stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Στεφανε οι αναλογίες των διαστάσεων δίνουν συγκεκριμένα στάσιμα, και είναι γνωστές οι προτεινόμενες αναλογίες.
Στο παράδειγμα που δίνεις, για ακόμα μία φορά βλέπουμε λάθος επιλογές ηχείων για το χώρο, καθώς ο χρήστης πήρε τα ηχεία που του άρεσαν κι όχι τα κατάλληλα ηχεία για το χώρο
Συμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα.
Το λάθος είναι να ζητούμε τόσα πολλά από ένα τόσο μικρό χώρο χωρίς προηγουμένως να έχουμε κατανοήσει ή μετρήσει τις δυνατότητες του δωματίου μας θέτοντας σ’ αυτό τα ακατάλληλα μηχανήματα και υλικά απορρόφησης.

Επί τη ευκαιρία θα ήθελα να ρωτήσω:
Δεν υπάρχει κάποια DATABASE που να δίνει πληροφορίες για ήδη μετρηθέντα δωμάτια διαφόρων διαστάσεων (άρα θα περιέχεται και το δικό μας)για να βλέπουμε τις δυνατότητες του δωματίου για υψηλές-μεσαίες – χαμηλές, να προτείνει υλικά basstraps & diffusers, ηχητική ισχύ των μηχανημάτων …???
Θα ήταν ενδιαφέρουσα μια τέτοια σύγκριση
 

Μηνύματα
1.380
Reaction score
1.655
Ομολογουμενως το κλιπ με την ντραμς ακουγεται πολυ καλα αλλα το δωματιο κρυβει και αλλες επεμβάσεις :

http://acoustical.gr/studio-hi-end/recording-studio-kabala/

(Επίσης δε γνωρίζουμε πως ακριβώς ηχογραφηθηκε το κλιπ.)
Οι αλλες επεμβασεις που γραφεις ειναι η απομονωση του δωματιου ηχογραφησης. Καμμια σχεση με την ακουστικη του χωρου, αλλο πραγμα η ηχομονωση.
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Οι αλλες επεμβασεις που γραφεις ειναι η απομονωση του δωματιου ηχογραφησης. Καμμια σχεση με την ακουστικη του χωρου, αλλο πραγμα η ηχομονωση.
Να μια ευκαιρία για όσους δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ των 2 όρων:
Βασικές Γνώσεις για Ηχομόνωση – Ηχοαπορρόφηση
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Οι αλλες επεμβασεις που γραφεις ειναι η απομονωση του δωματιου ηχογραφησης. Καμμια σχεση με την ακουστικη του χωρου, αλλο πραγμα η ηχομονωση.
Να μια ευκαιρία για όσους δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ των 2 όρων:
Βασικές Γνώσεις για Ηχομόνωση – Ηχοαπορρόφηση
:rolleyes: τι λετε ωρε!! λες να μην γνωριζει ο Δημητρης τις διαφορες? :o γραφει και τη βελτιωση της RTαπο αυτες τις επεμβασεις ;)ετσι εχουν σχεση και βοηθουν και στην ακουστικη παραδειγμα ενας απο τους καλυτερα μετρημενους χωρους ειναι του ΒασιληΜ ξερουν τα μελη που εχουν και ακροαστει και εχει μετρηθει λεπτομερως κατεπαναληψη με εντυπωσιακοτατα αποτελεσματα...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.785
Reaction score
11.020
Οι αλλες επεμβασεις που γραφεις ειναι η απομονωση του δωματιου ηχογραφησης. Καμμια σχεση με την ακουστικη του χωρου, αλλο πραγμα η ηχομονωση.
Εχει ηχοαπορροφητικη οροφη, μεγαλης επιφανειας και βαθους.

IMG_2263.JPG
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.028
Reaction score
124.482
Και δάπεδο έχει.
Σε μικρούς (ή μεγάλους) χώρους, για το rt χαμηλά θέλει μεγάλου εμβαδού επεμβάσεις, οπότε ταβάνι (και δάπεδο).
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Συμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα.
Το λάθος είναι να ζητούμε τόσα πολλά από ένα τόσο μικρό χώρο χωρίς προηγουμένως να έχουμε κατανοήσει ή μετρήσει τις δυνατότητες του δωματίου μας θέτοντας σ’ αυτό τα ακατάλληλα μηχανήματα και υλικά απορρόφησης.

