Ψηφιακή Riaa

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Δηλαδή το Amarra εμπεριέχει ουσιαστικά αυτούσια modules της υλοποίησης του 1986?

Και γιατί άραγε δεν εξέλιξαν π.χ. το declicking feature σε μια real-time διαδικασία?
Η παλιά υλοποίηση (database των clicks, "αναγνώριση" των clicks κλπ.) είχε σαφώς επαγγελματικό προσανατολισμό και στόχο την ψηφιοποίηση βινυλίων, λαμβάνοντας υπόψιν και τις ελλειπείς υπολογιστικές δυνατότητες εν έτει 1986...
Μου θύμισες τα φοιτητικά μου χρόνια, το σωτήριον έτος του 1996, όταν στα πλαίσια της διπλωματικής μου, έπρεπε να γράψω ένα πρόγραμμα για την απεικόνιση των λοβών ακτινοβολίας κάποιων κεραιών με βάση διάφορες παραμέτρους.
Είχα έναν 386 στο σπίτι που δούλευα & έτρεχα το πρόγραμμα:
Όταν το έβαζα να τρέχει μπορούσα παράλληλα να κάνω κανένα ντουζάκι, να φάω, να πιω καφέ, να καπνίσω 2-3 τσιγάρα...:116:
Τότε είχαν πρωτοβγεί οι pentium (πανάκριβοι ακόμα, γύρω στο μύριο αν θυμάμαι καλά)...όταν το τελείωσα, πήγα στο πανεπιστήμιο να το τρέξω πρώτη φορά (σε pentium που είχαν)...
Θυμάμαι το σοκ που έπαθα όταν το είδα να εκτελείται σε δευτερόλεπτα...

Με τις σημερινές υπολογιστικές δυνατότητες, το real-time processing μοιάζει δυνατό...
Γιατί δεν το κάνουν, για οικ. ανταποδοτικούς λόγους ή μήπως δεν έχουν άδεια να επέμβουν στο υπάρχον λογισμικό?

Επίσης η αναγνώριση των clicks δε θα ήταν προτιμότερο να γίνεται πλέον αυτόματα?
ΟΚ, ένας έμπειρος επαγγελματίας μπορεί εύκολα (?) ενδεχομένως να το κάνει...ο απλός χρήστης όμως?
Γιατί δηλ. να μην "ενσωματωθεί" η ικανότητα του επαγγελματία σ' έναν έξυπνο αλγόριθμο?
"I mean, how hard can it be?" (copyright Jeremy Clarkson) :138:

Μήπως ζητάω πολλά? :138:
Καλά μην μπερδεύεσαι, το Amarra περιλαμβάνει το "module" που λέγεται manual decklick με κάποιους διαφορετικούς αλγόριθμους , αλλά το type E για παράδειγμα είναι στην ουσία deckrackle.

Όσο και αν σου φαίνεται παράξενο η επεξεργασία είναι τόσο σύνθετη που ακόμα δεν μπορεί να γίνει real time.

Επίσης πράγματι επειδή η βάση του κώδικα είναι παλαιά, νομίζω υπάρχει πρόβλημα να μετασχηματιστεί σε κάτι καινούργιο.

Όλοι οι νέοι αλγόριθμοι απο άλλες εταιρείες που δουλεύουν real time έχουν άλλο σκεπτικό στην υλοποίηση.

Τα μόνα συστήματα που έφτασαν το No Noise είναι το Αγγλικό CEDAR και το γερμανικό Algorithmix . Το μόνο πράγμα που κάνουν καλύτερα απο το No Noise είναι το spectral cleaning (πχ αφαίρεση τριξήματος θορύβου καρέκλας μέσα σε ορχήστρα , χωρίς απώλεια απο τον ήχο της ορχήστρας).

Επίσης ενδιαφέρον είναι και τo DAN1 του Weiss που ήμουν και beta tester.

Παρόλα αυτά Type E αλγόριθμο που αυτόματα ανάμεσα σε άλλα αφαιρεί και παραμορφώσεις αναλογικές η ψηφιακές δεν έχουν.

