Περί subwoofer η ερώτηση

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
Ναι, να κάθεσαι πάνω του και να είσαι και κοντός. :p
Το έχω πει: είναι πρακτικά αδύνατο να ακούσεις πως παίζει το σαμπ. Μόνο πως παίζουν τα ντουβάρια ακούς.
Ο, γιες! (αλλού το πάω, διάβαζε...)
View attachment 116985
Μήπως βοηθάει;
Αμ, δε μιλάω γι'αυτή την απόσταση.
Γι' αυτήν ομιλώ: https://www.vocal.com/dereverberation/critical-distance/ ...
... που'χει αυτές τις συνέπειες: http://education.lenardaudio.com/en/04_acoustics_2.html
... (συνεχίζει)
Για όγκο δωματίου κατώτερο των 42 κυβικών μέτρων χρειάζεται να επιτυγχάνεται στάθμη κορυφής χωρίς αισθητή συμπίεση γύρω στα 103 dB στη ζώνη της πρώτης οκτάβας και 109 dB στη ζώνη της δεύτερης...Στη θέση ακρόασης και όχι επί του πατώματος ή αγκαλιά με το sub.:p
... και ειδικότερα στο Σχ.2 όπου ο ποιητής γράφει "sound level remains constant"

==> με άλλα λόγια όποια στάθμη καταφέρνει το σαμπ του φίλου μας έως την κρίσιμη απόσταση,
αυτή τη στάθμη θα ακούει από 'κει και πιό πίσω, όχι χαμηλότερη
.

Και βέβαια αυτά γνωρίζω οτι τα γνωρίζετε. Ελα όμως που στα καθημερινά δωμάτια (και όχι των 12, αλλά ακόμα και των 50τμ) στις χαμηλές συχνότητες, οι ποιητές λαλούν για κρίσιμες αποστάσεις του μισού (και λιγότερο!!!) μέτρου :errwhat:. (διαβάστε ντε το https://www.vocal.com/dereverberation/critical-distance/ ως το τέλος).
Κακά, κακά, κακά τα καθημερινά αφρόντιστα δωμάτια, δε λέω, αλλά... αυτά είναι - και ειδικά στα μπάσα άντε να τα φροντίσεις.

Αρα λοιπόν... τα ντεσιμπέλια που γουστάρετε, αρκεί το σαμπάκι να τα πετυχαίνει στο μισό μόλις μέτρο, πιο πίσω τα ιδια θα'ναι ;;;!!

Υ.Γ. Ε, ρε κάνουλες που άνοιξα !!!
Σημ: ΥΠΑΡΧΕΙ περίπτωση να λέω μπούρδες - όπως έχω ξαναπεί ο ημιμαθής, προτιμώ να σιωπώ αν δεν το ψάξω καλά, αλλά με ζωρίσατε και βιάστηκα :dance:. Το δουλεύω πάντως το θέμα, έχω και διασταυρώσεις, αλλά και επισκόπηση από διαφορετική οπτική γωνία. Αν ξεπεράσω την τεμπελιά μου, ίσως ανοίξω ξεχωριστό νήμα ώστε να εκφράσετε την οργή σας
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.368
Reaction score
79.438
Αμ, δε μιλάω γι'αυτή την απόσταση.
Εχω καταλάβει που το πας.

Ο λόγος που έβαλα αυτο το διάγραμμα είναι διότι δεν γνωρίζω αν το σκεπτικό σου ισχύει στο modal region, δηλαδή κάτω απο την Schroeder frequency.

