Cd κλασικής


Μηνύματα
6.838
Reaction score
5.946
Γιατι θεωρω οτι σ ολο τα παραπανω σχολιο συγκρινεις διαφορετικα (ανομοια) πραγματα.

Ας παμε σ εναν γνωστο καλλιτεχνη σ ολους. Τον Καρλος Σαντανα. Ετσι για να κανουμε πιο κατοητο το σκεπτικο μου.
Μιλουσε σε συνεντευξη για το σολο κιθαρας. Ποσο δυσκολο ηταν καποτε. Τωρα οι κιθαρες λεει, εχουν βελτιωθει και το να κρατησει το σολο ενα κιθαριστας 3 λεπτα ειναι παιχνιδακι. Οταν καποτε πριν χρονια εβγαζαν αυτα τα σολο οι κιθαριστες εμεις εκστασιαζομασταν.

Για μια στιγμη ομως. Ο ακροατης σε τελικη τι λαμβανει. Τον ιδρωτα του καλλιτεχνη, το ζορι του, η θ ακουσει τη μουσικη και θα πει αυτο μ αρεσει η οχι. Κι αν δεν τον βλεπει αλλα τον ακουει μονο, πως θα καταλαβει οτι ζοριζεται ο κιθαριστας. Μηπως χανουμε το νοημα του εργου οταν παμε να κατανοησουμε το τεχνικο μερος του εκαστοτε εργου? Λεω ...μηπως
Στο σημείο αυτό απάντησα στο ζήτημα που έθεσες για το ότι το κοινό μπορεί να δακρύζει με κάποιο έργο, ενώ οι μουσικοί όχι. Και η απάντησή μου έστιάζεται στο ότι τόσο οι συνθέτες, πολλές φορές, αλλά κυρίως οι ερμηνευτές τραβάνε αρκετό ζόρι μέχρι να φθάσουν σε ένα επιθυμητό για αυτούς αποτέλεσμα, ώστε να μην αισθάνονται τίποτε ή σχεδόν τίποτε όταν το εκτελούν. Εννοείται ότι το κοινό επιζητεί και κρίνει μόνον το αποτέλεσμα (και αυτό κυρίως μόνον στο εάν του άρεσε το έργο ή οχι) και ουδόλως ενδιαφέρεται τι τραβάει σε καθημερινή βάση ο κάθε ερμηνευτής.
Το νόημα του έργου είναι μία πολυσχιδής και δύσκολη υπόθεση σε ένα Κλασικό έργο, ιδίως εάν είναι οργανικό, ήτοι απόλυτη Μουσική. Η κατανόηση του τεχνικού μέρους βοηθάει στην αντίληψη της μορφής, της δομής και της φόρμας του έργου, κάτι που για ένα άκρως συντεταγμένο έργο βοηθά και στην περαιτέρω εμβάθυνσή του, πράγμα που φέρνει στην επιφάνεια νέες πτυχές για...την απόλαυση του...
Φυσικά, τα όσα αναφέρω δεν είναι υποχρεωτικά για κανέναν που δεν τα κρίνει απαραίτητα για την ακρόαση ή την προσέγγιση του με την Κλασική Μουσική. Αποτελούν τη δική μου πολυετή εμπειρία.
 



Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.925
...Το νόημα του έργου είναι μία πολυσχιδής και δύσκολη υπόθεση σε ένα Κλασικό έργο, ιδίως εάν είναι οργανικό, ήτοι απόλυτη Μουσική. Η κατανόηση του τεχνικού μέρους βοηθάει στην αντίληψη της μορφής, της δομής και της φόρμας του έργου, κάτι που για ένα άκρως συντεταγμένο έργο βοηθά και στην περαιτέρω εμβάθυνσή του, πράγμα που φέρνει στην επιφάνεια νέες πτυχές για...την απόλαυση του...
Φυσικά, τα όσα αναφέρω δεν είναι υποχρεωτικά για κανέναν που δεν τα κρίνει απαραίτητα για την ακρόαση ή την προσέγγιση του με την Κλασική Μουσική. Αποτελούν τη δική μου πολυετή εμπειρία.
Το κανεις πολυ ελιτιστιστικο το σπορ. Και φυσικα δεν απομονωνω ενα ειδος μουσικης.
Το ιδιο θα μπορουσαν να ισχυριστουν καποιοι και για τα αλλα ειδη μουσικης. Πολυ περισσοτερο για καποια κομματια της τζαζ μουσικης που στην αρχη μπορει να σου δημιουργουν αποστροφη και με τα περισσοτερα ακουσματα καταλαβαινεις καλυτερα τον καλλιτεχνη και αυτο που παει να σου προσφερει. Αλλα σε καμμια περιπτωση δεν σου λεει μαθε σαξοφωνο για να με κατανοησεις περισσοτερο.

Παντως μαλλον μοιαζει να ειμαστε κολημενοι στις αποψεις μας. Οστεοπορωση, ηλικια δυσκολια να δουμε το διαφορετικο? Ισως και ολα μαζι, δεν βαριεσαι. Συνεχιζουμε.
 

Μηνύματα
763
Reaction score
1.594
Αμφιβαλεις οτι αλλαξαν οι κιθαρες στο περασμα των χρονων? (μιλαμε για 1970-80 με 2020)
Άλλο πράγμα ρώτησα: πού διάβασες τέτοια δήλωση από τον καρλος σαντανα.

Αλλα για να σου απαντήσω, ναι, αμφιβάλλω. Για την ακρίβεια, δεν αμφιβάλλω, ξέρω ότι δεν ισχύει.
 

P

PMC

Guest
Νομιζω πως αυτές είναι δυο εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις......



Όπως σας εξήγησα προχτές, εάν δεν υπάρχουν μετρήσεις του συστήματος/χώρου σας που να αποδεικνύουν πως το p δεν το ακούτε ως f, δηλαδη να βρίσκεστε μεχρι απο τους 20 έως τους 200Hz στο +-3db , άντε και λίγο παραπανω, δεν μπορείτε να ισχυριστείτε πως ακούτε την μουσική αλήθεια.

Εάν έχετε μετρήσεις του χωρου σας που να αποδεικνύουν τα απαραίτητα ελάχιστα προαπαιτούμενα, ας τις βάλετε να τις δούμε. Ή τέλος πάντων αν δεν θέλετε, πείτε πως έχετε και είναι όπως τις περιέγραψα και όλα καλά.

Θεωρώ απο την μεριά μου απαραίτητο, οι “ειδικοί” που σας πούλησαν και σας έστησαν το hi end σύστημα στο σπίτι σας να εχουν κάνει τις συγκεκριμένες μετρήσεις κατά το στήσιμο, και να σας τις έχουν δώσει.

Εάν δεν εχουν γίνει αυτά, τότε λυπάμαι, δεν μπορείτε να ισχυριστείτε πως ακούτε την μουσική αλήθεια.

η μικρούλα δάκρυσε. Δεν έκλαιγε οπως κλαίνε τα μικρά οταν πεινάνε, νυστάζουν ή θέλουν κάτι. Ηταν σαφέστατη αντίδραση στην μουσική.

Φυσικά δεν ήξερε τίποτα για το έργο, το λιμπρέτο, τον συνθέτη, ούτε ιταλικά.

Και ομως ένιωσε την μουσική ακριβώς όπως γράφτηκε.

Τι από τα δυο ισχύει τελικά ?

Kαι αν ισχύει το δεύτερο για πιο λόγο τόση πίεση ,κόπος ,χρήματα ,σαμπ.......για την υψηλή πιστοτητα ?

Για ποιον λόγο τόση απαξίωση προς τον ευγενικότατο κ. @Prince ?
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Πριν απο 15 χρόνια, Μάιο μήνα ξεκινήσαμε road trip απο το Λονδίνο στα Highlands, με την γυναίκα και την κόρη μου, περιπου 18 μηνών.
Καταπληκτική εκδρομή.

