Featured Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
1.670
Reaction score
3.110
Ας μη παίρνουν εύκολα θάρρος...
Ποιος να πάρει θάρρος? Τους έχει αποθαρρύνει όλους σε τέτοιο βαθμό που λένε: καλύτερα χαϊεντάς παρά να τραβήξω τέτοιο μανίκι. :D

Εγώ πλέον το νήμα το διαβάζω όπως παλιά το πλέιμπόι ... μόνο τις φωτογραφίες.
 

Μηνύματα
728
Reaction score
1.602
Αποφασίστηκε να συνδεθούν sub στην προενισχυτική έξοδο του ολοκληρωμένου.Χρειαζόταν όμως εκείνα να παίζουν ικανοποιητικά την τρίτη οκτάβα εμφανίζοντας κιόλας φυσική υποχώρηση απόκρισης άνωθεν εκέινης,ενώ παράλληλα θα βόλευε το γεγονός ότι θα παρακάμπτονταν όλα τα ενσωματωμένα τους ρυθμιστικά σα να συνδέονταν εκείνα σε αυτόνομο επεξεργαστή που θα τα διαχειριζόταν ο ίδιος.
Άρα που έκοψες τα sub αγαπητέ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Άρα που έκοψες τα sub αγαπητέ;
Δεν τα ΄΄έκοψα΄΄.Αφέθηκαν ελεύθερα ν'ακολουθήσουν την εγγενή τους υποχώρηση στο άνω όριο απόκρισης.Γι αυτό και ειπώθηκε προηγουμένως ότι εκτός από επιτηδευμένες επιλογές χρειάστηκε και η ευνοϊκή συγκυρία στη σύνθεση του ηχοσυνόλου.

Και δεν είμαι ο μόνος που έχει εφαρμόσει τέτοια τακτική.Η Avantgarde για παράδειγμα το έκανε επί πολλά χρόνια στις βαθύφωνες μονάδες που αποτελούσαν τα ηχειακά της συστήματα.Στις ενιαίες όμως υλοποιήσεις δεν παρεχόταν ευχέρεια να εγκατασταθούν οι βαθύφωνες μονάδες ανεξάρτητα από τις κόρνες μεσαίων και υψηλών.

Συνέχεια τώρα με την ακουστική συμπεριφορά του χώρου...Το διαρρυθμισμένο στερεοφωνικό τρίγωνο με κορυφή το sweet spot έχει πλευρά 160 εκατοστόμετρα.Οι μικρές αποστάσεις βοηθάνε πάρα πολύ στην αντιλαμβανόμενη συνοχή του συνόλου.Αρκετές φορές η κεφαλή του ξαπλωμένου υπόψιν ακροατή θα βρίσκεται εκτός sweet spot,οπότε με τις μικρές σχετικά αποστάσεις από τοιχωματικά όρια καλό θα ήταν να φροντίσουμε λίγο και το RT60.

Οι τιμές μετρημένες στο sweet spot υπό γυμνές τοιχωματικές επιφάνειες :
1592758710416.png


Παρατηρούμε ότι παρά τις υψηλότερες του ενδεδειγμένου τιμές,η κατανομή ανά οκτάβα ακολουθεί ατύπως μια κατηφορική ΄΄καμπύλη-στόχο΄΄.

Έγιναν δοκιμαστικές μετρήσεις με απορροφητικές διατάξεις όπισθεν των ηχείων αλλά διαπιστώθηκαν αμελητέες βελτιώσεις τόσο σε τιμές RT ;όσο και στην απόκριση συχνότητας.Επομένως εγκαταλείφθηκαν και για αισθητικούς λόγους.Οι επενδύσεις με απορροφητικά τετράγωνα μπλοκ HOFA στις άλλες πλευρές που τις έκαναν ανάλογες Dead End όμως έδειξαν πιο ευνοϊκά μετρητικά αποτελέσματα ως προς το RT60.
1592759178636.png


Μπορούσαν επίσης να τοποθετούνται και μπλοκ προσωρινά στο προσκέφαλο του κρεβατιού:
1592759375362.png


Και το νέο RT χωρίς τα sub με τους δορυφόρους να εκπέμπουν μόνοι:
1592759501606.png


:drinks: :drinks:

Η προσεκτική και μεθοδική (με μετρήσεις, κι όχι με τα χρυσά αυτιά) διερεύνηση της θέσης των σαμπ, μπορεί όντως να οδηγήσει σε αξιόλογο τελικό αποτέλεσμα, αλλά συ το έχεις τερματίσει εδώ, αυτά πρακτικά δε γίνονται. Δεν γίνονται λέμε...
Ας μη παίρνουν εύκολα θάρρος...