(Ενας μόνο γνωρίζει στο φόρουμ να μας απαντήσει, και αυτόν τον εχω μπλοκαρισμένο, δεν θα μάθω ποτέ την αλήθεια :lol: )
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.222
Reaction score
27.004
που'χει αυτές τις συνέπειες: http://education.lenardaudio.com/en/04_acoustics_2.html
Ωχ, ωχ, ωωώχ !!! Τι τόθελα να πάω στην αρχική σελίδα?? :focus::cry::hunter:
Κοιτάτε τι βρήκα !!
"Audiophiles' became one of the most bizarre cults of the previous century. Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires, and have the ability to channel thought into crystals to ward off evil harmonics. Cloaking themselves in mystical terms unrelated to music and physics, they can be heard chanting model numbers and superlatives. This delusional mix of paranoia and marketing hype, where descriptions attain to greater meaning than the described, exists in all areas of society."
[DOUBLEPOST=1549067831][/DOUBLEPOST]
ίσως ανοίξω ξεχωριστό νήμα
Οπωσδήποτε ! Αναμένουμε !
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
Ο λόγος που έβαλα αυτο το διάγραμμα είναι διότι δεν γνωρίζω αν το σκεπτικό σου ισχύει στο modal region, δηλαδή κάτω απο την Schroeder frequency.
Μα τα 50Hz του παραδείγματος στο https://www.vocal.com/dereverberation/critical-distance/ ,είναι κάτω απο την Schroeder frequency. Στα "δικά μας" δωμάτια, αν δεν κάνω λάθος, αυτή βρίσκεται γύρω στα 140~180Hz.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...
Γι' αυτήν ομιλώ: https://www.vocal.com/dereverberation/critical-distance/ ...
... που'χει αυτές τις συνέπειες: http://education.lenardaudio.com/en/04_acoustics_2.html
... και ειδικότερα στο Σχ.2 όπου ο ποιητής γράφει "sound level remains constant"
==> με άλλα λόγια όποια στάθμη καταφέρνει το σαμπ του φίλου μας έως την κρίσιμη απόσταση,
αυτή τη στάθμη θα ακούει από 'κει και πιό πίσω, όχι χαμηλότερη
.
Αν ξεπεράσω την τεμπελιά μου, ίσως ανοίξω ξεχωριστό νήμα ώστε να εκφράσετε την οργή σας
Δεν γίνεται να μιλήσω για λογαριασμό άλλων,αλλά ο υποφαινόμενος ΄΄αποτυγχάνει΄΄ να...συγχυστεί ή να οργιστεί.
Και αυτό διότι τυγχάνει ο πρώτος που έθιξε - στο παρόν forum - το ζήτημα πάνω στην κρίσιμη απόσταση από το σωτήριον έτος 2012 - που λέγανε ότι θα σήμαινε και τη συντέλεια του κόσμου,τυχαίον;-Δε νομίζω.:p

Η στάθμη που παραμένει σταθερή είναι η συνεχής μέση στάθμη και όχι οι στιγμιαίες κορυφώσεις αυτής,οι οποίες δεν προλαβαίνουν να εντάξουν την ενέργειά τους στο πεδίο αντήχησης με τρόπο που να είχε άμεσο αντίκτυπο στον ακροατή.Ο ακροατής είναι καταδικασμένος να αντιλαμβάνεται αποκλειστικά από τη συνιστώσα του άμεσου ήχου είτε την ικανότητα είτε την ανικανότητα απόδοσης αυτών των ενεργειακών κορυφώσεων από δεδομένη υποβαθύφωνη μονάδα εκπομπής.

Ο ίδιος μάλιστα έχω γράψει στην Ανατομία Ακουστικής Χώρων ότι η κρίσιμη απόσταση είναι διαφορετική ανά οκτάβα εντός δεδομένου χώρου,εφόσον θα διαφοροποιείται ο συντελεστής κατευθυντικότητας που θα συναρτάται με την εκπομπή δεδομένης πηγής.

Επίσης,η επιτυγχανόμενη στάθμη θα διαφοροποιείται ανάλογα με το αν η (υποβαθύφωνη) μονάδα θα εκπέμπει λ.χ. σε χώρο σφαιρικό (4π) ή ημισφαιρικό (2π).Και πότε θα ίσχυε το δεύτερο;Για παράδειγμα κατά την εντοίχιση ή κατά προσέγγιση όταν θα τοποθετηθεί κολλητά σε τοιχωματικόν όριον.Ή σε όσες υλοποιήσεις προβλέπουν να ξαπλώνει η καμπίνα στο δάπεδο με το μεγάφωνο προσανατολισμένο να πυροβολεί προς την οροφή.

Επειδή κιόλας η υποβαθύφωνη εκπομπή υπάγεται κατά κανόνα στη ζώνη κάτω από το ύψος των 300 Hz,θα εμφανίζεται χαρακτηριστική διακύμανση στη στάθμη ηχητικής πίεσης πάνω σε διαφορετικές θέσεις εντός του δωματίου εξαιτίας της κατανομής που θα έχει η ενέργεια από τους ρυθμούς συντονισμού στη ζώνη των χαμηλών.Αυτή η διακύμανση θα εντείνεται ακόμα περισσότερο εντός αφρόντιστων δωματίων.

