Yamaha HS8 & Dynaudio 18S : It's only...Monophonic (but I like it)



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ακριβέ μου Ear,δωδεκάρι χιλιάρικα - χωρίς τις βάσεις εννοείται - προτίθεμαι πλέον να έδινα μονάχα για ζεύγος ...Geithein. Τα οποία κιόλας σε ΄΄ξεσηκώνουν΄΄ χωρίς ενσωματωμένο DSP και firmware.
Bitter truth & bitter chocolate...

Ας δούμε προς το παρόν τι ψάρια θα πιάσουμε με τα 3,5 Κ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.312
Reaction score
125.145
Αν και καθήμενος, ορθά εμιλησες. ;)

Δεν έχει ελπίδα καμιά το κιι εμπρός στο όμοιας τιμής me Geithain όσον αφορά απτές επιδόσεις, ωστόσο το ένα είναι σχεδόν "κόσμημα" από πλευράς εμφάνισης, και το άλλο ένας μάλλον ακαλαίσθητος ογκώδης κύβος. Βεβαίως, η παράθεση της κριτικής του Σταματάκου, είχε ως μόνο σκοπό ένα απλό διάλειμμα ευχάριστο με εύπεπτες από τα πλήθη ακουστικές εντυπώσεις, μέχρι να συνεχίσεις τα τίγκα στα ακατάληπτα γι'αυτους σχεδιαγράμματα κείμενα, κι όχι βεβαίως να στα προτείνω για αγορά. :)

Το μόνο εργαλείο που θα σου πρότεινα να αγοράσεις, είναι το αλτιτιουντ 16, που ούτε το μανιουαλ χρήσης δε χρειάζεται να δεις, είναι βέβαιο πως θα το φχαριστηθείς και θα το ξεζουμίσεις, μέχρι τέλους του αριθμού των αναλογικών του εξόδων, που αν και φαίνονται αρχικώς πολλές (16), σύντομα ανακαλύπτεις πως είναι ίσως και λίγες, αλλά τελικά αρκετές. 8-)

Ωστόσο, ακόμα δυσκολεύομαι να προτείνω τα μεγάλα του αδέρφια με ψηφιακές εξόδους, όχι γιατί αυτά τα θεωρώ υπερτιμημένα, αντιθέτως. Αλλά γιατί θεωρώ πως ίσως να είναι υπερτιμημένο το κόστος της ψηφιακής εισόδου στα ηχεια, τόσο, που να ξεφεύγει σε τιμή εξοχικής κατοικίας ένα τέτοιο σεταπ, ένδειξη του πόσο λάθος είναι. :o

Βεβαίως δεν απαγορεύονται τα λάθη. Άλλωστε, πολλά τέτοια έχουμε κάνει στο ένδοξο παρελθόν. Ένα ακόμα τι ψυχή να έχει; Σιγά τώρα..


ΥΓ. Κερασάκι στην τούρτα του τελευταίου φιρμγουερ, είναι πως η όποια αναγκαιότητα επιβεβαίωσης του αποτελέσματος με umik ή άλλο τρόπο υπήρχε ως τώρα, πλέον αποτελεί παρελθόν. Ότι του προστάξεις να κάνει, το κάνει επακριβώς, τσεκαρισμένα. Είσαι ο πρώτος που το μαθαίνεις τούτο το νέο, ίσως να φταίει το σάκε. Πάντως είναι σπουδαίο. Καταλαβαίνεις τι λογισμικό κρύβεται πίσω από κάτι τέτοιο; Θύελλα..
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
ο υπολοιπος χωρος σε τι κατασταση ειναι ;
....εχει την ιδια φιλοσοφια διαχυσης ;
Έχει ήδη αναφερθεί ότι τα τοιχωματικά όρια σε αυτόν τον χώρο παραμένουν γυμνά.Υπάρχουν επίσης και λείες επιφάνειες από φύλλα σε ερμάρια στο τοίχωμα όπισθεν των ηχείων όπως εμφανίζονται αλλά και πίσω από τη θέση ακρόασης...
Εντός του χώρου έχω διαμορφώσει τα διαχυτικά ψευδοτοιχωματικά όρια σχηματίζοντας εκτεταμένη περίμετρο αλλά χωρίς πλήρη περικύκλωση,ούτως ώστε να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στο πεδίο ακρόασης.Έχω επίσης ήδη παρουσιάσει ενδεικτική δέσμη RT60 α;νταποκρινόμενη σε πρόσθετη εφαρμογή απορροφητικών πάνελ πάνω στα κύρια τοιχωματικά όρια.