Επειδή τα έχω δουλέψει όλα, ακόμα και σήμερα αν υπήρχε χρόνος (πληρωνόταν η δουλειά) θα χρησιμοποιούσα κυρίως το No Noise, και το χρησιμοποιούν ακόμα δηλαδή και απο τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, όπως για παράδειγμα στις τελευταίες εκδόσεις των Beatles.
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, ειδικά αν τα μαθαίνεις από πρώτο χέρι...θενκς ChrisHat!

(και πάνω που ήμουν έτοιμος για κατάκλιση :138:)
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Επίσης πράγματι επειδή η βάση του κώδικα είναι παλαιά, νομίζω υπάρχει πρόβλημα να μετασχηματιστεί σε κάτι καινούργιο.
Ξέρεις σε τι κώδικα είναι μήπως?

Όλοι οι νέοι αλγόριθμοι απο άλλες εταιρείες που δουλεύουν real time έχουν άλλο σκεπτικό στην υλοποίηση.
Παλιότερα (μπορεί και 10 χρόνια πριν) που είχα ψιλοασχοληθεί για λίγο, έχω την εντύπωση πως κάποια προγράμματα που υπήρχαν τότε (μη με ρωτήσεις ποια, δε θυμάμαι καθόλου, πάντως δε νομίζω επαγγελματικού επιπέδου) δεν ήταν αξιόπιστα..."πείραζαν" αρκετά το περιεχόμενο (πέραν του θορύβου/crackles/clicks δηλαδή)...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

μήπως μιλάς για κουλέντιτ και κορελ οντίσιον?
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Re: Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

μήπως μιλάς για κουλέντιτ και κορελ οντίσιον?
Αυτός ο...Κορέλις σαν κάτι να μου λέει, μπορεί...anyway, last year's sour grapes :116:


Btw, δείτε τούτος εδώ τι λέει (μαζί βέβαια με τα χαϊενδικά "πασπαλίσματα" που πάντα αγαπάμε):

"More than that, its Era Gold V based fast circuit "rides" the clicks: its propagation speed input to output, and negative feedback too, are so fast that clicks and pops are controlled - not exaggerated like with run-of-the-mill phono stage preamps. The result is a reduction of record noise, and for the archivist that means less "cleaning-up"."

Any comments? :145:
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Αυτός ο...Κορέλις σαν κάτι να μου λέει, μπορεί...anyway, last year's sour grapes :116:


Btw, δείτε τούτος εδώ τι λέει (μαζί βέβαια με τα χαϊενδικά "πασπαλίσματα" που πάντα αγαπάμε):

"More than that, its Era Gold V based fast circuit "rides" the clicks: its propagation speed input to output, and negative feedback too, are so fast that clicks and pops are controlled - not exaggerated like with run-of-the-mill phono stage preamps. The result is a reduction of record noise, and for the archivist that means less "cleaning-up"."

Any comments? :145:
Εξαιρετικό.

Το χρησιμοποιώ χρόνια μαζί με το step up για MC's

minimal σχεδίαση , έχει κάποια προβλήματα βόμβων απο το τροφοδοτικό αν το περιβάλον δεν είναι "καθαρό"
 

D

deleted user 10898

Guest
o KvstasEar εγραψε
"Να, αφού έχω μια ρία της προκοπής (μαζί με επίσης της προκοπής προενισχυτικά στάδια) σε συνδυασμό με "άρτσιβαλ κουόλιτι έι-του ντι κονβέρτερς", είναι ευκαιρία να περάσω σε flac (όχι 24/192, ούτε καν 24/96, μια χαρά είναι το 16/44,1 - και πολύ τους είναι δηλαδή) αρκετούς δίσκους βινυλίου που έχω, οι οποίοι ποτέ δε βγήκαν σε CD ή σε άλλη ψηφιακή μορφή."