Στο αυτοκίνητο φυσικά επαιζε συνέχεια κλασική. Και η μικρούλα ήταν πολύ εξοικειωμένη με αυτήν την μουσική, από πιάνο Satie μεχρι μεγάλες όπερες, αυτά άκουγε όλη μέρα.

Κάποια στιγμή ειχα βάλει ένα cd του Pavarotti, με γνωστές άριες.

Στο παρακάτω κομμάτι
η μικρούλα δάκρυσε. Δεν έκλαιγε οπως κλαίνε τα μικρά οταν πεινάνε, νυστάζουν ή θέλουν κάτι. Ηταν σαφέστατη αντίδραση στην μουσική.

Φυσικά δεν ήξερε τίποτα για το έργο, το λιμπρέτο, τον συνθέτη, ούτε ιταλικά.

Και ομως ένιωσε την μουσική ακριβώς όπως γράφτηκε.

Ακούστε το κομμάτι, είναι αρκετά γνωστό. Και διαβάστε και την μετάφραση των ιταλικών στίχων στα αγγλικά.

And the stars were shining,
And the earth was scented.
The gate of the garden creaked
And a footstep grazed the sand...
Fragrant, she entered
And fell into my arms.

Oh, sweet kisses and languorous caresses,
While trembling I stripped the beautiful form of its veils!
Forever, my dream of love has vanished.
That moment has fled, and I die in desperation.
And I die in desperation!
And I never before loved life so much,
Loved life so much!

Αυτά.



Δυστυχώς δεν υπαρχει χρόνος για να γίνει σωστή δουλειά. Αν είμαι υγιής, και βγω στην σύνταξη, βλέπουμε.
Πλακα μας κανεις κυριε Δημητροποδαρε;

Απο την μια παιρνετε 12 sub και ψαχνετε χαμηλο background noise και απο την αλλη συγκινειστε με κλασσικη στο αμαξι εν ωρα ταξιδιου;Μας δουλευεις σε ενα απο τα 2 τοτε!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PMC

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.867
Reaction score
20.360
Πλακα μας κανεις κυριε Δημητροποδαρε;

Απο την μια παιρνετε 12 sub και ψαχνετε χαμηλο background noise και απο την αλλη συγκινειστε με κλασσικη στο αμαξι εν ωρα ταξιδιου;Μας δουλευεις σε ενα απο τα 2 τοτε!
Μάλλον, δεν αντιλαμβάνεσαι ούτε τη διαφορετικότητα των συνθηκών στα δύο παραδείγματα περιστάσεων ακρόασης ούτε posts του @Dimifoot. Δεν πειράζει.
 

Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.925
Άλλο πράγμα ρώτησα: πού διάβασες τέτοια δήλωση από τον καρλος σαντανα.

Αλλα για να σου απαντήσω, ναι, αμφιβάλλω. Για την ακρίβεια, δεν αμφιβάλλω, ξέρω ότι δεν ισχύει.
Κατ αρχας δεν διαβασα, το ειδα σε βιντεο συνεντευξη. Ομως ειναι τοσες πολλες που εχει δωσει θα μου βαλεις πολυ δυσκολο εργο να ψαχνω να βλεπω ενα ενα τα βιντεο για να δω σε ποιο απ ολα τ αναφερει. Πραγματικα ειμαι σιγουρος οτι λαθος δεν κανω σ αυτο που ειδα. Οπως επισης αυτο που ειδα ειχε και υποτιτλους. Πιθανο να ηταν απο Blue Ray.
 

Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.925
Την συγκινηση της μουσικης μπορεις να την νιωσεις και απ το ραδιοφωνο.
Η υψηλη πιστοτητα αναπαραγωγης ειναι αλλο πραγμα, ξεκινοντας απο το χωρο και καταληγοντας στα μεσα αναπαραγωγης.
Κατα τα αλλα ας προσπαθησουμε να μην αιχμαλωτιζομαστε πισω απο τις λεξεις. Ουτε φυσικα χρειαζεται να επαναλαμβανουμε τα ιδια πραγματα.