Ωστόσο, είναι αξιομνημόνευτο, και αξιέπαινο σαν αποτέλεσμα.

Φαντάζομαι μόνο τι σπαζοκεφαλιά ήταν..
...Και ακολούθως με την εμπλοκή των SUB χωρίς καμία άλλη μεταβολή ή προσθήκη φροντίδας ειδικά για τις πρώτες οκτάβες :
1592759580492.png


Προσέχουμε την περαιτέρω εξομάλυνση χάρη στην κατάλληλη γεωμετρία τοποθέτησης των Sub ιδίως από τη ζώνη Schroeder και κάτω αλλά ακόμα και πάνω από τη ζώνη απόκρισης των sub... ;)
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Αντί για μαξιλάρια... πάνελς o_O :headbang:
Μα καλά, κουβέρτες δεν υπάρχουν σ' αυτό το σπίτι?? :lolsign:
Υπάρχουν όμως και τα αποκαλούμενα...aritherm burrito ,δηλαδή τριπλή στρώση από πάνελ aritherm 60 X 120 Χ 5 cm και τυλιγμένο σαν το κλασσικό burrito με πάπλωμα που διαθέτει το ίδιο επιπλέον εσωτερική γέμιση.Είναι οικολογικό και ρίχνει το RTσε τιμές 200-300 msec πάνω από τη ζώνη Schroeder,αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν χρησιμοποιήθηκε για αισθητικούς λόγους.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Υπό την προηγηθείσα σύνθεση έγινε διορθωτική απόπειρα.Οι ακροαματικές εκτιμήσεις φανέρωναν να καταπιέζεται κάπως ο αυθεντικός χαρακτήρας των κύριων ηχείων.Και αναλογίστηκε ο γράφων πόσες περιπτώσεις αυτοματοποιημένων λογισμικών μπορεί να έδιναν παρεμφερή αποτελέσματα που δεν θα συντελούσαν σε ενθουσιασμό του χρήστη.

Μια τέτοια κατάσταση δεν έμενε σε επίπεδο ισχυρισμών,αλλά αποτυπωνόταν και κατά τη συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου.

Αριστερό κανάλι
1η προσπάθεια
1593693420731.png

2η προσπάθεια
1593693471930.png


Δεξί κανάλι
1η προσπάθεια
1593693530093.png

2η προσπάθεια
1593693585555.png


Δεν ήταν άσχημα με τα δεδομένα του όλου στησίματος (μη παρεμβολή ηλεκτρονικού κρος κι επεξεργαστή),πλην όμως ο βηματικός παλμός γινόταν λιγότερο απότομος και φαινόταν η προσπάθεια προσαρμογής σε συγκεκριμένη καμπύλη-στόχο να χαλάει λίγο το ικανοποιητικό ζύγσμα στο πεδίο του χρόνου που είχε επιτευχθεί υπό την αδιόρθωτη κατάσταση.

Η διόρθωση στο συγκεκριμένο setup ήταν όμως μονόδρομος,αφού χρειαζόταν οπωσδήποτε να εξιισορροπηθεί - βλέπε προηγούμενα - μέσω εκείνης η απόκριση συχνότητας ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια.Και όπως προτρέπει τακτικά ο γράφων,θα έπρεπε να ξαναρχίσει από προηγούμενο στάδιο.

Ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση το στάδιο αυτό δεν θα ήταν η επανεξέταση στη γεωμετρία τοποθέτησης ιδίως για τις μονάδες sub,αφού γνώριζε από τις αρχικά μετρηθείσες αποκρίσεις στάθμης ότι είχε ήδη κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή θέσεων γι αυτόν το χώρο....Οπότε προχώρησε σε δοκιμαστική μέτρηση της ίδιας διόρθωσης υπό σταθερές κατά τα άλλα συνθήκες με μόνη διαφοροποίηση ότι έμεινε απενεργοποιημένο το Dynaudio 18S.

Όπως ήταν αναμενόμενο,η απόκριση συχνότητας στις τρεις πρώτες οκτάβες απέκτησε λίγο εντονότερες μεταπτώσεις και υποχωρούσε στο κάτω όριο σε λίγο ανώτερη συχνότητα (25 περίπου Hz) με τη συμμετοχή μονάχα του SVS.