Σε εμφανιση;Οπως ενα παλιο ψυγειο κρεοπωλειου εσωτερικα! :lolsign: Με καθαρισμενα τα αιματα!
Σιγά τα...αίματα.:roflmao:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
μην χρησιμοποιεις πολυ διαχυση γιατι θα χασεις σε ευκρινεια..
.... μεμονωμενα οργανα και φωνες θα ακουγονται διάχυτα ..
Σε αυτό το στοιχείο δεν με βρίσκεις ολότελα διάφωνο,σύμφωνα με τις ακροάσεις.
Ούτως ή άλλως,η τρέχουσα διαμόρφωση του χώρου δεν έχει μονιμοποιηθεί,αφού όλα γίνονται στο πλαίσιο μελέτης και παιγνιδιού...διαθέτω πάντως αρκετή ευελιξία στην πορεία για έναν στόχο που έχει τεθεί...
 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.799
Reaction score
77.316
Σε εμφανιση;Οπως ενα παλιο ψυγειο κρεοπωλειου εσωτερικα! :lolsign: Με καθαρισμενα τα αιματα!
έχεις να του προτείνεις καμιά ταπετσαρία του ανθρώπου?:lolsign:
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Έξυπνο set up, bravo. Άραγε, για. αυτους που δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τόση "περιποίηση" χώρου θα πρότεινες κάποια πιο minimal προσέγγιση και τι.μορφής; σε σαλόνι κ.α. normal χώρους.
H διαχυτική φροντίδα όπως παρουσιάστηκε στην τρέχουσα μορφή της εξυπηρετεί την Αρχή Early Sound Scattering ακριβώς επειδή ο συγκεκριμένος χώρος δεν είχε καμίαν απολύτως επίπλωση ούτε και απορροφητικές επιφάνειες.Σ'ένα τυπικό σαλόνι υπό κατάλληλη χωροταξία για τις ηχειακές πηγές κι επίπλωση - όχι κρυστάλλινες επιφάνειες - θα μπορούσε να προκύψει ποθητό αποτέλεσμα με λιγότερες και διαφορετικές φροντίδες.Κάτι τέτοιο έχει ήδη θεμελιωθεί στα διάφορα setup με τα Yamaha που παρουσιάστηκαν σε προηγούμενα κεφάλαια από το νήμα με τη διόρθωση δικαναλικού.

Γι απορροφητική δράση θα μπορούσε ο χρήστης να έχει ειδικά μετακινούμενα πάνελ υπό όρους προσωρινής
τοποθέτησης,ενώ ως διαχυτήρες ήχου να έφτιαχνε αυτοσχέδιους πολυκυλινδρικούς : Προμηθευόμαστε φαρδιούς πλαστικούς σωλήνες σε κομμάτια που χρησιμοποιούνται και ως αγωγοί σε διάφορες εργολαβίες και τους κόβουμε στη μέση κατά μήκος ώστε να προέκυπταν από καθέναν δύο ίδια τεμάχια με ημικυλινδρική διατομή το καθένα.Μπορούν κατόπιν να επενδυθούν εκείνα με ύφασμα ή ταπετσαρία καθώς και να γεμιστούν προαιρετικώς στην κοίλη τους πλευρά με ηχοαπορροφητικό υλικό.Τέλος να στηριχθούν ως συστοιχία διαδοχικών κομματιών σε στρατηγικά σημεία πρώτων ανακλάσεων...

Επιστρέφοντας τώρα εκεί που είχε αφεθεί το θέμα,ζητούμενο είναι να υπάρξει πρόσθετη ενέργεια στην τρίτη οκτάβα και λίγο παραπάνω.Κρίνεται αναγκαίο όχι μόνο για την τυπική διαμόρφωση μας στοχευμένης καμπύλης,αλλά κι επειδή η έλλειψη ενέργειας στην εν λόγω ζώνη αφαιρεί από την ακροαματική ικανοποίηση.Η κατώτερη ζώνη θ'ακούγεται κάπως αποκομμένη σε σχέση με τα τεκταινόμενα στις ανώτερες,μειώνεται ο αντίκτυπος της ρυθμικής βάσης ιδίως στις δυναμικές αντιθέσεις,ενώ και η ηχητική σκηνή χάνει από την ποθητή μεγαλοπρεπή απεικόνιση.

Επειδή κιόλας η ενέργεια δεν προκύπτει απλώς επειδή θα το θέλαμε έτσι,πρέπει να χορηγηθεί από κάποια εκ των πηγών...Χρειάζεται επίσης προσοχή και στον τρόπο διαχείρισης,αφού μπορεί πολύ εύκολα να περάσουμε σε υπερβολές που οδηγούν σε ανεπιθύμητες παχύνσεις και θολούρα στις μεσαίες οκτάβες,ιδίως σε περίπτωση όπου οι ανισορροπίες θα εντείνονταν από ιδιορρυθμούς του χώρου.

