Toe in & Cross firing

Μηνύματα
908
Reaction score
2.560
Στο φτωχο μου το μυαλο δεν μπορει να δουλεψει η στερεοφωνια σωστα οταν τα ηχεια κοιτανε φουλ πανω σου. Παιζει να ειμαι εντελως λαθος, γιαυτο και ποσταρω για να ξεστραβωθω.
Απλα τελικα αναρωτιεμαι. οι 30 μοιρες κατα πανω σου δεν περιοριζουν την στερεοφωνια και το frequency response?
Χωρίς καν να το εξετάσει κάποιος τεχνικά το θέμα, θα έλεγα το εξής:
Δες απλά τυχαίες φωτό από studios ανά τον κόσμο. Οτιδήποτε, μικρά ή μεγάλα, με ηχεία τέρατα ή μικρά μονιτοράκια, θαύματα μηχανικής ή Β&W, οτιδήποτε τελοσπάντων, και παρατήρησε που είναι στραμμένα τα ηχεία. Φυσικά ακριβώς στη θέση εργασίας - ακρόασης... Λογικά για να αναπαράγουμε το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς με τη μέγιστη ακρίβεια δε θα πρέπει να ακολουθήσουμε αυτή την οδό;
Επίσης κάθε "συμβατικό" μεγάφωνο, κατ' επέκταση ηχείο, έχει ορισμένες κατασκευαστικές προδιαγραφές, μετρήσιμες και συγκεκριμένες. Το βέλτιστο αποτέλεσμα λαμβάνεται σε μέτρηση on axis φυσικά, με το μεγάφωνο προς τα εσένα, προς το μικρόφωνο, πες το όπως θες... Όσο απομακρύνεται από τον άξονα (πχ παράλληλα με τον πίσω τοίχο, όπως ακούγαμε παλιά :tongue:) , αρχίζουν να αλλοιώνονται τα μετρήσιμα χαρακτηριστικά. Όσο καλύτερη η συμπεριφορά εκτός άξονα, τόσο καλύτερο το ηχείο - μεγάφωνο.
Είναι αναμφισβήτητα παράλογο να παίρνουμε ένα προϊόν με συγκεκριμένες προδιαγραφές τοποθέτησης - χρήσης και να το τοποθετούμε εξ' αρχής κατά το δοκούν, με τρόπο που "μειώνει" τις δυνατότητες του... Γκολ από τ' αποδυτήρια δηλαδή!
Χαριτολογώντας, αν είναι έτσι γιατί να τοποθετήσουμε τα ηχεία κατά τον παλιό, ¨ορθόδοξο¨ τρόπο, όπως είπα παραπάνω, κι όχι με την πρόσοψη στραμμένη προς τους πλαϊνούς τοίχους ή προς τα πίσω βρε αδερφέ, όπως "ακούγεται" καλύτερα;;; :dance2:
 

Μηνύματα
146
Reaction score
111
Όχι.

Τέλος πάντων, έχεις σοβαρά προβλήματα τοποθέτησης, λόγω περιορισμών του χώρου, οπότε δεν μπορείς να στήσεις το τρίγωνο ακρόασης όπως προβλέπεται.

Υπομονή, μέχρι να εκπληρωθούν τα σχέδια για δικό σου χώρο ακρόασης.
σας ευχαριστω ολους και ειδικα εσενα κωστα. Αρα αν δεν υπαρχει προβληαμ με στερεοφωνια και fr οταν τα ηχεια κοιτανε καταπανω σου, να τα γυρισω 30 μοιρες και να ξανακανω πειραματισμους με μικροαλλαγες στα toe in αναλογα με τα μουσικα κομματια αναφορας. ευχαριστω
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
να ξανακανω πειραματισμους
Ναι, βεβαίως.

Ωστόσο, οι πειραματισμοί είναι πολύ πιο εύκολοι (εφικτοί είναι η σωστή λέξη) και με σαφή κι αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα, όταν γίνονται με μετρήσεις, με ένα μικρόφωνο.

Διότι, το τυχαίο άθροισμα μεταβαλλομενων χρονισμων κατά μήκους του φάσματος από 2 πηγές ανόμοιας απόστασης ακρόασης και ανομοιων τοιχωματικών ορίων, είναι απρόβλεπτο και ασήμαντης αξίας, άρα τα αυτιά δεν έχουν καμία χρησιμότητα στην ακρόαση του αθροίσματος δύο ηχείων υπό αυτές τις συνθήκες, είναι ανούσιο. Μόνο η μέτρηση καθενός ηχείου ξεχωριστά έχει αξία.