ο πολυςςς barry diament πιστευει πως η διαφορα σε adc και dac μετατροπη ειναι σημαντικοτερη οταν περνας απο 24/96 σε 24/192 απο οτι απο 44/16 σε 24/96. ΑΥτο με metric halo uln-8 που θεωρει πως η υλοποιηση στα 192 ειναι ιδιαιτερα επιτυχης σε σχεση με αρκετα adc που εχει δοκιμασει.
Εσυ κωστα πιστευεις πως 44/16 δεν θα εχει διαφορα απο τις μεγαλυτερες δηγματοληψιες, ή απλώς τα θεωρεις αρκετα για να "περιγραψουν" τα βινυλια σου?
θα συμβουλευες δηλαδη καποιον που θελει να ακουει με ψηφιακη ριαα να την εφαρμοζει σε εστω 24/96 και να μην κοιτα για 24/192 adc?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

είναι απλά τα πράγματα:

1) το 24/192 σαφώς έχει περισσότερες δυνατότητες και είναι καλύτερο από το 16/44,1 για οποιαδήποτε χρήση. Εφόσον είναι διαθέσιμο, δε χρειάζεται να κατακρίνουμε τη χρήση του, όποια κι αν είναι αυτή. Ακόμα και για ένα έλεγχο στάθμης ρε παιδί μου, ακόμα και για τα πιο απλά και βασικά πράγματα.

2) το βινύλιο σαφώς περιγράφεται πλήρως από το 16/44,1, όσο βαρύ κι αν είναι (ξέρεις, αυτά που λένε για τα πολλών gr βινύλια). Τα δεδομένα συχνοτικού και δυναμικού εύρους του δίσκου βινυλίου είναι συγκεκριμένα και ανέτως χωράνε (κολυμπάνε δηλαδή) μέσα στο ταπεινό 16/44,1 του κόκκινου βιβλίου. Σεβασμός στο red book, δεν είναι για μπάτσες... Οπότε η ξεκάθαρη άποψή μου είναι πως οι ψηφιοποιημένοι δίσκοι βινυλίου οφείλουν να είναι σε 16/44,1 και να μη ζαλίζουμε άλλο το πράγμα. Είναι και θέμα "οικονομίας", με την ορθή έννοια της λέξης. Από κει και πέρα αρχίζει το Hi-End και μένα να μου επιτρέψετε να απέχω. Βέβαια, δεν θέλω να γίνω οισωπαιδοτοικώς κόγιας και να πω να τα κάνουν mp3.... Ok.

3) η έννοια της χρήσης της ψηφιακής riaa είναι συνδεδεμένη με την αποθήκευση σε ψηφιακό αρχείο (βλέπε flac) του μουσικού έργου, ώστε να μη χρειάζεται να ξανα-παίζει ο δίσκος βινυλίου κάθε φορά που θες να ακούσεις τη μουσική αυτή (το όμοιο ισχύει και για τα γνωστά tapes που κυκλοφορούν ανάμεσά μας - μέσα φθαρτά, τμηματικώς απομαγνητιζόμενα σε κάθε παίξιμο). Διότι και το βινύλιο είναι φθαρτό μέσο, σε αντίθεση με το flac. Εφόσον λοιπόν μας ενδιαφέρει η αποθήκευση και η αναπαραγωγή από σκληρό δίσκο, σαφώς μετράει και ο όγκος των προς αποθήκευση δεδομένων, και εδώ η διαφορά 16/44,1 με 24/192 είναι απολύτως χαοτική. Οι σκληροί δεν είναι τζάμπα, ποτέ δεν ήταν (ιδίως αν σκέφτεσαι "καθωσπρέπει" στα ψηφιακά, δηλαδή να έχεις πάντα backup).

4) αν ενδιαφέρει μόνο η αναπαραγωγή με την ψηφιακή riaa και όχι η αποθήκευση, τότε προφανώς η επιλογή 24/192 πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή, για λόγους διαθεσιμότητας (αφού - και αν- υπάρχει η δυνατότητα, χρησιμοποίησέ τη) και τεχνολογικής υπεροχής. Άλλωστε, κάθε ντακ που ξέρει να παίζει 24/192, εκεί παίζει καλύτερα, σε όλα τα υπόλοιπα "υπολειτουργεί" ή τα κάνει έτσι κι αλλιώς src στα 24/192 πριν την αναλογική μετατροπή, με τρόπο πολλές φορές μη ιδανικό. Βέβαια, εδώ μιλάμε για το γνωστό - παλιό - απλό "βινύλιο", οπότε κάπου πρέπει να συγκρατούμε την κουβέντα....