Επί τη ευκαιρία θα ήθελα να ρωτήσω:
Δεν υπάρχει κάποια DATABASE που να δίνει πληροφορίες για ήδη μετρηθέντα δωμάτια διαφόρων διαστάσεων (άρα θα περιέχεται και το δικό μας)για να βλέπουμε τις δυνατότητες του δωματίου για υψηλές-μεσαίες – χαμηλές, να προτείνει υλικά basstraps & diffusers, ηχητική ισχύ των μηχανημάτων …???
Θα ήταν ενδιαφέρουσα μια τέτοια σύγκριση
Επαναφέρω το ερώτημα που νομίζω είναι βασικό αν υπάρχει καταφατική απάντηση...τουλάχιστον στο matching κώνων μεγαφώνων (μπάσων - subwoofer) με διαστάσεις δωματίου
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.028
Reaction score
124.482
Κατά την ειλικρινώς ταπεινή μου προσωπική άποψη, και για κάθε χώρο, ανεξαρτήτως διαστάσεων και εμβαδού, η φροντίδα του χώρου έχει 2 κατευθύνσεις, που απαιτούν διαφορετικό τρόπο σκέψης.

Η μία κατεύθυνση είναι οι χαμηλές συχνότητες.
Εκεί θέλουμε μεγάλες επιφάνειες (εξ ου και θεωρώ ενδεδειγμένη την "άχρηστη" επιφάνεια του ταβανιού), κι όχι απαραίτητα πολύ βάθος, εφόσον οι επιφάνειες αυτές θα δονουνται (ως μία μεμβράνη σε συντονισμένη μπασοπαγιδα-συνηχητή). Η απορρόφηση των κραδασμών-δονησεων αυτής της επιφάνειας, αλλά και οι ίδιες οι δονήσεις αυτές, είναι χρήσιμες και θα μας προσφέρουν πραγματική απορρόφηση και διάχυση.
Η επιλογή εντοιχισμού των ηχείων είναι επίσης προς αυτήν την κατεύθυνση, της διαχείρισης των χαμηλών συχνοτήτων.
Τέλος, η χρήση σοφτγουερ, είτε ειδικά σχεδιασμένο για τη διαχείριση των χαμηλών συχνοτήτων και των ιδιορρυθμων του δωματίου, ειτε γενικό σοφτγουερ ισοσταθμισης χώρου, είναι το τελικό και απαραίτητο όπλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των χαμηλών συχνοτήτων.

Η δεύτερη κατεύθυνση είναι οι μεσαιουψηλές συχνότητες.
Εδώ ο τρόπος σκέψης είναι διαφορετικός. Πρωτίστως χρειάζεται να "θεραπευτούν" οι επιφάνειες πρώτης ανάκλασης, ώστε να μη τρώμε στα μούτρα μία ισχυρή πρώτη ανάκλαση, άρα διάχυση και όχι απορρόφηση, ποτέ απορρόφηση, απαγορεύεται (μας υπεραρκει η ενσωματωμένη απορρόφηση στις όποιες λύσεις διάχυσης).
Οι μεγάλες λείες επιφάνειες των τοίχων πρέπει να αντιμετωπιστούν οπωσδήποτε. Δε χρειάζεται Sony και καλά να μπουν σπέσιαλ διαχυτικές διατάξεις, κι ένα ανάγλυφο μοτίβο βιβλιοθήκης ή τοιχοποιίας με πέτρες ή τούβλα που έχουν προεξοχές και εσοχές, αρκεί. Ένα σκατερινγκ ρε αδερφέ, αρκεί. Κάτι. Απλώς να μη βλέπεις ισιες λείες επιφάνειες στην πρώτη ανάκλαση, τόσο απλό.
Μετά LEDE. Φτιαξε μία επιφάνεια με σχετική απορρόφηση, να μην επιτρέπει το πήγαινε έλα στο διηνεκές των ανακλάσεων, να φέρνει ένα ήπιο "φρένο". Δηλαδή μία παχιά κουρτίνα, μπόλικα φυτά (μπετζαμιν φικους και ότι θες), τες πα, κάτι που να νιώθεις ότι εκεί οι αντανακλάσεις φθίνουν.
Τέλος, σοφτγουερ ισοσταθμισης χώρου, είναι το απαραίτητο τελευταίο βήμα στην διαχείριση των μεσαιουψηλών συχνοτήτων.


