Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Έχοντας πια εκτελέσει εκατοντάδες φορές τη διαδικασία σε πολλαπλά setup - ακόμα και παραλλαγές της για το ίδιο - μπορούν να δηλωθούν κατηγορηματικά τα όρια κατά την εφαρμογή διόρθωσης μέσω rePhase.

Είναι εξαιρετική για εξομάλυνση απόκρισης σε αμιγή ηχειακά συστήματα με δικά τους κροσόβερ ανάμεσα στις μονάδες.
(Δηλαδή σκέτους δορυφόρους ή ήδη κροσαρισμένους ηλεκτρονικά με υποβαθύφωνες μονάδες).

Επίσης δόκιμη εναλλακτική - προσωρινά τουλάχιστον - για επιδιόρθωση φασικών αποκλίσεων από φθορά υλικών σε παθητικά κρος,ή επαναφορά της απόλυτης πολικότητας στο σήμα από μεσολαβούντα στάδια που θα την αναστρέφουν.

Κατάλληλη για προσαρμογή απόκρισης σε συγκεκριμένη καμπύλη-στόχο.

Από την άλλη πλευρά,κρίνεται ακατάλληλη για φασική ευθυγράμμιση σε setup με ακουστικό κροσάρισμα μεταξύ δορυφόρων-υποβαθυφώνων.Κάθε προσπάθεια για αποκλειστική χρήση rePhase ειδικά γι αυτόν το σκοπό οδηγεί εύκολα σε αντιληπτό πρόωρο κωδωνισμό.Σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να έχει ήδη εφαρμοστεί πριν την εμπλοκή του rePhase ικανή ευθυγράμμιση είτε χάρη σε κατάλληλη γεωμετρία τοποθέτησης είτε χάρη σε μεσολάβηση επεξεργαστών τύπου miniDSP και ακόμα πιο αβανταδόρικών κατά τα γνωστά.

Διαχείριση χαμηλών μπορεί να εφαρμοστεί ικανοποιητικά μονάχα από προορισμένους γι αυτήν επεξεργαστές...
 
Last edited:

Μηνύματα
12.829
Reaction score
10.048
Περνάμε τώρα στην ενότητα Paragraphic Phase EQ.


- Δεν αποτελεί βέλτιστη ενέργεια η πάση θυσία ταύτιση της καμπύλης με τον μηδενικό άξονα.Προβλέπονται αποκλίσεις τάξης μερικών μοιρώνΑκόμα πιο γκρίζα ζώνη συνιστά η επέμβαση σε κεντρικές συχνότητες κατώτερες των 100 Hz,καθότι το λογισμικό λειτουργεί αποκλειστικώς φίλτρα FIR τα οποία ενοχοποιούνται με την εμφάνιση λίαν ενοχλητικών ιδίως κατά τις πρώτες οκτάβες φαινομένων Προ-Κωδωνισμού (Pre-Ringing):

Σε κάθε περίπτωση η τελική δράση επαφίεται στη διάθεση πειραματισμού από τον χρήστη και την εύρεση Χρυσής Τομής πάνω σε καμπύλη-κούκλα αλλά στην ακρόαση...πανούκλα.
Ξεκίνησα χτες.

Το διάγραμμα φάσης είναι έτσι:

Skalopatia.jpg


Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι στα 758 Hz περίπου, η φάση δεν πέφτει ομαλά, αλλά σχηματίζει σκαλοπάτι (και μάλιστα αυτό είναι ένας ολόκληρος κύκλος περίπου). Το ίδιο γίνεται και μετά τa 6500 Hz, @Bhutia, τί προτείνεις;

Παρακάτω είναι και η μέτρηση του δεξιού ηχείου από τη θέση ακρόασης (σε αυτό ανήκει και το διάγραμμα της φάσης).

1.jpg

Στα 750 περίπου ΔΕΝ έχω min phase οπότε δεν το πειράζω.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ξεκίνησα χτες.

Το διάγραμμα φάσης είναι έτσι:

View attachment 187504

Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι στα 758 Hz περίπου, η φάση δεν πέφτει ομαλά, αλλά σχηματίζει σκαλοπάτι (και μάλιστα αυτό είναι ένας ολόκληρος κύκλος περίπου). Το ίδιο γίνεται και μετά τa 6500 Hz, @Bhutia, τί προτείνεις;

Παρακάτω είναι και η μέτρηση του δεξιού ηχείου από τη θέση ακρόασης (σε αυτό ανήκει και το διάγραμμα της φάσης).

