Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πιθανώς ψιλοασχετάκι, αλλά θα ρωτήσω: Πολλά dacs έχουν upsampling λειτουργία, κατ'επιλογή ή μόνιμα. Σε αυτή τη περίπτωση τί κάνουμε; Δημιουργούμε φίλτρα στη δειγματοληψία upsampling, απενεργοποιούμε το upsampling ( όσοι έχουμε τη δυνατότητα ) ή το αφήνουμε σε λειτουργία και δημιουργούμε όπως στη πρώτη περίπτωση φίλτρα στην upsampling δειγματοληψία;
Δημιουργούμε δειγματοληψίες συναφείς κάθε φορά με την εγγενή των άϋλων αρχείων που θα κληθεί να παίξει το player προτού να περνούσαν εκείνα από την όποια επεξεργασία του DAC.
 

Μηνύματα
7.257
Reaction score
11.799
Δημιουργούμε δειγματοληψίες συναφείς κάθε φορά με την εγγενή των άϋλων αρχείων που θα κληθεί να παίξει το player προτού να περνούσαν εκείνα από την όποια επεξεργασία του DAC.
Got it! Thanks!
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.725
Reaction score
7.505
Αμετρητα μπραβο αγαπητε φιλε Μπουτχια για αυτην την απιστευτη και ουσιαστικη ενημερωση ....θελει διαβασμα ,κατανοηση,αγορα αναλογων εξαρτηματων και επειτα εφαρμογη οσων γραφονται...δεν ειναι ευκολο βεβαια αλλα να σου πω την αληθεια αμα ειχαμε και βιδεο απο το συγκεκριμενο μετρητικο σου project και να τα βλεπαμε βημα βημα ε τοτες θα γαμα@ε για τα καλα ωσαν αρθρο...οχι βεβαια οτι χανει καπου αλλα ειπα να πεταξω μπηχτη για να μανουριασεις μαζι μου (ξερεις ρε παιδι μου να πεις χαμηλοφωνα....αυτος ο καριολης ο Βλασης τα θελει και σε βιδεο?ενα σκασμο κατεβατα γραφω τα θελει ετοιμα αυτη η λουγκρα ....δεν μου γαμ@εται λε εγω νυχτιατικα....αλλα αυριο ομως μπορει να την δεις αλλοιως και να πεις ...παρτο και το βιντεο και ξεστραβωσου παπαρα..οποτε θα εχω και το βιντεο μου γιατρε μου......πως να το κανουμε φιλος αλλοιως ειναι να τα βλεπεις κιολας ρε συ)καταλαβες τωρα.......ρε συ σε ακουω που βριζεις ...ποιο σιγα σου λεω.....
15170790_361617677526513_3722190063670920911_n.jpg
 


Μηνύματα
414
Reaction score
891
Επειδή τη βλέπω τη φάση (όχι του ήχου!) εδώ μέσα, ή μαζέψ'τε όλα τα ποστ του Bhutia στο αρχικό πόστ / πρώτη σελίδα, ή βάλ'τε links στο πρώτο ποστ που να σε πάνε στο σχετικό ποστ του Bhutia. Θα χαθεί η πληροφορία μέσα σ όλα τα σχόλια εδώ μέσα.
 

