να τα παρω? Harbeth SHL5

Μηνύματα
142
Reaction score
39
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Παρά το ότι συμπαθώ πολύ τα Harbeth ειδικά τα μικρά θα ήθελα να πως πως " ... όσα δεν φτάνει η αλεπού ... " κλπ

Τα πραγματικά καλά ηχεία παίζουν το ίδιο καλά και με την ίδια τονική ισσοροπία σε κάθε στάθμη.
...κατά την άποψή σου τότε ως μηχανικός ήχου και εφόσον ξέρεις και τα Harbeth, σε τί max spl μπορείς να ακούσεις τα ηχεία αυτά ευχάριστα, αχρωμάτιστα και να μην κουδουνίζουν;

ευχαριστώ
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Πως το σχολιάζεις αυτό;

With speakers, a flat low-frequency response being very hard to obtain except in free space high above ground or in a very large and anechoic chamber free from reflections down to 20 Hz. Until recently it was not possible to achieve high levels at frequencies down to 20 Hz without high levels of harmonic distortion, and even today the best speakers are likely to generate around 1 to 3% of total harmonic distortion, corresponding to 30 to 40 dB below fundamental. This is not really good enough, given the steep rise in loudness (rising to as much as 24 dB per octave) with frequency revealed by the equal-loudness curves below about 100 Hz, and a good experimenter must ensure that trial subjects really are hearing the fundamental and not harmonics, especially the third harmonic which will be especially pronounced as speaker cones become limited in travel as their suspensions reach the limit of compliance. A possible way around the problem is to use acoustic filtering, such as by resonant cavity, in the speaker setup.

A flat free-field high-frequency response up to 20 kHz, on the other hand, is comparatively easy to achieve with modern speakers on-axis. These facts have to be borne in mind when comparing results of various attempts to measure equal-loudness contours.


Headphones versus loudspeaker testing
Μιά χαρά τα λέει και πολύ γενικά.

Να σου δείξω παραμόρφωση ηχείων που μοιάζουν με παραμόρφωση ενισχυτή στις μεσαίες συχνότητες και πολύ χαμηλές στα μπάσα.

Έχει προχωρήσει πολύ το πράγμα από το... παρελθόν.
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

...κατά την άποψή σου τότε ως μηχανικός ήχου και εφόσον ξέρεις και τα Harbeth, σε τί max spl μπορείς να ακούσεις τα ηχεία αυτά ευχάριστα, αχρωμάτιστα και να μην κουδουνίζουν;

ευχαριστώ
Δεν έχει καμμία σχέση ο μηχανικός ήχου.

Προσωπικά τα ακούω χρωματισμένα (κουδουνίζουν είναι πολύ βαριά έκφραση) σε όλες τις στάθμες.
Σε μεγάλες στάθμες το φαινόμενο είναι πιο έντονο και ενεργοποιούν και τον χώρο.

Αυτό είναι βέβαια που αρέσει σε κάποιους. Και με το μικρό Harbeth παρόλο που ακούω συνέχεια το χρώμα του θα μπορούσα να ζήσω άνετα σε μικρό δωμάτιο. Ειδικά σε κλασσική κιθάρα που το χρώμα του κουτιού του ηχείου ενώνεται με την κιθάρα και δημιουργεί μεγάλη αληθοφάνεια !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

οι καμπύλες ακουστότητας μας ενημερώνουν πως το ανθρώπινο αισθητήριο όργανο είναι πιο ευαίσθητο στις μεσαίες συχνότητες γενικά, ενώ σε χαμηλές στάθμες ακρόασης περιορίζεται πολύ η αντίληψη των άκρων του φάσματος, ιδίως στις χαμηλές συχνότητες.

Αυτά είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στοιχεία, εννοείται.