5) Το τι αρέσει στον κάθε "πολύ" μπάρι τάδε, όπως και το τι πιστεύει (όπως χαρακτηριστικά έγραψες) μου είναι παντελώς αδιάφορο. Μου είναι πολύ πιο σημαντικό το τι αρέσει σε μένα, το οποίο δε το γνωρίζει κανένας "πολύςςςς" μπάρι-τέτχιος (και δε θέλω να το μάθει κιόλας, κανείς μας δε θα κερδίσει τίποτα από αυτήν την ανταλλαγή). Το τι πιστεύω δε, είναι εντελώς αλλουνού παπά ευαγγέλιο...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Τέλος, να συμπληρώσω πως αν ενδιαφέρει η επεξεργασία του αποθηκευμένου ψηφιοποιημένου βινυλίου, (decklick ή διάφορα άλλα φίλτρα - ακόμα και equalization - προφανώς σκέφτομαι να δοκιμάσω και τα "modern tube" φίλτρα της μέτρικ) η επιλογή του 24/192 είναι εντελώς απαραίτητη και κρίνεται με διαφορά η ορθότερη. Αφού τελειώσει η όποια επεξεργασία, η τελική αποθήκευση μπορεί να γίνει σε 16/44,1 χωρίς ενδοιασμούς.
 

D

deleted user 10898

Guest
ευχαριστω για την απαντηση
ξεκολλα ομως λιγο απο τα "πιστευω" σου...
το τι "πιστευει" ο diament ειναι απορροια του τι ξερει για τις ικανοτητες adc καθε καρτας.
αυτος ξερει/γνωριζει και ετσι "πιστευει¨ οτι το 24/192 ειναι ακουστα καλυτερο απο το 24/96 σε adc/dac μετατροπες.
ξερει επισης οτι υπαρχουν adc 24/192 που "δεν ανταπεξερχονται..."
αυτο ειναι μια καλη "γνωση" για ολους εμας...
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια τα περί βινυλίου (και θεωρίας) και το τι ανάλυσης φτάνει για επαρκή εγγραφή... φίλε Κωστάκη μην ντρέπεσαι μπορεί να μου κάνεις ένα τηλέφωνο να σε ενημερώσω το τι κεφαλή να βάλεις για να πάρεις τα μέγιστα από το πικάπ που αγόρασες...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.937
Reaction score
22.992
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Αυτός ο...Κορέλις σαν κάτι να μου λέει, μπορεί...anyway, last year's sour grapes :116:


Btw, δείτε τούτος εδώ τι λέει (μαζί βέβαια με τα χαϊενδικά "πασπαλίσματα" που πάντα αγαπάμε):

"More than that, its Era Gold V based fast circuit "rides" the clicks: its propagation speed input to output, and negative feedback too, are so fast that clicks and pops are controlled - not exaggerated like with run-of-the-mill phono stage preamps. The result is a reduction of record noise, and for the archivist that means less "cleaning-up"."

Any comments? :145:
Μπούρδες λέει, (για να το πω κομψά - να μη πω την άλλη λέξη)...
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια τα περί βινυλίου (και θεωρίας) και το τι ανάλυσης φτάνει για επαρκή εγγραφή... φίλε Κωστάκη μην ντρέπεσαι μπορεί να μου κάνεις ένα τηλέφωνο να σε ενημερώσω το τι κεφαλή να βάλεις για να πάρεις τα μέγιστα από το πικάπ που αγόρασες...
Πωπωωωωω ελπίζω να σ' ακούσει και να μην κάνει "τα ανάποδα" όπως άλλοι, που έχασαν (και συνεχίζουν να χάνουν) χρήμα και χρόνο... :624:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Re: Ψηφιακή Riaa

ευχαριστω για την απαντηση
παρακαλώ. πάντα απαντώ, είναι θέμα συνήθειας, με ξέρεις τόσα χρόνια, τώρα θα αλλάξω; χαχαχχα

