Minimal

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Τα πιατίνια με (πολύ) ζόρι φτάνουν τα 5KHz. Από εκεί και πάνω, πάλι αρμονικές (ακόμη κι η μύτη που λες, είναι πολύ χαμηλότερης έντασης σε σχέση με το κύριο συχνοτικό φάσμα).
Αν το δεις δεν είναι τόσο κάτω. -5-6db από τη μέση στάθμη των υπολοίπων. -2db είναι το target σε εκείνο το σημείο.

Επίσης, μην το πεις παραέξω για πιατίνια σε Berlioz... Κύμβαλα (cymbals) είναι.
Δίσκους τα ξέρω εγώ. Κύμβαλα να σου πω δεν τα έχω πει ποτέ. (Πιατίνια είναι βέβαια κατά βάθος). :p :p :p

@dionisp μην σκέφτεσαι σαν χαϊεντάς.

Δεν μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο. Θέλουμε πιστή αναπαραγωγή του.

Αυτή σε κλειστούς χώρους εξασφαλίζεται με κατηφορική καμπύλη-στόχο.
Χαΐεντάς; χαχαχαχαχα δεν ήμουν ποτέ δυστυχώς ή ευτυχώς. Ούτε μηχανάκιας (ευτυχώς). Τι να πω. Νομίζω ότι προτιμώ πάντως 2-3db πτώση ψηλά παρά 4-5.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Νομίζω ότι προτιμώ πάντως 2-3db πτώση ψηλά παρά 4-5.
Οπως σου αρέσει. 6dB πτώση συνολικά στο φάσμα πρέπει να είναι το ελάχιστο
 




christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Δίσκους τα ξέρω εγώ. Κύμβαλα να σου πω δεν τα έχω πει ποτέ. (Πιατίνια είναι βέβαια κατά βάθος
Κυμβαλα αρχαια ελληνικα, το πηραν οι αγγλοι χωρις αλλαγη
ο Σωκρατης στο συμποσιο, αν θυμαμε καλως λεει οταν βλεπει τον αλκιβιαδη η καρδια του χτυπα σαν τα Κυμβαλα των κορυβαντιοντων ;)
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Κύμβαλα μας τα κάνατε, θες να πεις.

Πόσες οκτάβες έχει το ακουστό φάσμα; Τόση είναι η στάνταρ πτώση σε ντεσιμπέλ στο βασικό πακέτο του ταργκετ κερβ κατά Τουλ.

10 ντεσιμπέλ είναι δηλαδή η βάση.

Μάθετε πρώτα να ακούτε αυτό, διότι η συνήθεια πολλών ετών δύσκολα κόβεται, και μετά κάντε καμία αλλαγή με τόνωση των χαμηλών, αναλόγως απόκρισης και στάθμης.

Προσωπικά είμαι υπέρ της μεγαλύτερης συνολικής πτώσης, σε επίπεδα έως και 15 ντεσιμπέλ, ούτως ώστε να είναι ευχάριστο το άκουσμα σε πολύ μεγαλύτερες στάθμες της στάθμης αναφοράς, διότι αν δεν είναι, θα σου τρυπήσουν τα μεσαία το κεφάλι.

Γενικώς, θεωρώ πολύ πιο ευχάριστη μια πτώση στα 12-13 ντεσιμπέλ, κυρίως στις μουσικές που ακούω, και για στάθμες απόλαυσης.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.015
Reaction score
6.808
@dionisp μην σκέφτεσαι σαν χαϊεντάς.

Δεν μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο. Θέλουμε πιστή αναπαραγωγή του.

Αυτή σε κλειστούς χώρους εξασφαλίζεται με κατηφορική καμπύλη-στόχο.
Άρα η target curve λες πως έχει στόχο να εξασφαλίσει την κατά το δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή του περιεχομένου;
Και όχι να εξασφαλίσει την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ευχαρίστηση του ακροατή; Γιατί δεν είναι (πάντα) το ίδιο το ένα με το άλλο.