Στο τέλος, στην καλύτερη μετρητικά έκβαση από τους πειραματισμους τοποθέτησης, χρειάζεται επειγόντως ισοστάθμιση, ώστε να διορθωθούν στην περίπτωσή σου τόσο οι διαφοροποιήσεις στάθμης, όσο και χρονισμού (απόστασης), μαζί με την εφαρμογή ταργκετ κερβ.

Δηλαδή, σε περιπτώσεις σα τη δική σου, ένα ντιρακ θα κάνει θαύματα, μετατρεποντας ένα μη αποδεκτό αποτέλεσμα, σε υποφερτό.

Ταυτόχρονα, τα αυτιά προφανώς σε οδηγούν σε συμπεράσματα ακρόασης από κάθε διαφοροποίηση τοποθέτησης, μα εκ των προτέρων είναι καταδικασμενη αυτή η τακτική, όπως εξηγήθηκε.
 

Μηνύματα
146
Reaction score
111
Ναι, βεβαίως.

Ωστόσο, οι πειραματισμοί είναι πολύ πιο εύκολοι (εφικτοί είναι η σωστή λέξη) και με σαφή κι αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα, όταν γίνονται με μετρήσεις, με ένα μικρόφωνο.

Διότι, το τυχαίο άθροισμα μεταβαλλομενων χρονισμων κατά μήκους του φάσματος από 2 πηγές ανόμοιας απόστασης ακρόασης και ανομοιων τοιχωματικών ορίων, είναι απρόβλεπτο και ασήμαντης αξίας, άρα τα αυτιά δεν έχουν καμία χρησιμότητα στην ακρόαση του αθροίσματος δύο ηχείων υπό αυτές τις συνθήκες, είναι ανούσιο. Μόνο η μέτρηση καθενός ηχείου ξεχωριστά έχει αξία.

Στο τέλος, στην καλύτερη μετρητικά έκβαση από τους πειραματισμους τοποθέτησης, χρειάζεται επειγόντως ισοστάθμιση, ώστε να διορθωθούν στην περίπτωσή σου τόσο οι διαφοροποιήσεις στάθμης, όσο και χρονισμού (απόστασης), μαζί με την εφαρμογή ταργκετ κερβ.

Δηλαδή, σε περιπτώσεις σα τη δική σου, ένα ντιρακ θα κάνει θαύματα, μετατρεποντας ένα μη αποδεκτό αποτέλεσμα, σε υποφερτό.

Ταυτόχρονα, τα αυτιά προφανώς σε οδηγούν σε συμπεράσματα ακρόασης από κάθε διαφοροποίηση τοποθέτησης, μα εκ των προτέρων είναι καταδικασμενη αυτή η τακτική, όπως εξηγήθηκε.
σε υπερευχαριστω. αυτο για το μικροφωνο το εχω σκεφτει. απλα επειδη εχω στο μυαλο οτι σε 2 χρονια αν ολα πανε καλα θα μετακομισω και θα εχω το δικο μου μανκειβ, δεν μπορω να μπω στη διαδικασια τωρα. ειμα ικαι ψειρας γενικα οποτε αν ασχοληθω θα μου βγει ο πατος, και δεν θα εχει και ιδιαιτερο νοημα. αφου δεν θα εινα ιτο στησιμο για παντα. εχω βρει αρθρα και οδηγους για το rew απο το audisociencereview που υπεραγαπω και θα αρχισω να το σκαλιζω. οταν ερθει η ωρα θα παρω ενα καλο μικροφωνο και θα γινει η δουλεια. (αν και τα κλαιω τα λεφτα αυτα, αναρωτιεμαι αν θα μπορουσα να παρω ενα σμ57 που αλλωστε θα μου χρειαστει ουτως ή αλλως σαν μικροφωνο ταμπουρου και να κανω τη δουλεια μου). και παλι ευχαριστω. ανοιξα τους ασκους του αιολου χαχαχα.
Ομως την απαντηση μου την πηρα. 30 μοιρες σε ισοσκελες τριγωνο για το νεο χωρο μου. και για την ωρα καθομαι στα αυτια μου.
ευχαριστω και παλι
 

Μηνύματα
7.238
Reaction score
11.776
Με μικρόφωνο και rew μπορείς να συμμαζεψεις και τώρα τη κατάσταση. Καταλαβαίνω τι εννοείς γιατί κι εγώ περιμένω να ολοκληρώσω κάποια παιχνίδια που ετοιμάζω, αλλά έχω ακούσει στο δικό μου χώρο τι μπορεί να κάνει. Υ.γ. κοίτα για ειδικά μικρόφωνα, καλιμπραρισμένα, Π.χ. το umik1.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Όσο απίθανο κι αν φαίνεται εκ πρώτης, αυτά τα προβλήματα τοποθέτησης είναι καθημερινός πόνος στα πολυκαναλα σεταπ, όπου λόγω περιορισμών χώρου, είναι αναγκαίο κακό να τοποθετούνται κάποια ηχεία σε μικρότερη απόσταση ακρόασης από άλλα.

