κανει και με το χρωμα....)
η αχρωμες ταινιες ειναι καθαρα θεμα στυλ...
ξεχναμε την ευκρινεια σε αυτες μιας και αποδιδουν μονο 4 αποχρωσεις ...

3) Κινηση......θα πρεπει να υπαρχει καλη ευκρινεια κατα την κινηση...

4)και φυσικα δεν πρεπει να υπαρχει Υπερχειλιση χρωματος......
 

Μηνύματα
4.830
Reaction score
1
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που μας παραθέτει ο Zoglair.
Αν και δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί το θέμα, θα μου επιτρέψετε να θέσω το εξής ερώτημα:
Εγώ που στήνω κάθε φορά τον προβολέα και "ζυγίζω" το δεξιά - αριστερά με το μάτι, (δηλαδή αναγκαστικά Καφάτεια λύση :happy_5:), έχω απώλεια ευκρίνειας, αφού είναι σίγουρο ότι δεν τον "κεντράρω" απόλυτα;
Ή, απλά οι ανωτέρω 5 παράγοντες ευθύνονται αποκλειστικά για την όποια απώλεια ευκρίνειας;
Θα ήθελα όμως, πέρα από το θεωρητικό μέρος, να γραφτεί και κάποια διαδικασία ελέγχου και ρύθμισης για να έχουμε όσο το δυνατό πιο ευκρινή εικόνα στους προβολείς μας, αν βέβαια υπάρχει τέτοια διαδικασία.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Κωστή, φυσικά και σου επιτρέπω αν μου επιτρέψεις και συ να διαφωνήσω σφόδρα!

1. Η απεικόνιση του grayscale είναι αποτέλεσμα και όχι αιτία. Εγώ εξετάζω τις αιτίες που προκαλούν το φαινόμενο της μειωμένης ευκρίνειας, και δη μηχανικές (σε αντίθεση με την ψηφιακή επεξεργασία).

2. Το χρώμα οφείλεται στα διχρωικά φίλτρα. Αν τα αφαιρέσεις έχεις έναν πλήρως λειτουργικό grayscale προβολέα. Τα πάνελ δεν έχουν χρώμα. Είναι grayscale.

3. Για την κίνηση, τι να πω... Μα το θέμα αγαπητέ είναι να μην αρχίζουμε να ονομάζουμε οτιδήποτε στραβό βλέπουμε, "ευκρίνεια". Περιορίζει πολύ το λεξιλόγιό μας, δε νομίζεις;

Edit:

Οι ασπρόμαυρες ταινίες (grayscale επί το ορθότερον) δεν απεικονίζουν 4 αποχρώσεις! Το κανάλι του Luminocity έχει όλο το εύρος που απαιτείται για την απόδοση της ταινίας είτε "ασπρόμαυρη" είτε έγχρωμη. Μάλιστα, η μεγάλη συμπίεση γίνεται στα δύο χρωματικά κανάλια γιατί περνάει απαρατήρητη. Αυτός είναι και ο λόγος της υιοθέτησης του YUV (με τις progressive εκδοχές του) ως χρωματικό μοντέλο του mpeg encoding.
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Πάντως έχω παρατηρήσει ότι το σημαντικότερο στοιχείο, που καθορίζει το πόσο καλή θα είναι η ευκρίνεια, είναι το πόσο καλό transfer έχει γίνει από την μήτρα στο DVD. Επίσης μεγάλο ρόλο παίζει η ανάλυση της εικόνας. Όσο καλό και να ήταν το DVD, πάντα μου φαινόταν "κάπως" στον προβολέα. Και ξαφνικά με το HDDVD και χωρίς καμία καινούρια ρύθμιση, όλα άλλαξαν!!
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Καταπληκτικό θέμα!

Μπράβο στον zoglair ακόμα μία φορά!!!!


Συμφωνώ απόλυτα με τον DIMITRIS K. Απαιτούμε συνεχώς από τους προβολείς να είναι καλύτεροι όμως τελικά τον κύριο ρόλο θα παίζει πάντα το transfer...
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Ωραίο θέμα μπράβο!!!

Καταρχήν να πω οτι μάταια έχω σπάσει το κεφάλι μου να βρώ έναν καλό ορισμό της ευκρίνειας :happy_5: :happy_5:

Το σίγουρο είναι οτι ειδικά τώρα με τη διάδοση του HD η ευκρίνεια είναι ένα θέμα που θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Γιατί οπως είδαμε και στον Pearl που για τους χ ψ λόγους δεν είχε καλή ευκρίνεια η εικόνα που έπαιρνες ειδικά στο HD έκανε μπαμ οτι έχανε, ενώ στο DVD ήταν κάπως πιο soft αλλά δεν ενοχλούσε τόσο όσο στο HD.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Εννοείται πως το transfer, το υλικό μας δηλαδή, είναι η αρχή των πάντων!