Εγώ πίστευα πως οι target curves έχουν προκύψει στατιστικά από έρευνες ψυχοακουστικής που είχαν να κάνουν με την ευχαρίστηση των ακροατών κατά την αναπαραγωγή σε κλειστούς χώρους. Και όχι από μετρήσεις που έχουν δείξει ότι οι target curves αυτές εξασφαλίζουν ότι αυτό που ακούς έρχεται όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτό που θα άκουγες αν π.χ. άκουγες live την ηχογράφηση.

Φυσικά, αυτό που λέμε ούτως ή άλλως έχει νόημα μόνο σε live ηχογραφήσεις. Γιατί π.χ. σε ηλεκτρονική μουσική δεν υπάρχει καν "πιστή αναπαραγωγή" με την ίδια έννοια και οι έννοιες "πιστή αναπαραγωγή" και ευχαρίστηση του ακροατή αναγκαστικά συγχέονται.
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Προσωπικά είμαι υπέρ της μεγαλύτερης συνολικής πτώσης, σε επίπεδα έως και 15 ντεσιμπέλ,

Γενικώς, θεωρώ πολύ πιο ευχάριστη μια πτώση στα 12-13 ντεσιμπέλ, κυρίως στις μουσικές που ακούω, και για στάθμες απόλαυσης.
Πάλι δοκιμές θα κάνουμε; >:( Ευτυχώς που δεν υποστηρίζεις αλλαγές καλωδίων. :laugh:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.550
Εγώ πίστευα πως οι target curves έχουν προκύψει στατιστικά από έρευνες ψυχοακουστικής που είχαν να κάνουν με την ευχαρίστηση των ακροατών κατά την αναπαραγωγή σε κλειστούς χώρους. Και όχι από μετρήσεις που έχουν δείξει ότι οι target curves αυτές εξασφαλίζουν ότι αυτό που ακούς έρχεται όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτό που θα άκουγες αν π.χ. άκουγες live την ηχογράφηση
Περίπου.
Αλλά όχι ακριβώς.

Η κατασκευή όλων των μηχανημάτων (πλην των ηχείων) με στόχο την φλατ απόκριση, έχει ως στόχο το να μην εισάγονται τονικές αλλοιώσεις στο σήμα της ηχογράφησης.

Στο τέλος όμως, το αφτί μας δε συνδέεται με καλώδιο για να πάρει το ηλεκτρικό ανάλογο της ηχογράφησης.
Το αφτί ακούει το ηχείο και το χώρο.

Ο μόνος τρόπος να μη διακρίνει το αφτί τονικές αλλοιώσεις στο σήμα, είναι να ακολουθείται η ταργκετ κερβ.

Οτιδήποτε εκτός αυτής, αναγνωρίζεται ως τονική αλλοίωση, και ταυτόχρονα "αρέσει" λιγότερο.

Μας αρέσει η τονική ισορροπία, είναι βέβαιο.
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.565
Reaction score
37.865
Να μοιραστώ ένα προβληματισμό; Γενικά προτιμώ light target curves 6-7 db συνολική πτώση που σπάνε περίπου +4 κάτω από τους 200 και τα υπόλοιπα 2-3db στα μεσαιο πρίμα. Κλίσεις 8-10db μου φαίνονται πολύ bass heavy. Χθες ηχογράφησα από περιέργεια μερικά κομμάτια στη θέση ακρόασης τα οποία και παραθέτω. Είναι όλα RTA min & max με 1/24 smoothing. Δεν είναι στο ίδιο level ακριβώς λόγω διαφορών στην παραγωγή αλλά και στο level του minidsp. Δεν έκατσα να κάνω level matching. Το target curve είναι -8db.

View attachment 166721


View attachment 166722

View attachment 166723

View attachment 166724

View attachment 166725

Φαίνεται πως όλες οι παραγωγές (ανάλογα το περιεχόμενο) εμπεριέχουν πολύ έντονη πτώση πάνω τους 4χιλιόκυκλους (5-10 db). Στην Φανταστική συμφωνία (4o μέρος) όπως και στο Pink Panther που υπάρχει πλούσιο και "δυνατό" από χάλκινα η πτώση είναι λίγο πιο ευθεία αλλά σε κάθε περίπτωση μεγάλη (5-10db), Δεν ξέρω πόσο αντιπροσωπευτικό είναι αυτό το "δειγματάκι" αλλά αν όλες οι παραγωγές έχουν παρόμοιο προσανατολισμό, μήπως τελικά δεν πρέπει να επιβάλουμε επιπλέον πτώση με το target curve? Αν δηλαδή η παραγωγή από μόνη της "πέφτει" 5-6db μήπως να μη προσθέτουμε άλλα 3-5 εμείς;