ξεκολλα ομως λιγο απο τα "πιστευω" σου...
η προτροπή αυτή καλώς απευθύνεται σε μένα (πάντα το έχω υπ'όψιν, μη νομίζεις), αλλά σε αυτό το φόρουμ θα έπρεπε να απευθύνεται πολύ πολύ εντονότερα σχεδόν σε όλους τους άλλους! διότι απλά έχω αποδείξει πως δεν είμαι πουθενά "κολλημένος", καθώς έχω αλλάξει τραγικά πολύ από τότε που ξεκίνησα να συμμετέχω εδώ, σε αντίθεση με πάρα πολλούς άλλους, οι οποίοι όπως ακριβώς ξεκίνησαν, έτσι ακριβώς πορεύονται και σήμερα. Υπενθυμίζω πως κάποτε είχα και τραγικά ακριβά καλώδια, και ακριβές κεφαλές και βραχίονες, και ακριβά phono, και λαμπάτους ενισχυτές και λαμπάτους προ και ότι μπορείς να φανταστείς. Μακάρι (το εύχομαι από καρδιάς) όλοι οι χομπίστες στο χώρο μας να έχουν τη δυνατότητα να ξοκολλάνε από τα "πιστεύω" τους όπως εγώ.

Τα δικά μου "πιστεύω" βασίζονται συνήθως σε πολύ απλές γνώσεις, ενώ σε λίγα αντικείμενα ίσως να έχω εμβαθύνει και λίγο περισσότερο. Αντίθετα, πολλά από τα "πιστεύω" που βλέπω, καταρρίπτουν και τους πιο απλούς και βασικούς κανόνες της φυσικής.

το τι "πιστευει" ο diament ειναι απορροια του τι ξερει για τις ικανοτητες adc καθε καρτας.
αυτος ξερει/γνωριζει και ετσι "πιστευει¨ οτι το 24/192 ειναι ακουστα καλυτερο απο το 24/96 σε adc/dac μετατροπες.
ξερει επισης οτι υπαρχουν adc 24/192 που "δεν ανταπεξερχονται..."
αυτο ειναι μια καλη "γνωση" για ολους εμας...
τα παραπάνω είναι αποδεκτά. και ξέρω πολύ καλά ότι το 24/192 είναι "ακουστά καλύτερο", και ξέρω και το γιατί (ασχέτως αν κάποια πραγματικά μεγάλα ονόματα λεν το αντίθετο - με υποθέσεις μπορώ να τους δικαιολογήσω). επίσης γνωρίζω πως αρκετά ντακ δεν ανταπεξέρχονται ικανοποιητικά στα όριά τους, κάτι που ισχύει για πολλές υλοποιήσεις και όχι μόνο για ντακ. αυτά όμως, δεν αλλάζουν τα βασικά δεδομένα που ανέφερα πριν.