Μηνύματα
7.257
Reaction score
11.799
Επειδή τη βλέπω τη φάση (όχι του ήχου!) εδώ μέσα, ή μαζέψ'τε όλα τα ποστ του Bhutia στο αρχικό πόστ / πρώτη σελίδα, ή βάλ'τε links στο πρώτο ποστ που να σε πάνε στο σχετικό ποστ του Bhutia. Θα χαθεί η πληροφορία μέσα σ όλα τα σχόλια εδώ μέσα.
Όχι επειδή το είχα σκεφτεί κι εγώ αυτό, αλλά θεωρώ ότι είναι καλή ιδέα γιατί ειδικά αυτό το θέμα, για κάθε άλλο παρά χαβαλέ προτείνεται.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αμετρητα μπραβο αγαπητε φιλε Μπουτχια για αυτην την απιστευτη και ουσιαστικη ενημερωση ....θελει διαβασμα ,κατανοηση,αγορα αναλογων εξαρτηματων και επειτα εφαρμογη οσων γραφονται...δεν ειναι ευκολο βεβαια αλλα να σου πω την αληθεια αμα ειχαμε και βιδεο απο το συγκεκριμενο μετρητικο σου project και να τα βλεπαμε βημα βημα ε τοτες θα γαμα@ε για τα καλα ωσαν αρθρο...οχι βεβαια οτι χανει καπου αλλα ειπα να πεταξω μπηχτη για να μανουριασεις μαζι μου (ξερεις ρε παιδι μου να πεις χαμηλοφωνα....αυτος ο καριολης ο Βλασης τα θελει και σε βιδεο?ενα σκασμο κατεβατα γραφω τα θελει ετοιμα αυτη η λουγκρα ....δεν μου γαμ@εται λε εγω νυχτιατικα....αλλα αυριο ομως μπορει να την δεις αλλοιως και να πεις ...παρτο και το βιντεο και ξεστραβωσου παπαρα..οποτε θα εχω και το βιντεο μου γιατρε μου......πως να το κανουμε φιλος αλλοιως ειναι να τα βλεπεις κιολας ρε συ)καταλαβες τωρα.......ρε συ σε ακουω που βριζεις ...ποιο σιγα σου λεω..... View attachment 154122
Ας μείνουμε ρεαλιστές Βλάση...Ως extra large προσωπικότητα ούτε ένα βίντεο θα σου ήταν ποτέ αρκετό...Θα χρειαζόσουν ολόκληρο...κανάλι στο Instagram με live feed... :roflmao:

Ένα waterfall από την αδιόρθωτη μέτρηση με smoothing 1/12 οκτάβας χωρίς καλλωπισμούς και λοιπές επεμβάσεις στο σήμα:
1582035264579.png


Θεωρώ την πυκνότητα και τους χρόνους ικανοποιητικά με γνώμονα ότι πρόκειται για οικιακή ενιαία οντότητα χωρίς ειδική φροντίδα με εξαίρεση τη σχολαστική επιμέλεια για τις θέσεις ηχείων και sweet spot ταυτισμένου με τη θέση του μικροφώνου.
Όχι επειδή το είχα σκεφτεί κι εγώ αυτό, αλλά θεωρώ ότι είναι καλή ιδέα γιατί ειδικά αυτό το θέμα, για κάθε άλλο παρά χαβαλέ προτείνεται.
Σκέψου κιόλας ότι έπεται και η πολύπλοκη μέθοδος με την κάθοδο πιο βαθιά στην...κουνελότρυπα.

Διάλειμμα γι ακροάσεις...Έχοντας τακτοποιήσει τα αρχεία με τις διορθωτικές αποκρίσεις,δοκιμάζεται το αποτέλεσμα με ορισμένα αγαπημένα κομμάτια όπως ακούγονται από το setup επί του sweet spot και σε μέση συνεχόμενη στάθμη λίγο ανώτερη από την αναφορά των 80dB και γύρω στα 65-70 σε ώρες κοινής ησυχίας

.Σημειωτέον ότι δεν υπήρχαν σοβαρά παράπονα από την απόδοση του αδιόρθωτου setup με δεδομένα την κατηγορία τιμής αλλά και το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί και profiles από το πρόσθετο Mathaudio για διαφορετικές θέσεις στις οποίες καθόμουν κατά τη διάρκεια καθημερινής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο χώρο..Βεβαίως δεν υπάρχει κάποια εξεζητημένη μέριμνα σε καλώδιώσεις ρεύματος ή συναφή παρελκόμενα.