Αλλά δεν μπορούν να έχουν σχέση με την αναπαραγωγή από ένα ηχείο, διότι δεν υπάρχει ηχείο που να μη μπορεί να παίζει σε ρεαλιστικές-νορμάλ στάθμες αρκετά φυσικά όργανα, ακόμα ακόμα και μια φωνή με μια ακουστική κιθάρα, άρα το ηχείο θα πρέπει να είναι απόλυτα ισορροπημένο στην αναπαραγωγή του, ώστε να αποδώσει φυσικά το μουσικό περιεχόμενο που αναπαράγει, και το αυτί μας να το αντιληφθεί όπως προβλέπεται από της καμπύλες ακουστότητας, και αυτό είναι "αξίωμα", αποδεκτό από όλο τον πλανήτη, και αν βγήκε κάποιος να πει κάτι άλλο, απλά είναι μια ακόμα κοτσάνα στο άπειρο πλήθος κοτσάνων που κυκλοφορούν ελεύθερες, χωρίς πρόστιμα και τα συναφή.

Κατά την αναπαραγωγή της μουσικής σε ιδιαίτερα χαμηλές στάθμες ακρόασης, η εφαρμογή μιας ενίσχυσης στα άκρα του φάσματος κατά τα πρότυπα των καμπύλων ακουστότητας, είναι όντως απαραίτητη, ώστε να αντιλαμβανόμαστε το ακουστό φάσμα σε πολύ χαμηλές στάθμες με τον ίδιο τρόπο που θα το αντιλαμβανόμασταν σε ρεαλιστικές στάθμες ακρόασης. Αυτή τη δουλειά επιτελεί το γνωστό "loudness", αυτό το "κουμπάκι" που είχαν σχεδόν όλοι οι ενισχυτές παλιά, στις πρώτες αθώες εποχές του hi-fi. Αλλά ακόμα και τότε, αν δυνάμωνες τη στάθμη ακρόασης, το loudness εκμηδενίζονταν!

Άρα, ένα "τρόπον τινά" ενσωματωμένο loudness σε κάποιο ηχείο, θα απαγόρευε δια ροπάλου την αναπαραγωγή σε νορμάλ στάθμες, και θα το καθιστούσε καλή επιλογή αν άκουγες μόνο σε πολύ πολύ χαμηλές στάθμες ακρόασης, ήχους με αποκλειστικά πάρα πολύ υψηλή στάθμη ρεαλιστικής αναπαραγωγής, πχ κεραυνούς και κανονιές.

Κοτσάνα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

και μη μου πείτε πως τα χάρμπερθ δε μπορούν να αναπαράγουν ρεαλιστικά τη στάθμη μιας ακουστικής κιθάρας...

άρα, αν είναι "λαουντιασμένα", την απλή ακουστική κιθάρα σε ρεαλιστική στάθμη την αναπαράγουν σα τούμπα, με μπάσο μπότας και πρίμα πιατινιού.

αυτά για να μην μπερδεύετε τις καμπύλες φλέτσερ-μάνσον με τα ηχεία.


Τώρα, κατασκευαστικά, την μη ακουστικά νεκρή καμπίνα των χάρμπερθ, λόγω απλά κακής κατασκευής, αν την κάνουμε "άποψη", ε, κι εμένα μου αρέσει. Και;
 

Μηνύματα
2.423
Reaction score
13
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Όταν θα κάνω ένα σεμινάριο για mastering ευχαρίστως να έλθεις να δείς τι είναι το mastering , πως γίνεται και τι λαμβάνει ένας πραγματικός mastering engineer υπόψη σου.
Σε φχαριστώ για τη πρόσκληση. Θα τη λάβω σοβαρά υπόψη μου μόνο αν περιλαμβάνεις στο curriculum, αναφορά στις καμπύλες ακουστότητας...:105:

Τονική ισσοροπία, τίμπρο οργάνων, μικροδυναμικές και μακροδυναμικές ενός κομματιού, comp filtering στα μεσουψηλά, masking στα μεσοχαμηλά, επίλυση αντίθετων release μπάσσου - μπότας για να μην "σκοντάφτει" ένα κομμάτι, χωρική κατανομή και comp filtering στην εκτός φάσης πληροφορία , στερεοφωνική εικόνα , ατμόσφαιρα ενός κομματιού , το όραμα του καλλιτέχνη (αν έχει) ... αυτά και άλλα πολλά είναι το mastering. Το μόνο που δεν ασχολείται, είναι οι καμπύλες ακουστότητας.
Δηλαδή εσύ, λαμβάνεις όόόλα αυτά υπόψη σου σα mastering eng., αλλά δεν ασχολείσαι με το τι και πώς ακούει το ανθρώπινο αυτί. ΟΚ...

