Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Υπενθυμίζονται τα εξής στοιχεία:

- Το setup με τα Yamaha HS8 και υποχωρημένο πλάτος απόκρισης κάτω των 50 Hz δεν είναι μόνιμο,αλλά πειραματικό για τις ανάγκες της παρουσίασης.Κρίθηκε σκόπιμο για χάρη όσων δεν έχουν αποκτήσει ακόμα sub.

- Οι διορθώσεις στις κρίσιμες ζώνες πραγματοποιούνται χειροκίνητα με δοκιμή κι εξέταση στην πράξη για καθεμία ομάδα επεμβάσεων.Εκτός του ότι είναι χρονοβόρες,καραδοκούν σε τέτοιες μεθόδους φαινόμενα υπερβολικής διόρθωσης.Γι αυτό και κρίνεται προτιμότερο να φρενάρεται ο ζήλος για περαιτέρω επεμβάσεις εφόσον το ακροαματικό αποτέλεσμα θα προέκυπτε ικανοποιητικό.

- Η πιο σημαντική καμπύλη απόκρισης είναι πράγματι εκείνη που ισχύει στο sweet spot.Όποιος έχει μελετήσει το παρόν νήμα γνωρίζει πόση μεγάλη σημασία έχει δοθεί σ'εκείνη.Για τη δε συνέλιξη με τη διορθωτική κρουστική απόκριση και την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων επιλέγεται αποκλειστικώς εκείνη.Με τη μέθοδο εφηρμοσμένη κοντά στις εκατό φορές σε διάφορα setup,έχει διαπιστωθεί ότι στις περισσότερες περιπτώσεις θα προέκυπταν αποτελέσματα εξιδανικευμένα - και κατά τη γνώμη του γράφοντος εξωπραγματικά - εάν χρησιμοποιούνταν οι μέσοι όροι αποκρίσεων ως σημεία αναφοράς.Οπότε έγινε επιλογή να δημοσιεύονται οι λιγότερο ευνοϊκές εκδοχές για την αξιοπιστία της παρουσίασης.

- Σε αυτό το πλαίσιο δράσης οι καλές διαδικασίες εφαρμογής θα πλήττονταν όμως εάν ως πρώτη ύλη για την ίδια τη διορθωτική απόκριση χρησιμοποιούσαμε μονάχα μια καμπύλη φιξαρισμένη επί του sweet spot.Μολονότι ο λόγος γι αυτό έχει αναλυθεί,επαναλαμβάνονται εδώ οι παράγοντες που επιδρούν στην αρτιότητα εφαρμογής:

_ Αδύνατον να κρατά ο μέσος ακροατής την κεφαλή ή τη στάση του σώματος εντελώς ακινητοποιημένες (σαν μικρόφωνο ) σε συγκεκριμένη και ιδεώδη στάση.Τα δε πραγματικά όργανα βρίσκονται ως γνωστόν στις πλευρές της κεφαλής και υπό διαφοροποιημένες γωνίες σύλληψης ως προς τα ηχεία.

_ Άτοπη επίσης η βελτιστοποίηση απόκρισης αποκλειστικώς σε μια πολύ στενή ζώνη με συνεπαγόμενη χειροτέρευση σε όλες τις υπόλοιπες εντός του δωματίου και ιδίως γειτονικές στην πρώτη.

_ Ο μέσος όρος για τις αποκρίσεις πλάτους ως υπόστρωμα εφαρμογής εξυπηρετεί την προσθήκη απαραίτητης πληροφορίας ως προς τη διαρρύθμιση δεδομένης ενιαίας οντότητας (ηχεία-χωρικές ενότητες).

Η επιλογή πολλαπλών σημείων - σε εύλογες εννοείται αποστάσεις - μπορεί επίσης να μετριάζει τις αστοχίες από αδυναμία εκτίμησης στη διεύθυνση που θα εμφάνιζε εντός της ηχόσφαιρας δεδομένη απόκλιση όταν χρησιμοποιείται συμβατικό μικρόφωνο - όχι τύπου Trinnov δηλαδή.

Εάν δεν λαμβάνονταν έτσι,τότε θα καλούμαστε να διορθώναμε αποκλίσεις στην απόκριση με αμελητέο ρόλο σα να ήταν εκείνες σημαντικές,με αποτέλεσμα ν'ακολουθούσαμε λιγότερο πιστά στην πράξη δεδομένη καμπύλη-στόχο.

