Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.602
Reaction score
4.137
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

Ντοντ γουόρι.Θα παίξ.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Re: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

To eq όταν εφαρμόζεται σε περιοχή ελάχιστης φάσης μπορεί να βοηθήσει. Συχνά, αυτό υφίσταται κυρίως σε χαμηλές συχνότητες, οπότε το eq χαμηλά όντως κάνει δουλειά... καλά έκανες Δημήτρη! Κι εγώ παίζω με λίγο eq χαμηλά, δεν γίνεται αλλιώς...αλλά προσέχω να το εφαρμόζω όπου η φάση είναι ελάχιστη.
...για πες...τι είναι η περιοχή ελάχιστης φάσης?
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.800
Reaction score
11.043
Το μειονέκτημα της ισοσταθμισης που ανέφερε ο bhutia (δουλεύει για μια συγκεκριμένη θέση ακροασης) συν τα προβλήματα που δημιουργούνται στο time domain συν τα περι περιοχών minimum phase που ανέφερε ο Αλέξανδρος συν ότι Μπορουμε μόνο να κατεβασουμε peaks συνηγορούν στο ότι η ισοσταθμιση δενυποκαθιστα την παθητική βελτίωση.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.800
Reaction score
11.043
Δε Βλέπω πως η ενεργή πολυενισχυση διαφοροποει τα δεδομένα που ανέφερα στην προγουμενη ανάρτηση.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Re: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

Δε Βλέπω πως η ενεργή πολυενισχυση διαφοροποει τα δεδομένα που ανέφερα στην προγουμενη ανάρτηση.
...το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι με ψηφιακό κρος, μπορείς να καθορίσεις την σχετική διαφορά ή όχι της φάσης του κάθε δρόμου, .οχι στα ενεργά ATC, όπου το ενεργό cross είναι αναλογικό και optimized από τον κατασκευαστή...

...μπορεί να χρειάζεσαι όμως για κάποιο λόγο διαφορά φάσης σε κάποιο δρόμο, για να είναι σωστή η ψηφιακή ισοστάθμιση....

..μπορεί να λέω και χαζαμάρες, θέλω διάβασμα....οχι από παπά.....:116:


...που είναι αυτός ο Ear να κατεβάσει κανένα σεντόνι........χμ....27 Ιουλίου σήμερα.....
 

Μηνύματα
889
Reaction score
201
Το κοστολογιο δεν ειναι πολυ (για αυτα που προσφερει) το μπερυ μαζι με τρεις τελικους Α/Β απο ebay γυρω στα 1000Ε. Στο μπερυ ριυθμιζονται φαση και καθυστεριση, παιρνει και μικροφωνο για βασικες ομως ρυθμισεις.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Re: Απάντηση: Re: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

...για πες...τι είναι η περιοχή ελάχιστης φάσης?
Ενα απλό παράδειγμα που καθιστά μια περιοχή απόκρισης, μη ελάχιστης φάσης, είναι οι ανακλάσεις. Αν ας πούμε μια ανάκλαση έχει το ίδιο μέγεθος με το άμεσο σήμα, τότε θα υπάρχουν κατά συγκεκριμένα διαστήματα συχνότητες στις οποίες το ανακλόμενο σήμα είναι 180 μοίρες εκτός φάσης σε σχέση με το άμεσο. Όταν λοιπόν ο άμεσος αυτός ήχος και η ανάκλασή του συναντώνται, το αποτέλεσμα είναι πλήρης ακύρωση, 0, σε αυτές τις συχνότητες. Το 0 αυτό δεν μπορείς να το επαναφέρεις στο μέγεθος του αρχικού σήματος με κανένα τρόπο μέσω eq, αφού το eq επηρεάζει και το άμεσο και το ανακλόμενο σήμα εξίσου, συνεπώς το αποτέλεσμα θα συνεχίσει να είναι 0.
Το REW πάντως αναπαριστά και τη φάση, group delay κλπ., οπότε έχεις έναν οδηγό για το πού μπορείς να εφαρμόσεις eq.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.839
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

Με γύρισες στο Γυμνάσιο,Κυματική-συμβολή κυμάτων-φαινόμενο Ντοπλέρ-Φιζώ..........
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Απάντηση: Re: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

Το κοστολογιο δεν ειναι πολυ (για αυτα που προσφερει) το μπερυ μαζι με τρεις τελικους Α/Β απο ebay γυρω στα 1000Ε. Στο μπερυ ριυθμιζονται φαση και καθυστεριση, παιρνει και μικροφωνο για βασικες ομως ρυθμισεις.
φαγωθηκες με το μπερυ.

δεν κανη για συστηματα οπως του γιαννη ειναι για μετρια συστηματα.

