Γραφείο, nearfield ακροάσεις..

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.333
. . . its maximum loudness will be limited by increasingly nonlinear behavior compared with larger, more sensitive speakers . . .
Ισχύει, αλλά όταν αποκόπτονται οι χαμηλές σε συνδυασμό με sub, η κατάσταση βελτιώνεται θεαματικά. Οχι μόνο οι ανώτατες στάθμες, αλλά και όλος ο ήχος - τα μεγάφωνα μπαίνουν αργότερα στη μη γραμμική τους περιοχή. Δεν θα χρειασθεί αντικατάσταση του Creek κατά τη γνώμη μου.
Αν μάλιστα η διάταξη των subs επιτρέπει αποκοπές που να φλερτάρουν τα 150~200Hz , η βελτίωση γίνεται θεαματική εις τον κύβον.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.039
Reaction score
59.983
Ισχύει, αλλά όταν αποκόπτονται οι χαμηλές σε συνδυασμό με sub, η κατάσταση βελτιώνεται θεαματικά. Οχι μόνο οι ανώτατες στάθμες, αλλά και όλος ο ήχος - τα μεγάφωνα μπαίνουν αργότερα στη μη γραμμική τους περιοχή. Δεν θα χρειασθεί αντικατάσταση του Creek κατά τη γνώμη μου.
Αν μάλιστα η διάταξη των subs επιτρέπει αποκοπές που να φλερτάρουν τα 150~200Hz , η βελτίωση γίνεται θεαματική εις τον κύβον.
Δεν υποστηρίχθηκε κάτι αντίθετο,μόνο που τέτοια προοπτική συνεπάγεται ζεύγος sub καθένα αφιερωμένο στον αντίστοιχο δορυφόρο υπό πλήρη στερεοφωνική διαρρύθμιση και κροσάρισμα/management για καθένα κανάλι ξεχωριστά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Αν μάλιστα η διάταξη των subs επιτρέπει αποκοπές που να φλερτάρουν τα 150~200Hz , η βελτίωση γίνεται θεαματική εις τον κύβον
Εκεί που λες είναι σημείο κρος μεταξύ μιντ και γουφερ, όχι για σαμπ, και με προφανή κατευθυντικότητα. Μιλάμε για υλοποίηση 4 δρόμων έτσι, θα χρειαστεί τα νέα γουφερ να είναι κάτω από το δορυφορίδι, και να συμπληρωθεί με άλλο σαμπ για χαμηλά.
Σωστό σα σκέψη, αλλά δε μένει πρακτικά τίποτα από το αρχικό "ηχείο".

Σε
όταν αποκόπτονται οι χαμηλές σε συνδυασμό με sub, η κατάσταση βελτιώνεται θεαματικά.
Προφανώς, αυτή είναι η "μεγάλη αλήθεια" με τα σαμπ.
Ωστόσο, σε τέτοια ηχεία με πονηρές αποκρίσεις, δηλαδή με πονηρά τονισμένο χαμηλό ώστε να υπάρχει αντίληψη της δεύτερης οκταβας χωρίς αυτή να αναπαράγεται καθόλου, αν όντως του δώσεις απόκριση της δεύτερης (και ίσως και πρώτης) οκταβας, τότε πρέπει να αλλάξει ριζικά ο "χαρακτήρας" του ηχείου (δηλαδή να εξαφανιστεί ο τονισμός που υπήρχε), διότι αν δεν αλλάξει θα ακούγεται πολύ φορτωμένο χαμηλά, χωρίς ισορροπία, δηλαδή πάλι αλλάζει ριζικά ο "χαρακτήρας" του ηχείου.

Βρε σωστά είναι όλα αυτά, κι έτσι πρέπει να γίνουν, απλώς επισημαίνω πως αυτό που αρχικά ώθησε στην αγορά ενός τέτοιου προϊόντος (ο χαρακτήρας) είναι μια σωρεία σφαλμάτων που στη συνέχεια καλείται να ..διορθώσει (!!!) ο ίδιος αγοραστής, δεν ακούγεται κάπως οξύμωρο;