Βελτιωνόταν όμως η μετρούμενη συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου ...

Αριστερό κανάλι
1593694877905.png

Δεξί κανάλι
1593694931860.png


Ενδεχομένως ο επεξεργαστής στο Dynaudio να μην παρακάμπτονταν πλήρως...Αυτό τον ώθησε στην απόφαση στη θέση ακριβώς του Dynaudio να εγκαταστήσει το δεύτερο SVS SB2000 που διέθετε και να προχωρήσει με τη συνειδητή επιλογή ότι θα έχανε 5-6 Hz από το κάτω όριο στην ωφέλιμη απόκριση...Και υπό αυτή τη νέα σύνθεση θα εξεταστεί παρακάτω....
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Παράσταση των Vector Averaged (αριστερό κανάλι μπλε δεξί πορτοκαλί καμπύλη υπό ανάλυση 1/12 octave ) και αποκρίσεων πλάτους (αριστερό πράσινη δεξί κόκκινη υπό ανάλυση Variable) επί του sweet spot και στάθμη αναφοράς ορισμένη στα 74dB με σήμα ροζ θόρυβο για το ηχοσύνολο Vecteur δορυφόρων με το ζεύγος SVS SB2000 εγκατεστημένα σε θέσεις ίδιες μ'εκείνες που απεικονίζονταν στη φωτογραφία.

1594486741318.png

Απουσία του Dynaudio 18S η ωφέλιμη απόκριση ξεκινά λίγο κάτω από 30 Hz.
Οι παρατηρούμενες αποκλίσεις άνω από τη ζώνη Schroeder ανταποκρίνονται στην αναμενόμενη διαφορά μεταξύ αυθεντικού κι επισκευασμένου δορυφόρου και η διόρθωση πρόκειται να εστιαστεί σε αυτόν τον τομέα.

Παρατηρείται επίσης ότι κάτω από τη ζώνη Schroeder έχουμε στις πρώτες οκτάβες ισχυρή συνάφεια μεταξύ των επιμέρους αποκρίσεων.Ας δούμε λοιπόν πώς αποτυπώνεται αυτή στο πεδίο του χρόνου κατά την αντιπαραβολή βηματικών αποκρίσεων για δορυφόρους (μπλε-πορτοκαλί) και τα δύο sub (πράσινη-κόκκινη) ξεχωριστά :

1594487280227.png


Υπογραμμίζεται ότι η ανωτέρω παράσταση αντιπροσωπεύει το χρονισμό του ηχοσυνόλου χωρίς την παραμικρή εφαρμογή χρονικής ευθυγράμμισης από πλευράς REW...Είναι αυτό ακριβώς που θα εισπράξει ο ακροατής επί του sweet spot....Όσο ΄΄αδύνατον΄΄ και να φαίνεται με δεδομένο ότι δεν μεσολαβούν επεξεργαστής ή ηλεκτρονικό κροσσάρισμα,η συνοχή δορυφόρων-sub έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο.Και αυτό το στοιχείο εκδηλώνεται ξεκάθαρα κατά την ακρόαση.

Και το αδιόρθωτο σύνολο δορυφόρων-sub στα επιμέρους κανάλια (αριστερό πράσινη καμπύλη δεξί κόκκινη) :
1594489217220.png


H ΄΄χρυσή τομή΄΄ που τόσο πολύ προπαγανδίζεται από τους απανταχού πιουρίστες ,χωρίς όμως να είχε επιτευχθεί στις περισσότερες περιπτώσεις μινιμαλιστικών setup....Feel the Pain...:wink:


Παραδέχομαι δε ότι υπό κανονικές συνθήκες ( δηλαδή λιγότερο προσεκτική επιλογή στα μοντέλα ηχειακών πηγών,όχι τόση ενδελέχεια κατά τη διερεύνηση ιδανικών θέσεων και βεβαίως χωρίς κάποια...κωλοφαρδία) αυτό το αποτέλεσμα δεν θα προέκυπτε με συμβατικά μέσα.

Ας δούμε και τις Κρουστικές Αποκρίσεις για το σύνολο δορυφόρων-sub στα επιμέρους κανάλια (αριστερό πράσινη δεξί κόκκινη):
1594488136966.png


Εξαιρετική ομοιομορφία και καθυστέρηση ανάμεσα στις διακριτές ενεργειακές κορυφές στο ίδιο κανάλι τάξης...70 εκατομμυριοστών δευτερολέπτου.δηλαδή μη αισθητή.