ουτε εχει ορεξη ο καθε ενας να καθεται να το σφαζη μπας και παιξη.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

...το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα μέχρι τώρα, είναι να κατανοήσω τις έννοιες και επίσης το να χρησιμοποιούμε κοινή ορολογία...

...θα ήθελα να ξαναβάλω το άρθρο Sound correction in the frequency and time domain που έβαλα στην αρχή γιατί το βρίσκω εξαιρετικό για τις έννοιες που πραγματεύεται.... (κάποια στιγμή θα βάλω μια περίληψη )

...να προσθέσω ότι και το πακέτο της audiolence έχει μεγάλο ενδιαφέρον, υπάρχει και demo, καθώς και μία ακριβότερη version που δίνει και ΙΙR εκτός από FIR Audiolense XO

...και επίσης μία ενδιφέρουσα συζήτηση, που αφορά την ορολογία και τα είδη ψηφιακών φίλτρων για audio.


...παραθέτω αρχικά την τοποθέτηση ενός moderator

"The two most basic categories of digital filters are FIR and IIR. An analog filter will be IIR, while a digital filter can be either FIR or IIR. FIR stands for Finite Impulse Response, and typically, though not necessarily, these will exhibit a linear phase response. This means that as all frequencies propagate through the filter, they will arrive at the output at the same time. Finite Impulse Response means that the filter’s response to an impulse will settle to zero in a finite time.

IIR stands for Infinite Impulse Response, which will be minimum phase (dual pass IIR to achieve linear phase being an interesting exception), and though the total delay might be less than FIR filters, some groups of frequencies may be delayed more or less than others (i.e. group delay). An IIR filter’s response to an impulse may last indefinitely due to feedback in the filter.

Both linear phase FIR and minimum phase IIR filters exhibit phase distortion. The difference is that the distortion is linear in one, and non-linear in the other. The linear phase filter introduces the same delay at all frequencies. The more aggressive the filter, the greater the latency through the filter. You can make an almost infinitely steep FIR filter, but you may have to wait until next month to hear the output. The pre-echo (often called pre-ringing) is the other obvious drawback. Post-ringing in IIR filters (and FIR) is less of a problem since it is typically masked by the signal.

For practical purposes, despite what plugin advertisements may lead you to believe, much of the typical use of EQ in mastering is well-accomplished with IIR as it is correcting for minimum phase problems. Linear phase filters used for high-pass or other low frequency applications can come at the cost of conspicuous ringing. On the other hand, linear phase filters are at home in low-pass applications in AD/DA converters. "


...και στην συνέχεια το linkγια όλο το τόπικ.

Αν δεν ξεκαθαρίσουμε τις έννοιες και την αντίστοιχη ορολογία.....δεν θα μπορέσουμε να συζητήσουμε σε βάθος το αντικείμενο... σίγουρα μερικοί τα έχουν ξεκάθαρα, αλλά σκέφτομαι φωναχτά για τον εαυτό μου :116:


...επίσης τα περισσότερα από αυτά που συζητάμε είμαι σχεδόν σίγουρο ότι έχουν ξανασυζητηθεί, και υπάρχουν διαφωτιστικές τοποθετήσεις, αλλά μετά από 8 χρόνια λειτουργίας του site, δεν έχω την υπομονή να τις βρω στα άπειρα thread.

..οι ....γνωστοί-άγνωστοι...ας βάλουν κανένα link σε παλαιότερα posts...
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Re: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

φαγωθηκες με το μπερυ.

δεν κανη για συστηματα οπως του γιαννη ειναι για μετρια συστηματα.

ουτε εχει ορεξη ο καθε ενας να καθεται να το σφαζη μπας και παιξη.
...έλα βρε..δεν έχω και κανένα διαστημόπλοιο...:135:

...ο Amberjack το χρησιμοποιεί με Magnepan...:112:
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

ναι καλα αυτουνου δεν εχουν μεινη και πολλα απο το μπερυ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

...
..οι ....γνωστοί-άγνωστοι...ας βάλουν κανένα link σε παλαιότερα posts...
http://www.avsite.gr/vb/showthread....A%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED&p=1071668#post1071668
:612:
Τα ψηφιακά φίλτρα αποτελούν συστήματα που εκτελούν μαθηματικές πράξεις επί δεδομένου δείγματος διακριτού χρόνου με ζητούμενο την ανύψωση ή την ταπείνωση-αναλόγως της περιπτώσεως- συγκεκριμένων πτυχών του εξεταζομένου σήματος.Ένα ψηφιακό φίλτρο χαρακτηρίζεται από μιά συνάρτηση μεταφοράς.Η μαθηματική ανάλυση της τελευταίας φανερώνει την αποτελεσματικότητα απόκρισης του φίλτρου σε δεδομένο σήμα εισόδου.Κατά συνέπεια,ο άρτιος σχεδιασμός ενός φίλτρου ισοστάθμισης απαιτεί να προσδιοριστούν με υψηλή ακρίβεια τα χαρακτηριστικά απόκρισης του υπό διόρθωση συνόλου,ούτως ώστε να προκύψει η βέλτιστη συνάρτηση αναφοράς ως επίλυση του προβλήματος.Η ψηφιακή επεξεργασία συνίσταται στην αναγωγή φυσικών μεγεθών σε μαθηματικό πεδίο όπου επιτελείται ανάλυση και τροποποίησή τους με μεγαλύτερη ακρίβεια κι ευελιξία σε σύγκριση με την αναλογική.

