Ρυθμίστε το πικάπ σας



Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Έξοχος!!!
Καταπληκτική εργασία!!!

Μπράβο Κωστή!
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Respect !!! :622:
Πολύ δουλειά για να βγει στον αέρα αυτό το τεχνικό θέμα.
Ευχαριστούμε
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.966
Reaction score
20.486
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

@Costas Coyias: Κώστα, διαβάζοντας στα "κλεφτά" το θέμα, παρατήρησα κάτι: Στο post #2 ξεκινάς με τον τίτλο "Α. Ένας ορθός τρόπος ρύθμισης" και στο post #23 συνεχίζεις με τον τίτλο "Γ. Μερικά γιατί και διότι". Το Β. το έφαγε το μαύρο φίδι; :403: Ρωτάω απλά για να ξεκαθαρίσω εάν πρόκειται για ένα απλό λάθος στην αρίθμηση/σήμανση των τίτλων ή εάν έπρεπε να γραφεί κάτι υπό τον τίτλο Β. "..." και σου διέφυγε.

Παρεμπιπτόντως, μετέφερα το θέμα σε word file, για να μπορώ να το διαβάσω και έφτασε αισίως τις 61 σελίδες (Verdana, size 10)! Υπομονή και χρόνος. Το πρώτο έχω, το δεύτερο μου λείπει...!
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.111
Reaction score
20.605
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Γιώργο ευχαριστώ για τη διόρθωση. Δεν υπάρχει (Γ), απλώς η 2η ενότητα (Β) ξεκινά από εκεί ακριβώς, εδώ δηλαδή.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.966
Reaction score
20.486
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Τέλεια, ευχαριστώ για την απάντηση!
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Α ρε Κώστα.......
κάτι τέτχια κάνεις ......και είσαι ακόμα ημίθεος.:114::114::114:
 

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.257
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Οταν με το καλό γράψει κάτι αντίστοιχο για το cd θα προαχθεί σε ΘΕΟ.!!!!:116:
 

Μηνύματα
225
Reaction score
1
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

κορυφαιο, ευχαριστουμε:607::624:

ολα τα $$ οι κινουμενες εικονες
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Οταν με το καλό γράψει κάτι αντίστοιχο για το cd θα προαχθεί σε ΘΕΟ.!!!!:116:
τι ξέρει αυτός από πσυφειακά ρε; άστονα με το πικάπ να ασχολείται, ο δόκτωρ πικάπιος ο πανμέγιστος!
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.111
Reaction score
20.605
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Στείλε μου κανα σκληρό δίσκο να του ρυθμίσω το αζιμούθιο... :114:
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Θεϊκή ανάλυση από τον Ημίθεο!
Πες μου πότε θες να σου φέρω "νέκταρ", από το Ιδαίο Άντρο, ως κίνηση βαθιάς εκτίμησης για την προσφορά σου!:624:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Tο σωματίδιο του...Ημίθεου

... Δεν πρόκειται απλώς για πονοκέφαλο, αλλά για πόλεμο με τους τεχνολογικούς περιορισμούς...
Εάν αναλογιστούμε κιόλας ότι οι βινυλιακοί δίσκοι χαράσσονται με τριγωνικού σχήματος ακίδα αλλά δεν θα διαβαστούν ποτέ με τέτοια...

Eννοείται πως οποιοσδήποτε ξεκίνησε τη σχέση του με το βινυλιακό μέσο δίχως να έχει πριν και πάνω απ'όλα εμπεδώσει ΄΄απέξω και ανακατωτά΄΄ τις εκτιθέμενες αρχές του παρόντος θέματος,τότε έχει κάνει κακό της...κεφαλής του (οσοδήποτε ακριβή και να είναι αυτή:142:).