Δεν ειναι απαραιτητο να κυνηγας το τελειο. Και οπως λεει ο λαος, τα ποδια σου τ απλωνεις ως εκει που φτανει το παπλωμα. Υπ αυτη την ενοια τιποτα δεν ειναι απολυτως απαραιτητο. Το να γνωριζουμε ομως μια αλυσιδα πραγματων που συντελουν στην σωστη αναπαραγωγη μονο καλο κανει. Σε τελικη εφ οσον ολοι εδω ψαχνουμε για την καλυτερο στο μετρο του δυνατου του καθενος αναπαραγωγη, ενδεχομενως και σωζουμε καποια χρηματα κανοντας εξυπνες αγορες.

Θα πω και κατι επιπροσθετο.
Με γνωμονα οτι ειναι δυσκολο πρακτικα να εχεις τελειο ηχοσυστημα κι αν αυτο δεν ειναι το ζητουμενο για οσους θελουν απλα ν απολαμβανουν την μουσικη τους. Τοτε παιρνουν οτι τους ικανοποιει τοσο στ αυτι οσο και στο ματι. Ως εδω νομιζω οτι υπαρχει κοινη αποδοχη στα γραφομενα.
Τα προβληματα ξεκινουν οταν παιρνεις ενα συστημα που να ικανοποιει τον ιδιο προσωπικα και προσπαθεις να πεισεις οτι τεχνικα ειναι και το καλυτερο ολων παραβλεποντας ολα τα τεχνικα που αναφερουν εγνωσμενοι επιστημονες.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.635
Reaction score
77.055
Μάλλον, δεν αντιλαμβάνεσαι ούτε τη διαφορετικότητα των συνθηκών στα δύο παραδείγματα περιστάσεων ακρόασης ούτε posts του @Dimifoot. Δεν πειράζει.
δεν είναι τυχαίο που δεν κατάλαβαν μόνο 2 συγκεκριμένοι....:biggrin:

καλή εβδομάδα είπαμε? δεν είπαμε
 


Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
Νομιζω πως αυτές είναι δυο εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις......









Τι από τα δυο ισχύει τελικά ?

Kαι αν ισχύει το δεύτερο για πιο λόγο τόση πίεση ,κόπος ,χρήματα ,σαμπ.......για την υψηλή πιστοτητα ?

Για ποιον λόγο τόση απαξίωση προς τον ευγενικότατο κ. @Prince ?
Πλακα μας κανεις κυριε Δημητροποδαρε;

Απο την μια παιρνετε 12 sub και ψαχνετε χαμηλο background noise και απο την αλλη συγκινειστε με κλασσικη στο αμαξι εν ωρα ταξιδιου;Μας δουλευεις σε ενα απο τα 2 τοτε!

Να οργανωθούμε λίγο παιδιά!
Μη γράφουμε ο ένας ακριβώς κάτω από τον άλλο!
 


Μηνύματα
6.838
Reaction score
5.946
Hungarian Rhapsody No.2 in C sharp minor - Live From Teatro Del Silenzio, Italy / 2007 - YouTube

Ακουγοντας το παραπανω κομματι στο οποιο συνδιαζονται καποια πραγματα. Μελωδια, ρυθμος τεχνικη. Θα λεγαμε οτι ανηκει στα ευκολα ακουσματα. Δηλαδη πιθανο θ αρεσει και σε καποιον που δεν ειναι στενα φιλος της κλασικης.

Αληθεια ποσο πιο πολυ θα μπορουσε να μ αρεσει αν ηξερα να παιζω στο πιανο ακομη καλυτερα απο τον Lang Lang το ιδιο κομματι? Ενταξει θα μου ειχε δημιουργηθει μια πωρωση απο τα πολλα ακουσματα. Αλλα τι διαφοερικτο θα γινοταν αν ακουγα εκατονταδες φορες το ιδιο κομματι οχι με σκοπο να μαθω να το παιζω αλλα απλα επειδη ετσι μ αρεσει.