Στα παραπάνω, δεν υπάρχει χώρος για ρικοφον. Αυτά τα τραγικογελοία που βλέπετε σε χώρους ακροάσεων μαγαζιών χάι εντ, να τα φτυνετε.
Απαγορεύεται το ρικοφον, η πυραμίδα, οι αυγοθηκες κι όλες αυτές οι μπούρδες που έχετε συνηθίσει να βλέπετε.
Επιτρέπεται να βλέπετε μόνο διαχυτικές επιφάνειες, ποτέ απορροφητικές, με μόνη εξαίρεση την μία επιφάνεια του LEDE, όπου και πάλι όχι ρικοφον, μία χοντρή κουρτίνα, κάτι πιο χαλαρό.
Στόχος είναι πάντα ένας ομοιόμορφος χρόνος αντηχησης σε όλο το ακουστικό φάσμα, σύμφωνα με τα πρότυπα της EBU, δηλαδή σε χρόνους γύρω στα 0,3 sec. Αν δε το καταφέρετε 100%, μη σκατε, απλώς θέλει λίγο συνδυασμό στην ισοσταθμιση, ώστε να παραμείνει η αντιληψιμοτητα ακέραια, δηλαδή όπου ανεβαίνει το RT, κατεβαίνει η φλαταδουρα της ισοσταθμισης, κι όπου κατεβαίνει το RT, ανεβαίνει η ισοσταθμιση. Κι όλα καλά, όλα ανθηρά. ;)

Αφού γίνουν τα παραπάνω, μετά έχετε 2 άθλους μπροστά σας:

1) να παίζει το δεξί ηχείο όπως το αριστερό.

Και

2) το σύνολο των 2 ηχείων να παίζει σύμφωνα με την προτεινόμενη κατά τα πρότυπα ακουστοτητας και αντιληψιμότητας καμπύλη, δηλαδή με μία ομαλή πτώση από τα μπάσα στα πρίμα της τάξης των 10db, +-3 αναλόγως προσωπικών προτιμήσεων και μέσων χρόνων αντηχησης.

Και μετά μιλάμε για τα ποια ηχεία σας αρέσουν. Πριν τα παραπάνω, μιλάτε για το ποιο πράμα στο χώρο σας ενοχλεί, κι όχι για το ποιο καλώδιο σας αρέσει, ασχέτως του τι νομίζετε.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.028
Reaction score
124.482
όπου ανεβαίνει το RT, κατεβαίνει η φλαταδουρα της ισοσταθμισης, κι όπου κατεβαίνει το RT, ανεβαίνει η ισοσταθμιση. Κι όλα καλά, όλα ανθηρά. ;)
Κατανοήστε το αυτό, νιώστε το στο πετσί σας.

Δεν ακούτε το ηχείο.
Ακούτε το άθροισμα ηχείου-χώρου.
Και σε αυτό το άθροισμα, ο χώρος συμμετέχει περισσότερο από το ηχείο.
Άρα:
Όπου ο χώρος δε δίνει (χαμηλό RT) οφείλει να αναπληρώσει το ηχείο.
Όπου ο χώρος δίνει και με το παραπάνω (υψηλό RT) τότε κοψτε την κεντρική παροχή από το ηχείο.

Έτσι εξηγείται μεχρι και το κωλορικοφον στα μαγαζιά. Τα σκατοηχεία τους και τα κωλοενισχυτικά τους που ξυρίζουν στα πρίμα, σε συνδυασμό με φιμωμενο χώρο στο ίδιο συχνοτικό σημείο των πριμων, σας παραπλανεί με ένα σχετικά ομοιογενές άκουσμα, και με κατάλληλες ηχογραφήσεις, περνιέται έως σαν κορυφαίο, πάντα πασπαλισμενο με μπολικη "άποψη" και λοιπές μπούρδες. Και το αυτί ξεγελιέται εύκολα, σιγά τα ωα. ;)
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Δε χρειάζεται Sony και καλά να μπουν σπέσιαλ διαχυτικές διατάξεις, κι ένα ανάγλυφο μοτίβο βιβλιοθήκης ή τοιχοποιίας με πέτρες ή τούβλα που έχουν προεξοχές και εσοχές, αρκεί. Ένα σκατερινγκ ρε αδερφέ, αρκεί. Κάτι. Απλώς να μη βλέπεις ισιες λείες επιφάνειες στην πρώτη ανάκλαση, τόσο απλό.
ετσα ... αυτα θελωμε εμεις οι πτωχοι (πλην τιμιοι) χαι' φιντελ αδες ,ευχαριστω, πιανω δουλεια απο αυριο ...εεε απο δευτερα καλυτερα :drinks:
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Πολύ ενέργεια σε δωμάτιο που έχει μικρές διαστάσεις ή λίγη ενέργεια σε δωμάτιο με μεγάλες διαστάσεις είναι τα 2 άκρα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυξομειώνοντας το ένα απ’ τα δυο .
Όμως τα δωμάτια μας είναι συγκεκριμένων διαστάσεων και άρα εκεί που μπορούμε να επέμβουμε είναι η ενέργεια απ’ τα μηχανήματα μας (κώνος Subwoofer .....).