View attachment 187505
Στα 750 περίπου ΔΕΝ έχω min phase οπότε δεν το πειράζω.
Το διάγραμμα φάσης που δημοσιεύεις είναι αδιόρθωτη Vector Averaged απόκριση από εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά,ή κάτι άλλο;

(Εάν έχεις παρακολουθήσει το νήμα,πρέπει να γνωρίζεις ότι στα δικά μου setup ουδέποτε εκκινούσα με τέτοιες διαβαθμίσεις...)

Αποφεύγουμε επίσης διορθωτικές επεμβάσεις στη φάση με κεντρικές συχνότητες κατώτερες των 100 Hz...
 
Last edited:

Μηνύματα
12.829
Reaction score
10.048
Είναι από μία θέση, γιατί απλά πειραματίστηκα. Αυτό στα 750 Hz δεν υπήρχε σε παλιότερη μέτρηση. Έχω υπερβάλλον GD:

ExcessGD.jpg


Ναι, εσένα πήγαινε ομαλά η καμπύλη.
Το διάγραμμα φάσης που δημοσιεύεις είναι αδιόρθωτη Vector Averaged απόκριση από εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά,ή κάτι άλλο;
Αδιόρθωτο, αλλά αφού έχω φορτώσει στο rePhase τα φίλτρα που έβγαλε το REW ώστε να ακολουθηθεί η καμπύλη-στόχος.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Είναι από μία θέση, γιατί απλά πειραματίστηκα. Αυτό στα 750 Hz δεν υπήρχε σε παλιότερη μέτρηση. Έχω υπερβάλλον GD:

View attachment 187528

Ναι, εσένα πήγαινε ομαλά η καμπύλη.


Αδιόρθωτο, αλλά αφού έχω φορτώσει στο rePhase τα φίλτρα που έβγαλε το REW ώστε να ακολουθηθεί η καμπύλη-στόχος.
Καταρχάς δεν χρησιμοποιούμε μεμονωμένες μετρήσεις ως πρώτη ύλη για φασική διόρθωση,αλλά Vector Averaged από εναλλακτικές λήψεις σε ενδεδειγμένες θέσεις...Δεύτερον,υπό ποια τιμή FDW εκτελούνται οι λήψεις ;
Τρίτον,ξεκίνα με σκέτη φασική διόρθωση χωρίς φίλτρα ισοστάθμισης...
 

Μηνύματα
12.829
Reaction score
10.048
Καταρχάς δεν χρησιμοποιούμε μεμονωμένες μετρήσεις ως πρώτη ύλη για φασική διόρθωση,αλλά Vector Averaged από εναλλακτικές λήψεις σε ενδεδειγμένες θέσεις...Δεύτερον,υπό ποια τιμή FDW εκτελούνται οι λήψεις ;
Τρίτον,ξεκίνα με σκέτη φασική διόρθωση χωρίς φίλτρα ισοστάθμισης...
1. Το ξέρω, όλοι το λένε! Όταν αγοραστούν κάποια treatments που θέλω και τοποθετηθούν θα γίνει οριστική σωστή μέτρηση σε πολλαπλές θέσεις.
2. FDW = 15 που προτείνεις, αλλά και με άλλη δοκιμή στα 6, πάλι τα ίδια.
3. Αύριο!

Ευχαριστώ!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
1. Το ξέρω, όλοι το λένε! Όταν αγοραστούν κάποια treatments που θέλω και τοποθετηθούν θα γίνει οριστική σωστή μέτρηση σε πολλαπλές θέσεις.
2. FDW = 15 που προτείνεις, αλλά και με άλλη δοκιμή στα 6, πάλι τα ίδια.
3. Αύριο!