_ Οι δε αποκρίσεις φάσης χρειάζονται FDW και Vector Averaging στις μετρήσεις μεταξύ διαφορετικών σημείων προκειμένου ν'αφαιρεθεί περιττή χρονική πληροφορία από τη διαδικασία διόρθωσης.Εάν δεν πραγματοποιηθούν,η υπερβολική πληροφορία στη φασική απόκριση θα γινόταν μη διαχειρίσιμη ακόμα και σε περιπτώσεις με μικρές εγγενείς αποκλίσεις.
......συμφωνουμε οι τρεις μας ως προς το ss ;)

μια ομαδοποιηση των μετρησεων θα βοηθουσε.....
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτό ισχύει στο σενάριο του ενός ακροατή, με καρφωμένο κεφάλι, και ιδανικά μόνο με ενα αυτί στο κέντρο του κεφαλιού. :biggrin:

Αν έχουμε χώρο όπου ακούμε με παρέα, πχ εάν η σύζυγος ενδιαφέρεται για το AV και όχι μόνο στα αθλήματα ρίψεων (παντόφλας :tongue:), ή έρχονται και τα παιδιά για ταινίες, τα πράγματα αλλάζουν.

Επίσης, εχει παρατηρηθεί πως (παράδειγμα) μπορει να χρειάζεται ενα boost +3db σε μια συχνότητα του σαμπ, μόνο για το sweet spot, ενώ στις άλλες θέσεις δεν χρειάζεται. Αυτο παραδόξως ενοχλεί και στην MLP (main listening position), αν εχει κάποιος αυτιά δηλαδή....

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατι επανερχόμαστε στο θέμα της ισοστάθμισης για ενα μόνο σημείο του χώρου. Ειναι παντελώς ανούσιο και ακούγεται χάλια, νόμιζα πως το είχαμε ξεπεράσει αυτό.

Το απολύτως ελάχιστο ειναι μέσοι όροι πολλαπλών μετρήσεων 30-40cm γύρω απο την θέση ακρόασης, και αυτο μόνο αν ακούμε μόνοι μας.
Αν ακούμε μόνοι μας όμως, και δεν εμπλέκουμε και την υπόλοιποι οικογένεια, μετά δεν επιτρέπονται τα πολλά πολλά, γινόμαστε αντιπαθείς. Και αυτό εχει επιπτώσεις μακροπρόθεσμα στις αναβαθμίσεις. ;)
Καθένας με τα ιδιαίτερά του ζητήματα... Κι αφού δεν θα έχεις γίνει ακόμα,οι στατιστικές βαίνουν υπέρ σου...:sneaky:

Ο ίδιος μπορεί να μην αντιμετωπίζω τέτοια,αλλά με ενδιαφέρει να δέχομαι μια καμπύλη απόκρισης συναφή προς την ισχύουσα στο sweet spot και σε διάφορες πιο μακρινές θέσεις όπου επεκτείνεται η καθημερινή δραστηριότητα.

Θεωρώ ως πιο σημαντική καμπύλη εκείνη του sweet spot προκειμένου - για δικαναλικό/μονοφωνικό κατά μερικές απόψεις setup - να υπάρχει αξιολόγηση και κατάταξη των διορθωμένων αποτελεσμάτων υπό ισοδύναμες συνθήκες.
Και ποια είναι αυτά τα σεταπ;:p:banned::gamer:
Έχω ήδη δημοσιεύσει τα πιο προσιτά.Δεν συγκινούμαι πλέον από ηχοσύνολα που θα έκρινα εξωπραγματικά..Όταν βρεθώ ξανά στον κατάλληλο τόπο και μονιμοποιηθεί η σύνθεση σε κάποιες περιπτώσεις προτίθεμαι να τα παρουσιάσω,αν μη τι άλλο για να επιδειχθεί η καθολική αποτελεσματικότητα της μεθόδου.