Και εξήγησα τον λόγο, οι καμπύλες αυτές "απλώς" υπάρχουν ανάλογα την στάθμη που ακούει κάποιος. Και βέβαια δεν είναι όλοι οι άνθρωπο το ίδιο ευαίσθητοι στις διαφορές.

Αν μου έλεγε κάποιος πως θα απαγορεύσει δια ροπάλου και με ρήτρες να ακούγεται ένας δίσκος πάνω απο 85 db peak σε ολόκληρο τον πλανήτη , τότε θα ήταν άλλη μια παράμετρος που θα λάμβανα υπόψη μου μαζί με όλες τις άλλες.

Οι "καμπύλες ακουστότητας" είναι θεμελιώδης αρχή (και ISO standard) στο audio engineering είτε το παραδέχεσαι, είτε όχι, είτε το γνωρίζεις, είτε όχι, είτε το συνειδητοποιείς, είτε όχι.

Μια "απλή" αναζήτηση στον ιστό και η σχετική βιβλιογραφία, το αποδεικνύουν. Π.χ.

/End Off-topic/
 

Μηνύματα
2.423
Reaction score
13
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

@costas EAR

Δε διαφωνώ με όσα λές, αλλά νομίζω ότι οτιδήποτε αφορά στην ανθρώπινη ακοή, αυτομάτως εμπλέκει και τις καμπύλες ακουστότητας.
 


ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Δηλαδή εσύ, λαμβάνεις όόόλα αυτά υπόψη σου σα mastering eng., αλλά δεν ασχολείσαι με το τι και πώς ακούει το ανθρώπινο αυτί. ΟΚ...
Λαμβάνω υπόψη μου αυτά γιατί ΑΥΤΑ ΑΚΟΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΑΥΤΙ ΣΟΥ είτε το ξέρεις είτε όχι. Και δεν είναι η δουλειά σου να το ξέρεις ... αλλά είναι η δικιά μου δουλειά.

Αν δεν έχεις καταλάβει τι είναι η καμπύλες που αναφέρεις, συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι ... διάβασε και το σχόλιο του Ear.

Πάντως δεν έχουν σχέση ούτε με κατασκευή ηχείων, ούτε με mastering και επεξεργασία ήχου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Πως το σχολιάζεις αυτό;

With speakers, a flat low-frequency response being very hard to obtain except in free space high above ground or in a very large and anechoic chamber free from reflections down to 20 Hz. Until recently it was not possible to achieve high levels at frequencies down to 20 Hz without high levels of harmonic distortion, and even today the best speakers are likely to generate around 1 to 3% of total harmonic distortion, corresponding to 30 to 40 dB below fundamental. This is not really good enough, given the steep rise in loudness (rising to as much as 24 dB per octave) with frequency revealed by the equal-loudness curves below about 100 Hz, and a good experimenter must ensure that trial subjects really are hearing the fundamental and not harmonics, especially the third harmonic which will be especially pronounced as speaker cones become limited in travel as their suspensions reach the limit of compliance. A possible way around the problem is to use acoustic filtering, such as by resonant cavity, in the speaker setup.

A flat free-field high-frequency response up to 20 kHz, on the other hand, is comparatively easy to achieve with modern speakers on-axis. These facts have to be borne in mind when comparing results of various attempts to measure equal-loudness contours.


Headphones versus loudspeaker testing
τα παραπάνω είναι σωστά.