Στην συντριπτική πλειοψηφία των πολυκαναλων συστημάτων, υπάρχει πληθώρα αποστάσεων ακρόασης, κάθε ηχείο έχει τη δικιά του ένα πράμα.

Ταυτόχρονα, για τους ίδιους λόγους, αλλά και για λόγους κόστους, τα ηχεία είναι στην συντριπτική πλειοψηφία των πολυκαναλων συστημάτων, διαφορετικά μεταξύ τους. Σε κάποια σεταπ, συναντάς μίγμα ηχείων από διαφορετικές μάρκες.

Σκέψου σοβαρά ένα ανάλογο παράδειγμα σε δικάναλο σεταπ, όπου το ένα ηχείο είναι σονι κολώνα στα 4μ απόσταση ακρόασης, και το άλλο Μπιενταμπλεγιου ραφιου, στους 70 πόντους απόσταση ακρόασης.

Σου φαντάζει πιθανώς γελοίο αυτό το σενάριο για ακρόαση δικαναλης μουσικής, μα δεν είναι καθόλου γελοίο, είναι καθημερινό πρόβλημα που αναλαμβάνουν να επιλύσουν οι σύγχρονοι av ενισχυτές, με το σοφτγουερ διόρθωσης (ισοστάθμισης) που έχει ο καθένας, ώστε να κάνουν το άκουσμα από απαράδεκτο, αποδεκτό.
Δείχνει σα να τους ζητάς να κάνουν θαύματα, κι αν το καλοσκεφτεις, όντως, κάτι τέτοιο τους ζητάς.
Ε λοιπόν, μια χαρά τα καταφέρνουν να φτιάξουν τα χοντρά.
Αυτή είναι η δουλειά τους, να παλεύουν τα απάλευτα σε κάθε σαλόνι.

Κάτι τέτοιο χρειάζεσαι και συ, απλώς στη δικάναλη μορφή που χρησιμοποιείς.

Δατς οντιο.
 

Μηνύματα
146
Reaction score
111
Όσο απίθανο κι αν φαίνεται εκ πρώτης, αυτά τα προβλήματα τοποθέτησης είναι καθημερινός πόνος στα πολυκαναλα σεταπ, όπου λόγω περιορισμών χώρου, είναι αναγκαίο κακό να τοποθετούνται κάποια ηχεία σε μικρότερη απόσταση ακρόασης από άλλα.

Στην συντριπτική πλειοψηφία των πολυκαναλων συστημάτων, υπάρχει πληθώρα αποστάσεων ακρόασης, κάθε ηχείο έχει τη δικιά του ένα πράμα.

Ταυτόχρονα, για τους ίδιους λόγους, αλλά και για λόγους κόστους, τα ηχεία είναι στην συντριπτική πλειοψηφία των πολυκαναλων συστημάτων, διαφορετικά μεταξύ τους. Σε κάποια σεταπ, συναντάς μίγμα ηχείων από διαφορετικές μάρκες.

Σκέψου σοβαρά ένα ανάλογο παράδειγμα σε δικάναλο σεταπ, όπου το ένα ηχείο είναι σονι κολώνα στα 4μ απόσταση ακρόασης, και το άλλο Μπιενταμπλεγιου ραφιου, στους 70 πόντους απόσταση ακρόασης.

Σου φαντάζει πιθανώς γελοίο αυτό το σενάριο για ακρόαση δικαναλης μουσικής, μα δεν είναι καθόλου γελοίο, είναι καθημερινό πρόβλημα που αναλαμβάνουν να επιλύσουν οι σύγχρονοι av ενισχυτές, με το σοφτγουερ διόρθωσης (ισοστάθμισης) που έχει ο καθένας, ώστε να κάνουν το άκουσμα από απαράδεκτο, αποδεκτό.
Δείχνει σα να τους ζητάς να κάνουν θαύματα, κι αν το καλοσκεφτεις, όντως, κάτι τέτοιο τους ζητάς.
Ε λοιπόν, μια χαρά τα καταφέρνουν να φτιάξουν τα χοντρά.
Αυτή είναι η δουλειά τους, να παλεύουν τα απάλευτα σε κάθε σαλόνι.