Επομένως δεν γίνεται να επικρατεί μια ομοιόμορφη και σταθερή στάθμη χάρη στην ενέργεια από το πεδίον αντήχησης.

Και μια πρόσθετη παροχή εν είδει...(μ)πόνους : Τα προαναφερθέντα 1,7 μέτρα απόστασης αντιστοιχούν χονδρικώς σε χρονική διαφορά 5 χιλιοστών δευτερολέπτου.Αυτό είναι το κρίσιμο περιθώριο για τη φασική ενοποίηση της ενέργειας από το sub και τα κύρια ηχεία στην αντίληψη του ακροατή.

Στην πλειοψηφία των διαρρυθμίσεων δικάναλων setup - με στερεοφωνικά τρίγωνα έχοντα πλευρές μη ανταποκρινόμενες σε συνθήκες εγγύς πεδίου - όπου θα χρησιμοποιείτο μονό sub οι δυνατές τοποθετήσεις της υποβαθύφωνης μονάδας αποκλείουν συνήθως την τήρηση στο όριο των 170 εκατοστών ως προς τα αντίστοιχα woofer σε αμφότερα τα κύρια ηχεία...Life Sucks.;)
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
Πολύ ωραία!
Θα γίνουν μερικές δευτερεύουσας σημασίας παρατηρήσεις στα παραπάνω και θα περάσουμε λοιπόν στην "επισκόπηση από διαφορετική οπτική γωνία" που προανέφερα, που νομίζω θα είναι ενδιαφέρουσα (περισσότερο παράθεση ερωτημάτων και προβληματισμών, η έρευνά μου παρουσιάζει κενά).
Αλλά... νυστάζω και τις επόμενες μέρες δεν... η συνέχεια προσεχώς :sleep:

Στο μεταξύ:
Η αλληλουχία της αντίληψης από το κουρκούτι μας της συχνότητας - κατεύθυνσης - έντασης ενός προσλαμβανόμενου ήχου ξέρω οτι έχει μελετηθεί ως προς την σειρά και κυρίως τα απαιτούμενα χρονικά περιθώρια, άλλά δεν σημείωσα το paper όταν έπρεπε και δεν μπορώ να το ξαναβρώ. Γνωρίζεις;
Επίσης που είναι αυτά τα "προαναφερθέντα 1,7 μέτρα απόστασης" ; Βαριέμαι να ψάχνω το νήμα :)

Χρρρζζζζ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Στην πλειοψηφία των διαρρυθμίσεων δικάναλων setup - με στερεοφωνικά τρίγωνα έχοντα πλευρές μη ανταποκρινόμενες σε συνθήκες εγγύς πεδίου - όπου θα χρησιμοποιείτο μονό sub οι δυνατές τοποθετήσεις της υποβαθύφωνης μονάδας αποκλείουν συνήθως την τήρηση στο όριο των 170 εκατοστών ως προς τα αντίστοιχα woofer σε αμφότερα τα κύρια ηχεία..
Ανάμεσα στα ηχεία, κι όχι ακριβώς στο κέντρο, λίγο προς τη μια πλευρά. Την καλή. :p

Η μ@λακια στο δια ταύτα, δεν είναι άλλη, από την απλή διαπίστωση πως κάθε ένα ηχείο των 7+ του πολυκάναλου, θέλει αγκαλιά το σαμπ του.
Να, όπως στο στούντιο με τα 410.

Άντε, καλημέρα:dance2:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...
Η αλληλουχία της αντίληψης από το κουρκούτι μας της συχνότητας - κατεύθυνσης - έντασης ενός προσλαμβανόμενου ήχου ξέρω οτι έχει μελετηθεί ως προς την σειρά και κυρίως τα απαιτούμενα χρονικά περιθώρια, άλλά δεν σημείωσα το paper όταν έπρεπε και δεν μπορώ να το ξαναβρώ. Γνωρίζεις;
Επίσης που είναι αυτά τα "προαναφερθέντα 1,7 μέτρα απόστασης" ; Βαριέμαι να ψάχνω το νήμα :)
Χρρρζζζζ
Στο παρόν νήμα είχε αναφερθεί ο Σώκος
https://www.avsite.gr/forum/threads/Περί-subwoofer-η-ερώτηση.169916/page-2#post-2392743