Για παράδειγμα,στο setup με κόρνες οι ιδιαιτερότητες των μονοτελικών λυχνιακών ενισχυτών είχαν κριθεί ως μη διαχειρίσιμες για αξιόπιστες διορθωτικές επεμβάσεις,οπότε πρέπει να γίνει πρώτα αλλαγή σύνθεσης με ενισχυτή στερεάς κατάστασης που θα έχει όμως κατάλληλη για το χαρακτήρα του setup τονική συμπεριφορά.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Νομίζω πως στο δικάναλο δεν έχει κανένα νόημα η ισοστάθμιση πλάτους να βασίζεται σε απομακρυσμένες θέσεις από το sweet spot, και εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο να κάθεσαι πχ μπρος από το ένα ηχείο και να έχεις ικανοποιητική "στερεοφωνια", καθώς είναι πολύ περιορισμένες οι διαστάσεις του σποτ του σουίτ.

Προφανώς δεν έχει νόημα η μέτρηση σε ένα σημείο (θα είχε αν αντί για μια μύτη στο κέντρο του προσώπου είχαμε ένα αυτί, και δύο μύτες στα πλάγια).

Φυσικά δε μπορείς να κάθεσαι με καρφωμένο κεφάλι.

Εκτιμώ πως έχουν νόημα πολλαπλές μετρήσεις μέσα στο ευρύ σουίτ σποτ, δηλαδή σε μια σφαίρα με ακτίνα 25-30cm, συμπεριλαμβάνοντας μετρήσεις και στον άξονα του ύψους, όχι μόνο στον οριζόντιο. Όπως είπα σε μια σφαίρα, κι όχι σε ένα κύκλο.

Η διαδικασία του κινητού μικροφώνου σε περίπτωση που θες μέτρηση αυτής της σφαίρας ακρόασης, είναι σωτηρία, διότι με μια μέτρηση τελειώνει το ποίημα, ενώ διαφορετικά θα χρειαστεί πολλαπλές μετρήσεις και πολύ περισσότερο χρόνο.




ΥΓ. Στο ιμερσιβ σεταπ, όπως έχουμε διαπιστώσει από "πρώτο χέρι", είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί ισοστάθμιση που να δίνει άκρως ικανοποιητικό αποτέλεσμα σε πολλαπλές θέσεις ακρόασης. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση, δεν είναι "τέλεια" η απόκριση σε καμία θέση, αλλά είναι η καλύτερη δυνατή ώστε ο μέσος όρος όλων των θέσεων να είναι με τις μικρότερες δυνατές διακυμάνσεις. Και σε αυτήν την περίπτωση όμως, του ιμερσιβ σεταπ, χρειάζεται περαιτέρω ενασχόληση με την ισοστάθμιση της μιας κύριας θέσης, εις βάρος των υπολοίπων, ώστε ο άρχων του σετάπ να αποκομίζει τη μέγιστη δυνατή απόλαυση. Και πάλι, οι μετρήσεις που έχουν αξία για αυτό το σκοπό, είναι αυτές σε μια σφαίρα πέριξ του σουίτ σποτ, με ακτίνα το πολύ έως 50cm.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Άσχετη ερώτηση
Yamaha HS8 vs Fluid Audio FX8 ?
Το Fluid διακρίνεται από πιο ομοιόμορφη πολική απόκριση.
Όμως γύρω από το sweet spot θεωρώ ποιοτικότερο το Yamaha από το οποίο κιόλας δεν αντιλαμβάνεσαι φύσημα σε πολύ κοντινές αποστάσεις.
...
Η διαδικασία του κινητού μικροφώνου σε περίπτωση που θες μέτρηση αυτής της σφαίρας ακρόασης, είναι σωτηρία, διότι με μια μέτρηση τελειώνει το ποίημα, ενώ διαφορετικά θα χρειαστεί πολλαπλές μετρήσεις και πολύ περισσότερο χρόνο.
...
Έχουν συσταθεί κι εναλλακτικά προφίλ ειδικά για συγκεκριμένα πεδία μaκρινά από το εκάστοτε sweet spot...
Πολύ περισσότερος χρόνος...από τις εξαιρέσεις που με συγκινούν τέτοιες ιεροτελεστίες.

Αυτό που χρειάζεται ουσιαστικά είναι ισοστάθμιση στα επιχειρήματα του...Ear έναντι των υπολοίπων. :sneaky:

Ας περάσουμε επιτέλους στη μεταβατική συμπεριφορά των σφραγισμένων HS8...
Η εκδοχή Α αντιπροσωπεύει την απόκριση χωρίς τις συστάσεις του Ear.H εκδοχή Β την απόκριση μετά από αυτές.