Το ερώτημα μου Κώστα (για το αν υπάρχει κάποια DATABASE που να δίνει πληροφορίες για μετρηθέντα δωμάτια - άρα να εμπεριέχεται και το δικό μας - για να βλέπουμε τις δυνατότητες δωματίου για υψηλές-μεσαίες – χαμηλές και ή δυνατόν να προτείνει υλικά basstraps & diffusers…. κώνους subwoofer )… παραμένει και περιμένει…
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.218
Reaction score
78.821
Πολύ ενέργεια σε δωμάτιο που έχει μικρές διαστάσεις ή λίγη ενέργεια σε δωμάτιο με μεγάλες διαστάσεις είναι τα 2 άκρα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυξομειώνοντας το ένα απ’ τα δυο .
Όμως τα δωμάτια μας είναι συγκεκριμένων διαστάσεων και άρα εκεί που μπορούμε να επέμβουμε είναι η ενέργεια απ’ τα μηχανήματα μας (κώνος Subwoofer .....).

Το ερώτημα μου Κώστα (για το αν υπάρχει κάποια DATABASE που να δίνει πληροφορίες για μετρηθέντα δωμάτια - άρα να εμπεριέχεται και το δικό μας - για να βλέπουμε τις δυνατότητες δωματίου για υψηλές-μεσαίες – χαμηλές και ή δυνατόν να προτείνει υλικά basstraps & diffusers…. κώνους subwoofer )… παραμένει και περιμένει…
Δοκιμάστε αυτο το software-room simulator. Δεν τα κανει ολα οσα επιθυμείτε, αλλα βοηθάει σε πολλα.
http://www.roomeqwizard.com/help/help_en-GB/html/modalsim.html
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Δοκιμάστε αυτο το software-room simulator. Δεν τα κανει ολα οσα επιθυμείτε, αλλα βοηθάει σε πολλα.
http://www.roomeqwizard.com/help/help_en-GB/html/modalsim.html
ΝΑΙ πολύ καλό όπως και άλλα παρόμοια simulators
Όμως εγώ αναφέρομαι σε database όπου ήδη έχουν γίνει οι μετρήσεις και έχουν καταγραφεί για να μπορώ να τις συγκρίνω
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.028
Reaction score
124.482
Πολύ ενέργεια σε δωμάτιο που έχει μικρές διαστάσεις ή λίγη ενέργεια σε δωμάτιο με μεγάλες διαστάσεις είναι τα 2 άκρα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυξομειώνοντας το ένα απ’ τα δυο .
Όχι, το ίδιο είναι.

Το σύνολο της ενέργειας των αντηχησεων οποιουδήποτε χώρου, εκφράζεται από τους χρόνους αντηχησης του χώρου, το γνωστό μας RT 60, το οποίο έχει καθοριστεί από την EBU ποιο είναι, και δεν είναι διαφορετικό για διαφορετικού μεγέθους χώρους.

Μάλιστα, σε μεγάλους χώρους τα πράγματα είναι πιο δύσκολα από ότι σε πιο συμμαζεμένους χώρους.

Η "χρυσή" αναλογία των πλευρών ενός χώρου παραμένει ίδια ανεξαρτήτως του μεγέθους του χώρου, και μόνος σκοπός της είναι να μη συμπίπτουν (όσο γίνεται) οι ιδιορρυθμοι των χώρων, οι οποίοι είναι 3, προερχόμενοι από τις 3 διαστάσεις του δωματίου, και ακολουθούνται από τις πολλαπλάσιες συχνότητες (τις αρμονικές) της βασικής.