Σίγουρα, όμως, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε έναν προβολέα ότι δεν είναι ευκρινής, εάν καλείται να αναπαράξει κακό trasnfer. Ιδιαίτερα, από τη στιγμή που τον συγκρίνουμε με κάποιον άλλον, τη στιγμή που αποδίδουν ταυτόχρονα το ίδιο υλικό.
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Επίσης, μήπως για την ευκρίνεια, παίζουν ρόλο και οι συνθήκες του δωματίου? Φωτεινό ή σκοτεινό, χρώμα στους τοίχους κ.λ.π!!
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
ΑΝΑΛΥΣΗ

Η ανάλυση (πλήθος εικονοστοιχείων) τόσο του υλικού όσο και του προβολέα είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες ευκρίνειας. Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι όσο μεγαλώνει η ανάλυση τόσο η αναπαραγωγή της (φυσικής) εικόνας είναι ακριβέστερη.

Εδώ, διακρίνει κανείς τις εξής περιπτώσεις:

1. Ο προβολέας έχει μικρότερη ανάλυση από το υλικό, οπότε και θα γίνει downscaling
2. Ο προβολέας έχει μεγαλύτερη ανάλυση από το υλικό, οπότε και θα γίνει upscaling

Το παράδειγμα που επισυνάπτω είναι από τα "χειρότερα", εννοώντας ότι έχει τόση λεπτομέρεια που "διψάει" για ανάλυση. Παρατηρήστε το κοινό, και τα δίχτυα. Βλέπετε ένα καρέ σε High Definition και δίπλα του, το αντίστοιχο σε Standard Definition.

Στην επόμενη εικόνα, έχω πάρει μία λεπτομέρεια από τις πινακίδες και την έχω κάνει downscale (πάνω δεξιά) και upscale (κάτω δεξιά). Νομίζω ότι η διαφορά είναι κάτι παραπάνω από εμφανής!
.
 

Attachments


Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
ΡΕΣΠΕΚΤ!!

Zoglair αρχίζεις και γίνεσαι πιο Λαμπρός απο τον Λάμπρου!!!

Πολυ καλή η ανάλυση σου, ΕΥΓΕ. Ειδκά οι τελευταίες εικόνες είναι όλα τα λεφτά!!
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Για να καταλάβω κάτι: Το Downscaling κάνει μεγάλη ζημιά στην εικόνα? Δηλαδή, αν έχεις μία ταινία γραμένη σε 1080P και την προβάλεις σε έναν προβολέα σε 720Ρ θα χάσεις σε ευκρίνεια σε σχέση με μία, που είναι γραμένη σε 720p???
 


Μηνύματα
453
Reaction score
93
Για να καταλάβω κάτι: Το Downscaling κάνει μεγάλη ζημιά στην εικόνα? Δηλαδή, αν έχεις μία ταινία γραμένη σε 1080P και την προβάλεις σε έναν προβολέα σε 720Ρ θα χάσεις σε ευκρίνεια σε σχέση με μία, που είναι γραμένη σε 720p???
Θεωρητικά πρέπει να πάρεις την ίδια ευκρίνεια, στην πράξη όμως εξαρτάται από το πόσο καλός είναι ο scaler.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρομαι, φυσικά, στη φωτεινότητα της λάμπας. Έχουν γραφτεί τόσα πολλά γι αυτή, που δεν ξέρω αν έμεινε τίποτε για να συμπληρώσω.

Η λάμπα είναι για τον προβολέα ότι και η μηχανή για το αυτοκίνητο: η κινητήριος δύναμη! Φωτεινή λάμπα σημαίνει άλογα, έτοιμα να ξεχυθούν στο δωμάτιο και να κυριεύσουν κάθε σπιθαμή οθόνης! Όσο μεγαλώνει η οθόνη τόσο περισσότερα άλογα χρειαζόμαστε! Το ίδιο ισχύει και για την απόσταση.

Στο παράδειγμα που ακολουθεί έχει γίνει προσομοίωση διαφοράς στη φωτεινότητα κατά ~15%. Όση περίπου η απώλεια της λάμπας μετά τις πρώτες 150 ώρες, ή όση η διαφορά μεταξύ eco και normal mode.
.
 

Attachments


ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
zoglair, δημιουργεις επανασταση.:cool_4:
Αντε μετα απο αυτα να πουλησω "σκοτεινο" προβολεα:pc:

Και εαν η πιο κατω προσομοιωση αντιπροσωπευει το ~15% σκεφτειτε τι γινεται στο ~30%(εντος 200 ωρων) που -υποθετικα-"υποφερουν" οι προβολεις με λαμπες xenon:shock:


 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Εσύ, αυτό λες Ανδρέα;

Η διαφορά που παρατηρούμε στο παράδειγμα αφορά εικόνα 5".

Ως γνωστόν, η φωτεινότητα δρα προσθετικά. Για να φανταστούμε τόσες εικονίτσες 5" ώστε να γεμίσει η οθόνη των 100"!
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Εσύ, αυτό λες Ανδρέα;

Η διαφορά που παρατηρούμε στο παράδειγμα αφορά εικόνα 5".

Ως γνωστόν, η φωτεινότητα δρα προσθετικά. Για να φανταστούμε τόσες εικονίτσες 5" ώστε να γεμίσει η οθόνη των 100"!

:shock: :shock: :shock:
 


ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Την ημερα που θα παρω αυτη την εικονα απο βιντεοπροβολεα(απο το site που περασε ο Δημητρης) θα πω πως εκλεισα...οπως ειχε "κλεισει" και η Μιμη με τον συγχωρεμενο:happy_5:

 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.612
Μηνύματα
2.867.936
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top