Ταυτόχρονα, μας δείχνει πως η αγορά ενός προϊόντος χωρίς "χαρακτήρα" είναι προτιμότερη, εφόσον προτίθεται ο αγοραστής να συνεχίσει το χτίσιμο ενός πλήρους φάσματος σεταπ.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.333
Νομίζω οτι στο 1,7 που μας δείχνει παραπάνω δεν είναι τόσο nearfield.
Προσωπικά το 1,7 το είχα βρεί οριακά ανεκτό, το 1,5 όχι (αλλά είμαι και λίγο βλαμμένος σε αυτό το θέμα - αρχικά καταλήγω σε ωραιότατα ισόπλευρα των 2,20~2,40 και καθώς οι εβδομάδες περνούν, υποχωρώ, υποχωρώ και καταλήγω σε ισοσκελές του... 3,5! Ξέρω, ξέρω τι θα μου πείτε, αλλά μετά από πολλά σπίτια έπαψα να το παλεύω)

. . . αν το ηχείο είναι αρκετά σωστό off-axis το πρόβλημα του sweet spot παλεύεται με μεγαλύτερο toe in.
Πολύ σωστό, και ειδικά για το Spendor δεν ξέρω, αλλά εν γένει τα μικρά μπι-μπι-σιά, επιτρέπουν αρκετό toe in χωρίς να χαλάει η σκηνή.
Δεν υποστηρίχθηκε κάτι αντίθετο,μόνο που τέτοια προοπτική συνεπάγεται ζεύγος sub καθένα αφιερωμένο στον αντίστοιχο δορυφόρο υπό πλήρη στερεοφωνική διαρρύθμιση και κροσάρισμα/management για καθένα κανάλι ξεχωριστά.
Γιές για το ζεύγος (χωρίς ζεύγος προσπαθείς μπας και καταφέρεις τα 120Ηz)
Το μη ξεχωριστό μάνατζμεντ θα είναι συμβιβασμός, αλλά απόλυτα ανεκτός δεδομένου του "...το μπάτζετ θα παραμείνει χαμηλό (δεν θέλω να δώσω πάνω από 600-650) ..." του πρώτου ποστ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Σε τέτοια δορυφοράκια με τόσο ψηλά το σημείο κρος, κατά βάση υπάρχει ένα μεγάλο θετικό στοιχείο: ακούς διδρομο σα να είναι τριδρομο. Το "γουφεράκι" του δορυφόρου χρησιμοποιείται ως (ξεχειλωμένο προς τα κάτω) μιντ, με αδιατάρακτη τη συνέχεια των μεσαίων στην περιοχή αυξημένης ευαισθησίας του αυτιού, το Τουίτερ παίζει μόνο πριμάκια, και απλώς αφήνεται ελεύθερο το μιντ προς τα κάτω, κι ό,τι βγάλει. Προφανώς δε γίνεται δουλειά με θόλου, θέλει κώνου, μπας και βγάλει κάτι κει κάτω.

Τα καλά μιντ μας "αρέσουν", είναι γεγονός.
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Αν κατάλαβα καλά έχετε την αντιπροσωπεία οπότε υποθέτω αργά η γρήγορα θα επικοινωνήσουμε για ότι χρειαστεί για τα ηχεία.
Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις σας και καλή συνέχεια. :drinks:
Καλημερα , σωστα καταλαβατε και ειμαι στην διαθεση σας. Τ ονομα μου ειναι Μαρινος, οταν καλεσετε στο καταστημα , ζητηστε με.
Κάθε λέξη στην παραπάνω πρόταση
Ακούγεται σαν ασυστολη πρόκληση...
Ω ναι !

ΥΓ. (παντα με ισχυρη δοση χιουμορ)
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.333
Εκεί που λες είναι σημείο κρος μεταξύ μιντ και γουφερ, όχι για σαμπ, και με προφανή κατευθυντικότητα. Μιλάμε για υλοποίηση 4 δρόμων έτσι, θα χρειαστεί τα νέα γουφερ να είναι κάτω από το δορυφορίδι, και να συμπληρωθεί με άλλο σαμπ για χαμηλά.
Σωστό σα σκέψη, αλλά δε μένει πρακτικά τίποτα από το αρχικό "ηχείο".

