Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Προτού ξεκινήσει η διαδικασία μέτρησης,πρέπει επίσης να κάνουμε αντιγραφή στο επιλεγμένο calibration file (0 deg ή 90 deg ) του USB μικροφώνου μας και να το επικολλήσουμε στο γνωστό φάκελο με τα αρχεία του mathaudio.Αυτός ο φάκελος επιδέχεται στην εκάστοτε περίπτωση μοναδικό αρχείο calibration,οπότε άμα θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικό θα πρέπει πρώτα ν'αφαιρέσουμε το προηγούμενο από το φάκελο για να επικολλήσουμε τη νέα μας επιλογή.

Έχοντας εκτελέσει τα προηγούμενα ξεκινάμε τη διαδικασία μέτρησης μέσω του JRiver
Επιλέγουμε High Resolution (μικρότερο smoothing) για την ποιότητα της απεικόνισης στην απόκριση και τη μπλε κουκίδα τοποθετημένη στο Room Measurement γι αυτό το στάδιο.

Προσέχουμε να κινείται η πράσινη μπάρα στο πεδίο Mic Signal Indicator ως ένδειξη ότι ο μετρητικός βρόχος είναι ενεργοποιημένος.


1587056707015.png


Η γνωστή μετρητική σάρωση περνά διαδοχικά και από τα δύο ηχεία (δεξί-αριστερό) σε κάθε βήμα.Στο πέρας καθενός βήματος προβάλλεται από το πρόγραμμα η επιλογή είτε να προχωρούσαμε στην επόμενη μέτρηση,είτε να επαναλαμβάναμε την τρέχουσα - λόγω πιθανής αστοχίας - είτε να ολοκληρώναμε οριστικά τη συνεδρία μέτρησης.

1587057096637.png


Ιδού και οι ενδεδειγμένες θέσεις τοποθέτησης μικροφώνου κατά τις διαδοχικές απαιτούμενες μετρήσεις υπό συνηθισμένες συνθήκες διευθέτησης στο setup:
1587057278905.png


Παρατηρούμε επίσης ότι για τη στάνταρ μορφή στην καμπύλη-στόχο ο υποφαινόμενος έχει διαλέξει Neutral με την κλασσική κατωφερή κλίση μετά τα 1000 Hz

Στο επόμενο στάδιο η μπλε κουκίδα περνά στη θέση Room EQ, όπου αυξομειώνοντας τη στάθμη με την κάθετη μπλε γραμμή στη δεξιά πλευρά του μαύρου παραθύρου επιλέγουμε το βαθμό συμμόρφωσης που θα εμφανίζει η διορθωμένη απόκριση προς την καμπύλη-στόχο.
1587057884171.png


Σε αυτό το στάδιο με τη βοήθεια του κέρσορα και του trackpad ή ποντικιού μπορούμε να διαγράψουμε μέσα στο άνω μαύρο παράθυρο δική μας custom μορφή στην καμπύλη-στόχο,Η διόρθωση χαράσσεται στο τμήμα για το αριστερό κανάλι εφαρμοζόμενη ταυτόχρονα και στο δεξί.
1587058094495.png


Με την οριστική περάτωση της διορθωτικής διαδικασίας,ο χρήστης μπορεί άμα επιθυμεί να σώσει τη διορθωμένη απόκριση μέσα στον αποθηκευμένο φάκελο του mathaudio.
1587058593584.png


Τώρα μπορούμε να τερματίσουμε το βρόχο μέτρησης στον πίνακα ελέγχου του JRiver και να εισαγάγουμε κάποιο ηχητικό αρχείο προς αναπαραγωγή και δοκιμές.

Η μεσολάβηση ή μη του mathaudio στην αλυσίδα αναπαραγωγής ελέγχεται τσεκάροντας ή αφήνοντας κενό το τετραγωνάκι από το ομόλογο πεδίο του DSP Studio.

Περαιτέρω ρύθμιση-εξασθένηση στο κέρδος αναπαραγωγής γίνεται από την οριζόντια μπλε γραμμή με τη σήμανση Room EQ Gain.