Για να σφραγιστεί η ακεραιότητα στο χρονισμό του συνόλου,ιδού και η παράσταση group delay για το ζεύγος δορυφόρων (πράσινη καμπύλη) και ζεύγος sub αντίστοιχα (μπλε)

1594488433936.png


Κύριο μέλημα κατά τη διόρθωση θα είναι εκτός από την υποχρεωτική εξισορρόπηση στις αποκρίσεις συχνότητας μεταξύ των καναλιών,να μη διαταραχθεί η εξαιρετική συμπεριφορά που ήδη διακρίνει την αδιόρθωτη κατάσταση στο πεδίο του χρόνου.

Αποτελεί κλασσική περίπτωση όπου η διόρθωση θ'αφορούσε κυρίως στα ίδια τα ηχεία παρά στο χώρο,αφού η διαρρύθμιση από μόνη της τα έχει ήδη προσαρμόσει...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Αφιερωμένο σε ΄΄άπιστους Λέανδρους΄΄...

Απόκριση συχνότητας για το διορθωμένο ηχοσύνολο υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες και στην ίδια μετρητική συνεδρία,υπό ισοδύναμες στάθμες αναφοράς και με μια μονάχα μεταβλητή : Οι καμπύλες πράσινη-κόκκινη εκφράζουν την απόκριση αριστερού-δεξιού καναλιού με τα sub ενεργοποιημένα ,ενώ οι μπλε-πορτοκαλί την απόκριση με τα sub απενεργοποιημένα.Σημειωτέον ότι στην ενσωμάτωση δεν έχει παρεμβληθεί κανένα ηλεκτρονικό κροσάρισμα που θα επηρέαζε δυνητικώς τη δέσμη αποκρίσεων...

1594827362274.png


Εκ πρώτης όψεως η συνεισφορά των sub φαίνεται να εκδηλώνεται από ύψος 180 Hz περίπου και κάτω...Μια προσεκτική όμως παρατήρηση φανερώνει ότι το ηχοσύνολο απουσία sub θα έχει ανώτερο πλάτος απόκρισης σε μεσοϋψηλές και ανώτερες υψηλές οκτάβες,πριν την ανώτατη όπου σημειώνεται ισοδυναμία απόκρισης,αλλά και μεγαλύτερη διακύμανση σε χαμηλομεσαίες.


Τονίζεται ότι οι σχετικές μετρήσεις δεν ελήφθησαν μονάχα μια φορά κατά τη διεξαγωγή της συνεδρίας,αλλά επανειλημμένα προς επιβεβαίωση του αποτελέσματος.
Απίστευτου και αληθινού...γωνία.Θα ακούγεται και μετρημένα πιο πριμάτο,με διαφοροποιημένη γενικότερα τονική συμπεριφορά,ακόμα και στην κύρια ενεργειακή ζώνη για τα...βιολιά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.826
Reaction score
68.079
Οι καμπύλες πράσινη-κόκκινη εκφράζουν την απόκριση αριστερού-δεξιού καναλιού με τα sub ενεργοποιημένα ,ενώ οι μπλε-πορτοκαλί την απόκριση με τα sub απενεργοποιημένα.
Ε, σιγά τη διαφορά.

Στο βιολί ας πούμε, σιγά να μην ακούγεται.

Ο Γιάνννης λχ, δεν ακούει τέτοιες διαφορές.

Όλοι τους όμως, ακούν μια χαρά τις διαφορές στα καλώδια. Είναι να ανατριχιάζεις.

Screenshot_20190905_142311_com.android.chrome.jpg
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Πρέπει να δούμε και πώς φτάσαμε σε αυτές τις αποκρίσεις καθώς και τα υπόλοιπα αποτελέσματα.

Κύριες δυσκολίες στη διόρθωση ήταν οι εξής δύο :

- Τα Vector Averaged για τα επιμέρους κανάλια έδειχναν ότι έπρεπε να διορθωθεί η φασική απόκριση του επισκευασμένου ηχείου ως προς το αυθεντικό,αλλά η διόρθωση στην απόκριση συχνότητας θα ήταν ανάδρομη,δηλαδή να προσαρμοζόταν εκείνη του αυθεντικού στην αντίστοιχη από το επισκευασμένο τεμάχιο.
Εδώ κιόλας ήταν απαραίτητο να γίνει πραγματική ισοστάθμιση για την ισοδυναμία απόκρισης ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια.