Σε
Προφανώς, αυτή είναι η "μεγάλη αλήθεια" με τα σαμπ.
Ωστόσο, σε τέτοια ηχεία με πονηρές αποκρίσεις, δηλαδή με πονηρά τονισμένο χαμηλό ώστε να υπάρχει αντίληψη της δεύτερης οκταβας χωρίς αυτή να αναπαράγεται καθόλου, αν όντως του δώσεις απόκριση της δεύτερης (και ίσως και πρώτης) οκταβας, τότε πρέπει να αλλάξει ριζικά ο "χαρακτήρας" του ηχείου (δηλαδή να εξαφανιστεί ο τονισμός που υπήρχε), διότι αν δεν αλλάξει θα ακούγεται πολύ φορτωμένο χαμηλά, χωρίς ισορροπία, δηλαδή πάλι αλλάζει ριζικά ο "χαρακτήρας" του ηχείου.

Βρε σωστά είναι όλα αυτά, κι έτσι πρέπει να γίνουν, απλώς επισημαίνω πως αυτό που αρχικά ώθησε στην αγορά ενός τέτοιου προϊόντος (ο χαρακτήρας) είναι μια σωρεία σφαλμάτων που στη συνέχεια καλείται να ..διορθώσει (!!!) ο ίδιος αγοραστής, δεν ακούγεται κάπως οξύμωρο;

Ταυτόχρονα, μας δείχνει πως η αγορά ενός προϊόντος χωρίς "χαρακτήρα" είναι προτιμότερη, εφόσον προτίθεται ο αγοραστής να συνεχίσει το χτίσιμο ενός πλήρους φάσματος σεταπ.
Ναι, ναι, ναι, αλλά . . . "το μπάτζετ θα παραμείνει χαμηλό (δεν θέλω να δώσω πάνω από 600-650) "
Τα Spendor αξίζουν (κατά τη γνώμη μου) τους συμβιβασμούς που συνεπάγεται το παραπάνω, τη στιγμή που υπάρχουν ήδη.
Οσο για το ξεφούσκωμα του "πονηρά τονισμένου χαμηλού", μόνο καλό θα τους κάνει πίστεψέ με, ξέρω.
Με το "σωρεία σφαλμάτων που πρέπει στη συνέχεια να διορθωθούν" διαφωνώ έντονα. Τα ηχεία αυτά σχεδιάστηκαν κατ' αρχήν για να μπορούν να παίζουν και μόνα τους, χωρίς να τους προσθέσεις sub, εκμεταλλευόμενα στο έπακρο τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα των μικρών μονάδων και διαστάσεων. Mε αυτό σαν σχεδιαστικό δεδομένο, το φούσκωμα στα 150 εμποδίζει κατά το δυνατόν να ακούγονται εντελώς άδεια χαμηλά, και χαρίζει ένα (εντυπωσιακό για τις διαστάσεις και τα μεγάφωνά τους) σώμα στην συμφωνική ορχήστρα, αλλά και "ευφωνικότητα" στις φωνές των βαρύτονων (ανθρώπων και μουσικών οργάνων).
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Πολύ σωστά.

Απλώς, όταν πας στη (σωστή) χρήση σαμπ με αυτά τα ηχεία, ακυρώνεις τρόπον τινά την σχεδιαστική δεινότητα που τους χαρίζει την (με συμβιβασμούς) αυτονομία στην αναπαραγωγή.
Mε αυτό σαν σχεδιαστικό δεδομένο
Αυτό ακριβώς λέω και γω. ;)
Οσο για το ξεφούσκωμα του "πονηρά τονισμένου χαμηλού", μόνο καλό θα τους κάνει πίστεψέ με, ξέρω.
Είναι απόλυτα βέβαιο αυτό.




ΥΓ.
Φαντάσου ένα άλλο μικρό ηχείο, όμοιο ας πούμε στις αρμονικές παραμορφώσεις και στην κρουστική απόκριση με αυτό, αλλά χωρίς τον τονισμό στα μπάσα (που τόσο χρήσιμος είναι όπως ωραία περιέγραψες) και χωρίς τον τονισμό στα πρίμα, και χωρίς το ντιπ στο σημείο κρος.

Δηλαδή, ας πούμε ένα Νιούμαν 80-αρι.

Σκέτα αν τα ακούσεις, ε ναι ρε φίλε, θα προτιμήσεις το σπεντορ, έχει τα "κόλπα" του.

Αν όμως τους βάλεις σαμπ, στο δεύτερο δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα, πλην ενός κρος, ενώ στο πρώτο θα πρέπει να βάλεις "χέρι" ώστε να παίξει όπως παίζει "μαμά" το Νιούμαν. ;)

Αυτό λέω.