Eric Bibb - "On a Monday"
Ο ρυθμικός αντίκτυπος στις χαμηλές ακούγεται ωραία συμμαζεμένος.Η φωνή του Eric διαχωρίζεται πιο χαρακτηριστικά από τα δεύτερα φωνητικά του Big Daddy Wilson και την αρμόνικα που παίζει ο JJ Milteau δίνοντας εντύπωση ότι η διαστρωμάτωση σε βάθος επεκτάθηκε σαν φύλλα ακορντεόν.Ακόμα καλύτερα,οι ερμηνευτές ξεχωρίζουν πλέον ξεκάθαρα από τα χειροκροτήματα του κοινού.

David Bowie - "It ain't Easy"
Το είδωλο του τραγουδιστή αποκτά τρισδιάστατη παρουσία ενώ γίνονται άνετα διακριτές οι στοιβαγμένες στρώσεις στον οργανικό και φωνητικό ορυμαγδό κατά τη διάρκεια των refrain.

Eji Oue/Minnesota Orchestra - "The Rite of Spring"
Παρά τις μικρές σχετικά διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο,εκείνες για το ορχηστρικό σύνολο επεκτείνονται μέσα στο δωμάτιο.Ξεχωρίζουν καλύτερα οι οργανικές ενότητες που παίζουν διαδοχικά ενώ τα μεγάλα κρουστά στις κορυφώσεις ακούγονται καλύτερα εστιασμένα και ξαφνιάζουν ευκολότερα.

Jim Keltner improvisation (Sheffield Drum Record)
Τα ηχεία εξαφανίζονται χωρίς τον παραμικρό ...ευσεβή πόθο από πλευράς ακροατή.Ο ήχος της στεφάνης πλήρως ενοποιημένος με τον παλμό της μεμβράνης στα τύμπανα.Ρεαλιστική απόσβεση κοντινή στην πραγματική αίσθηση.
Καμία αισθητή απώλεια ως προς τον αέρα στις υψηλές οκτάβες.

Frederick Fennell/Dallas Wind Symphony -"Trittico First Movement"/Vaclav Nellhybel
Πειστικότερα τα ξεσπάσματα της μεγάλης ορχήστρας.Επέκταση στις διαστάσεις της εικονικής σκηνής χωρίς την παραμικρή σύγχυση ή συρρίκνωση κατά τις κορυφώσεις και καταλήξεις.

Lou Reed - "Walk on the Wild Side"
O τόνος του ερμηνευτή πιο απολαυστικά σαρκαστικός.Καλύτερη περιγραφή μικρότερη φλυαρία στη γραμμή του χαμηλού ενώ το σαξόφωνο και τα δεύτερα φωνητικά βγαίνουν έξω από τα ηχεία χωρίς να είναι κραυγαλέα.

Daft Punk - "Technologic"
Moby - "Why Does my Heart Feel so Bad"
Ειδικά με κομμάτια όπως το - άκρως σημαδιακό για την όλη διαδικασία - πρώτο και το κλασσικό του Moby διακρινόμενα για τις πληθωρικές χαμηλές τους παραδέχομαι ότι προτιμούσα να φιμώνονταν οι οπές ανάκλασης στα sub ώστε να έβγαιναν αυτές συμμαζεμένες με πρόστιμο όμως έκταση στο κάτω όριο και αντίκτυπο.Με το τρέχον καθεστώς δεν πρόκειται να ξαναγίνει κάτι τέτοιο.Σκύλοι χορτάτοι και πίτες έστω και φαινομενικά...ολάκερες.

Στο δε κομμάτι του Moby ξεχωρίζει πλέον το φασικό παιγνίδισμα καθώς επανακάμπτει μετά το ξεκίνημα και στη λήξη του.

Τα φαινόμενα διατηρούνται ακέραια και στις χαμηλότερες στάθμες.Το περίεργο όμως είναι πως τώρα ακούγονται όλα ευκολότερα ακόμα κι εκτός ενός στενού sweet spot.
 