Για να επανέλθουμε στο θέμα της χρήσης της ψηφιακής riaa, επαναλαμβάνω πως το 24/192 είναι η καλύτερη επιλογή για απλή "ακρόαση" καθώς και η καλύτερη επιλογή για οποιαδήποτε επεξεργασία, και κακά τα ψέμματα, αν δε κάνεις και κάποια στοιχειώδη (τουλάχιστον) επεξεργασία, είσαι άξιος της μοίρας σου. Είναι σα να έχεις ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και να απέχεις από την οποιαδήποτε επεξεργασία στο φοτοσοπ! Δε παίζει, ειλικρινά δε παίζει δηλαδή. Άρα, γράφεις στο σκληρό σου σε 24/192 και επεξεργάζεσαι. Όταν τελειώσεις, αποθηκεύεις σε 16/44,1 και δε ξαναεπεξεργάζεσαι ποτέ και τίποτα (το ίδιο στην φωτογραφία όταν αποθηκεύεις σε μικρού μεγέθους τελικό jpg). Το αν θα επιλέξεις "καλούς" μετατροπείς γι αυτή τη δουλειά (A/D για την ψηφιοποίηση και D/A για την αναπαραγωγή -είτε του 24/192 είτε του 16/44,1) είναι μια άλλη κουβέντα. Όμως με το "σωστό" ντακ, η αναπαραγωγή του ψηφιακού αρχείου που προέρχεται από κάποιο βινύλιο, δε διαφέρει είτε το αρχείο είναι 24/192 είτε είναι 16/44,1 και αν θες να οργανώσουμε και ένα blind test για απόδειξη του ανωτέρω, διότι πέραν των αντικειμενικών προτερημάτων των προδιαγραφών του 24/192, υπάρχουν και οι αντικειμενικές προδιαγραφές του βινυλίου, δεν είναι ...κρυφές. Είναι σα να οργανώνουμε Blind test για καλώδια ρεύματος, την εξέλιξη την ξέρεις εκ των προτέρων. Εγώ στο μόνο blind test που συμμετείχα, που αφορούσε διαφορετική ψηφιακή πηγή (!!!) όπως θα θυμούνται οι παλιότεροι, αποδείχθηκε περίτρανα πως η τραγική πλειοψηφία δε μπορούσε να ξεχωρίσει το ποιο έπαιζε! Βέβαια, όλοι είχαν "άποψη" για το ποιο έπαιζε καλύτερα σε κάθε μουσικό κομμάτι... και δω ξαναγυρνάμε στην αξία της άποψης. Διότι αν έβλεπαν ποιο παίζει, θα είχαν κάποια "πιστεύω" για να δικαιολογήσουν το ποιο προτιμούσαν, πχ λόγω op-amps ή λόγω καλωδίων. Ξέρεις, τα γνωστά "πιστεύω" με τα τεράστια θεωρητικά "κενά" από πίσω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια τα περί βινυλίου (και θεωρίας) και το τι ανάλυσης φτάνει για επαρκή εγγραφή... φίλε Κωστάκη μην ντρέπεσαι μπορεί να μου κάνεις ένα τηλέφωνο να σε ενημερώσω το τι κεφαλή να βάλεις για να πάρεις τα μέγιστα από το πικάπ που αγόρασες...
επειδή όντως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αν έχεις τεχνικά επιχειρήματα για κάποια άλλη κεφαλή από την αρκιβ, παρακαλώ...

εδώ, να το συζητήσουμε και να δούμε ποια είναι τα απαραίτητα τεχνικά δεδομένα που πρέπει να πληρεί μια κεφαλή για να βγάλει την πληροφορία απ'τ'αυλάκι, να συγκρίνουμε αυτή που λες με την αρκιβ και να μου δικαιολογήσεις γιατί να προτιμήσω οποιαδήποτε άλλη κεφαλή, διότι και Op-amps που φτάνουν τα 50 GHz υπάρχουν, αλλά αυτά τα τεχνικά τους προτερήματα δεν έχουν εφαρμογές στο audio (έχουν στο Hi-End βεβαίως βεβαίως).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Πωπωωωωω ελπίζω να σ' ακούσει και να μην κάνει "τα ανάποδα" όπως άλλοι, που έχασαν (και συνεχίζουν να χάνουν) χρήμα και χρόνο... :624:
ιδίως αν είναι να κερδίσω χρήμα, παρακαλώ για τις συμβουλές σας! (ο χρόνος περνάει ευχάριστα στο χόμπι, δε μετανιώνω για τη σπατάλη χρόνου)
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

επειδή όντως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αν έχεις τεχνικά επιχειρήματα για κάποια άλλη κεφαλή από την αρκιβ, παρακαλώ...

εδώ, να το συζητήσουμε και να δούμε ποια είναι τα απαραίτητα τεχνικά δεδομένα που πρέπει να πληρεί μια κεφαλή για να βγάλει την πληροφορία απ'τ'αυλάκι, να συγκρίνουμε αυτή που λες με την αρκιβ και να μου δικαιολογήσεις γιατί να προτιμήσω οποιαδήποτε άλλη κεφαλή, διότι και Op-amps που φτάνουν τα 50 GHz υπάρχουν, αλλά αυτά τα τεχνικά τους προτερήματα δεν έχουν εφαρμογές στο audio (έχουν στο Hi-End βεβαίως βεβαίως).
Πως θα σου απαντήσω με τεχνικά επιχειρήματα όταν στην επόμενη παράγραφο τα ακυρώνεις και λες ότι δεν έχουν ισχύ... άρα θέλεις με προσωπική εκτίμηση από ότι κατάλαβα? Τέλος πάντων, βρες ένα κεφάλι ΜΜ και βάλε μια SAS* βελόνα... Και τότε θα δεις (ακούσεις) τι εστί βινύλιο!

