"Στροφή" σε επαγγελματικά ηχεία για home cinema;;

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.084
Reaction score
83.035
απο κατι τετοια ντολμπυ...ε ναι καλυτερα σπιτι
:biggrin:
View attachment 225582


τι ζουμε ρε μλκς
Το Άλεξ έχει κλείσει εδώ και 10 χρόνια...
η όψη ξεγελάει....αλλά από μέσα ήταν μπιμπελό

τα Ηλύσια να βάζεις άλλη φορά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.905
Reaction score
143.079
Η ποιότητα ήχου και εικόνας στα καλύτερα σινεμά της Θεσσαλονίκης που πήγα, είναι λίαν επιεικώς μέτρια, και καμιά τύχη δεν έχει σε σύγκριση με αυτό που βλέπουμε και ακούμε στο σπίτι..

Δεν λέω ότι έχουν "χάλια" εικόνα και "χάλια" ήχο και υποφέρουν τα ματάκια μας και τα αυτιά μας, όχι μωρέ, μια χαρά είναι. Πολλές φορές μάλιστα, η εικόνα έχει κάποια πολύ ωραία στοιχεία, και ο ήχος επίσης. Στο σύνολο όμως των παραμέτρων που γνωρίζουμε και ψάχνουμε, υστερούν σημαντικά από ένα καλό οικιακό σεταπ.

Πιστοποίηση μπορεί να έχουν, αλλά προφανώς η όποια πιστοποίηση δεν εμπεριέχει ούτε βαθύ μαύρο στην εικόνα, ούτε καμία τρομερή οξύτητα, ούτε αξιοπρεπή απόκριση στην πρώτη οκτάβα, ούτε χαμηλές ολικες αρμονικές παραμορφωσεις, ούτε χαμηλό θόρυβο ηρεμίας, κλπ κλπ κλπ.

Οι κόρνες μεσαιοϋψηλών των τυπικών επαγγελματικών ηχείων που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα τέτοια σεταπ κινηματογράφων είναι χαμηλής ποιότητας, με ενοχλητικά συριστικα, ενδεικτικά υψηλών παραμορφωσεων και έντονων χρωματισμών (ιδιοσυντονισμοί), αλλά πάντα με άφθονη στάθμη, τυπικά φθηνά PA.

Το δε immersive, συνήθως είναι η αχίλλειος πτέρνα τους, πάσχει αγρίως. Γιατί; διότι συνήθως τα ηχεία ταβανιού είναι πολύ μικρά σε σχέση με την πραγματική ανάγκη για εκεί, είναι πάντα πολύ πιο μικρά από τα υπόλοιπα, και φαίνεται να παραμορφωνουν περισσότερο από όλα τα άλλα..

Ιδέαν δεν έχω τι στήνουν σε καλές αίθουσες στο εξωτερικό, αλλά εδώ μου φαίνεται ότι το μπάτζετ είναι πάντοτε πολύ μικρότερο από όσο θα έπρεπε..
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.597
Reaction score
32.588
Μια ταινία έχει εικόνα και ήχο και ο ήχος για να "δέσει" στο μέγεθος της εικόνας και της αίθουσας φτιάχτηκε σε αίθουσα. Δηλαδή από αίθουσα για αίθουσα.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνει το Mastering σε αίθουσα. Για αυτό όλες οι ξένες παραγωγές πηγαίνουν σε Studios που είναι κανονικές αίθουσες.
Στα μικρά Studios κάνουν το dubbing δηλαδή την προεργασία. Τοποθέτηση ήχων, premix κ.α.

Ο ηχολήπτης πρέπει να έχει τον όγκο της αίθουσας και το μέγεθος της εικόνας για να κάνει σωστά τη δουλεία του. Άλλο Master θα δώσει αν δουλέψει σε 30m2 - 40m2, άλλο στα 500m2. Άλλο αν βλέπει σε 65", άλλο σε 120" και άλλο σε +600".

Οι ήχοι θα έχουν διαφορετική ένταση, δυναμικά, EQs, reverbs, etc. Ανάλογα τον αριθμό ηχείων στο bed θα φτιάξει και το panning του και τα phantom sources του. Ο όγκος του Studio και το μέγεθος της εικόνας θα επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα.
Ο ηχολήπτης θα δέσει άψογα τη μίξη με το Studio (χώρο) και την οθόνη (μέγεθος). Θα είναι συμβατά μεταξύ τους, θα υπάρχει αρμονία. Δε θα είναι υπερβολικά τα εφέ ή η μουσική. Έτσι θα δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα όπου θα βλέπεις και θα ξεχάσεις ότι ακούς γιατί σε έχει βάλει μέσα στην εικόνα, το ζεις.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα μεγέθη είναι συμβατά. Από αίθουσα για αίθουσα.