Όμως τα δωμάτια μας είναι συγκεκριμένων διαστάσεων και άρα εκεί που μπορούμε να επέμβουμε είναι η ενέργεια απ’ τα μηχανήματα μας (κώνος Subwoofer .....).
Και στον ίδιο το χώρο.
Στο χώρο κάνουμε επεμβάσεις παθητικές, αυτό που αποκαλώ "παθητική ισοσταθμιση χώρου".
Στα μηχανήματα κάνουμε χρήση software, δηλαδή ενεργή ισοσταθμιση χώρου.

Το ερώτημα μου
Το απάντησα.
Οι απαντήσεις μου ισχύουν για κάθε χώρο, ανεξαρτήτως διαστάσεων.
Σε κάθε χώρο μπορείς να ακούσεις μουσική, για όνομα..
Απλώς, ο κάθε χώρος θέλει τα ηχεία που του ταιριάζουν, κι όχι τα ηχεία που αρέσουν στον ιδιοκτήτη. Αυτό, δυστυχώς, δεν είναι κατανοητό..
[DOUBLEPOST=1481390764][/DOUBLEPOST]Πιο μικρός χώρος από την καμπίνα ενός αυτοκινήτου, δεν υπάρχει.
Αναλογιστειτε τι μπορείτε να ακούσετε στο χώρο ενός αυτοκινήτου.
Όλα γίνονται.

Εν
Τοι
Χι
Σμος.


Πάμε όλοι μαζί..
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Μωρε το εχω σκεφτει εκατονταδες φορες εκει που εχω κανει τις μπασοπαγιδες κατω απο την οθονη ανετα θα ειχα αντι αυτων εντοιχισει την μπροστινη τριαδα εχω και την τηλεοραση εκει τα κοβει ολα , παλι το σκεφτομαι για την ωρα παραμυθιαζομαι με τα νεα ηχεια θα δουμε στην πορεια ...
Ειμαι και εγω της αποψης να μην ριχνουμε την rt στις υψηλες!! το περασα το εμαθα και οχι μονο αυτο αλλαζοντας υλικα βλετιωσα και τις χαμηλες το κατιτις τους... π.χ καναπες κολλητα πισω τοιχος εκει μονο φουλ απορροφηση και μεσουψηλα με χαμηλης πυκοντητας δηλ ..
ταβανι αντικατασταθηκαν τα αριθερμ με αυτα με το φυλλο αλουμινιου μπροστα , το ιδιο και πισω κατω πλαι και κατω απο την οθονη αλλα με αλλο υλικο ελαστομερες μεμβρανη.. να πω ομως οτι ενω βελτιωθηκε το χαμηλο ποιο σφικτο και ταχυτερη αποσβεση και φυσικα οι υψηλες διατηρησαν την ενεργεια τους !! και ενω η εικονα δειχνει οτι χανει την απολυτη εστιαση αυτο δεν ισχυει διοτι ναι μεν αλλα γινεται μονο διαστατη και οχι η τρισδιαστατη και εν τελη φυσικοτερη .!!
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
αναθεμα το συντακτικο και την ορθογραφια μου, ορθη επαναληψη λοιπον, απο μονοδιαστατη και πιν ποιντ, τρισδιατατη και εν τελη φυσικοτερη..
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Όχι, το ίδιο είναι.

Το σύνολο της ενέργειας των αντηχησεων οποιουδήποτε χώρου, εκφράζεται από τους χρόνους αντηχησης του χώρου, το γνωστό μας RT 60, το οποίο έχει καθοριστεί από την EBU ποιο είναι, και δεν είναι διαφορετικό για διαφορετικού μεγέθους χώρους.

Μάλιστα, σε μεγάλους χώρους τα πράγματα είναι πιο δύσκολα από ότι σε πιο συμμαζεμένους χώρους.

Η "χρυσή" αναλογία των πλευρών ενός χώρου παραμένει ίδια ανεξαρτήτως του μεγέθους του χώρου, και μόνος σκοπός της είναι να μη συμπίπτουν (όσο γίνεται) οι ιδιορρυθμοι των χώρων, οι οποίοι είναι 3, προερχόμενοι από τις 3 διαστάσεις του δωματίου, και ακολουθούνται από τις πολλαπλάσιες συχνότητες (τις αρμονικές) της βασικής.



