Περί οθόνης

Μηνύματα
14
Reaction score
3
Χούφταλο κι εγώ, θυμάμαι (με νοσταλγία για τα νειάτα μου) την εποχή που αναφέρεται στην αρχή. Βέβαια, τα πράγματα crt vs. digital δεν ήταν έτσι ακριβώς. Συμφωνώ για το marketing (θυμάμαι ακόμα γκρι εξώφυλλο του HiTech με υπερμεγέθη τίτλο "CRT killer") ... Οι -καλοί- crt είχαν σαφώς καλύτερη εικόνα για πολλά χρόνια ακόμα μετά (ίσως και ακόμα; ). Τότε το marketing τους έλεγε σκοτεινούς, όπως αναφέρθηκε, αλλά λίγο μετά η φωτεινότητα των διαδόχων του CRT killer έπεσε στην άβυσσο των crt για κινηματογραφική εικόνα και ύπαρξη μαύρου (που δεν υπήρχε). Και για κάθε επόμενο μοντέλο "αυτό είναι μαύρο, ο προηγούμενος έδειχνε γκρι"... Οι crt ήταν ογκώδεις και ήθελαν τακτικά touch up της σύγκλεισης. Οι καλοί ψηφιακοί πολύ γρήγορα πλησίασαν το μέγεθος. Όσο για τη σύγκλειση παραλείπετο ότι την έκανες σε 3' με το χέρι όποτε χρειαζόταν ή στους καλούς Barco στην έκανε αυτόματα ο προβολέας μόνος του (είχαν κάμερα!). Ενώ οι 3τσιπικοί ψηφιακοί ήθελαν τεχνικό όταν έφευγαν (και έφευγαν τελικά ... ή από την αρχή). Το rainbow effect δεν είναι φαντασία, αλλα πραγματικό κουσούρι των dlp (που απλώς πρωτοανέφερε το marketing μόνο όταν βγήκαν εφάμιλλοι tft κλπ συναφείς). Όσο για το gain, το ίδιο προτείνεται τώρα για καλό ψηφιακό.

Αυτός ήταν ο επικήδειος του Ciné 8 μου στα 19 του (με τις ίδιες λάμπες). Άντε να δούμε τί ψάρια θα πιάσουμε με τον ψηφιακό τώρα...

Για να έρθω στις οθόνες, λοιπόν, αν μιλάμε για σταθερή (πλαισίου) υπάρχει διαφορά στην εικόνα (ανεξαρτήτως διάρκειας ζωής) μεταξύ αντίστοιχων π.χ. Screenline, DaLite & Stewart;
 
Last edited:

makis.pol

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
6.440
Reaction score
3.536
Όλα έχουν διαφορά .
Αλλά σε τι χώρο ?
Μέγεθος ?
Με ποιον προβολέα ?
Η stewart θεωρεί ότι πρέπει να τις πεις μοντέλο για να σου προτείνει το καταλήλο είδος οθόνης ...
 

Μηνύματα
14
Reaction score
3
Σε σκούρο γκρι (καλή ώρα) δωμάτιο με δυνατότητα πλήρους συσκότισης, στις 120" (16:9), με Ν7
 

makis.pol

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
6.440
Reaction score
3.536
Σε ματ μαύρο θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα από γκρι σκούρο .
Ελπίζω να καταλάβες τι εννοώ .
Είναι καθαρά οικονομικό .
Ένα κλικ διαφορά πάντα χρυσοπληρωνεται..
Όχι όμως ότι δεν κάνει την διαφορά
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
6.692
Reaction score
6.840
Σε σκούρο γκρι (καλή ώρα) δωμάτιο με δυνατότητα πλήρους συσκότισης, στις 120" (16:9), με Ν7
Αν θεωρείς ότι δεν έχεις ανακλάσεις στο χώρο, πας σε μια ουδέτερη λευκή με gain στον άσο. Νομίζω ότι ούτως ή άλλως θα έχεις μπόλικο φως, οπότε θέλεις να αποφύγεις υλικά που αυξάνουν το gain και τις παρενέργειες του (λαμπύρισμα).
Η βασίλισσα της κατηγορίας είναι η Stewart Studiotek 100. Είναι ουδέτερη χρωματικά, τα πάει καλά με το texture, έχει τεράστιες γωνίες θέασης.
Φυσικά, οι οθόνες της Stewart είναι πανάκριβες.
Προφανώς μπορείς να βρεις αντίστοιχο υλικό σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Προσωπικά προτιμώ, για χώρους που δεν είναι 100% batcaves, alr οθόνες.
Πάλι πανάκριβη λύση της Stewart η Firehawk G5 (διαθέτω την G3).
Είναι για μένα η χρυσή τομή, καθώς απορρίπτει σε μεγάλο ποσοστό τις ανακλάσεις του χώρου, βελτιώνοντας το contrast, ενώ παράλληλα έχει σημειώσει πρόοδο σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα κατεβάζοντας το gain της (1.1-λιγότερο λαμπύρισμα) και το texture.
Φυσικά θέλει τοποθέτηση σε throw ratio μεγαλύτερο του 1.6 για να μην κάνει hot spot.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
37.574
Reaction score
78.440
Σε σκούρο γκρι (καλή ώρα) δωμάτιο με δυνατότητα πλήρους συσκότισης, στις 120" (16:9), με Ν7
Στιούαρτ στουντιοτεκ και καλό μασκινγκ περιμετρικά της οθόνης, να φας τις άμεσες ανακλάσεις από άδειους τοίχους, να μη φέγγουν.

