Πόσα σαμπ χρειάζομαι ?


daharis666

Crystalator
Μηνύματα
16.702
Reaction score
33.490
Νεκρική σιγή έξω, έχει κλάσει πατάτες όλος ο κόσμος. :help:
Γιατί ως γνωστόν υπό φυσιολογικές συνθήκες στην γειτονιά του Άλφεε
όλος ο κόσμος στις 4 τα ξημερώματα Παρασκευής είναι έξω και ουρλιάζει :cry:
 


Μηνύματα
6.738
Reaction score
4.123
Επειδή κολλήσαμε για λίγο στην μπότα, θυμίζω ότι κατά την διέγερση της δεν παράγεται αυστηρά περιεχομενο κάτω των 80 αλλά αρκετά ψηλότερα και δεν εννοώ αρμονικές που έρχονται μετά. Σαφώς λοιπόν και τοποθετείται στο χώρο.
Αν βάλεις lowpass φίλτρο στην μπότα στους 80 αυτό που θα ακούσεις θα είναι εντελώς άλλο όργανο.

Φυσικά ισχύει ότι σε αυτοκίνητο που τα sub είναι σχεδόν πάντα πίσω μας η μπότα σκαει εκεί που πρέπει (όταν παίξει μπάλα το dsp)
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
1.027
Reaction score
2.727
Επειδή κολλήσαμε για λίγο στην μπότα, θυμίζω ότι κατά την διέγερση της δεν παράγεται αυστηρά περιεχομενο κάτω των 80 αλλά αρκετά ψηλότερα και δεν εννοώ αρμονικές που έρχονται μετά. Σαφώς λοιπόν και τοποθετείται στο χώρο.
Αν βάλεις lowpass φίλτρο στην μπότα στους 80 αυτό που θα ακούσεις θα είναι εντελώς άλλο όργανο.

Φυσικά ισχύει ότι σε αυτοκίνητο που τα sub είναι σχεδόν πάντα πίσω μας η μπότα σκαει εκεί που πρέπει (όταν παίξει μπάλα το dsp)
όντως
Να μια κλασσική trance μπότα όπως φαίνεται σε ένα EQ

kick.JPG
 

Μηνύματα
1.981
Reaction score
364
Αρκετοί ισχυρίζονται ότι ειδικά για συχνότητες <100 Ηz και για κοντινή τοποθέτηση, έχεις άλλα +3db από "coupling" των σαμπς. Το οποίο χοντρικά σημαίνει ότι το καθένα σαμπ σπρώχνει πιο εύκολα αέρα όταν είναι παρέα με άλλο παρά μόνο του. Δεν το πολυ-πιστεύω. Υπάρχει κάποιο βιβλιογραφικό λινκ;
Δεν είναι θέμα πίστης, αλλά απλής φυσικής. Δηλαδή, δύο ολόιδια sub το ένα δίπλα στο άλλο ή το ένα πάνω στο άλλο απέχουν μόλις κλάσμα του μήκους κύματος των σημάτων που εκπέμπουν και άρα η άθροισή τους είναι συμφασική (+6 dB). Όταν απέχουν πολύ μεταξύ τους τότε η άθροισή είναι μη συμφασική εξ ου και τα +3 dB μέση αύξηση της στάθμης. Η εξομάλυνση είναι άλλο θέμα και επιτυγχάνεται με τη χρήση περισσότερων sub, ψηφιακής ισοστάθμισης, ακουστικής διαμόρφωσης του χώρου, κτλ.
Επειδή κολλήσαμε για λίγο στην μπότα, θυμίζω ότι κατά την διέγερση της δεν παράγεται αυστηρά περιεχομενο κάτω των 80 αλλά αρκετά ψηλότερα και δεν εννοώ αρμονικές που έρχονται μετά. Σαφώς λοιπόν και τοποθετείται στο χώρο.
Αν βάλεις lowpass φίλτρο στην μπότα στους 80 αυτό που θα ακούσεις θα είναι εντελώς άλλο όργανο.
Σωστό, αν πνίξεις τις υψηλότερες της μπότας ακούγεται σαν χαρτόκουτα
 