Λίγο πιο πίσω ο Ear σε σχετική απάντηση προς δικές μου επισημάνσεις:
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ηχητικές-και-γευστικές-απολαύσεις-στην-Θεσσαλονίκη-to-kοτσιδόσπιτο.88321/page-56#post-2388917
Παρατηρούμε ότι και οι δύο προλαλήσαντες έχουν αναφερθεί σε διαφορά απόστασης 2 μέτρων...Πλην όμως ο ίδιος ως πιο αυστηρός είχα εξαρχής στο νου τα 170 εκατοστά,διότι αυτά ανταποκρίνονται πλήρως ως όριον στα πειραματικά δεδομένα που είχαν προκύψει από τις μελέτες του Helmut Haas κατά την έρευνά του πάνω στο γνωστό ΄΄Φαινόμενο Προτεραιότητας΄΄.
Bhutia-Λειτουργία της Ακοής said:
...
Όταν ο Haas καθυστέρησε το σήμα που πήγαινε στο ένα από τα ηχεία κατά χρονικό διάστημα κυμαινόμενο μεταξύ 5-35 χιλιοστών του δευτερολέπτου,ο ακροατής αντιλαμβανόταν μετατόπιση του ακουστικού ειδώλου προς την κατεύθυνση του ηχείου που προηγείται στην αναπαραγωγή.Αν και το άλλο δεν φανόταν να συμβάλλει στον προσδιορισμό,έκανε το αναπαραγόμενο πρόγραμμα ν'ακούγεται δυνατότερο και πιό ΄΄διογκωμένο΄΄ στο χώρο.
...
Εάν οι δύο ήχοι φτάσουν με μικρή καθυστέρηση ο ένας από τον άλλο,γίνονται αντιληπτοί στο σύνολό τους από τον εγκέφαλο σαν ένας ήχος,προερχόμενος από μία μοναδική κατεύθυνση.
...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.368
Reaction score
79.438
Μα τα 50Hz του παραδείγματος στο https://www.vocal.com/dereverberation/critical-distance/ ,είναι κάτω απο την Schroeder frequency. Στα "δικά μας" δωμάτια, αν δεν κάνω λάθος, αυτή βρίσκεται γύρω στα 140~180Hz.
Συνήθως ειναι 250Hz και βάλε, στα δικά μας δωμάτια.
Και αυτο που εννοούσα δεν είναι αν υπολογιζεται critical distance εκεί χαμηλά, αλλά αν έχει σημασία.

@Bhutia ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
αλλά αν έχει
Έχει έχει.
Και το σημείο, εξαρτάται από τους λοβούς των μεγαφώνων, την κατευθυντικότητά τους.

Αλλά οι άλλοι ακούνε το 6"-ιντσο στα 3μ, και "στήνει σκηνή", και "έχει ανάλυση", και γενικά, φαρφιλντ.

Δηλαδή, δεν έχει. Είμαστε κουφοί. :p

Εκτιμώ πως σε χώρο με άριστους χρόνους αντήχησης σε όλο το φάσμα (0.3) δεν έχουν σημασία οι λόγοι άμεσης προς έμμεση, αρκεί να είναι όμοιοι ανάμεσα στις διαφορετικές πολλαπλές πηγές κάθε δρόμου. Δηλαδή, να ισαπέχουν οι δορυφόροι και να ισαπέχουν τα σαμπ, με την υποχρεωτική μεταξύ τους διαφορά απόστασης (γνωστό το γιατί) να μη ξεπερνά αυτή που έχει ήδη ειπωθεί.