το μόνο που δεν έχουν λάβει υπόψιν τους οι αξιότιμοι συγγραφείς, πάνω στην αναφορά τους περί ολικής αρμονικής παραμόρφωσης της τάξης του 1 έως 3% στους 20 κύκλους, είναι την ικανότητα του αυτιού να αντιλαμβάνεται αρμονικές παραμορφώσεις στις χαμηλές συχνότητες. Για αυτό το θέμα έχει υπάρξει μια σχετικά πρόσφατη μελέτη, η οποία απέδειξε (ναι, με τυφλά τεστ, δυστυχώς) πως δεν μπορεί ο άνθρωπος να αντιληφθεί ακόμα και μεγάλες αρμονικές παραμορφώσεις στις χαμηλές συχνότητες (10%). Μας αρέσει δε μας αρέσει, έτσι είναι. Φακτς οφ λάιφ που λένε.

Ταυτόχρονα, έχει αποδειχθεί (πάλι με τυφλά τεστ, και πάλι δυστυχώς) πως είναι ακουστή η παραμόρφωση λόγω δυναμικής συμπίεσης στις πολύ χαμηλές συχνότητες, δηλαδή είναι ακουστή η δυναμική συμπίεση αυτή καθ'εαυτή στις χαμηλές συχνότητες, και αυτό είναι προφανώς εις βάρος μας, διότι είναι τραγικά πιο εύκολο να πετύχεις χαμηλές αρμονικές παραμορφώσεις σε κάποια στάθμη, παρά χαμηλή δυναμική συμπίεση στην ίδια στάθμη. Μακάρι να ήταν ανάποδα, αλλά δε μας έκανε τη χάρη.

(τα παραπάνω, εγείρουν ως ταυτόχρονο συμπέρασμα πως πολλές παλιότερες μετρήσεις σε αυτό το θέμα είχαν λανθασμένα συμπεράσματα, διότι υπήρχε η σύγχυση της ακουστότητας της της ολικής αρμονικής παραμόρφωσης με ανεξέλεγκτες και μη μετρήσιμες ποσότητες δυναμικής συμπίεσης, και εν ολίγοις οι δοκιμές γίναν με ηχεία σημαντικής δυναμικής συμπίεσης, οπότε τα συμπεράσματα ήταν εσφαλμένα, αφού κακώς αποδόθηκαν στην ολική αρμονική παραμόρφωση και όχι στην δυναμική συμπίεση, την οποίαν έτσι κι αλλιώς δε μπήκαν στον κόπο καν να μετρήσουν. τες πα, να μη σας μπερδεύω κι άλλο)

Τες πα, απλά νομίζω πως μπερδεύεις αυτό που εννοούν οι συγγραφείς στο παραπάνω κείμενο, όπου αναφέρουν ως μια από τις λύσεις την: "acoustic filtering, such as by resonant cavity, in the speaker setup", και φυσικά εννοούν τον καλομελετημένα συντονισμένο όγκο της καμπίνας του ηχείου σε ένα καλοσχεδιασμένο μπας ριφλέξ ηχείο με (προφανώς) ακουστικά νεκρά τα τοιχώματα της καμπίνας, ενώ είναι απολύτως βέβαιο πως δεν αναφέρονται σε μια απλά κακοσχεδιασμένη καμπίνα που κωδωνίζει "κάπου" το τοίχωμά της λόγω κακής κατασκευής, έστω και αν αυτός ο κωδωνισμός μπορεί να προσλαμβάνεται ευχάριστα. Και είναι λογικό, μιλούν για "resonant cavity" και όχι για "resonant walls".