Ένα σύστημα ελαχίστης φάσης εμφανίζει την ελάχιστη δυνατή χρονική καθυστέρηση γιά τα σήματα που διέρχονται από την είσοδο προς την έξοδο αυτού όπως και αναστρεψιμότητα:η εφαρμογή του δύναται να παράσχει στην έξοδο επίπεδη απόκριση και ταυτόχρονη διόρθωση των φασικών αποκλίσεων που δημιουργούνται από την αλληλεπίδραση ηχείων-χώρου.

Γιά τη μεταβολή απόκρισης ΄΄μη ελαχίστης φάσης΄΄ (συμπεριφορά ενδεικτική των τυπικών χώρων ακρόασης) σε γραμμικής φάσης,θα έπρεπε το σήμα εξόδου του φίλτρου ν'αποδίδεται πριν την άφιξη του ομολόγου σήματος από το εξεταζόμενο σύνολο συσκευών-χώρου στην είσοδο του φίλτρου.Αυτό θ'απαιτούσε το σχεδιασμό αλγορίθμων οι οποίοι θα προέβλεπαν τη μελλοντική απόκριση στο πεδίο του χρόνου.Η δυσχέρεια υλοποίησης είναι προφανής.

Στο διακύβευμα της ισοστάθμισης μπορούμε επίσης ν'αναλογιστούμε ότι μιά πιθανή απαίτηση γιά ανύψωση στάθμης λ.χ.τάξης 10 dB σε συγκεκριμένη συχνότητα όπου θα υφίστατο ταπείνωση στην απόκριση, θ'απαιτούσε περί τη δεκαπλάσια απόδοση ισχύος από το ενισχυτικό σύστημα,γεγονός που θα μείωνε το δυναμικό περιθώριο σε υψηλές στάθμες ακρόασης...
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

Σημειωτέον ότι η ψηφιακή ισοστάθμιση δεν διορθώνει το χώρο ακρόασης στο σύνολό του,αλλά επεμβαίνει στην επίδραση των χαρακτηριστικών αυτού επί της απόκρισης σε μία αυστηρά προκαθορισμένη-εν είδει...΄΄παλουκώματος΄΄- θέση εντός αυτού.
“To κέλυφος του ScanFuz έγινε πράσινο, καθώς είχε ολοκληρωθεί η σάρωση του χώρου, και το 3D μοντέλο του σκαναρισμένου δωματίου μαζί με τους δείκτες απορροφητικότητας και διάχυσης μεταφέρθηκε ασύρματα στον DSP του ηχητικού συστήματος….

..που στα διάλα έχω βάλει το στικάκι με τις παραμέτρους των ηχείων? ….

..καλά θα το κατεβάσω από το site με βάση το SΝ….

…ωπ!…έτοιμοι!…κάτσε να σετάρω και τις κάμερες για το face recognition, και πάμε για γυμναστική….στον διάδρομο…

…θυμάμαι παλιά που έπρεπε να μείνω ακίνητος σε μία θέση για να ακούσω σωστά….

…παλιά? … Τι μου θύμισες τώρα!! Προσομοίωση 300Β παρακαλώ!
:116:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

Στο διακύβευμα της ισοστάθμισης μπορούμε επίσης ν'αναλογιστούμε ότι μιά πιθανή απαίτηση γιά ανύψωση στάθμης λ.χ.τάξης 10 dB σε συγκεκριμένη συχνότητα όπου θα υφίστατο ταπείνωση στην απόκριση, θ'απαιτούσε περί τη δεκαπλάσια απόδοση ισχύος από το ενισχυτικό σύστημα,γεγονός που θα μείωνε το δυναμικό περιθώριο σε υψηλές στάθμες ακρόασης...
...και θα έστελνε τα woofer σε ευθύγραμμη τροχιά με το κεφάλι του ανυποψίαστου ακροατή....:138:

"...το SCM19 ήταν το μοναδικό ηχείο που άντεξε την flat ρύθμιση χωρίς την ανάγκη να μειωθεί η στάθμη! "

...ξέρουν εκεί στην ATC σε ποιους βασανιστές θα στείλουν τα ηχειάκια τους....:123:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

…παλιά? … Τι μου θύμισες τώρα!! Προσομοίωση 300Β παρακαλώ! “[/I] :116:
...την Ελενίτσα θυμήθηκα ..αλλά τέλος πάντων....:123:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

O τύπος που γράφει το παραπάνω άρθρο για την χρήση του audiolence, έχει μία αρκετά συγκεκριμένη μεθοδολογία.