Συνυπολόγισε πως σε τυπικούς "άνετους" χώρους ακρόασης, με ελάχιστη διάσταση τα 5,5 μέτρα, εκτιμώ πως δύσκολα ξεπερνάει η απόσταση ακρόασης τα 2 μέτρα, κι αν τα καταφέρεις, οριακά. Πράγμα που συμβάλλει θετικά στον λόγο άμεσης προς έμμεση. Δηλαδή, θες δε θες, άμα τα στήσεις σωστά, είναι όλα μαζί σωστά, γλύφοντας το νίαρφιλντ.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Υπάρχει.... αλλά όπως εγώ το εννοώ (βλ. AKARAL com.97)
Στο σχόλιο (32) έχω φτιάξει κι ανεβάσει σε CAD ένα sketch όπου απεικονίζονται τα ακουστικά κέντρα
των μεγαφώνων (και όχι τα πηνία φωνής, απλά τυγχάνει να είναι κοντά αυτά τα δυο),
τα οποία διέρχονται όλα απ΄τον ίδιο κατακόρυφο άξονα.
Το γιατί ? δες αρχικά σχέδια b&w 801 Re. 04, notes 3-7.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ! μηχανικός οποιασδήποτε κατεύθυνσης "καταλαβαινει"

Στο ίδιο sketch απεικονίζεται ένα sub σαν.... του 801, του W/Puppy e.t.c. ή
σαν κι αυτά που κι εσείς προτείνετε.

Η διαφορά μας είναι ακριβώς εδώ !
Ξέρεις πόσο εύκολα επιτυγχάνεται αυτό που λες;
Σημείωσε τρόπους...
1) Σχεδίαση κροσόβερ 2) τοποθέτηση μεγαφώνων στην μπάφλα 3) κλίση μπάφλας 4) Κύκλωμα χρονικής καθυστέρησης αναλογικό (υπάρχουν στα αναλογικά κροσόβερ) 5) Ψηφιακή καθυστέρηση (υπάρχει στα DSP).
Διαλέγεις και παίρνεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Πρέπει πάντως να βγάλουμε "υποχρεωτικές οδηγίες τοποθέτησης" για σαμπ, αναλόγως του αριθμού αυτών.:p

Και να μην ασχολούμαστε με κανέναν που δεν προσαρμόζεται στους νόμους αυτούς. :D

Φυσικά, οι οδηγίες ήδη υπάρχουν από τις μεγάλες φίρμες, και όσο και να διαβάσουμε και να αναλύσουμε την επιστήμη της ακουστικής, δεν μπορούμε να εφεύρουμε καλύτερες οδηγίες από αυτές πχ της Κλάιν Μάιν. :fuckyou:

Η οποία, για ένα σαμπ, είναι εντελώς ξεκάθαρη για το που πρέπει να μπει (έκκεντρα ανάμεσα στα κυρίως ηχεία και πίσω, στη γωνία τοίχου δαπέδου, χωρίς να ξεπερνάει το μεγάφωνο χαμηλών τα 80cm από τον τοίχο και χωρίς η απόσταση ακρόασης να διαφέρει >2μ από την απόσταση του σαμπ, και εξηγεί και πόσο να απέχουν οι δορυφόροι από τον τοίχο, και σημαντικότερο, πόσο να μην απέχουν. Δηλαδή, δεν έχουν αφήσει "κενά" οι μαστορες.. ). :drinks:

Εμείς, διαβάζοντας, απλώς κατανοούμε το γιατί έχουν υιοθετήσει αυτές τις οδηγίες, και σε όποιες οδηγίες έχουμε διαφωνίες, είναι διότι μας λείπει ..διάβασμα.:fuckyou:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
Μια "δική μου" (δήθεν) πρόταση για οδηγίες για τοποθέτηση 1 έως 4 σαμπ, είναι η εξής:

Θ= θέση ακρόασης
Δ= δορυφόρος

IMG_20190202_104303.jpg


Βαράτε. :D

ΥΓ. Για το μπας μάνατζμεντ των 4 ηχείων ταβανιού, τείνω να υιοθετήσω την τοποθέτηση ενός σαμπ πάνω από το κεφάλι, στο ταβάνι. :roflmao:

ΥΓ.2. η ανωτέρω τοποθέτηση 4 σαμπ, είναι αυτή που τελικά έχω υλοποιήσει στο δικό μου χώρο, οπότε θα περάσει λίαν συντόμως από "test drive". 8-)
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.368
Reaction score
79.438
η ανωτέρω τοποθέτηση 4 σαμπ, είναι αυτή που τελικά έχω υλοποιήσει στο δικό μου χώρο, οπότε θα περάσει λίαν συντόμως από "test drive"
Μουά οσί.
Μόλις ενεργοποιήσω τα δυο κρυμμένα στα Triton ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Συνήθως ειναι 250Hz και βάλε, στα δικά μας δωμάτια.
Και αυτο που εννοούσα δεν είναι αν υπολογιζεται critical distance εκεί χαμηλά, αλλά αν έχει σημασία.

