Στο φτωχο μου το μυαλο δεν μπορει να δουλεψει η στερεοφωνια σωστα οταν τα ηχεια κοιτανε φουλ πανω σου. Παιζει να ειμαι εντελως λαθος, γιαυτο και ποσταρω για να ξεστραβωθω.
Χωρίς καν να το εξετάσει κάποιος τεχνικά το θέμα, θα έλεγα το εξής:Απλα τελικα αναρωτιεμαι. οι 30 μοιρες κατα πανω σου δεν περιοριζουν την στερεοφωνια και το frequency response?
Δες απλά τυχαίες φωτό από studios ανά τον κόσμο. Οτιδήποτε, μικρά ή μεγάλα, με ηχεία τέρατα ή μικρά μονιτοράκια, θαύματα μηχανικής ή Β&W, οτιδήποτε τελοσπάντων, και παρατήρησε που είναι στραμμένα τα ηχεία. Φυσικά ακριβώς στη θέση εργασίας - ακρόασης... Λογικά για να αναπαράγουμε το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς με τη μέγιστη ακρίβεια δε θα πρέπει να ακολουθήσουμε αυτή την οδό;
Επίσης κάθε "συμβατικό" μεγάφωνο, κατ' επέκταση ηχείο, έχει ορισμένες κατασκευαστικές προδιαγραφές, μετρήσιμες και συγκεκριμένες. Το βέλτιστο αποτέλεσμα λαμβάνεται σε μέτρηση on axis φυσικά, με το μεγάφωνο προς τα εσένα, προς το μικρόφωνο, πες το όπως θες... Όσο απομακρύνεται από τον άξονα (πχ παράλληλα με τον πίσω τοίχο, όπως ακούγαμε παλιά ) , αρχίζουν να αλλοιώνονται τα μετρήσιμα χαρακτηριστικά. Όσο καλύτερη η συμπεριφορά εκτός άξονα, τόσο καλύτερο το ηχείο - μεγάφωνο.
Είναι αναμφισβήτητα παράλογο να παίρνουμε ένα προϊόν με συγκεκριμένες προδιαγραφές τοποθέτησης - χρήσης και να το τοποθετούμε εξ' αρχής κατά το δοκούν, με τρόπο που "μειώνει" τις δυνατότητες του... Γκολ από τ' αποδυτήρια δηλαδή!
Χαριτολογώντας, αν είναι έτσι γιατί να τοποθετήσουμε τα ηχεία κατά τον παλιό, ¨ορθόδοξο¨ τρόπο, όπως είπα παραπάνω, κι όχι με την πρόσοψη στραμμένη προς τους πλαϊνούς τοίχους ή προς τα πίσω βρε αδερφέ, όπως "ακούγεται" καλύτερα;;;