Αριστερό κανάλι:

Α
1585400774652.png

Β
1585400829595.png


Δεξί κανάλι:
Α
1585400920640.png

Β
1585400969576.png


Σε αυτές τις περιπτώσεις επελέγη και προβολή των σημείων που αντιπροσωπεύουν τα διαδοχικά δείγματα.

Η απολύτως τέλεια - και ανέφικτη από ηλεκτρομηχανικούς μετατροπείς - κρουστική απόκριση θα είχε μορφή όπως η παρακάτω εικονιζόμενη:

1585401162399.png

Και σε παράθεση δειγμάτων (dots)
1585401347994.png


H εκδοχή Α υπερτερεί θεωρητικώς ελάχιστα επειδή διακρίνεται από καλύτερη ευθυγράμμιση με τη μηδενική χρονική στιγμή και ακόμα μεγαλύτερη ομοιομορφία στα σκέλη του κρουστικού παλμού,ενώ η βηματική απόκριση εμφανίζει μικρότερο βαθμό πρόωρης ανόδου.Στην πράξη βεβαίως η εκδοχή B χάρη στις περαιτέρω διορθώσεις πλάτους που γίνονται πιο αντιληπτές έχει μικρή υπεροχή.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οπότε συστάθηκε και μια παραλλαγή της Β με μικρές επεμβάσεις στη φάση:
Αριστερό C
1585402441024.png


Δεξί C
1585402493792.png


Σε όλες τις διαδικασίες ισοστάθμισης πλάτους μέχρι τώρα χρησιμοποιούνταν - όπως έχει εξηγηθεί - φίλτρα ελάχιστης φάσης (IIR). Έγινε λοιπόν κι ένα τελικό πείραμα με αλλαγή των φίλτρων IIR σε γραμμικής φάσης (Linear Phase FIR )

Με τα αποτελέσματα να επιδεικνύουν όπως αναμενόταν εντονότερα φαινόμενα πρόωρου κωδωνισμού (οι αποκλίσεις από τον οριζόντιο άξονα πριν τη χρονική στιγμή μηδέν)

Αριστερό linear phase filters
1585402812697.png


Δεξί linear phase filters
1585402867075.png


Σε όλες τις εκδοχές τα διαγράμματα group delay ήταν παρεμφερή με αμελητέες αποκλίσεις αναμεταξύ τους.

Παρατίθεται ενδεικτικά η αναπαράσταση group delay μαζί με την υπερβάλλουσα φάση (μαύρη καμπυλη) για τη συνδυασμένη απόκριση των δύο καναλιών στο sweet spot για την εκδοχή Β.

1585403215641.png


Στην πράξη έχει επιτευχθεί μηδενική υπερβάλλουσα φάση για ολόκληρη την ωφέλιμη ζώνη απόκρισης (30 Hz - 20 KHz) υπό τη συγκεκριμένη πάντα ενιαία οντότητα .

Είναι δε τόσο σημαντικό αυτό διότι χάρη στην εφαρμογή ηλεκτρονικής ισοστάθμισης θα έχει επεκταθεί το προδιαγεγραμμένο για το εν λόγω μόνιτορ κάτω όριο απόκρισης σε συνδυασμό με την προσέγγιση αυτού στο τοίχωμα.Είναι η πρακτική επιβεβαίωση του ΄΄κέρδους χωρίς κέρατα΄΄ για ηχειακό σύστημα με σφραγισμένη καμπίνα και ικανοποιητική συμπεριφορά απόσβεσης,όπως είχε ακριβώς εξηγηθεί σε θεωρητικό επίπεδο στο ΄΄Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον΄΄...
Μια ακόμα αναπαράσταση Κρουστικής και βηματικής απόκρισης για το συνδυασμό των καναλιών υπό τον κλασσικό τρόπο που έχουμε συνηθίσει:
1585404281558.png


Και ως bonus,κάτι που αποφεύγει να κάνει το Stereophile...Επέκταση της καμπύλης στο πεδίο του χρόνου με το συγκεκριμένο ηχειακό σύστημα να αποσβένει το κρουστικό συμβάν ουσιαστικά σε χρονικό διάστημα γύρω από τα 100 msec :