Η ζητούμενη ενέργεια δεν γίνεται να προκύψει από τους δορυφόρους,αλλά από τη μονάδα sub.Τί έχει ειπωθεί τόσες φορές,χρειάζονται sub που να έπαιζαν ωραία την τρίτη οκτάβα και την τέταρτη ακόμα...Κι ευτυχώς τα 18S τις ΄΄έχουν΄΄ στο ρεπερτόριό τους.Υπό ποια όμως ρύθμιση;

Το καλό είναι ότι το υψιπερατό τους φίλτρο σε φιξαρισμένη κεντρική συχνότητα 80 Hz ελέγχεται ανεξάρτητα από το
βαθυπερατό- όπως και σε άλλα μοντέλα στουντιακών ιδίως sub.Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διατηρείται το κροσάρισμα με τους δορυφόρους ως προς το υψιπερατό φίλτρο,αλλά να ορίζουμε διαφορετικό μοτίβο υποχώρησης ως προς το βαθυπερατό,μέσα από την ενότητα Presets στο menu...

Επιλέγοντας ακολούθως την εντολή Bypass στα Presets,αφήνουμε την απόκριση στο sub ν'ακολουθήσει την εγγενή υποχώρηση της μονάδας και να εκπέμπει ενέργεια σε οκτάβες ανώτερες από το ύψος κροσαρίσματος με τους δορυφόρους,χωρίς κανένα βαθυπερατό φίλτρο στο δρόμο του σήματος.Η περίσσεια ενέργεια που αναμένεται να προκύψει σε τρίτη και μέρος της τέταρτης οκτάβας γίνεται να τιθασσευτεί με το τρίτο φίλτρο από το PEQ του επεξεργαστή που έχει μείνει διαθέσιμο.Είναι πάντα εύκολη η αφαίρεση ενέργειας με ισοστάθμιση σε αντίθεση με την πρόσθεση αυτής.

Ας δούμε ενδεικτικά τις διαφορετικές καταστάσεις όπως μετρήθηκαν ειδικά για το αριστερό κανάλι :
1601655552203.png


Η πράσινη καμπύλη είναι η κατάσταση που είχαμε μείνει προηγουμένως.

Η μπλε αντιπροσωπεύει το αρχικά επιλεγμένο preset LYD8 με απενεργοποιημένο δοκιμαστικά το υψιπερατό φίλτρο...Βλέπουμε ότι παρέχεται μεν ανώτερο ποσό ενέργειας όταν ο δορυφόρος παίζει full range,όμως όχι σε ολόκληρη τη ζώνη που θα θέλαμε.

Η γαλάζια είναι άλλη μια δοκιμαστική κατάσταση,όπου εκτός του υψιπερατού φίλτρου έχει γίνει η παράκαμψη στα presets και το 18S παίζει κι εκείνο full range.

Η κόκκινη τέλος είναι ληφθείσα με ενεργοποιημένο το υψιπερατό και presets bypass.Αυτή κρίνεται και προτιμότερη...
Εννοείται βεβαίως ότι θα χρειαστούν δοκιμές με λίγο διαφοροποιημένες τιμές για τις παραμέτρους στο φίλτρο ως προς τις υπολογιζόμενες θεωρητικά,προκειμένου να πιστοποιηθεί η βέλτιστη εφαρμογή...

Για λόγους συντομίας,βλέπουμε στην επόμενη παράσταση το αποτέλεσμα της εφαρμογής.Μπλε καμπύλη αριστερό κανάλι,καφετιά δεξί και μωβ τα δύο εκπέμποντα μαζί :
1601658055472.png


Η μορφή στην καμπύλη στόχο είναι τώρα ευκρινέστερη,αλλά ακόμα δεν μπορούμε να είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι...Λόγοι γι αυτό είναι αφενός μεν ότι το εφηρμοσμένο φίλτρο θα έχει μεγάλο αρνητικό gain (τάξης
10dB+) ενώ το αντίστοιχο Q πολύ μικρή τιμή (- 1) ,αφετέρου δε εξακολουθεί να υφίσταται η ΄΄φρικτή΄΄ ενεργειακή χαράδρα μεταξύ 30-40 Hz.Άμα εμφανιζόταν μεταξύ 20-30 Hz στο πρώτο μισό της πρώτης οκτάβας δηλαδή,κάτι θα μπορούσε κάτι να παραβλεφθεί,στην τωρινή της θέση όμως είναι...ασυγχώρητη.