Πάντως, η τελευταία πρόταση του κειμένου που αναφέρεις, εστιάζεται στην μέτρηση των καμπύλων ακουστότητας, δηλαδή στην προσπάθεια απόδειξης του τι ακούει ο άνθρωπος και με τι ευαισθησία. Άλλο πράγμα αυτό, κι άλλο να υποθέτουμε ότι στη σχεδίαση ενός ηχείου λαμβάνονται υπ'όψιν οι καμπύλες ακουστότητας. Τουλάχιστον, σε αυτή την πρόταση αναφέρουν πως πρέπει να ξέρουμε την απόκριση του ηχείου όταν πάμε να μετρήσουμε τις καμπύλες ακουστότητας, και σε αυτό συμφωνώ. Γενικά συμφωνώ με όλα όσα λέει το κείμενο στο ποστ σου, επαναλαμβάνω, πως το βρίσκω σωστό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Αν μου έλεγε κάποιος πως θα απαγορεύσει δια ροπάλου και με ρήτρες να ακούγεται ένας δίσκος πάνω απο 85 db peak σε ολόκληρο τον πλανήτη , τότε θα ήταν άλλη μια παράμετρος που θα λάμβανα υπόψη μου μαζί με όλες τις άλλες.
Ενώ εκ πρώτης όψης αυτό μου φάνηκε πάρα πολύ σωστό, και πολύ έξυπνο ως απάντηση, χρειάζεται κι άλλη μια προϋπόθεση (αν ψάξεις, βρίσκεις). Διότι, σε μια απλή ακουστική κιθάρα, που παίζει η κόρη μου στα 2 μέτρα απόσταση από μένα, είναι πάρα πολύ πιθανό να μη ξεπεραστεί ποτέ η στάθμη των 85db, άρα δε χρειάζεται να ληφθούν υπόψιν οι καμπύλες ακουστότητας. Χρειάζεται πχ να συμπληρωθεί ως εξής:

"Αν μου έλεγε κάποιος πως θα απαγορεύσει δια ροπάλου και με ρήτρες να ακούγεται ένας δίσκος πάνω απο 85 db peak σε ολόκληρο τον πλανήτη, τότε, μόνο στην περίπτωση που το ηχογραφούμενο υλικό αντιστοιχούσε σε ρεαλιστική στάθμη φυσικής αναπαραγωγής μεγαλύτερη από τα 85db peak, θα ήταν άλλη μια παράμετρος που θα λάμβανα υπόψη μου, και πάλι υποχρεωτικά σε σχέση με τη διαφορά στάθμης της φυσικής - ρελιστικής αναπαραγωγής με την απαιτούμενη των 85db max, ώστε να υπάρξει ανάλογη αυτής της διαφοράς στάθμης διόρθωση βάσει των καμπύλων ακουστότητας, μαζί με όλες τις άλλες παραμέτρους της ηχογράφησης."

Δηλαδή, ναι, αν είναι σώνει και καλά να ακούς πολύ χαμηλά κάτι που κανονικά παίζει πολύ δυνατά, και υποσχεθείς πως δε θα το παίζεις ποτέ δυνατά, ε, ναι, να σου βάλω στην ηχογράφηση ένα Loudness να το ακούς σαν άνθρωπος, γιατί προφανώς ο ενισχυτής σου δεν έχει το κουμπάκι που γράφει "loudness", αφού είναι χαϊεντάδικος.

:138::137::135::142:
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Ενώ εκ πρώτης όψης αυτό μου φάνηκε πάρα πολύ σωστό, και πολύ έξυπνο ως απάντηση, χρειάζεται κι άλλη μια προϋπόθεση (αν ψάξεις, βρίσκεις). Διότι, σε μια απλή ακουστική κιθάρα, που παίζει η κόρη μου στα 2 μέτρα απόσταση από μένα, είναι πάρα πολύ πιθανό να μη ξεπεραστεί ποτέ η στάθμη των 85db, άρα δε χρειάζεται να ληφθούν υπόψιν οι καμπύλες ακουστότητας. Χρειάζεται πχ να συμπληρωθεί ως εξής:

"Αν μου έλεγε κάποιος πως θα απαγορεύσει δια ροπάλου και με ρήτρες να ακούγεται ένας δίσκος πάνω απο 85 db peak σε ολόκληρο τον πλανήτη, τότε, μόνο στην περίπτωση που το ηχογραφούμενο υλικό αντιστοιχούσε σε ρεαλιστική στάθμη φυσικής αναπαραγωγής μεγαλύτερη από τα 85db peak, θα ήταν άλλη μια παράμετρος που θα λάμβανα υπόψη μου, και πάλι υποχρεωτικά σε σχέση με τη διαφορά στάθμης της φυσικής - ρελιστικής αναπαραγωγής με την απαιτούμενη των 85db max, ώστε να υπάρξει ανάλογη αυτής της διαφοράς στάθμης διόρθωση βάσει των καμπύλων ακουστότητας, μαζί με όλες τις άλλες παραμέτρους της ηχογράφησης."