1585404466675.png


Σημειωτέον ότι η ίδια συνθήκη είχε φροντιστεί να ισχύει επίσης για το σύνολο των setup που έχουν παρουσιαστεί προηγουμένως...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Κι ένα για τον Γιάνννη...Οι καμπύλες Ενέργειας-Χρόνου (ETC) για το διορθωμένο ζεύγος των σφραγισμένων HS8 (πράσινη αριστερό κανάλι,κόκκινη δεξί)

1585502078613.png


Μοναδική εξαίρεση κορυφής με στάθμη ανώτερη από -20 dB ως προς το αρχικό ερέθισμα η προερχόμενη από το αριστερό κανάλι αλλά κείμενη πάνω στο χρονικό όριο των 25 χιλιοστών δευτερολέπτου για την υποτιθέμενη ΄΄ελεύθερη ανακλάσεων ζώνη΄΄.Σημειωτέον εντός χώρου αφρόντιστου εκτός από τις αυτοσχέδιες διαχυτικές διατάξεις με τους τόμους και τα περιοδικά...

Ιδού και οι αντίστοιχες για τα...Audio Technica MSR7.
1585502446277.png


Και ύστερα αναρωτιόμαστε πώς γίνεται ν'αρέσει τόσο πολύ σε κάποιους η ακρόαση μέσω ακουστικών...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
...
H σύγκριση δηλαδή του αποτελέσματος του rephase & rew με το αποτέλεσμα του dirac και του trinnov. Και τα πλησιάζει αρκετά. Για εμάς τους κοινούς θνητούς που δεν μπορούμε να πάρουμε trinnov ( και δεν το έχουμε πάρει ακόμα απόφαση για dirac ), είναι μια σημαντική βελτίωση. Εκτώς αν νομίζεις ότι αν κάνεις μετρήσεις στον χώρο σου, θα δεις το αποτέλεσμα της διαδικασίας που μας μαθαίνει ο Μπούτιας. Εκτώς αν νομίζεις ότι αν δεν τις έχεις αυτές τις μετρήσεις, ότι θα τις βελτιώσεις με τη προσθήκη καλωδίων. Αν το νομίζεις αυτό, κάπου το έχεις πιάσει λάθος.

Το νήμα λέγεται έτσι, αλλά λες ανυπόστατα πράγματα. Επίσης, για κοίτα τα αποτελέσματα απο dirac, trinnov και rephase, εύχομαι να έχεις αρκετά ανοιχτό μυαλό ώστε να διαπιστώσεις κι εσύ ότι είναι πολύ κοντά το ένα με το άλλο.
Πραγματικά δεν πρέπει να τα βάζεις σε ίδια μοίρα. Απο τη μία μιλάμε για ισοστάθμιση με συγκεκριμένες παραμέτρους και προβλέψιμα αποτελέσματα, απο την άλλη μιλάς για προσαρμογή στα γούστα μας ( ούτε καν μέσω μετρήσεων, όλα με το αυτί ) βασιζόμενος στα μυστικιστικά χαρακτηριστικά του εξωτικού καλωδίου.
Η στιχομυθία στο νήμα με τα καλώδια έδωσε έμπνευση για μιαν ακόμα ΄΄τρομακτική αποστολή΄΄...

Να διαπιστώσουμε τί ήθελε προκύψει κατά την απόπειρα διόρθωσης σε ένα ηχοσύστημα που να μην πληρούσε κανένα από τα ιδεώδη των ακροαματικόφιλων.

Enter Sandman...
1585735678473.png


Mini ηχοσύστημα Panasonic SC-AK 340 εντός τυπικού υπνοδωματίου,σήμα κατευθείαν από έξοδο ακουστικών στην είσοδο music port με βύσμα 3.5 ,καλώδια αντάξια πορτατίφ και αυθεντική απόκριση...κουκουρούκου,όπως φαίνεται στις παρακάτω καμπύλες που αντιπροσωπεύουν το μέσο όρο γι αριστερό (πράσινη καμπύλη) και δεξί κανάλι (κόκκινη) αντίστοιχα παρμένους από 12 μετρήσεις πάνω και γύρω από το sweet spot ξαπλωμένου στο κρεβάτι ακροατή.