ΥΓ. υποπροϊόν της απορίας μου και των γραφημάτων είναι η χαζό-απόδειξη σε πάγια ερωτήματα πολλών μελών για το δυναμικό εύρος και γιατί χρειάζεται. Δείτε ποιες ήταν οι μέσες στάθμες και που βρίσκονται οι κορυφές. Σε μεγαλύτερο smoothing οι κορυφές είναι ακόμα ψηλότερα.
... κατι θες να πεις εδω, και δεν καταλαβαινω τι... οι σταθμες κατα τη διαρκεια αναπαραγωγης κυμαινονται στο διαστημα αναμεσα στο Min και max σε ολο το κομματι ? σε ενα μερος αυτου ? μπερδευτικα ..
ανοιξε το με καποιο προγραμμα μιξιγκ .. και μετα συγκριση με το πως ακους στη θεση ακροασης .. ?!

χαχχαχαχα..... <3
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Εγώ πίστευα πως οι target curves έχουν προκύψει στατιστικά από έρευνες ψυχοακουστικής που είχαν να κάνουν με την ευχαρίστηση των ακροατών κατά την αναπαραγωγή σε κλειστούς χώρους. Και όχι από μετρήσεις που έχουν δείξει ότι οι target curves αυτές εξασφαλίζουν ότι αυτό που ακούς έρχεται όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτό που θα άκουγες αν π.χ. άκουγες live την ηχογράφηση.
Αυτά τα δυο είναι το ίδιο πράγμα.
υπέρ της μεγαλύτερης συνολικής πτώσης, σε επίπεδα έως και 15 ντεσιμπέλ
Το καταλάβαμε όλοι πως είσαι.....
Basshead :gotcha:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.015
Reaction score
6.808
Αυτά τα δυο είναι το ίδιο πράγμα.
Το ίδιο πράγμα δεν είναι καθόλου, αλλά ίσως και να ταυτίζονται, με την έννοια πως οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα.
Με άλλα λόγια, αυτό που μας αρέσει να ακούμε περισσότερο, ίσως είναι αυτό που μας ακούγεται πιο κοντινό σε αυτό που έχουμε συνηθίσει να ακούμε σε μια live ακρόαση.

Εξακολουθώ πάντως να πιστεύω πως οι target curves έχουν (πέρα από αυτό που λέει ο @costas EAR, που δεν το αμφισβητώ) και ένα βαθμό προσωπικής προτίμησης/ευχαρίστησης και δεν προσπαθούν μόνο να πετύχουν όσο δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή. Το σχόλιο π.χ. που κάνεις για τον Κώστα, το αποδεικνύει.

Και φυσικά, όπως είπα και πριν, σε μη live ηχογραφήσεις, δεν είναι καν εύκολο να διακρίνεις τι είναι το ένα (ευχαρίστηση) και τι το άλλο (πιστή αναπαραγωγή).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Με άλλα λόγια, αυτό που μας αρέσει να ακούμε περισσότερο, ίσως είναι αυτό που μας ακούγεται πιο κοντινό σε αυτό που έχουμε συνηθίσει να ακούμε σε μια live ακρόαση.
Ακριβώς αυτό εννοώ.
Εξακολουθώ πάντως να πιστεύω πως οι target curves έχουν (πέρα από αυτό που λέει ο @costas EAR, που δεν το αμφισβητώ) και ένα βαθμό προσωπικής προτίμησης/ευχαρίστησης και δεν προσπαθούν μόνο να πετύχουν όσο δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή.
Ισχύει. Μικρές αποκλίσεις απο το target curve αναλόγως την προσωπική προτίμηση. Ποτέ όμως ευθεία γραμμή.

Παίζει ρόλο και ο καθε χώρος με τις ιδιομορφίες του, αλλά και κάποια χαρακτηριστικά των ηχείων.
 





Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.652
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top