- Λόγω του μοναδικού και υποτυπώδους φιλτραρίσματος στον κλάδο του tweeter και απουσία βαθυπερατού ή υψιπερατού φίλτρου για τα sub,dεν υπήρχε ουσιαστικά ηλεκτρονικό κρος στη διαδρομή του σήματος,οπότε ήταν άχρηστη οποιαδήποτε συνδρομή από το filter linearization στο rePhase...Οι ΄΄άφιλτροι΄΄ παράδεισοι που ευαγγελιζόταν ο Πάρις δεν λειτουργούν όμως από μόνοι τους.Χρειάζονται στοχευμένες επεμβάσεις ν'αντιστάθμιζαν τις αποκλίσεις από τη γραμμικότητα σε ακουστικό επίπεδο.

Τα φίλτρα ισοστάθμισης ως προς την επιλεγείσα καμπύλη-στόχο :

Αριστερό κανάλι :
1595081537424.png


Δεξί κανάλι :
1595081570159.png


Υπενθυμίζεται ότι χρησιμοποιείται Var εξομάλυνση,με την ανάλυση στις πρώτες οκτάβες να είναι η μέγστη 1/48 octave. Οι βυθίσεις απόκρισης ίσχυαν σε στενές συχνοτικές ζώνες και αφέθηκαν απείρακτες.
Χρειάστηκε επιδιόρθωση στη φασική απόκριση μετά την εφαρμογή στα φίλτρα ισοστάθμισης,ενώ είχαν πραγματοποιηθεί στοιχειώδεις φασικές διορθώσεις κάτω από τα 100 Hz..Φτάνουμε λοιπόν στις εξής διορθωτικές αποκρίσεις σε περιβάλλον rePhase

Αριστερό κανάλι:
1595081933342.png

Δεξί κανάλι:
1595081985254.png


Εδώ δεν αναμενόταν ομοιομορφία στις φασικές καμπύλες,αφού είχαμε διαφοροποιημένη διαχείριση χαμηλών ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια καθώς και τις διαφοροποιημένες διορθώσεις για να επιτευχθεί ισοδυναμία στις αποκρίσεις πλάτους...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Η διόρθωση στο πεδίο του χρόνου παρουσίαζε στην πράξη αρκετές ανωμαλίες.Κάθε φορά που παράγονταν τέλειες καμπύλες,η ακρόαση μου έδινε την εντύπωση ότι όσα φτιάχνονταν θα χαλούσαν παράλληλα κάποιο άλλο επιθυμητό στοιχείο από την αδιόρθωτη κατάσταση.

Ύστερα από κάποιες προσπάθειες έφτασε η διαδικασία στις εξής Κρουστικές που ακούγονταν ικανοποιητικά :

Αριστερό κανάλι:
1596037366144.png


Δεξί κανάλι:
1596037413943.png


Και σε overlay:
1596038856188.png

1596038909758.png


Δεδομένου ότι αυτές αντιστοιχούσαν σε πλήρως παραδοσιακή αρχιτεκτονική setup και τυπικό δωμάτιο και με τον υφιστάμενο βαθμό ομοιομορφίας δεν υπήρχε παράπονο.

Προτού όμως κλείσει το project σκέφτηκα να κάνω ακόμα μια προσπάθεια με διαφορετική και πρωτότυπη τεχνική που εμπνεύστηκα από τη μινιμαλιστική φύση του όλου setup...Αποφασίστηκε ν'απαλειφθεί ακόμα περισσότερο ο παράγων χώρος από τη διορθωτική εξίσωση.Και πώς θα γινόταν αυτό;Ανέτρεξα στις εκδοχές ελάχιστης φάσης για καθένα από τα επιμέρους Vector Averaged ...

Αριστερό Κανάλι :
1596038633338.png

Δεξί κανάλι:
1596039035459.png


Παρατηρούμε ότι οι ανωτέρω φασικές αποκρίσεις δεν είναι ευθείες γραμμές επί του μηδενικού άξονα ούτε και ταυτίζονται ως προς τα επιμέρους κανάλια.Συμβολίζουν όμως τον ανώτερο δυνατό βαθμό διόρθωσης για τη συγκεκριμένη διαρρύθμιση και χώρο.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Εάν λοιπόν ο χρήστης έπαιρνε την αντίστοιχη απόκριση για καθένα κανάλι ως σημείο αναφοράς,τότε θα προσέγγιζε σε ανώτερο βαθμό την ιδανική φασική απόκριση από το ίδιο το ηχειακό κανάλι στο συγκεκριμένο δωμάτιο αντί να στόχευε σε απολύτως μηδενική φάση που θα βρισκόταν σε ασθενέστερη συνάρτηση με τον ίδιο το χώρο.