Και στον ίδιο το χώρο.
Στο χώρο κάνουμε επεμβάσεις παθητικές, αυτό που αποκαλώ "παθητική ισοσταθμιση χώρου".
Στα μηχανήματα κάνουμε χρήση software, δηλαδή ενεργή ισοσταθμιση χώρου.


Το απάντησα.
Οι απαντήσεις μου ισχύουν για κάθε χώρο, ανεξαρτήτως διαστάσεων.
Σε κάθε χώρο μπορείς να ακούσεις μουσική, για όνομα..
Απλώς, ο κάθε χώρος θέλει τα ηχεία που του ταιριάζουν, κι όχι τα ηχεία που αρέσουν στον ιδιοκτήτη. Αυτό, δυστυχώς, δεν είναι κατανοητό..
[DOUBLEPOST=1481390764][/DOUBLEPOST]Πιο μικρός χώρος από την καμπίνα ενός αυτοκινήτου, δεν υπάρχει.
Αναλογιστειτε τι μπορείτε να ακούσετε στο χώρο ενός αυτοκινήτου.
Όλα γίνονται.

Εν
Τοι
Χι
Σμος.
Πάμε όλοι μαζί..
Κώστα αν δώσουμε πολύ ενέργεια από ένα subwoofer (εννοώ την πίεση που ασκεί ο κώνος στον αέρα του δωματίου) σε δωμάτιο που ο όγκος του δεν μπορεί να τη χειριστεί ή αν βάλουμε την ίδια ενέργεια από το subwoofer σε δωμάτιο που ο όγκος του είναι πολλαπλάσιος αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε matching μεταξύ αυτών.

Μα το λες και εσύ προς το τέλος :
’’… .ο κάθε χώρος θέλει τα ηχεία που του ταιριάζουν, κι όχι τα ηχεία που αρέσουν στον ιδιοκτήτη..’’.

Πχ ένας κώνος 12’’ subwoofer με έναν αντίστοιχο 15’’ μπορεί να έχει πάνω από 3 db
Που για μεσαίες και υψηλές ίσως δεν είναι πρόβλημα αλλά για τα μπάσα παρά είναι και αν έστω ότι υπήρχε ένα πρόβλημα με τον κώνο 12’’ το πρόβλημα θα μεγαλώσει κατά πολύ με 15’’ και άρα θα απαιτηθεί matching :
  • με treatment με μια absorption τεχνολογία ( με τον εντοιχισμό ή με τις γυψοσανίδες που ανέφερες με λίγο υαλοβάμβακα στο πίσω μέρος ή με εφτασφράγιστου μυστικού μπασοπαγίδων ή…..)
  • και των σημείων του δωματίου που έχουν πρόβλημα με τις συγκεκριμένες συχνότητες μπάσων.
  • Δηλαδή κάθε δωμάτιο διαφορετικών διαστάσεων θα έχει διαφορετικά σημεία για τις προβληματικές μπάσες συχνότητες αλλά και θα απαιτεί διαφορετικά absorption Panels (μιλώ κυρίως για συχνότητες κάτω των 100Ηz)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.028
Reaction score
124.482
Κώστα αν δώσουμε πολύ ενέργεια από ένα subwoofer (εννοώ την πίεση που ασκεί ο κώνος στον αέρα του δωματίου) σε δωμάτιο που ο όγκος του δεν μπορεί να τη χειριστεί ή αν βάλουμε την ίδια ενέργεια από το subwoofer σε δωμάτιο που ο όγκος του είναι πολλαπλάσιος αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε matching μεταξύ αυτών.

Μα το λες και εσύ προς το τέλος :
’’… .ο κάθε χώρος θέλει τα ηχεία που του ταιριάζουν, κι όχι τα ηχεία που αρέσουν στον ιδιοκτήτη..’’.