Τέλος με τη μπλε κουκίδα στη θέση Bypass μπορούμε να απενεργοποιούμε προαιρετικά την εφηρμοσμένη διόρθωση κάνοντας άμεσες ακροαματικές συγκρίσεις ανάμεσα στις εναλλακτικές καταστάσεις.Για λόγους αξιοπιστίας,καλούμαστε ν'αυξομειώνουμε κατάλληλα και τη στάθμη στην αδιόρθωτη κατάσταση χάρη στην οριζόντια μπλέ γραμμή με τη σήμανση Bypass Signal Volume.

Μπορούμε επίσης να φορτώνουμε προηγούμενα σωσμένες διορθωτικές αποκρίσεις χάρη στην εντολή Load Preset κάτω δεξιά του παραθύρου.

Για τη δε (ευκολότερη) εφαρμογή σε περιβάλλον foobar - σε περίπτωση οποιασδήποτε αναποδιάς κατά τη διαμόρφωση στο JRiver ή άλλο διαμετακομιστή - αναλυτικές οδηγίες - κι ευκόλως κατανοητές με δεδομένη την τρέχουσα παρουσίαση - παρέχονται στον παρακάτω σύνδεσμο:
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ας δούμε τώρα και τις επιδόσεις στο πεδίο του χρόνου μετά την τελική προσπάθεια διόρθωσης στο Panasonic.

Διάγραμμα ETC :
1587541631148.png


Παρατηρείται μετά το πρώτο msec μια μονάχα κορυφή πάνω από τιμή πλάτους -20 dB ανήκουσα στο αριστερό κανάλι και κείμενη στα 12 msec με στάθμη -16 dB.
Θεωρείται ικανοποιητικό αποτέλεσμα με γνώμονα τις μικρές διαστάσεις στο συγκεκριμένο δωμάτιο και την περιορισμένη ακουστική φροντίδα.

Για τη διορθωμένη Κρουστική απόκριση του setup θα γίνει αντιπαραβολή με τις καταστάσεις πριν και μετά .

Αριστερό κανάλι :

Αδιόρθωτη
1587542369193.png

Διορθωμένη
1587542177592.png


Δεξί κανάλι :

Αδιόρθωτη
1587542431968.png

Διορθωμένη
1587542480822.png


Παρά τις ριζικές διαφορές,θα ήταν παράδοξο ένα setup όπως το Panasonic να έδινε ακόμα και διορθωμένο την υψηλή ακρίβεια των προηγούμενων με τα μόνιτορ ηχεία.Και αυτό είναι ένα ακόμα τεκμήριο για την αξιοπιστία της μεθόδου.
Μολαταύτα μπορέσαμε να επιτύχουμε ισοδυναμία στα σκέλη του παλμού χωρίς ιδιαίτερη λοξοδρόμηση της απόκρισης από την κατάσταση ελάχιστης φάσης.

Ο λόγος για τον οποίο γίνεται τόση ΄΄φασαρία΄΄ για την ιδεώδη κατάσταση ελάχιστης φάσης είναι ότι αντιπροσωπεύει εκείνη το ΄΄χρυσό δισκοπότηρο΄΄ των απανταχού...πουριτανών ακροαματικόφιλων : Έναν ηλεκτρομηχανικό μετατροπέα μοναδικού δρόμου αλλά με πλήρες φάσμα,εκπέμποντα κιόλας εντός χώρου όπου η άμεση ενέργεια πάνω στη θέση μέτρησης/ακρόασης θα υπερτερούσε αντιληπτικά ενάντια στο πεδίο αντήχησης.Δεν θα μπορούσε να ισχύσει καλύτερη συνθήκη από αυτή.

Υπό καθεστώς ελάχιστης φάσης οι αναπαραγόμενες νότες διαρκούν ακριβώς όσο θα προέβλεπε ο ενεργειακός τους φάκελος χωρίς μεσολάβηση φαινομένων από...υπερφυσικά παρελκόμενα..
Group delay :

Αριστερό
1587544843941.png


Δεξί:
1587544898152.png


Οι σοβαρές αποκλίσεις ισχύουν στην πρώτη οκτάβα,όπου το setup δεν έχει ουσιαστική απόκριση.