Μήπως λοιπόν έφτασε η ώρα να το ρίχναμε σε καλώδια,ανελκυστήρες,ρακ και διάφορα χαϊμαλιά για το ΄΄κακό μάτι΄΄ ;
Όχι βέβαια,It ain't over till it's All Over...:wink:
 
Last edited:

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Ρωτώντας πας στην πόλη..

Sorry που σε κουράζω αλλά θεωρώ ότι πολλοί εδώ μέσα θέλουν να απαντά ο νηματοθέτης σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. Απλά δεν γράφουν εύκολα. Κάνω τον ενδιάμεσο δηλαδή.
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
εισαι ευχαριστημενος με τα 48 ;

εχω τρεις μετρησεις στο 1.5μ - 2μ και 2.3μ
....βλεπω οτι εχουν θεμα πανω απο 1.5μ στο καναρινι τους.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
εισαι ευχαριστημενος με τα 48 ;

εχω τρεις μετρησεις στο 1.5μ - 2μ και 2.3μ
....βλεπω οτι εχουν θεμα πανω απο 1.5μ στο καναρινι τους.
Εάν εννοείς LYD 48 δορυφόρους,δεν έχω προμηθευτεί τέτοιους.Διαθέτω ΒΜ15α σε άλλο τόπο διαμονής.
Ως προς την τρέχουσα περίπτωση δε,η όποια ευχαρίστηση έχει δρόμο ακόμα...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.312
Reaction score
125.145
Η αντικατάσταση τρόπον τινά του φίλτρου κρος με φίλτρα ισοστάθμισης, δεν είναι ιδιαίτερα καλή ιδέα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δε μπορεί να λειτουργήσει κι έτσι.

Η φιξαρισμένη συχνότητα κρος είναι κυρίως το θέμα σε αυτή την ενσωμάτωση σαμπ, νομίζω πως θα ήταν πολύ πιο "λυμένα" τα χέρια σου αν είχες τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις σε κάθε πλευρά οποιοδήποτε είδος κρος επιθυμείς, σε οποιαδήποτε συχνότητα κρος (ανεξάρτητα το ένα από το άλλο) και με οποιαδήποτε τάξη κρος (επίσης ανεξάρτητα).

Είναι πονηρά φίλτρα τα φίλτρα κρος και πολύ χρήσιμα στην όλη διαδικασία ενσωμάτωσης και ισοστάθμισης, ιδίως άμα σου κόβει να τα χρησιμοποιήσεις αναλόγως τερτιπιών του χώρου και των εκάστοτε μονάδων.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η αντικατάσταση τρόπον τινά του φίλτρου κρος με φίλτρα ισοστάθμισης, δεν είναι ιδιαίτερα καλή ιδέα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δε μπορεί να λειτουργήσει κι έτσι.

Η φιξαρισμένη συχνότητα κρος είναι κυρίως το θέμα σε αυτή την ενσωμάτωση σαμπ, νομίζω πως θα ήταν πολύ πιο "λυμένα" τα χέρια σου αν είχες τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις σε κάθε πλευρά οποιοδήποτε είδος κρος επιθυμείς, σε οποιαδήποτε συχνότητα κρος (ανεξάρτητα το ένα από το άλλο) και με οποιαδήποτε τάξη κρος (επίσης ανεξάρτητα).

Είναι πονηρά φίλτρα τα φίλτρα κρος και πολύ χρήσιμα στην όλη διαδικασία ενσωμάτωσης και ισοστάθμισης, ιδίως άμα σου κόβει να τα χρησιμοποιήσεις αναλόγως τερτιπιών του χώρου και των εκάστοτε μονάδων.
Οι δορυφόροι εξακολουθούν να τελούν υπό συνθήκες κροσαρίσματος σε συνδυασμό με το 18S.Το υψιπερατό φίλτρο μένει ενεργοποιημένο....Με την εναλλακτική βεβαίως συνθήκη το sub θα παίζει σε ολόκληρη τη ζώνη της εγγενούς του απόκρισης...Έρχεται ακολούθως η τακτική Kobayashi Maru...Δεν επεμβαίνουμε στα ίδια τα δεδομένα,αλλά στους όρους εφαρμογής των κατά τρόπον ώστε να μας ευνοούσαν αντί να μας καταδίκαζαν...Υπάρχει δε ένα απλό τέχνασμα στη συγκεκριμένη διαρρύθμιση ικανό να μας δώσει παράσταση καμπύλης-στόχου χωρίς παρεμβάσεις από πρόσθετα λογισμικά στο σήμα...
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.556
Μηνύματα
2.864.277
Members
37.930
Νεότερο μέλος
l.koustimpis@visualacoust
Top