*S.A.S. Super Analogue Stylus
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.925
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Ναι, κατάλαβα που το πας, στο μικρό μέγεθος μύτης της βελόνας για ανάγνωση και των μικρότερων "χαραγματιών" στο αυλάκι.

Ας δούμε όμως που είναι χρήσιμο αυτό: στην απόκριση σε πολύ υψηλές συχνότητες, όπου φυσικά οι όποιες "χαραγματιές" στο αυλάκι είναι οι λεπτότερες, με μικρό ύψος και πλάτος.

Δηλαδή, για να το κάνουμε κατανοητό, αν υπάρχει γραμμένος στο αυλάκι ένας τόνος 20 kHz, τότε θα έχουμε τις λεπτότερες χαραγματιές στο αυλάκι και τότε θα δείξει τα δόντια της η όποια κεφαλή-βελόνα, διαβάζοντας ακριβώς αυτή την πληροφορία σωστά.

Υπάρχει βέβαια και η αντίθετη "άποψη", αυτή των φίλων των σφαιρικών ακίδων (spherical-stylus), για λιγότερα σκρατς και φυσήματα και τα συναφή, "άποψη" που φυσικά δε μας ενδιαφέρει, όταν μιλάμε για υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής φυσικά.

Για να ξαναδούμε τι είναι η Arkiv όμως:

-> The Ortofon Arkiv is a broadcast cartridge (one of the better ones). Elliptical stylus (20-20,000 Hz response). Tracks at 2-5 grams. Tracks very well on a SL-1200.

για την ακρίβεια:

1. Frequency response 20-20.000 Hz +/- 2 dB

2. Tracking ability at 315 Hz at recommmende tracking force: 80 μm

3. Stylus type: Special Elliptical Stylus tip radius

4. r/R 13/25 μm




Άρα είναι εμφανές πως δε πρόκειται για κάποια spherical-stylus, αλλά για μια Special Elliptical Stylus που καταφέρνει εξαιρετική απόκριση, άρα διαβάζει πολύ άνετα και τις "μικρές χαραγματιές του αυλακιού", με αποτέλεσμα:

-> Ortofon's "Vinyl Preservation Academy" has promoted the Arkiv as a transcription tool.


Άρα, δε βλέπω το λόγο να αγνοήσω την "συνολική ειδική κατασκευή και βελτιστοποίηση" της ortofon για αυτό το σκοπό και να πειραματιστώ με μια SAS (με αμφίβολα αποτελέσματα παραμορφώσεων και τονικής ισορροπίας), η οποία SAS φυσικά αποτελεί σαφέστατη βελτίωση των stylus της Shure.


Δε μας ενδιαφέρουν τα "τεχνικά"; Θέλουμε "τεστ και κριτικές ακροάσεων"; βεβαίως, όλα υπάρχουν κι ΟΛΕΣ οι κριτικές για αυτήν είναι εξαιρετικές. πχ:



So, if you want things to sound as clear and balanced as the CD issue - whether or not that issue exists - you should use an Arkiv.

This cartridge gives a balanced, 'true' sound with ultra-low distortion and a flat frequency curve. It doesn't 'cut through the mix' or 'give accented highs' or 'epic bass mayte' it just plays what's on the record. And it does so with serious aplomb.

The way that this cartridge sounds is straight-up high fidelity. It seemss an Ortofon DJ needle that has been tuned for accuracy.

Basically this cartridge does what it says on the tin. Samples and transcribes vinyl.

Sampling is one area where I think the Arkiv will truly shine. Whether sampling complex funk breaks for looping or instrumental tones to warp for synths, the Arkiv gives you a lot more to work with by avoiding distortion of the original sample, and moving the bar a lot closer to what was actually cut to the record to begin with.