Πχ ένας κώνος 12’’ subwoofer με έναν αντίστοιχο 15’’ μπορεί να έχει πάνω από 3 db
Που για μεσαίες και υψηλές ίσως δεν είναι πρόβλημα αλλά για τα μπάσα παρά είναι και αν έστω ότι υπήρχε ένα πρόβλημα με τον κώνο 12’’ το πρόβλημα θα μεγαλώσει κατά πολύ με 15’’ και άρα θα απαιτηθεί matching :
  • με treatment με μια absorption τεχνολογία ( με τον εντοιχισμό ή με τις γυψοσανίδες που ανέφερες με λίγο υαλοβάμβακα στο πίσω μέρος ή με εφτασφράγιστου μυστικού μπασοπαγίδων ή…..)
  • και των σημείων του δωματίου που έχουν πρόβλημα με τις συγκεκριμένες συχνότητες μπάσων.
  • Δηλαδή κάθε δωμάτιο διαφορετικών διαστάσεων θα έχει διαφορετικά σημεία για τις προβληματικές μπάσες συχνότητες αλλά και θα απαιτεί διαφορετικά absorption Panels (μιλώ κυρίως για συχνότητες κάτω των 100Ηz)
Μόνο τα προβλήματα διαφοράς στάθμης δεν είναι προβλήματα Στεφ.
Όλα τα άλλα, είναι.

Δηλαδή, σε ένα πολύ μικρό χώρο, δε θα είχα πρόβλημα να χρησιμοποιηθεί 32'' γουφερ, ούτε 2 συστοιχίες από 6 γουφερ 12''. Απλώς θα χρειαστεί να κάνει μικρές διαδρομές. Ιδανικά να είναι εντοιχιζόμενα όλα.

Το λάθος ηχείο είναι το μπας ριφλεξ εκεί που δε χρειάζεται, το δίπολο μαγκνεπαν εκεί που δεν έχει χώρο για να αφήσει από πίσω, ή να μην έχει επαρκή απόσταση για μιντ-φαρφιλντ ακρόαση και να κάνει νιαρφιλντ αυτό που δεν είναι για νιαρφιλντ.

Το θέμα της στάθμης, είναι κοινό σε όλους τους χώρους. Δηλαδή, ανεξαρτήτως χώρου, τυπικά χρειάζεται να μπορείς να έχεις 110db στη θέση ακρόασης. Αν θες πραγματικά πολύ μεγάλες στάθμες, τότε (επίσης σε οποιοδήποτε χώρο) θα χρειαστείς εξοπλισμό που να ξεπερνάει τα 120db, κι ας το χρειαστείς μόνο στιγμιαία.

Δεν έχει σχέση το μέγεθος του χώρου, και σε αυτοκίνητα ξεπερνούν τα 130db σε διαγωνισμούς, πράγμα που μας δείχνει τα αυτονόητα, ότι δηλαδή οι μεγάλες στάθμες είναι πρόβλημα ανάλογο του μεγέθους του χώρου.
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
..και μια άλλη ερώτηση :
Αφού ένα ανοιχτό παράθυρο στο δωμάτιο μπορεί να θεωρηθεί σαν εξαιρετικό absorber (ο ήχος φεύγει απ’ το παράθυρο και δεν ανακλάται να επιστρέψει όπως στους τοίχους, ταβάνι και τους ‘’υποτιθέμενους’’ τύπου Ricofon absorbers ) τότε αν ζούμε σε κάποιο εξοχικό ή αν η περιοχή μας δεν έχει εξωτερικούς θορύβους ή οι γείτονες μας ανέχονται .....μήπως τότε θα ήταν καλύτερα να έχουμε μόνιμα ένα παράθυρο ανοιχτό και να γλιτώναμε και τα έξοδα; .....

Καληνύχτα αύριο θα δω την απάντηση
 

Μηνύματα
1.380
Reaction score
1.655
Εχει ηχοαπορροφητικη οροφη, μεγαλης επιφανειας και βαθους.

View attachment 66985

Οι επεμβασεις που εχει αποσκοπουν στην ακουστικη απμονωση. Αν δεις, εχει κατοικια διπλα του και δεν θελει να ενοχλει. Αυτες οι παρεμβασεις δεν ειναι παντα καλες σε σχεση με την ακουστικη αλλα απαραιτητες για να μην ενοχλει και να υπαρχει απομονωση της αιθουσας εγγραφης και ελεγχου.

Ο κατασκευαστης των R1 ειναι κατηγορηματικα αντιθετος στην αποροφηση και στις επιλογες συνδυασμου του προιοντος του με τετοια υλικα.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.190
Μηνύματα
2.855.586
Members
37.877
Νεότερο μέλος
grgstrts33
Top