Κατ'αυτήν τη μέθοδο στο παράθυρο rePhase που ανοίχθηκε εισήχθη η αντίστοιχη Vector Averaged απόκριση και αντί να εξισωθεί με το μηδενικό άξονα στόχος ήταν πλέον η προσομοίωση με την καμπύλη ελάχιστης φάσης.Το όλο εγχείρημα θύμιζε τη γνωστή άσκηση ζωγραφικής πάνω σε νοητό μιλιμετρέ χαρτί από παλαιά μαθήματα καλλιτεχνικών.

Αριστερό κανάλι:
1596040932969.png

Δεξί κανάλι:
1596041058282.png


Κατά τα γνωστά,αποφεύγονται οι διορθώσεις στη ζώνη κάτω των 100 Hz...Τα δε φίλτρα προσαρμογής στην καμπύλη-στόχο και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά έμειναν σταθερά.Μοναδική εξαίρεση μια επιπλέον τόνωση με κεντρική συχνότητα 14000 Hz και τιμή Q=7 ,ούτως ώστε η απόκριση πλάτους στην τελική οκτάβα ν'αποκτήσει ομαλότερη καμπή χωρίς το ΄΄σκαλοπατάκι΄΄ της προηγούμενης,ανταποκρινόμενη ακόμα καλύτερα σε βελτιωμένη δέσμη χρόνων αντήχησης μετά από δύο διαχυτικές διατάξεις με τις οποίες εμπλουτίστηκε ο χώρος...
1596042155696.png

Παρατηρούμε μια αμοιβαία αντιστάθμιση των χρόνων στο κατώτερο όριο ανάμεσα στα επιμέρους ηχειακά κανάλια χάρη στην γεωμετρία τοποθέτησης για τα sub...

Βλέπουμε τώρα τις νέες αντεστραμμένες φασικές καμπύλες στη διορθωτική απόκριση:
1596041463368.png

1596041547800.png


Όσο λοιπόν και να υποστηρίζουν κάποιοι ότι ο υποφαινόμενος θα το είχε ήδη ΄΄τερματίσει΄΄,υπάρχει πάντα τρόπος να τερματιζόταν...ακόμα παραπέρα.:wink:
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Ας προχωρήσουμε πρώτα με τα ΄΄εύκολα΄΄...Οι οριστικές κρουστικές αποκρίσεις επί του sweet spot για αριστερό (πράσινη καμπύλη) και δεξί κανάλι αντίστοιχα (κόκκινη) :

1596189363924.png


Με τις συνοδές βηματικές αποκρίσεις :
1596189442597.png


Παρατηρούμε εκτός της υψηλής συνάφειας ανάμεσα στα κανάλια, ότι οι καμπές στο βηματικό παλμό παραπέμπουν στις αυθεντικές από τους δορυφόρους χωρίς ιδιαίτερη επιμήκυνση στο πεδίο του χρόνου.Αυτό φανερώνει ικανοποιητικό ταίριασμα ως προς την ταχύτητα απόκρισης ανάμεσα στα μεγάφωνα των sub και τα mid/woofer από τους δορυφόρους.

Παράσταση ETC υπό μεγεθυμένη κλίμακα ως προς το χρονικό άξονα:
1596189842250.png


Ενέργεια από πρόωρο κωδωνισμό με στάθμη ανώτερη των -20dB εμφανίζεται κυρίως πριν από τα 200 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου και δεν γίνεται αισθητή κατά τις ακροάσεις,δεχόμενη οπίσθια χρονική επικάλυψη.

Η παράσταση ETC υπό μεγαλύτερη κλίμακα πάνω στον χρονικό άξονα :

1596190145019.png


Οι ελάχιστες ενεργειακές κορυφώσεις με τιμή ανώτερη των -20 dB αφορούν σε δάπεδο, οροφή,εκτεθειμένα ξύλα του κρεβατιού και το σώμα του sub που βρίσκεται δίπλα σ'εκείνο.Θα μείνουν απείρακτες για να διατηρηθούν η αισθητική και λειτουργικότητα του χώρου.Θα μπορούσαν εύκολα να εξαλειφθούν και να προέκυπτε μια τέλεια παράσταση,μόνο που τότε δεν θ΄'ανταποκρινόταν εκείνη στις πραγματικές συνθήκες καθημερινής ακρόασης...