Στο σπίτι στα 30m2 - 40m2 βλέπεις στις 65" - 120" και ακούς έναν ήχο για αίθουσα. Δεν υπάρχει σύνδεση. Είναι too much.
Δεν θα δέσει ποτέ και δεν εξαρτάται από calibrations κ.α.
Δεν μπορείς να επέμβεις στη μίξη.

Στα streaming services τα πράγματα είναι αλλιώς γιατί αυτές οι δουλειές έχουν φτιαχτεί σε αρκετά μικρότερα Studios.
Δεν είναι χαζοί εκεί στην Dolby που έχουν άλλες προδιαγραφές για Dolby Atmos for Music, άλλες για Dolby Atmos Home Entertainment και άλλες για Theatrical.
Μέχρι και διαφορετικά softwares έχουν. Production Suite και Mastering Suite. Το πρώτο είναι μόνο software, το δεύτερο έχει και πολύ hardware.

Για αυτό έγραψα πως όσο "λάθος" και να παίζει μια αίθουσα σύμφωνα με τις περγαμηνές της σωστής αναπαραγωγής, θα παίζει σωστότερα από ένα Home Cinema.

Το να μπεις μέσα στην ταινία είναι σημαντικότερο από το FR και τα μπουμ μπουμ στα 100 τόσα db.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
μπορειτε να το χαρειτε...:biggrin:
.....μαλλον οτι καλυτερο σημερα με nc10/nr15 ;)


The system may be instantly re-configured for mixing in the standard 5.1, 7.1, as well as all Auro-3D® formats (from Auro 11.1 to Auro 22.1). Fully object based and hybrid channel-object based formats are possible – all with the click of a mouse.
 

Μηνύματα
5.552
Reaction score
9.675
Μια ταινία έχει εικόνα και ήχο και ο ήχος για να "δέσει" στο μέγεθος της εικόνας και της αίθουσας φτιάχτηκε σε αίθουσα. Δηλαδή από αίθουσα για αίθουσα.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνει το Mastering σε αίθουσα. Για αυτό όλες οι ξένες παραγωγές πηγαίνουν σε Studios που είναι κανονικές αίθουσες.
Στα μικρά Studios κάνουν το dubbing δηλαδή την προεργασία. Τοποθέτηση ήχων, premix κ.α.

Ο ηχολήπτης πρέπει να έχει τον όγκο της αίθουσας και το μέγεθος της εικόνας για να κάνει σωστά τη δουλεία του. Άλλο Master θα δώσει αν δουλέψει σε 30m2 - 40m2, άλλο στα 500m2. Άλλο αν βλέπει σε 65", άλλο σε 120" και άλλο σε +600".

Οι ήχοι θα έχουν διαφορετική ένταση, δυναμικά, EQs, reverbs, etc. Ανάλογα τον αριθμό ηχείων στο bed θα φτιάξει και το panning του και τα phantom sources του. Ο όγκος του Studio και το μέγεθος της εικόνας θα επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα.
Ο ηχολήπτης θα δέσει άψογα τη μίξη με το Studio (χώρο) και την οθόνη (μέγεθος). Θα είναι συμβατά μεταξύ τους, θα υπάρχει αρμονία. Δε θα είναι υπερβολικά τα εφέ ή η μουσική. Έτσι θα δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα όπου θα βλέπεις και θα ξεχάσεις ότι ακούς γιατί σε έχει βάλει μέσα στην εικόνα, το ζεις.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα μεγέθη είναι συμβατά. Από αίθουσα για αίθουσα.

Στο σπίτι στα 30m2 - 40m2 βλέπεις στις 65" - 120" και ακούς έναν ήχο για αίθουσα. Δεν υπάρχει σύνδεση. Είναι too much.
Δεν θα δέσει ποτέ και δεν εξαρτάται από calibrations κ.α.
Δεν μπορείς να επέμβεις στη μίξη.

Στα streaming services τα πράγματα είναι αλλιώς γιατί αυτές οι δουλειές έχουν φτιαχτεί σε αρκετά μικρότερα Studios.
Δεν είναι χαζοί εκεί στην Dolby που έχουν άλλες προδιαγραφές για Dolby Atmos for Music, άλλες για Dolby Atmos Home Entertainment και άλλες για Theatrical.
Μέχρι και διαφορετικά softwares έχουν. Production Suite και Mastering Suite. Το πρώτο είναι μόνο software, το δεύτερο έχει και πολύ hardware.