Last edited:

wizzy

Music is our friend!
Μηνύματα
7.919
Reaction score
9.092
Μην ασχολείσαι αγαπητέ. Είμαι σίγουρος πως κατέχεις και τη θεωρία και τη πράξη.
Καμία σχέση, αγαπητέ. Ούτε τη θεωρία κατέχω, ούτε την πράξη. :)
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
3.117
Reaction score
6.181
Παραθέτω τα παρακάτω λινκς που νομίζω ξεκαθαρίζουν το τοπίο:

1. "The fact is that for any two sources, regardless of size or input power, the radiated sound pressure adds vectorial. If the sources are closely spaced (correlated or spaced much less than a wave length) then they are in phase at all points in space and the sound pressure just adds everywhere. So if they each radiate a sound pressure of 1 independently then they sum to 2. Acostic power is the square of the pressure so power goes from 1 squared = 1, to 2 squared = 4. In dB, 10 log(4/1) = 6dB. So two sources which radiate the same sound pressure radiate 6dB more acoustic power when correlated. Now the electrical power into the sources is just the sum of the power delivered into each. Just add the power. If the drivers receive the same power it's 1 +1 = 2 which in dB is 3dB more power. So the two sources radiate 6dB more acoustic power with a 3dB increase in input power resulting in a 3dB increase in efficiency."


2. "΅When two identical low frequency speakers are placed close to one another...we expect to get four times the power output or an increase of 6db.""


3. "In summary, when two identical drivers are connected in parallel and driven with constant voltage, then twice the electrical power is consumed (+3 dB), the radiated acoustic power is increased by a factor of four (+6 dB), and the free space sound pressure level is doubled (+6 dB) at a given distance. "


Συνεπώς, όπως σωστά λέει ο acoustics, το acoustic power για συμφασικό διπλασιασμό επιφάνειας κώνου 4πλασιάζεται, δηλ. αυξάνει 6db. Το sound pressure level (στάθμη) απλά διπλασιάζεται. Επίσης το elecrical power απλά διπλασιάζεται (+3db), δηλ. απλά αθροίζουμε τις ισχύες των δύο σαμπ.
Αν τα σαμπ είναι μακριά το ένα από το άλλο προκύπτει μία μέση αύξηση του acoustic power 3db, το οποίο δε βρήκα πως προκύπτει μαθηματικά αλλά δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.981
Reaction score
364
Αν τα σαμπ είναι μακριά το ένα από το άλλο προκύπτει μία μέση αύξηση του acoustic power 3db, το οποίο δε βρήκα πως προκύπτει μαθηματικά αλλά δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω.
είναι το αποτέλεσμα της rms άθροισης δύο ίδιων πηγών, χωρίς να λαμβάνεις καθόλου υπόψη τη γωνία φάσης των σημάτων που εκπέμπουν, επειδή είναι απομακρυσμένες και το αποτέλεσμα της άθροισης στο σημείο ακρόασης δεν είναι συμφασικό
 

Μηνύματα
1.668
Reaction score
2.254
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω, σε περίπτωση που θέλουμε να στρωσουμε το μπάσο σε έναν χώρο και μας δίνουν αυστηρά δύο ηχεία και δύο σαμπ.
Λογικά θα μπορούσαν να τοποθετηθούν ανάμεσα στα ηχεία, ή ενα μπροστά και ενα πίσω από την θέση ακρόασης ή στις γωνιές μπροστά.

Αν βάλουμε τα δύο σαμπ στον πίσω τοίχο απέναντι από τα ηχεία και τα αντιστρεψουμε την φάση, αφήσουμε τα ηχεία να κατεβαίνουν ας πούμε μέχρι 30hz και τα σαμπ ας πούμε μέχρι 100hz, (σε μένα γίνεται να επιλέξω) ένα είδος dba, θα μπορούσε να είναι μια λύση? Έτσι και αλλιώς με 4 πηγές χαμηλών, 2 σαμπ και 2 δορυφορια θα επιβαρυνονται λιγότερο τα δορυφορια.
 