Στην τελική, ποιο από τα δύο θα παίξει καλύτερα, με όμοια ταργκετ κερβ; Αυτό που θα χρειαστεί τις λιγότερες διορθώσεις, αυτό που έχει τις μικρότερες ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, αυτό με την ομοιογενέστερη οφ αξις απόκριση, με τους μικρότερους ιδιοσυντονισμούς καμπίνας και αυτό που βγάζει τα υψηλότερα spl. ;)

Και αυτές είναι οι παράμετροι που μας ενδιαφέρουν στους δορυφόρους, ενώ "μπόνους" θεωρούνται η ομοαξονική αρχιτεκτονική και ο καρδιοειδής λοβός, που ξεκινάνε με γκολ από τα αποδυτήρια..
 
Last edited:

Μηνύματα
4.052
Reaction score
3.967
Από τη στιγμή που τοποθετείσαι τόσο κατηγορηματικά,οφείλεις να περιγράψεις εν συντομία τουλάχιστον τη χωροταξία / διαρρύθμιση στο παραπεμπόμενο setup καθώς και τις συνθήκες (λ.χ. ενσωμάτωση sub,διόρθωση ή μη της απόκρισης στο χώρο) υπό τις οποίες θα έχουν προκύψει οι εντυπώσεις.Δεν γίνεται αλλιώς να λογαριάζονταν εκείνες στα σοβαρά.
Που να εξευρεθεί έστω και ολίγη σοβαρότης μιστερ Χόλμς?
Ουδεμία διόρθωση απόκρισης, ουδεμία ενσωμάτωση σαμπ.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.333
. . .
Φαντάσου ένα άλλο μικρό ηχείο, όμοιο ας πούμε στις αρμονικές παραμορφώσεις και στην κρουστική απόκριση με αυτό, αλλά χωρίς τον τονισμό στα μπάσα (που τόσο χρήσιμος είναι όπως ωραία περιέγραψες) και χωρίς τον τονισμό στα πρίμα, και χωρίς το ντιπ στο σημείο κρος.

Δηλαδή, ας πούμε ένα Νιούμαν 80-αρι.

Σκέτα αν τα ακούσεις, ε ναι ρε φίλε, θα προτιμήσεις το σπεντορ, έχει τα "κόλπα" του.

Αν όμως τους βάλεις σαμπ, στο δεύτερο δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα, πλην ενός κρος, ενώ στο πρώτο θα πρέπει να βάλεις "χέρι" ώστε να παίξει όπως παίζει "μαμά" το Νιούμαν. ;)

Αυτό λέω.

Στην τελική, ποιο από τα δύο θα παίξει καλύτερα, με όμοια ταργκετ κερβ; Αυτό που θα χρειαστεί τις λιγότερες διορθώσεις, αυτό που έχει τις μικρότερες ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, αυτό με την ομοιογενέστερη οφ αξις απόκριση, με τους μικρότερους ιδιοσυντονισμούς καμπίνας και αυτό που βγάζει τα υψηλότερα spl. ;)

Και αυτές είναι οι παράμετροι που μας ενδιαφέρουν στους δορυφόρους, ενώ "μπόνους" θεωρούνται η ομοαξονική αρχιτεκτονική και ο καρδιοειδής λοβός, που ξεκινάνε με γκολ από τα αποδυτήρια..
Ma δεν διαφωνούμε σε τίποτα,
. . . εκτός από το "σωρεία λαθών", σαν λεκτική επιλογή εννοώ : το Spendor έπρεπε να τα έχει, δεν μπορείς να τα πεις "λάθη". Και τα Νιούμαν και συναφή πρέπει να μην τα έχουν. Το καθένα στο ρόλο του
 

Μηνύματα
2.097
Reaction score
4.985
το Spendor έπρεπε να τα έχει, δεν μπορείς να τα πεις "λάθη".
Ευκαιρίας δοθεισης, η απορριψη της τονωσης των μεσοχαμηλων, μιας περιοχής κλειδί για φωνές και οργανα, από τους μετέπειτα σχεδιαστες στο όνομα της "ανάλυσης και καθαροτητας" ήταν μεγάλο λάθος.
Αφαίρεσε πολύ απο την αισθηση της αληθοφανειας που απολάμβανε ένας ακροατής στο παρελθόν από σχετικά απλές σχεδιάσεις...
 











Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.812
Μηνύματα
3.028.872
Members
38.498
Νεότερο μέλος
antikotsos
Top