Ευχαριστώ!
Η τιμή του FDW θα μπορούσε να μειωθεί εκ των υστέρων στο Vector Averaged αρχείο που θα προκύψει...
Όποτε θες,αλλά έστω και χωρίς ήδη εγκατεστημένα πάνελ,οπωσδήποτε με πολλαπλές λήψεις και Vector Averaging...Δεν βλάπτει λίγη προπόνηση πριν τον κανονικό αγώνα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Επειδή ποσταρα ένα παθητικο ηχείο από σοβαρή φίρμα και βλέπω γελάκια και χαχανητα και με πνίγει το δίκιο θα ήθελα να σας πω τα εξής.
Αυτό το ηχείο είναι από σοβαρή φίρμα με πολύ σοβαρό μάρκετινγκ και δεν είναι για ντεσκτοπ, να δείτε την παρακάτω φώτο για να το πιστέψετε.
View attachment 188061
Είναι παθητικο μικρό στο μάτι με 5,75 ίντσες αλλά μεγάλο στο ντισπερσιον.
Κατ αρχάς γιατί γελάτε? Το έχετε ακούσει στον χώρο σας? Εγώ το άκουσα με πικάπ, λυχνία και μου πήρε την καρδιά με μάγεψε όπως οι σειρήνες τον Οδυσσέα , τέρμα η οντισσεια, γυναίκα δεσε με την λέω, γιατί δεν θα αντέξω και θα τα πετάξω απ το μπαλκόνι, τα ενεργά τα κλαιν Μάιν θέλω να πω.
Εγω το άκουσα με μάγεψε θα δώσω 12000 χιλιάρικα μόλις βγούμε από το λοκνταουν να το πάρω, και μόνο σαν κόσμημα αξίζει. Ο μπουτχιας και κάθε μπουτχιας μπορεί με αυτά τα λεφτά να πάρει αλλά 2 σαμπς, αλλους δέκα μόνιτορ δορυφόρους και διοροφό κρεβάτι για να ακούει σε 2 επίπεδα αλλά δεν ζηλεύω και δεν με νοιάζει. Αυτο το ηχόχρωμα δεν θα το βρει πουθενά.
Σταματήστε το μπόουλινγκ σε όποιον θέλει αυτά τα μικρά καναρίνια στο σαλόνι του. Έλεος πια, στην τελική άμα θέλω παίρνω κάτι καλά καλωδια και ένα εκουαλαιζερ και το κάνω ανελέητο μόνιτορ γκενελεκ, γκεγκε?
Αν δεν το σταματήσετε τώρα, θα κλαφτω στην διαχείριση.

2020 - ίντερνετ - ελεύθερη πρόσβαση - δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες
Ένα ματσάκι μπορεί ποτέ να μην τελειώνει,μέχρι να κέρδαγε η ομάδα που πρέπει...Όπως λοιπόν εκείνος ο αχαρακτήριστος πρόεδρος συλλόγου που δεν κράτησε τις υγειονομικές διατάξεις θα παραβούμε κι εμείς ανάλογους νόμους,δοκιμάζοντας τώρα διευθέτηση με...ένα μονάχα τεμάχιο προσιτού sub.Η διαφορά από τον αχαρακτήριστο όμως έγκειται στο ότι η δική μας δράση θα είναι όχι μόνο νόμιμη αλλά και...ηθική,αφού ανταποκρίνεται στις συνθήκες αρκετών χρηστών που μένουν σε μονό sub.Ας δούμε πώς το ένα μπορεί να μετρήσει περισσότερο από...κανένα.

Όπως έχει εξηγηθεί,το rePhase είναι απόλυτο εργαλείο για τη διόρθωση ενιαίων ηχειακών συστημάτων,δηλαδή ενοτήτων ήδη κροσαρισμένων μεταξύ τους σε ηλεκτρονικό επίπεδο.Δεν τα καταφέρνει όμως τόσο καλά - παράγοντας διόλου ευκαταφρόνητο βαθμό πρόωρου κωδωνισμού - όταν έχει να διαχειριστεί ενότητες με ακουστικό κροσάρισμα μεταξύ των,όπως συμβαίνει δηλαδή κατά την προσθήκη sub σ'ένα setup όπου οι δορυφόροι θα εξακολουθούσαν να παίζουν οι ίδιοι full range.Και ακόμα δυσκολότερα όσο θ'αυξανόταν το πλήθος στα τεμάχια sub.

Ο μόνος τρόπος για να προκύψει αποτέλεσμα με αμελητέο πρόωρο κωδωνσμό θα ήταν αφενός μεν να μειωθεί το πλήθος sub,αφετέρου δε να εφαρμοστεί η βέλτιστη γεωμετρία στην τοποθεσία του sub σε συνάρτηση μ'εκείνες όπου θα βρίσκονται οι δορυφόροι και το sweet spot...

Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να πειραματιστούμε με τα Vecteur κι ένα τεμάχιο SVS SB-2000...Για τις ανάγκες του εγχειρήματος μειώνεται ελάχιστα η πλευρά - απομακρύνοντας σε ισοδύναμο βαθμό καθέναν δορυφόρο από το ομόλογο πλευρικό τοίχωμα - στο στερεοφωνικό τρίγωνο σε σχέση με το προηγούμενο επεισόδιο...Το νέο ισόπλευρο πάντα τρίγωνο θα έχει μήκος πλευράς 185 εκατοστόμετρα...

Επιλέγουμε γι αρχή μια θέση sub ισαπέχουσα από τους δορυφόρους που να ήταν η παράλληλα πιο κοντινή στο ορισμένο sweet spot.Θα δούμε κιόλας άμα θα είχε επιπτώσεις διαφοροποιημένος προσανατολισμός του sub πάνω στην ίδια τοποθεσία.

Η πρώτη παραλλαγή προβλέπει το μεγάφωνο του sub ν'αντικρίζει τους δορυφόρους :
1606200371796.png


Η δεύτερη ν'αντικρίζει τη γνωστή θέση στο προσκέφαλο του κρεβατιού:
1606200533296.png


Σιγά τώρα μην είχε ωραιότερο σκηνικό το promotion στα ηχειάκια από Wilson και Chario...
Το βαθυπερατό φίλτρο στο sub έχει κλίση 12dB ανά οκτάβα και είναι ρυθμισμένο στα 140 Hz περίπου ώστε να συνεισφέρει ενεργειακά στην τρίτη οκτάβα.Η φάση 0 μοίρες.
Το ακουστικό κέντρο του sub παραμένει σταθερά τοποθετημένο και στις δύο περιπτώσεις,οπότε θα περιμέναμε υποτίθεται να μην υπήρχε χαρακτηριστική διαφοροποίηση στην απόκριση ως προς τις δύο πρώτες οκτάβες επί του sweet spot που βρίσκεται πάνω στο κρεβάτι και όπισθεν του sub...Ισχύει άραγε κάτι τέτοιο;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η ώρα της αλήθειας...

Σκούρο πράσινο το αριστερό κανάλι με το sub αντίκρυ στους δορυφόρους.Ανοιχτό πράσινο αντίκρυ στο προσκέφαλο :
1606308131423.png


Κεραμιδί το δεξί κανάλι με το sub αντίκρυ στους δορυφόρους,κόκκινη καμπύλη αντίκρυ στο προσκέφαλο :
1606308254247.png


Τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί με καφέ καμπύλη αντίκρυ στους δορυφόρους και μπλε αντίκρυ στο προσκέφαλο:
1606308360761.png


Παρατηρούμε λοιπόν ότι στην πρώτη περίπτωση η αποδιδόμενη ενέργεια από το sub σε σύζευξη με τους δορυφόρους που εκπέμπουν full range θα γεμίζει καλύτερα το δεύτερο μισό της πρώτης οκτάβας καθώς και την αρχή της δεύτερης...Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα διευκολύνεται και η απαραίτητη ισοστάθμιση,αφού όπως έχει ειπωθεί είναι πάντα εφικτή η αφαίρεση υπερβάλλουσας ενέργειας όχι όμως και η τόνωση σε υφιστάμενες υποχωρήσεις.

Διαπιστώνεται ότι ο προσανατολισμός του sub αντίκρυ στους δορυφόρους υπό τις περιγραφείσες συνθήκες έχει σαφές πλεονέκτημα...Με δεδομένο τον προσανατολισμό,θα ήταν όμως αυτή η βέλτιστη τοποθεσία του μονού τεμαχίου sub στο συγκεκριμένο χώρο;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ας δούμε τώρα και πώς αξίζει να χάναμε...ολίγον τι από τον ύπνο μας...

O τόπος του sub από τα προηγούμενα ήταν κοντά στο μέσον για τη διάσταση του πλάτους στο δωμάτιο,στο μέσον ακριβώς του μήκους για το μικρότερο ήμισυ του δωματίου και συμμετρικά απέναντι των δορυφόρων...Καλή ήταν ως δοκιμή και ο αντικριστός προσανατολισμός θα διατηρηθεί,υπάρχει όμως μια άλλη κοντινή θέση όπου οι ακροάσεις έδιναν εντύπωση πιο γρήγορης συμπεριφοράς χάρη σε καλύτερη - όπως εικάζεται - σύζευξη όχι μεμονωμένα με τους δορυφόρους,αλλά και με τους ιδιορρυθμούς του δωματίου.