Κάτι τέτοιο χρειάζεσαι και συ, απλώς στη δικάναλη μορφή που χρησιμοποιείς.

Δατς οντιο.
respect.
τα εργαλεια λοιπον που χρειαζομαι ειναι ενα μικροφωνο (σαν αυτο που αναφερθηκε παραπανω), το rew και προγραμμα με dirac? (αυτο νομιζω ειναι πανακριβο. βρισκεται σπασμενο?)
επισης το αλλο που με ανησυχει λιγο ειναι αν αυτη η ισοσταθμιση επιρρεαζει ποιοτικα τον ηχο. πχ στην περιπτωση ακροασης βινυλιου τι κανεις? θες εξτρα ενα adc και μετα να ξαναγινει ο ηχος αναλογικος...
αλλα ας μεινουμε στο ψηφιακο κομματι. αν η ισοσταθμιση δεν επιρρεαζει την ποιοτητα της μουσικης, ειναι κατι που σιγουρα θα σκεφτω σοβαρα.
και παλι ευχαριστω. πολλες πληροφοριες μαζεμενες. καλο ειναι αυτο βεβαια χαχαχα.
καλο μεσημερι σε ολους
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
το αλλο που με ανησυχει λιγο ειναι αν αυτη η ισοσταθμιση επιρρεαζει ποιοτικα τον ηχο.
Ναι, βεβαίως τον επηρεάζει ποιοτικά, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να φτιάξεις την ποιότητα του ήχου σου.

Δηλαδη αν τώρα έχεις ποιότητα ήχου 6, σε μια κλίμακα φανταστική, αν ακολουθήσεις τα ανωτέρω στάδια ψηφιακής διόρθωσης, τότε η συνολική ποιότητα του ήχου θα φτάσει τουλάχιστον στο 666, διαβολικό.




ΥΓ. Σε dedicated χώρο, ξεκινάς από 666. Διαβολικό.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.238
Reaction score
11.776
respect.
τα εργαλεια λοιπον που χρειαζομαι ειναι ενα μικροφωνο (σαν αυτο που αναφερθηκε παραπανω), το rew και προγραμμα με dirac? (αυτο νομιζω ειναι πανακριβο. βρισκεται σπασμενο?)
επισης το αλλο που με ανησυχει λιγο ειναι αν αυτη η ισοσταθμιση επιρρεαζει ποιοτικα τον ηχο. πχ στην περιπτωση ακροασης βινυλιου τι κανεις? θες εξτρα ενα adc και μετα να ξαναγινει ο ηχος αναλογικος...
αλλα ας μεινουμε στο ψηφιακο κομματι. αν η ισοσταθμιση δεν επιρρεαζει την ποιοτητα της μουσικης, ειναι κατι που σιγουρα θα σκεφτω σοβαρα.
και παλι ευχαριστω. πολλες πληροφοριες μαζεμενες. καλο ειναι αυτο βεβαια χαχαχα.
καλο μεσημερι σε ολους
Πριν περίπου ένα χρόνο και κάτι είχα τους ίδιους ενδοιασμούς. Άκουγα για ισοστάθμιση και άλλαζα δρόμο. Μέχρι που δοκίμασα (και όχι όσο πιο σωστά γίνεται). Οι απώλειες που έχεις τώρα σε ποιότητα είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που υποτίθεται ότι φέρνει η -σωστα εφαρμοσμένη- ισοστάθμιση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Τες πα, η διαφορά στην απόσταση ακρόασης έρχεται σε ντετέ με λίγο ντιλέι, όπως και η διαφορά στάθμης λόγω της διαφοράς απόστασης με λίγο γκεϊν.
Τα υπόλοιπα, θέλουν πιο εξελιγμένο dsp, μα είναι αμαρτία να το αφήνεις έτσι, όχι για 2 χρόνια, ούτε για 2 μέρες.
 

Μηνύματα
146
Reaction score
111
ευχαριστω και παλι. σιγουρα θα υπαρχει εδω καποιος οδηγος για αρχαριους για την ισοσταθμιση για να αρχισω να μπρφωνομαι. θα το ψαξω και θα επανελθω. αν εχετε βεβαια ετοιμο καποιο λινκ... ευχαριστω και παλι. εν απλο ποστ που εκανε εξελιχθηκε σε τιτανοτεραστια εισπραξη γνωσης. να ειστε ολοι καλα
 

Μηνύματα
7.238
Reaction score
11.776
ευχαριστω και παλι. σιγουρα θα υπαρχει εδω καποιος οδηγος για αρχαριους για την ισοσταθμιση για να αρχισω να μπρφωνομαι. θα το ψαξω και θα επανελθω. αν εχετε βεβαια ετοιμο καποιο λινκ... ευχαριστω και παλι. εν απλο ποστ που εκανε εξελιχθηκε σε τιτανοτεραστια εισπραξη γνωσης. να ειστε ολοι καλα
Έχει φτιάξει ένα νήμα ο Bhutia το τύφλα να''χει το dirac, που περιγράφει τη διαδικασία χειροκίνητα, χωρίς dirac με την εφαρμογή rephase. Σου μιλάω για πολύ κάψιμο εγκεφαλικών κυττάρων, αλλά οι μετρήσεις πριν και μετά είναι αρκετά ενθαρρυντικες.
 



Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Κλείσε κρεβάτι ΜΕΘ πριν ξεκινήσεις διάβασμα, είναι γεμάτες και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν
και αν βγει σωος περναει στα της Metric, της αποκορυφωση του Θειου Δραματος...
 

Μηνύματα
354
Reaction score
137
Καλά δε σε ενοχλει να βλέπεις τηλεόραση με φάτσα την μπαλκνόπορτα και το φως απ έξω? μηπως να έβαζες την τηλεόραση αλλού ?👹

Επειδή έχω και εγώ θέμα με το στήσιμο και τη διαρύθμιση του χώρου όχι όμως σε τόσο μεγάλο βαθμό, που και να χτυπιεμαι ισόπλευρο τρίγωνο δε βγαίνει που για να βγεί πρέπει να φέρω γωνιακό καναπε και τραπεζακι σαλονιου 90cm μπροστά και max βγαινει άνοιγμα ηχείων 2.26 cm με αποσταση απο αυτα 3.15(άντε τα έφερα 5cm πιο μπροστά) , μιλάμε για σπίτι, οποτε για εμενα εφόσον δεν υπάρχει dedicated room τα μέτρα που πέιρα είναι αναγκαστικα όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ισόπλευρο, τα πείρα έτσι ώστε ο χώρος να παραμένει λειτουργικό, δυστηχώς αυτο ειναι πρεπει να πορευτώ έτσι.Αφιέρωσα εχτές αρκετό χρόνο μιας και στήνω απο βδομαδα τα ηχεία ύψους με auro διαταξη, πείρα μέτρα απο την αρχή και είδα οτι είχα αρκετά λάθοι στα μέτρα στο στήσιμο 5.1 τα μπροστα άνοιγαν λίγο ακόμα και έδωσα και λίγο αέρα στο sub , έφτιαξα και τα μέτρα στα surround. λόγω του οτι τα surround δεν ανοίγουν περισοτερο απο 2.70 οι μετρήσεις μου ήταν απο την μεση των suround (θεση ακρόασης) προς κεντρικό και μετα ανοιγμα ηχείων LR και αν τα LR παιρνανε κι άλλο είχα περιθωριο 10cm +- να αλλαξω το κεντρο του mlp και να ρυθμισω τα surround ... στα LR έχω αριστερα πορτα δωματιου δεξια άνοιγμα κουζίνα έπρεπε τόσο όσο.....με άλλα λόγια να αγαπιώμαστε. Εντελώς ανωμαλία σειράς....μέτρησης

Η άποψη μου ειναι μελέτησε λίγο παραπανω το χωρο μήπως πάει η τηλερόαση πιο αριστερά να μπει το δεξι ηχείο μέσα στη γουβα και να ανοίξεις τη τηλεόραση και αριστερό ηχείο έτσι ώστε να μπορει να βγαίνεις στη βεράντα πχ επειδη όμως δε βλέπω τι έχει στα αριστερα μπορεί τραπεζαρία μόνο υποθέσεις μπορουν να γίνουν
 
Last edited:


Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.925
Έχει φτιάξει ένα νήμα ο Bhutia το τύφλα να''χει το dirac, που περιγράφει τη διαδικασία χειροκίνητα, χωρίς dirac με την εφαρμογή rephase. Σου μιλάω για πολύ κάψιμο εγκεφαλικών κυττάρων, αλλά οι μετρήσεις πριν και μετά είναι αρκετά ενθαρρυντικες.
Εισαι υπερβολικος. Οσο πιο απλα μπορουσε τα εγραψε ο ανθρωπος!
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.418
Reaction score
27.708
Γιατί δε λέτε την αλήθεια για την ισοστάθμιση; 🤔

#grezi #diabolic #satanic #sick
Να το πω ποιό σωστά, όπως το είπε ένας νέος κάτοχος Anthem σε σχετικό forum.

"I never experienced so empty sound as this after running ARC. I switched everything off to find my peace".

:p:lolsign:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.583
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top