1585736241164.png


Ιδού η κρουστική με τη βηματική απόκριση επί του sweet spot για καθένα κανάλι

Αριστερό:
1585736434595.png


Δεξί:
1585736509603.png


Τί θα μπορούσε να γίνει με αυτήν την επιτομή...ξυριστικής τονικής συμπεριφοράς και ΄΄αλλού γι αλλού΄΄ μεταβατικής;

Όσοι δεν αντέχουν τα δύσκολα και πιστεύουν στην παντοδυναμία των παρελκομένων προειδοποιούνται να μη συνέχιζαν την ανάγνωση,καθότι μπορεί να βλαφθεί σοβαρά η ακροαματικοφιλική τους ισορροπία... :sneaky:
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Η στιχομυθία στο νήμα με τα καλώδια έδωσε έμπνευση για μιαν ακόμα ΄΄τρομακτική αποστολή΄΄...

Να διαπιστώσουμε τί ήθελε προκύψει κατά την απόπειρα διόρθωσης σε ένα ηχοσύστημα που να μην πληρούσε κανένα από τα ιδεώδη των ακροαματικόφιλων.

Enter Sandman...
View attachment 159559

Mini ηχοσύστημα Panasonic SC-AK 340 εντός τυπικού υπνοδωματίου,σήμα κατευθείαν από έξοδο ακουστικών στην είσοδο music port με βύσμα 3.5 ,καλώδια αντάξια πορτατίφ και αυθεντική απόκριση...κουκουρούκου,όπως φαίνεται στις παρακάτω καμπύλες που αντιπροσωπεύουν το μέσο όρο γι αριστερό (πράσινη καμπύλη) και δεξί κανάλι (κόκκινη) αντίστοιχα παρμένους από 12 μετρήσεις πάνω και γύρω από το sweet spot ξαπλωμένου στο κρεβάτι ακροατή.

View attachment 159560

Ιδού η κρουστική με τη βηματική απόκριση επί του sweet spot για καθένα κανάλι

Αριστερό:
View attachment 159562

Δεξί:
View attachment 159563

Τί θα μπορούσε να γίνει με αυτήν την επιτομή...ξυριστικής τονικής συμπεριφοράς και ΄΄αλλού γι αλλού΄΄ μεταβατικής;

Όσοι δεν αντέχουν τα δύσκολα και πιστεύουν στην παντοδυναμία των παρελκομένων προειδοποιούνται να μη συνέχιζαν την ανάγνωση,καθότι μπορεί να βλαφθεί σοβαρά η ακροαματικοφιλική τους ισορροπία... :sneaky:
Χμ... Δώσε πόνο...(?)
 



Μηνύματα
501
Reaction score
705
Η στιχομυθία στο νήμα με τα καλώδια έδωσε έμπνευση για μιαν ακόμα ΄΄τρομακτική αποστολή΄΄...

Να διαπιστώσουμε τί ήθελε προκύψει κατά την απόπειρα διόρθωσης σε ένα ηχοσύστημα που να μην πληρούσε κανένα από τα ιδεώδη των ακροαματικόφιλων.

Enter Sandman...
View attachment 159559

Mini ηχοσύστημα Panasonic SC-AK 340 εντός τυπικού υπνοδωματίου,σήμα κατευθείαν από έξοδο ακουστικών στην είσοδο music port με βύσμα 3.5 ,καλώδια αντάξια πορτατίφ και αυθεντική απόκριση...κουκουρούκου,όπως φαίνεται στις παρακάτω καμπύλες που αντιπροσωπεύουν το μέσο όρο γι αριστερό (πράσινη καμπύλη) και δεξί κανάλι (κόκκινη) αντίστοιχα παρμένους από 12 μετρήσεις πάνω και γύρω από το sweet spot ξαπλωμένου στο κρεβάτι ακροατή.