Για να δούμε ποιο θα είναι το επόμενο project...
 
Last edited:


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.313
Reaction score
7.826
Προτού ξεκινήσει η διαδικασία μέτρησης,πρέπει επίσης να κάνουμε αντιγραφή στο επιλεγμένο calibration file (0 deg ή 90 deg ) του USB μικροφώνου μας και να το επικολλήσουμε στο γνωστό φάκελο με τα αρχεία του mathaudio.Αυτός ο φάκελος επιδέχεται στην εκάστοτε περίπτωση μοναδικό αρχείο calibration,οπότε άμα θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικό θα πρέπει πρώτα ν'αφαιρέσουμε το προηγούμενο από το φάκελο για να επικολλήσουμε τη νέα μας επιλογή.

Έχοντας εκτελέσει τα προηγούμενα ξεκινάμε τη διαδικασία μέτρησης μέσω του JRiver
Επιλέγουμε High Resolution (μικρότερο smoothing) για την ποιότητα της απεικόνισης στην απόκριση και τη μπλε κουκίδα τοποθετημένη στο Room Measurement γι αυτό το στάδιο.

Προσέχουμε να κινείται η πράσινη μπάρα στο πεδίο Mic Signal Indicator ως ένδειξη ότι ο μετρητικός βρόχος είναι ενεργοποιημένος.


View attachment 161910

Η γνωστή μετρητική σάρωση περνά διαδοχικά και από τα δύο ηχεία (δεξί-αριστερό) σε κάθε βήμα.Στο πέρας καθενός βήματος προβάλλεται από το πρόγραμμα η επιλογή είτε να προχωρούσαμε στην επόμενη μέτρηση,είτε να επαναλαμβάναμε την τρέχουσα - λόγω πιθανής αστοχίας - είτε να ολοκληρώναμε οριστικά τη συνεδρία μέτρησης.

View attachment 161912

Ιδού και οι ενδεδειγμένες θέσεις τοποθέτησης μικροφώνου κατά τις διαδοχικές απαιτούμενες μετρήσεις υπό συνηθισμένες συνθήκες διευθέτησης στο setup:
View attachment 161914

Παρατηρούμε επίσης ότι για τη στάνταρ μορφή στην καμπύλη-στόχο ο υποφαινόμενος έχει διαλέξει Neutral με την κλασσική κατωφερή κλίση μετά τα 1000 Hz

Στο επόμενο στάδιο η μπλε κουκίδα περνά στη θέση Room EQ, όπου αυξομειώνοντας τη στάθμη με την κάθετη μπλε γραμμή στη δεξιά πλευρά του μαύρου παραθύρου επιλέγουμε το βαθμό συμμόρφωσης που θα εμφανίζει η διορθωμένη απόκριση προς την καμπύλη-στόχο.
View attachment 161916

Σε αυτό το στάδιο με τη βοήθεια του κέρσορα και του trackpad ή ποντικιού μπορούμε να διαγράψουμε μέσα στο άνω μαύρο παράθυρο δική μας custom μορφή στην καμπύλη-στόχο,Η διόρθωση χαράσσεται στο τμήμα για το αριστερό κανάλι εφαρμοζόμενη ταυτόχρονα και στο δεξί.
View attachment 161917

Με την οριστική περάτωση της διορθωτικής διαδικασίας,ο χρήστης μπορεί άμα επιθυμεί να σώσει τη διορθωμένη απόκριση μέσα στον αποθηκευμένο φάκελο του mathaudio.
View attachment 161918

Τώρα μπορούμε να τερματίσουμε το βρόχο μέτρησης στον πίνακα ελέγχου του JRiver και να εισαγάγουμε κάποιο ηχητικό αρχείο προς αναπαραγωγή και δοκιμές.

Η μεσολάβηση ή μη του mathaudio στην αλυσίδα αναπαραγωγής ελέγχεται τσεκάροντας ή αφήνοντας κενό το τετραγωνάκι από το ομόλογο πεδίο του DSP Studio.

