Decembered
Μαϊμού
- Μηνύματα
- 16.566
- Reaction score
- 37.866
'σχωρα με, αλλα ετσι θα κανεις μεταφραση στον Τουλ ; λουτροκαμπινε παρακαλω, στην περιπτωση κλασσικου συνθετη...ή σε στιγμη μοναξιας στην... τουαλετα
'σχωρα με, αλλα ετσι θα κανεις μεταφραση στον Τουλ ; λουτροκαμπινε παρακαλω, στην περιπτωση κλασσικου συνθετη...ή σε στιγμη μοναξιας στην... τουαλετα
Στο σημείο αυτό απάντησα στο ζήτημα που έθεσες για το ότι το κοινό μπορεί να δακρύζει με κάποιο έργο, ενώ οι μουσικοί όχι. Και η απάντησή μου έστιάζεται στο ότι τόσο οι συνθέτες, πολλές φορές, αλλά κυρίως οι ερμηνευτές τραβάνε αρκετό ζόρι μέχρι να φθάσουν σε ένα επιθυμητό για αυτούς αποτέλεσμα, ώστε να μην αισθάνονται τίποτε ή σχεδόν τίποτε όταν το εκτελούν. Εννοείται ότι το κοινό επιζητεί και κρίνει μόνον το αποτέλεσμα (και αυτό κυρίως μόνον στο εάν του άρεσε το έργο ή οχι) και ουδόλως ενδιαφέρεται τι τραβάει σε καθημερινή βάση ο κάθε ερμηνευτής.Γιατι θεωρω οτι σ ολο τα παραπανω σχολιο συγκρινεις διαφορετικα (ανομοια) πραγματα.
Ας παμε σ εναν γνωστο καλλιτεχνη σ ολους. Τον Καρλος Σαντανα. Ετσι για να κανουμε πιο κατοητο το σκεπτικο μου.
Μιλουσε σε συνεντευξη για το σολο κιθαρας. Ποσο δυσκολο ηταν καποτε. Τωρα οι κιθαρες λεει, εχουν βελτιωθει και το να κρατησει το σολο ενα κιθαριστας 3 λεπτα ειναι παιχνιδακι. Οταν καποτε πριν χρονια εβγαζαν αυτα τα σολο οι κιθαριστες εμεις εκστασιαζομασταν.
Για μια στιγμη ομως. Ο ακροατης σε τελικη τι λαμβανει. Τον ιδρωτα του καλλιτεχνη, το ζορι του, η θ ακουσει τη μουσικη και θα πει αυτο μ αρεσει η οχι. Κι αν δεν τον βλεπει αλλα τον ακουει μονο, πως θα καταλαβει οτι ζοριζεται ο κιθαριστας. Μηπως χανουμε το νοημα του εργου οταν παμε να κατανοησουμε το τεχνικο μερος του εκαστοτε εργου? Λεω ...μηπως
Το κανεις πολυ ελιτιστιστικο το σπορ. Και φυσικα δεν απομονωνω ενα ειδος μουσικης....Το νόημα του έργου είναι μία πολυσχιδής και δύσκολη υπόθεση σε ένα Κλασικό έργο, ιδίως εάν είναι οργανικό, ήτοι απόλυτη Μουσική. Η κατανόηση του τεχνικού μέρους βοηθάει στην αντίληψη της μορφής, της δομής και της φόρμας του έργου, κάτι που για ένα άκρως συντεταγμένο έργο βοηθά και στην περαιτέρω εμβάθυνσή του, πράγμα που φέρνει στην επιφάνεια νέες πτυχές για...την απόλαυση του...
Φυσικά, τα όσα αναφέρω δεν είναι υποχρεωτικά για κανέναν που δεν τα κρίνει απαραίτητα για την ακρόαση ή την προσέγγιση του με την Κλασική Μουσική. Αποτελούν τη δική μου πολυετή εμπειρία.
