- Μηνύματα
- 2.791
- Reaction score
- 1
Γιάννη, το ζήτημα του Pearl το έχω συζητήσει με του συν-συντονιστές και δεν έχουμε συμφωνήσει περί της αιτίας.
Πέραν αυτού, μόλις μου θύμησες τον παράγοντα της απόκλισης, ο οποίος βεβαίως και συνδράμει τα μάλα στην απώλεια ευκρίνειας. Οπότε, τον πρόσθεσα στη λίστα με του παράγοντες, μετά τον φακό, οπότε και συνεχίζω με αυτόν.
ΑΠΟΚΛΙΣΗ
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε προβολείς με 3 πάνελ (τους "τρίτσιπους", όπως λέγονται χαρακτηριστικά), είναι η μη σύγκλιση (convergence) των πάνελ τους. Η αδυναμία τους, δηλαδή, να εστιάσουν το φώς που παράγουν ή ανακλούν (ανάλογα με την τεχνολογία του πάνελ) στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Η απόκλιση μπορεί να είναι μικρή (π.χ. μικρότερη του ενός pixel) ή μεγαλύτερη. Στο παράδειγμα που επισυνάπτω, έχω προσομοιώσει μία τυπική προς κακή απόκλιση 1 Pixel (κάτω και αριστερά) στην πράσινη συνιστώσα και 1 στην κόκκινη. Το πράσινο είναι το χρώμα στου οποίου τις μεταβολές το ανθρώπινο μάτι αντιδρά περισσότερο (είναι πιο ευαίσθητο).
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι υπάρχει ένα είδος ανωμαλίας φακού, το λεγόμενο chromatic aberration, το οποίο μοιάζει με απόκλιση εμφανίζοντας παρόμοια συμπτώματα. Το chromatic aberration οφείλεται στο γεγονός πως το εστιακό βάθος ενός (μονού) φακού μεταβάλλεται ανάλογα με το χρώμα (το μήκος κύματος, δηλαδή). Ο δείκτης διάθλασης μεγαλώνει όσο μικραίνει το μήκος κύματος. Συνεπώς, ο φακός εστιάζει το μπλέ σε κοντύτερη απόσταση από ότι το κόκκινο. Το μέγεθος του chromatic aberration εξαρτάται από τη διασπορά του γυαλιού που έχει χρησιμοποιηθεί στη κατασκευή του φακού. Οι κατασκευαστές, αξιοποιούν αυτην την ιδιότητα για τη λύση του προβλήματος, κατασκευάζοντας φακούς με πολλαπλά στρώματα γυαλιού διαφορετικού δείκτη διασποράς.
.
Πέραν αυτού, μόλις μου θύμησες τον παράγοντα της απόκλισης, ο οποίος βεβαίως και συνδράμει τα μάλα στην απώλεια ευκρίνειας. Οπότε, τον πρόσθεσα στη λίστα με του παράγοντες, μετά τον φακό, οπότε και συνεχίζω με αυτόν.
ΑΠΟΚΛΙΣΗ
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε προβολείς με 3 πάνελ (τους "τρίτσιπους", όπως λέγονται χαρακτηριστικά), είναι η μη σύγκλιση (convergence) των πάνελ τους. Η αδυναμία τους, δηλαδή, να εστιάσουν το φώς που παράγουν ή ανακλούν (ανάλογα με την τεχνολογία του πάνελ) στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Η απόκλιση μπορεί να είναι μικρή (π.χ. μικρότερη του ενός pixel) ή μεγαλύτερη. Στο παράδειγμα που επισυνάπτω, έχω προσομοιώσει μία τυπική προς κακή απόκλιση 1 Pixel (κάτω και αριστερά) στην πράσινη συνιστώσα και 1 στην κόκκινη. Το πράσινο είναι το χρώμα στου οποίου τις μεταβολές το ανθρώπινο μάτι αντιδρά περισσότερο (είναι πιο ευαίσθητο).
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι υπάρχει ένα είδος ανωμαλίας φακού, το λεγόμενο chromatic aberration, το οποίο μοιάζει με απόκλιση εμφανίζοντας παρόμοια συμπτώματα. Το chromatic aberration οφείλεται στο γεγονός πως το εστιακό βάθος ενός (μονού) φακού μεταβάλλεται ανάλογα με το χρώμα (το μήκος κύματος, δηλαδή). Ο δείκτης διάθλασης μεγαλώνει όσο μικραίνει το μήκος κύματος. Συνεπώς, ο φακός εστιάζει το μπλέ σε κοντύτερη απόσταση από ότι το κόκκινο. Το μέγεθος του chromatic aberration εξαρτάται από τη διασπορά του γυαλιού που έχει χρησιμοποιηθεί στη κατασκευή του φακού. Οι κατασκευαστές, αξιοποιούν αυτην την ιδιότητα για τη λύση του προβλήματος, κατασκευάζοντας φακούς με πολλαπλά στρώματα γυαλιού διαφορετικού δείκτη διασποράς.
.
Attachments
-
138,7 KB Προβολές: 79