Ακουστε την παρακατω μελωδια. Δεν ξερω τιποτα περα απο το οτι ειναι ενα μεθυστικο αρωμα ηχων. Δεν θελω να ξερω τιποτα. Φοβαμαι οτι θα χαλασει αυτο το ομορφο δημιουργημα. Μονο ακουω και ταξιδευω.
Evgeny Kissin La Campanella - YouTube

Ξερω οτι βλεπει ταινια και δεν διαβαζει αυτα που γραφουμε (εκ του ασφαλους γραφω :rofl:)
Η Ουγγρική Ραψωδία νο. 2 είνα από τις αρκούντως δύσκολες συνθέσεις που μεγάλοι μουσουργοί όπως ο Liszt μπορούσαν να την κάνουν να ακούγεται..."έυκολα". Η Ραψωδία ήκιστα είναι Ουγγρική, καθόσον το εισαγωγικό θέμα είναι Ρουμανικό και τα άλλα θέματα είναι παρμένα από ένα Γερμανό Πιανίστα. Το ύφος της γραφής χρησιμοποιεί τυπικούς φολκλορικούς Ουγγρικούς ρυθμούς και δικαιολογεί εν μέρει τον τίτλο του έργου.
Η Ραψωδία αυτή, η πλέον φημισμένη και δημοφιλής από τις συνολικά 19, είναι εξαιρετικά δύσκολή και λίαν ενδιαφέρουσα στην ιδιαιτερότητα της γραφής της: Σχεδόν όλο το έργο κινείται σε "ακραίες" τονικότητες : Ντο διέση ελάσσονα αλλά και Ντο δίεση μείζονα (!), Φα διέση ελάσσονα αλλά και Φα διέση μείζονα (!) με λίγη ανάσα στη Λα μείζονα.
H "Campanella" που παίζει ο Kissin είναι η τρίτη από τις 6 Μεγάλες Σπουδές πάνω σε θέματα από έργα του Paganini. Η εν λόγω Σπουδή είναι και αυτή στην "εξωτική" κλίμακα Σολ δίεση ελάσσονα και βασίζεται στο θέμα της τελευταίας κίνησης του 2ου Κοντσέρτου για Βιολί (σε σι ελάσσονα) του μεγάλου Ιταλού βιολονίστα και συνθέτη. Το έργο αυτό είναι από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά για τον πιανίστα αλλά χάρις στο θέμα του Paganini ο ακροατής μπορεί να "χωνέψει" και την πιο απαιτητική γραφή στο πιάνο.
Ως ίσως δύναται τις να αντιληφθεί, στην Κλασική Μουσική και στους συνθέτες της τα έργα δεν στηρίζονται, αρκετά συχνά, σε πρωτότυπες μελωδίες ή πρωτότυπα θέματα, αλλά πρωτίστως στη φόρμα, τη δομή και την επεξεργασία των θεμάτων (πρωτότυπων ή όχι). Αντιθέτως, στη λαική, φολκλορική, ελαφρά κλπ. μουσική η μελωδική γραμμή (συχνάκις απλή και απέριττη) έχει τον πρώτο λόγο, σχεδόν πάντα...
 


Μηνύματα
6.838
Reaction score
5.946
Το κανεις πολυ ελιτιστιστικο το σπορ. Και φυσικα δεν απομονωνω ενα ειδος μουσικης.
Το ιδιο θα μπορουσαν να ισχυριστουν καποιοι και για τα αλλα ειδη μουσικης. Πολυ περισσοτερο για καποια κομματια της τζαζ μουσικης που στην αρχη μπορει να σου δημιουργουν αποστροφη και με τα περισσοτερα ακουσματα καταλαβαινεις καλυτερα τον καλλιτεχνη και αυτο που παει να σου προσφερει. Αλλα σε καμμια περιπτωση δεν σου λεει μαθε σαξοφωνο για να με κατανοησεις περισσοτερο.