Last edited:

Μηνύματα
691
Reaction score
1.102
Ας μείνουμε ρεαλιστές Βλάση...Ως extra large προσωπικότητα ούτε ένα βίντεο θα σου ήταν ποτέ αρκετό...Θα χρειαζόσουν ολόκληρο...κανάλι στο Instagram με live feed... :roflmao:

Ένα waterfall από την αδιόρθωτη μέτρηση με smoothing 1/12 οκτάβας χωρίς καλλωπισμούς και λοιπές επεμβάσεις στο σήμα:
View attachment 154328

Θεωρώ την πυκνότητα και τους χρόνους ικανοποιητικά με γνώμονα ότι πρόκειται για οικιακή ενιαία οντότητα χωρίς ειδική φροντίδα με εξαίρεση τη σχολαστική επιμέλεια για τις θέσεις ηχείων και sweet spot ταυτισμένου με τη θέση του μικροφώνου.

Σκέψου κιόλας ότι έπεται και η πολύπλοκη μέθοδος με την κάθοδο πιο βαθιά στην...κουνελότρυπα.

Διάλειμμα γι ακροάσεις...Έχοντας τακτοποιήσει τα αρχεία με τις διορθωτικές αποκρίσεις,δοκιμάζεται το αποτέλεσμα με ορισμένα αγαπημένα κομμάτια όπως ακούγονται από το setup επί του sweet spot και σε μέση συνεχόμενη στάθμη λίγο ανώτερη από την αναφορά των 80dB και γύρω στα 65-70 σε ώρες κοινής ησυχίας

.Σημειωτέον ότι δεν υπήρχαν σοβαρά παράπονα από την απόδοση του αδιόρθωτου setup με δεδομένα την κατηγορία τιμής αλλά και το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί και profiles από το πρόσθετο Mathaudio για διαφορετικές θέσεις στις οποίες καθόμουν κατά τη διάρκεια καθημερινής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο χώρο..Βεβαίως δεν υπάρχει κάποια εξεζητημένη μέριμνα σε καλώδιώσεις ρεύματος ή συναφή παρελκόμενα.

Eric Bibb - "On a Monday"
Ο ρυθμικός αντίκτυπος στις χαμηλές ακούγεται ωραία συμμαζεμένος.Η φωνή του Eric διαχωρίζεται πιο χαρακτηριστικά από τα δεύτερα φωνητικά του Big Daddy Wilson και την αρμόνικα που παίζει ο JJ Milteau δίνοντας εντύπωση ότι η διαστρωμάτωση σε βάθος επεκτάθηκε σαν φύλλα ακορντεόν.Ακόμα καλύτερα,οι ερμηνευτές ξεχωρίζουν πλέον ξεκάθαρα από τα χειροκροτήματα του κοινού.

David Bowie - "It ain't Easy"
Το είδωλο του τραγουδιστή αποκτά τρισδιάστατη παρουσία ενώ γίνονται άνετα διακριτές οι στοιβαγμένες στρώσεις στον οργανικό και φωνητικό ορυμαγδό κατά τη διάρκεια των refrain.

Eji Oue/Minnesota Orchestra - "The Rite of Spring"
Παρά τις μικρές σχετικά διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο,εκείνες για το ορχηστρικό σύνολο επεκτείνονται μέσα στο δωμάτιο.Ξεχωρίζουν καλύτερα οι οργανικές ενότητες που παίζουν διαδοχικά ενώ τα μεγάλα κρουστά στις κορυφώσεις ακούγονται καλύτερα εστιασμένα και ξαφνιάζουν ευκολότερα.

Jim Keltner improvisation (Sheffield Drum Record)
Τα ηχεία εξαφανίζονται χωρίς τον παραμικρό ...ευσεβή πόθο από πλευράς ακροατή.Ο ήχος της στεφάνης πλήρως ενοποιημένος με τον παλμό της μεμβράνης στα τύμπανα.Ρεαλιστική απόσβεση κοντινή στην πραγματική αίσθηση.
Καμία αισθητή απώλεια ως προς τον αέρα στις υψηλές οκτάβες.