The Ortofon Arkiv is very, very highly recommended for sampling, recording and general listening


και το συμπέρασμα

"If you are going to spend hour after hour digitising your vinyl collection, then the Arkiv will ensure your time is well spent, as you will finish up with recordings of the best possible quality".

Άρα, κατά την "άποψη" άλλων, ούτε το χρόνο μου σπαταλάω άδικα....
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

Μια χαρά όλα αυτά.
Τελικά όμως στην απάντησή σου στηρίζεσαι περισσότερο σε συμπεράσματα αποτελεσμάτων ακροάσεων, παρά σε τεχνικά χαρακτηριστικά.
Αν υποθέσουμε οτι πάμε να δούμε τις καθαρά τεχνικές λεπτομέρειες, σίγουρα υπάρχουν και πολύ καλύτερες από την Arkiv.

Για παράδειγμα εμένα από τα κείμενα που παράθεσες δυο πράγματα θεωρώ περίεργα:

1) Παίρνουμε μια επαγγελματική κεφαλή - βελόνα και τη "βελτιώνουμε" για να παράγουμε μια νεα "Hi-Fi έκδοση"
(It seemss an Ortofon DJ needle that has been tuned for accuracy).

2) Θα προτιμούσα να μην είχε αναφέρει την παρακάτω φράση, δεν ψάχνουμε δειγματοληπτική ολοκλήρωση αναπαραγωγής, αλλά την ολοκληρωμένη...
(Samples and transcribes vinyl.)


Το ερώτημα λοιπόν είναι ένα:
Εμπιστεύεσαι περισσότερο τους ξένους reviewers και ακροατές (δεν αναφέρεσαι από που είναι η πηγή συμπερασμάτων, γιατί μπορεί απλά να είναι και από κάποιο μέλος ενός forum, που ίσως δεν έχει ακούσει μεγάλη γκάμα κεφαλών), τους Έλληνες, ή τα δικά σου προσωπικά συμπεράσματα?

Θα ήταν ακόμη πιο ενδιαφέρον να είχες αναφορές από ανθρώπους, που πραγματικά είχαν ή και έχουν ίσως στην κατοχή τους πολύ περισσότερες από 40 κεφαλές, με τις οποίες έζησαν μαζί τους και έχουν κατασταλάξει ήδη στα συμπεράσματά τους.

Ο Βασίλης είναι ένας από αυτούς και βεβαίως it's up to you αν θες να ακολουθήσεις τη δική σου λογική.

Πάντως η λογική του συμπεράσματός σου δε συμβαδίζει καθόλου με τα λεγόμενά σου από άλλα θρεντς.
Σε έχουμε συνηθίσει να αρέσκεσαι περισσότερο στην ανάλυση του τεχνολογικού υπόβαθρου ενός προϊόντος, παρά σε μια τυπική γνώμη ενός ακροατή ή reviewer.
Και αν σταθώ σε αυτό, τότε θα πρέπει να πας τρέχοντας στη λύση της SAS, δεδομένου οτι τα χαρακτηριστικά μιας τέτοιας ακίδας και σε συνδυασμό με μια κεφαλή με καλό κινητήρα, θα αφήσει πολύ πίσω τα "συμπαθητικά" πλην συνηθισμένα specs μιας Arkiv..:403:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.937
Reaction score
22.992
Απάντηση: Ψηφιακή Riaa

...
και το συμπέρασμα

"If you are going to spend hour after hour digitising your vinyl collection, then the Arkiv will ensure your time is well spent, as you will finish up with recordings of the best possible quality".

Άρα, κατά την "άποψη" άλλων, ούτε το χρόνο μου σπαταλάω άδικα....
Καλά, έχεις παλαβώσει τελείως! Εδώ η Karat 17 λένε πως παίζει σαν CD, φαντάσου αυτή που είναι στο 1/4 της τιμής! Θα παίζει σαν... mp3! :114:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.874
Μηνύματα
3.031.681
Members
38.509
Νεότερο μέλος
Konstantinos M.
Top