Άλλο πράγμα ρώτησα: πού διάβασες τέτοια δήλωση από τον καρλος σαντανα.Αμφιβαλεις οτι αλλαξαν οι κιθαρες στο περασμα των χρονων? (μιλαμε για 1970-80 με 2020)
Όπως σας εξήγησα προχτές, εάν δεν υπάρχουν μετρήσεις του συστήματος/χώρου σας που να αποδεικνύουν πως το p δεν το ακούτε ως f, δηλαδη να βρίσκεστε μεχρι απο τους 20 έως τους 200Hz στο +-3db , άντε και λίγο παραπανω, δεν μπορείτε να ισχυριστείτε πως ακούτε την μουσική αλήθεια.
Εάν έχετε μετρήσεις του χωρου σας που να αποδεικνύουν τα απαραίτητα ελάχιστα προαπαιτούμενα, ας τις βάλετε να τις δούμε. Ή τέλος πάντων αν δεν θέλετε, πείτε πως έχετε και είναι όπως τις περιέγραψα και όλα καλά.
Θεωρώ απο την μεριά μου απαραίτητο, οι “ειδικοί” που σας πούλησαν και σας έστησαν το hi end σύστημα στο σπίτι σας να εχουν κάνει τις συγκεκριμένες μετρήσεις κατά το στήσιμο, και να σας τις έχουν δώσει.
Εάν δεν εχουν γίνει αυτά, τότε λυπάμαι, δεν μπορείτε να ισχυριστείτε πως ακούτε την μουσική αλήθεια.
η μικρούλα δάκρυσε. Δεν έκλαιγε οπως κλαίνε τα μικρά οταν πεινάνε, νυστάζουν ή θέλουν κάτι. Ηταν σαφέστατη αντίδραση στην μουσική.
Φυσικά δεν ήξερε τίποτα για το έργο, το λιμπρέτο, τον συνθέτη, ούτε ιταλικά.
Και ομως ένιωσε την μουσική ακριβώς όπως γράφτηκε.
Πλακα μας κανεις κυριε Δημητροποδαρε;Πριν απο 15 χρόνια, Μάιο μήνα ξεκινήσαμε road trip απο το Λονδίνο στα Highlands, με την γυναίκα και την κόρη μου, περιπου 18 μηνών.
Καταπληκτική εκδρομή.
Στο αυτοκίνητο φυσικά επαιζε συνέχεια κλασική. Και η μικρούλα ήταν πολύ εξοικειωμένη με αυτήν την μουσική, από πιάνο Satie μεχρι μεγάλες όπερες, αυτά άκουγε όλη μέρα.
Κάποια στιγμή ειχα βάλει ένα cd του Pavarotti, με γνωστές άριες.
Στο παρακάτω κομμάτι
η μικρούλα δάκρυσε. Δεν έκλαιγε οπως κλαίνε τα μικρά οταν πεινάνε, νυστάζουν ή θέλουν κάτι. Ηταν σαφέστατη αντίδραση στην μουσική.Luciano Pavarotti - Puccini: Tosca / Act 3 - "E lucevan le stelle"
Listen to Puccini: Tosca / Act 3 - "E lucevan le stelle" on TIDALtidal.com
Φυσικά δεν ήξερε τίποτα για το έργο, το λιμπρέτο, τον συνθέτη, ούτε ιταλικά.
Και ομως ένιωσε την μουσική ακριβώς όπως γράφτηκε.
Ακούστε το κομμάτι, είναι αρκετά γνωστό. Και διαβάστε και την μετάφραση των ιταλικών στίχων στα αγγλικά.
And the stars were shining,
And the earth was scented.
The gate of the garden creaked
And a footstep grazed the sand...
Fragrant, she entered
And fell into my arms.
Oh, sweet kisses and languorous caresses,
While trembling I stripped the beautiful form of its veils!
Forever, my dream of love has vanished.