Frederick Fennell/Dallas Wind Symphony -"Trittico First Movement"/Vaclav Nellhybel
Πειστικότερα τα ξεσπάσματα της μεγάλης ορχήστρας.Επέκταση στις διαστάσεις της εικονικής σκηνής χωρίς την παραμικρή σύγχυση ή συρρίκνωση κατά τις κορυφώσεις και καταλήξεις.

Lou Reed - "Walk on the Wild Side"
O τόνος του ερμηνευτή πιο απολαυστικά σαρκαστικός.Καλύτερη περιγραφή μικρότερη φλυαρία στη γραμμή του χαμηλού ενώ το σαξόφωνο και τα δεύτερα φωνητικά βγαίνουν έξω από τα ηχεία χωρίς να είναι κραυγαλέα.

Daft Punk - "Technologic"
Moby - "Why Does my Heart Feel so Bad"
Ειδικά με κομμάτια όπως το - άκρως σημαδιακό για την όλη διαδικασία - πρώτο και το κλασσικό του Moby διακρινόμενα για τις πληθωρικές χαμηλές τους παραδέχομαι ότι προτιμούσα να φιμώνονταν οι οπές ανάκλασης στα sub ώστε να έβγαιναν αυτές συμμαζεμένες με πρόστιμο όμως έκταση στο κάτω όριο και αντίκτυπο.Με το τρέχον καθεστώς δεν πρόκειται να ξαναγίνει κάτι τέτοιο.Σκύλοι χορτάτοι και πίτες έστω και φαινομενικά...ολάκερες.

Στο δε κομμάτι του Moby ξεχωρίζει πλέον το φασικό παιγνίδισμα καθώς επανακάμπτει μετά το ξεκίνημα και στη λήξη του.

Τα φαινόμενα διατηρούνται ακέραια και στις χαμηλότερες στάθμες.Το περίεργο όμως είναι πως τώρα ακούγονται όλα ευκολότερα ακόμα κι εκτός ενός στενού sweet spot.
"Εφόσον δεν ακούς στιβαρό μπάσο, αιθέρια και μεταξένια υψηλά και υγρές μεσαίες, πρέπει να ξαναγράψεις τον κώδικα..." 18/2/2020 19:11
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
"Εφόσον δεν ακούς στιβαρό μπάσο, αιθέρια και μεταξένια υψηλά και υγρές μεσαίες, πρέπει να ξαναγράψεις τον κώδικα..." 18/2/2020 19:11
Αν κάτι δεν σκόπευα εξαρχής ν'αναφέρω για να μη φαινόμουν υπερβολικός,είναι ότι ύστερα από εκτεταμένες δοκιμές με προηγούμενες προσπάθειες οι ακροάσεις υπό συνθήκες εύστοχης διόρθωσης προσεγγίζουν αξέχαστες επαφές με ηχεία όπως τα Grimm LS1 ή διάφορα μονιτορ στον κλασσικό χώρο επισκόπησης του Athens Mastering,ιδιαίτερα ως προς την ΄΄κρυμμένη΄΄ χωρική πληροφορία που απελευθερωνόταν από ένα σύνολο hardware που δεν είχε αλλάξει στο παραμικρό.

Σε περίπτωση αστοχίας αντιθέτως, το αποτέλεσμα βγαίνει κατά κανόνα με υπερβολικά σφιγμένες χαμηλές,άνευρες μεσαίες και φιμωμένες υψηλές.Και καλείται ο υποψήφιος χρήστης να διαχειριστεί λεπτές ισορροπίες κι εναλλακτικές επιλογές παραπέμπουσες στο φημισμένο ΄΄Φαινόμενο της Πεταλούδας΄΄.Γι αυτό και τα βαρβάτα λογισμικά με πιο τυποποιημένη δραστικότητα ανεξαρτήτως setup χρεώνονται αναλόγως...