Για αυτό έγραψα πως όσο "λάθος" και να παίζει μια αίθουσα σύμφωνα με τις περγαμηνές της σωστής αναπαραγωγής, θα παίζει σωστότερα από ένα Home Cinema.

Το να μπεις μέσα στην ταινία είναι σημαντικότερο από το FR και τα μπουμ μπουμ στα 100 τόσα db.
συμφωνα με τον Daniel Vogl της arri media, cinema και home enttainment ειναι 2 τελειως διαφορετικα πραγματα οπου ακολουθουνται διαφορετικες πρακτικες. τωρα μην με βαλετε να σας εξηγησω ολα τα βιντεακια του πατρικ με τον κατα την επισκεψη του στις εγκαταστασεις...
χοντρικα η δουλεια/ επεξεργασια για το σινεμα γινεται σε συγκεκριμενους χωρους μεγαλων διαστασεων οπου και η εγκατασταση (ηχεια κλτπ.) ειναι διαφορετικη.
1633849629924.png


μετα την ολοκληρωση της εργασιας μετεφερονται διπλα σε ενα χωρο σινεμα οπου προβαλουν το τελικο αποτελεσμα.
1633849732956.png

για το home entertainment πρεπει να βγουν απο τον <<πεδιο>> σινεμα και να μπουν σε εναν τελειως διαφορετικο πεδιο /δωματιο οπου εκει γινεται η εκ νεου επεξεργασια, φυσικα οι παραμετροι/στοχοι δεν παραμενουν ιδιοι μεταξυ των πεδιων. Οπως αναφερει θα μπορουσε να γινει μια μεταφορα 1:1 αλλα δεν εχει νοημα, αναφερει για 60db dynamic , συχνοτικο ευρος που θα πρεπει να καλυφθει κτλπ.

οσο για την ποιοτητα των κινηματογραφικων αιθουσων, εχει ηδη αναφερθει απο τον carsten peter που δραστηριοποιειται στο επαγγελματικο σινεμα.
υπαρχουν χονδρικα 3 επιλογες για εναν κινηματογραφο , a,b &c που σχετιζονται με το κοστος.
το α ειναι το reference. o ιδιος δεν εχει χομσινεμα στο σπιτι, τοσο γιατι θελει να κατεβαζει διακοπτες οσο και γιατι γνωριζει τις απαιτησεις απο το επαγγελματικο πεδιο.

Αλλα σας χαλαω εγω χατιρι βρε? το οικιακο ειναι το καλυτερο των καλυτεροτερων και οσοι το εχουν φοβεροι τυποι.:biggrin:
 


Μηνύματα
7.096
Reaction score
5.614
Ας κλείσουν τότε όλοι οι σινεμάδες παγκοσμίως, και να μας κάνουν μίξεις αποκλειστικά για οικιακά σετάπ.

Α, και 16:9 παρακαλώ, να καθιερωθεί για όλα.

Άντε, φτάνει με τους σινεμάδες που δεν πατά κανείς.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.597
Reaction score
32.588
cinema και home enttainment ειναι 2 τελειως διαφορετικα πραγματα οπου ακολουθουνται διαφορετικες πρακτικες
Και πως να μην είναι άλλωστε. Για να το καταλάβει κάποιος όμως πρέπει να έχει γνώσεις και από τα δύο πεδία.


για το home entertainment πρεπει να βγουν απο τον <<πεδιο>> σινεμα και να μπουν σε εναν τελειως διαφορετικο πεδιο /δωματιο οπου εκει γινεται η εκ νεου επεξεργασια, φυσικα οι παραμετροι/στοχοι δεν παραμενουν ιδιοι μεταξυ των πεδιων. Οπως αναφερει θα μπορουσε να γινει μια μεταφορα 1:1 αλλα δεν εχει νοημα, αναφερει για 60db dynamic , συχνοτικο ευρος που θα πρεπει να καλυφθει κτλπ.
Home Cinema version σε μίξη cinema δεν πρόκειται να υπάρξει.
Μιλάμε για όλη την δουλειά του Mastering από την αρχή.