That moment has fled, and I die in desperation.
And I die in desperation!
And I never before loved life so much,
Loved life so much!
Αυτά.
Δυστυχώς δεν υπαρχει χρόνος για να γίνει σωστή δουλειά. Αν είμαι υγιής, και βγω στην σύνταξη, βλέπουμε.
Μάλλον, δεν αντιλαμβάνεσαι ούτε τη διαφορετικότητα των συνθηκών στα δύο παραδείγματα περιστάσεων ακρόασης ούτε posts του @Dimifoot. Δεν πειράζει.Πλακα μας κανεις κυριε Δημητροποδαρε;
Απο την μια παιρνετε 12 sub και ψαχνετε χαμηλο background noise και απο την αλλη συγκινειστε με κλασσικη στο αμαξι εν ωρα ταξιδιου;Μας δουλευεις σε ενα απο τα 2 τοτε!
Κατ αρχας δεν διαβασα, το ειδα σε βιντεο συνεντευξη. Ομως ειναι τοσες πολλες που εχει δωσει θα μου βαλεις πολυ δυσκολο εργο να ψαχνω να βλεπω ενα ενα τα βιντεο για να δω σε ποιο απ ολα τ αναφερει. Πραγματικα ειμαι σιγουρος οτι λαθος δεν κανω σ αυτο που ειδα. Οπως επισης αυτο που ειδα ειχε και υποτιτλους. Πιθανο να ηταν απο Blue Ray.Άλλο πράγμα ρώτησα: πού διάβασες τέτοια δήλωση από τον καρλος σαντανα.
Αλλα για να σου απαντήσω, ναι, αμφιβάλλω. Για την ακρίβεια, δεν αμφιβάλλω, ξέρω ότι δεν ισχύει.
δεν είναι τυχαίο που δεν κατάλαβαν μόνο 2 συγκεκριμένοι....Μάλλον, δεν αντιλαμβάνεσαι ούτε τη διαφορετικότητα των συνθηκών στα δύο παραδείγματα περιστάσεων ακρόασης ούτε posts του @Dimifoot. Δεν πειράζει.
Νομιζω πως αυτές είναι δυο εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις......
Τι από τα δυο ισχύει τελικά ?
Kαι αν ισχύει το δεύτερο για πιο λόγο τόση πίεση ,κόπος ,χρήματα ,σαμπ.......για την υψηλή πιστοτητα ?
Για ποιον λόγο τόση απαξίωση προς τον ευγενικότατο κ. @Prince ?
Πλακα μας κανεις κυριε Δημητροποδαρε;
Απο την μια παιρνετε 12 sub και ψαχνετε χαμηλο background noise και απο την αλλη συγκινειστε με κλασσικη στο αμαξι εν ωρα ταξιδιου;Μας δουλευεις σε ενα απο τα 2 τοτε!
Η Ουγγρική Ραψωδία νο. 2 είνα από τις αρκούντως δύσκολες συνθέσεις που μεγάλοι μουσουργοί όπως ο Liszt μπορούσαν να την κάνουν να ακούγεται..."έυκολα". Η Ραψωδία ήκιστα είναι Ουγγρική, καθόσον το εισαγωγικό θέμα είναι Ρουμανικό και τα άλλα θέματα είναι παρμένα από ένα Γερμανό Πιανίστα. Το ύφος της γραφής χρησιμοποιεί τυπικούς φολκλορικούς Ουγγρικούς ρυθμούς και δικαιολογεί εν μέρει τον τίτλο του έργου.Hungarian Rhapsody No.2 in C sharp minor - Live From Teatro Del Silenzio, Italy / 2007 - YouTube
Ακουγοντας το παραπανω κομματι στο οποιο συνδιαζονται καποια πραγματα. Μελωδια, ρυθμος τεχνικη. Θα λεγαμε οτι ανηκει στα ευκολα ακουσματα. Δηλαδη πιθανο θ αρεσει και σε καποιον που δεν ειναι στενα φιλος της κλασικης.