Ο τόπος αυτής βρίσκεται ακριβώς τόσο στο κέντρο του πλάτους όσο και στο μέσον του μήκους για το μακρύτερο ήμισυ του δωματίου...Όπως είναι όμως επόμενο,κρατώντας σταθερό τον τόπο των δορυφόρων,το sub έπαυε να έχει συμμετρική διευθέτηση απέναντι σε αυτούς...Γι αυτό το λόγο κρίθηκε σκόπιμο η κεντρική συχνότητα στο βαθυπερατό φίλτρο στο SVS να κατέλθει σε τιμή 120 Hz...Εφόσον οι οι ίδιοι οι δορυφόροι παίζουν πάντα full range,διαπιστώθηκε ότι υπό αυτή τη συνθήκη δεν είχαμε την παραμικρή απόκλιση κατά την αντίληψη της πηγής για τις πρώτες οκτάβες προς τη μεριά του sub.Τόσο επί όσο και πέραν του sweet spot...

Η τελική τοποθεσία για το μονό sub :
1606559685528.png


Ας δούμε ακολούθως τις αποκρίσεις στα επιμέρους κανάλια αλλά και μαζί συγκρινόμενες με την προηγηθείσα κατάσταση (με σκουρότερο χρώμα οι νέες αποκρίσεις )
Αριστερό :
1606559899369.png


Δεξί:
1606559953839.png


Μαζί :
1606560015497.png


Οι νέες αποκρίσεις μπορεί να εμφανίζουν υποχώρηση ενέργειας στο δεύτερο μισό της πρώτης οκτάβας (30-40 Hz) ,όμως παύει να υπάρχει μετάπτωση ανάμεσα στο δεύτερο και το πρώτο μισό αυτής.Αυτό είναι στοιχείο που οδηγεί κιόλας σε συμπέρασμα ότι η προηγούμενη ενέργεια ανταποκρινόταν σε συνιστώσα ιδιορρυθμού...Το σημαντικό πλεονέκτημα με την τωρινή κατάσταση είναι ότι υφίσταται πλέον ωφέλιμη ενέργεια σε ολόκληρη τη ζώνη πρώτης οκτάβας.

Η μικρή υποχώρηση στη ζώνη της τρίτης οκτάβας είναι αναμενόμενη,αφού μειώθηκε ανάλογα η προσφορά ενέργειας από το sub στην εν λόγω ζώνη...Οι νέες αποκρίσεις προσφέρουν πάντως ευχέρεια για λιγότερο επεμβατική προσαρμογή προς επιλεγμένη καμπύλη-στόχο,προβλέπουσα ΄΄κούρεμα΄΄ ενέργειας για τις δύο μονάχα διακριτές κορυφώσεις στις πρώτες οκτάβες...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.665
Η βέλτιστη τοποθέτηση ενός μοναδικού σαμπ, έχει ειπωθεί κατ'επαναληψιν (και από σένα) πως βρίσκεται σε σχέση με τους 2 δορυφόρους στο κέντρο αυτών, εκεί που έχεις τα μηχανήματα.

Η ίση απόσταση ακρόασης μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, σα να έχεις ένα σεταπ 3.1 θα έλεγα, είναι οφθαλμοφανώς η καλύτερη δυνατή επιλογή, όπου ο κεντρικός δορυφόρος και το σαμπ, είναι ένα ηχείο πλέον, μπαίνοντας στην τρίτη οκταβα.

Σε αυτή την θέση, είναι εξόχως ασφαλές να είναι όσο ψηλά θες το σημείο κρος.

Θα έπρεπε να επιμείνεις περαιτέρω σε αυτήν την τοποθέτηση κατά τη γνώμη μου, παίζοντας με το ύψος τοποθέτησης του σαμπ σε αυτή τη θέση.

Για λόγους πολυπλοκότητας των υπολογισμών σε ασύμμετρους χώρους, είναι πρακτικά αδύνατο να προβλέψεις την απόκριση σε κάθε ύψος τοποθέτησης. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνει μέτρηση σε κάθε σημείο, από το δάπεδο μέχρι και άνωθεν της μεσότητας του ύψους του δωματίου, για να μη πω μέχρι και στο ταβάνι, ανά 10cm.