Και αποκρίσεις πλάτους με μετακινούμενο μικρόφωνο κα;ι στάθμη αναφοράς στα 77 dB,ανώτερη της αρχικά προβλεπόμενης:
1596190772102.png


Οι εμφανιζόμενες εδώ αποκλίσεις μεταξύ των καναλιών πάνω από τα 300 Hz καθώς και δύο στενές κορυφώσεις μεταξύ 100-125 Hz είναι πλέον ακόμα και αυτές διορθωμένες σε μεταγενέστερο χρόνο από εκείνον της μέτρησης .

Για τη δε ταχύτητα απόσβεσης σε βάθος χρόνου,μετά τα 130 msec το κρουστικό ερέθισμα εξασθενεί στο 10% της αρχικής ενέργειας,ενώ μετά τα 230 ουσιαστικά θα έχει σβήσει.

1596192637755.png


Και στη συνέχεια θα περάσουμε στα ΄΄δύσκολα΄΄...
 
Last edited:

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
17.468
Reaction score
42.797
Ενέργεια από πρόωρο κωδωνισμό με στάθμη ανώτερη των -20dB εμφανίζεται κυρίως πριν από τα 200 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου και δεν γίνεται αισθητή κατά τις ακροάσεις,δεχόμ
Έχουμε βιβλιογραφία για το θέμα; Το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Έχουμε βιβλιογραφία για το θέμα; Το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον
Βρίσκονται πηγές,αλλά όχι με τις ακριβείς παραμέτρους που θα μας ενδιέφεραν εδώ.
Τα πανελακια διάχυσης τάχεις κολλήσει πάνω στα σόφα;;
Δεν έχω επικολλήσει τίποτε με μόνιμο τρόπο.Όλες οι εγκατεστημένες διατάξεις μπορούν να συναρμολογηθούν και ν'αφαιρεθούν εντός πενταλέπτου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Επειδή είμαστε πολύ πεζοί για ν'ασχολούμαστε μ'εξευγενισμένους πυκνωτές,πηνία και καλωδιώσεις,τα δικά μας δύσκολα θ'αφορούν σε στοιχεία πιο...προσγειωμένα.

Ο υποφαινόμενος έχει δηλώσει σε κάθε ευκαιρία ότι δεν περνά τον περισσότερο χρόνο των ακροάσεων καρφωμένος σε συγκεκριμένο sweet spot.Δίνει κιόλας ακόμα μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό το στοιχείο κατά την εκτίμηση setup όπως το εξεταζόμενο που στήθηκε για χαλαρές πολύωρες ακροάσεις να υποστηρίζει με τον τρόπο του ποικιλία καθημερινών δραστηριοτήτων.

Η ζύγιση της διόρθωσης έγινε βεβαίως υποχρεωτικά με σημείο αναφοράς προεπιλεγμένο sweet spot και στερεοφωνικό τρίγωνο.
Μέχρι τώρα παρουσιάστηκαν όπως προβλεπόταν οι επιδόσεις των επιμέρους καναλιών αυτόνομα ως προς αυτό το σημείο αναφοράς.Ας δούμε ως επόμενο βήμα τη χρονική επίδοση όταν εκπέμπουν και τα δύο κανάλια ταυτόχρονα,όπως συμβαίνει κατά κανόνα.Η απόκριση της ταυτόχρονης εκπομπής συμβολίζεται με τη μπλε καμπύλη:

1596216885698.png

1596216956731.png


Και η παράσταση Group Delay,ακριβώς πάνω στο αντιληπτικό όριο για τη δεύτερη οκτάβα και κάτω από τα όρια στις υπόλοιπες ζώνες,που θεωρείται πολύ ικανοποιητική επίδοση απουσία οποιουδήποτε επεξεργαστή ή φίλτρου κρος.
1596217480274.png


Μπορεί κάποιος ανυποψίαστος να σκεφτεί ΄΄σιγά τα ωά΄΄ αφού παρουσιάζεται μια νέα καμπύλη εν είδει μέσου όρου μεταξύ των προηγούμενων δύο.Δεν είναι όμως τόσο εύκολο να προκύψει όπως θα εξηγηθεί παρακάτω.