Η βέλτιστη ρύθμιση ενός βινυλιακού συστήματος δεν είναι ζήτημα ούτε μαύρης μαγείας,αλλά ούτε και πυρηνικής φυσικής.Γεννάται φυσικά το ερώτημα,κατά πόσον σ'έναν ΄΄εραστή του βινυλίου΄΄ που θα βολόδερνε στη μαύρη μαγεία των ταιριασμάτων αντί να στρωθεί στη μελέτη,θ'άξιζε ένας σολίστας ημίθεος ο οποίος του τα σερβίρει όλα έτοιμα υπό τη μορφή διαδικτυακού εδέσματος...:612:

Ο παρών σύνδεσμος οδηγεί σε διαδικτυακό υπολογιστή μέσω του οποίου υπολογίζεται θεωρητικά είτε η συχνότητα συντονισμού κεφαλής-βραχίονα,είτε η ενδοτικότητα κεφαλής,είτε η ενεργός μάζα βραχίονα αντίστοιχα,εφόσον είναι γνωστά τα άλλα δύο στοιχεία της τριάδας.

Έστω και στην περίπτωση κατά την οποία ο χρησιμοποιούμενος φωνογραφικός προενισχυτής έχει ενσωματωμένο το περιβόητο υποηχητικό φίλτρο,ακόμα και αν το σύστημα αναπαραγωγής περιλαμβάνει μικρά ηχεία βάσης που αποκόπτουν τις πρώτες οκτάβες,η ανάγκη τοποθέτησης του αναπόφευκτου συντονισμού κεφαλής-βραχίονα επί αυστηρά καθορισμένης ζώνης στο υποηχητικό φάσμα έχει κρίσιμη σημασία.Δεδομένος συντονισμός και οι αρμονικές συνιστώσες αυτού δημιουργούν προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης που προξενούν αντιληπτές παραμορφώσεις σε ανώτερες ζώνες του φάσματος,οι οποίες βλάπτουν όχι μονάχα την απόδοση των χαμηλών/μεσαίων,αλλά και των δυναμικών αντιθέσεων.Το αποτέλεσμα θα είναι μια διάχυτη ασάφεια κατά την αναπαραγωγή στο σύνολο των συχνοτικών ζωνών του φάσματος.Μας ενδιαφέρουν επομένως εκείνες οι τιμές συντονισμού για τις οποίες οι προκύπτουσες παραμορφώσεις θα έχουν το μικρότερο δυνατό πλάτος.

Μια ενδιαφέρουσα θεώρηση έχει παρουσιαστεί στην κλασική μελέτη της Bruel & Kjaer πάνω στους μηχανικούς συντονισμούς που διέπουν τα βινυλιακά μέσα αναπαραγωγής.Σύμφωνα με αυτή,είναι προτιμότερο να επιλέγεται η συχνότητα συντονισμού ανάρτησης στελέχους-βραχίονα στη ζώνη 13-18 Hz ούτως ώστε να φιλτράρονται εξ ολοκλήρου σε μηχανικό επίπεδο οι υποηχητικές συνιστώσες που εισάγονται κατά τη διαδικασία παραγωγής του δίσκου βινυλίου,υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα εφαρμοζόταν ταυτόχρονα κάποιος μηχανισμός απόσβεσης των ταλαντώσεων στην επιλεγμένη ζώνη προκειμένου να μην επηρεαστεί με παρασιτικές συνιστώσες από ενδοδιαμόρφωση η απόκριση άνω των 20 Hz.

Σημειωτέον ότι η τιμή ενδοτικότητας που δηλώνεται σε μονάδες μm/mN ταυτίζεται με τις γνώριμες μονάδες cu/dyn,αφού ένα εκατομμυριοστό του μέτρου ισοδυναμεί προς 100 εκατομμυριοστά του εκατοστού(cu) κι ένα χιλιοστό του Newton ισοδυναμεί προς 100 dynes.Μια στοιχειώδη ένδειξη για το μέγεθος της ενδοτικότητας παρέχει το συνιστώμενο βάρος ανάγνωσης.Συνήθως η χαμηλή τιμή του τελευταίου (έως 1,5 γραμμάρια) συνεπάγεται υψηλή τιμή ενδοτικότητας για την ανάρτηση της αντίστοιχης κεφαλής.
http://www.ortofon.com/products/historical-products/vms-cartridges-technical-data