Περαιτέρω ρύθμιση-εξασθένηση στο κέρδος αναπαραγωγής γίνεται από την οριζόντια μπλε γραμμή με τη σήμανση Room EQ Gain.

Τέλος με τη μπλε κουκίδα στη θέση Bypass μπορούμε να απενεργοποιούμε προαιρετικά την εφηρμοσμένη διόρθωση κάνοντας άμεσες ακροαματικές συγκρίσεις ανάμεσα στις εναλλακτικές καταστάσεις.Για λόγους αξιοπιστίας,καλούμαστε ν'αυξομειώνουμε κατάλληλα και τη στάθμη στην αδιόρθωτη κατάσταση χάρη στην οριζόντια μπλέ γραμμή με τη σήμανση Bypass Signal Volume.

Μπορούμε επίσης να φορτώνουμε προηγούμενα σωσμένες διορθωτικές αποκρίσεις χάρη στην εντολή Load Preset κάτω δεξιά του παραθύρου.

Για τη δε (ευκολότερη) εφαρμογή σε περιβάλλον foobar - σε περίπτωση οποιασδήποτε αναποδιάς κατά τη διαμόρφωση στο JRiver ή άλλο διαμετακομιστή - αναλυτικές οδηγίες - κι ευκόλως κατανοητές με δεδομένη την τρέχουσα παρουσίαση - παρέχονται στον παρακάτω σύνδεσμο:
Στο mathaudio, μπορει να γινει διορθωση σε συγκεκριμενο "παραθυρο" του φασματος ή ειναι μονο full range?
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Μικρόφωνο έχει, το mathaudio είναι δωρεάν, τι τον κρατάει λοιπόν?
Στο mathaudio, μπορει να γινει διορθωση σε συγκεκριμενο "παραθυρο" του φασματος ή ειναι μονο full range?
Λογικά αν "πειράξεις" καταλλήλως την καμπύλη θα μπορείς να το κάνεις. Γενικά είναι foolproof το mathaudio δε σε αφήνει να παίξεις με πολλές επιλογές.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Στο mathaudio, μπορει να γινει διορθωση σε συγκεκριμενο "παραθυρο" του φασματος ή ειναι μονο full range?
Full Range...αλλά μπορούν εμμέσως να επιλεγούν από τη master στάθμη του πρόσθετου και χάραγμα custom καμπύλης από τον ίδιο τον χρήστη ζώνες συμμόρφωσης ανάλογα με τη διακύμανση στη μετρημένη απόκριση.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Μπορείς ή έχεις ήδη εκτελέσει την ισοστάθμιση μέσω mathaudio σε ικανότερο σύστημα? Το έχεις δοκιμάσει σε αντιπαραβολή με τη μέθοδο που παρουσίασες? Που βρίσκεται, σε τι ποσοστό την πλησιάζει?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μπορείς ή έχεις ήδη εκτελέσει την ισοστάθμιση μέσω mathaudio σε ικανότερο σύστημα? Το έχεις δοκιμάσει σε αντιπαραβολή με τη μέθοδο που παρουσίασες? Που βρίσκεται, σε τι ποσοστό την πλησιάζει?
Μου άρεσε περισσότερο ο συνδυασμός REW + rePhase στα μόνιτορ ηχεία και πάνω στη θέση ακρόασης με όλες τις διατυπώσεις,ενώ το mathaudio αποδεικνυόταν χρησιμότερο σε πιο ΄΄χαλαρά΄΄ στημένα setup προσφέροντας σαφώς ανώτερη ευελιξία πάνω στη διαχείριση αρχείων με διαφορετικές αναλύσεις και για εναλλακτικά προφίλ σε απομακρυσμένες από το sweet spot θέσεις.

Με δεδομένο τον περιορισμό στις μετακινήσεις και την ανάγκη προσεκτικών ενεργειών ακόμα και μετά την άρση των γνωστών μέτρων,αναμένονται projects και σε άλλα δικά μου setup στα οποία δεν έχω τώρα πρόσβαση.