Η μπλε καμπύλη είναι μετρημένη επιτόπου και όχι προϊόν αλγεβρικής πράξης.Οι μετρήσεις επιπλέον γίνονται με σήμα timing reference.Αυτό το σήμα εκπέμπεται αποκλειστικά από ένα μονάχα κανάλι προτού τροφοδοτηθεί το σύστημα με τον κρουστικό παλμό.Εάν λοιπόν τα δύο επιμέρους κανάλια δεν είναι τελείως ζυγισμένα και συγχρονισμένα μεταξύ τους κατά την εγκατάσταση και διόρθωση,τότε ο κρουστικός και βηματικός παλμός που θα προέκυπταν κατά την ταυτόχρονη εκπομπή τους δεν θα είχαν την ανωτέρω εμφανιζόμενη συνάφεια προς τα επιμέρους κανάλια.

Πρόκειται για έναν ουσιώδη παράγοντα που κάνει όλη τη διαφορά ανάμεσα στην πραγματική στερεοφωνία και τις συραμμένες μονοφωνίες.Αυτή κιόλας η παράμετρος δεν θα επισκευαζόταν με εξευγενισμένα καλώδια και συναφή υλικά,αλλά μονάχα με αυστηρές διατυπώσεις κατά το στήσιμο δεδομένου setup...

Όλα καλά και ΄΄στην τρίχα΄΄ θα πει κάποιος,τί όμως μπορεί να συμβαίνει εκτός του sweet spot και πέρα από τα όρια του διαμορφωμένου στερεοφωνικού τριγώνου;Αυτό θα το δούμε στη συνέχεια...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.370
Reaction score
33.813
Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει όταν τα δύο κανάλια εκπέμπουν ταυτόχρονα πάνω σε διάφορα σημεία μέσα στην περίμετρο του στερεοφωνικού τριγώνου,αλλά απομακρυσμένα από την κορυφή του sweet spot,δηλαδή το μικρόφωνο μέτρησης θα λαμβάνει θέση πιο κοντινή στο ένα εκ των δύο ηχείων...

1596277586124.png

1596277657898.png

1596277718874.png

1596277788178.png


Χμμ...Όπως ήταν αναμενόμενον,σε χρονικό σημείο μηδέν συλλαμβάνεται το ηχειακό κανάλι από το οποίο εκπεμπόταν το σήμα του timing reference,ενώ το άλλο κανάλι καταγράφεται με κάποια - συχνά μη αντιληπτή υπό χαλαρές συνθήκες - καθυστέρηση.Αυτή όμως η καθυστέρηση εφόσον καταγράφεται,χρησιμεύει δίδοντας το βαθμό ενοποίησης ως προς τις εκπομπές από τα επιμέρους κανάλια.

Οι παλμοί βεβαίως παραμένουν σε κρουστική μορφή,ενώ στην υποβάθμιση των βηματικών αποκρίσεων συντελεί και η διαφοροποίηση της γεωμετρίας από τη θέση καθενός sub που δεν ταυτίζεται μ'εκείνη του αντίστοιχου κύριου ηχείου...

Ας δούμε επιπρόσθετα και μια θέση μέσα πάντα στην περίμετρο του τριγώνου και κείμενη χονδρικά στη μεσοκάθετο της πλευράς που ενώνει νοητά τα κέντρα των επιμέρους δορυφόρων,κατά τρόπον ώστε να ισαπέχει από τα κύρια ηχεία :
1596278729949.png


Μάλιστα...Εδώ έχουμε μοναδιαίο κρουστικό παλμό και υποβαθμισμένη τη βηματική απόκριση αφού ο συγχρονισμός των sub έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με τον ρυθμισμένο επί του sweet spot...

Επομένως μέσα στην έκταση του στερεοφωνικού τριγώνου θα λαμβάνεται σε κάποιο βαθμό υποβαθμισμένη χρονική συμπεριφορά και η ηχόσφαιρα μεταξύ των κύριων ηχείων δεν θα είναι τόσο ενιαία σε σχέση με τη ζύγιση που είχε επιτευχθεί πάνω στο sweet spot.

Όλα τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα ήταν προβλεπόμενα και κάτι λάθος θα πήγαινε εάν δεν εμφανίζονταν έτσι.Θα χρησιμεύσουν όμως ως σημεία αναφοράς για όσα έχουν προβλεφθεί να συμβαίνουν έξω από την περίμετρο του καθορισμένου στερεοφωνικού τριγώνου όπως θα δούμε παρακάτω...
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
156.380
Μηνύματα
2.407.421
Members
35.343
Νεότερο μέλος
vartzel
Top