@Bhutia ?
Για να μη μπερδευόμαστε,ας λάβουμε τις εξής προτεραιότητες:

- Η ακουστική συμπεριφορά όλων των δωματίων ακρόασης είναι μιγαδική.Η μιγαδική της φύση είναι άλλος ένας παράγων που καθιστά υποχρεωτικό το κροσάρισμα ακόμα και μεγάλων ηχείων εχόντων απόκριση,οδήγηση και διαχείριση ενέργειας που κανονικά δεν θα μας προδιέθεταν για κροσάρισμα με sub.

-Νοητό σημείο μετάβασης από τη συμπεριφορά του...δονητή στη συμπεριφορά ανακλαστήρα αντιπροσωπεύει η συχνότητα Schroeder.Αυτό το σημείο δεν συναρτάται με τη στάθμη ηχητικής πίεσης.

-H τιμή αυτής κυμαίνεται ανάλογα με τις διαστάσεις και το RT60.Κι εφόσον η τιμή του RT60 συναρτάται με το συντελεστή απορρόφησης για τις επιφάνειες του δωματίου,το ίδιο θα ισχύει και για τη συχνότητα Schroeder.Σε τυπικούς οικιακούς χώρους η τελευταία λαμβάνει τιμές συνήθιως μεταξύ 100 - 200 Hz.

- Εκείνο που έχει σημασία στο παρόν ζήτημα είναι να φροντίζαμε το δωμάτιο κατά τρόπον ώστε να φέρναμε τη συχνότητα Schroeder σε τιμή παραπλήσια προς τη συχνότητα όπου θα κάναμε το κροσάρισμα των κύριων ηχείων με τα sub.

- Κι επειδή αυτό το μονοπάτι είναι συχνά δύσβατο ως προς την καθιερωμένη συχνότητα κρος σε ύψος 80 Ηz,o εναλλακτικός δρόμος θα ήταν άνοδος στη συχνότητα κροσαρίσματος,αλλά με στενή συνάφεια ανάμεσα στο καθένα κύριο ηχείο και την αφιερωμένη σ'εκείνο μονάδα sub.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.368
Reaction score
79.438
Οσον αφορά την τέταρτη τοποθέτηση του Εαρ, (3 μπροστά, ένα πίσω) σκέφτομαι το εξής σενάριο:
Μετράμε πρώτα μόνο με τα τρία μπροστά ενεργοποιημένα, average των 2-3 βασικών θέσεων ακρόασης.
Εαν βρεθούν ακυρώσεις, ψάχνουμε πίσω με το μικρόφωνο μας σε ποιά θέση υπάρχει ακύρωση στην ίδια συχνότητα, και βάζουμε εκεί το τέταρτο sub.
Εναλλακτικά, βρίσκουμε την θέση στον πίσω τοίχο που έχει κορυφή στην ίδια συχνότητα, και βάζουμε πάλι εκεί το τέταρτο sub σε αναστροφή φάσης.

Τι λέτε, θα κάνει δουλειά;

Αλλη λύση: βάζουμε το βασικό σαμπ όπου βολέψει ανάμεσα στα δυο μπροστά ηχεία, και τα υπόλοιπα τρία όπου έχει διαθέσιμο χώρο, και ελπίζουμε πως το καινούργιο Dirac θα μας τα φέρει αξιοπρεπώς :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
στο καθένα κύριο ηχείο και την αφιερωμένη σ'εκείνο μονάδα sub.
Αυτό δε μπορώ να το χωνέψω, ούτε θέλω να το υλοποιήσω.

Κατανοώ τα προτερήματα της μιας μονάδας σαμπ για κάθε δορυφόρο, αλλά τα μειονεκτήματα της απόκρισης χαμηλών συχνοτήτων για κάποιο σήμα μονο από μια μονάδα, είναι μεγαλύτερα, με πολύ χειροπιαστή και ακουστή τη βελτίωση από πολλαπλά σαμπ για το ίδιο σήμα, λόγω ομαλοποίησης της απόκρισης, πράγμα που δεν γίνεται με DSP, ούτε καν καλύπτεται.