Μηνύματα
8.517
Reaction score
4.541
Να μια κλασσική trance μπότα όπως φαίνεται σε ένα EQ
Και μιας και ανέφερες την trance μπότα, έχεις παρατηρήσει σε πολλά κομμάτια που σκάει σε μια χαμηλή συχνότητα και στη διάρκεια του χρόνου, η συχνότητα μειώνεται, σαν sweep;
Για αυτό μπουρεί να δίνει την εντύπωση σε κάποιους ότι ακούν μπάσο, αλλά ακούν μόνο την αρχή του, μιας και μετά αυτό κατεβαίνει πολύ χαμηλότερα...
τα δύο σαμπ στον πίσω τοίχο απέναντι από τα ηχεία και τα αντιστρεψουμε την φάση, αφήσουμε τα ηχεία να κατεβαίνουν ας πούμε μέχρι 30hz και τα σαμπ ας πούμε μέχρι 100hz
Αυτό δεν είναι σωστό. Αν απέχουν ίδια απόσταση όσο και τα ηχεία, από τη θέση ακρόασης δεν χρειάζεται αντιστροφή η φάση.
Αν απέχουν άλλη απόσταση, απλά θα πρέπει να τα φέρεις χρονικά.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
1.027
Reaction score
2.727
umik + 2 subs στη γωνία του δωματίου μου το ένα σχεδόν πάνω στο άλλο (λίγο πιο ψηλά)
πράσινο = 1 sub
κόκκινο = 2 subs

αν δεν ασχοληθούμε τα το προβληματικό mode, είναι γύρω στα +5 db ;

2subs.JPG
 

Μηνύματα
1.981
Reaction score
364
umik + 2 subs στη γωνία του δωματίου μου το ένα σχεδόν πάνω στο άλλο (λίγο πιο ψηλά)
πράσινο = 1 sub
κόκκινο = 2 subs

αν δεν ασχοληθούμε τα το προβληματικό mode, είναι γύρω στα +5 db ;

View attachment 157840
Συχνότητες οριζόντια?
 

Μηνύματα
1.368
Reaction score
2.283
όντως
Να μια κλασσική trance μπότα όπως φαίνεται σε ένα EQ

View attachment 157816
umik + 2 subs στη γωνία του δωματίου μου το ένα σχεδόν πάνω στο άλλο (λίγο πιο ψηλά)
πράσινο = 1 sub
κόκκινο = 2 subs

αν δεν ασχοληθούμε τα το προβληματικό mode, είναι γύρω στα +5 db ;

View attachment 157840
Πολυ χαλια αποκριση ρε φιλε!Βαλε ισοσταθμιση!! :p

Αρα ουτε 3δβ ουτε 6...Για 4.5 το κοβω!

Απο τα 10hz ξεκιναει το διαγραμμα;
 

Μηνύματα
4.035
Reaction score
4.728
Για δυο σαμπ η καλυτερη λυση στις περισσοτερες ειναι ενα μπροστα ενα πισω.
Οι γωνιες δεινουν γκειν αλλα και μεγαλα ντιπς...αρα οτι φαγαμε στα ξενα μας τα ...η ισοσταθμιση...τα εχει γραψει ο μπουτια μην τα ξαναλεμε...οταν παμε σε τετραδες αλλαζουν τα πραματα βεβαια...
Εαν δεν υπαρχει αλλη επιλογη δεν το συζηταμε...
 




daharis666

Crystalator
Μηνύματα
16.702
Reaction score
33.490
ερώτηση

τι κερδίζεις αν φτιάξεις ένα κεντρικό sub array σε ''ημικύκλιο'' κατά ύψος..... έτσι ώστε τα πηνία να ισαπέχουν από τη θέση ακρόασης?
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
153.283
Μηνύματα
2.317.384
Members
34.823
Νεότερο μέλος
Ευαγγελος Χ.
Top