Ο θεωρητικός υπολογισμός της πραγματικής συχνότητας συντονισμού που αφορά στο σύστημα κεφαλή-βραχίονας δυσχεραίνει εξαιτίας συγκεκριμένων παραγόντων.Η δήλωση καταρχάς μίας μονάχα τιμής ενδοτικότητας αφήνει να εννοηθεί ότι θα ισχύει τόσο για την κίνηση στο κάθετο όσο και στο οριζόντιο επίπεδο,γεγονός που δεν ανταποκρίνεται πάντοτε στην πραγματικότητα.Κατά κανόνα οι ευρωπαίοι κατασκευαστές (Ortofon,Clearaudio,Benz Micro,κτλ) δηλώνουν την ενδοτικότητα των κεφαλών τους υπό δυναμικές συνθήκες (ιχνηλάτηση αυλακιού) έχοντας ως αναφορά την-επιθυμητή γιά τον εν λόγω υπολογισμό- συχνότητα 10 Ηz.Από την άλλη πλευρά,οι Ιάπωνες κατασκευαστές επιλέγουν να προδιαγράφουν τιμές δυναμικών συνθηκών με συχνότητα αναφοράς όμως τα 100 Hz.Ορισμένοι κατασκευαστές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα,δηλώνοντας για τις κεφαλές τους τιμές ενδοτικότητας οι οποίες αναφέρονται σε στατικές (αντί δυναμικών) συνθήκες.Η μηχανική συμπεριφορά του συνόλου ακίδα-στέλεχος-ανάρτηση δεδομένης κεφαλής διαφοροποιείται μεταξύ των δύο αυτών συχνοτήτων αναφοράς κατά τρόπο που δεν μπορεί να καθοριστεί απόλυτα.Συνέπεια αυτού είναι να μην υπάρχει απόλυτος τύπος αναγωγής των τιμών ενδοτικότητας μεταξύ των διαφορετικών συνθηκών αναφοράς.

Έχει καθιερωθεί να πολλαπλασιάζεται η αναφερόμενη προδιαγραφή στα 100 Hz επί συντελεστή κυμαινόμενο μεταξύ 1,5-2,0 προκειμένου να δοθεί κατά προσέγγιση η τιμή στα 10Hz.Παραδείγματος χάρη,η αναφερόμενη ενδοτικότητα 9 cu/dyn σε συχνότητα 100Hz μιας κεφαλής Shelter θ'ανάγεται κατά προσέγγιση σε τιμή περί τα 16 cu/dyn για τη συχνότητα των 10Hz.Για τις σπάνιες περιπτώσεις τιμών που αναφέρονται σε στατικές συνθήκες ο γενικός κανόνας υπαγορεύει τον υποδιπλασιασμό τους προκειμένου αυτές ν'αναχθούν σε δυναμικές συνθήκες αναφοράς 10Hz.

Η ανάρτηση του στελέχους σε δεδομένη κεφαλή υφίσταται υπό τη μορφή ελαστομερών δακτυλίων η συμπεριφορά των οποίων αλλοιώνεται με την πάροδο του χρόνου υπό την επίδραση υπεριώδους ακτινοβολίας,υγρασίας,όζοντος,καπνού,άλλων χημικών ρύπων,κ.ο.κ.Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και οι κεφαλές που δεν έχουν ιχνηλατήσει καθόλου αλλοιώνονται αναπόφευκτα με την πάροδο του χρόνου,εφόσον δεν έχουν υποστεί καμία διαδικασία ανακατασκευής.Επιπλέον η ελαστικότητα ακόμα κι ενός καινούριου δακτυλίου διαφοροποιείται αναλόγως της θερμοκρασίας και υγρασίας του περιβάλλοντος (χειμώνας-καλοκαίρι),γεγονός που οδηγεί με τη σειρά του σε διαφοροποίηση της ενδοτικότητας έστω και αν η θεωρητικώς προσδιοριζόμενη τιμή αυτής ήταν ακριβής.