Υπάρχει ωραιότατο αυτοκόλλητο μαύρο βελούδο.

Χωρίς μασκινγκ περιμετρικά στους τοίχους και ταβάνι, Στούαρτ γρεϊχοκ ή έως και φάιρχοκ, δες ποσοστά alr, αναλόγως του πόσο φέγγουν τα ντουβάργια και το ταβάνι..

Και ο δικός μου χώρος είναι αρκετά σκοτεινού χρώματος, μα δεν είναι εντελώς 100% μπατκεϊβ, πίσσα μαύρο.
Επέλεξα Stewart StudioTek 130 G4 και καλό μασκινγκ.

Κι εγώ Ν7, τον περιμένω μέσα στη βδομάδα..
 
Last edited:

Μηνύματα
14
Reaction score
3
Σε ματ μαύρο θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα από γκρι σκούρο .
Ελπίζω να καταλάβες τι εννοώ .
Είναι καθαρά οικονομικό .
Ένα κλικ διαφορά πάντα χρυσοπληρωνεται..
Όχι όμως ότι δεν κάνει την διαφορά
Είναι εντελώς ματ γκρι, αλλά καταλαβαίνω ότι το μαύρο θα ήταν πιο ... μαύρο, αλλά και (πιο) μη κατοικήσιμο, έστω και ως dedicated χώρος.
Το οικονομικό δεν το καταλαβαίνω. Η διαφορά του βασικού χρώματος (π.χ. μαύρου) από το φτιαχτό (π.χ. γκρι), ακόμα και στο κυριλλέ χρώμα, είναι αστεία (και το φτιαχτό είναι το ακριβότερο).
 

Μηνύματα
14
Reaction score
3
Προφανώς μπορείς να βρεις αντίστοιχο υλικό σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Χωρίς να έχω ρωτήσει ακόμα για Stewart, σε τί αναφέρεσαι;
Κι εγώ Ν7, τον περιμένω μέσα στη βδομάδα..
Α, εσύ είσαι που μου ΄φαγες την τελευταία θέση στην παράδοση Ιανουαρίου, ε;...

Γενικά, ναι, θεωρώ ότι δεν έχω αντανακλάσεις. Δεν είναι dlp για να έχει πολλή διαφυγή γύρω-γύρω, η οθόνη είναι σταθερή και τοποθετείται μπροστά από κολώνα οπότε ο τοίχος είναι 1μ πίσω της. Υποθέτω ότι δεν θα χρειαστεί ούτε γκρι πανί ούτε κάτι γύρω της.

Θα επιδιώξω να τοποθετήσω τον προβολέα στα 7,5μ από την οθόνη (για να μην τον έχω κοντά μου και τον ακούω), κι εκεί λίγο ανησυχώ για τη φωτεινότητα και τα πολύ χαμηλά gain (1,0). Ίσως να τον ξεκινήσω με την τρέχουσα (μάλλον -γιατί δεν θυμάμαι πια- Screenline 1,3) ως δοκιμή εκτίμησης (θα αντικατασταθεί).
 
Last edited:

Μηνύματα
14
Reaction score
3
Τώρα που τα κοιτάζω (πριν μάθω τιμές, γιατί αφού μάθω μάλλον θα σταματήσω), γιατί λέτε μόνο για το πανί StudioTek και όχι το SnoMatte;
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
37.574
Reaction score
78.440
Δεν είναι dlp για να έχει πολλή διαφυγή γύρω-γύρω,
Καθόλου διαφυγή δεν έχει.

Μιλάω μόνο για την αντανάκλαση της οθόνης.

Οι καλές οθόνες, που προσφέρουν άριστη θέαση και υπό μεγάλη γωνία θέασης, προσφέρουν φως προς όλες τις κατευθύνσεις, και το πιο έντονο είναι κάθετα προς τα πάνω, στο ταβάνι, το πρώτο 1μ στο ταβάνι φωτίζει καλά.

Εφόσον έχεις τοίχο 1μ πίσω από την οθόνη, δε τίθεται κανένα θέμα εκεί.
Γενικά ο πίσω τοίχος δεν αποτελεί θέμα, μόνο οι πλαϊνοί, ιδίως αν είναι κοντά.

Μένει ταβάνι και δάπεδο, περίπου 1 μέτρο αυτών των επιφανειών (αμέσως μπροστά από την οθόνη) θα εισπράττει αρκετό φως από την οθόνη.
 