Δηλαδή, ναι, αν είναι σώνει και καλά να ακούς πολύ χαμηλά κάτι που κανονικά παίζει πολύ δυνατά, και υποσχεθείς πως δε θα το παίζεις ποτέ δυνατά, ε, ναι, να σου βάλω στην ηχογράφηση ένα Loudness να το ακούς σαν άνθρωπος, γιατί προφανώς ο ενισχυτής σου δεν έχει το κουμπάκι που γράφει "loudness", αφού είναι χαϊεντάδικος.
Καλά δεν παίζεσαι ... :107:

Εγώ με το γιό μου που παίζει πιάνο πάνω απο 85 db peak , τι να κάνω ?

Να κατεβάσω την στάθμη του πιάνου στην αναπαραγωγή ? Να του πω να παίζει πιο χαμηλά στα forte ? (πιο μουσικά με λιγότερα dynamics που έλεγε και κάποιος εδώ μέσα, για να μην μας ενοχλεί κιόλας βρε παιδί μου !! ) ή να πάω πιο μακρυά (τα μικρόφωνα) απο το πιάνο ώστε τα δυναμικά να μην υπερβαίνουν τα 85 db ?
 

Μηνύματα
2.423
Reaction score
13
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Λαμβάνω υπόψη μου αυτά γιατί ΑΥΤΑ ΑΚΟΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΑΥΤΙ ΣΟΥ είτε το ξέρεις είτε όχι. Και δεν είναι η δουλειά σου να το ξέρεις ... αλλά είναι η δικιά μου δουλειά.
Υποθέτω ότι είναι, δική σου [δουλειά] και του Θεού! Όλοι οι υπόλοιποι, μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι και ασφαλείς...:105:

Αν δεν έχεις καταλάβει τι είναι η καμπύλες που αναφέρεις, συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι ... διάβασε και το σχόλιο του Ear.
Το διάβασα και το σχολίασα πριν από σένα. Εν γένει είναι όπως τα λέει, όμως εγώ δεν είπα ότι είναι "λαουνταρισμένο" με built-in φίλτρα, κλπ. αλλά ότι, σύμφωνα με το κατασκευαστή πάντα, λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό του τις καμπύλες ακουστότητας, με αποτέλεσμα στις χαμηλές στάθμες που συνήθως ακούω εγώ, να είναι πολύ ισορροπημένο. Κακώς μάλλον, χρησιμοποίησα τη λέξη "κουρδισμένα" χωρίς να το διευκρινήσω... Επίσης, κατάλαβα ότι δεν υπάρχει μια καμπύλη ακουστότητας αλλά περισσότερες, που αφορούν διαφορετικές στάθμες. Υποθέτω ότι θα μπορούσε κανείς να επιλέξει αυτή στα 80 ή 100 phon για να κατανοήσει τη συμπεριφορά του αυτιού και να δημιουργήσει τα rock φίλτρα-ηχεία, λαμβάνοντας υπόψη του το πως αντιλαμβάνεται το αυτί το συχνοτικό φάσμα σε αυτές τις υψηλές στάθμες.

Και πάντως, δυσκολεύομαι να αποδεχτώ την υπεραπλουστευμένη εξίσωση:

καμπύλες ακουστότητας = "αλατοπίπερο" = κουμπάκι loudness σε hi-fi ενισχυτή

Πάντως δεν έχουν σχέση ούτε με κατασκευή ηχείων, ούτε με mastering και επεξεργασία ήχου.
Αυτό αδυνατώ να το αποδεχτώ, διότι καταρχήν στερείται επιχειρημάτων και προσωπικά αρνούμαι τις "αυθεντίες". Αν το τεκμηρίωνες κατάλληλα, θα είχε περισσότερες πιθανότητες, αλλά δε μπορώ να το δεχτώ έτσι, επειδή... το λες εσύ.
Έπειτα, όπως σου είπα και πρίν, το δίκτυο και η βιβλιογραφία βρίθουν παραδειγμάτων και εφαρμογών των καμπυλών ακουστότητας, στο audio & electronics engineering και signal processing.