Υπάρχουν τέλος ορισμένοι βραχίονες για τους οποίους η τιμή ενεργού μάζας δεν δηλώνεται από τον κατασκευαστή.Στη συγκεκριμένη περίπτωση,μια απλή μέθοδος εύρεσης κατά προσέγγιση της ενεργού μάζας του συστήματος κεφαλή-βραχίονας συνίσταται στο να προσαρμόσουμε την πρώτη με τα παρελκόμενά της (βίδες) στο κέλυφος του δευτέρου και ν'αφαιρέσουμε το αντίβαρο.Κατόπιν φέρουμε το βραχίονα σε οριζόντια θέση στηριζόμενο πάντα στο σημείο περιστροφής του και ζυγίζουμε πάνω σε πλήρως οριζοντιωμένο επίπεδο αναρτώντας το άλλο άκρο από ζυγό ακριβείας με το νήμα σύνδεσης να τοποθετείται στην κάθετη προβολή της ακίδας (ώστε ν'ανταποκρίνεται στο ενεργό μήκος).


Μια βολική λύση θα ήταν να προμηθευτεί ο χρήστης ένα δίσκο δοκιμών του Hi-Fi News.Στη β' πλευρά περιέχονται μεταξύ άλλων αυλάκια με εγγεγραμμένα σήματα στη ζώνη 5-25 Hz μέσω των οποίων εξετάζεται η συχνότητα συντονισμού τόσο στο οριζόντιο όσο και στο κάθετο επίπεδο.Όταν η σάρωση φτάσει στην πραγματική συχνότητα συντονισμού το σύνολο στέλεχος-σώμα κεφαλής-βραχίονα ταλαντεύεται έντονα και γίνεται αυτό αντιληπτό ακόμα και δια γυμνού οφθαλμού.Ο παρακάτω πίνακας πληροφορεί για τις πραγματικές τιμές που εκπροσωπεί ο εκάστοτε συντονισμός σε αντιπαραβολή με τις ανακοινωθείσες εντός του δίσκου.


Το κύριο ελάττωμα αυτής της μεθόδου είναι ότι εφαρμόζεται αναγκαστικά...κατόπιν εορτής.

Απόλυτη ακρίβεια βεβαίως δεν μπορεί να υπάρξει υπό καμία συνθήκη,αφού ακόμα και οι δίσκοι αναφοράς χαρακτηρίζονται από τους γνωστούς περιορισμούς στην υλοποίηση του βινυλιακού μέσου.Μέρος εξάλλου της απόλαυσης που παρέχει η ενασχόληση με το μέσον,πηγάζει από τη συναρπαστική...ανακρίβεια που συνεπάγεται η βινυλιακή αναπαραγωγή.Εάν λοιπόν κάποιος διαθέτει ήδη ένα βινυλιακό σύστημα αποτελούμενο από υψηλής ποιότητας συστατικά δίχως όμως ν'απολαμβάνει ιδιαίτερα την απόδοση του συνόλου,προτού τα ρίξει όλα στην ανακρίβεια του μέσου(η οποία είναι έτσι και αλλιώς δεδομένη) οφείλει ν'αμφισβητήσει την επάρκεια συνέργειας αυτών με βάση τους κανόνες που έχουν παρουσιαστεί στο παρόν θέμα.
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.966
Reaction score
20.486
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

@ Costas Coyias: Κώστα, στο άρθρο σου δεν γίνεται κάποια αναφορά σε βραχίονες παράλληλης μετατόπισης. Σκέφτεσαι να συμπληρώσεις στο μέλλον το άρθρο με μια αναφορά σε αυτούς;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.111
Reaction score
20.605
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Γιώργο, δεν ξέρω τί παραπάνω θα έπρεπε να γράψω γι' αυτούς. Έχεις κάτι υπ' όψιν; Τί νιώθεις ότι λείπει;
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Γιατί δεν έχουν antiskating οι παράλληλης μετατόπισης ?:139::609::614:
 

Μηνύματα
27.261
Reaction score
25.257
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

Τι να το κάνουν ?Αφού δεν οδηγεί η βελόνα τον βραχίονα , αλλά αυτός οδηγεί την βελόνα.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ρυθμίστε το πικάπ σας

???

τον βραχίονα πια δύναμη τον κινεί, αν όχι η μετατόπιση της βελόνας μέσα στο αυλάκι?
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.718
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top