Πρέπει να πάρουν το αρχείο από το dubbing studio και να πάνε σε μικρότερο Studio για Home Entertainment και να τα κάνουν όλα από την αρχή.
Το να πάρεις το τελικό Cinema Master και να προσπαθήσεις να το φέρεις σε Home edition κοροϊδεύεις τον εαυτό σου και τους πελάτες σου. Δεν γίνεται.
Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να κατεβάσει την ένταση (volume) σε κάποια και τέλος.
Όλα τα EQs, τα reverbs, το 3D ambient, όλα τα pannings και πόσα άλλα ακόμα είναι ψημένα waveforms και δεν ξεγίνονται σε κάτι άλλο.
Και επειδή μιλάμε για νέο αρκετά μεγάλο κόστος απλά δεν θα γίνουν ποτέ.


Υγ: Και να μην ξεχάσω, 2,35 όλα. Τα πάντα όλα. 🙂
Από τηλεοράσεις, μέχρι κάμερες, κινητά, προτζέκτορες, όλα, τα πάντα.

Φανταστικό format. Το καλύτερο. 🙂
 
Last edited:

Μηνύματα
7.096
Reaction score
5.614
Πολύς κόπος και χρήμα για μια αρπαχτή προβολής στους σινεμάδες για να σπάσουν μια φορά πλάκα τα πιτσιρίκια με τα πατατάκια και μετά να μπει στο ράφι.

Ενώ αν ήταν η παραγωγή εξαρχής για οικιακή αναπαραγωγή θα τη χαίρονταν ο κόσμος επί δεκαετίες στην καλύτερη δυνατή υλοποίηση. Σε 16:9 φυσικά και με ήχο στα πρότυπα ενός οικιακού σετάπ αναφοράς.

Αλλά δεν πειράζει, όπως και αν μας τη σερβίρουν την ταινία, πάλι καλύτερα θα ακούγεται στο home cinema από μια αίθουσα. Γιατί αποκλείεται να δοθούν δις για μια αίθουσα, ώστε να είναι ικανή να μας καταπλήξει. Και ποιος θα ρίξει τόσο χρήμα για ένα τέτοιο μεγαθήριο, αφού διαβάζουμε ότι τα κέρδη των σινεμάδων προκύπτουν από τα ποπκορν και τις κοκακόλες παρά το ίδιο το εισιτήριο.
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.253
Reaction score
18.186
Υγ: Και να μην ξεχάσω, 2,35 όλα. Τα πάντα όλα. 🙂
Από τηλεοράσεις, μέχρι κάμερες, κινητά, προτζέκτορες, όλα, τα πάντα.
όοοοοχιιιιιι , 16:9
δε μας "ζαλίσανε" πριν χρόνια πως αυτό είναι το σωστό για το μάτι μπλα μπλα μπλα;;;;
δεν άλλαξαν οι τηλεοράσεις και τα monitors;;;
τι;; άλλαξε τώρα το σωστό;;; :p
επειδή θελήσαν οι σινεματζήδες να κάνουν μια αλλαγή για να ...διαφέρουν πάλι;
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.710
Reaction score
29.353
Κοίτα το cinema όσο το θυμάμαι και γω 2,35 ήταν πάντα , εκτός των IMAX, εξαιρέσεων.
Πολύ παλιά ήταν στο 1,85.
 


Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.445
Reaction score
78.278

Μηνύματα
7.096
Reaction score
5.614
Ας ήταν παλιά όποιου φορμά ήθελε ο κινηματογράφος. Του περασμένου αιώνα δεδομένα.

Τώρα με τις τεράστιες τηλεοράσεις σε κάθε σπίτι και τους προβολείς, το 16:9 είναι πλέον το δεδομένο και αυτό οφείλουν να υπηρετούν οι παραγωγές.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.085
Reaction score
13.100
Μέχρι να αρχίσουν σιγά σιγά να πείθουν τον κόσμο για την ανωτερότητα του 2:35 και να πρέπει να αλλάξουμε πάλι τηλεοράσεις και προβολείς (μεταξύ άλλων). Κλέφτες θα γίνουν;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.597
Reaction score
32.588
Ας ήταν παλιά όποιου φορμά ήθελε ο κινηματογράφος. Του περασμένου αιώνα δεδομένα.

Τώρα με τις τεράστιες τηλεοράσεις σε κάθε σπίτι και τους προβολείς, το 16:9 είναι πλέον το δεδομένο και αυτό οφείλουν να υπηρετούν οι παραγωγές.
Καμιά σχέση.
 