Πιθανώς μια διαχείριση των πολλαπλών σαμπ με ταυτόχρονες μιξαρισμενες διοχετεύσεις περιεχομένου σήματος, να είναι προτιμότερη, και όχι μόνον για λόγους προστασίας του μεγαφώνου.

Δηλαδή:

Έχουμε το .1 κανάλι. Ας το πάρουμε απόφαση, να βγαίνει από όλα τα σαμπ, όσα κι αν είναι αυτά, καθαρά για 2 λόγους: ομοιομορφίας απόκρισης και υψηλής στάθμης.
Τώρα, κάθε σαμπ, αναλόγως θέσης και δυνατοτήτων, θα χρειαστεί κάποια ξεχωριστή "περιποίηση" του σήματος του .1 καναλιού, είτε με κάποια ήπια αποκοπή υποήχων, είτε με ένα ήπιο Νοτς φίλτρο αν κάπου βγάζει κακία, κλπ.

Το μπας μάνατζμεντ του συνόλου των δορυφόρων, δεν βλέπω κάποιον τρομερό λόγο να μην ενοποιηθεί στην ίδια λογική.
Αν τυχόν έχουμε διάσπαρτα σαμπ γύρω γύρω, τότε ίσως για το διπλανό του δορυφόρο να έχει ένα αυξημένο gain στο συνολικό mix που θα λαμβάνει, κι αυτό μόνο αν δε δημιουργούνται προβλήματα ομοιομορφίας απόκρισης στην ευρύτερη θέση ακρόασης. Πολύς κόπος για λίγο κέρδος, έστω και θεωρητικά ορθό.

Ναι;
 

Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Όταν αντιμετωπίζεις το κάθε ηχείο σαν full range βάζοντας ένα σαμπ πλησιον του πρέπει στο τέλος να κάνεις redirect to .1 σε όλα τα ηχεια. Οπότε εκεί που λες καταλήγουμε πάλι. Το πρόβλημα ποιο ειναι; Η έξτρα πληροφορία στην περιοχή των χαμηλών (λόγω οτι παίζουν full range) που προορίζεται για το κάθε ηχείο πέραν αυτής του .1 η γενικά το λες αυτό λόγω συμπεριφοράς χώρου;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.437
ήταν άνοδος στη συχνότητα κροσαρίσματος
Έχει πολλά προβλήματα η άνοδος άνω των 80.
Βασικά είναι ένας δρόμος ακόμα (γούφερ, όχι σαμπ) και αλλάζει αποστάσεις τοποθέτησης, δε μπορεί να διαφέρει σχεδόν καθόλου από τον υπόλοιπο δορυφόρο (όπως είπες), είναι ένα μπλέξιμο που μόνο με εντοιχισμό σώζεται, δε βλέπω άλλη λύση.

Στον εντοιχισμό όλων των ηχείων είναι η καλύτερη προσέγγιση για κάθε είδους θεραπεία.
Στον πολυκάναλο ο εντοιχισμός όλων (πλην των πίσω), θέλει μπροστινό σχήμα τοίχων πεντάπλευρο, ως τμήμα οκταγώνου, με κέντρο τη θέση ακρόασης.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.222
Reaction score
27.004
Μια "δική μου" (δήθεν) πρόταση για οδηγίες για τοποθέτηση 1 έως 4 σαμπ, είναι η εξής:

Θ= θέση ακρόασης
Δ= δορυφόρος

View attachment 117048

Βαράτε. :D

ΥΓ. Για το μπας μάνατζμεντ των 4 ηχείων ταβανιού, τείνω να υιοθετήσω την τοποθέτηση ενός σαμπ πάνω από το κεφάλι, στο ταβάνι. :roflmao:

ΥΓ.2. η ανωτέρω τοποθέτηση 4 σαμπ, είναι αυτή που τελικά έχω υλοποιήσει στο δικό μου χώρο, οπότε θα περάσει λίαν συντόμως από "test drive". 8-)
Και τώρα, έχω ερώτηση. Αυτά τα σαμπς της Ντυνόντιο, με τα 2 αντίθετα γούφερς (και οποιαδήποτε άλλα παρόμοια), πώς είναι καλύτερα να τοποθετούνται? Κάθετα στο ντουβάρι ή παράλληλα με αυτό? Και αν μπουν κάθετα, σε ποια απόσταση από τοίχο?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.590
Μηνύματα
2.866.729
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top