Συγγενή φαινόμενα υποβαθμίζουν το ακρόαμα και στις περιπτώσεις όπου θα είναι εκ παραδρομής φορτωμένο στη μηχανή συνέλιξης διορθωτικό αρχείο με ανάλυση διάφορη προς εκείνη του τρέχοντος αναπαραγόμενου.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
David Bowie - "It ain't Easy"
Το είδωλο του τραγουδιστή αποκτά τρισδιάστατη παρουσία ενώ γίνονται άνετα διακριτές οι στοιβαγμένες στρώσεις στον οργανικό και φωνητικό ορυμαγδό κατά τη διάρκεια των refrain.
Τι μάρκα είναι αυτά τα μωβ καλωδια είπες;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τι μάρκα είναι αυτά τα μωβ καλωδια είπες;
Van Damme για το αναλογικό σήμα και USB προσιτό Wireworld.
Και δεν θα υπαχθούν σε διαδικασία πειραματισμού με διαφορετικά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Συναφές θρεντ με προτεινόμενες έτοιμες λύσεις ενσωμάτωσης ντιρακ εδώ:

 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
@Bhutia . Νομίζω ότι ολοκλήρωσες. Μπράβο για όλα!

ΥΓ. μ' αρέσει που σε άλλο thread με είχες διαβεβαιώσει ότι το άρθρο δεν θα ήταν μακροσκελές. χαχχαχαχαχα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
@Bhutia . Νομίζω ότι ολοκλήρωσες. Μπράβο για όλα!

ΥΓ. μ' αρέσει που σε άλλο thread με είχες διαβεβαιώσει ότι το άρθρο δεν θα ήταν μακροσκελές. χαχχαχαχαχα
Κάθε άλλο...Πρόκειται να πλεύσει σε βαθύτερα νερά,αλλά επιδιώκεται να γίνει σε πραγματικό χρόνο...

Παίρνοντας λοιπόν δεδομένο setup με τον χώρο και την επιλεγείσα θέση ακρόασης,η ιδανική κατάσταση ΄΄ελάχιστης φάσης΄΄ για την ενιαία οντότητα σημαίνει ότι όλες οι περιεχόμενες συνιστώσες στο αναπαραγόμενο σήμα θα έφταναν στη θέση ακρόασης με τη μικρότερη δυνατή χρονοκαθυστέρηση και τονική αλλοίωση αναμεταξύ τους.

Οι συνήθεις χώροι ακρόασης δεν αποτελούν εξ ολοκλήρου συστήματα ελάχιστης φάσης.Η διόρθωση απόκρισης στη θέση ακρόασης θα μπορούσε να γίνει εφαρμόζοντας στο σήμα ένα αντεστραμμένο είδωλο της αυθεντικής.Εξαιτίας όμως των ζωνών που υπάγονται σε μη ελάχιστη φάση,αυτό το είδωλο αφενός μεν δεν θα είναι τέλειο,αφετέρου δε θα πρέπει να εφαρμόζεται καθυστερώντας το σήμα για κάποιο χρονικό διάστημα (latency),ούτως ώστε η μηχανή διόρθωσης να προλάβαινε τον υπολογισμό και την επεξεργασία πάνω σ'εκείνο.

Αντικειμενικός σκοπός στα λογισμικά ψηφιακής επεξεργασίας είναι να προαχθούν τα προερχόμενα από τα ηχεία συστατικά του σήματος εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου και παράλληλα να καταπνιγούν όσα θα οφείλονταν στην αλληλεπίδραση των ηχείων με το χώρο.