Φυσικά, στη μεσότητα του ύψους, είναι προβλέψιμο το ότι θα ακυρώσεις ένα ιδιοσυντονισμό, αυτόν του ..ύψους.

Το όμοιο βεβαίως, ισχύει και για τους δορυφόρους. Η τοποθέτηση σε μεγαλύτερο ύψος από το σύνηθες, δεν είναι απαγορευτική στους δορυφόρους, ιδίως στο δικάναλο σεταπ, αλλά και στο 2D πολυκάναλο.
Δώσε κλίση, κι είσαι άρχοντας.



Στην παρούσα τοποθέτηση:



Οι δορυφόροι είναι σε τυπικές βάσεις (που δε χρειάζεται να είναι), σε τυπικό ύψος (που δε χρειάζεται να είναι), με την στάνταρ κλίση της πρόσθιας μπαφλας του ηχείου (που δε χρειάζεται να τηρείται), χωρίς ισόπλευρο τρίγωνο (που χρειάζεται να τηρείται), με το σαμπ στα πόδια σου (που ενοχλεί) και με το σαμπ να εμφανίζει κατευθυντικότητα (λόγω σημείου κρος).

Διαφωνώ σε όλες τις ανωτέρω επιλογές.

Άσε που τα καλώδια ηχείων τα βλέπω ιδιαιτέρως χοντρά (που δε χρειάζεται να είναι). :lol:

Θέλω να'ρθω εκεί, να τα βάλω όπως πρέπει. Με το ζόρι κρατιέμαι. :lol:
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η βέλτιστη τοποθέτηση ενός μοναδικού σαμπ, έχει ειπωθεί κατ'επαναληψιν (και από σένα) πως βρίσκεται σε σχέση με τους 2 δορυφόρους στο κέντρο αυτών, εκεί που έχεις τα μηχανήματα.

Η ίση απόσταση ακρόασης μεταξύ σαμπ και δορυφόρων, σα να έχεις ένα σεταπ 3.1 θα έλεγα, είναι οφθαλμοφανώς η καλύτερη δυνατή επιλογή, όπου ο κεντρικός δορυφόρος και το σαμπ, είναι ένα ηχείο πλέον, μπαίνοντας στην τρίτη οκταβα.

Σε αυτή την θέση, είναι εξόχως ασφαλές να είναι όσο ψηλά θες το σημείο κρος.

Θα έπρεπε να επιμείνεις περαιτέρω σε αυτήν την τοποθέτηση κατά τη γνώμη μου, παίζοντας με το ύψος τοποθέτησης του σαμπ σε αυτή τη θέση.

Για λόγους πολυπλοκότητας των υπολογισμών σε ασύμμετρους χώρους, είναι πρακτικά αδύνατο να προβλέψεις την απόκριση σε κάθε ύψος τοποθέτησης. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνει μέτρηση σε κάθε σημείο, από το δάπεδο μέχρι και άνωθεν της μεσότητας του ύψους του δωματίου, για να μη πω μέχρι και στο ταβάνι.

Φυσικά, στη μεσότητα του ύψους, είναι προβλέψιμο το ότι θα ακυρώσεις ένα ιδιοσυντονισμό, αυτόν του ..ύψους.

Το όμοιο βεβαίως, ισχύει και για τους δορυφόρους. Η τοποθέτηση σε μεγαλύτερο ύψος από το σύνηθες, δεν είναι απαγορευτική στους δορυφόρους, ιδίως στο δικάναλο σεταπ, αλλά και στο 2D πολυκάναλο.
Δώσε κλίση, κι είσαι άρχοντας.
Τη δεδομένη στιγμή εξετάζονται τα πράγματα από την άλλη πλευρά του φράχτη,εκείνη της βολικότητας και της αποδεκτής αισθητικής.Κάνε υπομονή και θα δεις τα αποτελέσματα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.665
Οκ, πάσο.

Πάντως είναι εξόχως διδακτικό το όλο πόνημα.

Παρακαλώ, συνεχίστε! ;)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οκ, πάσο.

Πάντως είναι εξόχως διδακτικό το όλο πόνημα.