Last edited:

makis.pol

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
6.440
Reaction score
3.536
Είναι εντελώς ματ γκρι, αλλά καταλαβαίνω ότι το μαύρο θα ήταν πιο ... μαύρο, αλλά και (πιο) μη κατοικήσιμο, έστω και ως dedicated χώρος.
Το οικονομικό δεν το καταλαβαίνω. Η διαφορά του βασικού χρώματος (π.χ. μαύρου) από το φτιαχτό (π.χ. γκρι), ακόμα και στο κυριλλέ χρώμα, είναι αστεία (και το φτιαχτό είναι το ακριβότερο).
Υπάρχει και φωτογραφικό μαύρο ματ αλλά είναι πανάκριβο
Ένας κουβάς πριν 4 χρόνια τον είχα πληρώσει γύρω στα 130 ευρώ .
Θα επιδιώξω να τοποθετήσω τον προβολέα στα 7,5μ από την οθόνη (για να μην τον έχω κοντά μου και τον ακούω), κι εκεί λίγο ανησυχώ για τη φωτεινότητα και τα πολύ χαμηλά gain (1,0).

Βασιμες οι υποψίες σου και από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις
 

Μηνύματα
503
Reaction score
737
Χωρίς να έχω ρωτήσει ακόμα για Stewart, σε τί αναφέρεσαι;

Α, εσύ είσαι που μου ΄φαγες την τελευταία θέση στην παράδοση Ιανουαρίου, ε;...

Γενικά, ναι, θεωρώ ότι δεν έχω αντανακλάσεις. Δεν είναι dlp για να έχει πολλή διαφυγή γύρω-γύρω, η οθόνη είναι σταθερή και τοποθετείται μπροστά από κολώνα οπότε ο τοίχος είναι 1μ πίσω της. Υποθέτω ότι δεν θα χρειαστεί ούτε γκρι πανί ούτε κάτι γύρω της.

Θα επιδιώξω να τοποθετήσω τον προβολέα στα 7,5μ από την οθόνη (για να μην τον έχω κοντά μου και τον ακούω), κι εκεί λίγο ανησυχώ για τη φωτεινότητα και τα πολύ χαμηλά gain (1,0). Ίσως να τον ξεκινήσω με την τρέχουσα (μάλλον -γιατί δεν θυμάμαι πια- Screenline 1,3) ως δοκιμή εκτίμησης (θα αντικατασταθεί).
Ανακλάσεις θα έχεις "πάντα".

Ακόμα και σε μαύρο ματ τοίχο με 48nits φωτίζει κάμποσο ( αν δεν ήταν προσωρινός ο χώρος θα έκανα άνετα με μαύρο βελούδο "ταπετσαρία" όλους τους τοίχους... :D )
 



Μηνύματα
14
Reaction score
3
Μαύρο χρώμα ή βελούδο στο ταβάνι και το δάπεδο δεν παίζει για την ώρα. Ελπίζω να μην αλλάξω γνώμη όταν δω τα νέα δεδομένα προβολής.

Περί οθόνης, που λέει και ο τίτλος, στις 120" Stewart ξεπερνά πολύ τα 4k (εκτός από pixel & euro...), οπότε έχω δυσκολία να τη συζητήσω. Μετά πού πάμε; Screenline είναι €700+. Κάτι άλλο; Μπορεί κάποιος να μου πει δυο λόγια συγκριτικά;

Πέραν αυτού: στα προϊστορικά χρόνια, το πλάτος της οθόνης 16:9 δεν έπρεπε να ξεπερνά τα 2/3 της απόστασης θέασης και αυτό βασιζόταν στο οπτικό πεδίο (αν γεμίζει την κεντρική και μέρος της περιφερειακής όρασης). Πρόσφατα μου ειπώθηκε ότι δεν είχε σχέση με το οπτικό πεδίο, αλλά με την ανάλυση της προβολής (αν μεγάλωνε πολύ θα βλέπαμε γραμμές/κοτετσόσυρμα). Έχω τις αμφιβολίες μου γιατί και σε πειραγμένες προβολές (με επεξεργασία εικόνας) δεν άλλαζε το προτεινόμενο μέγεθος προβολής. Τί ισχύει τελικά;
 


Μηνύματα
10.207
Reaction score
6.716
Πολύ χοντρικά, η απόσταση οθόνης-ματιού να είναι ίση ή λίγο μεγαλύτερη από το πλάτος εικόνας (53 μοίρες max, είναι κάπως πολλές, αλλά χορταστικές).
Για προδιαγραφές και γωνίες, καλό είναι να κοιτάξεις τους πίνακες που υπάρχουν στο Internet.
 
Last edited:

Μηνύματα
503
Reaction score
737
Εγω νοιώθω άνετα μέχρι τις ~49*.
Αν δεν σε νοιάζει μόνο ο εαυτός σου, καλό θα ήταν η πρώτη σειρά να είναι στις 40-43 μοίρες.
Αρκετές γυναίκες διαμαρτύρονται ακόμα και στις 40* πως δεν βλέπουν όλη την εικόνα δίχως να κοιτάξουνε left/right, οπότε για safe αν παίζουν και γυναίκες στην παρέα θα έλεγα τις 35-37 μοίρες.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
158.662
Μηνύματα
2.475.467
Members
35.802
Νεότερο μέλος
kouyian
Top