Η ακρίβεια στην προσέγγιση εξαρτάται και από τη χρησιμοποιούμενη μέθοδο.Η περιγραφή της εργασίας που ακολουθεί είναι πιο πολύπλοκη από την προηγούμενη και βασίζεται όχι στη διόρθωση της απόλυτης φάσης στο σύστημα εντός του παραθύρου όπου θα έχει εκείνη συμψηφιστεί,αλλά στον εκμηδενισμό της υπερβάλλουσας φάσης στις ζώνες όπου εμφανίζεται και στο βαθμό του εφικτού.

Στο πλαίσιο της μεθόδου θ'αποπειραθούμε να διορθώσουμε εντελώς και τη ζώνη κάτω των 100 Hz.Σε ό,τι αφορά ειδικά στην απόδοση των χαμηλών,η θεωρητική πρόωρη απόκριση εν είδει ηχούς στα εμπλεκόμενα φίλτρα θα μπορούσε κάλλιστα ν'αντισταθμίζει κατά τη συνέλιξη την παρατεταμένη ύστερη απόκριση εν είδει ουράς από ιδιορρυθμούς του χώρου και συμπεριφορά υπο-απόσβεσης των μεγαφώνων στην καμπίνα.Το διακύβευμα βεβαίως βρίσκεται στην ακροαματική απόδοση τέτοιων φίλτρων κατά την αναπαραγωγή έντονων μεταβατικών που ανέρχονται σε όλες τις οκτάβες,όπως δυνατά χτυπήματα σε μεγάλες μεμβράνες και ταυτόχρονα σε μεταλλικά κρουστά όπως σε drumset.

Ως αφετηρία θα χρησιμοποιηθεί για καθένα κανάλι όχι Vector Averaged απόκριση που εξομαλύνει τις διαφορές φάσης αλλά η αυθεντική πρώτη μέτρηση με το μικρόφωνο ευρισκόμενο ακριβώς στο sweet spot.

Ιδού λοιπόν οι ιδεώδεις συνθήκες ΄΄ελάχιστης φάσης΄΄ στη θέση ακρόασης για το συγκεκριμένο setup με την τρέχουσα εγκατάσταση και υπό την επιλεγμένη τιμή FDW κατά τις μετρήσεις:


Απόκριση φάσης

Αριστερό κανάλι:
1582326809754.png


Δεξί:
1582327170014.png


Κρουστική και μεταβατική απόκριση:

Αριστερό:
1582327343453.png


Δεξί:
1582327445321.png


Παρατηρείται η βηματική απόκριση σε τονισμένη καμπύλη ν'απεικονίζεται με αυτόν τον τρόπο πιστότερα,ως ευθεία γραμμή πριν το συμβάν που στο χρονικό σημείο μηδέν τείνει να μεταβεί ακαριαία στην μέγιστη τιμή χωρίς να το πετυχαίνει εντελώς.
 
Last edited:

Μηνύματα
244
Reaction score
690
Παίρνοντας λοιπόν δεδομένο setup με τον χώρο και την επιλεγείσα θέση ακρόασης,η ιδανική κατάσταση ΄΄ελάχιστης φάσης΄΄ για το όλο σύστημα σημαίνει ότι όλες οι συνιστώσες από το αναπαραγόμενο σήμα θα φτάνουν στη θέση ακρόασης με τη μικρότερη δυνατή χρονοκαθυστέρηση αναμεταξύ τους.
Noobaδικη ερώτηση αλλά δε μπορώ να καταλάβω όταν λες "φάση" τι εννοείς...:errwhat:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Noobaδικη ερώτηση αλλά δε μπορώ να καταλάβω όταν λες "φάση" τι εννοείς...:errwhat:
Απόκριση στο πεδίο του χρόνου.Ο βαθμός στον οποίο τα συστατικά του σήματος θα είναι ευθυγραμμισμένα μεταξύ τους κατά την άφιξη από τα ηχεία στη θέση ακρόασης.