Παρακαλώ, συνεχίστε! ;)
Πρόσεξες ότι υπό την τωρινή κατάσταση έχει καταργηθεί επιπλέον πρόσθια κλίση των δορυφόρων,αφού τώρα η ζώνη ακρόασης δεν θ'ανταποκρίνεται σε κεφαλή ξαπλωτού αλλά καθισμένου ακροατή.Το ισόπλευρο τρίγωνο με κορυφές δορυφόρους και sweet spot εξακολουθεί να ισχύει...Η κατευθυντικότητα στο sub δεν γίνεται αντιληπτή στην πράξη,χάρη στη μικρή κάθοδο για την κεντρική συχνότητα στο βαθυπερατό του φίλτρο και την εκπομπή full range από τους δορυφόρους...

Διέφυγαν βεβαίως της κριτικής οι ακροδέκτες...Wattgate στα καλώδια τροφοδοσίας.
Καλώδια χρησιμοποιούνται από ήδη διαθέσιμα αποθέματα ό,τι ικανοποιεί αισθητικά και ακροαματικά...Στη συγκεκριμένη περίπτωση το πάχος συμβαδίζει και με το μήκος που μεσολαβεί,αφού δεν σκοπεύω να τεμαχίζω ήδη τερματισμένα κομμάτια.

Οι αδιόρθωτες αποκρίσεις πλάτους και Vector Averaged κατά τα γνωστά :
1606569512185.png


Και οι Κρουστικές αποκρίσεις με τα δύο κανάλια μαζί ξεχωριστά για δορυφόρους και sub :
1606569650389.png


H καθυστέρηση στην απόκριση του sub είναι διαχειρίσιμη με το χρονικό σημείο κορύφωσης πλάτους να έχει τιμή μικρότερη από το αντιληπτικό όριο των 7 περίπου χιλιοστών δευτερολέπτου...Το λογισμικό διόρθωσης θα κληθεί να ευθυγραμμίσει ένα μονάχα αυτόνομο τεμάχιο sub,οπότε αναμένεται να μην προκύπτει έντονος πρόωρος κωδωνισμός...
 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το φαντάζομαι, αλλά όσοι δεν ειναι εξοικειωμένοι θα τους φαινονται κάπως ...
Μεταξύ μας,οτιδήποτε αναπαριστώμενο υπό ανοίκειες συνθήκες μπορεί να φαίνεται κάπως...
Εμένα το τελικό αποτέλεσμα στο eq, μετα απο όλα αυτά, είναι αυτο.
Είμαι καλά γιατρέ μου;
Επί τη ευκαιρία,απαραίτητη μια πιο ευκρινής απεικόνιση με περιγραφή των καμπυλών,κατά προτίμηση χωρίς εμφάνιση των φίλτρων,για να μη γίνεται σύγχυση...

Ο ίδιος είμαι υπέρ της βέλτιστης ανάλυσης κι επεξήγησης στα ουσιώδη στοιχεία...
Δεν ανησυχώ πάντως .όταν δημοσιευτούν οι διορθωμένες θα είναι ακόμα πιο φανερή η βελτίωση...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οκ, πάσο.

Πάντως είναι εξόχως διδακτικό το όλο πόνημα.

Παρακαλώ, συνεχίστε! ;)
Τί νόστιμο τρώμε σήμερα...
Η πιο ωραία στιγμή κατά τη διαχείριση ενός setup είναι εκείνη της ΄΄επιφοίτησης΄΄,δηλαδή η σύλληψη για ένα καίριο τέχνασμα,το λεγόμενο ΄΄pimping-up΄΄ με στόχο να χειραγωγήσει δυσμενή μέχρι τότε δεδομένα υπέρ του χρήστη,ala Kobayashi Maru.

Ποια λοιπόν επινόηση επιφυλάσσει το ΄΄τελικό παιγνίδι΄΄ πάνω σε αυτό το setup;
Το SVS διαθέτει ως γνωστόν RCA έξοδο σήματος με μόνιμη παρεμβολή υψιπερατού φίλτρου σε κεντρική συχνότητα 80 Hz και κλίση 12 dB ανά οκτάβα...Αντί να χρησιμοποιείτο αυτή η έξοδος για να κροσάριζε δορυφόρους όπως θα συνέβαινε κανονικά,μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιηθεί για να κροσάρει ένα ακόμα τεμάχιο sub το οποίο θα ήταν αφιερωμένο στην... επίμαχη τρίτη οκτάβα.

