- Μηνύματα
- 41.084
- Reaction score
- 83.035
Το Άλεξ έχει κλείσει εδώ και 10 χρόνια...
η όψη ξεγελάει....αλλά από μέσα ήταν μπιμπελό
τα Ηλύσια να βάζεις άλλη φορά
Το Άλεξ έχει κλείσει εδώ και 10 χρόνια...
συμφωνα με τον Daniel Vogl της arri media, cinema και home enttainment ειναι 2 τελειως διαφορετικα πραγματα οπου ακολουθουνται διαφορετικες πρακτικες. τωρα μην με βαλετε να σας εξηγησω ολα τα βιντεακια του πατρικ με τον κατα την επισκεψη του στις εγκαταστασεις...Μια ταινία έχει εικόνα και ήχο και ο ήχος για να "δέσει" στο μέγεθος της εικόνας και της αίθουσας φτιάχτηκε σε αίθουσα. Δηλαδή από αίθουσα για αίθουσα.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνει το Mastering σε αίθουσα. Για αυτό όλες οι ξένες παραγωγές πηγαίνουν σε Studios που είναι κανονικές αίθουσες.
Στα μικρά Studios κάνουν το dubbing δηλαδή την προεργασία. Τοποθέτηση ήχων, premix κ.α.
Ο ηχολήπτης πρέπει να έχει τον όγκο της αίθουσας και το μέγεθος της εικόνας για να κάνει σωστά τη δουλεία του. Άλλο Master θα δώσει αν δουλέψει σε 30m2 - 40m2, άλλο στα 500m2. Άλλο αν βλέπει σε 65", άλλο σε 120" και άλλο σε +600".
Οι ήχοι θα έχουν διαφορετική ένταση, δυναμικά, EQs, reverbs, etc. Ανάλογα τον αριθμό ηχείων στο bed θα φτιάξει και το panning του και τα phantom sources του. Ο όγκος του Studio και το μέγεθος της εικόνας θα επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα.
Ο ηχολήπτης θα δέσει άψογα τη μίξη με το Studio (χώρο) και την οθόνη (μέγεθος). Θα είναι συμβατά μεταξύ τους, θα υπάρχει αρμονία. Δε θα είναι υπερβολικά τα εφέ ή η μουσική. Έτσι θα δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα όπου θα βλέπεις και θα ξεχάσεις ότι ακούς γιατί σε έχει βάλει μέσα στην εικόνα, το ζεις.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα μεγέθη είναι συμβατά. Από αίθουσα για αίθουσα.
Στο σπίτι στα 30m2 - 40m2 βλέπεις στις 65" - 120" και ακούς έναν ήχο για αίθουσα. Δεν υπάρχει σύνδεση. Είναι too much.
Δεν θα δέσει ποτέ και δεν εξαρτάται από calibrations κ.α.
Δεν μπορείς να επέμβεις στη μίξη.
Στα streaming services τα πράγματα είναι αλλιώς γιατί αυτές οι δουλειές έχουν φτιαχτεί σε αρκετά μικρότερα Studios.
Δεν είναι χαζοί εκεί στην Dolby που έχουν άλλες προδιαγραφές για Dolby Atmos for Music, άλλες για Dolby Atmos Home Entertainment και άλλες για Theatrical.
Μέχρι και διαφορετικά softwares έχουν. Production Suite και Mastering Suite. Το πρώτο είναι μόνο software, το δεύτερο έχει και πολύ hardware.
Για αυτό έγραψα πως όσο "λάθος" και να παίζει μια αίθουσα σύμφωνα με τις περγαμηνές της σωστής αναπαραγωγής, θα παίζει σωστότερα από ένα Home Cinema.
Το να μπεις μέσα στην ταινία είναι σημαντικότερο από το FR και τα μπουμ μπουμ στα 100 τόσα db.
Και πως να μην είναι άλλωστε. Για να το καταλάβει κάποιος όμως πρέπει να έχει γνώσεις και από τα δύο πεδία.cinema και home enttainment ειναι 2 τελειως διαφορετικα πραγματα οπου ακολουθουνται διαφορετικες πρακτικες
Home Cinema version σε μίξη cinema δεν πρόκειται να υπάρξει.για το home entertainment πρεπει να βγουν απο τον <<πεδιο>> σινεμα και να μπουν σε εναν τελειως διαφορετικο πεδιο /δωματιο οπου εκει γινεται η εκ νεου επεξεργασια, φυσικα οι παραμετροι/στοχοι δεν παραμενουν ιδιοι μεταξυ των πεδιων. Οπως αναφερει θα μπορουσε να γινει μια μεταφορα 1:1 αλλα δεν εχει νοημα, αναφερει για 60db dynamic , συχνοτικο ευρος που θα πρεπει να καλυφθει κτλπ.
όοοοοχιιιιιι , 16:9Υγ: Και να μην ξεχάσω, 2,35 όλα. Τα πάντα όλα.
Από τηλεοράσεις, μέχρι κάμερες, κινητά, προτζέκτορες, όλα, τα πάντα.
Καμιά σχέση.Ας ήταν παλιά όποιου φορμά ήθελε ο κινηματογράφος. Του περασμένου αιώνα δεδομένα.
Τώρα με τις τεράστιες τηλεοράσεις σε κάθε σπίτι και τους προβολείς, το 16:9 είναι πλέον το δεδομένο και αυτό οφείλουν να υπηρετούν οι παραγωγές.