Κοινές προϋποθέσεις θα είναι η οριστική σύνθεση χωρίς ενδεχόμενες μεταβολές στα κομμάτια των ηχοσυνόλων καθώς και αποφυγή εφαρμογής σε κύρια ηχεία-δορυφόρους που θα λειτουργούσαν ήδη σε ψηφιακό πεδίο υπό δικό τους αυτόνομο λογισμικό.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Καταλαβαίνεις γιατί σε ρωτώ. Το mathaudio, το οποίο χρησιμοποιούσα μέχρι πριν 1.5 χρόνο, είναι πάρα πολύ απλό στη χρήση. Ακόμα κι αν δεν πάρεις τα μέγιστα από αυτό, αποκλείεται να κάνεις κάτι λάθος και να πάρεις αποτέλεσμα κακό. Είναι πολλοί που δε θέλουν να μπλέξουν, απλώς μπορεί να θέλουν να "κόψουν" τα modes του χώρου που όλοι έχουν στις πρώτες οκτάβες. Αν το mathaudio έρχεται "κοντά" σε αυτό που παίρνεις από τον δύσκολο δρόμο, θα είναι ευτυχία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Καταλαβαίνεις γιατί σε ρωτώ. Το mathaudio, το οποίο χρησιμοποιούσα μέχρι πριν 1.5 χρόνο, είναι πάρα πολύ απλό στη χρήση. Ακόμα κι αν δεν πάρεις τα μέγιστα από αυτό, αποκλείεται να κάνεις κάτι λάθος και να πάρεις αποτέλεσμα κακό. Είναι πολλοί που δε θέλουν να μπλέξουν, απλώς μπορεί να θέλουν να "κόψουν" τα modes του χώρου που όλοι έχουν στις πρώτες οκτάβες. Αν το mathaudio έρχεται "κοντά" σε αυτό που παίρνεις από τον δύσκολο δρόμο, θα είναι ευτυχία.
Πράγματι είναι αρκετά αποτελεσματικό και μένει ακαταμάχητο στην ευχρηστία,ενώ διατίθεται κι έκδοση γι ακουστικά.
Δεν προβλέπει όμως πολυκαναλική έκδοση.Ο συνδυασμός REW + rePhase θα μπορούσε να επεκταθεί και σε πολυκαναλικά setup με εμπλεκόμενο αναπαραγωγό-software όπως JRiver αντί Dirac ενσωματωμένου στον pre-pro.

Πίσω στο δικαναλικό setup,ο συνδυασμός REW + rePhase προσφέρει περαιτέρω βήματα επεξεργασίας με τη μεσολάβηση του APO Equalizer ως εξής:

- Μετράμε καταρχάς τη διορθωμένη απόκριση έχοντας ενσωματώσει στο APO - που θα είναι βεβαίως ενεργοποιημένο - τα αντίστοιχα φίλτρα.

- Λαμβάνεται η καταγεγραμμένη στο REW απόκριση κι εξετάζονται επιπρόσθετες διορθώσεις.Η διορθωμένη σε πρώτο βαθμό απόκριση θα μπορούσε να εισαχθεί για επεμβάσεις δεύτερου βαθμού στο περιβάλλον του rePhase στην ενότητα όπου θα προϋπήρχαν αναλλοίωτες οι εισηγμένες πρώτες διορθώσεις χάρη στις εντολές Clear Measurement για την προηγούμενη και κατόπιν Import στο αρχείο με την ανανεωμένη απόκριση.

- Χρησιμοποιώντας νέα κενά μέχρι τότε Banks από ζώνες επέμβασης μπορούμε να παραγάγουμε διορθωτικά φίλτρα δεύτερου βαθμού για ακόμα πιο εμπεριστατωμένες επεμβάσεις στο αρχικό σήμα.Μια τέτοια ενέργεια θα συνεπάγεται φυσικά αυξανόμενο πλήθος taps και μήκος φίλτρου,latency και αναγκαία επεξεργαστική ισχύ για την ομαλή εφαρμογή τους.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Λοιπόν με έβαλες χθες στο τριπάκι και κατέβασα (πάλι) το mathaudio. Στο σύστημα του γραφείου έχω το pc σαν πηγή με foobar και παθητικά ηχεία που οδηγώ με ένα κινέζικο dac/amp (ένα fda) της smsl. Η ισοστάθμιση γινόταν με το APO με ir φίλτρα από το rew χωρίς διόρθωση φάσης, μόνο fr. Πέρασα το mathaudio και πήρα μόνο μία γρήγορη μέτρηση στο κέντρο της θέσης ακρόασης. Έφτιαξα με το "χέρι" την target curve όσο καλύτερα μπορούσα. Όλη η διαδικασία είναι 5 λεπτά για μένα που έχω εμπειρία, άντε να είναι 15 για κάποιον που δεν έχει κάνει ποτέ κάτι ανάλογο.