Η ακουστική μας αντίληψη τείνει να είναι λιγότερο ευαίσθητη σε διαφορές φάσης εάν κι εφόσον όμως εκείνες δεν θα οδηγούσαν σε διαφοροποιήσεις στην τονικότητα του σήματος.Οι φασικές ανισορροπίες όμως ανάμεσα σε διαφορετικές συχνοτικές ενότητες του φάσματος εκδηλώνονται χαρακτηριστικά κατά την πρόσληψη των δυναμικών αντιθέσεων και τη στερεοφωνική απεικόνιση.
 

Μηνύματα
244
Reaction score
690
Είναι περίπου το ίδιο πράγμα με τις συχνότητες που ξέρω εγώ?
Οι φασικές ανισορροπίες όμως ανάμεσα σε διαφορετικές συχνοτικές ενότητες του φάσματος εκδηλώνονται χαρακτηριστικά κατά την πρόσληψη των δυναμικών αντιθέσεων και τη στερεοφωνική απεικόνιση.
Αααα οκ!!! :biggrin: Δε μπορώ.....γελάω μόνος μου τώρα :rofl:
Αλήθεια προσπαθώ να καταλάβω εκτός από τα σύμφωνα και κάτι ακόμα αλλά δε μπορώ!!!
Συγνώμη για την επέμβαση.... θέλω τον χρόνο μου!!!
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
ακουστική μας αντίληψη τείνει να είναι λιγότερο ευαίσθητη σε διαφορές φάσης
Αναίσθητη.
Είναι ευαίσθητη σε διάφορες πλάτους.

Η ευαισθησία όμως, είναι απλώς μια ιδέα.
Στο ένα (χρόνος) δε καταλαβαίνεις απαραιτήτως ότι είναι λάθος, αλλά καταλαβαίνεις το σωστό.
Στο άλλο (πλάτος) καταλαβαίνεις ότι είναι λάθος, αλλά δεν καταλαβαίνεις απαραιτήτως το σωστό.

Δηλαδή, στο ένα (πλάτος) σε ενοχλεί το λάθος, ενώ στο άλλο (χρόνος) δε σε ενοχλεί.

Το πονηρό συμπέρασμα που μας λέει με ξεδιάντροπη εξυπνάδα ο Τουλ, είναι ότι τελικά αδυνατούμε να καταλάβουμε τι μας αρέσει, αλλά είμαστε πολύ καλοί στο να βρίσκουμε τι δε μας αρέσει. Αυτά μοιάζουν να είναι ίδια, αλλά δεν είναι.

Αυτό εξηγεί τι μας αρέσει, που είναι απλώς αυτό που μας ενοχλεί λιγότερο. Όχι αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως καλύτερο, έχει διαφορά, και στη βάση της η διαφορά αυτή ισοδυναμεί με το γεγονός ότι αδυνατούμε να καταλάβουμε το καλύτερο. Αυτό είναι ο παμπόνηρος μύθος των αετονύχηδων του Χάι Εντ, αδύνατο...

Μοιάζει σα να περιγράφω την ευαισθησία στη φάση, ε; Ναι, αυτό κάνω. ;)

Τελικά, επειδή σου αρέσει αυτό που σε ενοχλεί λιγότερο, η ισοστάθμιση στο πλάτος είναι πιο σημαντική και η απόκριση των πάντων οφείλει να είναι ομαλή.
Ωστόσο, η ισοστάθμιση στο πεδίο του χρόνου, το οποίο θα αντιληφθείς μόνο όταν (όπως σωστά είπε ο μπουτχιας) αυτό έχει συνέπειες στο πλάτος (αναρωτιέμαι αν είναι μια ιδέα ότι δε μπορεί να έχει) θα δώσει ένα αποτέλεσμα που δε θα είναι (ιδιαίτερα, ή σημαντικά) αντιληπτά καλύτερο, αλλά θα αναγνωριστεί ως χειρότερη η έλλειψη αυτής της διόρθωσης, είτε στο ίδιο είτε σε άλλα σεταπ.

Όχι για να μη νομίζετε ότι μόνο ο μπουτχιας μπορεί να γράφει δυσνόητα.. :lol:
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top