Αληθεια ποσο πιο πολυ θα μπορουσε να μ αρεσει αν ηξερα να παιζω στο πιανο ακομη καλυτερα απο τον Lang Lang το ιδιο κομματι? Ενταξει θα μου ειχε δημιουργηθει μια πωρωση απο τα πολλα ακουσματα. Αλλα τι διαφοερικτο θα γινοταν αν ακουγα εκατονταδες φορες το ιδιο κομματι οχι με σκοπο να μαθω να το παιζω αλλα απλα επειδη ετσι μ αρεσει.
Ακουστε την παρακατω μελωδια. Δεν ξερω τιποτα περα απο το οτι ειναι ενα μεθυστικο αρωμα ηχων. Δεν θελω να ξερω τιποτα. Φοβαμαι οτι θα χαλασει αυτο το ομορφο δημιουργημα. Μονο ακουω και ταξιδευω.
Evgeny Kissin La Campanella - YouTube
Ξερω οτι βλεπει ταινια και δεν διαβαζει αυτα που γραφουμε (εκ του ασφαλους γραφω )
Για να ξεκινήσω από το τέλος, δεν είμαι "κολλημένος" στις απόψεις μου. Όπως έχω αρκετές φορές γράψει, μεταφέρω εδώ τη γνώση και τις εμπειρίες δεκαετιών πλήρους και συνεπούς ενασχόλησης με την Κλασική Μουσική. Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ (και ουδόλως επιθυμώ) να επιβάλω ό,τιδήποτε. Απλώς, θέτω ορισμένα θέματα προς τυχόν δική σας τροφή προς σκέψη ή/και για συζήτηση.Το κανεις πολυ ελιτιστιστικο το σπορ. Και φυσικα δεν απομονωνω ενα ειδος μουσικης.
Το ιδιο θα μπορουσαν να ισχυριστουν καποιοι και για τα αλλα ειδη μουσικης. Πολυ περισσοτερο για καποια κομματια της τζαζ μουσικης που στην αρχη μπορει να σου δημιουργουν αποστροφη και με τα περισσοτερα ακουσματα καταλαβαινεις καλυτερα τον καλλιτεχνη και αυτο που παει να σου προσφερει. Αλλα σε καμμια περιπτωση δεν σου λεει μαθε σαξοφωνο για να με κατανοησεις περισσοτερο.
Παντως μαλλον μοιαζει να ειμαστε κολημενοι στις αποψεις μας. Οστεοπορωση, ηλικια δυσκολια να δουμε το διαφορετικο? Ισως και ολα μαζι, δεν βαριεσαι. Συνεχιζουμε.
Η εκτίμησή μου προς εσένα πιστεύω να αξίζει περισσότερο από ένα "like".Prince δεν μ εβαλες like και θα θυμωσω
Περιέργως το ίδιο ακριβώςστην Κλασική Μουσική και στους συνθέτες της τα έργα δεν στηρίζονται, αρκετά συχνά, σε πρωτότυπες μελωδίες ή πρωτότυπα θέματα, αλλά πρωτίστως στη φόρμα, τη δομή και την επεξεργασία των θεμάτων (πρωτότυπων ή όχι)
η εμβάθυνση ιδίως σε έργα με πολύ αυτοσχεδιασμό (π.χ. Jazz) εδράζεται στη μελέτη της τεχνικής του εκάστοτε σολίστα στη συγκεκριμένη εκτέλεση, πράγμα που, όντως, δύναται να βοηθήσει τον δυνητικό ακροατή να ενδιαφερθεί και να εκτιμήσει την τέχνη του συγκεκριμένο σολίστα.
τα μεινστριμ ειδη γενικα ναι...Ολα τα άλλα είδη είναι καταδικασμένα
να ακολουθούν..