Όμως ακόμη και ο Costas EAR (ο οποίος τεκμηριώνει με σαφήνεια τις απόψεις του) στο σχολιασμό του αποσπάσματος που παρέθεσα, δεν διασαφηνίζει απολύτως τα πράγματα, γράφοντας στη τελευταία του παράγραφο: "Άλλο πράγμα αυτό, κι άλλο να υποθέτουμε ότι στη σχεδίαση ενός ηχείου λαμβάνονται υπ'όψιν οι καμπύλες ακουστότητας. ".
Κατά τη δική μου αντίληψη, τα ηχεία των μετρήσεων της ακουστότητας, είναι ηχεία "αναφοράς" και είναι πολύ πιθανό να μην διαφέρουν στα χαρακτηριστικά τους, από τα "πολύ καλά ηχεία" που αναφέρεις.
 


ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

...εγώ πάντως ακόμα δεν πήρα απάντηση!!!
Πάμε απο την αρχή

1) Στο mastering και την ηχοληψία δεν λαμβάνονται υπόψιν οι καμπύλες γιατί οι όποιες αποφάσεις είναι "στατικές" σε μια ατάθμη ακρόασης.

Αν αλλάξει η στάθμη ακρόασης μπορεί να κάνεις ίσως λίγο διαφορετικές ρυθμίσεις, αλλά καταλαβαίνεις πως δεν γίνεται να αλλάζεις ρυθμίσεις κάθε φορά που αλλάζει η ένταση ακρόασης

Εξάλλου η έννοια του mastering είναι να λαμβάνει υπόψη του την δημιουργία εξαιρετικού ήχου στα περισσότερα δυνατά σενάρια και σας εξήγησα τι λαμβάνουν υπόψη τους οι mastering engineers

Δυστυχώς η ευτυχώς δεν είναι όλα γραμμένα στο Ίντερνετ.

2) Όποιος λέει πως φτιάχνει ηχεία με βάση τις καμπύλες λέει κοτσάνες. Οι σύγχρονες κατασκευές ηχείων έχουν ισσοροπημένη ακουστική απόκριση και χαμηλότατες παραμορφώσεις σε κάθε στάθμη ακρόασης

.....at about 85dB. As explained here before, that is a totally different design objective to designing for 120dB+ listening ... 120 + είναι τα ηχεία PA που πάιζουν κοντά στο θόρυβο μηχανής αεροπλάνου, μπερδεύει τα ηχεία συναυλιών σε στάδια με τα ηχεία σπιτιού ?

Speakers designed for very high sound pressure listening cannot sound full and natural at a significantly lower level: that is a fact of psychoacoustics


Για αυτό έχουμε το κουμπί loudness , δεν περιμένεις απο ηχείο να κούγεται φουσκομένο

So the first question that the would-be buyer should pose to the speaker manufacturer is "what loudness are your speakers optimised for" Τρελλή κοτσάνα

The answer to this tells you much about their appropriateness for use at home at moderate listening levels, esp. at night with neighbours through the wall.

Εγώ ξέρω πως ακόμα και τα μικρά ενεργά focalakia τα CMS 40 ας πούμε με τεσσαράκι woofer παίζουν εξαιρετικά flat με απίστευτα χαμηλή παραμόρφωση στα 95 db

3) Το Ίντερνετ βρίθει απο άρθρα για τις καμπύλες αλλά δεν βρίθει καθόλου από άρθρα που λένε πως χρησιμοποιούνται για κάθε νόσο

Όποιος δεν καταλαβαίνει τα ΑΠΛΑ αυτά πράγματα πιστέυει στο δικό του Θεό , πατέρα παντοκράτορα γιατί ... τα βιβλία μιλάνε για 2η παρουσία και αυτός είναι απλός ... πιστός
 

Μηνύματα
213
Reaction score
119
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

...εγώ πάντως ακόμα δεν πήρα απάντηση!!!
Θα έλεγα, αν δεν το έχεις κάνει ακόμη, να ξεκινήσεις από τα πιό κάτω:

http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=faq
http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=designersnotebook
http://www.harbeth.co.uk/usergroup/

Έχε υπομονή, θα πάρει το χρόνο του, γιατί πραγματικά υπάρχει τεράστιος όγκος πληροφόρησης, κυρίως από τον κατασκευαστή -αλλά και από χρήστες- και νομίζω ότι θα βρείς τις απαντήσεις σε αντικειμενικά αλλά και υποκειμενικά ερωτήματα.
 