Μηνύματα
5.552
Reaction score
9.675
πραγματικα καποιες συναντησεις του πατρικ με ανθρωπους του χωρου ειναι φοβερες, δεν ειδα τα υπολοιπα 2 βιντεακια σχετικα με την επισκεψη του στα στουντιο ARRI Media οπου ειναι και το ζουμι,τι να πρωτοπρολαβεις την σημερον ημερα, αλλα απο το πρωτο τονιζεται ξεκαθαρα οτι οι διαδικασιες για την παραγωγη πολυκαναλου φορματ ειναι εντελως διαφορετικες απο εκεινες για το home entertainment οπως το αναφερει. επομενως ειναι σαν να συγκρινουμε πορτοκαλια με μηλα.
για το σινεμα η ολη διαδικασια λαμβανει χωρα σε χωρους μεγαλων διαστασεων και αναλογης εγκαταστασης
1633866033356.png

οπου μετα την ολοκληρωση της μιξης πρεπει να βγουνε απο το στουντιο και να κατσουν στον διπλανο κινηματογραφο που φυσικα δεν ειναι διαθεσιμος για το κοινο παρα μονο για την ομαδα εργασιας, σκηνοθετες κτλπ ετσι ωστε να δουνε βιωσουν το εργο σε <<κανονικες συνθηκες>> . Επιλεον γινεται αναφορα στο ατμος απο το οποιο κατοπιν προκυπτει/εξαγεται το 5.1 & 7.1. .
η διαδικασια για την δημιουργια format για οικιακη καταναλωση γινεται σε ενα μικρο στουντιο με διαφορετικη εγκατασταση και φυσικα διαφορετικα ζητουμενα.

εδω ειναι ο χωρος για το home entertainment 7.1.4(οπως βλεπετε δεν ειναι ολα ιδια :biggrin:, ενταξει δεν ειναι πλεον αστειο ) οπου παραλληλα με τα επαγγελματικα υπαρχει στον ιδιο χωρο ακομη ενα πολυκαναλο <<συμβατικο>> συστημα της teufel ετσι ωστε να βρεθει η χρυση τομη που να αφηνει ευχαριστημενους τοσο τους καταναλωτες οσο και τους παραγωγους.
κανονικο σφαγειο δλδ

1633865222789.png


1633865257992.png


1633865420301.png


το υλικο απο τα βιντεο θα μελετηθουν ενδελεχως και θα επανελθω

 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.755
Reaction score
89.690
Τελευταία φορά πήγα στον κινηματογράφο στο προ-προηγούμενο Star Wars. Στο Village, Dolby Atmos αίθουσα. Και δεν ξαναπάω. Τέλος.

Υπέφερα, ο ήχος ήταν άθλιος. Στα π@πάρια μας το πως, σε ποιον χώρο και με ποιους αλγόριθμους γίνεται η μίξη για κινηματογράφους, και στα π@πάρια μας επίσης οτιδήποτε άλλο έχετε αναφέρει. Όλα όμως. Το αποτέλεσμα μετράει.
Ακουγόταν χάλια, πιο χάλια και απο home cinema με Marantz και Klipsch.

Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να το συζητάμε μεταξύ μας, και να υπάρχουν κάποιοι που να υποστηρίζουν πως ο κινηματογράφος εχει καλύτερο ήχο. Για γέλια δηλαδή.

Σοβαρευτείτε.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.963
Reaction score
4.815
Η μόνη ταινία που πραγματικά αναπολώ την εμπειρία του ήχου της αίθουσας (Dolby Atmos) ήταν το interstellar, ουτε terminators, ουτε matrix, ούτε john wick, ούτε τίποτα.

Αυτα που αναφέρουν αμφότεροι @Ν.Κ. και @alexis σχετικά με το mastering τα διαβάζω και τα πιστευω (στο βαθμό που μπορώ να τα κατανοήσω). Τελικά όμως στην πράξη πόσο by the book κατασκευάζεται κάθε αιθουσα (village, odeon, κλπ, κλπ) δεν ειμαι σε θέση να το ξέρω.

Ειμαι ψιλο-απογοητευμενος πάντως με την λογική του scaling (αδόμικος όρος, αλλά δεν έχω καλύτερο για να το περιγράψω) αν τελικά χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός, λογισμικό και το αυτί του μαστερά για να μετατραπεί ο κινηματογραφικός ήχος σε home τότε τόσο η μεθοδολογία όσο και οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται χρηζουν περαιτέρω εκλεπτισμού.

Βέβαια εγώ είμαι και της θεωρίας του good enough!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.639
Μηνύματα
3.020.888
Members
38.472
Νεότερο μέλος
Shawsounds
Top