View attachment 159560

Ιδού η κρουστική με τη βηματική απόκριση επί του sweet spot για καθένα κανάλι

Αριστερό:
View attachment 159562

Δεξί:
View attachment 159563

Τί θα μπορούσε να γίνει με αυτήν την επιτομή...ξυριστικής τονικής συμπεριφοράς και ΄΄αλλού γι αλλού΄΄ μεταβατικής;

Όσοι δεν αντέχουν τα δύσκολα και πιστεύουν στην παντοδυναμία των παρελκομένων προειδοποιούνται να μη συνέχιζαν την ανάγνωση,καθότι μπορεί να βλαφθεί σοβαρά η ακροαματικοφιλική τους ισορροπία... :sneaky:
Δοκίμασε να βάλεις το Thor-Odin-smth (καλώδιο) να δούμε αν θα σιάξει :laugh:
Εγώ σιγά σιγά ξεκινάω να βράζω κόλλυβα με αυτό που θα ακολουθήσει...
Θρήνος και κόλλυβα
για τα καημένα τα καλώδια.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Το ίδιο γράφαμε χαχαχαχαχ
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Δοκίμασε να βάλεις το Thor-Odin-smth (καλώδιο) να δούμε αν θα σιάξει :laugh:
Εγώ σιγά σιγά ξεκινάω να βράζω κόλλυβα με αυτό που θα ακολουθήσει...
Άργησες. Εγώ είχα αρχίσει τις προετοιμασίες με το που έσκασε μύτη αυτό το νήμα. :p
 

Μηνύματα
501
Reaction score
705
Άργησες. Εγώ είχα αρχίσει τις προετοιμασίες με το που έσκασε μύτη αυτό το νήμα. :p
Δε δυσκολεύομαι να το πιστέψω αλλά από όσο θυμάμαι τα ηχεία σου δε κάνουν 40Ε το ζεύγος ή τα άλλαξες ? :rolleyes: :D:laugh::laugh::o
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το ταίριασμα των ηχείων όμως είναι σχεδόν άριστο.
Είναι για γέλια και για κλάματα το γεγονός ότι ακόμα και αυτό το setup που η πλειοψηφία των ακροαματικόφιλων θα σνόμπαρε,επί της θέσης ακρόασης στο συγκεκριμένο χώρο τηρεί έναν θεμελιώδη κανόνα που παραβαίνουν αρκετά αβανταδόρικα setup στους χώρους όπου είναι εκείνα εγκατεστημένα... :sneaky:
Δοκίμασε να βάλεις το Thor-Odin-smth (καλώδιο) να δούμε αν θα σιάξει :laugh:
Εγώ σιγά σιγά ξεκινάω να βράζω κόλλυβα με αυτό που θα ακολουθήσει...


Το ίδιο γράφαμε χαχαχαχαχ
Δεν διατηρώ γενικώς τόσο ακριβά καλώδια.Επιφυλάσσομαι όμως να πραγματοποιήσω ανάλογες δοκιμές εν καιρώ σε πιο αβανταδόρικα setup.Ας όψονται οι περιστάσεις...

Στο παρόν θα μπορούσα ενδεχομένως να αλλάξω το interconnect στην είσοδο music port ή καλώδια ηχείων με μονόκλωνα τύπου DNM.

Στο setup των Yamaha HS8 είχα εναλλάξει πειραματικά XLR interconnect ανάμεσα σε διαθέσιμα Canare,Van Damme,Ringmat & Van Den Hul χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα μετρητικά αποτελέσματα επί σταθερού sweet spot.Τέτοια στοιχεία ανήκουν στα ευκόλως εννοούμενα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η αποστολή ξεκινά κατά τα γνωστά με την εισαγωγή της υπερβάλλουσας φάσης για καθένα κανάλι ξεχωριστά στο περιβάλλον του rePhase.

Ύστερα από το filter linearization η απόκριση φάσης έχει λάβει την εξής μορφή:

Αριστερό:
1585931280728.png

Δεξί:
1585931330310.png


Παρατηρούμε ομοιομορφία μεταξύ των καναλιών,αλλά μεταπτώσεις φάσης όπως η προκύπτουσα σε ύψος 2KHz είναι δύσκολες στο χειρισμό τους,αφού απαιτούν την εμπλοκή διαδοχικών φίλτρων σε στενή ζώνη και υπό υψηλές τιμές στο συντελεστή Q για την εξομάλυνσή τους.Βλέπουμε παρακάτω τη διορθωμένη μορφή:

Αριστερό:
1585931703393.png

Δεξί:
1585931822690.png


Έχει χρησιμοποιηθεί αναγκαστικά μεγαλύτερο πλήθος φίλτρων σε σύγκριση με setup ανώτερης ποιότητας.