Η διαφορά είναι τεράστια υπέρ του mathaudio, πραγματικά δε υπάρχει λόγος να κάνω Α-Β τεστ ανάμεσα στο "αυτόματο" mathaudio και στο APO με τα φίλτρα μου. Να προσθέσω πως η διαδικασία μέσω rew και apo χρειάζεται αρκετές ώρες δουλειάς και πειραματισμών.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Λοιπόν με έβαλες χθες στο τριπάκι και κατέβασα (πάλι) το mathaudio. Στο σύστημα του γραφείου έχω το pc σαν πηγή με foobar και παθητικά ηχεία που οδηγώ με ένα κινέζικο dac/amp (ένα fda) της smsl. Η ισοστάθμιση γινόταν με το APO με ir φίλτρα από το rew χωρίς διόρθωση φάσης, μόνο fr. Πέρασα το mathaudio και πήρα μόνο μία γρήγορη μέτρηση στο κέντρο της θέσης ακρόασης. Έφτιαξα με το "χέρι" την target curve όσο καλύτερα μπορούσα. Όλη η διαδικασία είναι 5 λεπτά για μένα που έχω εμπειρία, άντε να είναι 15 για κάποιον που δεν έχει κάνει ποτέ κάτι ανάλογο.

Η διαφορά είναι τεράστια υπέρ του mathaudio, πραγματικά δε υπάρχει λόγος να κάνω Α-Β τεστ ανάμεσα στο "αυτόματο" mathaudio και στο APO με τα φίλτρα μου. Να προσθέσω πως η διαδικασία μέσω rew και apo χρειάζεται αρκετές ώρες δουλειάς και πειραματισμών.
Τί πας να πεις...Γιάγκο; Ότι προτείνονται οι ευκολότερες δυνατές μέθοδοι για δεδομένο ποιοτικό αποτέλεσμα; ;)
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.443
Reaction score
15.134
Λοιπόν με έβαλες χθες στο τριπάκι και κατέβασα (πάλι) το mathaudio. Στο σύστημα του γραφείου έχω το pc σαν πηγή με foobar και παθητικά ηχεία που οδηγώ με ένα κινέζικο dac/amp (ένα fda) της smsl. Η ισοστάθμιση γινόταν με το APO με ir φίλτρα από το rew χωρίς διόρθωση φάσης, μόνο fr. Πέρασα το mathaudio και πήρα μόνο μία γρήγορη μέτρηση στο κέντρο της θέσης ακρόασης. Έφτιαξα με το "χέρι" την target curve όσο καλύτερα μπορούσα. Όλη η διαδικασία είναι 5 λεπτά για μένα που έχω εμπειρία, άντε να είναι 15 για κάποιον που δεν έχει κάνει ποτέ κάτι ανάλογο.

Η διαφορά είναι τεράστια υπέρ του mathaudio, πραγματικά δε υπάρχει λόγος να κάνω Α-Β τεστ ανάμεσα στο "αυτόματο" mathaudio και στο APO με τα φίλτρα μου. Να προσθέσω πως η διαδικασία μέσω rew και apo χρειάζεται αρκετές ώρες δουλειάς και πειραματισμών.
μόνο για το foobar όμως ε;
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
μόνο για το foobar όμως ε;
Και σε όποιον player δέχεται vst. Επίσης εσύ μπορείς να το δοκιμάσεις μέσω του apo με vst.