1. Ξεκινά με μέτρηση και FIR φίλτρα ( "If the FIR filters have a duration of a few hundred milliseconds they will usually be effective in the deep bass – if they are too short you will not get a proper bass correction")

2. Στην συνέχεια προσθέτη και διόρθωση στο πεδίο του χρόνου ("A time domain correction such as provided by Audiolense and a few others will correct the sound pressure level variation across the time window where the correction is effective, which is probably one of the reasons that adding time domain correction usually sounds better than just a frequency domain correction.")

Το πόσο "ισχυρή" διόρθωση θα κάνει στο πεδίο του χρόνου είναι ένας αστάθμητος παράγοντας και η λύση που δίνει μου ακούγεται πολύ λογική....

....χρησιμοποιεί ακουστικά ως αναφορά για τον άμεσο ήχο (χωρίς ανακλάσεις), και προσπαθεί να φέρει με Α-Β test, τον ήχο του δωματίου όσο πιο κοντά μπορεί στον ήχο των ακουστικών!

"When I work on improving the correction algorithms I use headphones for evaluation. In this scenario, I can apply almost insane quantities of time domain correction and get away with it. It works as a sort of magnifying glass – then it is easy to hear that the corrected version has significantly less room coloration added than the uncorrected. This proves to me anyway that DSP has some capabilities towards negotiating room effects in a very fundamental way. In a real setup you have to settle for less time domain correction or you will get audible correction artifacts. The time domain correction doesn’t make the room disappear acoustically. But it usually changes the perceived sound quality towards a few dB more direct sound, and there is also a measurable improvement."


...και καταλήγει σε αυτό που συμφωνούμε οι περισσότεροι:

"Acoustic treatment and DSP is a very potent combination. Acoustic treatment can negotiate all issues except the deepest bass very well. You can basically choose the decay pattern in the room by design. DSP can complement and perhaps even do the heavy lifting in the lowest octaves time domain wise where the size of effective diffusers and absorbers takes on enormous proportions.

When the time domain is cleaned by room conditioning the frequency domain becomes much smoother too. The roller-coaster frequency response is reduced to a bumpy road. Some of the bumps will be due to a speaker that was a bit bumpy out of the factory, and others will be remaining acoustic problems. DSP can then be used to almost completely eliminate the frequency bumps, and to tighten up the time domain behavior further, taking the system up to a level of sound quality that is unattainable without both acoustic conditioning and DSP. The combination of acoustic treatment and DSP is a very potent one."


http://www.hifizine.com/2010/12/sound-correction-in-the-frequency-and-time-domain/
 

Μηνύματα
522
Reaction score
408
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

εχει καταλαβει καποιος να μου πει πως το κανει στο time domain???

θεωρει οτι απο καποια ms και πανω ειναι του δωματιου και παραγει στον αερα ενα φιλτρο αντιστροφου impulse response για να κοψει το decay?

βεβαια λεει ο κιτσος οτι χρησημοποιει proprietary algorithms, αλλα η βασικη αρχη του ειναι αυτη?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διόρθωση Ακουστικής Χώρων – DIY

...και γω στο διάβασμα είμαι εν αναμονή του εξοπλισμού....

...από το site του audiolense :

"True Time Domain (TTD) Correction is included in our high end offering - the Audiolense XO. TTD is formerly known as Group Delay Correction, but TTD is a more representative term for what it actually does. TTD fully synchronises and time aligns and phase aligns the early part of the combined speaker plus room sound. This is the part that is perceived by the listener as direct sound.

But we haven't just changed the term. We have also improved the content. News in Audiolense 4.0 is a TTD Correction the early sound towards a minimum phase behavior. This is the same type of behavior that you expect from a single speaker driver. It is basically unattainable when you combine several drivers into a speaker and when you put the speaker in a room, the reflections clutters the time domain even more. TTD Correction towards a minimum phase target will provide a more sudden attack on kick drums and other sudden sounds that appear frequently in music and film."


...και ένα...πολύ ενδιαφέρον review (δεν μπορώ να κάνω link άμεσα, οπότε πάμε στο τέλος της σελίδας και πατάμε στο " you can download a PDF english translation of the test in Fidelity #35 here" )

...και η ιστορία ενός άλλου τύπου Audiophile Journeys with a PC
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.639
Μηνύματα
2.868.687
Members
37.944
Νεότερο μέλος
timurakhmetov
Top