Η φάση αφήνεται αδιόρθωτη σε ύψος κατώτερο των 40 Hz όπου δεν υπάρχει ουσιαστική απόκριση από το setup.

Δίνοντας εντολή clear measurement ,εισάγεται κατόπιν η απόκριση πλάτους από τον αντίστοιχο μέσο όρο για καθένα κανάλι.

Αριστερό:
1585932891923.png

Δεξί:
1585932958516.png


Όπως κάποιοι πρόσεξαν,δεν έχει ακολουθήσει εισαγωγή αυτοματοποιημένων φίλτρων ισοστάθμισης από REW,αφού αποφασίστηκε η δυσκολότερη οδός για πλήρως χειροκίνητη ισοστάθμιση των καμπυλών απόκρισης σε περιβάλλον rePhase.

Η καμπύλη στόχος θα είναι custom και bass limited με άρχουσα υποχώρηση σε ύψος 80 Hz - όπως αρμόζει σε μονά mid/woofer 6,5 ιντσών και μικρά μεγέθη καμπίνας,παρά τους ευσεβείς πόθους διάφορων κατασκευαστών - για το κάτω άκρο απόκρισης.Θα δοθεί επίσης μικρότερη κλίση υποχώρησης στις υψηλές οκτάβες,ώστε να μην εφαρμόζονταν υπέρογκες υποχωρήσεις στην τονωμένη αυθεντική απόκριση.

Επιλέγεται χαμηλή στάθμη-στόχος 65 dB αφενός μεν για να υπερκεραστούν οι ταπεινώσεις απόκρισης,αφετέρου δε για να παρέχεται σεσημασμένη γραμμή ως σημείο αναφοράς κατά το χειρισμό στο παράθυρο εργασίας.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Κάθε ιστορία τρόμου που σέβεται το κοινό είθισται να έχει ανατροπή στην υπόθεση...Ας δούμε λοιπόν τη δική μας...

Με την ολοκλήρωση στη διορθωτική απόπειρα έγιναν ακροάσεις στο τελικό αποτέλεσμα.Το αναπαραγόμενο πρόγραμμα ακουγόταν μεν καλύτερα σε σχέση με την αδιόρθωτη κατάσταση αλλά όχι όσο θα αναμενόταν.

Ιδού οι μετρηθείσες αποκρίσεις γι αριστερό (πράσινο) και δεξί (πορτοκαλί) κανάλι αντίστοιχα :

1586084402373.png


Σε αυτό το στάδιο δοκιμάστηκαν καλώδια ρεύματος όπως το γνωστό respect (απαθανατισμένο υπό μορφή ναυτικού κόμπου),το οποίο έχει ικανοποιήσει δοκιμαζόμενο σε ποιοτικά setup :
1586084612177.png


Επίσης δοκιμάστηκαν και interoconnect με ακροδέκτες 3.5 mm από Nordost
1586085408277.png

και Dynavox
1586085495543.png

καθώς κι επώνυμα RCA interconnects με τη μεσολάβηση αντάπτορα RCA σε 3.5 mm.
1586085742534.png


Δεν σημειώθηκε μολαταύτα καμία αισθητή διαφορά σε μετρητικό ή ακροαματικό επίπεδο.

Οπότε επελέγη όπως θα δούμε παρακάτω διαφορετικός τρόπος δράσης...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Το αναπαραγόμενο πρόγραμμα ακουγόταν μεν καλύτερα σε σχέση με την αδιόρθωτη κατάσταση αλλά όχι όσο θα αναμενόταν.

Ιδού οι μετρηθείσες αποκρίσεις γι αριστερό (πράσινο) και δεξί (πορτοκαλί) κανάλι αντίστοιχα :

1586084402373.png
Εφόσον η απόκριση ξεκινάει χονδρικά από 120 κύκλους, θα έπρεπε η πτώση στα πρίμα να ξεκινάει από τους 8κ και να μη βγάζει κιχ πάνω από 12κ...

Επίσης, δεν έχει εφαρμοστεί ένα ταργκετ κερβ με σωστή πτώση στο φάσμα συν το αναγκαίο (λόγω στάθμης) λαουντνες.

Είναι λογικό και αναμενόμενο να μην ακούγεται καλά αυτή η απόκριση...
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.125
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top