Μηνύματα
2.423
Reaction score
13
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

@giev1974:

Τα ηχεία δεν "κουδουνίζουν", αν τα χρησιμοποιήσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές.

(για τα μυαλά, δεν είμαι σίγουρος...)


http://www.6moons.com/audioreviews/harbeth2/harbeth.html

Αν ψάχνεις ηχεία για πολλά "γκάζια", απλά πήγαινε σε P.A. ηχεία.
 

Μηνύματα
213
Reaction score
119
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Δεν έχει καμμία σχέση ο μηχανικός ήχου.

Προσωπικά τα ακούω χρωματισμένα (κουδουνίζουν είναι πολύ βαριά έκφραση) σε όλες τις στάθμες.
Σε μεγάλες στάθμες το φαινόμενο είναι πιο έντονο και ενεργοποιούν και τον χώρο.

Αυτό είναι βέβαια που αρέσει σε κάποιους. Και με το μικρό Harbeth παρόλο που ακούω συνέχεια το χρώμα του θα μπορούσα να ζήσω άνετα σε μικρό δωμάτιο. Ειδικά σε κλασσική κιθάρα που το χρώμα του κουτιού του ηχείου ενώνεται με την κιθάρα και δημιουργεί μεγάλη αληθοφάνεια !
Μάλιστα!
Έχουμε λοιπόν ένα κακοσχεδιασμένο ηχείο που "παίζει" με μεγάλη αληθοφάνεια(!)
Το οποίο σε μεγάλες εντάσεις "ενεργοποιεί το χώρο". Υπάρχει ηχείο, ή έστω κάποια πηγή ήχου που δεν ενεργοποιεί τον χώρο; Εκτός κι΄αν είναι στο off ο ενισχυτής...
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Μάλιστα!
Έχουμε λοιπόν ένα κακοσχεδιασμένο ηχείο που "παίζει" με μεγάλη αληθοφάνεια(!)
Το οποίο σε μεγάλες εντάσεις "ενεργοποιεί το χώρο". Υπάρχει ηχείο, ή έστω κάποια πηγή ήχου που δεν ενεργοποιεί τον χώρο; Εκτός κι΄αν είναι στο off ο ενισχυτής...
Αν δεν καταλαβαίνουμε γιατί μιλάμε δεν χρειάζεται να χάνουμε χρόνο η να γράφουμε κάτι μόνο για να το γράψουμε.

Δεν είπα πως είναι κακοσχεδιασμένο είπα πως είναι χρωματισμένο. Η αγγλική σχολή και μάλιστα η
συγκεκριμμένη υπάρχει δεκαετίες με πολλούς οπαδούς. Έχω ζήσει χρόνια με κάποια ηχεία.

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι χρωματισμένα. Επίσης κάθε ηχείο ενεργοποιεί διαφορετικά τον χώρο και τα mode ενός χώρου. Οι συγκεκριμένη σχολή επειδή πάντα βγάζει φουσκωμένα χαμηλά ενεργοποιεί πολλή περισσότερο τον χώρο.
 

Μηνύματα
213
Reaction score
119
Απάντηση: να τα παρω? Harbeth SHL5

Με συγχωρείς, ChrisHat, ο costasEar (post #85) τα χαρακτήρισε κακοκατασκευασμένα (και όχι κακοσχεδιασμένα), όχι εσύ.
Μπερδεύτηκα από την παροιμία και τον έμμεσο χαρακτηρισμό στο #74 post σου.
Και πάλι sorry.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.336
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top