Να πω βέβαια πως μέσω foobar (και όποιον αντίστοιχο player) παίζεις με wasapi ή asio απευθείας στο receiver του dac, δεν επεμβαίνουν πουθενά τα windows, άρα έχει ένα πλεονέκτημα έναντι του apo έτσι κι αλλιώς.

Τι του λείπει ουσιαστικά του mathaudio?

1. Επιλογή να περάσεις target curve και να μην "ζωγραφίζεις" με το ποντίκι
2. Προφίλ που να μπορείς να επιλέγεις άμεσα και να μη χρειάζεται να σώζεις και να φορτώνεις αρχεία
3. Πιο αναλυτική την απεικόνιση fr, ειδικά ο άξονας x είναι πολύ στενός
4. Λίγο πιο όμορφη και σύγχρονη την παρουσίαση

Λεπτομέρειες δηλαδή που θα το έκαναν πιο εύχρηστο. Το γεγονός πως ο χρήστης δεν μπορεί να επέμβει ιδιαίτερα στο τελικό αποτέλεσμα για μένα δεν είναι μειονέκτημα. Αν κάποιος είναι μάγκας ας ακολουθήσει την αναλυτική μέθοδο του bhutia.

edit. και να μπορείς να πάρεις και μέτρηση του τελικού αποτελέσματος θα ήταν επίσης καλό. Γίνεται αλλά με εξωτερική διαδικασία.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.443
Reaction score
15.134
Και σε όποιον player δέχεται vst. Επίσης εσύ μπορείς να το δοκιμάσεις μέσω του apo με vst.
αα οκ, θα το δοκιμάσω τότε, ty ty!

και να μπορείς να πάρεις και μέτρηση του τελικού αποτελέσματος θα ήταν επίσης καλό. Γίνεται αλλά με εξωτερική διαδικασία.
Τρέχοντας το σαν vst μέσω του APO, λογικά δε θα υπάρχει πρόβλημα.
Θα επανέλθω όταν το δοκιμάσω.
 

Μηνύματα
414
Reaction score
891
Στο πόστ#9 γράφεις οτι πρέπει να κάνουμε μια house curve σε μορφή τχτ. Για ποίον λόγο χρειαζόμαστε το βήμα αυτό και δεν πάμε κατευθείαν στο παράθυρο EQ ώστε να φτιάξουμε την καμπύλη που θα ακολουθηθεί;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.443
Reaction score
15.134
Θα επανέλθω όταν το δοκιμάσω.
Τελικά έκανα μια δοκιμή, για γρήγορα αποτελέσματα καλό μου φάνηκε.
Το ΑΡΟ είναι λίγο δύστροπο με πολλά vst (συνήθως με αυτά που καλούνται να δείξουν κάποιο γράφημα ή καμπύλη)... έτσι και εδώ, αδυνατεί να γίνει η μέτρηση...
Μπορείς όμως να κάνεις τη μέτρηση ανοίγοντας το με το foobar, να κάνεις "save preset" και μετά στο ΑΡΟ να φορτώσεις το preset και να παίξεις κατά βούληση.
Φυσικά με το ΑΡΟ χάνεις τη δυνατότητα για wasapi ή asio όπως σωστά είπε ο ZaBBalos, κερδίζεις όμως πως τρέχει για όλα... youtube, ταινίες, ότι βγάζει ήχο στον υπολογιστή...
Αν κάποιος δε θέλει να μπλέξει πολύ καλό είναι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Στο πόστ#9 γράφεις οτι πρέπει να κάνουμε μια house curve σε μορφή τχτ. Για ποίον λόγο χρειαζόμαστε το βήμα αυτό και δεν πάμε κατευθείαν στο παράθυρο EQ ώστε να φτιάξουμε την καμπύλη που θα ακολουθηθεί;
Δια τον απλούστατο λόγο ότι η ενότητα EQ του REW θα αναμένει από εμάς να της φορτώσουμε μια επιθυμητή μορφή στην καμπύλη στόχο ούτως ώστε να παραγάγει με τη σχετική εντολή τα αυτοματοποιημένα φίλτρα προσαρμογής σ'εκείνη.