Παντως μαλλον μοιαζει να ειμαστε κολημενοι στις αποψεις μας. Οστεοπορωση, ηλικια δυσκολια να δουμε το διαφορετικο? Ισως και ολα μαζι, δεν βαριεσαι. Συνεχιζουμε.
Για να ξεκινήσω από το τέλος, δεν είμαι "κολλημένος" στις απόψεις μου. Όπως έχω αρκετές φορές γράψει, μεταφέρω εδώ τη γνώση και τις εμπειρίες δεκαετιών πλήρους και συνεπούς ενασχόλησης με την Κλασική Μουσική. Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ (και ουδόλως επιθυμώ) να επιβάλω ό,τιδήποτε. Απλώς, θέτω ορισμένα θέματα προς τυχόν δική σας τροφή προς σκέψη ή/και για συζήτηση.
Δεν κάνω τίποτε "ελιτίστικο". Η όποια αξία και ενδιαφέρον υπάρχει στην Κλασική Μουσική εδράζεται πρωτίστως στη φόρμα, τη δομή και την επεξεργασία των θεμάτων, σχεδόν για κάθε έργο.
Στα άλλα είδη μουσικής, καθόσον δεν υπάρχει αυστηρή παρτιτούρα, η εμβάθυνση ιδίως σε έργα με πολύ αυτοσχεδιασμό (π.χ. Jazz) εδράζεται στη μελέτη της τεχνικής του εκάστοτε σολίστα στη συγκεκριμένη εκτέλεση, πράγμα που, όντως, δύναται να βοηθήσει τον δυνητικό ακροατή να ενδιαφερθεί και να εκτιμήσει την τέχνη του συγκεκριμένο σολίστα.
Prince δεν μ εβαλες like και θα θυμωσω :drinks:
Η εκτίμησή μου προς εσένα πιστεύω να αξίζει περισσότερο από ένα "like".
Υ.Γ.: Είμαι φeιδωλός στα "like"...Συνήθως μπορεί να δώσω κάποιο είτε σε κάτι πρωτότυπο ή που μπορεί να συμφωνώ τα μέγιστα. Μην το παίρνεις στα σοβαρά.
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
στην Κλασική Μουσική και στους συνθέτες της τα έργα δεν στηρίζονται, αρκετά συχνά, σε πρωτότυπες μελωδίες ή πρωτότυπα θέματα, αλλά πρωτίστως στη φόρμα, τη δομή και την επεξεργασία των θεμάτων (πρωτότυπων ή όχι)
Περιέργως το ίδιο ακριβώς
μπορούμε να πούμε
και για την τζαζ
αν αντικαταστησουμε
τον όρο φορμα με τον όρο αυτοσχεδιασμό.
Για εμένα η κλασσική,
η τζαζ στο άλλο άκρο
και η παραδοσιακη, λαϊκή μουσική είναι τα ύψιστα επιτεύγματα στην ιστορία της μουσικής.
Ολα τα άλλα είδη είναι καταδικασμένα
να ακολουθούν..
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
δε νομιζω editor... (μπορει να κανω και λαθος),
η τζαζ ακολουθει τις τζαζ κλιμακες, οποτε εχει δικη της πρωτοτυπια ως προς τη συνθεση.
η αυτοσχεδιαστικη ειναι αρκετα πολυπλοκη και ειναι για να σπαει τους κανονες ... 🐒
οποτε αυτο που λεει ο Prince, ειναι αρκουντως ικανοποιητικο.
η εμβάθυνση ιδίως σε έργα με πολύ αυτοσχεδιασμό (π.χ. Jazz) εδράζεται στη μελέτη της τεχνικής του εκάστοτε σολίστα στη συγκεκριμένη εκτέλεση, πράγμα που, όντως, δύναται να βοηθήσει τον δυνητικό ακροατή να ενδιαφερθεί και να εκτιμήσει την τέχνη του συγκεκριμένο σολίστα.
Ολα τα άλλα είδη είναι καταδικασμένα
να ακολουθούν..
τα μεινστριμ ειδη γενικα ναι...
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.161
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top