Υπό ποιους όρους θα γίνει η εφαρμογή;
Πρώτον,Το βαθυπερατό φίλτρο από το SVS ρυθμίζεται πλέον στη ζώνη 85-90 Hz,ενώ το δεύτερο sub θ'αφεθεί να παίξει full range,δηλαδή από 80 Hz έως το άνω όριο στην εγγενή απόκριση από τα ηλεκτρομηχανικά του χαρακτηριστικά...Με δεδομένη την κλίση 12 dB ανά οκτάβα για τα εμπλεκόμενα φίλτρα,θα υφίσταται οπωσδήποτε αξιόλογη αλληλοκάλυψη ενέργειας στη ζώνη 60-120 Hz....

Δεύτερον,το sub αφιερωμένο στην τρίτη οκτάβα θα είναι το Yamaha του οποίου το μεγάφωνο πυροβολεί με φορά προς το δάπεδο.Επιδιώκεται σύζευξη με ηχεία και ιδιορρυθμούς χώρου υπό διαφορετικό μοτίβο σε σχέση με το SVS.
Η δε τοποθεσία του θα είναι κοντά και μπροστά στο sweet spot,σε ίσες αποστάσεις από τους δορυφόρους,δηλαδή ακριβώς η τοποθεσία όπου είχε εγκατασταθεί αρχικά το SVS στο τρέχον στάδιο περιγραφής.Εννοείται ότι θα έχει πραγματοποιηθεί εξισορρόπηση ανάμεσα στις επιμέρους στάθμες...

Τί επιτυγχάνεται υπό αυτούς τους όρους;Θα έχουμε μια διάταξη με 1+1 sub (ένα τεμάχιο για διαφορετικές συχνοτικές ζώνες) με το SVS αφιερωμένο κυρίως στις δύο πρώτες οκτάβες και το Yamaha κυρίως στην τρίτη.Θα έχει επίσης συνδυαστεί η βέλτιστη σύζευξη προς τους θεμελιώδεις ιδιορρυθμούς του δωματίου στις δύο πρώτες οκτάβες χάρη στη θέση του SVS,με τη βέλτιστη σύζευξη προς τους δορυφόρους στην τρίτη οκτάβα χάρη στο Yamaha...Καθένα εκ των δύο sub θα ισαπέχει από το sweet spot,οπότε δεν θα τίθεται ζήτημα ανισόρροπης γεωμετρίας να δημιουργούσε πρόσθετες αποκλίσεις στο πεδίο του χρόνου.

Αυτά τα στοιχεία συνεπάγονται κιόλας ότι το έργο της διόρθωσης - ιδιαίτερα της φασικής - δεν θα γινόταν πιο περίπλοκο.Η δε σύνδεση των δύο sub εν σειρά προς την προενισχυτική έξοδο του YBA,δεν θα επιβαρύνει καθόλου την ικανότητα οδήγησης από εκείνη...Win-win εις τον...κύβο με άλλα λόγια.

Ας δούμε και τη σχετική διάταξη στην πράξη :
1607245215722.png

1607245360768.png

Interconnect από το SVS στο Yamaha είναι RCA Van Damme χαμηλής χωρητικότητας...

Οι ανεπεξέργαστες αποκρίσεις με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί .Καφετιά καμπύλη το SVS μόνο του με βαθυπερατό στα 120 Hz και μπλε το σύμπλεγμα με το βαθυπερατό από το SVS στα 85-90 Hz και το Yamaha ενεργοποιημένο :
1607245477522.png


Παρατηρούμε την αυτόματη εξομάλυνση απόκρισης από το συνδυασμό στη ζώνη 40-80 Hz,αλλά ακόμα σπουδαιότερο την παροχή κατά μέσον όρο 5 dB ανώτερης στάθμης ειδικά στην τρίτη οκτάβα ΄΄με το καλημέρα΄΄...
I love this Game...

Spectrogram ανταποκρινόμενο στην καφετιά:
1607246521131.png


Spectrogram ανταποκρινόμενο στη μπλε:
1607246616926.png


Υπ'όψιν ότι οι μετρήσεις για τη διορθωμένη κατάσταση εκτός της επεξεργασίας από το λογισμικό θ'ανταποκρίνονται επιπρόσθετα σε χρήση μισάνοιχτων φύλλων από τα ντουλάπια ως ανακλαστήρων και φέτες από πανελάκια HOFA στο κοντινό προς το δεξί ηχείο τοιχωματικό όριο,στοιχεία που δεν εφαρμόστηκαν κατά τη λήψη των ανωτέρω...
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.314
Μηνύματα
2.858.223
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top