1587701518060.png
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Ας δούμε λοιπόν τις διαφορές που έκανε από μόνη της η αλλαγή των καλωδιώσεων...

Πριν
1586710036101.png

Μετά
1586710134083.png


Και φαίνονται όμοιες οι δύο παραστάσεις,επειδή οι όποιες διαφορές διατηρώντας σταθερό smoothing ήταν τόσο αμελητέες ώστε να μη γίνονται ευκόλως διακριτές ούτε με την ανάλυση του παραθύρου από το ίδιο το REW.Και είναι άτοπο να λογαριάζονταν ως αισθητές υπό αυτές τις συνθήκες.
Αν ψάχνεις να βρεις διαφορές μεταξύ καλωδίων στο SPL, τουλάχιστον βάλε κλίμακα +/-3 db όχι +/-10.

Παρόλα αυτά έχω την αίσθηση ότι ψάχνεις σε λάθος μέρος (SPL) και με σύστημα που δεν ενδείκνυται.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αν ψάχνεις να βρεις διαφορές μεταξύ καλωδίων στο SPL, τουλάχιστον βάλε κλίμακα +/-3 db όχι +/-10.

Παρόλα αυτά έχω την αίσθηση ότι ψάχνεις σε λάθος μέρος (SPL) και με σύστημα που δεν ενδείκνυται.
Πρώτον,έχω ήδη καταθέσει εργαλείο για ν'ανίχνευε πας ενδιαφερόμενος πιθανές διαφοροποιήσεις σε οποιαδήποτε αντιληπτή πτυχή της απόκρισης και μάλιστα υπό συνθήκες in vivo αντί σε επίπεδο υπολογισμών:

Στο ίδιο νήμα έχει κατατεθεί επίσης μέθοδος ν'αξιολογήσει κάθε ενδιαφερόμενος την πραγματική του ευχέρεια στη διάκριση διαφορών,ώστε να γνωρίζει χονδρικώς πόσο...αξιόπιστες θα ήταν οι ακροαματικές του παρατηρήσεις όταν αντιλαμβάνεται διαφοροποιήσεις.

Δεύτερον,ανατρέχοντας σε δεδομένα από προηγούμενες διορθωτικές συνεδρίες εντοπίστηκε σωσμένο αρχείο αποκρίσεων για αριστερό κανάλι σχετικό με τα σφραγισμένα μόνιτορ Yamaha HS8 υπό δοκιμαστική εναλλαγή XLR interconnects Canare και Van Damme ίδιου μήκους (1.5 m) μεταξύ DAC/Pre κι ενεργού ηχείου σε στάδιο πριν την τελική ισοστάθμιση και υπό διαμορφωμένο 1/24 octave smoothing:
1587724496248.png


Οι καμπύλες προσδιορισμένες εδώ με τα χρώματα των interconnects ,κόκκινη το Canare...σαβανί το Van Damme.

Οι ανιχνευόμενες διαφοροποιήσεις υπό την προταθείσα κλίμακα SPL εξακολουθούν να κρίνονται ως αμελητέες και πιθανώς οφειλόμενες σε εγγενείς αποκλίσεις του ίδιου του REW ή από τις συνθήκες εναλλαγής καλωδίων που είχε μεσολαβήσει

Δεν παρατηρήθηκαν διαφορές ανάμεσα στις αντίστοιχες Κρουστικές αποκρίσεις.

Αλλά ούτε αυτό το στοιχείο θα επαρκούσε,αφού μπορεί κάλλιστα κάποιος καλοθελητής να καταθέσει ένσταση ότι τα συγκρινόμενα δοκίμια δεν θα είχαν επαρκή διαφορά ποιότητας ώστε να παρατηρούνταν πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Για όλες τις πιθανές περιπτώσεις εξάλλου ο γράφων έχει προτείνει από την αρχή κιόλας του νήματος οποιαδήποτε δοκιμή κι εναλλαγή καλωδιώσεων να έχει εφαρμοστεί οριστικά προτού να ξεκινούσε η διενέργεια ισοστάθμισης.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.905
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top